PDA

Bekijk Volledige Versie : Palestijnen vechten zichzelf burgeroorlog in



Freesaf2
13-06-07, 11:05
Uitgegeven: 12 juni 2007 20:07
Laatst gewijzigd: 12 juni 2007 23:15

GAZA-STAD - De steeds fellere machtstrijd tussen de Palestijnse partijen Fatah en Hamas dreigt de Palestijnse gebieden in een burgeroorlog te storten. De nog jonge en fragiele regering van nationale eenheid staat op instorten.

Onschuldige Palestijnse burgers komen steeds verder in het nauw door het geweld. "Je zou zeggen dat we vandaag in Irak zijn in plaats van in de Gazastrook", zo uitte een Palestijnse vader dinsdag zijn gevoelens.



De Palestijnse gebieden zijn al vele maanden in de ban van de strijd tussen aanhangers van de democratisch gekozen radicale Hamas-partij en die van de gematigder Fatah-beweging. Het aantreden van Hamas als regeringspartij leidde vorig jaar tot een internationale boycot omdat Hamas weigert de staat Israël te erkennen en ook het geweld niet wil afzweren. Doordat donorlanden de geldkraan dichtdraaiden, verpauperde de toch al verarmde Palestijnse samenleving alleen maar verder.

Macht

Fatah, die de macht met lede ogen zag overgaan in Hamas-handen, raakte letterlijk en figuurlijk steeds meer slaags met Hamas, onder meer over de vraag wie nu de macht heeft over de verschillende veiligheidsdiensten. De besturen van beide partijen lijken intussen steeds minder greep te hebben op de achterban en het geweld neemt alleen maar toe.

De gewelddadigheden bleven tot dusver vooral beperkt tot de Gazastrook, maar steeds meer berichten wijzen op een dreigende geweldspiraal op de eveneens Palestijnse Westelijke Jordaanoever.

Verstandshuwelijk

Ongeveer drie maanden geleden kwam er een regering van nationale eenheid tot stand tussen Fatah en Hamas, maar al snel was duidelijk dat dit opportunistische verstandshuwelijk weinig levenskracht heeft. Vooral door Egyptische bemiddeling en diplomatie hangt de Palestijnse regering nu nog met touwtjes en ijzerdraad aan elkaar, maar menig Palestijn vraagt zich voor hoe lang.

Fatah dreigde dinsdagavond de "grote coalitie" met Hamas op te blazen als er niet snel een bestand komt tussen de strijdende facties. In de tussentijd schort Fatah alle werkzaamheden voor de regering op.

Doden

Het jongste geweld heeft sinds begin dit jaar ongeveer tweehonderd levens geëist. Alleen dinsdag vielen er volgens ziekenhuizen alleen al zeker 28 doden. De gewapende vleugel van Hamas heeft dinsdag in Gaza-stad het hoofdkwartier van een door Fatah gedomineerde veiligheidsdienst bestormd en in het noorden van de strook een soortgelijk hoofdkwartier bezet.

Hamas eiste eerder op de dag in een ultimatum dat gebouwen van de militaire inlichtingendienst, de presidentiële garde, de nationale veiligheidsdienst en de preventieve veiligheidsdienst in Gaza zouden worden ontruimd.

Haniyah

Het huis van Hamas-premier Haniyah en het kantoor van Fatah-president Abbas zijn beide al beschoten. Leden van de gewapende tak van Hamas riepen het noorden van de Gazastrook uit tot een gesloten "militaire zone", terwijl hun tegenhangers bij Fatah de noodtoestand uitriepen in de strook. Uit verschillende plaatsen kwamen berichten van geweld, moordaanslagen en inslagen van mortieren.

Verhagen

De nieuwe geweldsuitbarsting valt samen met het bezoek van minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) aan de regio. Hij toonde zich dinsdag in Israël pessimistisch over het Israëlisch-Palestijnse conflict. De minister zei het te betreuren dat zijn bezoek niet op een vrediger moment plaats heeft. Maar hij hield vol dat er een doorbraak bereikt moet worden in de impasse die nu is ontstaan en hij is vast van plan woensdag op bezoek te gaan bij Abbas in Ramallah "zolang dat nog kan".

The Black Flame
13-06-07, 11:26
Die kop is gelul!

Iedereen weet dat de Joden en de Amerikanen hier aan de touwtjes trekken. De Palestijnen hebben hier geen enkele schuld aan. Die willen alleen maar vrede.

Coolassprov MC
13-06-07, 11:33
Geplaatst door The Black Flame
Palestijnen vechten zichzelf burgeroorlog in

Je zou je kunnen afvragen wie er het meeste wint met vrede, en wie er meest verliest.

Op basis hiervan is het niet moeilijk om een analyse van de situatie te maken.

Is dit wat de westerse media een ''burgeroorlog'' noemt? (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=220972)

Freesaf2
13-06-07, 12:19
Nou jongens respect hoor. Verdraaien is op dit forum door sommige tot een kunst verheven. Palestijnen maken Palestijnen af en NOG is het de schuld van het westen.

Een Palestijns handje, richt een Palestijns geweertje op een Palestijn. Volgens haalt een Palestijns vingertje die Palestijnse trekker over van het Palestijnse geweertje en schiet het andere Palestijnetje dood.

En wat wordt er geroepen: Dood aan de Amerikanen voor die moord op onze Palestijnse Moslim broeder.

Coolassprov MC
13-06-07, 13:56
Geplaatst door Freesaf2
Nou jongens respect hoor. Verdraaien is op dit forum door sommige tot een kunst verheven. Palestijnen maken Palestijnen af en NOG is het de schuld van het westen.

Een Palestijns handje, richt een Palestijns geweertje op een Palestijn. Volgens haalt een Palestijns vingertje die Palestijnse trekker over van het Palestijnse geweertje en schiet het andere Palestijnetje dood.

En wat wordt er geroepen: Dood aan de Amerikanen voor die moord op onze Palestijnse Moslim broeder.

Ik lever bewijzen waar jij niet op ingaat; in plaats hiervan ga je simplificeren en ridiculiseren en vraagt dan nog om serieus genomen te worden?

Freesaf2
13-06-07, 14:29
De bewijzen zijn op zijn best behoorlijk subjectief geselecteerd. Ik geloof best dat zowel Israel als de VS een belang hebben in hoe dit conflict uit pakt en hun invloed aanwenden om het naar een door hun gewenste kant te sturen. Maar dat geldt net zo goed voor diverse fundementalistische partijen die juist de andere kant steunen.

Waar het me om gaat is dat het geweld dat door beide partijen gepleegd wordt hier gebagataliseerd wordt en de verantwoordelijkheid wordt afgeschoven. Tuurlijk hebben andere partijen ermee te maken, maar het feit blijft dat Hamas EN Fatah er nu beiden voor kiezen om op een geweldadige manier zaken op te lossen. Dat is HUN verantwoording en niet die van iemand anders.

