PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Imams verlaten Nederland massaal'



IbnRushd
17-06-07, 00:44
'Imams verlaten Nederland massaal'

donderdag 18 januari 2007 07:47

Imams voelen zich hier niet thuis en vertrekken massaal naar landen als België en Spanje, waar ze denken meer vrijheden te hebben. Hun vervangers zijn vaak illegalen zonder enige ervaring.

Dat zegt Mohamed Ousalah, vice-voorzitter van de Vereniging Imams in Nederland (VIN) vandaag in De Telegraaf.

'Amateurimams'
'De situatie is kritiek. In Den Haag, Utrecht en Amsterdam zijn al tientallen imams vertrokken,' aldus Ousalah. Door het vertrek van de imams zouden 180 van de 450 moskeeën zonder geestelijk leider zitten.

Om te voorkomen dat 'amateurimams' de gelovigen in de Nederlandse moskeeën zullen toespreken, moet ook Oussalah als vice-voorzitter van de VIN steeds vaker bijspringen in een Utrechtse moskee. Hun vervangers zijn veelal ongekwalificeerd en zelfs vaak illegalen zonder enige ervaring.

Inburgeringscursus
Vice-voorziter Driss el-Boujoufi van de Unie van Marokkaanse Moslim Organisaties in Nederland zegt in een reactie tegen nieuwsdienst ANP dat de regels van de Nederlandse overheid te streng zijn.

El-Boujoufi zegt dat een vacature voor een imam eerst moet worden gemeld bij het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI). Als na een half jaar nog geen geschikte en gekwalificeerde imam is gevonden, dan mag het moskeebestuur in het buitenland zoeken.

Uit buurlanden als België en Frankrijk worden dan vaak onervaren imams gehaald. Maar die moeten dan eerst nog een inburgeringscursus doen, aldus el-Boujoufi.

Anti-islamstemming
De massale uittocht van imams wijt Ousalah aan het negatieve imago van de imams in Nederland: ze worden volgens hem sinds de aanslagen van 11 september 2001, en de moord op Theo van Gogh door politici en media in verband gebracht met extremisme en terrorisme.

In Nederland zou, meer dan in andere Europese landen, een 'anti-islamstemming' heersen. En politici dragen daar aan bij door 'om de haverklap op te roepen tot uitzetting'.

Maar Oussalah zegt ook dat veel imams vertrekken omdat ze geen geldige verblijfsvergunning hebben. Enkele geestelijke leiders zouden inmiddels weer in Marokko wonen, omdat ze alle hoop op een Nederlandse verblijfsvergunning hebben verloren.

Begin november lukte het minister van Integratie Rita Verdonk niet imam Eisha Bersham van de Eindhovense Al Fourkaan-moskee, die volgens de AIVD de radicale islam predikt, uit te zetten. Volgens de Amsterdamse rechtbank mag Nederland niet zomaar vreemdelingen uitzetten, ook al worden ze door de veiligheidsdienst als 'staatsgevaarlijk' beschouwd.

Door Robbert de Witt

elsevier.nl

Chatoloog
17-06-07, 01:10
Niet alleen imams hoor...
Ik ben ook al sinds feb pleiten..
En ik heb NL gemist als kiespijn

justus
17-06-07, 07:50
als je hier niet wilt zijn moet je inderdaad maar weggaan. no worries.

komt er niemand op het idee dat dat onwelkome gevoel wellicht ook wordt uitgelokt door het gedrag van sommigen?

Marsipulami
17-06-07, 08:03
Geplaatst door Chatoloog
Niet alleen imams hoor...
Ik ben ook al sinds feb pleiten..
En ik heb NL gemist als kiespijn

Oh ? Waar zit je dan nu ergens ?

Marsipulami
17-06-07, 08:09
Geplaatst door IbnRushd
'Imams verlaten Nederland massaal'

donderdag 18 januari 2007 07:47

Imams voelen zich hier niet thuis en vertrekken massaal naar landen als België en Spanje, waar ze denken meer vrijheden te hebben. Hun vervangers zijn vaak illegalen zonder enige ervaring.



