PDA

Bekijk Volledige Versie : Wet om probleemjeugd in kamp op te sluiten



Someone123
15-06-07, 21:32
Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie (CDA) wil een wet maken waarmee jongeren gedwongen in opvoedingskampen kunnen worden geplaatst. Het kampementenplan staat al in het beleidsprogramma van het huidige kabinet, maar onduidelijk was hoe dat in de praktijk moest worden uitgevoerd.

De opvoedkampen, of opvoedcampussen, moeten plaats bieden aan criminele overlastgevende jeugd die weigeren hun gedrag aan te passen. De kampen zijn bedoeld voor hen die (nog) niet in aanmerking komen voor zwaardere straffen als jeugddetentie. Het kabinet hoopt dat de jongeren in de kampen ''structuur en regelmaat krijgen en leren van hun fouten''.

delirious
15-06-07, 21:42
Goeie zaak sjaak, waar moet ik storten?

barfly
15-06-07, 21:55
Niks op tegen maar wel ff weten hoe de minister die kampen in gaat vullen. Ze bestaan namelijk niet volgens mij en het gekwalificeerde personeel ook niet volgens mij.

mark61
15-06-07, 21:58
Geplaatst door barfly
Niks op tegen maar wel ff weten hoe de minister die kampen in gaat vullen. Ze bestaan namelijk niet volgens mij en het gekwalificeerde personeel ook niet volgens mij.

Ach, je hebt toch al van die Glenn Millstenten. Wat is het verschil precies? Die zien er niet kampementachtig genoeg uit? We eisen houten barakken? Turfsteken?

Cyberman
15-06-07, 22:01
Geplaatst door Someone123
Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie (CDA) wil een wet maken waarmee jongeren gedwongen in opvoedingskampen kunnen worden geplaatst. Het kampementenplan staat al in het beleidsprogramma van het huidige kabinet, maar onduidelijk was hoe dat in de praktijk moest worden uitgevoerd.

De opvoedkampen, of opvoedcampussen, moeten plaats bieden aan criminele overlastgevende jeugd die weigeren hun gedrag aan te passen. De kampen zijn bedoeld voor hen die (nog) niet in aanmerking komen voor zwaardere straffen als jeugddetentie. Het kabinet hoopt dat de jongeren in de kampen ''structuur en regelmaat krijgen en leren van hun fouten''.

Alleen op deze voorwaarden: dat ze ondertussen begeleid worden om te studeren en niet eerder uit het opvoerdingskamp komen zonder diploma.
En vervolgens kunnen ze trajecten organiseren voor bedrijven/instanties waar ze volop werk nodig hebben en dan kunnen ze die lui onder begeleiding daarheen sturen en laten werken, zodat zij hun zakcentje kunnen verdienen en het op kunnen sparen. En wanneer ze dan vrij komen, zien zij in hoe goedwillend ze het met hun voor hadden en zullen ze uiteindelijk doorstreven in hun e.v. verdere ambities.

Dit is heel wat anders dan alleen maar in een kamp opsluiten en vervolgens ze als honden gebruiken, waardoor ze helemaal letterlijk onderuit geschoffeld worden en de grond in worden geboort. En wanneer ze dan vrij komen, zal het nog erger aan toegaan in deze maatschappij en begrijpelijk.

-gewoon humaan zijn!

wytze
15-06-07, 22:01
Geplaatst door Someone123
Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie (CDA) wil een wet maken waarmee jongeren gedwongen in opvoedingskampen kunnen worden geplaatst. Het kampementenplan staat al in het beleidsprogramma van het huidige kabinet, maar onduidelijk was hoe dat in de praktijk moest worden uitgevoerd.

De opvoedkampen, of opvoedcampussen, moeten plaats bieden aan criminele overlastgevende jeugd die weigeren hun gedrag aan te passen. De kampen zijn bedoeld voor hen die (nog) niet in aanmerking komen voor zwaardere straffen als jeugddetentie. Het kabinet hoopt dat de jongeren in de kampen ''structuur en regelmaat krijgen en leren van hun fouten''.



brrrrrrr. ik krijg er koude rillingen van.

barfly
15-06-07, 23:17
Geplaatst door mark61
Ach, je hebt toch al van die Glenn Millstenten. Wat is het verschil precies? Die zien er niet kampementachtig genoeg uit? We eisen houten barakken? Turfsteken?

Het verschil is dat er nauwelijks genoeg ondersteuning is te mobiliseren.