PDA

Bekijk Volledige Versie : Gieren zijn richting Nederland vertrokken



Marsipulami
19-06-07, 12:30
Vale gieren laten vleesontbijt liggen


di 19/06/07 - De dertig vale gieren, die vannacht in Ninove hebben overnacht, zijn vertrokken richting Geraardsbergen. Het smakelijk ontbijt van 200 kilo varkensvlees hebben ze laten liggen.
Vogelbescherming Vlaanderen had vanmorgen bij het krieken van de dag zo'n 200 kilo slachtafval verspreid in een weide aan het Neigembos waar de dertig gieren hebben overnacht. (© Miel Ferdinande) De vale gieren zijn eergisteravond in ons land neergestreken. Ze leven voornamelijk in de Spaanse Pyreneeën, maar daar vinden ze geen voedsel meer. De vale gier is een aaseter en eet dus alleen dood vlees.

Door een nieuwe wet mogen de Spaanse landbouwers de dode karkassen van hun vee niet langer op hun akkers laten liggen voor de gieren.

Uitgehongerd zijn de dieren dan noordwaarts gekeerd op zoek naar voedsel. Eergisteren is een kolonie van 96 gieren in ons land neergestreken. Gisterochtend zijn ze richting Nederland vertrokken.

Een deel van hen is in Nederland gebleven, maar ongeveer dertig gieren zijn gisteravond al teruggekeerd naar België en zijn blijven slapen in het Neigembos in Ninove. "Terug naar Spanje na ontbijt"
"De gieren moeten terug naar de Spaanse Pyreneeën, want dat is hun natuurlijke habitat", zegt Jan Rodts van Vogelbescherming Vlaanderen. (Belga) "We hebben nu 200 kilo vlees gelegd, niet om de gieren te voederen of te lokken, maar om hen weer de energie te geven om de tocht van 2.000 kilometer naar Spanje te kunnen ondernemen."

Vogelbescherming Vlaanderen hoopt dat de vale gieren het varkensvlees zullen ontdekken en zichzelf zullen sterken voor de weg terug.

De rekening van het vlees is voor Vogelbescherming Vlaanderen. Daar komt mogelijk nog een rekening bij van het ministerie van Milieu.

Vlaams minister van Milieu Kris Peeters (CD&V) vindt het initiatief van Vogelbescherming Vlaanderen lovenswaardig, maar betwijfelt of afval strooien op een weide wettelijk is.

Straks overlegt Peeters met experts van het Federaal Agentschap voor de Voedselveiligheid, OVAM en Vogelbescherming Vlaanderen over een oplossing op langere termijn voor de gieren.

Marsipulami
19-06-07, 12:32
"Rottend vlees in wei is onverantwoord"

di 19/06/07 - Het Algemeen Boerensyndicaat (ABS) is verbolgen dat Vogelbescherming Vlaanderen 200 kilo varkensvlees heeft gelegd in een wei in Ninove voor de vale gieren.
Vlees van dode dieren in een wei leggen, is gevaarlijk en mag zeker niet ongecontroleerd gebeuren, zegt het ABS.

"De gieren nemen een stuk vlees in de klauwen en vliegen dan weg, maar laten het stuk vlees misschien ergens anders vallen", zegt Guy De Praetere van het ABS.

"Dat kan je niet controleren en er bestaat dan een risico voor botulisme." Botulisme is een vergiftiging door het vergif botuline waaraan vooral watervogels en vissen sterven. Het vergif komt via het grondwater in waterlopen terecht.

"Voor de veehouders en de landbouwers is men enorm streng, we moeten voldoen aan een reeks sanitaire normen om botulisme te voorkomen. Dan hebben we het moeilijk met het feit dat de teugels worden losgelaten voor dergelijke praktijken", besluit De Praetere.

Inmiddels zijn de vale gieren weer vertrokken en heeft Vogelbescherming Vlaanderen het vlees opgeruimd.

