PDA

Bekijk Volledige Versie : Haselhoef weggepest naar Duitsland



Qaiys
15-06-07, 13:26
Haselhoef weggepest naar Duitsland

AMSTERDAM - Imam Abdullah Haselhoef uit Krabbendijke emigreert naar Duitsland. Alle treiterijen in Nederland zijn hem teveel geworden.

Hij heeft dat vrijdagochtend bevestigd tegen Omroep Zeeland.

Na 25 incidenten zijn Haselhoef en zijn gezin het beu. De ramen van zijn boerderijstallen werden ingegooid en banden werden lekgestoken.

Haselhoef verhuist naar Duitsland, het geboorteland van zijn echtgenote.

De in Suriname geboren Haselhoef werd landelijk bekend na de aanslagen van 11 september 2001. Hij sprak tijdens een herdenkingsdienst, waarbij onder andere het Nederlandse kabinet, kroonprins Willem-Alexander en Máxima aanwezig waren. De Nederlandse premier Wim Kok was zeer te spreken over zijn bijdrage. Daarna was Haselhoef regelmatig op de Nederlandse televisie te zien als officieuze woordvoerder van de moslims in Nederland.

Haselhoef kwam in opspraak toen bleek dat hij nooit een imam-opleiding had gevolgd, terwijl koranlessen die hij had gevolgd wel als zodanig op zijn cv werden omschreven. Zijn uitspraak rond dezelfde tijd, dat volgens de koran praktiserende homoseksuelen de doodstraf moeten krijgen als zij worden betrapt door minstens vier getuigen, wekte grote opschudding. Haselhoef bood later zijn excuses aan tegenover het COC voor deze opmerking. Een aanklacht wegens belediging werd ingetrokken omdat de uitspraak onder de vrijheid van godsdienst viel.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/65707971/Haselhoef_weggepest_naar_Duitsland.html?p=10,1

Ze vergeten erbij te vermelden dat ze brand hebben gesticht en er een paar dieren van hem daarbij dood zijn gegaan.

mulan
15-06-07, 13:31
Is niet belangrijk. Als Ayaan maar niet bedreigd wordt.

MaNaNa
15-06-07, 13:34
Komt door die probleemboeren. :jammer:

Marsipulami
15-06-07, 13:47
Door wie wordt hij eigenlijk gepest ? Door moslims omwille van zijn liberale koers of door niet-moslims omwille van zijn conservatisme ?

mulan
15-06-07, 14:42
Geplaatst door super ick
Ben je nu echt zo dom? De zionisten zitten er achter.

Nee joh. Gewoon autochtone racisten.

David
15-06-07, 14:54
Een grove schande dat die man is weggetreiterd.

Qaiys
15-06-07, 15:05
Krabbendijke, 14 december 2002

Terwijl mijn zoontje op de Intensive Care in het Kinderziekenhuis te Antwerpen vecht voor zijn leven om van de longbeademing machine af te komen vonden onverlaten het nodig om in de nacht van vrijdag 13 december op 14 december in onze paardenstal in te breken en de poten van een kip te breken en gruwelijk de nek van een andere kip om te draaien en dezen beiden als een soort ziekelijke waarschuwing voor ons achter te laten.

Deze twee arme onschuldige mishandelde dieren konden in juli nog ontsnappen toen onze stal door brandstichting volledig verwoest werd. Bij die brandstichting werden toen 12 kippen levend verbrand.

Begin dit jaar stierf het lievelingspaard van mijn vrouw aan de gevolgen van een bloeding veroorzaakt door mishandeling van onbekenden in onze stal

En vorig jaar rond Sinterklaas/ Kersttijd werd het konijntje van mijn dochtertje (9) uit haar hok samen met een aantal andere dieren gestolen.

Dit zijn kwalijke zaken en grijpen zeer diep in het vertrouwen en het
veiligheidsgevoel wat kinderen en volwassenen in het leven nodig hebben. Deze afschuwelijke vormen van dierenmishandeling en pijn voor mijn vrouw en kinderen komen bovenop de pijn die zij het afgelopen jaar ervaren hebben over de demonisering van hun vader, echtgenoot.

Een demonisering die vorig jaar begon kort na mijn overweging tijdens de herdenkingsdienst van de slachtoffers van 11 september die gehouden werd in de Domkerk in het bijzijn van het koninklijke huis en het kabinet.

Sindsdien zijn mijn woorden en denkbeelden stelselmatig buiten hun context geciteerd waardoor de weergave van mijn woorden en bijdragen tot de open discussie in Nederland in sommige gevallen eerder hebben bijgedragen tot polarisatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen en minderheden dan dat zij bijgedragen heeft tot het dichten van kloven, tegenstellingen en het bouwen van bruggen naar elkaar toe.

Het in diskrediet brengen van mij als persoon door achteraf vals gebleken aantijgingen over mijn imam status en mijn woordvoerderschap van een deel van de Islamitische gemeenschap was één van de meest succesvolle pogingen hiertoe. Maar ook het veelvuldig en nodeloos herhalen van - mijn buiten de context geciteerde uitspraken en het achterwege laten van belangrijke nuanceringen ten behoeve van de 'media- soundbyte' en alsook het in twijfel trekken van oprechte intenties in het aangaan van de dialoog tussen homo's, joden en andersgelovigen heeft de publieke opinie jegens mij op een zeer negatieve wijze beïnvloed.

