PDA

Bekijk Volledige Versie : Is dit een provocatie of een cadeau van christenen bij opening moskee?



Qaiys
15-06-07, 13:35
Christelijk cadeautje voor moslims

Reclamevliegtuigje cirkelt met Bijbelse boodschap boven Amersfoortse moskee

AMERSFOORT - In de Amersfoortse wijk Liendert opent vrijdagavond een megamoskee haar deuren. Tegelijk cirkelt er een reclamevliegtuigje boven het islamitische gebedshuis met de boodschap ”Jezus is de enige Weg tot God de Vader”. Een christelijk getuigenis op hoog niveau.

De tegenstelling kan niet scherper. Aan de ene kant van het Amersfoortse Valleikanaal staat al tientallen jaren de hervormde Adventkerk. Schuin ertegenover, aan de andere kant van het water, bouwde de Marokkaanse gemeenschap afgelopen tijd haar eigen tempel. Christendom en islam tegenover elkaar. Figuurlijk, in de keistad ook letterlijk.

De nieuwe El Fathmoskee -de minaret meet 28 meter en het gebedshuis biedt plaats aan duizend moslims- is een doorn in het oog van joods-christelijke pastor Ben Kok in Amersfoort. Niet in de eerste plaats vanwege het gebouw. „Dat is mijn probleem niet. Christenen hebben hun kerken, moslims hun moskeeën.”

Het bezwaar zit bij Kok dieper. „De islam is een misleidende godsdienst. Elke vrijdagmiddag, als de minaret de mensen oproept naar de moskee te komen, klinkt de boodschap: „Er is geen god dan Allah.” Moslims noemen het een gebedsoproep, maar het is een leugen. Het is een vervloeking, pure afgoderij die over de stad wordt uitgestrooid.”

De afgelopen jaren heeft Kok „na lang aandringen” drie keer een gesprek gehad met leidinggevende Marokkaanse moslims. „Ze hebben mij echter te verstaan gegeven dat ze niet verder willen praten. Ze hebben geen antwoorden op mijn vragen. Ik ben te kritisch.”

Toen Kok over de opening van de El Fathmoskee (El Fath: de opening, de sleutel) hoorde, vond hij de tijd rijp voor een tegenactie. „Goede kennissen kwamen met het idee een reclamevliegtuigje in te zetten met een getuigende boodschap. Zij wilden het regelen en ook de kosten betalen: 1000 euro. Vrijdagmiddag om vijf uur stijgt in Hilversum het vliegtuigje op met de boodschap ”Jezus is de enige Weg tot God de Vader”. Het zal boven de hele stad vliegen, maar vanaf zes uur vooral boven de moskee.”

Kok koos bewust een „liefdevolle” tekst. „God wil een Vader zijn, ook voor moslims. Allah is geen vader, want hij heeft geen zoon, laat staan dat hij als god naar deze wereld is gekomen om te lijden en te sterven voor onze zonden. Voor de God van Abraham, Izak en Jakob geldt dat wel. Zijn Zoon Jezus is de enige Weg. Dat getuigenis moet gehoord en gezien worden.”

Hoe de actie zal aflopen, weet Kok niet. „Ik heb enkele geestverwanten gevraagd te bidden; voor de piloot, voor het weer, voor de veiligheid, maar ook voor de mensen die de boodschap zullen lezen.” De Amersfoortse pastor, die zich verdiept in de joodse wortels van het christelijk geloof, ziet zijn vliegtuigactie niet als een provocatie. „Integendeel, het is mijn cadeautje aan moslims, eigenlijk aan heel Amersfoort, bij de opening van deze moskee.”

Toen Kok onlangs bij het islamitische gebedshuis was, viel zijn oog op iets bijzonders. „Op twee plaatsen langs het Valleikanaal staan kunstwerken met een korte zin erbij. De ene luidt: „Waar is het?” De andere, recht tegenover de moskee: „Is het waar?” Dat vind ik veelzeggend.”


http://www.refdag.nl/artikel/1305946/Christelijk+cadeautje+voor+moslims.html

Marsipulami
15-06-07, 13:53
Weer zo'n achterlijke protestant.

Julien
15-06-07, 14:10
Geplaatst door Qaiys
Kok koos bewust een „liefdevolle” tekst. „God wil een Vader zijn, ook voor moslims. Allah is geen vader, (..)