Marsipulami
19-06-07, 13:44
Commotie rond 200 kilo slachtafval voor vale gieren


Het honderdtal vale gieren dat zondag in Vlaanderen neerstreek, zorgt voor opschudding. Zo’n grote troep is hier nog nooit gezien. De prooivogels zijn op de vlucht voor de honger, nu de Spaanse boeren hen geen kadavers meer mogen voederen.
Probleem is dat de gigantische vogels niet genoeg hebben aan een platgereden vosje, maar wellicht niks anders zullen vinden. De hongerdood dreigt dan ook.

Op één verzwakte gier na die wellicht hier te lande zal overlijden, is het honderdtal Spaanse prooivogels dat zondag in Vlaanderen neerstreek, van het Oost-Vlaamse Ursel doorgevlogen naar Nederland. Jan Rodts van Vogelbescherming Vlaanderen vreest voor de kansen van de uitgehongerde dieren: “Dit gaat slecht aflopen.”

Vogelliefhebbers repten zich gisteren met hun beste fotomateriaal naar Knesselare, waar de grootste troep vale gieren uit Spanje was neergestreken. Maar ook elders in het land werden de gigantische prooivogels - spanwijdte 2,5 meter - gezien. Boven Tessenderlo werd een tiental gieren waargenomen, onheilspellend rondjes draaiend in de Limburgse thermiek. In totaal ging het om een honderdtal vale gieren, een nooit geziene hoeveelheid in Vlaanderen.

Muladares

“Af en toe duikt er wel eens een dwaalgast op, maar dat gebeurt nooit in groep. Bovendien is het helemaal geen trektijd”, aldus Rodts. “Nee, dit is duidelijk een wanhoopsdaad, een hongertocht.”

Met 20.000 broedparen is Spanje goed voor 90% van de Europese populatie van vale gieren (en 25% van de wereldpopulatie). In de deelstaat Aragon hebben de vogels het sinds kort bijzonder moeilijk, omdat de overheid daar de 200 muladares verboden heeft. Dat zijn plekken waarop boeren de karkassen van hun vee door de gieren laten kaalpikken. Die karkassen moeten nu verplicht naar verwerkingsinstallaties, waardoor vele gieren een trieste hongerdood wacht.

Vreemd is dat de EU-wet die deze verwerking van karkassen verplicht om dollekoeienziekte en andere besmettelijke epidemiën te voorkomen, uitzonderingen voorziet zodat de Spaanse vale gieren niet in de problemen zouden moeten komen.

“Het zaakje stinkt”, zegt Rodts. “De boeren moeten nu 18 euro per kadaver betalen. Op jaarbasis gaat het om een omzet van 40 miljoen euro. En al die kadavers mogen slechts door één firma worden opgehaald. Vriendjespolitiek! We hebben een aantal Europarlementariërs verwittigd, en het lijkt erop dat men in Aragon geschrokken is van de belangstelling. De maatregel zou snel aangepast kunnen worden.”

Stierenkadaver

Goed nieuws voor de gieren die verkozen in Spanje te blijven verhongeren. Slecht nieuws voor de beesten die naar hier gevlogen zijn. “Zo’n gier weegt tussen de 6 en de 11 kilo. Dat is enorm zwaar voor een vogel, en zo’n beest heeft dan ook veel voedsel nodig. Die komen niet toe met een overreden vos. Men heeft ooit kunnen vaststellen hoe 70 vale gieren op 3 uur tijd het kadaver van een stier volledig kaal kunnen plukken. Maar die vind je hier natuurlijk nergens...”

Als de beestjes overlevingskans willen hebben, dan moeten ze gevoederd worden. Maar daar ziet het niet meteen naar uit: “De gieren hebben zich in vier groepen gesplitst, en zijn onder andere waargenomen onderweg naar de Oostvaardersplassen, een Nederlands natuurgebied. Toen ik m’n collega van de Nederlandse Vogelbescherming daarover opbelde, kwam die uit de lucht vallen.”

