PDA

Bekijk Volledige Versie : Onnozelheid - Hafid Bouazza



keuzetoets
17-06-07, 13:56
Onnozelheid
Hafid Bouazza

http://www.frontaalnaakt.nl/

Wie de columns van Fadoua Bouali kent, zal weten dat het leven bij haar een en al vlinderende goedertierendheid en liefde is, ingegeven door de islam, onder de aureoolstralen van haar idool Mohammed. Enige vorm van perversiteit is haar echter ook niet vreemd: zij schreef ooit dat als Mohammed nog zou leven, hij haar perfecte Valentijn zou zijn. (Wel achter aansluiten, mevrouw Bouali, er zijn ongeveer dertien wachtende vrouwen voor u.)

Ik ken deze verwondering voor de ‘beste onder de mensen’, de volmaakte mens Mohammed; als kind dronk ik met open mond de verhalen die mij werden verteld over dit toonbeeld van goedheid en mirakels. Eenmaal kind af en in staat zelf na te denken en kritisch te lezen (hetgeen een pleonasme is), verbleekte het sprookje. De toon en de inhoud van de koran, de gebeurtenissen in de hadith vielen moeilijk te rijmen met wat ik als kind had gehoord. En zelfs de schrijvers van de hadith leken af en toe moeite te hebben om moreel verwerpelijke zaken goed te praten.

lees verder op:

http://www.frontaalnaakt.nl/
Gepubliceerd op 16.06.07 @ 02:54 PM

Joesoef
17-06-07, 14:19
This dat Hafid Bouazza het lekker vind om over zn geloof en roots te urinueren anders zou men hem niet eens zien staan.

azulay
17-06-07, 14:35
Geplaatst door Joesoef
This dat Hafid Bouazza het lekker vind om over zn geloof en roots te urinueren anders zou men hem niet eens zien staan.



De metgezellen van MOhammed werden gezegend door het drinken van zijn urine



Twee fatwa's zijn aanleiding voor een verhitte discussie in egypte.

Eeste fatwa spreekt over het drinken van uirne van Mohammed door zijn metgezellen (sahaba) komt van de mufti van egypte dr. ali jumua.

Tweede fatwa komt van dr. Izzat Atia (hoofd van HAdith facultiteit van azhar). Daarin zegt hij dat de vrouw haar mannelijke collega borstvoeding kan geven. Deze man moet zich voor de normen commissie van alazhar verantwoorden en is ontheven van zijn functie.



Het hele artikel is hier te lezen:
http://www.alarabiya.net/articles/2007/05/22/34718.html

Veel andere media hebben veel aandacht hier aan besteed, zoals asharq alawsat.


جدل جديد �_ول فتوى لمفتي مصر �_ول التبرك ببول الرسول
الأزهر يوقف صا�_ب فتوى "إرضاع زميل العمل" عن عمله بالجامعة

انقسام علماء الأزهر

فتوى "شرب بول الرسول"


صورة أرشيفية لـ د. عزت عطية


دبي، القاهرة- العربية.نت وسيد زايد

قرر المجلس الأعلى للأزهر ايقاف رئيس قسم ال�_ديث بكلية أصول الدين بالقاهرة الدكتور عزت عطية عن عمله وإ�_الته إلي مجلس التأديب للت�_قيق معه �_ول فتواه "جواز إرضاع الموظفة لزمليها في العمل لمنع وجودهما في خلوة شرعية".

وجاء القرار في وقت شنّ وزير الأوقاف المصري م�_مود �_مدي زقزوق هجوماً عنيفاً على فتوى أخرى لمفتي مصر الدكتور علي جمعة، أكد فيها أن الص�_ابة كانوا يتبركون بشرب "بول" الرسول صلى الله عليه وسلم.

Joesoef
17-06-07, 15:03
Geplaatst door azulay
De metgezellen van MOhammed werden gezegend door het drinken van zijn urine



Twee fatwa's zijn aanleiding voor een verhitte discussie in egypte.

Eeste fatwa spreekt over het drinken van uirne van Mohammed door zijn metgezellen (sahaba) komt van de mufti van egypte dr. ali jumua.

Tweede fatwa komt van dr. Izzat Atia (hoofd van HAdith facultiteit van azhar). Daarin zegt hij dat de vrouw haar mannelijke collega borstvoeding kan geven. Deze man moet zich voor de normen commissie van alazhar verantwoorden en is ontheven van zijn functie.



Het hele artikel is hier te lezen:
http://www.alarabiya.net/articles/2007/05/22/34718.html



Egypte staat bekend om zijn geflipte sjeiks met hun achterlijke fatwa's. Wie is gekker, de mensen die deze uitspraken doen of de mensen die ze serieus nemen.

azulay
17-06-07, 15:11
Geplaatst door Joesoef
Egypte staat bekend om zijn geflipte sjeiks met hun achterlijke fatwa's. Wie is gekker, de mensen die deze uitspraken doen of de mensen die ze serieus nemen.

egypte staat voor mij bekend om zijn vele islamitische theologen en de azhar universiteit.

Trouwens een van deze mufti is het hoofd van de Hadith afdeling op de azhar universiteit en de andere is de mufti van egypte.

Als je de links leest dan zal je zien dat hun fatwas zeker ergens op gebaseerd zijn en dat zijn namelijk erkende overleveringen....

het is de makkelijkste weg om alle interpertaties die je niet staan af te schilderen als nergens op gebaseerde of de mensen erachter te beschuldigen van gepliftheid...

Joesoef
17-06-07, 15:49
Geplaatst door azulay
egypte staat voor mij bekend om zijn vele islamitische theologen en de azhar universiteit.

Trouwens een van deze mufti is het hoofd van de Hadith afdeling op de azhar universiteit en de andere is de mufti van egypte.

Als je de links leest dan zal je zien dat hun fatwas zeker ergens op gebaseerd zijn en dat zijn namelijk erkende overleveringen....

het is de makkelijkste weg om alle interpertaties die je niet staan af te schilderen als nergens op gebaseerde of de mensen erachter te beschuldigen van gepliftheid...


Ik heb de link niet meer maar van deze universiteit kwam ook een fatwa dat de egyptische vrouwen een grotere klit hebben dan andere vrouwen en dat daarom besnijdenis of verkleining wenselijk is.

mark61
17-06-07, 16:26
Geplaatst door Joesoef
This dat Hafid Bouazza het lekker vind om over zn geloof en roots te urinueren anders zou men hem niet eens zien staan.

Wat een rancuneuze opmerking. Bouazza roept op de een of andere manier geweldige agressie op, ik weet niet waarom. Is ie pedo ofzo?

Ten eerste is Bouazza trots op zijn roots; zie zijn vertalingen van Arabische literatuur. Ten tweede is hij beroemd geworden met boeken die op geen enkele manier ook maar iets 'zelfbevlekken'.

IbnRushd
17-06-07, 16:38
Wikipedia: 'Bouazza staat bekend om zijn heftige kritiek op de islam en de Marokkaanse gemeenschap in Nederland.'

Bouazza is de mannelijke Hirshi Ali. Een strontvlieg, naar mijn mening.

1973Tanger
17-06-07, 16:50
Zogenaamde vertegenwoordiger van de 'migrantenliteratuur', ok en primma wat mij betreft. Maar heftige kritiek op de islam en de marokkaanse gemeenschap in Nederland is een grens dat een literaar schrijver zonder politieke agenda niet moet overschrijden. Blijkbaar had niemand naar deze schrijver zonder genoemde subjectiviteit naar omgekeken.

Qaiys
17-06-07, 16:52
Geplaatst door mark61
Wat een rancuneuze opmerking. Bouazza roept op de een of andere manier geweldige agressie op, ik weet niet waarom. Is ie pedo ofzo?

Ten eerste is Bouazza trots op zijn roots; zie zijn vertalingen van Arabische literatuur. Ten tweede is hij beroemd geworden met boeken die op geen enkele manier ook maar iets 'zelfbevlekken'.

Hij vertaalt voornamelijk arabische homo- en drankverhalen.

Zijn debuutbundel waarmee hij bekend is geworden:

Alle verhalen hebben hetzelfde moraal, de afrekening met een wereld van orthodoxie en achterhaalde religie. Het verhaal ‘De voeten van Abdullah’ maakt de godsdienstwaanzinnige oorlog belachelijk en ‘Satanseieren’ de strenge seksuele moraal en in ‘Vliegenheer’ wordt de straf van God bespot. Het titelverhaal ‘De voeten van Abdullah’ is geinspireerd door een televisieprogramma dat de schrijver ooit heeft gezien, daarin werd een heilige strijder getoond bij wie zijn hele gezicht was weggeslagen en zijn moeder zat naast hem en vertelde dat ze zo trots op hem was, de schrijver was erg geschokt door dit item maar het verbeeld wel goed de invloed die de islam in het leven heeft en hoe ver men daar in gaat. Thema’s zijn: volwassen worden, lusten en religie en ontluikende seksualiteit. De hele verhalenbundel is satirisch en surrealistisch, de verhalen zijn vrolijk spottend verteld.

http://www.scholieren.com/boekverslagen/994

1973Tanger
17-06-07, 16:55
Geplaatst door Qaiys
Hij vertaalt voornamelijk arabische homo- en drankverhalen.

Zijn debuutbundel waarmee hij bekend is geworden:

Alle verhalen hebben hetzelfde moraal, de afrekening met een wereld van orthodoxie en achterhaalde religie. Het verhaal ‘De voeten van Abdullah’ maakt de godsdienstwaanzinnige oorlog belachelijk en ‘Satanseieren’ de strenge seksuele moraal en in ‘Vliegenheer’ wordt de straf van God bespot. Het titelverhaal ‘De voeten van Abdullah’ is geinspireerd door een televisieprogramma dat de schrijver ooit heeft gezien, daarin werd een heilige strijder getoond bij wie zijn hele gezicht was weggeslagen en zijn moeder zat naast hem en vertelde dat ze zo trots op hem was, de schrijver was erg geschokt door dit item maar het verbeeld wel goed de invloed die de islam in het leven heeft en hoe ver men daar in gaat. Thema’s zijn: volwassen worden, lusten en religie en ontluikende seksualiteit. De hele verhalenbundel is satirisch en surrealistisch, de verhalen zijn vrolijk spottend verteld.

http://www.scholieren.com/boekverslagen/994

Als ik het niet dacht. Een ordinaire perverseling zo te zien.

mark61
17-06-07, 17:02
Geplaatst door IbnRushd
Wikipedia: 'Bouazza staat bekend om zijn heftige kritiek op de islam en de Marokkaanse gemeenschap in Nederland.'

Bouazza is de mannelijke Hirshi Ali. Een strontvlieg, naar mijn mening.

