PDA

Bekijk Volledige Versie : Massale toeloop voor As Siddieqschool, politiek kijkt tandenknarsend toe



Qaiys
07-06-07, 15:23
Stormloop As Siddieq

Van een verslaggeefster

AMSTERDAM - De orthodox islamitische As Siddieqschool in stadsdeel De Baarsjes in Amsterdam krijgt een massale toeloop van leerlingen nu de drie basisscholen van Siba (Stichting Islamitische Basisscholen Amsterdam) in Oost, Zeeburg en Noord op last van staatssecretaris Sharon Dijksma van Onderwijs gesloten worden.

Dijksma heeft de subsidie van deze scholen stopgezet wegens wanprestaties van het bestuur. De school in De Baarsjes is met aanmeldingen overspoeld. ''En dat zal de komende dagen nog oplopen tot vijfhonderd,'' aldus As Siddieqbestuurslid Karim Aemarouch.

De As Siddieqschool heeft momenteel 450 leerlingen, de komst van de Siba-leerlingen zou meer dan een verdubbeling betekenen. ''Ouders stonden radeloos bij ons op de stoep of wij alsjeblieft hun kinderen op school willen nemen,'' vertelt Aemarouch. ''Wij hebben ze met open armen ontvangen.''

Om de toestroom onder te brengen, wil de school komend schooljaar het aantal leerlingen per klas vergroten. Ook is de school op zoek naar extra huisvesting. Aemarouch: ''Het liefst willen we dat de kinderen in hun huidige schoolgebouwen kunnen blijven, onder bestuur van As Siddieq, maar de gesprekken hierover met de stad worden afgehouden.''

Wanneer dit plan niet lukt, wil het bestuur van de school voor huisvesting aankloppen bij stadsdeel De Baarsjes. Stadsdeelbestuurder Godfried Lambriex laat er echter geen misverstand over bestaan dat hij het zeer ongewenst acht wanneer de Siba-leerlingen massaal naar De Baarsjes komen. ''Er is geen ruimte voor.''

Net als Dijksma vindt hij een forse groei van de As Siddieqschool als gevolg van de sluiting van de Siba-scholen, ongewenst. ''As Siddieq is een kwetsbare en kwalitatief zwakke school die voortdurend onder het vergrootglas van de onderwijsinspectie ligt. Dat is een risico voor al die Siba-leerlingen. Daarom zou ik tegen hun ouders willen zeggen: stel je kinderen daar niet aan bloot en kies voor wat het beste is voor het kind: een goede school in de eigen buurt.''


© Het Parool, 07-06-2007, 12:00 uur


http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUN/07/ams4.html

TonH
07-06-07, 15:26
Geplaatst door Qaiys
Stormloop As Siddieq



Ik had dat stuk ook net geplaatst bij het actieve topic, maar zonder die mooie link er in. Maar wel met de opmerking dat de As Siddieq kennelijk de volgende is die op de nominatie staat om te worden gesloten, gelet op de reacties van de bestuurderen t.o.v. de ouders.

Coolassprov MC
07-06-07, 16:44
Geplaatst door Qaiys
Stormloop As Siddieq

Van een verslaggeefster

AMSTERDAM - De orthodox islamitische As Siddieqschool in stadsdeel De Baarsjes in Amsterdam krijgt een massale toeloop van leerlingen nu de drie basisscholen van Siba (Stichting Islamitische Basisscholen Amsterdam) in Oost, Zeeburg en Noord op last van staatssecretaris Sharon Dijksma van Onderwijs gesloten worden.

Dijksma heeft de subsidie van deze scholen stopgezet wegens wanprestaties van het bestuur. De school in De Baarsjes is met aanmeldingen overspoeld. ''En dat zal de komende dagen nog oplopen tot vijfhonderd,'' aldus As Siddieqbestuurslid Karim Aemarouch.

De As Siddieqschool heeft momenteel 450 leerlingen, de komst van de Siba-leerlingen zou meer dan een verdubbeling betekenen. ''Ouders stonden radeloos bij ons op de stoep of wij alsjeblieft hun kinderen op school willen nemen,'' vertelt Aemarouch. ''Wij hebben ze met open armen ontvangen.''

Om de toestroom onder te brengen, wil de school komend schooljaar het aantal leerlingen per klas vergroten. Ook is de school op zoek naar extra huisvesting. Aemarouch: ''Het liefst willen we dat de kinderen in hun huidige schoolgebouwen kunnen blijven, onder bestuur van As Siddieq, maar de gesprekken hierover met de stad worden afgehouden.''

Wanneer dit plan niet lukt, wil het bestuur van de school voor huisvesting aankloppen bij stadsdeel De Baarsjes. Stadsdeelbestuurder Godfried Lambriex laat er echter geen misverstand over bestaan dat hij het zeer ongewenst acht wanneer de Siba-leerlingen massaal naar De Baarsjes komen. ''Er is geen ruimte voor.''

Net als Dijksma vindt hij een forse groei van de As Siddieqschool als gevolg van de sluiting van de Siba-scholen, ongewenst. ''As Siddieq is een kwetsbare en kwalitatief zwakke school die voortdurend onder het vergrootglas van de onderwijsinspectie ligt. Dat is een risico voor al die Siba-leerlingen. Daarom zou ik tegen hun ouders willen zeggen: stel je kinderen daar niet aan bloot en kies voor wat het beste is voor het kind: een goede school in de eigen buurt.''


© Het Parool, 07-06-2007, 12:00 uur


http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUN/07/ams4.html

Wat vin jij van tariq ramadan's oppositie tegen schoolen van marokkanen?

Slinger
07-06-07, 17:01
Ik heb op het journaal gezien hoe het er daar op die islamitische scholen in Amsterdan aan toe gaat: jongens en meisjes gescheiden, meisjes hoofddoekjes op, het lijkt wel er wel Mekka.
Het is bijna niet voor te stellen dat er mensen zijn die denken dat ze hun kinderen op die manier voorbereiden op volwaardige deelname aan de maatschappij.

Max Stirner
07-06-07, 17:04
Geplaatst door Slinger

Het is bijna niet voor te stellen dat er mensen zijn die denken dat ze hun kinderen op die manier voorbereiden op volwaardige deelname aan de maatschappij.


Dat interesseert ze dus blijkbaar niet.

Slinger
07-06-07, 17:08
Geplaatst door Max Stirner
Dat interesseert ze dus blijkbaar niet.

Nee, en daar komt ook eens nog bij dat het onderwijsop zo'n islamitische school vaak slecht is, zeker als je het vergelijkt met een openbare of christelijke school. Dat interesseert ze dus ook niet.

Coolassprov MC
07-06-07, 17:13
Geplaatst door Slinger
Nee, en daar komt ook eens nog bij dat het onderwijsop zo'n islamitische school vaak slecht is, zeker als je het vergelijkt met een openbare of christelijke school. Dat interesseert ze dus ook niet.

Allemaal stierenstront van je.

Het feit dat ze bestaan is bewijs dat ze voldoen aan de eisen die nederland aan het onderwijs stelt.

Coolassprov MC
07-06-07, 17:14
Geplaatst door Slinger
Ik heb op het journaal gezien hoe het er daar op die islamitische scholen in Amsterdan aan toe gaat: jongens en meisjes gescheiden, meisjes hoofddoekjes op, het lijkt wel er wel Mekka.

Was het maar Mekka.


Geplaatst door Slinger
Het is bijna niet voor te stellen dat er mensen zijn die denken dat ze hun kinderen op die manier voorbereiden op volwaardige deelname aan de maatschappij.

Jouw gebrek aan voorstellingsvermogen zegt niks.

Max Stirner
07-06-07, 17:25
Geplaatst door Coolassprov MC
Allemaal stierenstront van je.

Het feit dat ze bestaan is bewijs dat ze voldoen aan de eisen die nederland aan het onderwijs stelt.



Ik snap ook niet waarom hij zich zo druk maakt over dat niveau, alsof we over 20 jaar geen goedkope schoonmakers meer nodig zouden hebben.

IbnRushd
07-06-07, 17:26
Geplaatst door Slinger
Ik heb op het journaal gezien hoe het er daar op die islamitische scholen in Amsterdan aan toe gaat: jongens en meisjes gescheiden, meisjes hoofddoekjes op, het lijkt wel er wel Mekka.
Het is bijna niet voor te stellen dat er mensen zijn die denken dat ze hun kinderen op die manier voorbereiden op volwaardige deelname aan de maatschappij.

Ik vraag me oprecht af wat jij van de joodse basisscholen vindt. Dat is toch een behoorlijk stuk orthodoxer itt islamitische basisscholen.

Kijk maar: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=3301348#post3301348

En wat denk je van Van Lodenstein College?

