PDA

Bekijk Volledige Versie : Hamas en Fatah plegen oorlogsmisdaden



Slinger
13-06-07, 07:05
'Hamas en Fatah plegen oorlogsmisdaden'

Gepubliceerd op woensdag 13 juni 2007, Planet Internet

NEW YORK (ANP) - De strijdende Palestijnse partijen Hamas en Fatah maken zich schuldig aan schendingen van het humanitaire volkenrecht die in sommige gevallen neerkomen op oorlogsmisdaden. Dit stelt de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) in een woensdag uitgegeven verklaring.

HRW wijst op het executeren van gevangen strijders, het vermoorden van burgers die niet deelnemen aan de gevechten, het vechten in ziekenhuizen en het misbruiken van onderscheidingstekens van de pers.

Zo gooide Hamas een kok van de garde van de Palestijnse president Abbas, een Fatah-leider, van een hoog gebouw. Op zijn beurt gooide Fatah een imam die Hamas steunt van een hoog gebouw.

Ziekenhuizen

Ook werd maandag gevochten in en rond twee ziekenhuizen in de Gazastrook. HRW herinnert eraan dat ziekenhuizen volgens het volkenrecht onder alle omstandigheden beschermd moeten worden.

HRW hekelt tevens het gebruik van een jeep met TV-teken voor een aanval op een Israëlische grenspost, een actie die is opgeëist door de Islamtische Jihad en de uit de Fatah voortgekomen Al Aqsa Martelarenbrigade.

Misbruik van onderscheidingstekens van de pers is een schending van het oorlogsrecht en brengt bona fide journalisten in gevaar, aldus HRW.

Coolassprov MC
13-06-07, 08:05
Geplaatst door Slinger
'Hamas en Fatah plegen oorlogsmisdaden'

Gepubliceerd op woensdag 13 juni 2007, Planet Internet

NEW YORK (ANP) - De strijdende Palestijnse partijen Hamas en Fatah maken zich schuldig aan schendingen van het humanitaire volkenrecht die in sommige gevallen neerkomen op oorlogsmisdaden. Dit stelt de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) in een woensdag uitgegeven verklaring.

HRW wijst op het executeren van gevangen strijders, het vermoorden van burgers die niet deelnemen aan de gevechten, het vechten in ziekenhuizen en het misbruiken van onderscheidingstekens van de pers.

Zo gooide Hamas een kok van de garde van de Palestijnse president Abbas, een Fatah-leider, van een hoog gebouw. Op zijn beurt gooide Fatah een imam die Hamas steunt van een hoog gebouw.

Ziekenhuizen

Ook werd maandag gevochten in en rond twee ziekenhuizen in de Gazastrook. HRW herinnert eraan dat ziekenhuizen volgens het volkenrecht onder alle omstandigheden beschermd moeten worden.

HRW hekelt tevens het gebruik van een jeep met TV-teken voor een aanval op een Israëlische grenspost, een actie die is opgeëist door de Islamtische Jihad en de uit de Fatah voortgekomen Al Aqsa Martelarenbrigade.

Misbruik van onderscheidingstekens van de pers is een schending van het oorlogsrecht en brengt bona fide journalisten in gevaar, aldus HRW.

Wat is je bezwaar hiertegen? Dat ze niet door Joden of Amerikanen zijn gepleegd? Ik heb je nl. ernstigere en talrijkere oorlogsmisdaden zijn verexcuseren.

Wat je zaait, zul je oogsten:

Fatah nu officiele collaborateursleger van VS en Israel (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=221782)

Freesaf2
13-06-07, 12:49
Dus als Palestijnen misdaden plegen is het goed?

Coolassprov MC
13-06-07, 13:07
Geplaatst door Freesaf2
Dus als Palestijnen misdaden plegen is het goed?

Vindt je?

Freesaf2
13-06-07, 13:27
Geplaatst door Coolassprov MC
Vindt je?

Nee, ik gebruik een vraagteken, dus een vraagje en geen mening.