Om de gieren een overlevingskans te gunnen, is het nochtans essentieel dat de beesten snel gevoederd worden, stelt Rodts. Net daarover bestaat er onenigheid. Zo pleit de vereniging Natuurpunt pleit ervoor de vogels niét te voederen.
“Het risico bestaat dat we ze nu een beetje bijvoederen en dat de thermiek het daarna laat afweten. Dan zitten ze hier vast, want vliegen kunnen ze niet, enkel zweven,” zegt Gerald Driessens. En voor de vogelkundige is het duidelijk dat de beesten hier niet thuishoren.
“Hier vinden ze geen prooien. Een tijdje geleden voedde een verdwaalde gier in Nederland zich met slachtafval voor een koppel zeearenden. Wat later werd die gier doodgereden door een trein. Dat geeft al aan dat die beesten eerder thuishoren in een dunner bevolkt gebied.”

Lucky Luke

Kan je aan deze naar het noorden gevluchte gieren zien of ze uitgehongerd zijn? “Een eerste opmerking: het gaat hier niet om volwassen vogels - die krijg je meestal moeilijk weg van het nest en het wijfje - maar op één uitzondering na allemaal om immature vogels, zeg maar adolescenten. Maar vooral: gieren maken sowieso al een neerslachtige indruk: hun manier van zitten, het feit dat ze hun kop voortdurend omlaag houden, en zelfs hun reputatie uit de strips van Lucky Luke - dat speelt allemaal mee in de perceptie.”

Wat die perceptie betreft, één belangrijke opmerking: “Hoe hongerig ze ook zijn, de mens zullen ze nooit aanvallen. Wij zijn duidelijk ‘de vijand’ voor hen.”

Vogelbescherming Vlaanderen heeft dinsdagochtend ruim 200 kilogram varkensvlees neergelegd op een weide aan het Neigembos in Ninove. Daarmee hoopt ze de daar verblijvende gieren te lokken zodat de roofvogels kunnen aansterken. Dat heeft Jan Rodts, de voorzitter van Vogelbescherming Vlaanderen, gezegd.

"Met het slachtafval is het is niet zozeer de bedoeling om de vogels zomaar te lokken, maar wel om ze terug wat meer energie te geven", zegt Rodts. "De vogels moeten immers sowieso terug naar de Pyreneeën in Spanje, waar ze thuishoren en waar meer dan 20.000 broedparen gevestigd zijn. Ze hebben energie nodig om die tocht van meer dan 2.000 kilometer aan te vatten."

Het aanbrengen van dierlijk afval is verboden als daar geen afwijking voor is toegekend. De actie van Vogelbescherming Vlaanderen, die dinsdagochtend ruim 200 kg slachtafval rondstrooide voor in Ninove verzeilde vale gieren, kon dus eigenlijk niet. Vlaams minister van Leefmilieu en Natuur Kris Peeters (CD&V) is echter niet van plan Vogelbescherming daarvoor te straffen, zo zei hij dinsdag.

De Vlaamse minister zat dinsdag samen met onder meer Natuurpunt, de Openbare Vlaamse Afvalstoffenmaatschappij (Ovam), het Agentschap Natuur en Bos en de federale overheidsdienst Volksgezondheid. "De conclusie is dat de vogels best niet gevoed worden", stelt Peeters.

Zo is het gebruik van dierlijk afval verboden tenzij Volksgezondheid een afwijking toelaat, aldus Peeters. Dat kan voor bijvoorbeeld circussen. "In dit geval werd geen afwijking aangevraagd of toegekend en was het dus verboden dierlijk afval aan te brengen", zegt Peeters.

Bovendien zou het voeden van de gieren voor de vogels een prikkel zijn om hier te blijven, vervolgt de minister. "Dat zou de huidige biodiversiteit en vogelpopulatie verstoren." Experts vertelden hem ook dat de beesten probleemloos "op thermiek" terug in Spanje geraken. "Als ze echt te zwak blijken, kunnen ze opgevangen worden in de vogelcentra", luidt het.