Coolassprov MC
07-06-07, 17:38
Geplaatst door Max Stirner
Ik snap ook niet waarom hij zich zo druk maakt over dat niveau,

Vraag het 'm eens?

Coolassprov MC
07-06-07, 17:39
Geplaatst door IbnRushd
Ik vraag me oprecht af wat jij van de joodse basisscholen vindt. Dat is toch een behoorlijk stuk orthodoxer itt islamitische basisscholen.

Kijk maar: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=3301348#post3301348

Ik denk dat ie pijpenkrullen bovenop een grafdelvers-kostuum best wel in het straatbeeld vindt passen.

IbnRushd
07-06-07, 17:43
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik denk dat ie pijpenkrullen bovenop een grafdelvers-kostuum best wel in het straatbeeld vindt passen.

Er zijn ook christelijke scholen die een vreemde toelatingseisen hebben:


Toelating

Bij de aanmelding van kinderen voor de school wordt de ouders gevraagd een identiteitsverklaring te ondertekenen. Daarmee onderschrijven zij de principiële uitgangspunten en daarop gebaseerde regels en bepalingen van de school.

Zo worden leerlingen geacht ’s zondags zo mogelijk tweemaal de kerk te bezoeken met hun ouders. Jongens en meisjes dienen als zodanig gekleed te gaan, dus zónder sekseoverschrijding in kleding en uiterlijk. Moderne lectuur, televisie, popmuziek, disco en sportverdwazing moeten zorgvuldig gemeden worden. Bijbelse vreemdelingschap past ons.

Leden van het bestuur en de directie vormen een toelatingscommissie.

bron (http://www.vanlodenstein.nl/Page/sp2842/ml1/Index.html)

Soldim
07-06-07, 17:56
Geplaatst door IbnRushd
Er zijn ook christelijke scholen die een vreemde toelatingseisen hebben.

Dat zijn gestoorde calvinisten.

Qaiys
07-06-07, 18:00
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat vin jij van tariq ramadan's oppositie tegen schoolen van marokkanen?

Vaak genoeg daartegen geageerd.

Allereerst wil ik een techniek/tactiek uitleggen die gebruikt wordt tegen moslims om ze te veranderen en ze te krijgen waar westerlingen ze willen hebben en gebruikt wordt om je als het ware weker/zachter te maken voor de uiteindelijke ''onderhandelingen''.

de techniek gaat als volgt:

Allereerst worden de moslims, Marokkanen etc.. constant bestookt met kritiek en allerlei andere methodes om te proberen ze intimideren en klein te krijgen en houden. Dit leidt op en gegeven moment er toe dat de moslims veel tijd kwijt raken met dergelijke kritiek en hun doel wat ze eerst voor ogen hadden verwaterd raakt en zelfs dergelijke kritiek gaan overnemen. Wat een moslim eerst wilde gaat verschuiven richting de wat de westerling wil.

Met Tarik Ramadan is hetzelfde gebeurt. Ze hebben hem zo vaak aangevallen en zwart gemaakt dat hij nu snakt naar erkenning en bij een beetje positieve aandacht die hij krijgt die met beide handen aangrijpt.

Om zijn critici te plezieren neemt hij naar mijn mening standpunten in die je natuurlijke rechten inperken. Natuurlijk moet je rekening houden met mensen in het land waar je leeft, maar dat wil niet zeggen dat je afstand moet nemen van je natuurlijke rechten. Zijn oppositie tegen islamitische scholen plaats ik in die hoek.

Zo is hij ook een tegenstander van minaretten en moskeen die er te ''oosters'' uitzien in Europa.

Als ik moet kiezen tussen mijn rechten opgeven of tegenstander te plezieren dan kies ik ervoor om mijn rechten in stand te houden en die te beschermen.

Daarom vind ik dat je je schrap moet zetten tegen al die tactieken en technieken om je te beinvloeden en die als doel hebben om je van je uitoefening van je rechten af te houden en op de lange termijn je geloof willen veranderen.

Onder deze omstandigheden steun ik Tarik niet want als je je teveel laat afhouden van je rechten en teveel je oren te luisteren legt bij de anti-islam kritiek en deze invult in het schema van de Hegeliaanse dialectiek van these-anti-these = synthese en deze rigoreus toepast op de islam en de kritiek op de islam krijg je een aangepaste Islam en op de lange termijn een dode Islam:

http://img400.imageshack.us/img400/82/thesetm4.jpg

Tarik Ramadan als zogenaamde moslim-intellectueel wordt op dit moment hiervoor gebruikt, hij is adviseur van de Rotterdamse gemeente geworden door Leefbaar Rotterdam, dan weet je hoe laat het is. (Overigens wil ik niet zeggen dat alle ideeen en theorien van Tarik ramadan onbruikbaar zijn voor de moslims.)

Mijn rechten en die van anderen zijn voor mij belangrijker dan subjectieve gevoelens van anti-islamcritici die vaak kunstmatig zijn opgewekt of versterkt door politici en media. Dus zet je voeten schrap en laat je niet intimideren.

Max Stirner
07-06-07, 18:17
Geplaatst door Qaiys


Dus zet je voeten schrap en laat je niet intimideren.


En stuur je kind naar een school waar het onderwijsniveau zuigt.

Qaiys
07-06-07, 18:21
Geplaatst door Max Stirner
En stuur je kind naar een school waar het onderwijsniveau zuigt.

Een islamitische school is niet per definitie een slechte school, dat is een vooroordeel.

mark61
07-06-07, 18:29
Geplaatst door Qaiys
Met Tarik Ramadan is hetzelfde gebeurt. Ze hebben hem zo vaak aangevallen en zwart gemaakt dat hij nu snakt naar erkenning en bij een beetje positieve aandacht die hij krijgt die met beide handen aangrijpt.

Heb je daar bewijs van of verzin je weer iemand's gedachten en motivatie, waar je altijd zo goed in bent. Bij mijn weten was Ramadan altijd al tegen islamitisch onderwijs.


Zo is hij ook een tegenstander van minaretten en moskeen die er te ''oosters'' uitzien in Europa.

Als ie daarmee de Anton Pieck-architectuur van Nederlandse moskees bedoelt heeft ie groot gelijk. Het zijn karikaturen van echte moskeeën, en dan nog van een uitgekauwd, oorspronkelijk Grieks-Orthodox ontwerp. In plaats van dat er hier es een fatsoenlijke Marokkaanse moskee gebouwd wordt. Dan liever een Anton Pieck-Koutoubia. Maar doe mij maar een poldermoskee (http://www.memardutch.nl/) Hmm, under construction.


krijg je een aangepaste Islam en op de lange termijn een dode Islam:

De ervaring leert dat juist hardnekkig behoud van de vorm leidt tot aderverkalking en de dood. Op elk gebied.


Tarik Ramadan als zogenaamde moslim-intellectueel

Hoezo zogenaamd? Bij mijn weten is hij een van de meest erudiete Europese moslims.

1973Tanger
07-06-07, 18:30
Geplaatst door Max Stirner
Ik snap ook niet waarom hij zich zo druk maakt over dat niveau, alsof we over 20 jaar geen goedkope schoonmakers meer nodig zouden hebben.

Wees reëel. De gemiddelde nederlandse PABO student kan niet eens behoorlijk hoofdrekenen. Niveau van onderwijs in vergelijking met de rest van de wereld is zowiezo penibel. Nederland als grootste contribuant van de Europese Unie wordt als schoonmaker gebruikt voor de rest van de lidstaten.

Max Stirner
07-06-07, 18:34
Geplaatst door Qaiys
Een islamitische school is niet per definitie een slechte school, dat is een vooroordeel.


Niet per definitie. In dit geval helaas echter wel.

Blijkbaar vinden de ouders de eigen identiteit/religie van hun kinderen belangrijker dan hun maatschappelijke toekomst in NL.

1973Tanger
07-06-07, 18:35
Geplaatst door Qaiys
Een islamitische school is niet per definitie een slechte school, dat is een vooroordeel.

Inderdaad kijk eens op www.simonscholen.nl. Dat zijn uitmuntend presterende scholen. Zo hebben we der wel meer hier in Nederland. Puur op vooroordelen gebaseerde onzin.

1973Tanger
07-06-07, 18:39
Geplaatst door Max Stirner
Niet per definitie. In dit geval helaas echter wel.

Blijkbaar vinden de ouders de eigen identiteit/religie van hun kinderen belangrijker dan hun maatschappelijke toekomst in NL.

Zonder identiteit/religie hebben onze kinderen helemaal geen maatschappelijke toekomst. Nergens, ook niet in NL.

tr_imparator
07-06-07, 18:40
.

mark61
07-06-07, 18:41
Geplaatst door 1973Tanger
Zonder identiteit/religie hebben onze kinderen helemaal geen maatschappelijke toekomst. Nergens, ook niet in NL.

