PDA

Bekijk Volledige Versie : Imago zit Pastors dwars bij vinden baan



IbnRushd
21-06-07, 00:07
Imago zit Pastors dwars bij vinden baan

Door ANTTI LIUKKU

ROTTERDAM - Pittige uitspraken over moslims kostte wethouder Marco Pastors in het vorige college de kop.

Nu blijkt dat de controverse rond zijn persoon hem nog steeds dwars zit, en wel bij het vinden van een nieuwe baan. ,,En dat is raar, want ik weet toch best aardig hoe je moet besturen,’’ meent Pastors.

Discriminatie op de arbeidsmarkt? In ieder geval wil het maar niet lukken bij zijn zoektocht naar een nieuwe maatschappelijke functie. Het liefst doet hij iets dat te maken heeft het het ‘publieke belang’. Pastors: ,,Als wethouder had ik toch een goede staat van dienst. Dan zou je zeggen dat je snel een goede baan kunt krijgen. Nu blijkt dat veel werkgevers nogal huiverig zijn. Zodra je iets kritisch hebt gezegd over moslims, wordt het blijkbaar een stuk moeilijker.’’

Tja, een probleem dat promimenten van gevestigde partijen onbekend is. Voor hen staan tal van bestuursbaantjes in de aanbieding, constateert de oud-wethouder.

Overigens is Pastors deze week partijleider af. Fractievoorzitter Sørensen is het vervolg ook voor landelijke kwesties het gezicht van de partij.

Pastors: ,,Ik blijf mij even hard inzetten in de gemeenteraad. Maar nu heb ik iets meer tijd voor andere dingen.’’

Financieel gezien is de wanhoop nog niet zo groot. Pastors ontvangt nog ‘heel lang wachtgeld’, zoals hij zelf zegt. Daarnaast doet hij zo nu en dan betaald advieswerk.

ad.nl


Wie wilt Pastors aan een baan helpen?

illmatik
21-06-07, 00:19
Geplaatst door IbnRushd
Wie wilt Pastors aan een baan helpen?

Ik heb nog wel een vacature voor een archiefmedewerker. Mag ie kopieën van scrolls uit de Egyptische oudheid en het Andalusische tijdperk archiveren. Misschien leert ie dan nog eens wat.

Qaiys
21-06-07, 00:21
Geplaatst door illmatik
Ik heb nog wel een vacature voor een archiefmedewerker. Mag ie kopieën van scrolls uit de Egyptische oudheid en het Andalusische tijdperk archiveren. Misschien leert ie dan nog eens wat.

Hoeveel betaalt het?

illmatik
21-06-07, 00:24
Geplaatst door Qaiys
Hoeveel betaalt het?

Vooropleiding en opgedane werkervaring bepalen mede het salaris. Gezien de bagage die Pastors met zich meedraagt, ben ik bereid om € 150,- boven bijstandsniveau te zitten. Voor moslims gelden uiteraard andere schalen, te beginnen bij € 2.250,= (ongeveer schaal 6 a 7 ambtenaren-CAO) met een maximum van schaal 8, periodiek 11 (+/- € 2.950,=).

IbnRushd
21-06-07, 00:25
Qaiys en Pastors kunnen goed met elkaar uit de voeten. :cool:

Qaiys
21-06-07, 00:32
Geplaatst door illmatik
Vooropleiding en opgedane werkervaring bepalen mede het salaris. Gezien de bagage die Pastors met zich meedraagt, ben ik bereid om € 150,- boven bijstandsniveau te zitten. Voor moslims gelden uiteraard andere schalen, te beginnen bij € 2.250,= (ongeveer schaal 6 a 7 ambtenaren-CAO) met een maximum van schaal 8, periodiek 11 (+/- € 2.950,=).

Mag ik ook solliciteren?

illmatik
21-06-07, 00:34
Geplaatst door Qaiys
Mag ik ook solliciteren?

Verexcuseer mij mijn witteboordenreactie: u bent veel te hoog gekwalificeerd voor deze functie. Ik hou echter wel uw motivatie in portfolio. Voor het geval dhr. Pastors alsnog afvalt.

In het kader van positieve discriminatie zal een minderheid als Pastors toch echt wel voorrang moeten krijgen.

Qaiys
21-06-07, 00:38
Geplaatst door IbnRushd
Qaiys en Pastors kunnen goed met elkaar uit de voeten. :cool:

Tijdens de islam debatten in Rotterdam had ik een kleine actie tegen hem gestart. Ik maakte folders waarbij ik enkele van zijn leugens inzake de islam weersprak en die aan de deelnemers uitdeelde. De dag erna had een lid van van de provinciale staten in de krant kritiek op hem dat hij te ver ging in zijn onzin betreffende moslims en ze met rust moest laten. Dat was de eerste keer dat een lid van Leefbaar Rotterdam kritiek op hem had wat moslims betreft. De week erna kwam Pastors naar me toe en wilde weten wie ik was en van welke partij ik lid was etc.. Ik zei hem dat ik gewoon een burger was die zijn leugens bestrijde.

Qaiys
21-06-07, 00:40
Geplaatst door illmatik
Verexcuseer mij mijn witteboordenreactie: u bent veel te hoog gekwalificeerd voor deze functie. Ik hou echter wel uw motivatie in portfolio. Voor het geval dhr. Pastors alsnog afvalt.

In het kader van positieve discriminatie zal een minderheid als Pastors toch echt wel voorrang moeten krijgen.

Dat valt wel mee, ik heb alleen maar een Atheneumdiploma.