Nou nou nou. Omdat wiki het zegt? Of omdat je geen kritiek kan verdragen?

mark61
17-06-07, 17:05
Geplaatst door 1973Tanger
Zogenaamde vertegenwoordiger van de 'migrantenliteratuur', ok en primma wat mij betreft. Maar heftige kritiek op de islam en de marokkaanse gemeenschap in Nederland is een grens dat een literaar schrijver zonder politieke agenda niet moet overschrijden. Blijkbaar had niemand naar deze schrijver zonder genoemde subjectiviteit naar omgekeken.

Hij is er zozeer op tegen als vertegenwoordiger van migrantenlit te worden gezien dat ie daar speciaal een boekje over geschreven heeft.

Hoezo? Nestbevuiler bedoel je? Kritiek verboden of moest wat minder heftig?

Dat 'blijkbaar' bestrijd ik hierboven. Kom es met argumenten? Wat blijkt uit wat?

mark61
17-06-07, 17:07
Geplaatst door Qaiys
Hij vertaalt voornamelijk arabische homo- en drankverhalen.

Wat jij als boertje van buut'n h&dverhalen noemt behoort tot de toppen van de Arabische poëzie. Pech voor jou.

Je kan iig niet zeggen dat ie schijt heeft aan zijn roots, zoals Joesoef beweert. Ja ja, ik weet, het zijn jouw roots niet. :)


Zijn debuutbundel waarmee hij bekend is geworden:

Rare 'analyse'. Ik haalde het er niet uit. Jij hebt nooit iets van hem gelezen, toch? Dus ik zou er geen mening over ventileren. Ook en vooral niet andermans mening.

mark61
17-06-07, 17:09
Geplaatst door 1973Tanger
Als ik het niet dacht. Een ordinaire perverseling zo te zien.

:hihi:

Nog zo een met een mening over iemand terwijl ie er fuck all vanaf weet. Blijkbaar :)

Qaiys
17-06-07, 17:15
Geplaatst door mark61
Wat jij als boertje van buut'n h&dverhalen noemt behoort tot de toppen van de Arabische poëzie. Pech voor jou.

Je kan iig niet zeggen dat ie schijt heeft aan zijn roots, zoals Joesoef beweert. Ja ja, ik weet, het zijn jouw roots niet. :)

Rare 'analyse'. Ik haalde het er niet uit. Jij hebt nooit iets van hem gelezen, toch? Dus ik zou er geen mening over ventileren. Ook en vooral niet andermans mening.

De westerlingen vinden dat top arabische poezie.

Ik lees geen fictie en dus ook niet zijn boeken maar ik lees wel recensies. Ik kan op grond daarvan een mening vormen en by the way ik heb geen mening erover hier neergezet en als jij wel een mening mag hebben waarom mogen anderen er geen mening over hebben? Omdat ze jouw mening niet onderschrijven en tegenspreken?

mulan
17-06-07, 17:19
Ken zijn boeken niet. Ken hem alleen als dronkaard die bij praatprogramma's mij iig (en zijn tafelgenoten aan hun gezichtsuitdrukking te zien ook) de stuipen op het lijf jaagt met zijn bezopen kop. Ow en een keer samen met zijn moeder bij een docu geloof ik waar hij schaamteloos zijn moeder inpeperde wat hij allemaal deed wat tegen haar opvoeding inging.

1973Tanger
17-06-07, 17:29
Geplaatst door mark61
Hij is er zozeer op tegen als vertegenwoordiger van migrantenlit te worden gezien dat ie daar speciaal een boekje over geschreven heeft.

Hoezo? Nestbevuiler bedoel je? Kritiek verboden of moest wat minder heftig?

Dat 'blijkbaar' bestrijd ik hierboven. Kom es met argumenten? Wat blijkt uit wat?

Opbouwende kritiek is ok.

1973Tanger
17-06-07, 17:38
Geplaatst door mark61
:hihi:

Nog zo een met een mening over iemand terwijl ie er fuck all vanaf weet. Blijkbaar :)

Lief lammetje. Dat is inderdaad zo, dat ik over z'n hele oevre geen fuck vanaf weet. Ik heb deze meneer een aantal keer op de teevee zien langs wippen, waar hij altijd te gast was om zijn anti-islamitische gevoelens te verwoorden. Verder boeit hij mij niet zozeer. Maar ik ben bij voorbaat tegen lieden die geloofsovertuigingen en bevolkingsgroepen met subjectieve kritiek afkraken en geen greintje opbouwende kritiek bezigen. Dus vandaar. :chinees:

mark61
17-06-07, 17:46
Geplaatst door Qaiys
De westerlingen vinden dat top arabische poezie.

De westerlingen, daar zijn ze weer. En zij niet alleen.


Ik lees geen fictie en dus ook niet zijn boeken maar ik lees wel recensies.

Van scholieren :duim:


Ik kan op grond daarvan een mening vormen en by the way ik heb geen mening erover hier neergezet en als jij wel een mening mag hebben waarom mogen anderen er geen mening over hebben? Omdat ze jouw mening niet onderschrijven en tegenspreken?

Hearsay meningen zijn geen meningen, zou je als jurist moeten weten. Je hebt wel een mening neergezet in de vorm van selectieve informatie, en de formulering die je kiest: 'h&d'

2002. Rond voor rond, of Als een pikhouweel. Klassieke Arabische erotica. Samengesteld, vertaald en van commentaar voorzien door Hafid Bouazza. Amsterdam: Prometheus. 141 p.

2000. Schoon in elk oog is wat het bemint: de mooiste klassieke Arabische liefdesgedichten. Gekozen, vertaald en van een nawoord voorzien door Hafid Bouazza. Amsterdam: Bert Bakker. 59p.

1999. Het woord aan de dichter: vertaalde poëzie van dichters uit Bahrein, Egypte, Irak, Syrië en Marokko. Amsterdam: El Hizjra. 42p. (samen met Ronald Kon)

Christopher Marlowe
2001. De slachting in Parijs: toneel (orig. The massacre at Paris). Amsterdam: Prometheus. 118p.

William Shakespeare
2003. Othello. Vertaald en van commentaar voorzien door Hafid Bouazza. Amsterdam: Prometheus. 245p.

mark61
17-06-07, 17:50
Geplaatst door mulan
Ken zijn boeken niet. Ken hem alleen als dronkaard die bij praatprogramma's mij iig (en zijn tafelgenoten aan hun gezichtsuitdrukking te zien ook) de stuipen op het lijf jaagt met zijn bezopen kop.

Das idd buitengewoon kwalijk :hihi:

Bleef het maar bij drank :argwaan:

mark61
17-06-07, 17:52
Geplaatst door 1973Tanger
Lief lammetje. Dat is inderdaad zo, dat ik over z'n hele oevre geen fuck vanaf weet. Ik heb deze meneer een aantal keer op de teevee zien langs wippen, waar hij altijd te gast was om zijn anti-islamitische gevoelens te verwoorden. Verder boeit hij mij niet zozeer. Maar ik ben bij voorbaat tegen lieden die geloofsovertuigingen en bevolkingsgroepen met subjectieve kritiek afkraken en geen greintje opbouwende kritiek bezigen. Dus vandaar. :chinees:

Leest een keer een boek. :hihi:

Kritiek is per definitie subjectief. Verder boeit hij me ook niet speciaal.

1973Tanger
17-06-07, 17:59
Geplaatst door mark61
Leest een keer een boek. :hihi:

Kritiek is per definitie subjectief. Verder boeit hij me ook niet speciaal.

Bedankt voor je advies. Zal ik zeker opvolgen, maar zeker geen boek van Hafid Bouazza (recensies van IbnRushd, Qaiys en Mulan), zeggen mij genoeg. Misschien een boek over de opkomst en ondergang van de westerse beschaving, of America had nooit ontdekt moeten worden, door Christofel Columbus, of schapen slacht je het beste met één vlijmscherp mes o.i.d. Dank voor je advies. :)

mark61
17-06-07, 18:02
Geplaatst door 1973Tanger
Bedankt voor je advies. Zal ik zeker opvolgen, maar zeker geen boek van Hafid Bouazza (recensies van IbnRushd, Qaiys en Mulan),

Kijk, dat bedoel ik nou. 'Recensies' van drie mensen die nooit een letter van hem gelezen hebben. Als ik elke keer ging uitzoeken of een schrijver wel sympathiek is zou ik geen boek meer lezen vrees ik.


of America had nooit ontdekt moeten worden,

Dat lijkt me wel wat. Als iedereen nou gewoon thuis was gebleven was het nooit zo'n zootje geworden.

1973Tanger
17-06-07, 18:05
Geplaatst door mark61
Kijk, dat bedoel ik nou. 'Recensies' van drie mensen die nooit een letter van hem gelezen hebben. Als ik elke keer ging uitzoeken of een schrijver wel sympathiek is zou ik geen boek meer lezen vrees ik.



Dat lijkt me wel wat. Als iedereen nou gewoon thuis was gebleven was het nooit zo'n zootje geworden.

Ze geven blijk nooit een letter van hem gelezen te hebben. Maar het klinkt wel allemaal aannemelijk.

mark61
17-06-07, 18:10
Geplaatst door 1973Tanger
Ze geven blijk nooit een letter van hem gelezen te hebben. Maar het klinkt wel allemaal aannemelijk.

Zo werkt dat dus. She's a witch! Burn! Burn!

Man_Ray
17-06-07, 18:10
Geplaatst door 1973Tanger
Als ik het niet dacht. Een ordinaire perverseling zo te zien.

Je zou beter wat van m lezen voor je er een oordeel over velt. Bouazza is een goeie schrijver. Die met veel respect schrijft over z'n roots etc... Levensgenieter ook.

In het stuk van de topicstarter zit er maar één ding waar ik het niet eens mee ben.

De columniste die hij op de korrel neemt noemt de koran een poëtisch boek. En Bouazza verwijt haar dat ze poëzie met chaos verwart. Da's een eigen interpretatie die hij niet in haar schoenen mag schuiven.

Voor de rest vind ik het een goed stuk.

Man_Ray
17-06-07, 18:15
Geplaatst door 1973Tanger
Ze geven blijk nooit een letter van hem gelezen te hebben. Maar het klinkt wel allemaal aannemelijk.

Da's toch idioot. Je moet een boek toch gelezen hebben voor je er wat over kan zeggen?

1973Tanger
17-06-07, 18:19
Geplaatst door Man_Ray
Je zou beter wat van m lezen voor je er een oordeel over velt. Bouazza is een goeie schrijver. Die met veel respect schrijft over z'n roots etc... Levensgenieter ook.