Klinkt goed, maar wat betekent het?

Volgens mij heeft iedereen een identiteit, geheel gratiesj. Zij het mss geen groepsidentiteit.

Hafid Bouazza doet het heel aardig zonder beiden, zou je niet zeggen? :hihi:

Max Stirner
07-06-07, 18:48
Geplaatst door 1973Tanger
Zonder identiteit/religie hebben onze kinderen helemaal geen maatschappelijke toekomst. Nergens, ook niet in NL.


Als je denkt dat een eigen identiteit het beste tot uiting komt in een kudde van soortgelijken, zal je wel gelijk hebben.

Max Stirner
07-06-07, 18:48
Geplaatst door tr_imparator
.



Toch geen anarchist dus.

Max Stirner
07-06-07, 18:51
Geplaatst door 1973Tanger
Wees reëel. De gemiddelde nederlandse PABO student kan niet eens behoorlijk hoofdrekenen. Niveau van onderwijs in vergelijking met de rest van de wereld is zowiezo penibel. Nederland als grootste contribuant van de Europese Unie wordt als schoonmaker gebruikt voor de rest van de lidstaten.



Dat lijkt me geen verstandige reden om je kind naar een - zelfs volgens de lage NL'se maatstaven - slechte school te sturen.

En dat doen deze ouders dus massaal wel.

mark61
07-06-07, 19:00
Geplaatst door Max Stirner
Dat lijkt me geen verstandige reden om je kind naar een - zelfs volgens de lage NL'se maatstaven - slechte school te sturen.

En dat doen deze ouders dus massaal wel.

Volgens mij is het protchrist onderwijs helaas het beste in NL. Voor moslims hoeven alleen enkele details van de cursus vervangen te worden.

1973Tanger
07-06-07, 19:08
Geplaatst door Max Stirner
Dat lijkt me geen verstandige reden om je kind naar een - zelfs volgens de lage NL'se maatstaven - slechte school te sturen.

En dat doen deze ouders dus massaal wel.

Niemand stuurt zijn kinderen naar de As-Sadieqschool waaraan jij refereerd. Ouders hebben zich voorlopig aangemeld bij die school. Betreffende school heeft inmiddels een aanvraag ingediend bij de betrokken stadsdelen om de vrijgekomen gebouwen als haar dependance voor de opvang van de massale aanmeldingen te gebruiken. Zelf zal de school natuurlijk geen plaats hebben om die kinderen op te vangen. De middelen heeft ze echter wel. Het is een pressiemiddel om de stadsdelen onder druk te zetten. Zelf ben ik bezig met mijn netwerk om te bezien een nieuwe zelfstandige school op te richten in mijn stadsdeel. Tegelijkertijd houden wij de vinger aan de pols voor wat betreft het verloop van de Siba.

Qaiys
07-06-07, 19:12
Ter aanvulling:

Tarik Ramadan is niet per definitie tegen Islamitische scholen hij vindt dat als ze opgericht worden ze beter voorbereid moeten worden op het gebied van lesmiddelen, lesmethodes etc... Alleen de voorbereidingen die hij wil zijn van een dermate hoog niveau waardoor je jarenlang zou moeten wachten voordat zo'n school zou kunnen komen. Mijns inziens is praktische ervaring ook noodzakelijk zodat je helemaal niet hoeft te wachten voordat je al die voorbereidingen rond hebt.

1973Tanger
07-06-07, 19:17
Geplaatst door mark61
Volgens mij is het protchrist onderwijs helaas het beste in NL. Voor moslims hoeven alleen enkele details van de cursus vervangen te worden.

Daar moet ik je groot gelijk in geven Mark. Bij ontbreken van een islamitische school in de buurt zal mijn keuze inderdaad gevallen zijn op een school met een dergelijke leest. Ik heb er zo een in de buurt en ik ben vol lof. De samenwerking tussen de islamitische en genoemde school is ook erg goed. Men moet hier niet de indruk krijgen dat ik tegen ander onderwijs dan islamitische ben. Bij aanwezigheid van een islamitische is voor mij het makkelijkste. Overigens is die protchrist school ook een bijzondere school. www.amstelmeerschool.nl

Qaiys
07-06-07, 19:17
Geplaatst door mark61
Heb je daar bewijs van of verzin je weer iemand's gedachten en motivatie, waar je altijd zo goed in bent. Bij mijn weten was Ramadan altijd al tegen islamitisch onderwijs.

Sinds wanneer is hij er volgens jou tegen?


Als ie daarmee de Anton Pieck-architectuur van Nederlandse moskees bedoelt heeft ie groot gelijk. Het zijn karikaturen van echte moskeeën, en dan nog van een uitgekauwd, oorspronkelijk Grieks-Orthodox ontwerp. In plaats van dat er hier es een fatsoenlijke Marokkaanse moskee gebouwd wordt. Dan liever een Anton Pieck-Koutoubia. Maar doe mij maar een poldermoskee (http://www.memardutch.nl/) Hmm, under construction.

Smaken verschillen


De ervaring leert dat juist hardnekkig behoud van de vorm leidt tot aderverkalking en de dood. Op elk gebied.
Het gaat om de inhoud.


Hoezo zogenaamd? Bij mijn weten is hij een van de meest erudiete Europese moslims.

zo·ge·naamd (bn.)

1 die bepaalde naam dragend => zogeheten
2 voor iets doorgaand, maar het niet in werkelijkheid zijnd => kwansuis, onder het mom van, quasi, would-be, zogenoemd

mark61
07-06-07, 19:20
Geplaatst door 1973Tanger
Daar moet ik je groot gelijk in geven Mark. Bij ontbreken van een islamitische school in de buurt zal mijn keuze inderdaad gevallen zijn op een school met een dergelijke leest. Ik heb er zo een in de buurt en ik ben vol lof. De samenwerking tussen de islamitische en genoemde school is ook erg goed. Men moet hier niet de indruk krijgen dat ik tegen ander onderwijs dan islamitische ben. Bij aanwezigheid van een islamitische is voor mij het makkelijkste. Overigens is die protchrist school ook een bijzondere school. www.amstelmeerschool.nl

Je hoeft je kind(eren) alleen te leren wanneer ze even die oordopjes in moeten doen :)

tr_imparator
07-06-07, 19:21
Geplaatst door Max Stirner
Dat lijkt me geen verstandige reden om je kind naar een - zelfs volgens de lage NL'se maatstaven - slechte school te sturen.

En dat doen deze ouders dus massaal wel.


Volgens mij zijn alle zwarte scholen in Amsterdam een pot nat. Er is geen betere.


Witte scholen kom je alvast niet of heel moeilijk in als allochtoon. Anders ken ik er wel 2. :)

tr_imparator
07-06-07, 19:23
Geplaatst door Max Stirner
Toch geen anarchist dus.


Islamanarchist. :wink:

mark61
07-06-07, 19:24
Geplaatst door Qaiys
Sinds wanneer is hij er volgens jou tegen?

Wat vin jij van tariq ramadan's oppositie tegen schoolen van marokkanen?

Bron: Koelereet. Jij sprak hem niet tegen, maar nu rectificeer je hierboven. Overigens had ik het zelf wel eens gelezen.


Smaken verschillen

Inderdaad. Toch kan er wel iets gezegd worden over stijlen, en de uitvoering ervan. Dat heeft niets met smaak te maken. Voorkeur voor bijv. een Marokkaanse of Turkse stijl moskee weer wel.


Het gaat om de inhoud.

Goeie inhoud verwatert nooit.


zo·ge·naamd (bn.)

1 die bepaalde naam dragend => zogeheten

2 voor iets doorgaand, maar het niet in werkelijkheid zijnd => kwansuis, onder het mom van, quasi, would-be, zogenoemd

smart arse :lachu:

Qaiys
07-06-07, 19:35
Geplaatst door mark61
Wat vin jij van tariq ramadan's oppositie tegen schoolen van marokkanen?

Bron: Koelereet. Jij sprak hem niet tegen, maar nu rectificeer je hierboven. Overigens had ik het zelf wel eens gelezen.

Kortom je stelling dat hij er altijd tegen is geweest is onzin.


Goeie inhoud verwatert nooit.

Daarom moet je je op de inhoud richten en niet op de vorm.



zo·ge·naamd (bn.)

1 die bepaalde naam dragend => zogeheten

2 voor iets doorgaand, maar het niet in werkelijkheid zijnd => kwansuis, onder het mom van, quasi, would-be, zogenoemd

smart arse :lachu:

Ben je niet tevreden met mijn uitleg?

mark61
07-06-07, 20:12
Geplaatst door Qaiys
Kortom je stelling dat hij er altijd tegen is geweest is onzin.