De beste oplossing voor de gieren ligt volgens Peeters in Spanje, waar naar verluidt initiatieven worden genomen om dierlijk afval op bepaalde plaatsen achter te laten als voedsel voor de vogels. Daarmee zal Spanje gebruik maken van de uitzonderingen die voorzien zijn op het Europese verbod om karkassen achter te laten in de velden.

De gieren hebben Ninove dinsdag rond de middag verlaten zonder het door Vogelbescherming Vlaanderen gepresenteerde voedsel aan te raken.

Klacht indienen

Het Algemeen Boerensyndicaat (ABS) gaat een klacht indienen bij het Federaal Voedselagentschap (FAVV) tegen het neerleggen van slachtafval voor de in Ninove verzeilde gieren. "In Ninove werd de wet overtreden", zegt ABS dinsdag.

"Voedsel zomaar aan de gieren geven is totaal niet verantwoord omdat er geen controle meer is van het slachtafval waarmee de vogels wegvliegen", stelt ABS. De landbouworganisatie spreekt van sanitaire risico's. Woordvoerder Guy Depraetere verwijst onder meer naar het risico op verspreiding van botulisme.

Het Boerensyndicaat zegt voorts dat het wettelijk verboden is om verwilderde dieren te voederen omdat de dieren dan niet meer terugkeren naar hun natuurlijk biotoop, in dit geval de Pyreneeën. De actie van Vogelbescherming Vlaanderen wordt beschouwd als "een misdrijf". "ABS verzet zich tegen dergelijke tussenkomsten en voederpraktijken gebaseerd op emotionele en attractieve overwegingen", besluit de landbouworganisatie.

mark61
19-06-07, 13:59
Ze eten iig keurig halal. In Nederland kunnen ze wel rottende kadavers vinden, wij hobbyen daarin, maar niet genoeg ws.

Qaiys
19-06-07, 14:10
Geplaatst door mark61
Ze eten iig keurig halal. In Nederland kunnen ze wel rottende kadavers vinden, wij hobbyen daarin, maar niet genoeg ws.

Vogelbescherming Vlaanderen heeft dinsdagochtend ruim 200 kilogram varkensvlees neergelegd op een weide aan het Neigembos in Ninove. Daarmee hoopt ze de daar verblijvende gieren te lokken zodat de roofvogels kunnen aansterken. Dat heeft Jan Rodts, de voorzitter van Vogelbescherming Vlaanderen, gezegd.

Bart.NL
19-06-07, 14:15
misschien is voor gieren varkensvlees wel halal :)

H.P.Pas
19-06-07, 14:18
Geplaatst door Qaiys

Geplaatst door mark61
Ze eten iig keurig halal. In Nederland kunnen ze wel rottende kadavers vinden, wij hobbyen daarin, maar niet genoeg ws.

Vogelbescherming Vlaanderen heeft dinsdagochtend ruim 200 kilogram varkensvlees neergelegd op een weide aan het Neigembos in Ninove. Daarmee hoopt ze de daar verblijvende gieren te lokken zodat de roofvogels kunnen aansterken. Dat heeft Jan Rodts, de voorzitter van Vogelbescherming Vlaanderen, gezegd.


Geplaatst door Marsipulami


De gieren hebben Ninove dinsdag rond de middag verlaten zonder het door Vogelbescherming Vlaanderen gepresenteerde voedsel aan te raken.



Eerst leezuh.., dan denkuh.. en dan prikkuh..

mark61
19-06-07, 14:22
Geplaatst door Qaiys
Vogelbescherming Vlaanderen heeft dinsdagochtend ruim 200 kilogram varkensvlees neergelegd op een weide aan het Neigembos in Ninove. Daarmee hoopt ze de daar verblijvende gieren te lokken zodat de roofvogels kunnen aansterken. Dat heeft Jan Rodts, de voorzitter van Vogelbescherming Vlaanderen, gezegd.

Het smakelijk ontbijt van 200 kilo varkensvlees hebben ze laten liggen.

Wat mankeert er toch aan je hersenen vandaag de dag? Te warrem zeker, assimilant :)

mark61
19-06-07, 14:23
Geplaatst door H.P.Pas
Eerst leezuh.., dan denkuh.. en dan prikkuh..