Coolassprov MC
13-06-07, 14:48
Geplaatst door Freesaf2
De bewijzen zijn op zijn best behoorlijk subjectief geselecteerd. Ik geloof best dat zowel Israel als de VS een belang hebben in hoe dit conflict uit pakt en hun invloed aanwenden om het naar een door hun gewenste kant te sturen. Maar dat geldt net zo goed voor diverse fundementalistische partijen die juist de andere kant steunen.

Waar het me om gaat is dat het geweld dat door beide partijen gepleegd wordt hier gebagataliseerd wordt en de verantwoordelijkheid wordt afgeschoven. Tuurlijk hebben andere partijen ermee te maken, maar het feit blijft dat Hamas EN Fatah er nu beiden voor kiezen om op een geweldadige manier zaken op te lossen. Dat is HUN verantwoording en niet die van iemand anders. '

Je negeert de context; en legt mij woorden in de mond.

Ik ben de laatste die zich hier aan geweld verheerlijkt.

Ik heet geen Davidsslinger die slechts oog voor de Palestijnen heeft als ze zichzelf afslachten.

Freesaf2
13-06-07, 14:58
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik ben de laatste die zich hier aan geweld verheerlijkt.

Ja, maar erg subjectief ben je ook niet. Je bent heel kritisch (at geen slechte eigenschap is) maar je kiest heel bewust alleen bepaalde kanten om kritisch tegen te zijn.

Waar zijn je kritische opmerking over zelfmoordaanslagen en geweld/misdaden gepleegd door Hamas? Het brainwashen van Palestijnse kinderen om te geloven in het martelaarschap zodat er nog wat bommetjes geplaatst kunnen worden?

Elke keer als er zo;n topic is draai je het gelijk op het feit dat Israel en de VS schuldig zijn aan de hele situatie. Waar blijft je uitspraak:

HAMAS, STOP MET VECHTEN EN GA PRATEN!!!!!!!!!!



Geplaatst door Coolassprov MC
Ik heet geen Davidsslinger die slechts oog voor de Palestijnen heeft als ze zichzelf afslachten.

Als ik dat wel had, zat ik niet op dit forum.

Coolassprov MC
13-06-07, 15:23
Geplaatst door Freesaf2
Ja, maar erg subjectief ben je ook niet. Je bent heel kritisch (at geen slechte eigenschap is) maar je kiest heel bewust alleen bepaalde kanten om kritisch tegen te zijn. .

Als dat zo is, ben ik niet de enige; en dat maakt jou weer selectief.


Geplaatst door Freesaf2
Waar zijn je kritische opmerking over zelfmoordaanslagen en geweld/misdaden gepleegd door Hamas? Het brainwashen van Palestijnse kinderen om te geloven in het martelaarschap zodat er nog wat bommetjes geplaatst kunnen worden?

Dat heb ik nooit verheerlijkt;

irrelevant en ten hoogste suggestief van je om dat op te brengen.


Geplaatst door Freesaf2
Elke keer als er zo;n topic is draai je het gelijk op het feit dat Israel en de VS schuldig zijn aan de hele situatie.

Je simplicieert.

Bent op geen enkel punt ingegeaan dat ik naar voren bracht.


Geplaatst door Freesaf2
HAMAS, STOP MET VECHTEN EN GA PRATEN!!!!!!!!!!

Met wie?

Aan je vraag te zien; zie jij hamas als schuldige van alles; over eenzijdigheid gesproken!


Geplaatst door Freesaf2
Als ik dat wel had, zat ik niet op dit forum.

Wat heb je niet?

Freesaf2
13-06-07, 16:05
Geplaatst door Coolassprov MC
Aan je vraag te zien; zie jij hamas als schuldige van alles; over eenzijdigheid gesproken!


Ik zie Hamas zeker niet als de schuldige van alles en als je mijn posts goed leest weet je dat ook.

Wat ik niet vind is dat Hamas alleen maar een onschuldig slachtoffer is en zelf geen invloed op de situatie uitoefend.

Coolassprov MC
13-06-07, 19:11
Geplaatst door Freesaf2
Ik zie Hamas zeker niet als de schuldige van alles en als je mijn posts goed leest weet je dat ook.

Wat ik niet vind is dat Hamas alleen maar een onschuldig slachtoffer is en zelf geen invloed op de situatie uitoefend.

Het Palestijnse volk is het slachtoffer van de zichzelf beschaafd noemende wereld; het wordt gestraft voor de misdaad van het bedrijven van democratie en het maken ven de verkeerde keuze; HAMAS.

De onderdrukking van de Palestijnen is zo extreem dat hun eigen vertegenwoordiging hun wordt opgedrongen.

observer
13-06-07, 23:42
Geplaatst door Coolassprov MC
Het Palestijnse volk is het slachtoffer van de zichzelf beschaafd noemende wereld; het wordt gestraft voor de misdaad van het bedrijven van democratie en het maken ven de verkeerde keuze; HAMAS.

De onderdrukking van de Palestijnen is zo extreem dat hun eigen vertegenwoordiging hun wordt opgedrongen. wat was het 1 2 dagen geleden riep je nog op dat het westen de hamas ministers moest accepteren en nu is hamas een verkeerde keus

mark61
13-06-07, 23:48
Geplaatst door Coolassprov MC
Het Palestijnse volk is het slachtoffer van de zichzelf beschaafd noemende wereld; het wordt gestraft voor de misdaad van het bedrijven van democratie en het maken ven de verkeerde keuze; HAMAS.

De onderdrukking van de Palestijnen is zo extreem dat hun eigen vertegenwoordiging hun wordt opgedrongen.

Hoe dan ook rechtvaardigt dat nooit collectieve zelfmoord.