Je kan niet helder denken. Dat was jouw en koelereet's stelling in the first place.


Daarom moet je je op de inhoud richten en niet op de vorm.

Precies.


Ben je niet tevreden met mijn uitleg?

Ik twijfel aan je oprechtheid :ego:

Slinger
07-06-07, 20:32
Geplaatst door IbnRushd
Ik vraag me oprecht af wat jij van de joodse basisscholen vindt. Dat is toch een behoorlijk stuk orthodoxer itt islamitische basisscholen.

Kijk maar: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=3301348#post3301348

En wat denk je van Van Lodenstein College?

De Joodse of calvisistische scholen, daar gaat het nu even niet over. Waar ik me niet in kan verplaatsen, dat zijn die islamitische ouders die hun kinderen naar zo'n fundamentalistische school sturen. Eigenlijk zou je als ouder het beste voor je kind moeten willen, maar zij plaatsen ze al in het begin van hun leven in een uitzonderingspositie, waardoor ze voor de rest van hun leven moeite zullen hebben met zich aan te passen aan de maatschappij waarin ze leven. Als je als ouder dat niet wilt beseffen, dan kun je wel denken dat je het beste met je kind voor hebt, maar dan doe je het niet goed.

Qaiys
07-06-07, 20:40
Geplaatst door mark61
Je kan niet helder denken. Dat was jouw en koelereet's stelling in the first place.

Kortom je trekt je stelling terug.


Precies.

Daarom geen aderverkalking voor de Islam je de inhoud in ere houdt.


Ik twijfel aan je oprechtheid :ego:

Dan heeft het gezin om met mij te discusseren.

Slinger
07-06-07, 20:58
Geplaatst door Qaiys
Vaak genoeg daartegen geageerd.

Allereerst wil ik een techniek/tactiek uitleggen die gebruikt wordt tegen moslims .....

Jij hebt vast en zeker geheime protocollen gelezen...

mark61
07-06-07, 21:01
Geplaatst door Qaiys
Kortom je trekt je stelling terug.

Nee, Koelereets. Kan je lezen, of is het gewoon autisme?


Daarom geen aderverkalking voor de Islam je de inhoud in ere houdt.

Aan jouw commentaar te zien ernstige aderverkalking.


Dan heeft het gezin om met mij te discusseren.

Dan heeft het wat? Jij twijfelt aan iedereen's oprechtheid, dus wat discussieer je nog?

tr_imparator
07-06-07, 21:05
Geplaatst door Slinger
De Joodse of calvisistische scholen, daar gaat het nu even niet over.

:gsm:


Waar ik me niet in kan verplaatsen, dat zijn die islamitische ouders die hun kinderen naar zo'n fundamentalistische school sturen. Eigenlijk zou je als ouder het beste voor je kind moeten willen, maar zij plaatsen ze al in het begin van hun leven in een uitzonderingspositie, waardoor ze voor de rest van hun leven moeite zullen hebben met zich aan te passen aan de maatschappij waarin ze leven.

Het integratievraagstuk hebben we allang bediscussieerd.



Als je als ouder dat niet wilt beseffen, dan kun je wel denken dat je het beste met je kind voor hebt, maar dan doe je het niet goed.

Craptalk.

Qaiys
07-06-07, 21:08
Geplaatst door Slinger
Jij hebt vast en zeker geheime protocollen gelezen...

Ssst..niet doorvertellen.

H.P.Pas
07-06-07, 21:11
Geplaatst door tr_imparator
Craptalk.

Maar wel waar. Die identiteit die zo hoogstnoodzakelijk behouden moet blijven is toch echt die van de ouders. Niet die van de kinderen.

Slinger
07-06-07, 21:19
Geplaatst door tr_imparator
Craptalk.

Denk na! Denk na over wat het beste voor je kinderen is! Godsdienstige regels kun je ze thuis wel bijbrengen. Zo ken ik een Turks gezin dat hun kind op een christelijke school heeft gedaan, gewoon omdat dat de beste school in de buurt is. En wat denk je, doordat het gezin via de kinderen met allerlei christelijke zaken in aanraking komt, heeft hun geloof een verdieping gekregen.

Qaiys
07-06-07, 21:21
Geplaatst door mark61
Nee, Koelereets. Kan je lezen, of is het gewoon autisme?

Meteen op de persoon weer spelen als je vast komt te zitten.

Nou dan zal ik het je maar stap voor stap moeten uitleggen.

Coolassprov stelde een vraag en die ging als volgt:


Geplaatst door Coolassprov MC
Wat vin jij van tariq ramadan's oppositie tegen schoolen van marokkanen?

Jouw stelling is:


Geplaatst door mark61
Bij mijn weten was Ramadan altijd al tegen islamitisch onderwijs.


Mijn vraag daarop is:


Geplaatst door Qaiys
Sinds wanneer is hij er volgens jou tegen?

Daar heb je nog geen antwoord op gegeven. Je verwijst alleen naar Coolassprov maar die heeft nooit beweerd dat tarik altijd tegen islamitische scholen is geweest.

Mijn vraag is dus nog steedsa sinds wanneer is hij er tegen?


Aan jouw commentaar te zien ernstige aderverkalking.

Standaardtrucje door weer op de man te spelen als je vastgeluld bent


Dan heeft het wat? Jij twijfelt aan iedereen's oprechtheid, dus wat discussieer je nog? Ik heb hier niet beweerd dat ik aan jouw oprechtheid twijfel. Kom neem de verantwoording voor je eigen woorden en wees niet zo laf.

tr_imparator
07-06-07, 21:23
Geplaatst door H.P.Pas
Maar wel waar. Die identiteit die zo hoogstnoozakelijk behouden moet blijven is toch echt die van de ouders. Niet die van de kinderen.


Ik denk dat het weinig met identiteit te maken heeft. Eerder met zelfbeschikking. Alle scholen hebben een centrale onderwijssysteem(basisvakken) zegmaar en een bepaalde tint(filsofie). In geval van een islamitische school is die tint zoals het al zegt gekleurd met een islamitische basis.

Daar is niks mee.

IbnRushd
07-06-07, 21:26
Fundamentalisme betekent het vasthouden aan de grondbeginselen (fundamenten) van een historisch gesitueerd gedachtengoed (wikipedia.nl). Orthodoxie heeft ongeveer (in praktijk) dezelfde betekenis. Echter plakt men graag het etiketje 'fundamentalisme' op islam en 'orthodoxie' op andere religies. Het verschil tussen deze twee begrippen is dat orthodoxie geen negatieve connotatie oproept en bij het fundamentalisme wel.


Geplaatst door Slinger
De Joodse of calvisistische scholen, daar gaat het nu even niet over. Waar ik me niet in kan verplaatsen, dat zijn die islamitische ouders die hun kinderen naar zo'n fundamentalistische school sturen.

Je kunt je ook niet in verplaatsen dat joodse/gereformeerde ouders hun kinderen op joodse/calvinistische scholen sturen?


Geplaatst door Slinger

Eigenlijk zou je als ouder het beste voor je kind moeten willen, maar zij plaatsen ze al in het begin van hun leven in een uitzonderingspositie, waardoor ze voor de rest van hun leven moeite zullen hebben met zich aan te passen aan de maatschappij waarin ze leven.

Wellicht heb je daar een punt. Immers, gereformeerden op bv. lodenstein colleges hebben een vrije afkeer tegen allochtonen. Ik neem aan dat je die berichten vast wel ergens gelezen hebt?
Maar aan de andere kant lijken de fundamentalistische joden wél 'geïntergreerd'? Of niet?


Geplaatst door Slinger

Als je als ouder dat niet wilt beseffen, dan kun je wel denken dat je het beste met je kind voor hebt, maar dan doe je het niet goed.

Waarom niet? Er is nooit gebleken dat moslims op islamitische scholen minder geïntergreerd zijn dan moslims op andere scholen? Of heb je toevallig een onderzoek bij de hand?

tr_imparator
07-06-07, 21:26
Geplaatst door Slinger
Denk na! Denk na over wat het beste voor je kinderen is! Godsdienstige regels kun je ze thuis wel bijbrengen.

Dat kan inderdaad, maar die van een school kan kwalitatief beter zijn.



Zo ken ik een Turks gezin dat hun kind op een christelijke school heeft gedaan, gewoon omdat dat de beste school in de buurt is. En wat denk je, doordat het gezin via de kinderen met allerlei christelijke zaken in aanraking komt, heeft hun geloof een verdieping gekregen.