Oh, dat geldt ook voor mij :hihi: scusi

Qaiys
19-06-07, 14:33
Geplaatst door mark61
Het smakelijk ontbijt van 200 kilo varkensvlees hebben ze laten liggen.

Wat mankeert er toch aan je hersenen vandaag de dag? Te warrem zeker, assimilant :)

Heeft niet zoveel met hersenen te maken. Als je toch hersenen en denken erbij haalt, kadavers krijgen niet het predikaat halal. Eten van kadavers is haram. Of je had de kennis niet of je gebruikte je hersens niet. Ik gok het laatste

mark61
19-06-07, 14:44
Geplaatst door Qaiys
Heeft niet zoveel met hersenen te maken. Als je toch hersenen en denken erbij haalt, kadavers krijgen niet het predikaat halal. Eten van kadavers is haram. Of je had de kennis niet of je gebruikte je hersens niet. Ik gok het laatste

Oh je bent zo slim, ik sla steil achterover.

Qaiys
19-06-07, 14:48
Geplaatst door mark61
Oh je bent zo slim, ik sla steil achterover.

Nope, dat wordt nergens hier nergens door mij gesteld.

H.P.Pas
19-06-07, 14:50
Geplaatst door Qaiys
Eten van kadavers is haram.

Daarom heb je varkensvlees rood gezet.
Nu begrijp ik het pas.

Qaiys
19-06-07, 14:52
Geplaatst door H.P.Pas
Daarom heb je varkensvlees rood gezet.
Nu begrijp ik het pas.

Nope verkeerd begrepen. De term halal heeft ook betrekking op de slachtwijze, varkens worden per definitie niet halal geslacht. :fplet:

mark61
19-06-07, 15:53
Geplaatst door Qaiys
Nope verkeerd begrepen. De term halal heeft ook betrekking op de slachtwijze, varkens worden per definitie niet halal geslacht. :fplet:

Ik vind je echt ontzettend slim!

Qaiys
19-06-07, 15:58
Geplaatst door mark61
Ik vind je echt ontzettend slim!

Ik vind mezelf niet slim.

H.P.Pas
19-06-07, 15:58
Geplaatst door Qaiys
Ik vind mezelf niet slim.

Wat slim van je.

Qaiys
19-06-07, 16:03
Geplaatst door H.P.Pas
Wat slim van je.

Wat vind je daar slim aan?

H.P.Pas
19-06-07, 16:27
Geplaatst door Qaiys
Wat vind je daar slim aan?



Kunstgriff 17
Wenn der Gegner uns durch einen Gegenbeweis bedrängt, so werden wir uns oft retten können durch eine feine Unterscheidung, an die wir früher freilich nicht gedacht haben, wenn die Sache irgend eine doppelte Bedeutung oder einen doppelten Fall zuläßt.


Schopenhauer: Eristische Dialektik (http://www.rhetorik-netz.de/rhetorik/kunstgriff/index.html)


Die Eristik (von griechisch eris, Streit, Zwietracht, vgl. auch die griechische Göttin Eris), ist die Kunst des Streitens und Debattierens mit dem Ziel, Recht zu behalten um des Rechtbehaltens willen.

Shemharosh
19-06-07, 16:30
Geplaatst door Qaiys
Vogelbescherming Vlaanderen heeft dinsdagochtend ruim 200 kilogram varkensvlees neergelegd op een weide aan het Neigembos in Ninove. Daarmee hoopt ze de daar verblijvende gieren te lokken zodat de roofvogels kunnen aansterken. Dat heeft Jan Rodts, de voorzitter van Vogelbescherming Vlaanderen, gezegd.

die domme belgen ook he....hadden ze niet door dat die gier een moslim was??!!!