ronald
14-06-07, 01:13
"Hamas is slaughtering our sons in the Gaza Strip and the only thing our president is doing is appealing for a cease-fire," said one Fatah leader. "We have at least 40,000 police officers and militiamen in the Gaza Strip. What's preventing them from launching a massive attack on Hamas? Does the president want to see the Gaza Strip fall into the hands of Hamas?" Fatah officials call for Mahmoud Abbas to resignKhaled Abu Toameh,
THE JERUSALEM POST Jun. 13, 2007www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1181570268148&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull Fatah officials and activists in the West Bank on Wednesday called on Palestinian Authority Chairman Mahmoud Abbas to resign, holding him responsible for the fact that Hamas was now in control of most parts of the Gaza Strip. Meanwhile, Abbas and Prime Minister Ismail Haniyeh of Hamas talked by phone Wednesday night for the first time since the latest cycle of violence broke out. A source close to Abbas said the two agreed to issue a joint call for a cease-fire. The calls for Abbas's resignation came as Hamas militiamen scored more victories in their battle to take control over the Gaza Strip. More than 30 Palestinians were killed in Wednesday's fighting, which also spread to some parts of the West Bank. Fatah officials here confirmed that Hamas had seized large amounts of weapons and military equipment belonging to Abbas's security forces in the Gaza Strip. Some of the weapons were supplied to the PA in recent weeks by Egypt and Jordan as part of a US security plan to boost Fatah-controlled forces.Hamas said it had seized thousands of M-16 and Kalashnikov rifles and pistols, communication equipment, armored vehicles, trucks, binoculars, military outfits, tents, sleeping bags, hand grenades, mortars and documents. Hamas militiamen were seen driving some of the confiscated vehicles that have been decorated with Hamas flags and signs. Pictures of the weapons were posted on a number of Hamas-linked Web sites. "Most of the weapons came from Egypt and Jordan over the past few years,"a senior Fatah official told The Jerusalem Post. "They did not come directly from the US, although the Americans had initiated the supply of weapons and ammunition." Hamas representative Sami Abu Zuhri announced that his movement was now in control of 90 percent of the PA security installations and bases in the Gaza Strip. "We are not fighting against the entire Fatah party, but certain murderous elements who have been collaborating with Israel and the Americans," he said. At a stormy meeting of Fatah leaders here, Abbas came under severe criticism for failing to issue clear orders to the PA security forces and Fatah militias in the Gaza Strip to launch counterattacks on Hamas. Furious Fatah leaders demanded that Abbas declare a state of emergency and call early elections. They also expressed dismay with the way Abbas was handling the current crisis. "Hamas is slaughtering our sons in the Gaza Strip and the only thing our president is doing is appealing for a cease-fire," said one Fatah leader. "We have at least 40,000 police officers and militiamen in the Gaza Strip. What's preventing them from launching a massive attack on Hamas? Does the president want to see the Gaza Strip fall into the hands of Hamas?" Another top Fatah official called on Abbas to step down. "The president must resign," he said. "Unless he takes real measures to halt the Hamas offensive, President Abbas will face a revolt by Fatah." After managing to capture most of the northern and southern pats of the Gaza Strip, Hamas militiamen on Wednesday launched full-scale attacks on PA security installations in Gaza City. They also attacked Abbas's residence and headquarters in the city with mortars and rocket-propelled grenades. "Hamas is now fighting for control of Gaza City," said a local Palestinian journalist. "It's only a matter of time before Hamas takes full control of the city because the Palestinian security forces, especially the Presidential Guard, are only defending themselves." Fatah suffered yet another major blow in Gaza City when members of the powerful Baker clan surrendered to Hamas on Wednesday. The clan, known for its close ties with Fatah, lives in the Shati refugee camp, where Haniyeh also resides. Hundreds of men, women and children emerged from the camp with their hands raised behind their heads. Others carried white sheets in a sign of surrender. Eyewitnesses said the clan members were taken to a local mosque, where three men were murdered execution-style by Hamas gunmen. PA security sources reported that at least 50 Fatah militiamen and security officers fled to the Egyptian side of the Rafah border crossing, where they sought political asylum. Sources close to Hamas told the Post that the Popular Resistance Committees, an alliance of various armed groups, had joined Hamas in the fight against the PA security forces and Fatah militiamen. The sources also claimed that dozens of PA policemen had surrendered and handed over their weapons to Hamas in the past 24 hours. General Musbah Buhaisi, commander of Abbas's Presidential Guard in the Gaza Strip, was said to have fled to the West Bank following death threats by Hamas. Earlier, Hamas used more than a ton of explosives to blow up the headquarters of the PA Preventive Security Service in Khan Yunis in the southern Gaza Strip. Many security officers were buried under the rubble of the building that was completely destroyed. Hamas also succeeded in occupying a number ofPA security installations in Rafah. Hamas's armed wing, Izaddin Kassam, issued an ultimatum to all PA policemen to hand over their weapons and leave their bases b Friday evening. Abu Obaida, spokesman for Izaddin Kassam, said his men were determined to "get rid of all the filthy Fatah elements that have been terrorizing and extorting the Palestinian public for many years." Meanwhile, in Hamas-Fatah clashes in Nablus and Jenin on Wednesday, Fatah gunmen attacked a number of Hamas-run institutions and kidnapped 12 Hamas supporters.

Baddha
14-06-07, 02:12
Geplaatst door Coolassprov MC
Het Palestijnse volk is het slachtoffer van de zichzelf beschaafd noemende wereld; het wordt gestraft voor de misdaad van het bedrijven van democratie en het maken ven de verkeerde keuze; HAMAS.

De onderdrukking van de Palestijnen is zo extreem dat hun eigen vertegenwoordiging hun wordt opgedrongen.

En ik maar denken dat de Palestijnen op Hamas stemden vanwege hun onvrede over de enorme corruptie bij Fatah waar de leiders in luxe baadden terwijl het volk leed.

Coolassprov MC
14-06-07, 07:01
Geplaatst door observer
wat was het 1 2 dagen geleden riep je nog op dat het westen de hamas ministers moest accepteren en nu is hamas een verkeerde keus

Leer te lezen!

Coolassprov MC
14-06-07, 07:06
Geplaatst door Baddha
En ik maar denken dat de Palestijnen op Hamas stemden vanwege hun onvrede over de enorme corruptie bij Fatah waar de leiders in luxe baadden terwijl het volk leed.

Denken moet je overlaten aan diegenen die erin getraind zijn.

Coolassprov MC
14-06-07, 07:08
Geplaatst door mark61
Hoe dan ook rechtvaardigt dat nooit collectieve zelfmoord.

collectieve zelfmoorden vinden dikwijls plaats binnen apocalyptisch-georienteerde sektes.

observer
14-06-07, 15:15
Geplaatst door Coolassprov MC
Leer te lezen! en


Denken moet je overlaten aan diegenen die erin getraind zijn.

heb ik je ooit wel eens bedankt voor je sterke bijdragen aan discussies

???

Someone123
14-06-07, 15:28
Fatah zet kantoor Hamas in brand

NABLUS - Aanhangers van Fatah hebben donderdag in Nablus op de Westelijke Jordaanoever een kantoor dat wordt gebruikt door parlementariërs van Hamas, in brand gestoken. Dat meldden getuigen. De vrees groeit dat het geweld tussen de Palestijnse politieke rivalen overslaat van de Gazastrook naar de Westoever.

Activisten van Fatah bestormden het kantoor in een appartementencomplex in de noordelijke stad Nablus en smeten meubilair en documenten uit het raam. Daarna staken zij het kantoor in brand. Woensdag kwam het in Nablus ook al tot een vuurgevecht tussen aanhangers van beide partijen.

barfly
14-06-07, 16:49
In Gaza heeft Hamas het hoofdkwartier veroverd van de veiligheidsdienst van Fatah. Inwoners van de stad worden met luidsprekers uitgenodigd binnen te komen kijken. Agenten van Fatah zijn naar buiten gesleept en geëxecuteerd.

Een naaste medewerkers van president Abbas zegt dat Gaza verloren is. Maar in de stad wordt nog geschoten en Abbas zelf heeft zijn elitetroepen opdracht gegeven terug te slaan.

