PDA

Bekijk Volledige Versie : De Fabel van de illegaal: wit privilege.



Futbolista_fem
20-06-07, 11:57
http://www.gebladerte.nl/11348f85.htm

:)

Bofko
20-06-07, 12:03
We zijn allemaal wit. Of zwart.

Iglo
20-06-07, 13:16
Na het lezen van de eerste regel: "Ook witte mensen maken deel uit van het systeem van racisme. Daarom moeten ze voor een succesvol anti-racisme kritisch naar zichzelf en hun witte privileges kijken, en daar ook consequenties aan verbinden. Want “wat we niet zeggen, waar we niet over praten, laat de status quo toe voort te bestaan". Er staat maar liefst 100 keer het woordje wit in dit artikel....

Futbolista_fem
20-06-07, 13:52
Geplaatst door Iglo
Na het lezen van de eerste regel: "Ook witte mensen maken deel uit van het systeem van racisme. Daarom moeten ze voor een succesvol anti-racisme kritisch naar zichzelf en hun witte privileges kijken, en daar ook consequenties aan verbinden. Want “wat we niet zeggen, waar we niet over praten, laat de status quo toe voort te bestaan". Er staat maar liefst 100 keer het woordje wit in dit artikel....

LOL.

Het is een complot.

Iglo
20-06-07, 14:34
Geplaatst door Futbolista_fem
LOL.

Het is een complot. Het is meer dat ik het idee heb dat de schrijver nogal geobsedeerd is =].

Bofko
20-06-07, 15:13
racisme = discriminatie + macht.

super ick
20-06-07, 15:38
Ik ben op zoek naar nieuwe roeiers. Ik wil van het weekend waterskien maar er zijn er 3 ziek.

Wat een jankverhaal zeg!

observer
20-06-07, 16:46
welke witte privileges heb ik eigenlijk? en kan je het wel privileges noemen als blijkbaar bijna iedereen (90% van de bevolking) ze ook heeft

super ick
20-06-07, 22:51
Wel uit oogpunt van de niet witten, schijnbaar.

observer
21-06-07, 09:53
Geplaatst door super ick
Wel uit oogpunt van de niet witten, schijnbaar. net even gekeken maar heb geen bedienden die me massa of bwana of zo noemen en moet in de zelfde overvolle tram staan (die ook geen segregatie kent) bij mijn weten betaal ik als "witte" single net zo veel belasting als een niet witte single

super ick
21-06-07, 13:44
Geplaatst door observer
net even gekeken maar heb geen bedienden die me massa of bwana of zo noemen en moet in de zelfde overvolle tram staan (die ook geen segregatie kent) bij mijn weten betaal ik als "witte" single net zo veel belasting als een niet witte single

Heb jij zeker nog nooit gehoord van de Arabierentax?
Die moeten meer belasting betalen om hier te mogen wonen. Maar niet verder vertellen, zij hebben al zoveel te lijden.

Julien
21-06-07, 14:21
"In Nederland worden witte mensen al decennialang aangesproken op hun eigen verantwoordelijkheid voor racisme, meestal door zwarte Nederlanders, migranten en vluchtelingen. Daar zou beter naar geluisterd moeten worden. Sinds een aantal jaar spreken, met mondjesmaat, ook witten andere witte mensen aan op hun geprivilegieerde positie. Als witte activisten die het racistische systeem willen veranderen, vinden wij dat witte mensen hun verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun eigen witte positie, en zich daar over moeten uitspreken."

---

:moe:

Olive Yao
21-06-07, 18:51
Waarom hebben we geen Witte Schaap op de site?

David
21-06-07, 19:07
Geplaatst door Olive Yao
Waarom hebben we geen Witte Schaap op de site?

Mark 61 heeft toch zo'n wit blaatgeval in z'n avatar?

Shemharosh
21-06-07, 19:33
gaay het hier over white trash??!! of over die bloedzuigende muggen van die babyboomers die maar roepen dat ze toch goed terecht zijn gekomen???!!