Qaiys
19-06-07, 16:36
Geplaatst door H.P.Pas
Schopenhauer: Eristische Dialektik (http://www.rhetorik-netz.de/rhetorik/kunstgriff/index.html)


Het is een simpele vraag hoor. Je hoeft je mening niet te verstoppen en vluchtwegen te zoeken door mijn vraag te kwalificeren als kunstgreep.

Begrijp je nu waarom ik je een lafaard vind. Je durft vrijwel nooit een antwoord te geven wat je mening is.

H.P.Pas
19-06-07, 17:47
Geplaatst door Qaiys
Het is een simpele vraag hoor. Je hoeft je mening niet te verstoppen en vluchtwegen te zoeken door mijn vraag te kwalificeren als kunstgreep.

Begrijp je nu waarom ik je een lafaard vind. Je durft vrijwel nooit een antwoord te geven wat je mening is.

Ja, dat begrijp ik. Dat is kunstgreep nr 8 (http://www.rhetorik-netz.de/rhetorik/kunstgriff/index.html).
Mijn mening is, dat jouw vraag een kunstgreep is. Ik wil niet uitsluiten, dat je het ongemerkt doet, gezien de onbenulligheid van het onderwerp is dat zelfs waarschijnlijk. Je hebt je eristiek als een soort tweede natuur aangemeten.


Die Eristik (von griechisch eris, Streit, Zwietracht, vgl. auch die griechische Göttin Eris), ist die Kunst des Streitens und Debattierens mit dem Ziel, Recht zu behalten um des Rechtbehaltens willen.

Je doet hier niet anders, je kunt waarschijnlijk niet anders, je denkt dat het zo hoort en je bent er trots op.
Kortom door en door verlogen, zo rot als een mispel.

mark61
19-06-07, 17:50
Geplaatst door Qaiys
Het is een simpele vraag hoor. Je hoeft je mening niet te verstoppen en vluchtwegen te zoeken door mijn vraag te kwalificeren als kunstgreep.

Begrijp je nu waarom ik je een lafaard vind. Je durft vrijwel nooit een antwoord te geven wat je mening is.

Je toevlucht nemen tot kunstgrepen is een specialiteit die ik al vaker bij je hebt vastgesteld.

Kijk, in alinea 2 word je nou weer nodeloos ad hominem :zegniets:

mark61
19-06-07, 17:53
Geplaatst door H.P.Pas
Ik wil niet uitsluiten, dat je het ongemerkt doet, gezien de onbenulligheid van het onderwerp is dat zelfs waarschijnlijk. Je hebt je eristiek als een soort tweede natuur aangemeten.

Nou ik ben geneigd het wel uit te sluiten, juist gezien de onbenulligheid van het onderwerp. :wink:

...die Kunst des Streitens und Debattierens mit dem Ziel, Recht zu behalten um des Rechtbehaltens willen .

1973Tanger
19-06-07, 18:00
Geplaatst door mark61
Je toevlucht nemen tot kunstgrepen is een specialiteit die ik al vaker bij je hebt vastgesteld.

Kijk, in alinea 2 word je nou weer nodeloos ad hominem :zegniets:

Wat betekent 'ad hominem', ben nooit te oud om wat te leren.

Qaiys
19-06-07, 18:04
Geplaatst door H.P.Pas
Ja, dat begrijp ik. Dat is kunstgreep nr 8 (http://www.rhetorik-netz.de/rhetorik/kunstgriff/index.html).
Mijn mening is, dat jouw vraag een kunstgreep is. Ik wil niet uitsluiten, dat je het ongemerkt doet, gezien de onbenulligheid van het onderwerp is dat zelfs waarschijnlijk. Je hebt je eristiek als een soort tweede natuur aangemeten.

Je doet hier niet anders, je kunt waarschijnlijk niet anders, je denkt dat het zo hoort en je bent er trots op.
Kortom door en door verlogen, zo rot als een mispel.

Probeer nu eens wat je mij verwijt op jezelf en mijn opponenten toe te passen.

Geef je nou eens een antwoord op mijn vraag? Zo moeilijk is die vraag toch niet?

mark61
19-06-07, 18:05
Geplaatst door 1973Tanger
Wat betekent 'ad hominem', ben nooit te oud om wat te leren.