Ach shut up. Gefrustreerd mannetje. Het was pas liefdevol geweest als hij de woorden van Christus had opgevolgd "hebt uw naasten lief zoals uzelf". Moslims zijn broeders van de christenen en we geloven allemaal in dezelfde God. Deze provocatie is nergens voor nodig en doet meer kwaads dan goeds.

Mars heeft gelijk. Typisch zo'n protestantse actie.

super ick
15-06-07, 14:21
Geplaatst door Julien
Ach shut up. Gefrustreerd mannetje. Het was pas liefdevol geweest als hij de woorden van Christus had opgevolgd "hebt uw naasten lief zoals uzelf". Moslims zijn broeders van de christenen en we geloven allemaal in dezelfde God. Deze provocatie is nergens voor nodig en doet meer kwaads dan slechts.

Mars heeft gelijk. Typisch zo'n protestantse actie.

Niet zeiken het is gewoon legaal. Een beetje competitie tussen fabeltjesgelovers is voor de buitenstaander bovendien heel amusant. Zoveel lol valt er doorgaans aan deze groepen niet te beleven.

Baddha
15-06-07, 14:23
Die actie met dat vliegtuig is erg sneu zeg. Hoe kinderachtig kun je zijn.

Als hij met dergelijke uitspraken komt en zo'n actie uithaalt, dan kan ik begrijpen waarom die mensen van de moskee er geen heil meer in zagen om nog langer met hem om te tafel te zitten. Gefrustreerd mannetje.

IbnRushd
15-06-07, 15:09
Het is trouwens een openingsfeest voor buurtbewoners, wethouders en burgemeester. Daarnaast komt ook de ambassadeur van Marokko langs om een speech te houden.

Iedereen is welkom. Er wordt een rondleiding in en buiten de moskee gegeven, er wordt o.a. couscous gegeten, enz.

Verder begint het na salaat al-'asr (rond 18.30).

Meneer Kok is naar mijn weten de enige die 'openlijk' kritiek heeft geuit. Moskee el-Fath heeft goede contacten met andere kerken en synagoge. Die zullen bovendien, net als een handvol journalisten, aanwezig zijn. :)

mark61
15-06-07, 15:15
Knettergek.

sidi bibi
15-06-07, 15:19
Geplaatst door super ick
Niet zeiken het is gewoon legaal. Een beetje competitie tussen fabeltjesgelovers is voor de buitenstaander bovendien heel amusant. Zoveel lol valt er doorgaans aan deze groepen niet te beleven.

Mee eens, tis net zo amusant als met die predikant met zijn valse bommelding bij een madonna-concert, grapjassen die grifo's

mark61
15-06-07, 15:57
Geplaatst door reallife
:ego:

Jammer dat het niet lukte om in gesprek te blijven. Dat lijkt me belangrijker dan zo'n actie. Ook al denk je niet hetzelfde, je kunt elkaar toch respecteren en dingen uitwisselen.

Schiet ook niet op als je zo binnenkomt: 'De islam is een misleidende godsdienst (...) Het is een vervloeking, pure afgoderij die over de stad wordt uitgestrooid'

'Jammer' en 'niet lukken' zou ik hier willen omschrijven als eufemismes, vin je dat goed? :hihi:

Tis zoiets als 'jammer dat het de Israeli's niet lukt vrede te sluiten'.

sidi bibi
15-06-07, 16:22
Geplaatst door reallife
Nou eigenlijk niet :p

priemende ogen Brr.



:schok:

mark61
15-06-07, 16:42
Geplaatst door reallife
Nou eigenlijk niet :p

Zeg dan niet van die omfloerste dingen. :mad:


Om vrede te sluiten zijn er altijd wel twee nodig. ;)

Juist. En we weten allebei wie er geen trek in heeft, in beide gevallen. :eek:

Slinger
15-06-07, 17:16
't Is wel lastig dat die Hollanders altijd maar gebruik willen maken van hun recht op vrije meningsuiting. Juist bij de opening van een moskee te moeten vernemen dat Alla de enige echte niet is, dat levert vast en zeker een trauma op voor een moslim.

Stuitend!

In Saoedi-Arabië was ze dat niet overkomen. Maar gelukkig is er in Nederland de PvdA nog.

super ick
15-06-07, 17:18
Geplaatst door sidi bibi
Mee eens, tis net zo amusant als met die predikant met zijn valse bommelding bij een madonna-concert, grapjassen die grifo's

Ik kan ze niet serieus nemen.
Zolang ze marginaal aanwezig zijn.
Anders zijn ze echt niet leuk meer.