Dat hij een goede schrijver is omdat hij de nederlandse taal goed beheerst en op schrift kan stellen, geloof ik meteen. Maar die man staat in de schijnwerpers niet alleen omdat hij een woordje nederlands goed schrijft, maar vooral omdat hij de islam en z'n roots volkomen onterecht eenzijdig afkraakt. Beter voor hem is dat hij z'n werk publiekelijk nadrukkelijk promoot en niet op iedere uitnodiging waar het om de islam te doen is opdraaft om bedwelmend onder de drank met het overige gespuis flink meedoet.

mark61
17-06-07, 18:19
Geplaatst door Man_Ray
De columniste die hij op de korrel neemt noemt de koran een poëtisch boek. En Bouazza verwijt haar dat ze poëzie met chaos verwart. Da's een eigen interpretatie die hij niet in haar schoenen mag schuiven.

Ach, je moet dat niet letterlijk nemen toch? Zij vindt dit en hij vindt dat. Mss benaderde hij het wel poëzie-technisch. Ws. heeft ie er meer verstand van dan zij, van poëzie. Waarom mag hij dat niet zeggen in zijn column dan?

1973Tanger
17-06-07, 18:23
Geplaatst door mark61
Zo werkt dat dus. She's a witch! Burn! Burn!

Ben ik weer jullie nieuwe slachtoffer. Ik zie dat jullie mij weer willen hebben. kikken. :D

mark61
17-06-07, 18:30
Geplaatst door 1973Tanger
Ben ik weer jullie nieuwe slachtoffer. Ik zie dat jullie mij weer willen hebben. kikken. :D

Moet je maar niet van die rare dingen zeggen. Ik begin te twijfelen aan islamitisch onderwijs :wijs: Ik vraag me af hoe die literatuurlijsten op de middelbare school eruitzien. Doen jullie ook een zwarte lijst, net als katholieken?

mark61
17-06-07, 18:34
Geplaatst door 1973Tanger
Dat hij een goede schrijver is omdat hij de nederlandse taal goed beheerst en op schrift kan stellen,

Nope, dat maakt je geen goede schrijver. Of hij goed is laat ik in het midden. Lees eerst maar eens een boek van hem, kan je er wat over zeggen.


geloof ik meteen. Maar die man staat in de schijnwerpers niet alleen omdat hij een woordje nederlands goed schrijft, maar vooral omdat hij de islam en z'n roots volkomen onterecht eenzijdig afkraakt.

Hm, boze vermoedens. Ik heb hem niet gezien op tv, daar heb je ook geen tijd voor als je leest :ego: Hij kraakt zijn roots niet af, lees die boeken. Magoed, hij mag dus niet kritisch zijn.


Beter voor hem is dat hij z'n werk publiekelijk nadrukkelijk promoot en niet op iedere uitnodiging waar het om de islam te doen is opdraaft om bedwelmend onder de drank met het overige gespuis flink meedoet.

Bedwelmd door. Doe es wat aan die school van je :wijs: Over hoeveel optredens, en waar, gaat het eigenlijk? Nou wil ik het weten ook. Mss kan ik het nog vinden op het net.

Man_Ray
17-06-07, 18:38
Geplaatst door mark61
Ach, je moet dat niet letterlijk nemen toch? Zij vindt dit en hij vindt dat. Mss benaderde hij het wel poëzie-technisch. Ws. heeft ie er meer verstand van dan zij, van poëzie. Waarom mag hij dat niet zeggen in zijn column dan?

Je hoort me niet zeggen dat hij dat niet mag zeggen. Integendeel. 't was het enige stuk in de column waarbij ik het gevoel had 'dat hoeft niet.'

Zij vindt de koran poëtisch, hij niet, en in plaats van dat zo te stellen verwijt hij haar dat ze poëzie met chaos verwart.

Poëzietechnisch? :grinnik: Alles van de simpelste rijmelarij tot de meest hermetische teksten kunnen poëzie genoemd worden.

Maar dat zijn details. Ik vind het een goed stuk.

Qaiys
17-06-07, 18:41
Geplaatst door mark61
De westerlingen, daar zijn ze weer. En zij niet alleen.

Yep.


Van scholieren :duim:

Dat is het enige van scholieren wat ik ooit heb gelezen, wat ik citeerde was van scholieren afkomstig maar dat zegt niets over wat ik lees aan recencies en waar ik daat lees.


Hearsay meningen zijn geen meningen, zou je als jurist moeten weten. Je hebt wel een mening neergezet in de vorm van selectieve informatie, en de formulering die je kiest: 'h&d' Daarom moet je meerdere meningen lezen om een goed beeld te kunnen vormen. Zo selectief ben ik helemaal niet. Probeer maar eens een andere recensie te vionden die het tegendeel bewijst van wat ik geciteerd heb.


2002. Rond voor rond, of Als een pikhouweel. Klassieke Arabische erotica. Samengesteld, vertaald en van commentaar voorzien door Hafid Bouazza. Amsterdam: Prometheus. 141 p.

2000. Schoon in elk oog is wat het bemint: de mooiste klassieke Arabische liefdesgedichten. Gekozen, vertaald en van een nawoord voorzien door Hafid Bouazza. Amsterdam: Bert Bakker. 59p.




Schoon in elk oog
is wat het bemint, een verzameling liefdesgedichten
die het eerste deel vormt van
zijn ‘Arabische Bibliotheek’. Dat moet een
serie van acht á negen delen worden en
het derde, dat binnenkort zal verschijnen,
zal uitsluitend erotische poëzie bevatten.
In 2002 verscheen al een bundel klassieke
Arabische erotica van Bouazza’s hand:
Rond voor rond of als een pikhouweel.
“Arabische erotische gedichten hebben
mijn warme belangstelling”, zegt Bouazza.
“Waarom? Omdat ik geïnteresseerd ben
in seks, uiteraard. Toen ik zeventien was,
ben ik al begonnen met een woordenlijst
met verschillende Arabische benamingen
voor vagijn en pik en zo. En uiteindelijk zijn
het goede gedichten en de humor bevalt
me. Tegenover de hoogste poëzie, over
verheven gevoelens, het hart en de smart,
heb je de poëzie waarin het hele fysieke,
het aardse wordt beschreven. Dat gaat
over liefde in de meest fysieke vorm. Het
gaat over kussen, neuken, anale seks, kittelaars,
lullen; noem maar op. Dat trekt mij
heel erg aan. De anarchie ervan bevalt me,
de anarchie tegen de goede smaak.”

Met sex kun je scoren that's all, hoe perverser des te succesvoller.

Man_Ray
17-06-07, 18:44
Geplaatst door 1973Tanger
Dat hij een goede schrijver is omdat hij de nederlandse taal goed beheerst en op schrift kan stellen, geloof ik meteen. Maar die man staat in de schijnwerpers niet alleen omdat hij een woordje nederlands goed schrijft, maar vooral omdat hij de islam en z'n roots volkomen onterecht eenzijdig afkraakt.

Da's niet waar. Hij kraakt z'n roots net niet af.

En hij is heel kritisch tegenover islam maar niet op een 'smerige, populistische' manier. Zoals Wilders of arabist Hans Jansen dat bv wel doen. Hij uit kritiek, maar blijft respectvol. Zo moet het.

1973Tanger
17-06-07, 18:50
Geplaatst door mark61
Moet je maar niet van die rare dingen zeggen. Ik begin te twijfelen aan islamitisch onderwijs :wijs: Ik vraag me af hoe die literatuurlijsten op de middelbare school eruitzien. Doen jullie ook een zwarte lijst, net als katholieken?

Twijfelaar. Je doet je best maar.

mark61
17-06-07, 18:58
Geplaatst door Qaiys
Yep.

Yep. Arabische dichters en Arabische lezers.


Dat is het enige van scholieren wat ik ooit heb gelezen, wat ik citeerde was van scholieren afkomstig maar dat zegt niets over wat ik lees aan recencies en waar ik daat lees.

Je most je schamen :wijs:


Daarom moet je meerdere meningen lezen om een goed beeld te kunnen vormen. Zo selectief ben ik helemaal niet. Probeer maar eens een andere recensie te vionden die het tegendeel bewijst van wat ik geciteerd heb.

En jij moet net met scholieren.com aankomen. Als je literatuuronderwijs wil moet je niet bij mij zijn.


Met sex kun je scoren that's all, hoe perverser des te succesvoller.

Jij weer met je scoren. Je citeert net zijn hyperindividuele drijfveren, dat heeft nou net met scoren niks te maken. Insinuaties over vermoede drijfveren, jouw specialiteit. Tariq Ramadan, Bouazza, M61, het gaat maar door.

Je hebt de gedichten niet gelezen dus je weet niet of ze pervers zijn. Vooroordelen. Overigens is er een genre zeer vrome gedichten dat de liefde voor God bezingt in de vorm van liefde voor jongens. Ik kan er ook niks aan doen. Maakt allemaal deel uit van de islamitische / Arabische beschaving. Tis geen zionistische samenzwering.

mark61
17-06-07, 18:58
Geplaatst door 1973Tanger
Twijfelaar. Je doet je best maar.

Je bent nooit zo toeschietelijk in concrete antwoorden op vragen. Da vind ik wel jammer.

1973Tanger
17-06-07, 19:00
Geplaatst door mark61
Je bent nooit zo toeschietelijk in concrete antwoorden op vragen. Da vind ik wel jammer.

Sinterklaas is pas omstreeks 5 december in 't land.

mark61
17-06-07, 19:02
Geplaatst door 1973Tanger
Sinterklaas is pas omstreeks 5 december in 't land.

Drinken is haraam :student:

Er valt met jou werkelijk niet te discussiëren. Heb ik nou steeds, wordt het benauwd, dan vluchten ze weg. Als je met het ministerie en de gemeente Amsterdam ook zo praat kan ik me voorstellen dat ze het zat zijn.

1973Tanger
17-06-07, 19:06
Geplaatst door mark61
Drinken is haraam :student:

Er valt met jou werkelijk niet te discussiëren. Heb ik nou steeds, wordt het benauwd, dan vluchten ze weg. Als je met het ministerie en de gemeente Amsterdam ook zo praat kan ik me voorstellen dat ze het zat zijn.

Wat ik drink bevat geen druppel alcohol. Maak je niet dik dude.

IbnRushd
17-06-07, 19:08
Geplaatst door mark61
Nou nou nou. Omdat wiki het zegt? Of omdat je geen kritiek kan verdragen?

Het is de wijze hoe Bouazza de kritiek overbrengt. Ik lees zo nu en dan zijn columns. Niet bepaald bevredigend en wat overdreven allemaal. Ook vaak ongenuanceerd (wat vaak neigt naar leugens).

1973Tanger
17-06-07, 19:14
Nu even serieus. Ik hoef geen boek of perverse gedicht van hem te lezen om te beseffen dat hij persoonlijk niet deugt. Zijn inhoud in praatprogramma's en inderdaad ook columns (en de moeite die ik genomen heb om hem op tv te volgen), geven mij voldoende indruk over deze schrijver.