Het zou mooi zijn als we het erover eens zijn dat misdaden ongeacht wie ze plegen niet goed zijn.

Coolassprov MC
13-06-07, 14:21
Geplaatst door Freesaf2
Nee, ik gebruik een vraagteken, dus een vraagje en geen mening.

:haha:


Geplaatst door Freesaf2
Nee, ik gebruik een vraagteken, dus een vraagje en geen mening.

Het zou mooi zijn als we het erover eens zijn dat misdaden ongeacht wie ze plegen niet goed zijn.

Het zou nog mooier zijn als je me geen woorden in de mond zou leggen.

Freesaf2
13-06-07, 14:59
Geplaatst door Coolassprov MC
:haha:
Het zou nog mooier zijn als je me geen woorden in de mond zou leggen.


Geplaatst door Freesfa2
Het zou mooi zijn als we het erover eens zijn dat misdaden ongeacht wie ze plegen niet goed zijn.

Wat zeg ik hier dat jij gezegd zou hebben?

Coolassprov MC
13-06-07, 15:03
Geplaatst door Freesaf2
Wat zeg ik hier dat jij gezegd zou hebben?

Daarom heet het woorden in de mond leggen; je neemt zonder reden aan dat ik een bepaalde opvatting heb.

Daar heb ik geen zin in.

Coolassprov MC
13-06-07, 15:10
Geplaatst door Slinger
het humanitaire volkenrecht

Dat gebruiken jullie Zionisten toch als toiletpapier?

Maar je bent in ieder geval positief; je bent de eerste Zionist die Palestijnen, ja!, zelfs gewapende Palestijnen!, als volk en mensen ziet!

Freesaf2
13-06-07, 16:01
Geplaatst door Coolassprov MC
Daarom heet het woorden in de mond leggen; je neemt zonder reden aan dat ik een bepaalde opvatting heb.


Je hebt de afgelopen tijd zo'n 4000 posts op dit forum geplaatst en je bent een hoop dingen, maar subtiel en op je mondje gevallen niet.

Het feit dat ik een behoorlijk deel van die posts gelezen heb geeft mij genoeg reden om aan te nemen wat jouw opvattingen zijn.

Coolassprov MC
13-06-07, 20:08
Geplaatst door Freesaf2
Je hebt de afgelopen tijd zo'n 4000 posts op dit forum geplaatst en je bent een hoop dingen, maar subtiel en op je mondje gevallen niet.

Het feit dat ik een behoorlijk deel van die posts gelezen heb geeft mij genoeg reden om aan te nemen wat jouw opvattingen zijn.

Je wilt mijzelf dus ter discussie stellen?

Als je zo goed ingelicht bent over mijn schrijven, heb je weinig problemen om jouw irrelevante beschuldigingen te staven met bewijzen in de vorm van mijn eigen citaten?

Graag aanklacht met bewijs!

Coolassprov MC
13-06-07, 20:13
Geplaatst door Shemharosh


Je bent vast aan het solliciteren naar het derde en laatste strafpuntje?

Zou het lullig zijn als je je enige afleiding binnen die gesloten inrichting verliest door je grove bek?

Shemharosh
13-06-07, 22:41
Geplaatst door Coolassprov MC
Je bent vast aan het solliciteren naar het derde en laatste strafpuntje?

Zou het lullig zijn als je je enige afleiding binnen die gesloten inrichting verliest door je grove bek?

is goed Cool Ass...hahhahhahha

super ick
13-06-07, 23:09
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat is je bezwaar hiertegen? Dat ze niet door Joden of Amerikanen zijn gepleegd? Ik heb je nl. ernstigere en talrijkere oorlogsmisdaden zijn verexcuseren.

Wat je zaait, zul je oogsten:

Fatah nu officiele collaborateursleger van VS en Israel (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=221782)

Jij bent echt een kakkerlak van de laagste soort. Altijd weer het westen. Hoe krom je het ook moet buigen.