Baddha
15-06-07, 18:38
Geplaatst door Slinger
't Is wel lastig dat die Hollanders altijd maar gebruik willen maken van hun recht op vrije meningsuiting. Juist bij de opening van een moskee te moeten vernemen dat Alla de enige echte niet is, dat levert vast en zeker een trauma op voor een moslim.

Stuitend!

In Saoedi-Arabië was ze dat niet overkomen. Maar gelukkig is er in Nederland de PvdA nog.

Die vent heeft alle recht om het te zeggen, maar dat neemt niet weg dat zijn actie, hewel legaal, erg sneu en kinderachtig is.

mark61
15-06-07, 19:23
Geplaatst door reallife
:ego:


Beide. :argwaan:

Nee en nee. Wat hebben dat moskeebestuur en de Palestijnen verkeerd gedaan?

Man_Ray
15-06-07, 19:38
Geplaatst door sidi bibi
Mee eens, tis net zo amusant als met die predikant met zijn valse bommelding bij een madonna-concert, grapjassen die grifo's

Eens. Doet me denken aan een katholieke Vlaamse dame die alle 'goddeloze' rockconcerten in België afloopt. Werchter, Dour, ... En daar voor de ingang met een groot kruis op de rug gebeden prevelend wat rondjes loopt. Een hele dag lang.

Niet al te serieus nemen zou ik zeggen.

wytze
15-06-07, 21:06
Kok maakt in mijn ogen het verkeerde punt.
Ik heb een paar punten waar ik problemen heb met de Islam en waarom ik niet snel moslim zal worden, maar dat is niet t punt wat Kok naar voren brengt.

mark61
15-06-07, 21:18
Geplaatst door reallife
Ik had het niet meer over het moskeebestuur.

Ow OK.

sjaen
15-06-07, 21:20
Nouw, zo kan ie wel weer.........

Shemharosh
16-06-07, 09:08
Geplaatst door Qaiys
Christelijk cadeautje voor moslims

Reclamevliegtuigje cirkelt met Bijbelse boodschap boven Amersfoortse moskee

AMERSFOORT - In de Amersfoortse wijk Liendert opent vrijdagavond een megamoskee haar deuren. Tegelijk cirkelt er een reclamevliegtuigje boven het islamitische gebedshuis met de boodschap ”Jezus is de enige Weg tot God de Vader”. Een christelijk getuigenis op hoog niveau.

De tegenstelling kan niet scherper. Aan de ene kant van het Amersfoortse Valleikanaal staat al tientallen jaren de hervormde Adventkerk. Schuin ertegenover, aan de andere kant van het water, bouwde de Marokkaanse gemeenschap afgelopen tijd haar eigen tempel. Christendom en islam tegenover elkaar. Figuurlijk, in de keistad ook letterlijk.

De nieuwe El Fathmoskee -de minaret meet 28 meter en het gebedshuis biedt plaats aan duizend moslims- is een doorn in het oog van joods-christelijke pastor Ben Kok in Amersfoort. Niet in de eerste plaats vanwege het gebouw. „Dat is mijn probleem niet. Christenen hebben hun kerken, moslims hun moskeeën.”

Het bezwaar zit bij Kok dieper. „De islam is een misleidende godsdienst. Elke vrijdagmiddag, als de minaret de mensen oproept naar de moskee te komen, klinkt de boodschap: „Er is geen god dan Allah.” Moslims noemen het een gebedsoproep, maar het is een leugen. Het is een vervloeking, pure afgoderij die over de stad wordt uitgestrooid.”

De afgelopen jaren heeft Kok „na lang aandringen” drie keer een gesprek gehad met leidinggevende Marokkaanse moslims. „Ze hebben mij echter te verstaan gegeven dat ze niet verder willen praten. Ze hebben geen antwoorden op mijn vragen. Ik ben te kritisch.”

Toen Kok over de opening van de El Fathmoskee (El Fath: de opening, de sleutel) hoorde, vond hij de tijd rijp voor een tegenactie. „Goede kennissen kwamen met het idee een reclamevliegtuigje in te zetten met een getuigende boodschap. Zij wilden het regelen en ook de kosten betalen: 1000 euro. Vrijdagmiddag om vijf uur stijgt in Hilversum het vliegtuigje op met de boodschap ”Jezus is de enige Weg tot God de Vader”. Het zal boven de hele stad vliegen, maar vanaf zes uur vooral boven de moskee.”