Man_Ray
17-06-07, 19:19
Geplaatst door 1973Tanger
Nu even serieus. Ik hoef geen boek of perverse gedicht van hem te lezen om te beseffen dat hij persoonlijk niet deugt. Zijn inhoud in praatprogramma's en inderdaad ook columns (en de moeite die ik genomen heb om hem op tv te volgen), geven mij voldoende indruk over deze schrijver.

Onterecht. Een boek moet je lezen om er wat over te kunnen zeggen. Je kan pas een schrijver beoordelen als je z'n teksten gelezen hebt. Hoe hij / zij als mens is heeft daar weinig mee te maken.

Ik haalde eerder vandaag het voorbeeld van Louis-Ferdinand Céline aan. Fantastische schrijver, maar als mens zo fout als wat.

mark61
17-06-07, 19:21
Geplaatst door IbnRushd
Het is de wijze hoe Bouazza de kritiek overbrengt. Ik lees zo nu en dan zijn columns. Niet bepaald bevredigend en wat overdreven allemaal. Ook vaak ongenuanceerd (wat vaak neigt naar leugens).

En dus noem je hem een strontvlieg. Juist ja. Ik begrijp het.

Qaiys
17-06-07, 19:22
Geplaatst door mark61
Yep. Arabische dichters en Arabische lezers.
Jij was diegene die het top poezie noemde en geen arabische lezer.


Je most je schamen :wijs:

nergens voor nodig.


En jij moet net met scholieren.com aankomen. Als je literatuuronderwijs wil moet je niet bij mij zijn.
Yep dat kwam heel dichtbij met wat ik over hem in andere recencies gelezen heb en snel kon vinden.


Jij weer met je scoren. Je citeert net zijn hyperindividuele drijfveren, dat heeft nou net met scoren niks te maken. Insinuaties over vermoede drijfveren, jouw specialiteit. Tariq Ramadan, Bouazza, M61, het gaat maar door.

Boeken en intresses van Hafid zijn doordrenkt van sex en perversiviteiten


Je hebt de gedichten niet gelezen dus je weet niet of ze pervers zijn. Vooroordelen. Overigens is er een genre zeer vrome gedichten dat de liefde voor God bezingt in de vorm van liefde voor jongens. Ik kan er ook niks aan doen. Maakt allemaal deel uit van de islamitische / Arabische beschaving. Tis geen zionistische samenzwering.

Anale sex en een voorkeur voor liefde met jongetjes gecombineerd met drank vind ik pervers en dat is waar ik het over heb en daar gaat de intresse van Hafid hoofdzakelijk naar toe.

mark61
17-06-07, 19:24
Geplaatst door 1973Tanger
Nu even serieus. Ik hoef geen boek of perverse gedicht van hem te lezen om te beseffen dat hij persoonlijk niet deugt. Zijn inhoud in praatprogramma's en inderdaad ook columns (en de moeite die ik genomen heb om hem op tv te volgen), geven mij voldoende indruk over deze schrijver.

Je draait het om. Eigenaardig. De vraag is of zijn boeken de moeite waard zijn, niet of hij sympathiek is. Je wou zeggen: ik hoef hem niet op tv te zien om te weten dat zijn boeken waardeloos zijn.

Goed opletten, hij schrijft geen gedichten, laat staan perverse. Hij vertaalt ze uit het Arabisch. Eeuwenoude gedichten.

Hij schrijft wel verhalen en essays. Was mij niet opgevallen dat daar veel sex, laat staan perverse, in voorkomt.

1973Tanger
17-06-07, 19:25
Geplaatst door Man_Ray
Onterecht. Een boek moet je lezen om er wat over te kunnen zeggen. Je kan pas een schrijver beoordelen als je z'n teksten gelezen hebt. Hoe hij / zij als mens is heeft daar weinig mee te maken.

Ik haalde eerder vandaag het voorbeeld van Louis-Ferdinand Céline aan. Fantastische schrijver, maar als mens zo fout als wat.

Ok in dat geval deugt hij als mens niet en als schrijver evenmin niet voor mij dan. Als mens dat hij mijn overtuiging lukraak afkraakt en als schrijver dat hij voor mij onzedelijke dingen verwoord.

mark61
17-06-07, 19:26
Geplaatst door Qaiys
Jij was diegene die het top poezie noemde en geen arabische lezer.

Joh. Dat zou jij weten. Spreek je wel eens Arabische lezers?


Boeken en intresses van Hafid zijn doordrenkt van sex en perversiviteiten

Objection. Hearsay. Tis trouwens gelul.


Anale sex en een voorkeur voor liefde met jongetjes gecombineerd met drank vind ik pervers en dat is waar ik het over heb en daar gaat de intresse van Hafid hoofdzakelijk naar toe.

Alweer verkeerd geïnformeerd. Hou nou es op te praten over onderwerpen waar je fuck all vanaf weet.

Qaiys
17-06-07, 19:38
Geplaatst door mark61
Joh. Dat zou jij weten. Spreek je wel eens Arabische lezers?

Jij bent de enige die ik ken die het als top poezie heeft gekwalificeerd. Er zijn vrijwel geen arabische lezers van dergelijke gedichten. Daarvoor zijn ze te oud.


Objection. Hearsay. Tis trouwens gelul.

De recencies liegen niet.


Alweer verkeerd geïnformeerd. Hou nou es op te praten over onderwerpen waar je fuck all vanaf weet.

Ik heb nu al twee stukken geplaatst die het daarover hebben. dat is niet fijn voor jou maar je kunt het allemaal wel terugvinden in de boeken van Hafid.

mark61
17-06-07, 19:45
Geplaatst door Qaiys
Jij bent de enige die ik ken die het als top poezie heeft gekwalificeerd. Er zijn vrijwel geen arabische lezers van dergelijke gedichten. Daarvoor zijn ze te oud.

Wat weet jij daar nou van? Nou ben je weer expert van de Arabische literaire wereld, 200 miljoen man, 20 landen. Wat weet jij veel...

Wat is te oud? Er is iets tegen oude literatuur in de Arabische wereld? Ik zou eerder zeggen dat juist in de Arabische wereld er meer continuïteit en interesse in klassieke literatuur is dan hier.


De recencies liegen niet.

Hou nou op. Je bemoeit je met iets waar je geen ruk van af weet. Das al de derde keer in even zoveel weken. Jij weet helemaal niet of die recensies kloppen, want volgens eigen zeggen houd je je verre van literatuur.


Ik heb nu al twee stukken geplaatst die het daarover hebben. dat is niet fijn voor jou maar je kunt het allemaal wel terugvinden in de boeken van Hafid.

Nee. En dat weet je niet, want je kent ze niet. Gottegot wat ben je toch dom tegenwoordig.

IbnRushd
17-06-07, 19:48
Geplaatst door mark61
En dus noem je hem een strontvlieg. Juist ja. Ik begrijp het.

Juist, even lastig als een strontvlieg. Moeilijk te grijpen en laat een spoor van viezigheid achter. Vandaar stront-vlieg. :)

Man_Ray
17-06-07, 19:49
Geplaatst door 1973Tanger
Ok in dat geval deugt hij als mens niet en als schrijver evenmin niet voor mij dan. Als mens dat hij mijn overtuiging lukraak afkraakt en als schrijver dat hij voor mij onzedelijke dingen verwoord.

Dat ga je toch enkel kunnen weten als je hem leest? (ik heb het over het 'schrijver-ding') En niet door af te gaan op besprekingen van mensen die hem ook niet gelezen hebben.

Man_Ray
17-06-07, 19:51
Geplaatst door IbnRushd
Juist, even lastig als een strontvlieg. Moeilijk te grijpen en laat een spoor van viezigheid achter. Vandaar stront-vlieg. :)

Terwijl Bouazza net erg mooie dingen schrijft. En vertaald.

Zo'n opmerking kan enkel komen van iemand die z'n werk niet kent.

mark61
17-06-07, 19:53
Geplaatst door IbnRushd
Juist, even lastig als een strontvlieg. Moeilijk te grijpen en laat een spoor van viezigheid achter. Vandaar stront-vlieg. :)

Ik vind je een uitnemend literair criticus.

Qaiys
17-06-07, 19:53
Geplaatst door mark61
Wat weet jij daar nou van? Nou ben je weer expert van de Arabische literaire wereld, 200 miljoen man, 20 landen. Wat weet jij veel...

Jij geeft ook geen bron van je uitspraak maar je eist het wel van anderen. Mijn bron is dat ik een parallel trek met de oude nederlandse poezie. Er is vrijwel niemand die daar nog enigzins in geintresseerd is.


Wat is te oud? Er is iets tegen oude literatuur in de Arabische wereld? Ik zou eerder zeggen dat juist in de Arabische wereld er meer continuïteit en interesse in klassieke literatuur is dan hier. Bron. Wat weet jij daar nou van? Nou ben je weer expert van de Arabische literaire wereld, 200 miljoen man, 20 landen. Wat weet jij veel


Hou nou op. Je bemoeit je met iets waar je geen ruk van af weet. Das al de derde keer in even zoveel weken. Jij weet helemaal niet of die recensies kloppen, want volgens eigen zeggen houd je je verre van literatuur.

en jij weet er veel van? Je hebt nog niets laten zien waardoor ik kan concluderen dat jij er wel wat vanaf weet.


Nee. En dat weet je niet, want je kent ze niet. Gottegot wat ben je toch dom tegenwoordig.

Dat weet ik wel, in vrijwel alle recensies wordt daarover gesproken en worden er stukken daaromtrent geciteerd.

mark61
17-06-07, 19:54
Geplaatst door Man_Ray
Terwijl Bouazza net erg mooie dingen schrijft. En vertaald.

Zo'n opmerking kan enkel komen van iemand die z'n werk niet kent.

Het komt gewoon van een cultuurloze. Tis sneu, maar de wereld zit er vol mee. Alleen die hier hebben de hele dag de mond vol van cultuur, maar hebben daar heel beperkte opvattingen bij.

1973Tanger
17-06-07, 19:55
Geplaatst door Man_Ray
Dat ga je toch enkel kunnen weten als je hem leest? (ik heb het over het 'schrijver-ding') En niet door af te gaan op besprekingen van mensen die hem ook niet gelezen hebben.

Man_Ray, het enige wat ik van hem bewust gelezen hem is zijn biografie. Daarin was hij niet mals over mijn religie en inderdaad minder over z'n roots. Een biografie kan ook aanleiding zijn om een schrijver wel of niet te lezen. Verder heb ik de indruk van hem ontvangen dat hij toch behoorlijk sexueel bezeten is. Je moet niet op een hete kachel gaan zitten, als je weet dat het brand.