In België wordt volgens mij de islam ook voor een groot deel overeind gehouden door illegale imams.

Ik vind het eigenaardig dat ondanks alle geroep dat de islam zo'n mooie godsdienst is, er toch geen moslimjongeren van eigen bodem komen opdagen, die de rol van imam of islamitisch godsdienstleraar willen opnemen.

sidi bibi
17-06-07, 10:19
Geplaatst door Chatoloog
Niet alleen imams hoor...
Ik ben ook al sinds feb pleiten..
En ik heb NL gemist als kiespijn

Ik ook, 3.5 jaar, maar vind NL ook mooi.
Ik heb hier een stapel lege cementzakken liggen omdat mijn dagelijks ritueel begint met een zo'n zak te vullen met allerlei plastic en papieren troep plus al en toe bolletjes schaamhaar die mijn tuin zijn ingewaaid.

Shemharosh
17-06-07, 10:26
Nderland is toch altijd bedoelt om te ontvluchten

justus
17-06-07, 11:11
Geplaatst door Shemharosh
Nderland is toch altijd bedoelt om te ontvluchten

ook gij brutus? bye bye.

broodjeaap
17-06-07, 11:29
Geplaatst door Marsipulami
In België wordt volgens mij de islam ook voor een groot deel overeind gehouden door illegale imams.

Ik vind het eigenaardig dat ondanks alle geroep dat de islam zo'n mooie godsdienst is, er toch geen moslimjongeren van eigen bodem komen opdagen, die de rol van imam of islamitisch godsdienstleraar willen opnemen.

Zo iemand zal, vanuit de geloofsgemeenschap, een inkomen gegarandeerd moeten worden. -Ook een imam woont in een huis, moet dus de huur betalen, eten, kleding kopen, alle voorkomende rekeningen voldoen, enz.
Zelfs iemand die gedreven is, de kwaliteiten heeft om dit werk te doen zal, wanneer de beloning achterblijft of onzeker is, na verloop van tijd afhaken.

Witte78
17-06-07, 12:27
Oud bericht waar een aantal maanden terug ook een topic van was.

Marsipulami
17-06-07, 13:05
Geplaatst door broodjeaap
Zo iemand zal, vanuit de geloofsgemeenschap, een inkomen gegarandeerd moeten worden. -Ook een imam woont in een huis, moet dus de huur betalen, eten, kleding kopen, alle voorkomende rekeningen voldoen, enz.
Zelfs iemand die gedreven is, de kwaliteiten heeft om dit werk te doen zal, wanneer de beloning achterblijft of onzeker is, na verloop van tijd afhaken.

1 miljoen moslims in Nederland x 10 EUR per maand x 12 maanden= 120 miljoen EUR op jaarbasis. Daarmee kan je 4800 imams een jaarwedde geven van 25000 EUR per jaar.

mark61
17-06-07, 13:07
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind het eigenaardig dat ondanks alle geroep dat de islam zo'n mooie godsdienst is, er toch geen moslimjongeren van eigen bodem komen opdagen, die de rol van imam of islamitisch godsdienstleraar willen opnemen.

Spot on :duim:

Roepte ik ook wel eens. Respons nul. Maja, wie wil er een slechtbetaalde baan met geen toekomstvooruitzicht en gratis als kop van jut dienen voor iedereen?

Er is zelfs geen animo voor een isl. omroepvereniging. Klaag over de NL tv en begin je eigen omroep. Er is wel een initiatief geweest, respons nul.

mark61
17-06-07, 13:09
Geplaatst door Marsipulami
1 miljoen moslims in Nederland x 10 EUR per maand x 12 maanden= 120 miljoen EUR op jaarbasis. Daarmee kan je 4800 imams een jaarwedde geven van 25000 EUR per jaar.

Yeps. Is net geen minimumloon dan. Magoed, het is ook geen fulltime baan dacht ik.