Kok koos bewust een „liefdevolle” tekst. „God wil een Vader zijn, ook voor moslims. Allah is geen vader, want hij heeft geen zoon, laat staan dat hij als god naar deze wereld is gekomen om te lijden en te sterven voor onze zonden. Voor de God van Abraham, Izak en Jakob geldt dat wel. Zijn Zoon Jezus is de enige Weg. Dat getuigenis moet gehoord en gezien worden.”

Hoe de actie zal aflopen, weet Kok niet. „Ik heb enkele geestverwanten gevraagd te bidden; voor de piloot, voor het weer, voor de veiligheid, maar ook voor de mensen die de boodschap zullen lezen.” De Amersfoortse pastor, die zich verdiept in de joodse wortels van het christelijk geloof, ziet zijn vliegtuigactie niet als een provocatie. „Integendeel, het is mijn cadeautje aan moslims, eigenlijk aan heel Amersfoort, bij de opening van deze moskee.”

Toen Kok onlangs bij het islamitische gebedshuis was, viel zijn oog op iets bijzonders. „Op twee plaatsen langs het Valleikanaal staan kunstwerken met een korte zin erbij. De ene luidt: „Waar is het?” De andere, recht tegenover de moskee: „Is het waar?” Dat vind ik veelzeggend.”


http://www.refdag.nl/artikel/1305946/Christelijk+cadeautje+voor+moslims.html

PROVOCATIE??!!!!!....KIJK HOE DIE MOSKEE HEET??!!!

Joesoef
16-06-07, 09:42
Geplaatst door Shemharosh
PROVOCATIE??!!!!!....KIJK HOE DIE MOSKEE HEET??!!!


Capslock stuk? Ik heb nog wel een toetsenbord voor je liggen.

mark61
16-06-07, 10:01
Geplaatst door reallife
De opening, de sleutel... Wat is daar mis mee? En waarom schreeuw je zo met al die hoofdletters? :o

Deze 'opening' betekent ook 'verovering' of 'overwinning'. :zozo:

Wortel
16-06-07, 10:07
In de Amersfoortse wijk Liendert opent vrijdagavond een megamoskee haar deuren. Tegelijk cirkelt er een reclamevliegtuigje boven het islamitische gebedshuis met de boodschap ”Jezus is de enige Weg tot God de Vader”. Een christelijk getuigenis op hoog niveau.

De tegenstelling kan niet scherper. Aan de ene kant van het Amersfoortse Valleikanaal staat al tientallen jaren de hervormde Adventkerk. Schuin ertegenover, aan de andere kant van het water, bouwde de Marokkaanse gemeenschap afgelopen tijd haar eigen tempel. Christendom en islam tegenover elkaar. Figuurlijk, in de keistad ook letterlijk. .........

Bezopen actie, inderdaad. Al is dit wel van alle tijden en alle plaatsen. In Nazareth roepen bepaalde heethoofden bij het aangaan van de kerk op de de toppen van hun longen dat God geen zoon heeft. Dit soort scherpslijpers, overtuigd van het eigen gemelijk gelijk, moest eens leren dat een werkelijk levende omgang met de Eeuwige zich mede veruitwendigt in het tactvol met elkaar omgaan.

Jammer is wel dat er weer een handjevol katholieken zijn die de protestanten als geheel weer over één kam willen scheren.
Griffo's, Refo's, Dombo's en Frustro's verzamelen! De xenofoben zijn weer wakker.



Deze 'opening' betekent ook 'verovering' of 'overwinning'.

Zolang als het gaat over een zelfoverwinning lijkt mij er weinig aan de hand. Zodra iets anders zou blijken zal er nog wel heel wat anders boven die moskee gaan cirkelen, zo vrees ik.

Shemharosh
16-06-07, 10:20
Geplaatst door reallife
De opening, de sleutel... Wat is daar mis mee? En waarom schreeuw je zo met al die hoofdletters? :o

ja de stadssleutels van Amersfoort...hahhaha...mij maakt het niet uit...ook al noemen ze het De Khaybar Moskee

Marsipulami
16-06-07, 10:25
Geplaatst door Wortel
...Jammer is wel dat er weer een handjevol katholieken zijn die ...