1973Tanger
17-06-07, 19:57
Geplaatst door mark61
Ik vind je een uitnemend literair criticus. :haha:

IbnRushd
17-06-07, 20:00
Geplaatst door Man_Ray
Terwijl Bouazza net erg mooie dingen schrijft. En vertaald.

Zo'n opmerking kan enkel komen van iemand die z'n werk niet kent.

Eh, volgens mij had ik 't niet over zijn schrijfstijl en/of vertaalwerk, maar wel hetgeen hij inhoudelijk over de islam kwebbeld. Niet bepaald rooskleurig, vind je niet? En daar gaat toevallig deze topic over.

Man_Ray
17-06-07, 20:01
Geplaatst door 1973Tanger
Man_Ray, het enige wat ik van hem bewust gelezen hem is zijn biografie. Daarin was hij niet mals over mijn religie en inderdaad minder over z'n roots. Een biografie kan ook aanleiding zijn om een schrijver wel of niet te lezen. Verder heb ik de indruk van hem ontvangen dat hij toch behoorlijk sexueel bezeten is. Je moet niet op een hete kachel gaan zitten, als je weet dat het brand.

Je hoeft hem niet te lezen hoor. Geheel jouw keuze. Helemaal niks mis mee. En dat meen ik. Wat ik wil zeggen is. Beoordeel een schrijver enkel als je hem of haar gelezen hebt. Wat hij / zij als mens is staat daar los van.

En dattie kritisch is naar jouw religie? Probeer het te weerleggen of negeer het.

En het sexuele? Ik denk dat we dat allemaal belangrijk vinden.

1973Tanger
17-06-07, 20:05
Geplaatst door Man_Ray
Je hoeft hem niet te lezen hoor. Geheel jouw keuze. Helemaal niks mis mee. En dat meen ik. Wat ik wil zeggen is. Beoordeel een schrijver enkel als je hem of haar gelezen hebt. Wat hij / zij als mens is staat daar los van.

En dattie kritisch is naar jouw religie? Probeer het te weerleggen of negeer het.

En het sexuele? Ik denk dat we dat allemaal belangrijk vinden.

Maar niet in die perverse mate zoals Bouazza behoefte aan heeft hoop ik.

Joesoef
17-06-07, 20:07
Geplaatst door mark61
Wat een rancuneuze opmerking. Bouazza roept op de een of andere manier geweldige agressie op, ik weet niet waarom. Is ie pedo ofzo?

Ten eerste is Bouazza trots op zijn roots; zie zijn vertalingen van Arabische literatuur. Ten tweede is hij beroemd geworden met boeken die op geen enkele manier ook maar iets 'zelfbevlekken'.


Zijn boeken mischien niet echt al zit er wel een ondertoon in met perverse kantjes. In praat/ discussieprogramma's vind hij het heerlijk om het op een provocerende manier te doen. Op het wat zeikerige af. Gewoon een beetje flauw.


De opmerking pedo ga ik niet op in, beetje kinderachtig om dat er bij te halen.

mark61
17-06-07, 20:09
Geplaatst door Qaiys
Jij geeft ook geen bron van je uitspraak maar je eist het wel van anderen.

Nee, dat doe ik niet omdat dat algemeen bekend is. Dat jij dat niet weet, daar kan ik niks aan doen. Tis net zoiets als vragen naar een bron voor dat de aarde rond de zon draait. Staat wel ergens, maar al sla je me dood.


Mijn bron is dat ik een parallel trek met de oude nederlandse poezie. Er is vrijwel niemand die daar nog enigzins in geintresseerd is.

Wat een krankzinnige parallel. Jij denkt dat Arabieren net Hollanders zijn? Man man wat mis je veel van je culturele achtergrond. Hollanders zijn de cultuurlooste mensen van de hele wereld. Jammer dat je nou net daarin geassimileerd bent.


en jij weet er veel van? Je hebt nog niets laten zien waardoor ik kan concluderen dat jij er wel wat vanaf weet.

Neuh, niet zoveel, en het meeste wat ik wist is weggezakt. Maar daarom weet ik nog wel wat over literaire genres en wat men vroeger goed vond. Ben trouwens te lui om dat weer uit te zoeken, vertrouw op mijn geheugen. Ik weet idd niet wat er in Marokko aan het hof werd gelezen, maar goed, was er niet eens een topic over ietwat vrijzinnige fuqaha uit Marokko en Algerije? Blijkbaar uit een tijd dat er niet zo hysterisch werd gedaan, dus ze zullen ook in Marokko ongetwijfeld die poëzie gelezen hebben.


Dat weet ik wel, in vrijwel alle recensies wordt daarover gesproken en worden er stukken daaromtrent geciteerd.

In vrijwel alle media zeggen ze dat Marrekane de oorzaak van alle problemen zijn :rolleyes:

Heb je nou stiekem toch zitten lezen?

mark61
17-06-07, 20:11
Geplaatst door Joesoef
Zijn boeken mischien niet echt al zit er wel een ondertoon in met perverse kantjes. In praat/ discussieprogramma's vind hij het heerlijk om het op een provocerende manier te doen. Op het wat zeikerige af. Gewoon een beetje flauw.

Conclusie: hij heeft geen schijt aan zijn cultuur. Dan moet je dat ook niet beweren.

Wat heeft een ondertoon met perverse kantjes nou weer met het al of niet waarderen van je cultuur te maken? Straks blijkt de cultuur nog pervers. :eek:


De opmerking pedo ga ik niet op in, beetje kinderachtig om dat er bij te halen.

Oh nou ik zie hier anders de bekende burn the witch tactiek. Heb jij ook al geen boek van hem gelezen? Join the fanclub.

Man_Ray
17-06-07, 20:17
Geplaatst door 1973Tanger
Maar niet in die perverse mate zoals Bouazza behoefte aan heeft hoop ik.

Welke literatuur lees jij eigenlijk graag?

Qaiys
17-06-07, 20:18
Geplaatst door mark61
Nee, dat doe ik niet omdat dat algemeen bekend is. Dat jij dat niet weet, daar kan ik niks aan doen. Tis net zoiets als vragen naar een bron voor dat de aarde rond de zon draait. Staat wel ergens, maar al sla je me dood.

Yep in de westerse wereld wordt het top-poezie genoemd. Dat heb ik al eerder gesteld maar dat het in de arabische wereld als top-poezie wordt gekwalificeerd kun jij niet weten en lever je geen bewijs voor.


Wat een krankzinnige parallel. Jij denkt dat Arabieren net Hollanders zijn? Man man wat mis je veel van je culturele achtergrond. Hollanders zijn de cultuurlooste mensen van de hele wereld. Jammer dat je nou net daarin geassimileerd bent.

Je bewijst niet het tegendeel. Ik denk dat je de Nederlanders tekort doet met zo een kwalificatie. Mijn opmerking direct als krankzinnig kwalificeren is pas krankzinnig
De arabische wereld behoort niet tot mijn culturele achtergrond


Neuh, niet zoveel, en het meeste wat ik wist is weggezakt. Maar daarom weet ik nog wel wat over literaire genres en wat men vroeger goed vond. Ben trouwens te lui om dat weer uit te zoeken, vertrouw op mijn geheugen. Ik weet idd niet wat er in Marokko aan het hof werd gelezen, maar goed, was er niet eens een topic over ietwat vrijzinnige fuqaha uit Marokko en Algerije? Blijkbaar uit een tijd dat er niet zo hysterisch werd gedaan, dus ze zullen ook in Marokko ongetwijfeld die poëzie gelezen hebben.

Kortom je hebt geen poot om op te staan.


In vrijwel alle media zeggen ze dat Marrekane de oorzaak van alle problemen zijn :rolleyes:

Dat heeft niets met een recensie te maken waarbij citaten uit een boek worden geciteerd die je een beeld kunnen geven.


Heb je nou stiekem toch zitten lezen?

Ik lees geen fictie

1973Tanger
17-06-07, 20:24
Geplaatst door Man_Ray
Welke literatuur lees jij eigenlijk graag?

Heksen vervolging en verbranding in de Waag in Oudewater. Typisch Hollandse bijgeloof. lees ik op advies van Mark.

mark61
17-06-07, 20:25
Geplaatst door Qaiys
Ik denk dat je de Nederlanders tekort doet met zo een kwalificatie.

Welnee, het gros is boeren


De arabische wereld behoort niet tot mijn culturele achtergrond

Dat is heel jammer.


Ik lees geen fictie

Nope. Dus praat er dan ook niet over.

Ik ga es eten.

mark61
17-06-07, 20:27
Geplaatst door 1973Tanger
Heksen vervolging en verbranding in de Waag in Oudewater. Typisch Hollandse bijgeloof. lees ik op advies van Mark.

Bejje er wel es geweest? Schattig stadje. Wel oppassen, Bouazza komt daar ergens uit de buurt vandaan.

Ja joh, tis wat met die magie. Vooral jij, met je geloof in magisch afval van Danoen en Nidoe enzo. :)

Qaiys
17-06-07, 20:29
Geplaatst door mark61
Welnee, het gros is boeren

Ligt eraan wat jij verstaat onder de term boeren. Als je de betekenis van boeren letterlijk neemt dan heeft Nederland relatief gezien minder boeren dan de arabische wereld.


Dat is heel jammer.

Zo bezien is dat ook jammer voor jou.


Nope. Dus praat er dan ook niet over.

Dat is geen reden om er niet over te praten.

1973Tanger
17-06-07, 20:31
Geplaatst door mark61
Bejje er wel es geweest? Schattig stadje. Wel oppassen, Bouazza komt daar ergens uit de buurt vandaan.

Ja joh, tis wat met die magie. Vooral jij, met je geloof in magisch afval van Danoen en Nidoe enzo. :)

Als je hem daar ziet. Geef vooral toe aan je Hollandse behoeftes, door de bitch the burnen.

Joesoef
17-06-07, 20:45
Geplaatst door mark61
Conclusie: hij heeft geen schijt aan zijn cultuur. Dan moet je dat ook niet beweren.

Wat heeft een ondertoon met perverse kantjes nou weer met het al of niet waarderen van je cultuur te maken? Straks blijkt de cultuur nog pervers. :eek:



Oh nou ik zie hier anders de bekende burn the witch tactiek. Heb jij ook al geen boek van hem gelezen? Join the fanclub.


Meerdere boeken, eassy's, intervieuws etc. Het beperkt mij niet om hem te lezen.

Schijt aan zijn cultuur heb ik ook niet gezegd.

