PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is de 'beste' opleiding?



Orakel
11-06-07, 22:14
"Ga jij studeruh joh?"
Er loop hier gloof ik aardig wat doorgestudeerd volk rond, maar laat je er daardoor niet van weerhouden over de schutting van je eigen beperkingen heen te kijken. Wat is op dit moment een goed aangeschreven en courante opleiding?
En volg je die dan beter bij de UvA, bij de VU, de UU of de KUN?

Iemand ervaring, al dan niet direct, met de opleiding Arabische Taal & Cultuur van de UvA?
Die heb ze geloof ik alleen niet in deeltijd?

IbnRushd
11-06-07, 22:17
Geplaatst door Orakel
.............

Iemand ervaring, al dan niet direct, met de opleiding Arabische Taal & Cultuur van de UvA?
Die heb ze geloof ik alleen niet in deeltijd?

Ja. Wat wil je allemaal weten?

(Nooit afgemaakt btw. Misschien ooit.)

Orakel
11-06-07, 22:38
Geplaatst door IbnRushd
Ja. Wat wil je allemaal weten?

(Nooit afgemaakt btw. Misschien ooit.)

Jammer joh,, hopelijk komt het er nog es van.

Is de opleiding in 'deeltijd' te doen? Kweet dat het een voltijd-opleiding is, maar ik overweeg om in te schrijven, veel zelfstudie te doen, paar colleges mee te pikken en dan alleen me hoofd bij de tentamens te laten zien. Of is het zoveel bulk en geldt er een minimale aanwezigheidsplicht?
Zal morgen ook es een brochure opvragen, maar als de gemiddelde ervaring erg negatief is.........
Je schijnt er ook Hebreeuws en Latijn te krijgen, dat lijkt me wel moeilijk.

IbnRushd
11-06-07, 22:51
Geplaatst door Orakel
Jammer joh,, hopelijk komt het er nog es van.

Is de opleiding in 'deeltijd' te doen? Kweet dat het een voltijd-opleiding is, maar ik overweeg om in te schrijven, veel zelfstudie te doen, paar colleges mee te pikken en dan alleen me hoofd bij de tentamens te laten zien. Of is het zoveel bulk en geldt er een minimale aanwezigheidsplicht?
Zal morgen ook es een brochure opvragen, maar als de gemiddelde ervaring erg negatief is.........
Je schijnt er ook Hebreeuws en Latijn te krijgen, dat lijkt me wel moeilijk.

Yep... er geldt wel een minimale aanwezigheidsplicht (80%), maar ikzelf kwam een aantal malen (2-3x) per week omdat ik daarnaast een andere opleiding volgde. Het ligt trouwens eraan wie jouw docent(e) wordt. Destijds kreeg ik van M. Woidich, die deed niet zo moeilijk; met hem kon je afspraken maken. Maar Rabha Heinen-Nasr die schijnt een stuk strenger te zijn. Voltijd is dagelijks (ma t/m vr). Ongeveer twee uurtjes (ochtend of middag), ligt eraan in welke groep je ingedeeld bent. Van deeltijd weet ik er niets van. Wellicht is 't nieuw. In ieder geval had je 't in mijn tijd niet (3 jaar geleden).
Bovendien krijg je 't eerste half jaar egyptisch daarna modern standaard arabisch (lu3ah quhha ;) )
Verder hebben ze een goed leerboek. Duidelijk en helder geschreven.

Van hebreeuws en latijn weet ik er niets van.

Olive Yao
11-06-07, 22:53
Geplaatst door Orakel
Jammer joh,, hopelijk komt het er nog es van.

Is de opleiding in 'deeltijd' te doen? Kweet dat het een voltijd-opleiding is, maar ik overweeg om in te schrijven, veel zelfstudie te doen, paar colleges mee te pikken en dan alleen me hoofd bij de tentamens te laten zien. Of is het zoveel bulk en geldt er een minimale aanwezigheidsplicht?
Zal morgen ook es een brochure opvragen, maar als de gemiddelde ervaring erg negatief is.........
Je schijnt er ook Hebreeuws en Latijn te krijgen, dat lijkt me wel moeilijk.
Latijn is niet zo moeilijk. Arabisch en hebreeuws lijkt me heel moeilijk. Me broer heeft een beetje chinees geleerd - heel moeilijk, maar amusant omdat de betekenis van de zinsmelodie afhangt. Zat hij te oefenen ...

Julien
11-06-07, 23:18
Geplaatst door Orakel
Iemand ervaring, al dan niet direct, met de opleiding Arabische Taal & Cultuur van de UvA?
Die heb ze geloof ik alleen niet in deeltijd?

In Leiden heb je een zeer goede faculteit Arabische Taal & Cultuur. Volgens mij zelfs de beste van Nederland. Ik heb er zelf ook een vak gevolgd. Je kan er ook deeltijd-les krijgen. De vakken zijn Arabische taal (zwaartepunt), geschiedenis vh MO, cultuurkunde, inleiding in de islam en keus uit verschillende regionale talen.

Shemharosh
12-06-07, 07:29
Geplaatst door Orakel
"Ga jij studeruh joh?"
Er loop hier gloof ik aardig wat doorgestudeerd volk rond, maar laat je er daardoor niet van weerhouden over de schutting van je eigen beperkingen heen te kijken. Wat is op dit moment een goed aangeschreven en courante opleiding?
En volg je die dan beter bij de UvA, bij de VU, de UU of de KUN?

Iemand ervaring, al dan niet direct, met de opleiding Arabische Taal & Cultuur van de UvA?
Die heb ze geloof ik alleen niet in deeltijd?

beste opleidinding?.....Wiskunde deeltijd aan de VU