Die 1 miljoen moslims is alleen een fictie. De helft zal trouwens onder de 18 zijn, dus papa en mama mogen dan ca. 500 euro per jaar ophoesten. Die hebben de meesten niet liggen schat ik, of dat gaat naar bijv. Marokko.

TonH
17-06-07, 14:45
Geplaatst door justus
als je hier niet wilt zijn moet je inderdaad maar weggaan. no worries.

komt er niemand op het idee dat dat onwelkome gevoel wellicht ook wordt uitgelokt door het gedrag van sommigen?

Bevalt idd best. :D

Ik dacht dat dat idee gemeengoed was en dat hele volksstammen dat wel best vinden.

Wat ik dan weer minder vind is dat diezelfde volksstammen dan Nederland verlaten omdat dat zij met hun onwelkomende houding de sfeer zo verziekt hebben... Da's een vreselijk stinkend kip/ei-gevalletje.
Die mensen zou ik willen zeggen: als het je in Nederland niet aan staat, BLIJF daar in hemelsnaam en kom de rest van deze aardkloot niet ook nog verkloten.

1973Tanger
17-06-07, 15:26
Geplaatst door sidi bibi
Ik ook, 3.5 jaar, maar vind NL ook mooi.
Ik heb hier een stapel lege cementzakken liggen omdat mijn dagelijks ritueel begint met een zo'n zak te vullen met allerlei plastic en papieren troep plus al en toe bolletjes schaamhaar die mijn tuin zijn ingewaaid.

Kom terug man. Zo te horen heeft Sidi Bibi een negatieve invloed op je. Ben je daar betovert of ligt het aan jezelf.

1973Tanger
17-06-07, 15:32
Geplaatst door sidi bibi
Ik ook, 3.5 jaar, maar vind NL ook mooi.
Ik heb hier een stapel lege cementzakken liggen omdat mijn dagelijks ritueel begint met een zo'n zak te vullen met allerlei plastic en papieren troep plus al en toe bolletjes schaamhaar die mijn tuin zijn ingewaaid.

Aanvulling: blijf toch maar liever daar, opgeruimd staat netjes en pieterbaancentra hier zijn al boordevol. :D

mark61
17-06-07, 17:23
Geplaatst door 1973Tanger
Kom terug man. Zo te horen heeft Sidi Bibi een negatieve invloed op je. Ben je daar betovert of ligt het aan jezelf.

Wat een gek commentaar.

Maarre, als jij van de serieuze isl. onderwijs bent, heb je dan ook geen mening over het (gebrek aan) enthousiasme van moslims hier om zelf imam te worden, of een moslimKRO?

1973Tanger
17-06-07, 17:30
Geplaatst door mark61
Wat een gek commentaar.

Maarre, als jij van de serieuze isl. onderwijs bent, heb je dan ook geen mening over het (gebrek aan) enthousiasme van moslims hier om zelf imam te worden, of een moslimKRO?

Zwarte magie is een plaatselijk gebruik in geïsoleerde culturen. Een moslimKRO hebben we al hier in Nederland en aan imams is ook geen gebrek.

Marsipulami
17-06-07, 17:48
Geplaatst door mark61
Yeps. Is net geen minimumloon dan. Magoed, het is ook geen fulltime baan dacht ik.

Die 1 miljoen moslims is alleen een fictie. De helft zal trouwens onder de 18 zijn, dus papa en mama mogen dan ca. 500 euro per jaar ophoesten. Die hebben de meesten niet liggen schat ik, of dat gaat naar bijv. Marokko.

Het lijkt me ook wel dat men geen 4800 imams nodig heeft voor een paar honderd moskeeën. Als de helft van de moslims hun bijdrage betaalt, en als we de bruto wedde verdriedubbelen dan kunnen er nog 800 imams aan de slag.

mark61
17-06-07, 19:24
Geplaatst door 1973Tanger
Zwarte magie is een plaatselijk gebruik in geïsoleerde culturen.

