PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Lager eigen risico voor niet-rokers'



tr_imparator
16-06-07, 16:00
'Lager eigen risico voor niet-rokers'
Uitgegeven: 16 juni 2007 12:17

HILVERSUM - Minister Ab Klink (Volksgezondheid) overweegt mensen met een gezonde leefstijl een lager eigen risico voor hun zorgverzekering te laten betalen.

Zorgverzekeraars zouden dan mogen bepalen hoe groot deze 'korting' op een nog in te voeren eigen risico van 150 euro moet zijn. Klink zei dat zaterdag in het radioprogramma Tros Kamerbreed.


"Wij spelen met die gedachte en het gaat iets verder dan spelen", zei de minister. PvdA-fractievoorzitter Jacques Tichelaar reageerde positief op dit voorstel. De heren gaven wel aan dat chronisch zieken en gehandicapten buiten schot moeten blijven.

Klink benadrukte dat het niet gaat om de vraag of iemand wel of niet ziek wordt. Het gaat hem om een korting op het eigen risico voor niet-rokers, mensen die sporten en gezond leven.

(c) ANP


Terwijl Rokers uiteindelijk ''goedkoper'' zijn voor de maatschappij.
(Sterven eerder: minder pensioen, minder ouderdomsziektes,..enz)

Tomas
16-06-07, 16:08
Geplaatst door tr_imparator

Terwijl Rokers uiteindelijk ''goedkoper'' zijn voor de maatschappij.
(Sterven eerder: minder pensioen, minder ouderdomsziektes,..enz)

Daar gaat het niet om. We haten jullie gewoon.

tr_imparator
16-06-07, 17:45
Geplaatst door Tomas
Daar gaat het niet om. We haten jullie gewoon.


Ik rook niet. :roker:

Olive Yao
16-06-07, 17:58
Hoe weten ze of je niet rookt, sport en gezond leeft?

Bart.NL
16-06-07, 18:10
Geplaatst door Olive Yao
Hoe weten ze of je niet rookt, sport en gezond leeft?

Daarvoor worden speciale gezondheidscontroles in het leven geroepen. Er zullen meer camera's worden geplaatst, ook in jouw huis. De mensen die al een webcam hebben, krijgen een extra korting als ze hem 24 uur per dag aan laten staan.

Tomas
16-06-07, 19:22
Geplaatst door tr_imparator
Ik rook niet. :roker:

Ik wel.

Tomas
16-06-07, 20:06
Geplaatst door Olive Yao
Hoe weten ze of je niet rookt, sport en gezond leeft?

Dat zien ze aan je gezondheid. Dus als jij met gezondheidsklachten in het ziekenhuis terecht komt is het eigenlijk al wel duidelijk.

Baddha
16-06-07, 20:14
De overheid moet eens ophouden met zich opdringen in mijn woonkamer. We zijn geen slaaf van de staat, de overheid is er om het publiek te dienen en niet andersom.

What's next? Verplicht sporten, max 1 frietje per maand, gedwongen vitamine opname? Rot op! Overheid, ga echte problemen aanpakken en houd op met je bemoeienis.

Bofko
16-06-07, 20:32
Geplaatst door Baddha
De overheid moet eens ophouden met zich opdringen in mijn woonkamer. We zijn geen slaaf van de staat, de overheid is er om het publiek te dienen en niet andersom.

What's next? Verplicht sporten, max 1 frietje per maand, gedwongen vitamine opname? Rot op! Overheid, ga echte problemen aanpakken en houd op met je bemoeienis.

Wordt toch niks opgedrongen ? Het roken wordt alleen wat duurder gemaakt voor de roker.

Baddha
16-06-07, 20:35
Geplaatst door Bofko
Wordt toch niks opgedrongen ? Het roken wordt alleen wat duurder gemaakt voor de roker.

Er wordt een eerste stap genomen om een levensstijl die niet voldoet aan het ideaal die de overheid heeft te sanctioneren. Komt bijna op hetzelfde neer.

Tomas
16-06-07, 20:45
Geplaatst door Baddha
Er wordt een eerste stap genomen om een levensstijl die niet voldoet aan het ideaal die de overheid heeft te sanctioneren. Komt bijna op hetzelfde neer.