Kennelijk moet je hier eerst alles op een goudschaaltje wegen voordat je wat zegt. Een site met bad fibes.....

knuppeltje
17-06-07, 20:52
Wat een onnoemelijk gezeik door een stelletje volstrekte cultuurbarbaren weer, lezen geen boeken- maar cretiek bij de vleet, allemaal van horen zeggen.
Zei Godfried Bomans niet eens een keer dat die gelovigen zo weinig gevoel voor humor hebben- je zou het toch echt gaan geloven.
Nu houden moslims misschien niet van die vermaledeide leteratuur, maar toch is de naam van een heel grote hotelketen in de Arabishe wereld 'Abu Nawas'.
Abu Nawas was dichter en minnaar van al Moeniem (of Meniem) het zoontje en latere opvolger van Haroen al Rachid, en als Pa hem weer niet eens om zijn grote bek in het gevang stopte- verbleef hij gewoon aan het hof.
Pa Haroen was blijkbaar zeer van zijn gedichten gescharmeerd.
Op het net kan iedereen vinden waarover zijn gedichten gaan en hoezeer Abu als dichter wordt gewardeerd.
Inderdaad vertaalde Bouazza in 'Schoon.....' dichters uit de periode van het kalifaat- nou en, blijkbaar ging men daar vrijer met die materie om dan nu in moslimkringen.

IbnRushd
17-06-07, 20:58
Geplaatst door knuppeltje

Abu Nawas was dichter en minnaar van al Moeniem (of Meniem) het zoontje en latere opvolger van Haroen al Rachid,

Onzin. Er wordt zoveel troep aan hem toegedicht dat het op een gegeven moment me niet verbaast dat weer zo'n suffert dit alles netjes herhaald en denkt dat ie de waarheid in pacht heeft.

Man_Ray
17-06-07, 20:58
Geplaatst door knuppeltje
Wat een onnoemelijk gezeik door een stelletje volstrekte cultuurbarbaren weer, lezen geen boeken- maar cretiek bij de vleet, allemaal van horen zeggen.
Zei Godfried Bomans niet eens een keer dat die gelovigen zo weinig gevoel voor humor hebben- je zou het toch echt gaan geloven.

Tokkies ook het land uitzetten dan maar? Of wou je nog iets anders zeggen?

mark61
17-06-07, 21:02
Geplaatst door 1973Tanger
Als je hem daar ziet. Geef vooral toe aan je Hollandse behoeftes, door de bitch the burnen.

Leiden heeft zijn eigen heksenverbrandingsplek, thank you.

Ik heb niks tegen HB, waarom zou ik?

mark61
17-06-07, 21:04
Geplaatst door Qaiys
Ligt eraan wat jij verstaat onder de term boeren. Als je de betekenis van boeren letterlijk neemt dan heeft Nederland relatief gezien minder boeren dan de arabische wereld.

Das nou typerend voor jou platte outlook.


Zo bezien is dat ook jammer voor jou.

Huh? Ik heb dubbel plezier.


Dat is geen reden om er niet over te praten.

Jawel.

mark61
17-06-07, 21:06
Geplaatst door Joesoef
Schijt aan zijn cultuur heb ik ook niet gezegd.

Nee, jij zat in de urine.

mark61
17-06-07, 21:06
Geplaatst door IbnRushd
Onzin. Er wordt zoveel troep aan hem toegedicht dat het op een gegeven moment me niet verbaast dat weer zo'n suffert dit alles netjes herhaald en denkt dat ie de waarheid in pacht heeft.

Ah, de welbespraakte literair criticus.

knuppeltje
17-06-07, 21:10
Geplaatst door IbnRushd
Onzin. Er wordt zoveel troep aan hem toegedicht dat het op een gegeven moment me niet verbaast dat weer zo'n suffert dit alles netjes herhaald en denkt dat ie de waarheid in pacht heeft.

Nee- dat hebben alleen sommige moderators.

knuppeltje
17-06-07, 21:13
Geplaatst door IbnRushd
Onzin. Er wordt zoveel troep aan hem toegedicht dat het op een gegeven moment me niet verbaast dat weer zo'n suffert dit alles netjes herhaald en denkt dat ie de waarheid in pacht heeft.

Voor iemand die blijkbaar niets leest wel een heel krasse uitspraak.

Joesoef
17-06-07, 21:14
Geplaatst door mark61
Nee, jij zat in de urine.



Zeikerig weer zeker bij jou?

Qaiys
17-06-07, 21:17
Geplaatst door mark61
Das nou typerend voor jou platte outlook.

Onbegrijpelijke wartaal.


Huh? Ik heb dubbel plezier. Als ik zeg dat de arabische cultuur niet de mijne is en jij daarop antwoordt dat het jammer is, kan ik stelen dat het ook jammer voor jou is aangezien de arabsiche cultuur ook niet de jouwe is.


Jawel.

Ik heb een andere mening.

knuppeltje
17-06-07, 21:17
Geplaatst door IbnRushd
Onzin. Er wordt zoveel troep aan hem toegedicht dat het op een gegeven moment me niet verbaast dat weer zo'n suffert dit alles netjes herhaald en denkt dat ie de waarheid in pacht heeft.

En dan te denken dat Ibn Rushd een van de grootste Arabische geleerden was met een liberale instelling tot zijn geloof- de islam.
Het feit dat je zijn naam misbruikt is al een schande.

Qaiys
17-06-07, 21:22
Geplaatst door knuppeltje
Wat een onnoemelijk gezeik door een stelletje volstrekte cultuurbarbaren weer, lezen geen boeken- maar cretiek bij de vleet, allemaal van horen zeggen.
Zei Godfried Bomans niet eens een keer dat die gelovigen zo weinig gevoel voor humor hebben- je zou het toch echt gaan geloven.
Nu houden moslims misschien niet van die vermaledeide leteratuur, maar toch is de naam van een heel grote hotelketen in de Arabishe wereld 'Abu Nawas'.
Abu Nawas was dichter en minnaar van al Moeniem (of Meniem) het zoontje en latere opvolger van Haroen al Rachid, en als Pa hem weer niet eens om zijn grote bek in het gevang stopte- verbleef hij gewoon aan het hof.
Pa Haroen was blijkbaar zeer van zijn gedichten gescharmeerd.
Op het net kan iedereen vinden waarover zijn gedichten gaan en hoezeer Abu als dichter wordt gewardeerd.
Inderdaad vertaalde Bouazza in 'Schoon.....' dichters uit de periode van het kalifaat- nou en, blijkbaar ging men daar vrijer met die materie om dan nu in moslimkringen.

Wat vind je van zijn pedo-gedichten?

knuppeltje
17-06-07, 21:43
Geplaatst door Qaiys
Wat vind je van zijn pedo-gedichten?

Zijn mooiste gedichten gaan o.a. over rozen en wijn vind ik.
Die anderen- over die mooie jongen gaan niet over kleine kinderen maar over efeben.
Maar hoe dan ook- op uitzondering van al- Moeniem, waren dat meestal bedienden en waren dus in een afhankelijke positie, bedienden waren toen meestal slaven.
Alles wat volwassen mensen samen vrijwillig met elkaar doen- zonder anderen daarbij te beschadigen, vind ik prima.
Seks onder welke dwang dan ook- en met wie dan ook- is uiterst verwerpelijk voor mij.
Dus van pedo houd ik dus echt niet.
Maar ik gaf alleen maar aan wat er toen allemaal binnen de moslimwereld kon- en dat was heel veel, net zoals elders.

Qaiys
17-06-07, 22:06
Geplaatst door knuppeltje
Zijn mooiste gedichten gaan o.a. over rozen en wijn vind ik.
Die anderen- over die mooie jongen gaan niet over kleine kinderen maar over efeben.
Maar hoe dan ook- op uitzondering van al- Moeniem, waren dat meestal bedienden en waren dus in een afhankelijke positie, bedienden waren toen meestal slaven.
Alles wat volwassen mensen samen vrijwillig met elkaar doen- zonder anderen daarbij te beschadigen, vind ik prima.
Seks onder welke dwang dan ook- en met wie dan ook- is uiterst verwerpelijk voor mij.
Dus van pedo houd ik dus echt niet.
Maar ik gaf alleen maar aan wat er toen allemaal binnen de moslimwereld kon- en dat was heel veel, net zoals elders.

Dat kon alleen bij de perverse hoven, de elites gebruiken anderen als speelgoed en geeft niet aan wat er daadwerkelijk in de moslimwereld geaccepteerd was en/of kon.

knuppeltje
17-06-07, 22:46
Geplaatst door Qaiys
Dat kon alleen bij de perverse hoven, de elites gebruiken anderen als speelgoed en geeft niet aan wat er daadwerkelijk in de moslimwereld geaccepteerd was en/of kon.

Nee- dat kon bij iedereen die rijk genoeg was om slaven te hebben en tegijk z'n neigingen niet kon onderdrukken.
Niet alleen dus bij die perverse hoven.
Trowens- wie behoorden er tot die elite- alleen zij van die hoven?
Die slaven zullen het wel niet echt allemaal geaccepteerd hebben denk ik- alleen vrees ik dat ze niets hierover te zeggen hadden.

IbnRushd
17-06-07, 22:47
Geplaatst door knuppeltje
..Domme gemekker..

Je moet echt wel stupid zijn om in sprookjes te geloven. In geen enkel fatsoenlijk geschiedboek kun je zoiets terugvinden. Zelfs op wikipedia noch encyclopeaedia of islam staat er geen woord in; over de 'relatie' tussen al-Ma'mun en Abu Nuwas. Sterker, Al-Ameen gooide hem achter de tralies, vanwege het constant drinken van wijn e.d. Volgens een overlevering is ie in de gevangenis gestorven.

IbnRushd
17-06-07, 22:48
Geplaatst door mark61
Ah, de welbespraakte literair criticus.

Doe effe normaal, en reageer inhoudelijk.

IbnRushd
17-06-07, 22:50
Geplaatst door knuppeltje
En dan te denken dat Ibn Rushd een van de grootste Arabische geleerden was met een liberale instelling tot zijn geloof- de islam.
Het feit dat je zijn naam misbruikt is al een schande.

Jij kent Ibn Rushd niet. Je kunt beter je mond dicht houden voordat je weer grote blunders maakt.

knuppeltje
17-06-07, 22:56
Geplaatst door IbnRushd
Je moet echt wel stupid zijn om in sprookjes te geloven. In geen enkel fatsoenlijk geschiedboek kun je zoiets terugvinden. Zelfs op wikipedia noch encyclopeaedia of islam staat er geen woord in; over de 'relatie' tussen al-Ma'mun en Abu Nuwas. Sterker, Al-Ameen gooide hem achter de tralies, vanwege het constant drinken van wijn e.d. Volgens een overlevering is ie in de gevangenis gestorven.

Gewoon nog even verder zoeken.

