PDA

Bekijk Volledige Versie : Slippertjes en Naaldhakken



Rissa
15-06-07, 10:46
:ego: Aangezien ik geen "nieuws" meer mag plaatsen op WSDB.


Vrouwen rijden met naaldhakken en slippers: levensgevaarlijk!
14 Juni 2007 21:46: Hester de Waard
Maar liefst 80% van alle vrouwen draagt verkeerde schoenen tijdens het autorijden. En we kunnen dan misschien wel hipper dan hip zijn, we vormen er wel een gevaar door op de weg, zo is gebleken uit een onderzoek van de Engelse autoverzekeraar Sheilas' Wheels. We rijden met stiletto's, slippers en zelfs blote voeten (mijn persoonlijke favoriet!). 66% van de vrouwen geeft toe met naaldhakken te rijden (nope, kan ik niet op lopen, laat staan mee autorijden). Een derde van de ondervraagde vrouwen draagt slippers in de auto (guilty!).


Dianne Ferreira van de stichting Brake voor verkeersveiligheid is bezorgd: "Hoge hakken en slippers kunnen het rijden ernstig bemoeilijken, soms met fatale gevolgen." Vorige maand kreeg Julie Hunter (42) acht maanden gevangenisstraf voor een aanrijding met dodelijke afloop. De rechter bepaalde dat haar stiletto's aan het ongeluk hadden bijgedragen.

Misschien toch maar een paar autorij-ecco's aanschaffen?

:haha:

mulan
15-06-07, 11:41
Bergschoenen dan maar.. :hihi:

MaNaNa
15-06-07, 12:18
Blote voeten voelt raar, slippers kan ik wel mee rijden. En verder gewone hakken. Naaldhakken zijn aanranding voor mijn voeten/enkels/kuiten.

Stopnaald
15-06-07, 12:55
Tegenwoordig draag ik idd ecco's (dresscode op m'n werk is losser geworden), maar toen ik nog op pumps rondliep, deed ik consequent mijn schoenen uit (en op de passagierstoel) tijdens het rijden. Ik kan nl. absoluut niet rijden met (hoge) hakken aan. Was soms best wel een beetje afzien (vooral 's-winters) met alleen pantykousjes aan, maar ik voelde me wel een stuk veiliger zo. Kon goed de pedalen voelen en ook veel subtieler gas geven en zo.

Ik ben het dus eens met de stelling dat sommige schoeisels gevaarlijk kunnen zijn, maar veel hangt af van de vrouw zelf én de schoenen natuurlijk. Sandalen die aan je voetzolen vastgebonden zitten, zijn bijv. minder gevaarlijk dan "losse" slippers.

reallife
15-06-07, 13:35
Geplaatst door Rissa
:ego: Aangezien ik geen "nieuws" meer mag plaatsen op WSDB.


Vrouwen rijden met naaldhakken en slippers: levensgevaarlijk!
14 Juni 2007 21:46: Hester de Waard
Maar liefst 80% van alle vrouwen draagt verkeerde schoenen tijdens het autorijden. En we kunnen dan misschien wel hipper dan hip zijn, we vormen er wel een gevaar door op de weg, zo is gebleken uit een onderzoek van de Engelse autoverzekeraar Sheilas' Wheels. We rijden met stiletto's, slippers en zelfs blote voeten (mijn persoonlijke favoriet!). 66% van de vrouwen geeft toe met naaldhakken te rijden (nope, kan ik niet op lopen, laat staan mee autorijden). Een derde van de ondervraagde vrouwen draagt slippers in de auto (guilty!).


Dianne Ferreira van de stichting Brake voor verkeersveiligheid is bezorgd: "Hoge hakken en slippers kunnen het rijden ernstig bemoeilijken, soms met fatale gevolgen." Vorige maand kreeg Julie Hunter (42) acht maanden gevangenisstraf voor een aanrijding met dodelijke afloop. De rechter bepaalde dat haar stiletto's aan het ongeluk hadden bijgedragen.