Eerste stap? Het begon al met Gij Zult Niet Doodslaan.

Olive Yao
16-06-07, 21:27
Geplaatst door Tomas
Ik wel.
Is dat je enige slechte eigenschap?

Tomas
16-06-07, 21:29
Geplaatst door Olive Yao
Is dat je enige slechte eigenschap?

Nee. M'n minste.

Olive Yao
16-06-07, 21:32
Geplaatst door Tomas
Nee. M'n minste.
Lijkt wel of je er trots op bent. Je vind blijkbaar dat je niets hebt om je voor te schamen?

Tomas
16-06-07, 21:37
Geplaatst door Olive Yao
Lijkt wel of je er trots op bent. Je vind blijkbaar dat je niets hebt om je voor te schamen?

Waar lijk ik trots op te zijn? Dat ik wel eens rook, slechte eigenschappen heb, of dat het roken m'n minst slechte is?

Olive Yao
16-06-07, 21:49
Geplaatst door Tomas
Waar lijk ik trots op te zijn? Dat ik wel eens rook, slechte eigenschappen heb, of dat het roken m'n minst slechte is?
Je slechte eigenschappen?

Julien
16-06-07, 22:05
Nederland is een gek land.

Het legaliseert wiet en paddo's, maar roken is een doodzonde.

Het schreeuwt van de daken dat vrijheid van meningsuiting het grootste goed is, maar een imam wordt het land uitgepest en Hamaspolitici mogen het land niet in.

Het is het meest ongelovige land ter wereld, maar het kiest wel een regering dat voor 75% uit (othordoxe) christelijke partijen staat. Volgens mij kent geen enkel westers land zoveel religieuze invloed in de politiek als Nederland.

Bofko
16-06-07, 22:25
Geplaatst door Julien

Het is het meest ongelovige land ter wereld, maar het kiest wel een regering dat voor 75%

Die C van CDA heeft weinig inhoudelijke betekenis. Of denk je dat CDA-politiek ´christelijker´ is dan bijv de SP of Groenlinks.

Tomas
16-06-07, 22:33
Geplaatst door Bofko
Die C van CDA heeft weinig inhoudelijke betekenis. Of denk je dat CDA-politiek ´christelijker´ is dan bijv de SP of Groenlinks.

Ik vind ze wel enger, mede door die C. Soms walg ik echt van dat clubje. Balkenende is een zak, maar die side-kick Maxime is echt wel eng. Zelfs zonder zwembroek is ie eng. Een creep eerste klas.

Tomas
16-06-07, 22:34
Geplaatst door Olive Yao
Je slechte eigenschappen?

Nee, ben daar niet trots op. Zou op veel punten anders willen zijn. Maar kan het niet meer veranderen. Da'k een handje vol sjekkies per jaar rook, hoort daar nou net niet bij. Maar waarom denk je dat nou?

Baddha
16-06-07, 22:43
Geplaatst door Julien
Nederland is een gek land.

Het legaliseert wiet en paddo's, maar roken is een doodzonde.

Er is voor gekozen om softdrugs niet te (volledig) te criminaliseren om zodoende de problemen die zich met dit met zich meebrengt te verminderen. Dit beleid is uiterst succesvol. Nederland heeft veel minder drugsgerelateerde problemen dan vergelijkbare landen.


Het schreeuwt van de daken dat vrijheid van meningsuiting het grootste goed is, maar een imam wordt het land uitgepest en Hamaspolitici mogen het land niet in.

Een paar individuen hebben zich daaraan schuldig gemaakt. Net zoals een bepaald groepje jongens mensen uit de Diamantbuurt hebben gepest.


Het is het meest ongelovige land ter wereld, maar het kiest wel een regering dat voor 75% uit (othordoxe) christelijke partijen staat. Volgens mij kent geen enkel westers land zoveel religieuze invloed in de politiek als Nederland.

We stemmen niet op een regering maar op partijen. Alleen SGP en ChristenUnie hebben een uitgesproken christelijke signatuur. Het CDA is vooral een partij die even bid voor de partijbijeenkomsten.