Ik zat ook op een christelijke school, niet dat het uiteindelijk veel heeft uitgemaakt. Daarom zeg ik ook dat deze discussie een beetje een non-discussie is. Men wilt islamieten van hun grondrechten ontdoen en hun identiteit verwateren.

Slinger
07-06-07, 21:27
Geplaatst door Qaiys
Meteen op de persoon weer spelen als je vast komt te zitten.

Nou dan zal ik het je maar stap voor stap moeten uitleggen.

Coolassprov stelde een vraag en die ging als volgt:



Jouw stelling is:



Mijn vraag daarop is:



Daar heb je nog geen antwoord op gegeven. Je verwijst alleen naar Coolassprov maar die heeft nooit beweerd dat tarik altijd tegen islamitische scholen is geweest.

Mijn vraag is dus nog steedsa sinds wanneer is hij er tegen?



Standaardtrucje door weer op de man te spelen als je vastgeluld bent

Ik heb hier niet beweerd dat ik aan jouw oprechtheid twijfel. Kom neem de verantwoording voor je eigen woorden en wees niet zo laf.

Maak maar geen ruzie over de woorden van Tarik Ramadan want waarschijnlijk heeft gewoon iedereen gelijk. Hij is meestal zo onduidelijk en spreekt zich zelf zo vaak tegen dat niemand nog een touw aan hem kan vastknopen. Wat hij zegt is ook afhankelijk van zijn publiek. Tegen moslims zegt hij heel andere dingen dan niet-moslims. Dat heeft hij ook zelf toe gegeven.

Lees vandaag het paginagrote artikel over Tarik en Ayaan in De Volkskrant.

Qaiys
07-06-07, 21:29
Geplaatst door Slinger
Maak maar geen ruzie over de woorden van Tarik Ramadan want waarschijnlijk heeft gewoon iedereen gelijk. Hij is meestal zo onduidelijk en spreekt zich zelf zo vaak tegen dat niemand nog een touw aan hem kan vastknopen. Wat hij zegt is ook afhankelijk van zijn publiek. Tegen moslims zegt hij heel andere dingen dan niet-moslims. Dat heeft hij ook zelf toe gegeven.

Lees vandaag het paginagrote artikel over Tarik en Ayaan in De Volkskrant.

Nu gaat het om iets anders, mark61 durft zich niet te verantwoorden voor zijn stelling en probeert dat af te schuiven op anderen.

Qaiys
07-06-07, 21:32
Geplaatst door tr_imparator
Men wil islamieten van hun grondrechten ontdoen en hun identiteit verwateren.

Punt ! klare taal. Als je goed oplet hier op maroc.nl dan zijn vrijwel alle autochtonen per definitie ook tegen alles wat islam en moslims is.

Slinger
07-06-07, 21:34
Geplaatst door tr_imparator
Dat kan inderdaad, maar die van een school kan kwalitatief beter zijn.




Ik zat ook op een christelijke school, niet dat het uiteindelijk veel heeft uitgemaakt. Daarom zeg ik ook dat deze discussie een beetje een non-discussie is. Men wilt islamieten van hun grondrechten ontdoen en hun identiteit verwateren.

Wat mij betreft is die laatste zin van jou niet waar. Ik kan me voorstellen dat er goed islamitisch onderwijs wordt gegeven. En de islam heeft recht om te bestaan naast het christendom en andere levensbeschouwingen. Waar ik op tegen ben is die oplegging van Saoedische leefregels en mentaliteit op kinderen op scholen in hartje Amsterdam. Daarmee zet je je kinderen al heel vroeg op achterstand.

Slinger
07-06-07, 21:35
Geplaatst door Qaiys
Punt ! klare taal. Als je goed oplet hier op maroc.nl dan zijn vrijwel alle autochtonen per definitie ook tegen alles wat islam en moslims is.

Ik ben voor de islam en voor de koran. Maar tegen de Saoedische woestijnmentaliteit.

IbnRushd
07-06-07, 21:39
Geplaatst door Slinger
Ik ben voor de islam en voor de koran. Maar tegen de Saoedische woestijnmentaliteit.

'Saoedische woestijnmentaliteit'? Wat is dat? Kun je 't misschien met een andere godsdienst vergelijken?

knuppeltje
07-06-07, 21:43
Geplaatst door Qaiys
Punt ! klare taal. Als je goed oplet hier op maroc.nl dan zijn vrijwel alle autochtonen per definitie ook tegen alles wat islam en moslims is.

Klopt misschien?
Misschien zijn de meeste aotogs hier wel tegen elke religie, en misschien hebben een hoop alo's hier een achtervolgingscompleks?

mark61
07-06-07, 21:43
Geplaatst door Qaiys
Meteen op de persoon weer spelen als je vast komt te zitten.

Nou dan zal ik het je maar stap voor stap moeten uitleggen.

Coolassprov stelde een vraag en die ging als volgt:

Hoe? Ik lach me gek hier. Leer nog maar es begrijpend lezen, vooral wat je zelf schrijft. Daarna ben je even gaan zoeken en nou blijkt dat je het verkeerd had, dat het geen zwart wit is. En maar miereneuken, ver weg van het onderwerp.

Ik kan er niks aan doen dat jij in de war bent over Ramadan. Not my problem.

Ik had trouwens geen stelling.

Je lult en lult maar door tot het nergens meer over gaat, veel geluk ermee.


Ik heb hier niet beweerd dat ik aan jouw oprechtheid twijfel. Kom neem de verantwoording voor je eigen woorden en wees niet zo laf.

Jij bedoelde met 'zogenaamd' niet zogeheten. Als je dat beweert lieg je. Dat weet ik. Zie maar :zwaai:

mark61
07-06-07, 21:44
Geplaatst door Qaiys
Nu gaat het om iets anders, mark61 durft zich niet te verantwoorden voor zijn stelling en probeert dat af te schuiven op anderen.

Wat is er toch met je? Neem een pilletje.

Slinger
07-06-07, 21:45
Geplaatst door IbnRushd
'Saoedische woestijnmentaliteit'? Wat is dat? Kun je 't misschien met een andere godsdienst vergelijken?

In het kader van dit onderwerp doel ik op zaken die ik hierboven al beschreven heb: de leef- en omgangsregels op islamitische scholen in Amsterdam.

tr_imparator
07-06-07, 21:50
Geplaatst door Slinger
Waar ik op tegen ben is die oplegging van Saoedische leefregels en mentaliteit op kinderen op scholen in hartje Amsterdam. Daarmee zet je je kinderen al heel vroeg op achterstand.

Dat zeg je wel, maar ondertussen wil je niet de joodse en christelijke scholen erbij betrekken. Waarom niet?

Ten tweede zie ik het verband tussen het door jouw verzonnen mentaliteit(die waarschijnlijk berust op vooroordelen? Wat is het eigenlijk een ''saoudische mentaliteit''?) en achterstand niet. Primair omdat, gezien het feit dat het gemiddelde niveau op een islamitische basisschool weinig verschilt van een reguliere basisschool(zelfde leerstofaanbod). En substitutioneel omdat het religieuze karakter van een school, weinig te maken heeft met de evt. opgelopen achterstand.

Ten slotte is het niet jouw zaak met welk filosofie een ouder zijn kind wil opvoeden. Waarom beperk je de autonomie van moslims? En alleen die van moslims?

H.P.Pas
07-06-07, 21:51
Geplaatst door H.P.Pas
Die identiteit die zo hoogstnoodzakelijk behouden moet blijven is toch echt die van de ouders. Niet die van de kinderen.


Geplaatst door tr_imparator
Ik denk dat het weinig met identiteit te maken heeft.


Geplaatst door tr_imparator
Men wilt islamieten van hun grondrechten ontdoen en hun identiteit verwateren.


Geplaatst door Qaiys
Punt ! klare taal. Als je goed oplet hier op maroc.nl dan zijn vrijwel alle autochtonen per definitie ook tegen alles wat islam en moslims is.

:argwaan: Gaat het nou wel of niet over identiteit ?
Identiteit is overigens naar mijn idee datgene wat de éne persoon van de andere onderscheidt. Een collectieve identiteit, waar het hier wel/niet over zou gaan, is een in zich tegenstrijdig begrip; het betreft meer een gebrek aan indentiteit. Maggoed..

IbnRushd
07-06-07, 21:56
Geplaatst door Slinger
In het kader van dit onderwerp doel ik op zaken die ik hierboven al beschreven heb: de leef- en omgangsregels op islamitische scholen in Amsterdam.

De leef- en omgangsregels stellen weinig voor met andere bijzondere scholen. Volgens mij doel je niet alleen op de Saoedische mentaliteit maar op alle soortgelijke mentaliteit. Of heb ik 't mis?