Huh? Ivm met sidi bibi? Volgens mij bedoelt ie gewoon dat ze er een puinhoop van maken. Was mijn eerste associatie.


Een moslimKRO hebben we al hier in Nederland en aan imams is ook geen gebrek.

Er is geen omroepvereniging; er zijn twee kluppies die niemand vertegenwoordigen die zendtijd hebben gekregen om hun levensbeschouwing naar voren te brengen. Dat is iets compleet anders dan een A-omroep met honderdduizenden betalende leden.

Uh, heb je het topicartikel gelezen? Buitenlandse imams die en masse het land verlaten en worden vervangen door andere buitenlandse imams.

De vraag was dus naar home grown imams. Vind jij dat niet een goed ding?

1973Tanger
17-06-07, 19:46
Geplaatst door mark61
Huh? Ivm met sidi bibi? Volgens mij bedoelt ie gewoon dat ze er een puinhoop van maken. Was mijn eerste associatie.



Er is geen omroepvereniging; er zijn twee kluppies die niemand vertegenwoordigen die zendtijd hebben gekregen om hun levensbeschouwing naar voren te brengen. Dat is iets compleet anders dan een A-omroep met honderdduizenden betalende leden.

Uh, heb je het topicartikel gelezen? Buitenlandse imams die en masse het land verlaten en worden vervangen door andere buitenlandse imams.

De vraag was dus naar home grown imams. Vind jij dat niet een goed ding?

Sidi Bibi bedoelt het letterlijk is mijn associatie. Maar ook op andere topics komt hij de laatste tijd tamelijk onsamenhangend over. Doet me allemaal denken aan een leuke film met in de hoofdrol: Jeff Bridges, John Goodman en Steve Buscemi, die ik gisteravond heb gezien. Genaamd: The Big Lebowski. Vond het erg grappig. Vooral de bijnaam van Lebowski "The Dude", vond ik meesterlijk. In een notedop; krijgt the dude bezoek van een aantal ongure types die beweren dat zijn vriendin geld schuldig is aan hun baas. The Dude ontdekt dat hij een rijke naamgenoot heeft, en gaat bij hem verhaal halen. Dan begint de ellende pas echt goed, helemaal als zijn bowlingmaatje Walter zich ermee gaat bemoeien. Heb echter wel bij een aantal onpasselijke scenes weggezapt, dat wel. Sidi Bibi heeft voor mij meer weg van deze The Dude. Over recensies gesproken. :)

mark61
17-06-07, 19:51
Geplaatst door 1973Tanger
Sidi Bibi bedoelt het letterlijk is mijn associatie. Maar ook op andere topics komt hij de laatste tijd tamelijk onsamenhangend over. Doet me allemaal denken aan een leuke film met in de hoofdrol:

Hmm, jij kijkt naar harame films. Maar het verband begrijp ik niet. Ik begreep dat sidi bibi last heeft van zwerfvuil; jij begint over zwarte magie :confused: Ik ben benieuwd of ie zich ff komt melden.

Ik vind Jeff Bridges al een harame acteur. Brrr.

Maar hoe zit het nou met die imams en de kro?

mark61
17-06-07, 19:52
Geplaatst door Marsipulami
Het lijkt me ook wel dat men geen 4800 imams nodig heeft voor een paar honderd moskeeën. Als de helft van de moslims hun bijdrage betaalt, en als we de bruto wedde verdriedubbelen dan kunnen er nog 800 imams aan de slag.

Zo dan. Opgelost. Heren, leest u mee?

Part-time imams in duobanen, this is the future mang.

sidi bibi
17-06-07, 19:54
Geplaatst door 1973Tanger
Aanvulling: blijf toch maar liever daar, opgeruimd staat netjes en pieterbaancentra hier zijn al boordevol. :D

Zit al een een soort pieterbaancentrum, ik blijf hier, voel me hier best thuis, 48 % van de Maroc bevolking heeft een mentale afwijking ( bron Telquel ), vandaar. :handbang:

1973Tanger
17-06-07, 19:57
Geplaatst door mark61
Hmm, jij kijkt naar harame films. Maar het verband begrijp ik niet. Ik begreep dat sidi bibi last heeft van zwerfvuil; jij begint over zwarte magie :confused: Ik ben benieuwd of ie zich ff komt melden.