Nog minstens één belangrijk complex in Gaza is in handen van Fatah. Hamas eist dat ook dat direct wordt ontruimd. Op de Westelijke Jordaanoever arresteren Fatah-eenheden leden van Hamas.

Bron: www.nos.nl (http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/06/art000001C7AE5EDCD10592.html)

Het gaat goed met het democratisch ingestelde Hamas...

barfly
14-06-07, 17:06
GAZA-STAD (ANP) - Artsen werkten altijd al onder zware
omstandigheden in de Gazastrook, maar de hevige gevechten tussen
Hamas en Fatah maken het werk soms onmogelijk, zo verklaarde
ziekenhuisdirecteur Mahmoud Asaly donderdag tegen de BBC.
Het is soms bijna niet mogelijk om de gewonden in het ziekenhuis
te krijgen, zegt hij. De Arabische nieuwszender al-Jazeera meldde
dat ziekenwagens in de stad worden beschoten. Ook de talrijke
checkpoints van de militanten vormen gevaarlijke obstakels.
Onze ambulances moeten soms door zes, zeven checkpoints, aldus
dr. Asaly van het Kemal Adwan Ziekenhuis. De wagens worden elke
keer doorzocht. ,,Ze geven er niet om als een gewonde doodgaat."
Volgens hem zijn al twee of drie ambulances door militanten
geconfisqueerd.
Na aanvankelijk te zijn overspoeld met gewonden heeft het
ziekenhuis de situatie nu in de hand. Er zijn voorlopig genoeg
medicijnen en de meeste medewerkers komen nog. Slechts een handvol
mensen is niet komen opdagen omdat het te gevaarlijk is.
Persbureaus meldden dat de stroom- en watervoorziening in Gaza
grootdeels is uitgevallen. Als de strijd nog lang duurt kan er een
gebrek aan medicijnen en brandstof ontstaan. Ook komt de
voedselvoorziening dan in gevaar. De EU schortte donderdag de
humanitaire hulp aan Gaza op.

Als de Isrraeli's dit doen dan is het reden om het forum vol te plempen met selectieve verontwaardiging en als de Palestijnen het doen dan hoor je niemand...

mark61
14-06-07, 18:08
Geplaatst door Coolassprov MC
collectieve zelfmoorden vinden dikwijls plaats binnen apocalyptisch-georienteerde sektes.

Ik geloof niet dat de Palestijnen in Gaza daaronder vallen. Vzv ik het kan beoordelen doet 95% niet mee aan de waanzin.

Spoetnik
14-06-07, 19:01
Geplaatst door barfly
Het gaat goed met het democratisch ingestelde Hamas...

Informeer jezelf toch eens een keer.



Meanwhile, a prominent Fatah gunman who had once bragged about executing Hamas fighters and torching homes of rivals was killed in the ongoing fighting between rival factions Fatah and Hams.

The gunman, Samih Madhoun, was one of the leaders of a 1,500-strong force that had been set up several months ago as a counterweight to Hamas. Madhoun recently said in an interview on a pro-Fatah radio station that he had executed several Hamas fighters and torched the homes of others.

The details of how he was killed were not immediately clear. However, earlier in the day, a prominent Hamas preacher had issued a religious edict, or fatwa, saying Hamas was entitled to kill Madhoun.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/870763.html



Sinds Hamas de verkiezingen won werd de democratie in de Palestijnse gebieden buiten werking gesteld. Niet omdat Hamas ondemocratisch is (het is zeker niet de meest democratische partij :) ), maar omdat Fatah weigerde de macht over te geven aan Hamas. Feitelijk is de macht na al die tijd nog steeds in de handen van Fatah, metname de ordediensten, die door Fatah werden gebruikt om Hamas leden te doden. Fatah werd/wordt hierin gesteund door Europa en de VS die actief Hamas proberen omver te werpen en bijvoorbeeld Fatah doodseskaders opleidden en bewapenden. In Gaza zien we nu de blowback van deze situatie.

Anyways, trieste one-liners als de jouwe geeft aan hoe weinig de gemiddelde nederlander weet wat er speelt de bezette gebieden en Israel.

Spoetnik
14-06-07, 19:55
Palestinian Authority Chairman Mahmoud Abbas decided Thursday to declare a state of emergency and to dissolve the Hamas-Fatah coalititon government, following Hamas' almost-complete takeover in the Gaza Strip.

Abbas' Fatah movement and rival faction Hamas have been waging bloody warfare in the Gaza Strip in which at least 80 Palestinians have been killed since the beginning of this week.

Abbas also intends to call for the deployment of a multi-national force in Gaza and plans to appoint an independent politician as the new Palestinian prime minister, to replace Ismail Haniyeh of Hamas, the aides said.
(...)
http://www.haaretz.com/hasen/spages/871146.html

Als die multinational force er komt dan betekent dat een 4de multinationale legermacht in west en centraal azie, Gaza, Irak, Libanon en Afghanistan.

barfly
14-06-07, 20:08
Geplaatst door Spoetnik
Informeer jezelf toch eens een keer.



Sinds Hamas de verkiezingen won werd de democratie in de Palestijnse gebieden buiten werking gesteld. Niet omdat Hamas ondemocratisch is (het is zeker niet de meest democratische partij :) ), maar omdat Fatah weigerde de macht over te geven aan Hamas. Feitelijk is de macht na al die tijd nog steeds in de handen van Fatah, metname de ordediensten, die door Fatah werden gebruikt om Hamas leden te doden. Fatah werd/wordt hierin gesteund door Europa en de VS die actief Hamas proberen omver te werpen en bijvoorbeeld Fatah doodseskaders opleidden en bewapenden. In Gaza zien we nu de blowback van deze situatie.

Anyways, trieste one-liners als de jouwe geeft aan hoe weinig de gemiddelde nederlander weet wat er speelt de bezette gebieden en Israel.

Het enige wat ik triest vind is dat die mongolen mekaar daar afmaken en dat op dit forum de meeste Palestina aanhangers er niets over te melden hebben. Tenzij uiteraard Israël een Palestijn vermoordt dan is het wel allemaal heel erg. En je hebt waarschijnlijk gelijk, mijn informatie over die beerput gaat niet zo ver als die van jou.

Coolassprov MC
14-06-07, 22:38
Geplaatst door observer
heb ik je ooit wel eens bedankt voor je sterke bijdragen aan discussies???

Iedere dag is er inderdaad een kans je leven te beteren.

Coolassprov MC
14-06-07, 22:40
Geplaatst door barfly
Het enige wat ik triest vind is dat die mongolen mekaar daar afmaken en dat op dit forum de meeste Palestina aanhangers er niets over te melden hebben. Tenzij uiteraard Israël een Palestijn vermoordt dan is het wel allemaal heel erg. En je hebt waarschijnlijk gelijk, mijn informatie over die beerput gaat niet zo ver als die van jou.

Jij bent hier degene die behoort tot de groep trutjes die slechts op de proppen komen met de Palestijnen als ze zich kunnen verheerlijken aan hun wederzijds bloedvergieten teneinde bevestiging voor rassentheorien te vinden.