Tot / naar de mens > op de persoon gericht. Homo = mens, hominem = mens lijdend voorwerp, in het Latijn that is.

Voor de volledigheid: homo uit homofiel en andere dergelijke woorden is Grieks en betekent gelijksoortig.

H.P.Pas
19-06-07, 18:05
Geplaatst door 1973Tanger
Wat betekent 'ad hominem', ben nooit te oud om wat te leren.

Argumentum ad hominem (http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem)

Qaiys
19-06-07, 18:07
Geplaatst door mark61
Je toevlucht nemen tot kunstgrepen is een specialiteit die ik al vaker bij je hebt vastgesteld.

Kijk, in alinea 2 word je nou weer nodeloos ad hominem :zegniets:

Ah de glazen bol van jomanda wordt weer uit de kast gehaald. Wow ik zal wel een hele moeilijke vraag gesteld hebben.

Wel leuk om jou en je keffertje zo te zien draaikonten.

mark61
19-06-07, 18:09
Geplaatst door Qaiys
Ah de glazen bol van jomanda wordt weer uit de kast gehaald. Wow ik zal wel een hele moeilijke vraag gesteld hebben.

Wel leuk om jou en je keffertje zo te zien draaikonten.

Je bent te voorspelbaar geworden :huil:

David
19-06-07, 18:14
Wel grappig dat Schaap die quotes van Pas nooit snapt en dan maar roept dat het uitvluchten zijn. Topamusement.

Qaiys
19-06-07, 18:16
Geplaatst door mark61
Je bent te voorspelbaar geworden :huil:

Voorspelbare reakties krijgen voorspelbare antwoorden.

Qaiys
19-06-07, 18:19
Geplaatst door David
Wel grappig dat Schaap die quotes van Pas nooit snapt en dan maar roept dat het uitvluchten zijn. Topamusement.

Ach gossie (homo)keffertje nummer 2 uit het vriendengroep meldt zich. Ik moet ergens wel een gevoelige snaar geraakt hebben met mijn simpele vraag.

H.P.Pas
19-06-07, 18:19
Geplaatst door Qaiys
Probeer nu eens wat je mij verwijt op jezelf en mijn opponenten toe te passen.

Waarom ?


Geplaatst door Qaiys

Geef je nou eens een antwoord op mijn vraag? Zo moeilijk is die vraag toch niet?

Een ander woord voor kunstgreep is een slimmigheidje. (Zoals eristiek niets anders is als een mooi woord voor boerenslimheid.)
Daar jij aan de lopende band slimmigheidjes toepast ben je slim.
En daar je graag het laatste woord hebt, beloof ik je geen antwoord meer te zullen geven.

Qaiys
19-06-07, 18:24
Geplaatst door H.P.Pas
Waarom ?

Misschien dat zult inzien dat wat je mij verwijt jij je daar zelf schuldg aan maakt.


Een ander woord voor kunstgreep is een slimmigheidje. (Zoals eristiek niets anders is als een mooi woord voor boerenslimheid.)
Daar jij aan de lopende band slimmigheidjes toepast ben je slim.

Dus als ik van mezelf vind dat ik niet slim ben, ben ik in jouw ogen wel slim?


En daar je graag het laatste woord hebt, beloof ik je geen antwoord meer te zullen geven.

Ah wat jammer nou.

mark61
19-06-07, 18:32
Geplaatst door Qaiys
Voorspelbare reakties krijgen voorspelbare antwoorden.

Nou nee, het gaat tegenwoordig meestal zo dat jij het op een gegeven moment gewoon niet meer begrijpt en dan om je heen gaat slaan met een machete. Ik weet niet waarom. Vroeger was je slimmer, lijkt wel.

Qaiys
19-06-07, 18:39
Geplaatst door mark61
Nou nee, het gaat tegenwoordig meestal zo dat jij het op een gegeven moment gewoon niet meer begrijpt en dan om je heen gaat slaan met een machete. Ik weet niet waarom. Vroeger was je slimmer, lijkt wel.