Over de motieven van de onbekende dader(s) kan men slechts speculeren en hier wil ik dus niet aan meedoen maar na de diefstal van het konijn van mijn dochter, de dodelijke mishandeling van ons paard, de door brandstichting verwoeste paardenstal, het breken van de poten en het omdraaien van de nek van onze kippen is dit voor mij een nieuwe waarschuwende symbolische daad die verder gaat dan alleen maar uit een hand gelopen kwajongensstreek.

Ik snap dan ook niet dat in een dorp als Krabbendijke met slechts 4.000 inwoners waarvan de helft kinderen zijn en waarvan bijna alle volwassen 's zondags 3x naar de kerk gaan in één van de vier kerken die ons dorpje rijk is, dat deze schanddaden onopgemerkt mogelijk zijn.

Ik snap nog steeds niet dat de plaatselijke politie zelfs na één jaar niet in
staat is om in zo een klein dorp als Krabbendijke de dader(s) op te pakken en zo mijn vrouw, kinderen, dieren en bezittingen passend te beschermen zoals een overheid, zonder aanzien des persoon, behoort te doen.

Het is niet altijd even makkelijk om het hoofd, rationeel en financieel, boven water te houden en het hart gelijk mild en gelijk zacht en verheven aanschouwend de zaken gade te slaan die ons jong gezin het afgelopen jaar getroffen heeft.

Wat ons veel moed geeft en ondersteuning naast onze spiritualiteit en
levensbeschouwing is het besef dat wij in deze niet alleen staan en dat veel Krabbendijkenaren het samen met ons even afschuwelijk en Krabbendijke onwaardig vinden dat dit alles in ons dorp en in ons land gebeuren kan.

Ik voel echter geen boosheid of rancune richting de dader(s) daar met boosheid of rancune men geen zaken oplost of voorkomt. Veeleer vind ik het in het belang van mijn gezin alsook in het belang van de dader(s) dat men probeert de oorzaken en beweegreden te achterhalen voor deze daden der terreur.

Daden van terreur waar hogere gevangenisstraffen of hogere boetes geen passend antwoord voor vormen maar gesprekken, de dialoog en het verschaffen van nieuwe inzichten in een opvoedingstraject aan deze dader(s) humaner zouden zijn en herhalingen wellicht beter kunnen worden voorkomen.


Abdullah Haselhoef

wytze
15-06-07, 17:28
Geplaatst door super ick
Vluchten voor 2 dode kipjes? Moet die in Amsterdam komen wonen. Loser.

Volgens mij is het een hoax, vluchten naar Duitsland jaja.



tis duidelijk veel ernstiger dan 2 dod kippen en t is schandalig.
maar waarom komt ie idd niet naar amsterdam ofzo? waarom duitsland?

Koala64
15-06-07, 17:53
Een hele slechte zaak en abnormaal dat zijn veiligheid en die van zijn gezin niet gewaarborgd kan worden.

Schandelijk.

mark61
15-06-07, 17:57
Ik voel me net een moslim na 9/11, maar ik moet ook maar even zeggen dat het een grof schandaal is.

mulan
15-06-07, 17:59
Geplaatst door super ick
Vluchten voor 2 dode kipjes? Moet die in Amsterdam komen wonen. Loser.

Volgens mij is het een hoax, vluchten naar Duitsland jaja.

Moord en brand schreeuwen bij ieder ander incident en dan vooral uiteraard als moslims de daders zijn en andersom..ho maar. Wat een held ben jij zeg.

mulan
15-06-07, 17:59
Geplaatst door mark61
Ik voel me net een moslim na 9/11, maar ik moet ook maar even zeggen dat het een grof schandaal is.

Nee hoor. Je kunt het ook net als die supereikel belachelijk maken maar ik vind overigens dat het niet nodig is om overal je afschuw over uit te spreken. Het is altijd wel duidelijk welke mensen een bak stront waard zijn en welke niet.

mark61
15-06-07, 18:05
Geplaatst door mulan
Nee hoor. Je kunt het ook net als die supereikel belachelijk maken maar ik vind overigens dat het niet nodig is om overal je afschuw over uit te spreken. Het is altijd wel duidelijk welke mensen een bak stront waard zijn en welke niet.

:)

Pixelshade
15-06-07, 21:18
De Pers verwoorde het weer als enige op de juiste manier. Ze noemde de manier waarop hij is weggepest "terreur".

wytze
15-06-07, 21:22
Geplaatst door jang0201
Vervelend voor die man! Zo worden er ook vele Nederlanders uit hun huizen gepest, ook heel vervelend, als je een geloof uitdraagt van intolerantie krijg je intolerantie terug!


hi, heb jij toevallig een buurman die achmed heet?

super ick
17-06-07, 20:00
Geplaatst door mulan
Moord en brand schreeuwen bij ieder ander incident en dan vooral uiteraard als moslims de daders zijn en andersom..ho maar. Wat een held ben jij zeg.

Ach het zijn vast boefjes. Niet drul om maken. Het wordt vast opgeblazen. Zo gaat dat iedere keer als autochtone jongeren iets doen. Het is pure discriminatie.