Een handvol ? Het waren er twee en meteen ook de voltallige vertegenwoordiging van het katholicisme op dit forum. Op grond van de bijbel hebben we het recht om onze verdwaalde protestantse medemens een broederlijke vermaning te geven.

Marsipulami
16-06-07, 10:36
Geplaatst door reallife
Ik ben ontroerd door deze broederlijke zorg :D

Als goede katholiek zal ik je een bankrekeningnummer overmaken langs dewelke het mogelijk is om je dank te uiten tot meerder eer en glorie van God en heel zijn heilige kerk.

Slinger
16-06-07, 10:45
Geplaatst door Marsipulami
Een handvol ? Het waren er twee en meteen ook de voltallige vertegenwoordiging van het katholicisme op dit forum. Op grond van de bijbel hebben we het recht om onze verdwaalde protestantse medemens een broederlijke vermaning te geven.

Ach ja, zo lang de inquisitie en de dominicanen er buiten blijven is het prima.

mark61
16-06-07, 11:30
Geplaatst door reallife
Ik ben ontroerd door deze broederlijke zorg :D

Je bent een dwalende zuster in Christus.

Vooral dat 'in' heeft me altijd ge-fas-ci-neeeerd :hihi:

mark61
16-06-07, 11:31
Geplaatst door Wortel
Zodra iets anders zou blijken zal er nog wel heel wat anders boven die moskee gaan cirkelen, zo vrees ik.

Rustig an refo, ze bedoelen het goed :rood:

mark61
16-06-07, 11:32
Geplaatst door Julien
Mars heeft gelijk. Typisch zo'n protestantse actie.

Nee dan het moslimminnende Vaticaan. In de omgeving van het Vaticaan is het verboden moskeeën te bouwen :haha:

knuppeltje
16-06-07, 11:35
Geplaatst door mark61
Nee en nee. Wat hebben dat moskeebestuur en de Palestijnen verkeerd gedaan?

Nou van dat moskeebestuur weet ik niet- ken die niet, maar die Palesijnen zijn zo stom om een eigen staat te willen.
Goed het is sinds 1947 of zoiets altijd al de bedoeling geweest van de internationale gemeenschap- en ook min of meer toegezegd, maar stom blijft wel natuurlijk met die alsmaar goed bedoelende Israeliërs. :fpimp:

Tomas
16-06-07, 12:25
En nu met z'n allen keihard bidden dat de moslims de boodschap trer harte nemen. Wie gaat voor....?

Wortel
16-06-07, 22:58
Rustig an refo, ze bedoelen het goed

Weet ik, hoor. Wees gerust.


Op grond van de bijbel hebben we het recht om onze verdwaalde protestantse medemens een broederlijke vermaning te geven.

Hmmm, Op grond van de congregatie voor de geloofsleer denk ik dat ik toch maar Protestants blijf. Maar ik moet wel zeggen dat ik, net als Real, heel warm van binnen word van al deze broeder- en zusterlijkheid.

Al Sawt
17-06-07, 00:46
joods-christelijke pastor Ben Kok in Amersfoort.Is hij predikant van een nieuw godsdienst?

Slinger
17-06-07, 01:03
Geplaatst door Al Sawt
Is hij predikant van een nieuw godsdienst?

Ik had er overheen gelezen maar dat is inderdaad heel erg vreemd. Een joods-christelijke pastor, daar heb ik nog nooit van gehoord!

Amiticia
17-06-07, 01:17
Geplaatst door Qaiys
Christelijk cadeautje voor moslims

Reclamevliegtuigje cirkelt met Bijbelse boodschap boven Amersfoortse moskee

AMERSFOORT - In de Amersfoortse wijk Liendert opent vrijdagavond een megamoskee haar deuren. Tegelijk cirkelt er een reclamevliegtuigje boven het islamitische gebedshuis met de boodschap ”Jezus is de enige Weg tot God de Vader”. Een christelijk getuigenis op hoog niveau.

De tegenstelling kan niet scherper. Aan de ene kant van het Amersfoortse Valleikanaal staat al tientallen jaren de hervormde Adventkerk. Schuin ertegenover, aan de andere kant van het water, bouwde de Marokkaanse gemeenschap afgelopen tijd haar eigen tempel. Christendom en islam tegenover elkaar. Figuurlijk, in de keistad ook letterlijk.