Qaiys
17-06-07, 22:57
Geplaatst door knuppeltje
Nee- dat kon bij iedereen die rijk genoeg was om slaven te hebben en tegijk z'n neigingen niet kon onderdrukken.
Niet alleen dus bij die perverse hoven.
Trowens- wie behoorden er tot die elite- alleen zij van die hoven?
Die slaven zullen het wel niet echt allemaal geaccepteerd hebben denk ik- alleen vrees ik dat ze niets hierover te zeggen hadden.

Daarom schrijf ik elites en niet alleen hoven. Daarom kun je op grond van die paar rijke perverse stinkerds niet spreken dat een dergelijke levenswijze en literatuur geaccepteerd was in de moslimwereld.

IbnRushd
17-06-07, 22:59
Geplaatst door knuppeltje
Gewoon nog even verder zoeken.

Ik hoef niets te zoeken, knuppel. En als we het over Kaliefen hebben, dan was Abu Nuwas slechts ooit een kameraad (geen 'minnaar') van Ameen geweest, en niet van Al-Ma'mun.

Bovendien behoort de beweerder het te onderbouwen. Kom maar op met referenties.

knuppeltje
17-06-07, 23:05
Geplaatst door IbnRushd
Je moet echt wel stupid zijn om in sprookjes te geloven. In geen enkel fatsoenlijk geschiedboek kun je zoiets terugvinden. Zelfs op wikipedia noch encyclopeaedia of islam staat er geen woord in; over de 'relatie' tussen al-Ma'mun en Abu Nuwas. Sterker, Al-Ameen gooide hem achter de tralies, vanwege het constant drinken van wijn e.d. Volgens een overlevering is ie in de gevangenis gestorven.

Wil jij trouwens even aangeven waar ik in deze topic de woorden 'domme gemekker' heb gebruikt?

knuppeltje
17-06-07, 23:16
Geplaatst door IbnRushd
Ik hoef niets te zoeken, knuppel. En als we het over Kaliefen hebben, dan was Abu Nuwas slechts ooit een kameraad (geen 'minnaar') van Ameen geweest, en niet van Al-Ma'mun.

Bovendien behoort de beweerder het te onderbouwen. Kom maar op met referenties.

Waar haal je die Ma'muun weer vandaan?

Ik had het over al- Amien (of al- Amoen)
Namen worden niet altijd overal het zelfde geschreven
Maar die al- Ma'mun (of al- Ma'moen) was het broertje van die al- Amien, maar over hem had ik het dus niet.
Die Ma'mun volgde ook niet zijn vader op maar zijn broer.

knuppeltje
17-06-07, 23:18
Geplaatst door Qaiys
Daarom schrijf ik elites en niet alleen hoven. Daarom kun je op grond van die paar rijke perverse stinkerds niet spreken dat een dergelijke levenswijze en literatuur geaccepteerd was in de moslimwereld.

Paar rijke stinkerds- in die gouden eeuwen van het kalifaat?

knuppeltje
17-06-07, 23:19
Geplaatst door IbnRushd
Ik hoef niets te zoeken, knuppel. En als we het over Kaliefen hebben, dan was Abu Nuwas slechts ooit een kameraad (geen 'minnaar') van Ameen geweest, en niet van Al-Ma'mun.

Bovendien behoort de beweerder het te onderbouwen. Kom maar op met referenties.

Gewoon lezen- maar ja, jij leest geen boeken hè.

IbnRushd
17-06-07, 23:25
Geplaatst door knuppeltje
Waar haal je die Ma'muun weer vandaan?

Ik had het over al- Amien (of al- Amoen)
Namen worden niet altijd overal het zelfde geschreven
Maar die al- Ma'mun (of al- Ma'moen) was het broertje van die al- Amien, maar over hem had ik het dus niet.
Die Ma'mun volgde ook niet zijn vader op maar zijn broer.

Ten eerste: ga eens leren spellen.

Ten tweede: Ma'mun volgde helemaal niet zijn broertje op, gezien het feit dat Harun Rashid liever Ma'mun als zijn opvolger zag dan Ameen. Na zijn dood streden ze voor de troon. Ameen werd uiteindelijk gevangen genomen en gedood.

Qaiys
17-06-07, 23:26
Geplaatst door knuppeltje
Paar rijke stinkerds- in die gouden eeuwen van het kalifaat?

Yep

knuppeltje
18-06-07, 07:12
Geplaatst door IbnRushd
Ten eerste: ga eens leren spellen.

Ten tweede: Ma'mun volgde helemaal niet zijn broertje op, gezien het feit dat Harun Rashid liever Ma'mun als zijn opvolger zag dan Ameen. Na zijn dood streden ze voor de troon. Ameen werd uiteindelijk gevangen genomen en gedood.

Speciaal voor jou- omdat je zo aardig bent.

De Abbasiden, (altans de eerste 10, totaal waren er 47)
1 Aboe'l-Abbaas al-Saffah, 749-754
2 al-Mansoer, 754-775
3 al-Mahdi, 775-785
4 al-Hadi, 783-785
5 Haroen al-Rachid, 786-809
6 al-Amien, 809-813
7 al-Mamoen, 813-833
8 al-Moe'tasim, 833-842
9 al-Wathiq, 842-847
10 al Mutawakkil, 847-861

knuppeltje
18-06-07, 07:13
Geplaatst door Qaiys
Yep

Dat waren nog eens gouden eeuwen dan.

knuppeltje
18-06-07, 07:15
Geplaatst door IbnRushd
Jij kent Ibn Rushd niet. Je kunt beter je mond dicht houden voordat je weer grote blunders maakt.

Wil jij dit ook even onderbouwen en de nodige referenties aangeven.

Qaiys
18-06-07, 07:17
Geplaatst door knuppeltje
Dat waren nog eens gouden eeuwen dan.

Rijke stinkerds hebben altijd gouden eeuwen.

knuppeltje
18-06-07, 07:19
Geplaatst door Qaiys
Rijke stinkerds hebben altijd gouden eeuwen.

Das een goeie, maar een paar rijke stinkerds maken nog geen gouden eeuw.

knuppeltje
18-06-07, 07:20
Geplaatst door knuppeltje
Wil jij trouwens even aangeven waar ik in deze topic de woorden 'domme gemekker' heb gebruikt?

Hoe is het- al gevonden?

mark61
18-06-07, 07:24
Geplaatst door Qaiys
Onbegrijpelijke wartaal.

Tis niet best met je.


Als ik zeg dat de arabische cultuur niet de mijne is en jij daarop antwoordt dat het jammer is, kan ik stelen dat het ook jammer voor jou is aangezien de arabsiche cultuur ook niet de jouwe is.

Zoals jij het zei betekent het wat anders.



Ik heb een andere mening.

Een domme mening.

Qaiys
18-06-07, 07:24
Geplaatst door knuppeltje
Das een goeie, maar een paar rijke stinkerds maken nog geen gouden eeuw.

Dat heb ik ook niet beweerd en dat was het onderwerp ook niet.

mark61
18-06-07, 07:25
Geplaatst door IbnRushd
Doe effe normaal, en reageer inhoudelijk.

Doe niet zo onbeschoft, dat is niet vroom.

Ik ben zowat de enige die hier inhoudelijk is.

Qaiys
18-06-07, 07:28
Geplaatst door mark61
Tis niet best met je.

Wartaal komt van jou.


Zoals jij het zei betekent het wat anders.

Ik heb mijn uitleg gegeven wat er staat


Een domme mening.

Uit jouw mond is het een compliment.

knuppeltje
18-06-07, 07:37
Geplaatst door Qaiys
Dat heb ik ook niet beweerd en dat was het onderwerp ook niet.

We zullen het nooit weten- hoeveel het er precies waren die zich er aan te buiten gingen.
Maar naast Nawas zijn er nog veel meer dichters in de Arabische wereld uit die tijd die over het zelfde dichtten.
Waar het stond weet ik echt niet meer- maar ik heb eens een artikel gelezen waarin beweerd werd dat op de slavenmarkten in het middenoosten de mooie jongens meer opbrachtten dan de meiden.

knuppeltje
18-06-07, 07:38
Geplaatst door mark61
Doe niet zo onbeschoft, dat is niet vroom.

Ik ben zowat de enige die hier inhoudelijk is.

Pardon. :wink:

Qaiys
18-06-07, 07:51
Geplaatst door knuppeltje
We zullen het nooit weten- hoeveel het er precies waren die zich er aan te buiten gingen.
Maar naast Nawas zijn er nog veel meer dichters in de Arabische wereld uit die tijd die over het zelfde dichtten.
Waar het stond weet ik echt niet meer- maar ik heb eens een artikel gelezen waarin beweerd werd dat op de slavenmarkten in het middenoosten de mooie jongens meer opbrachtten dan de meiden.

Het is niet het gewone volk dat slaven koopt het zijn de rijke stinkerds die slaven kunnen kopen. Het valt op dat de beschrijvingen/intresse van homosexualiteit en pedofilie grote overeenkomsten vertoont met de griekse literatuur. Wellicht komt het door de toegankelijkheid/intresse van het grieks in die periode.

This striking affirmation of homosexuality does not, however, go back to the earliest period of Arabic literature . In the extant poetry from the sixth, seventh, and early eighth centuries--from a generation or two before the advent of Islam through its first century--there are virtually no references to homosexuality at all.

........

Abu Nuwas and Pederastic Love

Then, quite abruptly in the late eighth century, in the cosmopolitan atmosphere of the newly founded capital at Baghdad, a generation of poets began to celebrate the illicit joys of wine and boys, in verses whose sparkle and charm have made the most famous of them, Abu Nuwas (died ca 815), one of the glories of Arabic literature.

The pederastic love celebrated by Abu Nuwas is of a type familiar from ancient Greece . The objects of his affection are adolescent boys, whose charms are conventionally described in terms virtually identical to those for women: wide hips, a narrow waist, languid eyes, and so forth.

The sexual goal, implicitly understood in his chaster poems but graphically described in the more licentious ones, is anal intercourse, with the poet taking the active role. The boy is presumed to submit, if he does, out of mercenary rather than sexual motives, while the poet, as penetrator in the sexual act, retains his masculinity intact.

knuppeltje
18-06-07, 08:24
Geplaatst door Qaiys
Het is niet het gewone volk dat slaven koopt het zijn de rijke stinkerds die slaven kunnen kopen. Het valt op dat de beschrijvingen/intresse van homosexualiteit en pedofilie grote overeenkomsten vertoont met de griekse literatuur. Wellicht komt het door de toegankelijkheid/intresse van het grieks in die periode.

This striking affirmation of homosexuality does not, however, go back to the earliest period of Arabic literature . In the extant poetry from the sixth, seventh, and early eighth centuries--from a generation or two before the advent of Islam through its first century--there are virtually no references to homosexuality at all.

........