Een Zionist als Geef-Er-Maar-Een-Slinger-An gaat in dit geval zelfs zo ver dat ie de Palestijnen als volk erkent en ze zelfs mensenrechten toekent!!!

De zielige jokkebrok bent u, meneer!

Coolassprov MC
14-06-07, 22:53
Geplaatst door barfly
Als de Isrraeli's dit doen dan is het reden om het forum vol te plempen met selectieve verontwaardiging en als de Palestijnen het doen dan hoor je niemand...

Ik rapporteerde hierover lang voordat het zou plaatsvinden.

Hamas heeft de verkiezingen gewonnen,

deal with it!

live with it!

get over it!

Abbas en zijn blanke vriendjes onder de Amerikanen, Europeanen en Zionisten aan het schavot voor het collectief bestraffen van een geheel volk voor de misdaad van het uiten van hun democratische keuze!

Slinger
14-06-07, 23:00
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik rapporteerde hierover lang voordat het zou plaatsvinden.

Hamas heeft de verkiezingen gewonnen,

deal with it!

live with it!

get over it!

Abbas en zijn blanke vriendjes onder de Amerikanen, Europeanen en Zionisten aan het schavot voor het collectief bestraffen van een geheel volk voor de misdaad van het uiten van hun democratische keuze!

Democratische keuzen, laat me niet lachen. Ze hebben massaal gestemd op een fascistische partij.
Uiteindelijk hebben degenen die niet met Hamas wilden praten toch gelijk gekregen.
Wat wij deze week van de lieverdjes van Hamas hebben gezien aan moordpartijen, tot in het ziekenhuis toe, waren dat democratische acties?
En dat moet gefinancierd worden door geld van de Europese Unie? Dat wil zeggen: mijn belastinggeld voor moordpartijen? No way!
Wat denk je dat ze met Israëlische burgers zullen doen als ze de kans krijgen, als ze hun eigen landgenoten al zo behandelen?
Woestijndemocratie, zo zullen we het noemen.

Baddha
14-06-07, 23:19
Geplaatst door Coolassprov MC
Denken moet je overlaten aan diegenen die erin getraind zijn.

:vingers: :moe:

Coolassprov MC
14-06-07, 23:30
Geplaatst door Slinger
Democratische keuzen, laat me niet lachen. Ze hebben massaal gestemd op een fascistische partij.

De werkelijke fascist zijn mannetjes als jij die zo extreem zijn dat ze zich denken te mogen ''bekommeren'' om de al dan niet slechte keuze van het volk dat ze als volk ontkennen.


Geplaatst door Coolassprov MC
Hamas heeft de verkiezingen gewonnen,

deal with it!

live with it!

get over it!

Abbas en zijn blanke vriendjes onder de Amerikanen, Europeanen, Zionisten aan het schavot voor het collectief bestraffen van een geheel volk voor de misdaad van het uiten van hun democratische keuze!


Geplaatst door Slinger
Wat wij deze week van de lieverdjes van Hamas hebben gezien aan moordpartijen, tot in het ziekenhuis toe, waren dat democratische acties?

De staat Israel had niet kunnen bestaan door terreur en iedere Zionistenleider sinds 1948 is een terrorist geweest.

En nu kom je mij uitleggen hoe een lieverdje zich behoort te gedragen?

Ga je arme mama preken!


Geplaatst door Slinger
En dat moet gefinancierd worden door geld van de Europese Unie? Dat wil zeggen: mijn belastinggeld voor moordpartijen? No way!

De Palestijnen hebben jullie beschermingsgeld niet nodig; haal jullie bemoeizuchtige, hypocriete klauwen van Palestina; meer kunnen jullie niet helpen.


Geplaatst door Slinger
Wat denk je dat ze met Israëlische burgers zullen doen als ze de kans krijgen, als ze hun eigen landgenoten al zo behandelen?
Woestijndemocratie, zo zullen we het noemen.

Zie mijn handtekening!

Coolassprov MC
14-06-07, 23:31
Geplaatst door Baddha
:vingers: :moe:

Jij ook een goeiemorgen.

Witte78
15-06-07, 08:26
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik rapporteerde hierover lang voordat het zou plaatsvinden.

Hamas heeft de verkiezingen gewonnen,

deal with it!

live with it!

get over it!

Abbas en zijn blanke vriendjes onder de Amerikanen, Europeanen en Zionisten aan het schavot voor het collectief bestraffen van een geheel volk voor de misdaad van het uiten van hun democratische keuze!

Het is helaas veel triester. De palestijnen hebben voor hamas gekozen, en nu moeten zij er mee dealen, leven, even vooral overheen komen. Vergis je niet, bijna niemand in de wereld kan het echt wat schelen wat die palestijnen overkomt, in denk inclusief barfly. Ik vind het ook maar matig erg in vergelijking met bijvoorbeeld afrika.
Wat dat betreft hebben ze natuulijk een catastrovale keuze gemaakt.

Max Stirner
15-06-07, 10:12
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik rapporteerde hierover lang voordat het zou plaatsvinden.

Hamas heeft de verkiezingen gewonnen,

deal with it!

live with it!

get over it!




OK, maar niemand die ons verplicht om vriendjes te worden met deze losgeslagen idioten.

De EU heeft destijds goed ingeschat met wie ze te maken had en de juiste beslissing genomen. Dat moge nu wel duidelijk zijn.

mark61
15-06-07, 10:34
Geplaatst door Max Stirner
OK, maar niemand die ons verplicht om vriendjes te worden met deze losgeslagen idioten.

De EU heeft destijds goed ingeschat met wie ze te maken had en de juiste beslissing genomen. Dat moge nu wel duidelijk zijn.

Nou dat vind ik niet helemaal. Om te beginnen kan je van een gebied in zulke omstandigheden niet verwachten dat er brave geweldloze politieke partijen ontstaan. Alle bewegingen zijn ontstaan uit verzet, en dus 'van tevoren' al gewapend.

Daarbij gevoegd dat Abbas zich laat bewapenen door de VS maakt dat Hamas gewoon de macht niet kon krijgen, al had het de verkiezingen keurig netjes gewonnen.

Als ze dan ook nog eens van buitenaf gedwongen worden samen te werken met de verliezer van de verkiezingen, totaal in strijd met de gang van zaken in een democratie, vind ik het niet gek dat ze tamelijk gefrustreerd raken.

Dat mensen in een overmaats concentratiekamp dan elkaar gaan afmaken vind ik treurig, en misschien misdadig, maar niet geheel onbegrijpelijk. Leedvermaak voel ik er niet bij.