Ik vind Jeff Bridges al een harame acteur. Brrr.

Maar hoe zit het nou met die imams en de kro?

Je rukt graag dingen uit hun verband zo te zien.

mark61
17-06-07, 20:00
Geplaatst door 1973Tanger
Je rukt graag dingen uit hun verband zo te zien.

Huh? Praat je nou in jezelf? Het topic gaat over buitenlandse imams, alsmede gebrek aan imams, en jij begint over zwarte magie en The Big Lebowsky

Ik snap er geen hout meer van.

1973Tanger
17-06-07, 20:03
Geplaatst door mark61
Huh? Praat je nou in jezelf? Het topic gaat over buitenlandse imams, alsmede gebrek aan imams, en jij begint over zwarte magie en The Big Lebowsky

Ik snap er geen hout meer van.

Ik reageer alleen op je reactie van haraam. Heb nooit geweten dat je moslim bent.

mark61
17-06-07, 20:17
Geplaatst door 1973Tanger
Ik reageer alleen op je reactie van haraam. Heb nooit geweten dat je moslim bent.

Ik hoef geen moslim te zijn om me bepaalde concepten eigen te maken. Zo vind ik ook wel eens bepaalde dingen jutha.

mark61
17-06-07, 20:18
Geplaatst door sidi bibi
Zit al een een soort pieterbaancentrum, ik blijf hier, voel me hier best thuis, 48 % van de Maroc bevolking heeft een mentale afwijking ( bron Telquel ), vandaar. :handbang:

Wat bedoelde je nou met papier en schaamhaar?

1973Tanger
17-06-07, 20:20
Geplaatst door mark61
Wat bedoelde je nou met papier en schaamhaar?

Dat was precies de aanleiding wat ik aangaf in mijn reactie. Eureka het licht is toch gaan branden.

sidi bibi
17-06-07, 20:20
Geplaatst door 1973Tanger
Sidi Bibi bedoelt het letterlijk is mijn associatie. Maar ook op andere topics komt hij de laatste tijd tamelijk onsamenhangend over. Doet me allemaal denken aan een leuke film met in de hoofdrol: Jeff Bridges, John Goodman en Steve Buscemi, die ik gisteravond heb gezien. Genaamd: The Big Lebowski. Vond het erg grappig. Vooral de bijnaam van Lebowski "The Dude", vond ik meesterlijk. In een notedop; krijgt the dude bezoek van een aantal ongure types die beweren dat zijn vriendin geld schuldig is aan hun baas. The Dude ontdekt dat hij een rijke naamgenoot heeft, en gaat bij hem verhaal halen. Dan begint de ellende pas echt goed, helemaal als zijn bowlingmaatje Walter zich ermee gaat bemoeien. Heb echter wel bij een aantal onpasselijke scenes weggezapt, dat wel. Sidi Bibi heeft voor mij meer weg van deze The Dude. Over recensies gesproken. :)

Ik ga kijken of ik die film ergens kan bemachtigen, is wel aardig om te zien hoe ik overkom :maf:

mark61
17-06-07, 20:28
Geplaatst door 1973Tanger
Dat was precies de aanleiding wat ik aangaf in mijn reactie. Eureka het licht is toch gaan branden.

Jou snap ik ook al niet. :kwaad: Zou het nou aan mij liggen?

1973Tanger
17-06-07, 20:30
Geplaatst door mark61
Jou snap ik ook al niet. :kwaad: Zou het nou aan mij liggen?

Blijkbaar iets marokkaans dat alleen sidi bibi begrijpt.

mark61
17-06-07, 20:34
Geplaatst door 1973Tanger
Blijkbaar iets marokkaans dat alleen sidi bibi begrijpt.