De nieuwe El Fathmoskee -de minaret meet 28 meter en het gebedshuis biedt plaats aan duizend moslims- is een doorn in het oog van joods-christelijke pastor Ben Kok in Amersfoort. Niet in de eerste plaats vanwege het gebouw. „Dat is mijn probleem niet. Christenen hebben hun kerken, moslims hun moskeeën.”

Het bezwaar zit bij Kok dieper. „De islam is een misleidende godsdienst. Elke vrijdagmiddag, als de minaret de mensen oproept naar de moskee te komen, klinkt de boodschap: Er is geen god dan Allah .” Moslims noemen het een gebedsoproep, maar het is eenleugen. Het is een vervloeking, pure afgoderij die over de stad wordt uitgestrooid.”

De afgelopen jaren heeft Kok „na lang aandringen” drie keer een gesprek gehad met leidinggevende Marokkaanse moslims. „Ze hebben mij echter te verstaan gegeven dat ze niet verder willen praten. Ze hebben geen antwoorden op mijn vragen. Ik ben te kritisch.”

Toen Kok over de opening van de El Fathmoskee (El Fath: de opening, de sleutel) hoorde, vond hij de tijd rijp voor een tegenactie. „Goede kennissen kwamen met het idee een reclamevliegtuigje in te zetten met een getuigende boodschap. Zij wilden het regelen en ook de kosten betalen: 1000 euro. Vrijdagmiddag om vijf uur stijgt in Hilversum het vliegtuigje op met de boodschap ”Jezus is de enige Weg tot God de Vader”. Het zal boven de hele stad vliegen, maar vanaf zes uur vooral boven de moskee.”

Kok koos bewust een „liefdevolle” tekst. „God wil een Vader zijn, ook voor moslims. Allah is geen vader, want hij heeft geen zoon, laat staan dat hij als god naar deze wereld is gekomen om te lijden en te sterven voor onze zonden. Voor de God van Abraham, Izak en Jakob geldt dat wel. Zijn Zoon Jezus is de enige Weg. Dat getuigenis moet gehoord en gezien worden.”

Hoe de actie zal aflopen, weet Kok niet. „Ik heb enkele geestverwanten gevraagd te bidden; voor de piloot, voor het weer, voor de veiligheid, maar ook voor de mensen die de boodschap zullen lezen.” De Amersfoortse pastor, die zich verdiept in de joodse wortels van het christelijk geloof, ziet zijn vliegtuigactie niet als een provocatie. „Integendeel, het is mijn cadeautje aan moslims, eigenlijk aan heel Amersfoort, bij de opening van deze moskee.”

Toen Kok onlangs bij het islamitische gebedshuis was, viel zijn oog op iets bijzonders. „Op twee plaatsen langs het Valleikanaal staan kunstwerken met een korte zin erbij. De ene luidt: „Waar is het?” De andere, recht tegenover de moskee: „Is het waar?” Dat vind ik veelzeggend.”


http://www.refdag.nl/artikel/1305946/Christelijk+cadeautje+voor+moslims.html

:maf:.


Een beetje de Islam lopen afschilderen als iets slechts terwijl zij zichzelf schuldig maakt aan moedwillige provocatie.
Ik schat in dat de gemiddelde moskee bezoeker zich nier niet aan zou ergeren.

super ick
17-06-07, 20:46
Geplaatst door Joesoef
Capslock stuk? Ik heb nog wel een toetsenbord voor je liggen.

Moet je maar opsturen naar het ontwikkelingsland waar je vandaan komt. Daar zitten ze er om te springen.

Joesoef
17-06-07, 21:10
Geplaatst door super ick
Moet je maar opsturen naar het ontwikkelingsland waar je vandaan komt. Daar zitten ze er om te springen.


Probeer je nu te provoceren oid?

super ick
18-06-07, 09:43
Geplaatst door Joesoef
Probeer je nu te provoceren oid?

Wil je het echt weten?

super ick
18-06-07, 13:13
Geplaatst door reallife
Zou het?

:argwaan:

Hier hoor je niet op te reageren als je fatsoen hebt. Ik heb een strafpunt gekregen voor deze opmerking van afdeling censuur.

super ick
18-06-07, 18:08
Geplaatst door reallife
Vroeg me gewoon serieus af of ze in het land van herkomst van Joesoef een tekort aan toetsenborden hebben. Ik leef mee zogezegt.

Softie