H.P.Pas
15-06-07, 10:37
Geplaatst door Coolassprov MC

De Palestijnen hebben jullie beschermingsgeld niet nodig;

Dat hebben ze wel. Volgens de FAO waren in 2006 in Gaza (http://de.wikipedia.org/wiki/Gazastreifen) 1 millioen mensen ( 70% van de bevolking) afhankelijk van voedselhulp.

mulan
15-06-07, 10:37
Geplaatst door Max Stirner
OK, maar niemand die ons verplicht om vriendjes te worden met deze losgeslagen idioten.

De EU heeft destijds goed ingeschat met wie ze te maken had en de juiste beslissing genomen. Dat moge nu wel duidelijk zijn.

Ons? Spreek voor jezelf. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die een heldere visie hebben op het geheel en inzien dat jouw losgeslagen idioten retoriek de waarheid volledig onrecht aandoet. Vervolgens hetgeen wat er nu gebeurd verbinden aan wat de EU over Hamas gezegd heeft is gewoon goedkoop.

Slinger
15-06-07, 11:46
Geplaatst door mulan
Ons? Spreek voor jezelf. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die een heldere visie hebben op het geheel en inzien dat jouw losgeslagen idioten retoriek de waarheid volledig onrecht aandoet. Vervolgens hetgeen wat er nu gebeurd verbinden aan wat de EU over Hamas gezegd heeft is gewoon goedkoop.

Ik denk ook dat er nog een hoop mensen zijn in Europa die sympathie hebben voor Hamas. Maar na wat we de afgelopen dagen gehoord hebben, zal dat toch een stuk minder zijn.

super ick
15-06-07, 13:41
Hamas is toch op democratische wijze aan de macht gekomen? Palestijnen hebben blijkbaar wat ze wilden.
Hamas gaat toch gewoon weer weg als ze niet meer herkozen worden? Ze zijn toch democraten?
Standrechterlijke executies zijn gewoon onderdeel van de hamasdemocratie.
Laat de Palestijnen het lekker uitzoeken. Er zijn plaatsen in de wereld waar hulp veel harder nodig is.
Ik slaap er geen nacht minder om en ieder die hier zo hoogdravend de discussie levend houdt ook niet.

Spoetnik
15-06-07, 14:38
Geplaatst door Witte78
Het is helaas veel triester. De palestijnen hebben voor hamas gekozen, en nu moeten zij er mee dealen, leven, even vooral overheen komen.

Het is juist Europa en de VS die het niet eens zijn met de keuze van de Palestijnen, dat blijkt uit het feit dat ze wapens sturen naar Fatah en doodseskaders opleiden. In feite voeren de VS en Europa een proxy oorlog tegen het Palestijnse volk.

Nu blijkt dat de VS en Europa zijn verslagen in Gaza, het is nu afwachten wat er zal gebeuren in de West-Bank.

Spoetnik
15-06-07, 14:41
Geplaatst door super ick
Hamas is toch op democratische wijze aan de macht gekomen?

Hamas was gekozen door het Palestijnse volk om de macht te krijgen, maar Fatah heeft altijd geweigerd om de macht over te dragen aan Hamas.

super ick
15-06-07, 16:15
Geplaatst door Spoetnik
Hamas was gekozen door het Palestijnse volk om de macht te krijgen, maar Fatah heeft altijd geweigerd om de macht over te dragen aan Hamas.

Nu hebben ze het. Zullen wel erg weinig politieke tegenstanders overblijven. Ze worden standrechterlijk geexecuteerd zoals in iedere democratie.

Slinger
15-06-07, 16:18
Gaza is nu de komende honderd jaar een democratie. Want verkiezingen zullen er niet meer komen.

mark61
15-06-07, 17:10
Geplaatst door Slinger
Gaza is nu de komende honderd jaar een democratie. Want verkiezingen zullen er niet meer komen.

Je bent erg grappig. :moe: Nog maar een keer dan:

Om te beginnen kan je van een gebied in zulke omstandigheden niet verwachten dat er brave geweldloze politieke partijen ontstaan. Alle bewegingen zijn ontstaan uit verzet, en dus 'van tevoren' al gewapend.

Daarbij gevoegd dat Abbas zich laat bewapenen door de VS maakt dat Hamas gewoon de macht niet kon krijgen, al had het de verkiezingen keurig netjes gewonnen.

Als ze dan ook nog eens van buitenaf gedwongen worden samen te werken met de verliezer van de verkiezingen, totaal in strijd met de gang van zaken in een democratie, vind ik het niet gek dat ze tamelijk gefrustreerd raken.

Dat mensen in een overmaats concentratiekamp dan elkaar gaan afmaken vind ik treurig, en misschien misdadig, maar niet geheel onbegrijpelijk. Leedvermaak voel ik er niet bij.

Coolassprov MC
15-06-07, 17:29
Geplaatst door Witte78
Het is helaas veel triester. De palestijnen hebben voor hamas gekozen, en nu moeten zij er mee dealen, leven, even vooral overheen komen. Vergis je niet, bijna niemand in de wereld kan het echt wat schelen wat die palestijnen overkomt, in denk inclusief barfly. Ik vind het ook maar matig erg in vergelijking met bijvoorbeeld afrika.
Wat dat betreft hebben ze natuulijk een catastrovale keuze gemaakt.

Nogmaals:

Dat is niet aan jou om te beoordelen.

Fatah is het schoothondje van de Amerikanen, Europeanen en Zionisten; het wordt gemaakt en gebroken door deze; en daar hebben de Palestijnen tegen gestemd en nu wil je ze het niet vergeven?

Get a life!

Coolassprov MC
15-06-07, 17:34
Geplaatst door Max Stirner
OK, maar niemand die ons verplicht om vriendjes te worden met deze losgeslagen idioten.

Als je vriendjes had willen met Palestijnen had je geen staat moeten stichten bovenop hun kerkhoven.


Geplaatst door Max Stirner
De EU heeft destijds goed ingeschat met wie ze te maken had en de juiste beslissing genomen. Dat moge nu wel duidelijk zijn.

De EU, inclusief jij, hollen de begrippen vrijheid en democratie steeds meer uit bij iedere keer dat ze de deze woorden in de mond durven nemen.

Coolassprov MC
15-06-07, 17:37
Geplaatst door H.P.Pas
Dat hebben ze wel. Volgens de FAO waren in 2006 in Gaza (http://de.wikipedia.org/wiki/Gazastreifen) 1 millioen mensen ( 70% van de bevolking) afhankelijk van voedselhulp.

Vertel dat Davidsslinger; volgens hem stellen de Palestijnen zich aan als ze beweren dat ze honger hebben.

Mijn antwoord op jouw reactie, had je kunnen lezen in dezelfde zin die je citeerde:


Geplaatst door Coolassprov MC
...; haal jullie bemoeizuchtige, hypocriete klauwen van Palestina; meer kunnen jullie niet helpen.

Coolassprov MC
15-06-07, 17:39
Geplaatst door Slinger
Gaza is nu de komende honderd jaar een democratie. Want verkiezingen zullen er niet meer komen.

Jullie Zionisten hebben HAMAS en HEZBOLLAH in het leven geroepen; deal with it!