1973Tanger
07-06-07, 21:58
Geplaatst door H.P.Pas
Maar wel waar. Die identiteit die zo hoogstnoodzakelijk behouden moet blijven is toch echt die van de ouders. Niet die van de kinderen.

Welke identiteit hebben die kinderen dan wel, ter wereld gekomen, opgevoed en grootgebracht in een islamitisch nest? Je wilt ze al bij voorbaat hun identiteit wegnemen zodat ze nu en later zowiezo niks hebben. In dat geval moet je pleiten pasgeboren kinderen op het portaal van het weeshuis te zetten, aanbellen en hard weglopen.

Slinger
07-06-07, 21:59
Geplaatst door tr_imparator
Dat zeg je wel, maar ondertussen wil je niet de joodse en christelijke scholen erbij betrekken. Waarom niet?

Wordt oeverloos gelul. We moeten ons bij het onderwerp houden


Ten tweede zie ik het verband tussen het door jouw verzonnen mentaliteit(die waarschijnlijk berust op vooroordelen? Wat is het eigenlijk een ''saoudische mentaliteit''?) en achterstand niet. Primair omdat, gezien het feit dat het gemiddelde niveau op een islamitische basisschool weinig verschilt van een reguliere basisschool(zelfde leerstofaanbod). En substitutioneel omdat het religieuze karakter van een school, weinig te maken heeft met de evt. opgelopen achterstand.

Ik ben van mening dat een Nederlandse school, islamitisch of niet, een westers normen- en waardenpatroon moet aanleren. Hoofddoek is uit den boze, scheiding van jongens en meisjes ook.


Ten slotte is het niet jouw zaak met welk filosofie een ouder zijn kind wil opvoeden. Waarom beperk je de autonomie van moslims? En alleen die van moslims?

Daar heb ik absoluut niets mee te maken. Voor de rest zie boven.

tr_imparator
07-06-07, 22:01
Geplaatst door H.P.Pas
:argwaan: Gaat het nou wel of niet over identiteit ?
Identiteit is overigens naar mijn idee datgene wat de éne persoon van de andere onderscheidt. Een collectieve identiteit, waar het hier wel/niet over zou gaan, is een in zich tegenstrijdig begrip; het betreft meer een gebrek aan indentiteit. Maggoed..


Ik denk dat er een samenhang is tussen ontdoen van grondrechten en 'identiteit'. Islamitisch onderwijs hoeft niet noodzakekelijkerwijs met identiteit te maken te hebben(ik zei in een andere discussie, meer opvoeding, en de keuze daarvoor).

Ik zie identiteit anders. Identiteit voor mij betekent iets dat vanjezelf is(en niet van je ouders) en de grooste gedeelte daarvan wordt gevormd in de adolescentie. Rolmoddelen, opvoeding e.d. hebben daar wel wat mee te maken.

Daarom vind ik jouw stelling over identiteit niet van toepassing.

Qaiys
07-06-07, 22:01
Geplaatst door mark61
Hoe? Ik lach me gek hier. Leer nog maar es begrijpend lezen, vooral wat je zelf schrijft. Daarna ben je even gaan zoeken en nou blijkt dat je het verkeerd had, dat het geen zwart wit is. En maar miereneuken, ver weg van het onderwerp.

Ik kan er niks aan doen dat jij in de war bent over Ramadan. Not my problem.

Ik had trouwens geen stelling.

Je lult en lult maar door tot het nergens meer over gaat, veel geluk ermee.

Kortom je durft je stelling niet te verdedigen en schuift het af op anderen. Heel erg laf.


Jij bedoelde met 'zogenaamd' niet zogeheten. Als je dat beweert lieg je. Dat weet ik. Zie maar :zwaai:

Hoe weet jij nou wat mijn intentie is toen ik het woord zogenaamd gebruikte? Dat jij maar 1 betekenis van zogenaamd kent is jouw probleem. Dus ga nu niet weer jomanda spelen door mijn intentie aan de hand van jouw beperkte kennis van het woord ''zogenaamd'' te gaan verklaren. Ik weet zelf precies wat ik ermee bedoelde. Dat jij dat niet gelooft is jouw probleem.

Slinger
07-06-07, 22:01
Geplaatst door IbnRushd
De leef- en omgangsregels stellen weinig voor met andere bijzondere scholen. Volgens mij doel je niet alleen op de Saoedische mentaliteit maar op alle soortgelijke mentaliteit. Of heb ik 't mis?

Ja, maar het komt vooral veel in de islam voor.

1973Tanger
07-06-07, 22:03
Geplaatst door tr_imparator
Dat kan inderdaad, maar die van een school kan kwalitatief beter zijn.




Ik zat ook op een christelijke school, niet dat het uiteindelijk veel heeft uitgemaakt. Daarom zeg ik ook dat deze discussie een beetje een non-discussie is. Men wilt islamieten van hun grondrechten ontdoen en hun identiteit verwateren.

Dat laatste is precies de kern van het verhaal.

Qaiys
07-06-07, 22:05
Geplaatst door mark61
Wat is er toch met je? Neem een pilletje.

:hihi: je hebt je vastgeluld gozer. Pilletjes gaan je heus niet helpen.

1973Tanger
07-06-07, 22:12
Geplaatst door Slinger
Ja, maar het komt vooral veel in de islam voor.

Welke Saoedische mentaliteit vraag ik me af? Misschien de mentaliteit dat de Saoedieers dezelfde overtuiging delen als die van ons moslims hier in Nederland en elders in de Godwijde wereld?

tr_imparator
07-06-07, 22:14
Geplaatst door Slinger

Ik ben van mening dat een Nederlandse school, islamitisch of niet, een westers normen- en waardenpatroon moet aanleren.


Dit moet je nader motiveren.


In de westerse cultuur bestaat een dominant abstract normbeeld van de (rationele), individuele mens. Dit beeld is zo'n algemeen cultuurgoed geworden dat het niet altijd expliciet wordt gemaakt en zelfs als universele categorie wordt beschouwd, waardoor de cultuurbepaaldheid van het construct miskend wordt.*


*Gowricharn R. Tegen beter weten in. Leuven/Apeldoorn; Garant 1992.

mark61
07-06-07, 22:57
Geplaatst door Qaiys
Hoe weet jij nou wat mijn intentie is toen ik het woord zogenaamd gebruikte?

Hoe weet jij wat de motivatie van Ramadan was, en dan over een periode van 20 jaar, superjomanda? De arrogantie waarmee jij altijd mensen 'doorhebt' :haha:

mark61
07-06-07, 22:58
Geplaatst door Qaiys
:hihi: je hebt je vastgeluld gozer. Pilletjes gaan je heus niet helpen.

Ontstellend zwak. Je gaat wartaal uitslaan als je er niet meer uitkomt. :lachu:

Qaiys
07-06-07, 23:03
Geplaatst door mark61
Hoe weet jij wat de motivatie van Ramadan was, en dan over een periode van 20 jaar, superjomanda? De arrogantie waarmee jij altijd mensen 'doorhebt' :haha:

We hadden het over jou, niet de boel omleiden. Stick to the subject.


Ontstellend zwak. Je gaat wartaal uitslaan als je er niet meer uitkomt.

Ik begon niet over jouw persoon en over pilletjes. Wanneer je klem komt te zitten ga je ineens zielig doen en naar anderen wijzen.

Olive Yao
08-06-07, 02:31
Geplaatst door Qaiys
Om zijn critici te plezieren neemt hij naar mijn mening standpunten in die je natuurlijke rechten inperken. Natuurlijk moet je rekening houden met mensen in het land waar je leeft, maar dat wil niet zeggen dat je afstand moet nemen van je natuurlijke rechten. Zijn oppositie tegen islamitische scholen plaats ik in die hoek.
Dat gepraat over "natuurlijke rechten" is obscurantisme. Met dat etiket suggereert hij dat er iets bijzonders aan de orde is dat hem gelijk geeft. Hij noemt geen "natuurlijk recht" expliciet, hij veronderstelt ze stilzwijgen als bekend. En dan zegt hij dat moslims recht op voorrang hebben.

Wij, of we moslims zijn of niet, trappen daar niet in.


Als ik moet kiezen tussen mijn rechten opgeven of tegenstander te plezieren dan kies ik ervoor om mijn rechten in stand te houden en die te beschermen.

Daarom vind ik dat je je schrap moet zetten tegen al die tactieken en technieken om je te beinvloeden en die als doel hebben om je van je uitoefening van je rechten af te houden en op de lange termijn je geloof willen veranderen.
Omdat moslims geloven dat hun god het ene absolute hoogste is, denken ze dat hun godgeloof absolute voorrang heeft. Anders ervaren ze een beperking. Sommigen pikken westerse rechten-terminologie op en dichten zich absolute rechten toe.

moslims geen privileges? noemen ze discriminatie

kwestie van perspectief


Onder deze omstandigheden steun ik Tarik niet want als je je teveel laat afhouden van je rechten en teveel je oren te luisteren legt bij de anti-islam kritiek en deze invult in het schema van de Hegeliaanse dialectiek van these-anti-these = synthese en deze rigoreus toepast op de islam en de kritiek op de islam krijg je een aangepaste Islam en op de lange termijn een dode Islam
Die kritiek lever ik.