IbnRushd
21-06-07, 00:49
Geplaatst door Qaiys
De week erna kwam Pastors naar me toe en wilde weten wie ik was en van welke partij ik lid was etc.. Ik zei hem dat ik gewoon een burger was die zijn leugens bestrijde.

Ja? En hoe reageerde hij toen je dat tegen hem zei?

Qaiys
21-06-07, 00:51
Geplaatst door IbnRushd
Ja? En hoe reageerde hij toen je dat tegen hem zei?

Hij glimlachte en ging ervandoor.

1973Tanger
21-06-07, 02:00
Pastors kan ik zo kwijt in de postkamer als postjongen, in onze gebouw van de Dienst Werk en Inkomen Amsterdam. Wel moet hij rekening houden met 120% van het sociaal minimum en een proefperiode van 6 maanden. Kan ik hem lekker gebruiken als lakei en whitebord bij presentaties e.d. Als Rotterdammer moet hij natuurlijk wel affectie hebben voor Amsterdam. Als het even tegenzit ben ik de aangewezen persoon om hem van het dak op de 15de etage per ongeluk naar beneden te zuilen (wel met z'n hoofd naar voren), volgens een groen boekje van een 'omstreden' moskee in de hoofdstad.

Coolassprov MC
21-06-07, 08:38
Geplaatst door Qaiys
Dat valt wel mee, ik heb alleen maar een Atheneumdiploma.

ik heb er twee

mark61
21-06-07, 09:12
Pastors heeft last van zijn virtuele boerka. Ik zou dat wachtgeld intrekken want hij doet duidelijk zijn best niet.

Oh ja, Schaap met zijn actie :rambo: Ik ziet hem nog staan met zijn subversieve lectuur.

IbnRushd
22-06-07, 15:19
Pastors mag magazijn in

Door ANTTI LIUKKU

ROTTERDAM - Geen werk voor Marco Pastors? Als het aan GroenLinks ligt, kan de oud-wethouder zo aan de slag. En wel als magazijnmedewerker, tomatenplukker of telefoniste (m/v).

De suggestie van raadslid Arno Bonte komt nadat Pastors liet weten dat het maar niet wil lukken met de zoektocht naar een nieuwe baan. Zijn controversiële imago, en meer in het bijzonder zijn uitspraken over moslims, spelen hem daarbij parten, zo zegt hij.
Het liefst doet het Leefbaar-raadslid iets met ‘het publiek belang’. Bonte heeft de vacaturebank erop nageslagen om Pastors ‘even op weg te helpen’. ,,Want je wilt Rotterdamse bijstandsgerechtigden het werk laten doen dat nu door Oost-Europeanen wordt gedaan, omdat je in Rotterdam liever geen Polen en Bulgaren ziet,’’ licht hij in een open brief toe.

Zo zou Pastors zich ook per direct kunnen aanmelden als strandwacht, tractorbestuurder of congiërge op een vmbo-school. ,,Voor alle functies wordt een gemotiveerde werkhouding gevraagd. Ik hoop dat er iets voor je bij zit!’’ schrijft Bonte.

Ook PvdA-er Duco Hoogland heeft zich opgewonden over de reactie van Pastors. ,,Schandalig dat iemand die wachtgeld ontvangt niet veel sneller aan het werk is. En bovendien van mensen met een uitkering eist dat ze onder hun niveau moeten solliciteren,’’ aldus Hoogland.

http://kafka.antifa.net/eennl.poster.jpg

ad.nl

illmatik
22-06-07, 15:30
Een open brief van Arno Bonte aan Marco Pastors:


"Van andere Rotterdammers met een uitkering verwacht je dat ze de eerste de beste baan accepteren die ze wordt aangeboden, ook als die ver onder hun niveau ligt. Ik snap dat je jezelf gezien je veelzijdige capaciteiten wat meer tijd heb gegund in de zoektocht naar je droombaan. Maar na anderhalf jaar zoeken vind je waarschijnlijk zelf de tijd wel aangebroken om je wat breder te gaan oriënteren.

Om je een eindje op weg te helpen bij het solliciteren heb ik een aantal vacatures voor jeIcoon Opmerkelijk opgezocht van functies waar je direct aan de slag kan. Het zijn allemaal banen in de regio Rotterdam:

- Postkamermedewerker (Rotterdam)
- Strandwacht (Hoek van Holland)
- Telefoniste (m/v) (Rotterdam)
- Magazijnmedewerker (Schiedam)
- Huishoudelijke hulp (Rotterdam)
- Tomatenplukker (Maasland)
- Congiërge op een VMBO-school (Rotterdam)
- Tractorbestuurder (Hoek van Holland)

Voor alle functies wordt een gemotiveerde werkhouding gevraagd. Voor de functie van telefoniste (m/v) zoeken ze iemand 'met goede communicatieve vaardigheden en een prettige telefoonstem'. De strandwacht moet over 'een gezonde dosis lef' beschikken en voor de magazijnmedewerker wordt gezocht naar een 'doener'. Allemaal eigenschappen die jou op het lijf zijn geschreven. Ik hoop dat er iets voor je bij zit!

Veel succes met solliciteren!"

Arno Bonte.
=======

:haha:

1973Tanger
22-06-07, 19:18
Ja het valt allemaal niet mee hé. Datzelfde geldt overigens ook voor z'n maatje Joost Eerdmans. Uitgangspositie van de sociale zekerheid gebiedt: Algemeen aanvaardbaar werk. Dat geldt voor iedereen ongeacht achtergrond. Dus ook voor Pastors en kornuiten.

Het_Is_Lent
22-06-07, 23:18
:hihi:.