"According to current and former U.S. intelligence officials, beginning in the late 1970s, Tel Aviv gave direct and indirect financial aid to Hamas over a period of years. Israel "aided Hamas directly as the Israelis wanted to use it as a counterbalance to the PLO," said Tony Cordesman, Middle East analyst for the Center for Strategic Studies. Israel's support for Hamas "was a direct attempt to divide and dilute support for a strong, secular PLO by using a competing religious alternative," said a former senior CIA official.

http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Hamas

super ick
17-06-07, 19:51
Geplaatst door Coolassprov MC
Nogmaals:

Dat is niet aan jou om te beoordelen.

Fatah is het schoothondje van de Amerikanen, Europeanen en Zionisten; het wordt gemaakt en gebroken door deze; en daar hebben de Palestijnen tegen gestemd en nu wil je ze het niet vergeven?

Get a life!

Amerika is een werelddeel bestaande uit Canada, de V.S., Midden-Amerika en Zuid Amerika. Maar natuurlijk bedoel je de V.S.
Europa bestaat uit heel veel landen met een zeer pluriforme bevolking en dito politiek. Natuurlijk bedoel jij de standpunten van de E.U.

Fatah wordt door de V.S. en Israel verkozen boven Hamas. Maar dat maakt ze andersom nog geen schoothondje. Uit naam van Fatah zijn de meest afschuwelijke aanslagen gepleegd.

Zoals ik al eerder zei: Je bent dommer dan dom.
Een fruitvlieg is slimmer.

Max Stirner
17-06-07, 23:03
Geplaatst door mulan
Ons? Spreek voor jezelf. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die een heldere visie hebben op het geheel en inzien dat jouw losgeslagen idioten retoriek de waarheid volledig onrecht aandoet. Vervolgens hetgeen wat er nu gebeurd verbinden aan wat de EU over Hamas gezegd heeft is gewoon goedkoop.


Ben nu eenmaal geneigd om gemaskerde, met kalasjnikovs om zich heen knallende, 'Allah Akbar' en 'Dood aan de ongelovigen' schreeuwende fanatiekelingen als totale idioten te beschouwen.

Magoed, heb natuurlijk makkelijk praten en tis op zich ook wel een beetje logisch dat het zover gekomen is.

Coolassprov MC
17-06-07, 23:58
Geplaatst door super ick
Amerika is een werelddeel bestaande uit Canada, de V.S., Midden-Amerika en Zuid Amerika. Maar natuurlijk bedoel je de V.S.
Europa bestaat uit heel veel landen met een zeer pluriforme bevolking en dito politiek. Natuurlijk bedoel jij de standpunten van de E.U.

Probeer je hiermee te bewijzen dat begrijpend kunt lezen? Vis je hiermee naar een compliment?

BRAVO! Jongen, Prachtig! Ga zo door!

Als je meer complimentjes wilt; zeg het maar!


Geplaatst door super ick
Fatah wordt door de V.S. en Israel verkozen boven Hamas. Maar dat maakt ze andersom nog geen schoothondje.

De V.S. en Israel verkiezen geweld, conflict, terreur, tyrannie en bezetting boven vrede, veiligheid, democratie, vrijheid en onafhangklijkheid; en dat zijn de helse vruchten die ze over het hele midden-oosten hebben uitgezaaid. Kijk slechts naar Libanon en Irak.

Ik plaats dagelijks een artikel uit hun eigen media (amerikaanse, europese en Israelische kranten) waaruit blijkt dat er meer aan de hand is dan dat wuivende handje dat gebaart dat Fatah ''slechts en alleen verkozen wordt boven de Hamas''; en nu kom jij mij preekjes geven?

Ga je arme ongelukkige kindjes wat wijs maken!

super ick
18-06-07, 08:50
Geplaatst door Coolassprov MC
Probeer je hiermee te bewijzen dat begrijpend kunt lezen? Vis je hiermee naar een compliment?

BRAVO! Jongen, Prachtig! Ga zo door!

Als je meer complimentjes wilt; zeg het maar!
Complimenten van jou hebben voor mij geen waarde. Druk je alleen specifieker uit. Dat maakt je onzin wat makkelijker onderuit te halen.


De V.S. en Israel (Heel goed kouwekontprovinciaal, zie je kunt het!) verkiezen geweld, conflict, terreur, tyrannie en bezetting boven vrede, veiligheid, democratie, vrijheid en onafhangklijkheid; en dat zijn de helse vruchten die ze over het hele midden-oosten hebben uitgezaaid. Kijk slechts naar Libanon en Irak.

Ik plaats dagelijks een artikel uit hun eigen media (amerikaanse, europese en Israelische kranten) waaruit blijkt dat er meer aan de hand is dan dat wuivende handje dat gebaart dat Fatah ''slechts en alleen verkozen wordt boven de Hamas''; en nu kom jij mij preekjes geven?
Altijd wat te vinden om ieders mening te onderbouwen. Door stukjes laat ik me niet leiden. Zou jij ook niet moeten doen.
Ga je arme ongelukkige kindjes wat wijs maken!
Dit vind ik erg laag. Weet jij of ik toevallig een kind met een handicap heb? Zou zo maar kunnen! Kinderen houden we buiten de discussie. Kunnen we dat afspreken vriend?

ronald
18-06-07, 09:09
Geplaatst door Coolassprov MC
Probeer je hiermee te bewijzen dat begrijpend kunt lezen? Vis je hiermee naar een compliment?

BRAVO! Jongen, Prachtig! Ga zo door!

Als je meer complimentjes wilt; zeg het maar!



De V.S. en Israel verkiezen geweld, conflict, terreur, tyrannie en bezetting boven vrede, veiligheid, democratie, vrijheid en onafhangklijkheid; en dat zijn de helse vruchten die ze over het hele midden-oosten hebben uitgezaaid. Kijk slechts naar Libanon en Irak.

Ik plaats dagelijks een artikel uit hun eigen media (amerikaanse, europese en Israelische kranten) waaruit blijkt dat er meer aan de hand is dan dat wuivende handje dat gebaart dat Fatah ''slechts en alleen verkozen wordt boven de Hamas''; en nu kom jij mij preekjes geven?

Ga je arme ongelukkige kindjes wat wijs maken!


De meeste ongeluk in het MO is de grote bekkenstrategieen van die Arabieren daar...het schijnt een wereldziekte te zijn....

super ick
18-06-07, 11:56
Geplaatst door Coolassprov MC
Jullie Zionisten hebben HAMAS en HEZBOLLAH in het leven geroepen; deal with it!


Jij gaat op je wenken bediend worden. Hamas zit nu geconcentreerd op de Gazastrook. Domme actie. Israel laat die kans zeker niet schieten.
Op jou speciale verzoek dus.

Spoetnik
18-06-07, 14:23
Geplaatst door super ick
Fatah wordt door de V.S. en Israel verkozen boven Hamas. Maar dat maakt ze andersom nog geen schoothondje. Uit naam van Fatah zijn de meest afschuwelijke aanslagen gepleegd.