Ik begrijp zijn antwoord niet, maar die magie ken ik wel.

sidi bibi
17-06-07, 20:34
Geplaatst door mark61
Wat bedoelde je nou met papier en schaamhaar?

Ik beschrijf alleen wat ik dagelijks uit mijn tuin moet vissen, af en toe vind ik van klotten schaamhaar, heb een open tuin zonder die Berlijnse muur erom heen.

mark61
17-06-07, 20:36
Geplaatst door sidi bibi
Ik beschrijf alleen wat ik dagelijks uit mijn tuin moet vissen, af en toe vind ik van klotten schaamhaar, heb een open tuin zonder die Berlijnse muur erom heen.


Zwerfvuil dus. Daggik al. Tanger ook met zijn magie, hij moest zich schamen.

Maar wat was je associatie nou? Marokko is mooi, maar sommige dingen zijn dan in NL weer mooier?

1973Tanger
17-06-07, 20:38
Geplaatst door sidi bibi
Ik beschrijf alleen wat ik dagelijks uit mijn tuin moet vissen, af en toe vind ik van klotten schaamhaar, heb een open tuin zonder die Berlijnse muur erom heen.

Hum... klotten schaamhaar. Vrouwen moeten in jouw omgeving dan daar haast kaal zijn. Ik betwijfel het of mark hier nog een draad aan kan vast knopen "dude".

mark61
17-06-07, 20:40
Geplaatst door 1973Tanger
Hum... klotten schaamhaar. Vrouwen moeten in jouw omgeving dan daar haast kaal zijn. Ik betwijfel het of mark hier nog een draad aan kan vast knopen "dude".

Mannen niet dan? Dat gold toch officieel voor beide seksen. Dat ze het zo ver laten komen trouwens... :vreemd:

Ik betwijfel of jij het wel begrijpt. Maar ik geef toe, sidi bibi communiceert bijna nog onduidelijker dan jij.

sidi bibi
17-06-07, 20:42
Geplaatst door 1973Tanger
Blijkbaar iets marokkaans dat alleen sidi bibi begrijpt.

Een land waar het elke dag schipperen is.

1973Tanger
17-06-07, 20:44
Geplaatst door mark61
Mannen niet dan? Dat gold toch officieel voor beide seksen. Dat ze het zo ver laten komen trouwens... :vreemd:

Ik betwijfel of jij het wel begrijpt. Maar ik geef toe, sidi bibi communiceert bijna nog onduidelijker dan jij.

Ook mannen dan. Dank voor je aanvulling. Over welke onduidelijkheid heb je het specifiek?

mark61
17-06-07, 20:57
Geplaatst door 1973Tanger
Ook mannen dan. Dank voor je aanvulling. Over welke onduidelijkheid heb je het specifiek?

Zo hé, tientallen onderhand. Ik lees hierboven dat er een tekort aan imams is, die bovendien uit het buitenland komen. Informeer beleefd bij jou of je niet liever inheemse imams heb. Geen antwoord, behalve dat er zat imams zijn. Zou willen weten waarom het animo om imam te worden in NL zo laag is. Geen antwoord. Zou willen weten waarom er geen IRO is. Geen antwoord.

Anyway, die klotten, dat impliceert dat het onderhoud maar eens in de euh drie maanden wordt gepleegd. Das wel matig vind ik. Zelf doe ik dat iets vaker.

sidi bibi
17-06-07, 21:07
Geplaatst door mark61
Zwerfvuil dus. Daggik al. Tanger ook met zijn magie, hij moest zich schamen.

Maar wat was je associatie nou? Marokko is mooi, maar sommige dingen zijn dan in NL weer mooier?