Amen.


Tarik Ramadan als zogenaamde moslim-intellectueel wordt op dit moment hiervoor gebruikt, hij is adviseur van de Rotterdamse gemeente geworden door Leefbaar Rotterdam, dan weet je hoe laat het is. (Overigens wil ik niet zeggen dat alle ideeen en theorien van Tarik ramadan onbruikbaar zijn voor de moslims.)
Als deskundige had je wel een voorbeeld kunnen geven. Maar je kunt nu ook nog wel een voorbeeld zoeken?


Mijn rechten en die van anderen zijn voor mij belangrijker dan subjectieve gevoelens van anti-islamcritici die vaak kunstmatig zijn opgewekt of versterkt door politici en media. Dus zet je voeten schrap en laat je niet intimideren.
Modern redelijk denken is voor ons belangrijker dan subjectieve gevoelens van moslims die kunstmatig zijn opgewekt met de koran, de moskee en de imam. Dus zet je voeten schrap en laat je geest niet sluieren.

Qaiys
08-06-07, 02:49
Geplaatst door Olive Yao
Dat gepraat over "natuurlijke rechten" is obscurantisme. Met dat etiket suggereert hij dat er iets bijzonders aan de orde is dat hem gelijk geeft. Hij noemt geen "natuurlijk recht" expliciet, hij veronderstelt ze stilzwijgen als bekend. En dan zegt hij dat moslims recht op voorrang hebben.

Wie is hij? Heb je het over mij?

Elk mens heeft het recht om zijn kinderen op te voeden zoals hij wil en scholen op te richten. Dit is een universeel mensenrecht, daar kun jij hoog of laag bij springen maar die rechten kun je moslims niet ontnemen. Nergens wordt gesuggereeerd dat moslims hierin voorrang hebben, het zijn de ouders ongeacht het geloof die hier voorrang in hebben.


Wij, of we moslims zijn of niet, trappen daar niet in.
En ik trap niet in jouw atheistische anti-islampraatjes die errop gericht zijn om moslims hun universele mensenrechten af te nemen en/of in te perken.


Omdat moslims geloven dat hun god het ene absolute hoogste is, denken ze dat hun godgeloof absolute voorrang heeft. Anders ervaren ze een beperking. Sommigen pikken westerse rechten-terminologie op en dichten zich absolute rechten toe. Je kinderen opvoeden op de wijze die jij als ouder goed vindt en scholen stichten die zij hierbij nodig achten is een universeel mensenrecht. Al het andere wijst op je anti-islam motivatie.


moslims geen privileges? noemen ze discriminatie

kwestie van perspectief

Moslims van hun universele mensenrechten af houden is inderdaad discriminatie. Er is maar één perspectief die hier telt en die is van de wet en in het bijzonder de universele mensenrechten.



Die kritiek lever ik.

Amen.

Alleen stelt je kritiek inhoudelijk en intellectueel niets voor. Het is hetzelfde rattaplan: ''perk de rechten van moslims in of ze nu gelijk hebben of niet''.


Als deskundige had je wel een voorbeeld kunnen geven. Maar je kunt nu ook nog wel een voorbeeld zoeken?

Niet relevant voor de discussie.


Modern redelijk denken is voor ons belangrijker dan subjectieve gevoelens van moslims die kuntmatig zijn opgewekt met de koran, de moskee en de imam. Dus zet je voeten schrap en laat je geest niet sluieren.

Universele mensenrechten kun je niet omheen die zijn er om minderheden c.q burgers te beschermen tegen subjectieve gevoelens zoals je hier ten toon spreidt.

Olive Yao
08-06-07, 07:45
Geplaatst door Qaiys
Elk mens heeft het recht om zijn kinderen op te voeden zoals hij wil en scholen op te richten. Dit is een universeel mensenrecht, daar kun jij hoog of laag bij springen maar die rechten kun je moslims niet ontnemen. Nergens wordt gesuggereeerd dat moslims hierin voorrang hebben, het zijn de ouders ongeacht het geloof die hier voorrang in hebben.

En ik trap niet in jouw atheistische anti-islampraatjes die errop gericht zijn om moslims hun universele mensenrechten af te nemen en/of in te perken.

Je kinderen opvoeden op de wijze die jij als ouder goed vindt en scholen stichten die zij hierbij nodig achten is een universeel mensenrecht. Al het andere wijst op je anti-islam motivatie.

Moslims van hun universele mensenrechten af houden is inderdaad discriminatie. Er is maar één perspectief die hier telt en die is van de wet en in het bijzonder de universele mensenrechten.

Alleen stelt je kritiek inhoudelijk en intellectueel niets voor. Het is hetzelfde rattaplan: ''perk de rechten van moslims in of ze nu gelijk hebben of niet''.

Universele mensenrechten kun je niet omheen die zijn er om minderheden c.q burgers te beschermen tegen subjectieve gevoelens zoals je hier ten toon spreidt.
Godgelovig onderwijs is slecht levensbeschouwelijk onderwijs en is in strijd met vrijheid van levensbeschouwing.

Coolassprov MC
08-06-07, 07:48
Geplaatst door mark61
Bron: Koelereet.

Als '61 (vorige eeuw) je geboortejaar is, vrees ik dat je niet meer te redden valt.

Qaiys
08-06-07, 10:33
Geplaatst door Olive Yao
Godgelovig onderwijs is slecht levensbeschouwelijk onderwijs en is in strijd met vrijheid van levensbeschouwing.

Dat jij tegen de islam en moslims bent is overduidelijk en oud nieuws, daarom ben je ook niet geschikt om op te komen voor de universele mensenrechten.

H.P.Pas
08-06-07, 10:41
Geplaatst door Qaiys
Dat jij tegen de islam en moslims bent is overduidelijk en oud nieuws, daarom ben je ook niet geschikt om op te komen voor de universele mensenrechten.

Non sequitur. (http://www.don-lindsay-archive.org/skeptic/arguments.html#sequitur) Yawn.

Qaiys
08-06-07, 10:56
Geplaatst door H.P.Pas
Non sequitur. (http://www.don-lindsay-archive.org/skeptic/arguments.html#sequitur) Yawn.

Changing The Subject. (http://www.don-lindsay-archive.org/skeptic/arguments.html#digression) (Digression, Red Herring, Misdirection, False Emphasis):

H.P.Pas
08-06-07, 11:00
Geplaatst door Qaiys
Changing The Subject. (http://www.don-lindsay-archive.org/skeptic/arguments.html#digression) (Digression, Red Herring, Misdirection, False Emphasis):


• Argument By Gibberish (Bafflement):
Gibberish may come from people who can't find meaning in technical jargon, so they think they should copy style instead of meaning. "

Yawn.

Qaiys
08-06-07, 11:12
Geplaatst door H.P.Pas
Yawn.

Failure To State:
if you make enough attacks, and ask enough questions, you may never have to actually define your own position on the topic.

tr_imparator
08-06-07, 11:17
Geplaatst door Olive Yao
Godgelovig onderwijs is slecht levensbeschouwelijk onderwijs en is in strijd met vrijheid van levensbeschouwing.


Domme opmerking. Vooral omdat er in levensbeschouwelijk onderwijs geen dwang is. Anders zou iedereen op een katholieke school katholiek worden, op een christelijk hervormde school, hervormd, op een islamitische school islamitische en op een joodse school joods. Kortom je zou op een bijzondere school 'bijzonder' worden.

Hetgeen niet het geval is. En dat is een constatering.

Als je een kind beschouwd als een onbeschreven blad die later wanneer hij/zij volwassen is moet kiezen voor een ideologie of geloof dan moet je hem isoleren van zijn gezin, familie, gemeenschap, cultuur, geloof, natie en geschiedenis. Hetgeen een onmogelijke taak is.

Zoals ik al eerder zei: je miskend de cultuurbepaaldheid van je eigen ideologie(atheisme/utilisme/feminisme?) en beschouw je eigen wetten als universeel, zonder te zeggen of te bewijzen dat dit eigenlijk ook zo is. Hiermee plaats je je buiten het universele recht.