Misschien toch maar een paar autorij-ecco's aanschaffen?

:haha:

Ik rij wel geen auto maar ik denk dat ik voor de blote voeten zou gaan, aangezien ik de vreemde gewoonte heb om overal mijn schoenen uit te gooien.

Ooit zie ik het nog eens gebeuren dat ik ergens met schoenen arriveer en zonder schoenen weer vertrek die blijven dan in een restaurant onder de tafel liggen ofzo. :nerveus:

super ick
15-06-07, 14:34
Ik heb altijd problemen met het zicht. Als ik over mijn schouder moet kijken bij rechts afslaan kijk ik tegen de binnenkant van burka aan.

Hebben jullie daar ook last van zusters?

Olive Yao
15-06-07, 14:43
Geplaatst door reallife
Ik rij wel geen auto maar ik denk dat ik voor de blote voeten zou gaan, aangezien ik de vreemde gewoonte heb om overal mijn schoenen uit te gooien.
Is geen vreemde gewoonte. Doe ik ook, en ik vraag het aan mijn bezoek. Ik vind de hollandse gewoonte om overal in huis rond te lopen met de schoenen waarop je ook op straat loopt juist onrein.


Ooit zie ik het nog eens gebeuren dat ik ergens met schoenen arriveer en zonder schoenen weer vertrek die blijven dan in een restaurant onder de tafel liggen ofzo. :nerveus:
Denken ze op straat dat je hippie bent. :rood:

Olive Yao
15-06-07, 14:44
Waarom leg je niet gewoon een paar autoschoenen in je auto?
Stap je uit, trek je je hippe schoenen weer aan.

mulan
15-06-07, 14:55
Geplaatst door super ick
Ik heb altijd problemen met het zicht. Als ik over mijn schouder moet kijken bij rechts afslaan kijk ik tegen de binnenkant van burka aan.

Hebben jullie daar ook last van zusters?

Spoel jezelf door de plee.

reallife
15-06-07, 15:34
Geplaatst door super ick
Ik heb altijd problemen met het zicht. Als ik over mijn schouder moet kijken bij rechts afslaan kijk ik tegen de binnenkant van burka aan.

Hebben jullie daar ook last van zusters?

Dat niet, had vroeger wel eens last van de sierrand van mijn hoed, op de fiets dan wel, met afslaan naar links.

@Olive, nu snap ik ut, tís een jaren 60 tik. Blote voeten en peace. :hihi:

super ick
15-06-07, 17:03
Geplaatst door mulan
Spoel jezelf door de plee.

:D :D :D :D :D :D

Rissa
18-06-07, 10:36
Leuk zeg, jullie kunnen ook op andere onderwerpen reageren dan alleen op oorlog, homohaat en discriminatie "nieuws" :hihi:

Man_Ray
18-06-07, 11:30
Geplaatst door mulan
Bergschoenen dan maar.. :hihi:

Ook niet goed. Met te harde zool voel je de pedalen niet voldoende.

mark61
18-06-07, 11:32
Geplaatst door Rissa
Leuk zeg, jullie kunnen ook op andere onderwerpen reageren dan alleen op oorlog, homohaat en discriminatie "nieuws" :hihi:

Je moest es weten. Toch wat vaker lezen dahme :lekpuh:

mark61
18-06-07, 11:33
Geplaatst door Man_Ray
Ook niet goed. Met te harde zool voel je de pedalen niet voldoende.


In een Renault heb je al gauw alle pedalen tegelijk te pakken. :cheefbek:

reallife
18-06-07, 12:21
Geplaatst door Rissa
Leuk zeg, jullie kunnen ook op andere onderwerpen reageren dan alleen op oorlog, homohaat en discriminatie "nieuws" :hihi:

:hihi:

super ick
18-06-07, 13:16
Geplaatst door Olive Yao
Waarom leg je niet gewoon een paar autoschoenen in je auto?
Stap je uit, trek je je hippe schoenen weer aan.

Olive, wat ben jij toch onweerstaanbaar praktisch