Reageerde in eerste instantie op Chatoloog die NL gemist heeft als kiespijn en benoemde een klein ongemakje hier in MA, eigenlijk met het doel dat het overal wel wat is. Ik vind NL een heel stuk mooier dan toen ik er vertrok, MA is ook mooi maar ik denk als je er een tijdje zit het op den duur anders wordt, tis niet alleen zon en zee, je raakt betrokken in het leven, wat mij het meeste raakt is dat veel mensen verschrikkelijk kansarm zijn. Ga niet in details maar realiseer me wel dat ik een bevoorrechte positie heb tov veel mensen om me heen, het gemak waarmee ik een vliegticketje koop, overal heen kan. Dat is voor de meesten hier niet weggelegd in m'n dorp, met die ongelijkheid heb ik best wel moeite.

1973Tanger
17-06-07, 21:15
Geplaatst door mark61
Zo hé, tientallen onderhand. Ik lees hierboven dat er een tekort aan imams is, die bovendien uit het buitenland komen. Informeer beleefd bij jou of je niet liever inheemse imams heb. Geen antwoord, behalve dat er zat imams zijn. Zou willen weten waarom het animo om imam te worden in NL zo laag is. Geen antwoord. Zou willen weten waarom er geen IRO is. Geen antwoord.

Anyway, die klotten, dat impliceert dat het onderhoud maar eens in de euh drie maanden wordt gepleegd. Das wel matig vind ik. Zelf doe ik dat iets vaker.

Zware kost voor een zondagavond vind je niet Mark? Maar ik waag een poging. De reden waarom het animo om imam te worden in NL laag is (daar bedoel je zeker mee, hier geschoolde imams), is in de eerste plaats dat studenten niet zitten te wachten op een naar westers model aanvaardbare islam en op de tweede plaats dat moskeeën geen behoefte hebben aan imams die de voertaal van de Koran en haar fundamentele systematiek niet beheersen.

sidi bibi
17-06-07, 21:16
Geplaatst door mark61
Maar ik geef toe, sidi bibi communiceert bijna nog onduidelijker dan jij.

Das waar, geef het meteen toe, het talenpakket was een regelrechte ramp, was allemaal afgerond naar de zes.

mark61
17-06-07, 21:18
Geplaatst door sidi bibi
Reageerde in eerste instantie op Chatoloog die NL gemist heeft als kiespijn en benoemde een klein ongemakje hier in MA,... Dat is voor de meesten hier niet weggelegd in m'n dorp, met die ongelijkheid heb ik best wel moeite.

Ja die ervaring had ik ook, en dan nog zonder ergens te wonen. Ik denk dat daarom rijken ook altijd bij elkaar wonen. Geeft zo'n ongemakkelijk gevoel, al ben je onschuldig en aardig. :verward:

mark61
17-06-07, 21:22
Geplaatst door 1973Tanger
Zware kost voor een zondagavond vind je niet Mark? Maar ik waag een poging. De reden waarom het animo om imam te worden in NL laag is (daar bedoel je zeker mee, hier geschoolde imams), is in de eerste plaats dat studenten niet zitten te wachten op een naar westers model aanvaardbare islam en op de tweede plaats dat moskeeën geen behoefte hebben aan imams die de voertaal van de Koran en haar fundamentele systematiek niet beheersen.

Mwah, tis de dag des Heeren. Vind je maandag beter? Mij best hoor. :hihi:

Na, waarom gaan ze dan niet elders studeren om dan terug te komen? Of zetten hier opleiding op? Islamic Uni Rotterdam niet geschikt? Een taal is er om te leren. De Koran ook. De meeste moslims spreken geen Arabisch en gaan dat dus leren.

mark61
17-06-07, 21:22
Geplaatst door sidi bibi
Das waar, geef het meteen toe, het talenpakket was een regelrechte ramp, was allemaal afgerond naar de zes.

Nou ik heb het niet over je spelling ofzo maar meer eh inhoudelijk :hihi:

sidi bibi
17-06-07, 22:21
Geplaatst door mark61
Nou ik heb het niet over je spelling ofzo maar meer eh inhoudelijk :hihi:

Klopt ook, los zand stijl, tijdgebrek.