De VS geven niet alleen voorkeur aan Fatah, maar bewapenen Fatah en geven training aan doodseskaders die actief op Hamas leden jaagden.

De VS hebben achter de schermen aangestuurd op geweld tegen Hamas zoals bijvoorbeeld blijkt uit een raport dat Alvaro de Soto onlangs indiende terwijl hij ontslag nam als VN coordinator in het midden-oosten.

http://image.guardian.co.uk/sys-files/Guardian/documents/2007/06/12/DeSotoReport.pdf

...the US clearly pushed for a confrontation between Fateh and Hamas -- so much so that, a week before Mecca, the US envoy declared twice in an envoys meeting in Washington how much "I like this violence", referring to the near-civil war that was erupting in Gaza in which civilians were being regularly killed and injured, because "it means that other Palestinians are resisting Hamas".
(pagina 21)

Freesaf2
18-06-07, 16:30
Geplaatst door Spoetnik
De VS geven niet alleen voorkeur aan Fatah, maar bewapenen Fatah en geven training aan doodseskaders die actief op Hamas leden jaagden.


In zo'n beetje alle posts over dit onderwerp hoor ik alleen maar geluiden dat het allemaal niet de schuld is van Hamas, maar van de rest van de wereld.

Er is een verschil tussen schuldig en verantwoordelijk. Als je een geweer richt op een ongewapende burger en je haalt de trekker over ben je SCHULDIG. Er kunnen omstandigheden zijn die jouw in die richting geholpen hebben, maar het feit blijft dat als je schiet ben je schuldig :terrorist :terrorist .

Hamas is dus net zo schuldig zo niet meer (zij halen de trekker over) als andere partijen aan de situatie.

Helaas is zelfbeschouwing niet zo'n sterk punt van sommige lieden hier.

Spoetnik
18-06-07, 16:44
Geplaatst door Freesaf2
In zo'n beetje alle posts over dit onderwerp hoor ik alleen maar geluiden dat het allemaal niet de schuld is van Hamas, maar van de rest van de wereld.

Schuldig waaraan?

Op dit forum sluiten de moslim-haters de ogen voor de feiten op de grond. Als je zegt dat Hamas ergens schuldig aan is, moet je wel zeggen waar het schuldig aan is.

Hamas is niet schuldig aan het beginnen van een burgeroorlog, want daarmee is Fatah begonnen met steun van de VS.

Hamas is niet schuldig aan een coup-d'etat, aangezien het de legitieme winnaar van de democratische verkiezingen - of zoals Robert Fisk het zo puntig uitdrukte, hoe zal de Westerse pers om gaan met een coup-d'etat door de winnaar van de verkiezingen.

Anyways, jouw domme reactie, zonder enige inhoud geeft aan dat je maar weinig te zeggen hebt behalve dan de standaard haat jegens alles dat naar Islam en Arabieren riekt.

super ick
18-06-07, 17:14
Geplaatst door Spoetnik
Schuldig waaraan?

Op dit forum sluiten de moslim-haters de ogen voor de feiten op de grond. Als je zegt dat Hamas ergens schuldig aan is, moet je wel zeggen waar het schuldig aan is.
Hamas is niet schuldig aan het beginnen van een burgeroorlog, want daarmee is Fatah begonnen met steun van de VS.
Jij was er vast bij.
Hamas is niet schuldig aan een coup-d'etat, aangezien het de legitieme winnaar van de democratische verkiezingen - of zoals Robert Fisk het zo puntig uitdrukte, hoe zal de Westerse pers om gaan met een coup-d'etat door de winnaar van de verkiezingen.
Winnaar die direct de democratie de nek om heeft gedraaid. Deze gekken laten zich nooit meer weg stemmen. Alleen met geweld kan je ze verjagen. ZDemocratie hebben ze zelf nog nooit gehoord. Dit overigens wel een mooie gelegenheid voor de ultieme test. Geef Gaza en Westbank beide evenveel geld en bekijk wie het het beste doet.
Anyways, jouw domme reactie, zonder enige inhoud geeft aan dat je maar weinig te zeggen hebt behalve dan de standaard haat jegens alles dat naar Islam en Arabieren riekt.
Autochtonen beschuldigen van racisme en discriminatie. Dat is al zo,n oude truc. Die werkt allaang niet meer.
Over inhoudelijkheid gesproken. pfffff.

Spoetnik
18-06-07, 17:53
Leer es normaal Quoten zeg...



Jij was er vast bij.


Ik weet duidelijk meer van de situatie dan jij, dat is zeker. Bijvoorbeeld dat het Amerikaanse congres 59miljoen dollar aan wapens heeft toegezegd aan Fatah eerder dit jaar.

Anders lees je het raport van De Soto, hij was er in elk geval bij.



Winnaar die direct de democratie de nek om heeft gedraaid. Deze gekken laten zich nooit meer weg stemmen. Alleen met geweld kan je ze verjagen. ZDemocratie hebben ze zelf nog nooit gehoord. Dit overigens wel een mooie gelegenheid voor de ultieme test. Geef Gaza en Westbank beide evenveel geld en bekijk wie het het beste doet.


Direct? Hoezo direct, het heeft een jaar proberen samen te werken met Fatah, desondanks de Westerse boycot. Maar Fatah heeft nooit de macht willen overdragen. Dat is een feit. Dat jij dat wil negeren geeft aan dat je een typische haatzaaier bent.



Geplaatst door super ick
Autochtonen beschuldigen van racisme en discriminatie. Dat is al zo,n oude truc. Die werkt allaang niet meer.
Over inhoudelijkheid gesproken. pfffff.

Ach, jij bent weer degene die over autochtonen begint. Er zitten op dit forum alvast genoeg allochtonen die arabieren haten. Typische nederlands om de zaken te verdelen tussen autochtonen en allochtonen. Zegt alvast veel over jou.

ronald
18-06-07, 18:05
Geplaatst door Spoetnik
De VS geven niet alleen voorkeur aan Fatah, maar bewapenen Fatah en geven training aan doodseskaders die actief op Hamas leden jaagden.

De VS hebben achter de schermen aangestuurd op geweld tegen Hamas zoals bijvoorbeeld blijkt uit een raport dat Alvaro de Soto onlangs indiende terwijl hij ontslag nam als VN coordinator in het midden-oosten.

http://image.guardian.co.uk/sys-files/Guardian/documents/2007/06/12/DeSotoReport.pdf

...the US clearly pushed for a confrontation between Fateh and Hamas -- so much so that, a week before Mecca, the US envoy declared twice in an envoys meeting in Washington how much "I like this violence", referring to the near-civil war that was erupting in Gaza in which civilians were being regularly killed and injured, because "it means that other Palestinians are resisting Hamas".
(pagina 21)



"People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use."
- 19th-century Danish Christian philosopher Soren Kierkegaard



Om bij Kierkegaard te blijven ... Fatah zijn net tamme ganzen en Hamas wilde....