Oow wat begrijp ik hier dan niet? Ik constanteer dat op een simpele vraag in deze discusie van mij er meteen allerlei vermeende zaken mijn persoon worden toegemeten en jullie als aasgieren op mij duiken.

broodjeaap
19-06-07, 18:45
Geplaatst door mark61
en dan om je heen gaat slaan met een machete. Ik weet niet waarom. Vroeger was je slimmer, lijkt wel.

-Wanneer ik toch weer eens naar de Kapel ga, brand ik een kaarsje voor hem. Wat moet je doen.

Qaiys
19-06-07, 18:53
Geplaatst door broodjeaap
-Wanneer ik toch weer eens naar de Kapel ga, brand ik een kaarsje voor hem. Wat moet je doen.

Er hoeft geen lidwoord voor Kapel gebruikt worden. Bij plaatsnamen is het fout om een lidwoord te gebruiken, tenzij je kapel bedoelt, maar dan hoef je geen hoofdletter te gebruiken. Of is de Kapel een naam voor een kerk of iets dergelijks? Tevens mis ik een vraagteken bij je laatste zin. :)

broodjeaap
19-06-07, 19:03
Geplaatst door Qaiys
Er hoeft geen lidwoord voor Kapel gebruikt worden. Bij plaatsnamen is het fout om een lidwoord te gebruiken, tenzij je kapel bedoelt, maar dan hoef je geen hoofdletter te gebruiken. Of is de Kapel een naam voor een kerk of iets dergelijks? Tevens mis ik een vraagteken bij je laatste zin. :)

Werkelijk, Qais? Geloof je echt, dat ik jou nodig heb om over deze dingen na te kunnen denken? -Zelf ben je ook in een zwanenei geboren, dus ik kan zoiets gewoon vragen toch?

mark61
19-06-07, 19:18
Geplaatst door Qaiys
Oow wat begrijp ik hier dan niet? Ik constanteer dat op een simpele vraag in deze discusie van mij er meteen allerlei vermeende zaken mijn persoon worden toegemeten en jullie als aasgieren op mij duiken.

Jij maakte een dom foutje en bent te kinderachtig om het toe te geven. Je bent bereid 17 pagina´s door te wauwelen om je ´gelijk´ te halen. Ik vind je zielig.

Veel succes, ik ga eten. :p

Qaiys
19-06-07, 19:47
Geplaatst door mark61
Jij maakte een dom foutje en bent te kinderachtig om het toe te geven. Je bent bereid 17 pagina´s door te wauwelen om je ´gelijk´ te halen. Ik vind je zielig.

Veel succes, ik ga eten. :p

Is dat zo? Waar ontken ik dat ik een foutje heb gemaakt?

Marsipulami
20-06-07, 11:34
Ook Nederlanders turen naar vale gieren


In het zuiden van Nederland zijn gedurende de hele dag weer vale gieren waargenomen. Het zijn er wel minder dan de afgelopen dagen. De grootste groep werd deze ochtend gezien bij Oss. Volgens Vogelbescherming Nederland ging het om een groep van 41 vogels.

Later op de dag werd nog een groep van dertig gieren gezien in de buurt van Eindhoven. Verspreid over de dag zagen waarnemers nog enkele exemplaren vliegen in de provincies Limburg, Noord-Brabant en Zeeland. Volgens een woordvoerder van de Vogelbescherming wil dit niet zeggen dat veel van de vogels uit Nederland zijn vertrokken. De dieren kunnen zich ook op een rustig plekje bevinden waar ze niet worden opgemerkt.

De vale gieren werden de afgelopen dagen op verscheidene plekken in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg gezien. Vandaag werden de gieren ook in België gesignaleerd: in Geraardsbergen, Adegem en Zolder. De roofvogels, afkomstig uit de Spaanse Pyreneeën, zijn op zoek naar voedsel. In hun oorspronkelijke leefgebied is dat steeds moeilijker te vinden. (anp/hln)