Abu Nuwas and Pederastic Love

Then, quite abruptly in the late eighth century, in the cosmopolitan atmosphere of the newly founded capital at Baghdad, a generation of poets began to celebrate the illicit joys of wine and boys, in verses whose sparkle and charm have made the most famous of them, Abu Nuwas (died ca 815), one of the glories of Arabic literature.

The pederastic love celebrated by Abu Nuwas is of a type familiar from ancient Greece . The objects of his affection are adolescent boys, whose charms are conventionally described in terms virtually identical to those for women: wide hips, a narrow waist, languid eyes, and so forth.

The sexual goal, implicitly understood in his chaster poems but graphically described in the more licentious ones, is anal intercourse, with the poet taking the active role. The boy is presumed to submit, if he does, out of mercenary rather than sexual motives, while the poet, as penetrator in the sexual act, retains his masculinity intact.

Wel- met het eerst ben ik het helemaal mee eens, arme mensen konden inderdaad geen slaven kopen, maar van die rijke waren er een heleboel, vandaar ook gouden eeuwen van het kalifaat, dat was niet alleen om de godsdienst- want veel van die kalifen waren nou net niet van die brave jongens.
Voor de rest ben ik wel met het meeste aardig eens behalve dan dat er al in de 7e eeuw homo-erotische literatuur werd geschreven (zie Bouazza)
Daarvoor?

Qaiys
18-06-07, 08:27
Geplaatst door knuppeltje
Wel- met het eerst ben ik het helemaal mee eens, arme mensen konden inderdaad geen slaven kopen, maar van die rijke waren er een heleboel, vandaar ook gouden eeuwen van het kalifaat, dat was niet alleen om de godsdienst- want veel van die kalifen waren nou net niet van die brave jongens.
Voor de rest ben ik wel met het meeste aardig eens behalve dan dat er al in de 7e eeuw homo-erotische literatuur werd geschreven (zie Bouazza)
Daarvoor?

Dat maakt het in elk geval niet geaccepteerd in de islamitische wereld. Het was vooralsnog geaccepteerd onder de perverse rijke stinkerds.

knuppeltje
18-06-07, 08:40
Geplaatst door Qaiys
Dat maakt het in elk geval niet geaccepteerd in de islamitische wereld. Het was vooralsnog geaccepteerd onder de perverse rijke stinkerds.

Tja- maar in welke islamitische wereld hebben of hadden gewone mensen wat in te brengen?
Die rijke stinkerds maakten de dienst uit.
Waar niet?
Maar dat die niet allemaal zo waren is ook wel zeker.
Hoe dan ook, er was al in de 7e eeuw een homo-erotische literatuur waarvan de schrijvers hun gang konden gaan.
Het is me totaal onbekend dat die vervolgd werden, dus wat is niet geaccepteerd?

mark61
18-06-07, 08:51
Geplaatst door knuppeltje
Pardon. :wink:

Eh excuus, u is mneer Zowat :hihi:

mark61
18-06-07, 08:56
Geplaatst door Qaiys
Wartaal komt van jou.



Ik heb mijn uitleg gegeven wat er staat



Uit jouw mond is het een compliment.

Tis bij jou echt wauwelen om het wauwelen hè? Als je maar het laatste woord hebt, hoe dom ook. Word je nou nooit moe van jezelf? Ciao.

mark61
18-06-07, 08:58
Geplaatst door Qaiys
Dat kon alleen bij de perverse hoven, de elites gebruiken anderen als speelgoed en geeft niet aan wat er daadwerkelijk in de moslimwereld geaccepteerd was en/of kon.

Het gaat hier over literatuur. Dat was per definitie een bezigheid van de elite, zo'n beetje tot de vorige eeuw.

Qaiys
18-06-07, 09:01
Geplaatst door knuppeltje
Tja- maar in welke islamitische wereld hebben of hadden gewone mensen wat in te brengen?
Die rijke stinkerds maakten de dienst uit.
Waar niet?
Maar dat die niet allemaal zo waren is ook wel zeker.
Hoe dan ook, er was al in de 7e eeuw een homo-erotische literatuur waarvan de schrijvers hun gang konden gaan.
Het is me totaal onbekend dat die vervolgd werden, dus wat is niet geaccepteerd?

Daarom kun je niet stellen dat het algemeen geaccepteerd was in de islamitische wereld.

7de eeuw klopt niet:

In the extant poetry from the sixth, seventh, and early eighth centuries--from a generation or two before the advent of Islam through its first century--there are virtually no references to homosexuality at all.

Qaiys
18-06-07, 09:03
Geplaatst door mark61
Het gaat hier over literatuur. Dat was per definitie een bezigheid van de elite, zo'n beetje tot de vorige eeuw.

Daarom zeg ik ook dat het niet algemeen geaccepteerd was in de islamitische wereld zoals knuppel beweerde.

Qaiys
18-06-07, 09:06
Geplaatst door mark61
Tis bij jou echt wauwelen om het wauwelen hè? Als je maar het laatste woord hebt, hoe dom ook. Word je nou nooit moe van jezelf? Ciao.

If you can't stand the heat, get out of the kitchen!

knuppeltje
18-06-07, 09:38
Geplaatst door Qaiys
Daarom kun je niet stellen dat het algemeen geaccepteerd was in de islamitische wereld.

7de eeuw klopt niet:

In the extant poetry from the sixth, seventh, and early eighth centuries--from a generation or two before the advent of Islam through its first century--there are virtually no references to homosexuality at all.

Het eerste beweer ik nergens echt, meer dat het daar net zo goed voorkwam.

Omar ibn Rabiáh, 644-712
Djamiel, gestoven 701
De slaaf van Suhaym Banu Hashas, gestorven 657/658
Dit zijn er een paar die je bij Bouazza kunt vinden.

knuppeltje
18-06-07, 09:47
Geplaatst door Qaiys
Daarom zeg ik ook dat het niet algemeen geaccepteerd was in de islamitische wereld zoals knuppel beweerde.

Qaiys- ik ben maar een bescheiden mens, 'knuppel' hoeft voor mij dan ook niet.
Houd het maar gewoon bij 'knuppeltje' - krijg ik zeker geen hoogmoedswaanzin. :gniffel:

Sjowelo
18-06-07, 11:03
Geplaatst door keuzetoets
Onnozelheid
Hafid Bouazza

http://www.frontaalnaakt.nl/

Gepubliceerd op 16.06.07 @ 02:54 PM
Tja, ieder zijn interpretatie. De een wordt geinspireerd door liefde, de ander door (homo-)erotisch, pervers genot. Als je zo een platvloerse referentiekader hebt is het niet vreemd dat je zoiets als liefde onnozel vindt. Zoals hij ook zegt, de koran is wat je ervan maakt. Moraliteit begint uiteindelijk toch echt bij jezelf. Proost!

knuppeltje
18-06-07, 22:25
Geplaatst door knuppeltje
Het eerste beweer ik nergens echt, meer dat het daar net zo goed voorkwam.

Omar ibn Rabiáh, 644-712
Djamiel, gestoven 701
De slaaf van Suhaym Banu Hashas, gestorven 657/658
Dit zijn er een paar die je bij Bouazza kunt vinden.

Hoe ist nu Qaiys met je bewering dat de 7e eeuw niet klopt.

Olive Yao
19-06-07, 00:32
"Na deze uitweiding zou ik graag terugkeren naar de belangrijke vraag die naar mijn mening niet aan de orde is geweest in de debatten en polemieken over De duivelsverzen, namelijk: hoe komt het dat deze Rushdie-achtige zaken en incidenten zich met de regelmaat van de klok voordoen? Vanwaar al deze Rushdie’s? Zou het zo zijn dat islamitische samenlevingen in het algemeen en de Arabische in het bijzonder zo in de moderne wereld zijn gepositioneerd, zodanig in de hoofdstroming van de hedendaagse geschiedenis zijn geïntegreerd en zo door opposities en spanningen worden gekweld, dat het onvermijdelijk is dat er steeds meer Rushdie’s opstaan?”

Qaiys
19-06-07, 00:48
Geplaatst door Olive Yao
"Na deze uitweiding zou ik graag terugkeren naar de belangrijke vraag die naar mijn mening niet aan de orde is geweest in de debatten en polemieken over De duivelsverzen, namelijk: hoe komt het dat deze Rushdie-achtige zaken en incidenten zich met de regelmaat van de klok voordoen? Vanwaar al deze Rushdie’s? Zou het zo zijn dat islamitische samenlevingen in het algemeen en de Arabische in het bijzonder zo in de moderne wereld zijn gepositioneerd, zodanig in de hoofdstroming van de hedendaagse geschiedenis zijn geïntegreerd en zo door opposities en spanningen worden gekweld, dat het onvermijdelijk is dat er steeds meer Rushdie’s opstaan?”

Met 1,2 miljard moslims stelt het niets voor. In feite zijn het maar een paar die door het westen met alle mogelijke middelen worden gesteund en gecultuveerd en zodanig worden gepositioneerd alsof het lijkt dat ze wat voorstellen. Juist door deze figuren wordt de intresse en de kracht voor/van de Islam nog groter.

Qaiys
19-06-07, 00:51
Geplaatst door knuppeltje
Hoe ist nu Qaiys met je bewering dat de 7e eeuw niet klopt.

Ik heb mijn recencie geciteerd die iets anders zegt. Jij plaatst daarentegen namen van dichters. Ik kan daar niet uit afleiden dat ze zich bezig hielden met homo poezie.

Olive Yao
19-06-07, 00:53
Geplaatst door Qaiys
Met 1,2 miljard moslims stelt het niets voor. In feite zijn het maar een paar die door het westen met alle mogelijke middelen worden gesteund en gecultuveerd en zodanig worden gepositioneerd alsof het lijkt dat ze wat voorstellen. Juist door deze figuren wordt de intresse en de kracht van de moslims nog groter.
Precies. Dus waar winden jullie je zo over op? Een bekende schrijver is zelfs ter dood veroordeeld, en als hij 20 jaar later een lintje krijgt gaan jullie zelfs poppen van die lieve koningin-moeder van Engeland verbranden. :jammer:

Qaiys
19-06-07, 01:18
Geplaatst door Olive Yao
Precies. Dus waar winden jullie je zo over op? Een bekende schrijver is zelfs ter dood veroordeeld, en als hij 20 jaar later een lintje krijgt gaan jullie zelfs poppen van die lieve koningin-moeder van Engeland verbranden. :jammer:

Tussen 1,2 miljard mensen zul je altijd een paar hebben die niet rustig reageren en/of er politieke munt uitslaan.

Die bekende schrijver waar jij het over hebt heeft met zijn uitgever dat zelf gewild. Hij heeft doelbewust dergelijke reakties uitgelokt om de verkoop van zijn boek op te krikken.