Bovendien is wat je doet ook vanuit psychologisch oogpunt gevaarlijk, je praat namelijk een minderwaarheidscomplex aan, aan kinderen met een een basisschoolleeftijd. (Levenslooptheorie; normatieve crisis vs. antinomie; vlijt vs minderwaardigheid; kracht of deugd: competentie). Zelfs adolescenten zou ik niet belasten met zo een keuze(omdat er identiteitsverwarring kan optreden). Die keuze kan je het beste aan volwassen mensen overlaten. Zelfde argument dat jij gebruikt, maar ik gebruik het goed. ;)

tr_imparator
08-06-07, 11:26
Geplaatst door H.P.Pas
Yawn.


Zwitsers mentaliteit (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=222631)


:p

Slinger
08-06-07, 11:31
Geplaatst door tr_imparator
Dit moet je nader motiveren.


In de westerse cultuur bestaat een dominant abstract normbeeld van de (rationele), individuele mens. Dit beeld is zo'n algemeen cultuurgoed geworden dat het niet altijd expliciet wordt gemaakt en zelfs als universele categorie wordt beschouwd, waardoor de cultuurbepaaldheid van het construct miskend wordt.*

*Gowricharn R. Tegen beter weten in. Leuven/Apeldoorn; Garant 1992.

Natuurlijk is ons normbeeld cultuurbepaald en helemaal niet universeel geldig. Het is geen enkel probleem om dat toe te geven. Mijn redenering hierboven zette ik op vanuit praktisch oogpunt.

tr_imparator
08-06-07, 11:34
Geplaatst door Slinger
Mijn redenering hierboven zette ik op vanuit praktisch oogpunt.
Geplaatst door Slinger
Ik ben van mening dat een Nederlandse school, islamitisch of niet, een westers normen- en waardenpatroon moet aanleren.


Dit is geen motivatie van je stelling. Nogmaals; kan je je stelling nader motiveren?

H.P.Pas
08-06-07, 11:43
Geplaatst door Qaiys
Failure To State:
if you make enough attacks, and ask enough questions, you may never have to actually define your own position on the topic.
:engel: Ik ben ontroerd. Dit snijdt hout, je kunt het dus wel.

Ik heb over het topic inderdaad geen mening.
Ik sta in theorie afwijzend tegenover elk confessioneel onderwijs.
Anderzijds bestaat in Nederland in deze een honderdjarige praktijk waar al met al voor iedereen mee te leven viel.
Om over deze kwestie iets zinnigs te zeggen moet je dus de praktische situatie op die scholen kennen; daar weet ik niets vanaf. Ik kan alleen maar hopen dat die betrokken staatssecretaris haar werk naar behoren doet.
Als ik hierover meningen ga uiten zijn ze nergens op gebaseerd.
Wel heb ik de stellige indruk, dat hetzelfde geldt voor de meeste medeprikkers in dit topic. Daar val ik over.

Slinger
08-06-07, 12:42
Geplaatst door tr_imparator



Dit is geen motivatie van je stelling. Nogmaals; kan je je stelling nader motiveren?

Die motivatie die jij wenst ligt zo voor de hand dat het haast overvloedig is die nader uit te leggen. Er zitten geen diepgaande filosofische concepten achter. Het gaat erom dat onze scholen de kinderen voorbereiden op een zo goed mogelijk functioneren in onze maatschappij. Dan gaat het niet aan om een nomadisch normen- en waardenpatroon aan te leren. Nogmaals daar hoef je helemaal geen diepgaande filosofische discussie voor op te zetten of dikke sociologische boeken voor te lezen. Het betreft hier gewoon praktisch handelen.

Max Stirner
08-06-07, 14:33
Geplaatst door tr_imparator
Islamanarchist. :wink:


Gewoon schizofreen dus... :D

TonH
08-06-07, 18:56
Geplaatst door H.P.Pas
Ik kan alleen maar hopen dat die betrokken staatssecretaris haar werk naar behoren doet.


Je hebt het wel over Sharon Dijksma... :moe:

tr_imparator
08-06-07, 19:23
Geplaatst door Slinger
Het gaat erom dat onze scholen de kinderen voorbereiden op een zo goed mogelijk functioneren in onze maatschappij.

En islamitisch onderwijs kan dat niet garanderen?



Het betreft hier gewoon praktisch handelen.


Liever een moslim die de islam onderwezen heeft gekregen dan een moslim die dat niet heeft gehad! Zo hebben we een gemeenschappelijke moraal met een religieus, in dit geval islamitisch fundament.

H.P.Pas
08-06-07, 21:02
Geplaatst door TonH
Je hebt het wel over Sharon Dijksma... :moe:

Ik ben al lang weg, ik ken mevrouw Dijksma niet. :slaap:

Bofko
08-06-07, 21:20
Geplaatst door H.P.Pas
Ik ben al lang weg, ik ken mevrouw Dijksma niet. :slaap:

Da´s de Rita Verdonk van de PvdA.

H.P.Pas
08-06-07, 21:56
Geplaatst door Bofko
Da´s de Rita Verdonk van de PvdA.

Rita ken ik wel.
Die deugt niet.

TonH
09-06-07, 00:00
Geplaatst door H.P.Pas
Rita ken ik wel.
Die deugt niet.

Rita?

Deze mevrouw is de afgelopen 20 jaar bij alle beslissingen in en rond het onderwijs betrokken geweest. Eerst als voorzitter van de studentenvakbond (volgens mij meteen ná Van Poelgeest) en daarna is ze via de PvdA in de Kamer altijd bij alle beslissingen geweest en heeft die gesteund. Mocht je vinden dat het niet zo heel goed gaat met het onderwijs in Nederland, dan staat dáár degene die daar voor heeft gezorgd. Het gebeurt niet vaak dat je in Nederland één persoon kunt aanwijzen. Meestal zijn het er zoveel die verantwoordelijk zijn dat NIEMAND meer verantwoordelijk. Niet in dit geval dus. En zij zou onderzoek moeten doen naar wat er de laatste jaren mis is gegaan rond alle vernieuwingen... :giechel:

tr_imparator
09-06-07, 01:22
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00



Enkele honderden ouders, leerlingen en docenten demonstreren vrijdagochtend tegen de sluiting van de islamitische At Taqwa-school in Noord.
De stoet vertrok rond 10.00 uur vanaf de school en maakte een ronde door de buurt. De betogers zijn het niet eens met het besluit dat de basisschool dicht moet. Ook zijn ze boos dat nog altijd niet duidelijk is wat er met de leerlingen staat te gebeuren komend schooljaar.
Begeleid door trommels droegen de demonstranten spandoeken met teksten als "School moet blijven, afblijven" en "Blijf van mijn school af".


at5.nl

http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=27254


Ter informatie nog:

Dekinderen van een kennis van mij zitten op die school. En ik heb aan hem gevraagd, wat die school eigenlijk islamitisch maakt. Daarop zei hij:

het bestuur is islamitisch

de kinderen de mogelijkheid krijgen om te bidden(vanaf groep 5)

de islamitische feestdagen gehanteerd worden voor vrije dagen

er een uur in de week godsdienstles is.

Vraag:
Krijgen de kinderen gescheiden les? Nee, het zijn kinderen.

Vraag:
Krijgen ze koranonderwijs(lezen en begrijpen, zoals ik vroeger in de moskee). Nope, geen tijd voor.

1973Tanger
09-06-07, 11:42
Geplaatst door tr_imparator
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00



Enkele honderden ouders, leerlingen en docenten demonstreren vrijdagochtend tegen de sluiting van de islamitische At Taqwa-school in Noord.
De stoet vertrok rond 10.00 uur vanaf de school en maakte een ronde door de buurt. De betogers zijn het niet eens met het besluit dat de basisschool dicht moet. Ook zijn ze boos dat nog altijd niet duidelijk is wat er met de leerlingen staat te gebeuren komend schooljaar.
Begeleid door trommels droegen de demonstranten spandoeken met teksten als "School moet blijven, afblijven" en "Blijf van mijn school af".


at5.nl

http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=27254


Ter informatie nog:

Dekinderen van een kennis van mij zitten op die school. En ik heb aan hem gevraagd, wat die school eigenlijk islamitisch maakt. Daarop zei hij:

het bestuur is islamitisch

de kinderen de mogelijkheid krijgen om te bidden(vanaf groep 5)

de islamitische feestdagen gehanteerd worden voor vrije dagen

er een uur in de week godsdienstles is.

Vraag:
Krijgen de kinderen gescheiden les? Nee, het zijn kinderen.

Vraag:
Krijgen ze koranonderwijs(lezen en begrijpen, zoals ik vroeger in de moskee). Nope, geen tijd voor.

Was mede organisator van de betoging. Hierbij ook mijn dank voor de wijkregiseur van politie die voor ons de protestactie goed begeleid heeft richting het stadsdeelkantoor. De informatie van je kennis klopt overigens als een bus.