PDA

Bekijk Volledige Versie : PvdA eist verbod op moordgames



IbnRushd
20-06-07, 23:21
PvdA eist verbod op moordgames

DEN HAAG - Minister Hirsch Ballin (Justitie) moet sadistische computergames in Nederland kunnen verbieden.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00115/bibu02_2106manhunt0_115579h.jpg
In Manhunt2 moet de speler zijn vijanden op een zo gruwelijk mogelijke manier moet afmaken.

Desnoods moeten de makers van gewelddadige spellen in Europees verband worden aangepakt. Dat vindt Tweede Kamerlid Jeroen Dijsselbloem (PvdA).

Hij stelt Kamervragen naar aanleiding van de ophef die in Groot-Brittannië is ontstaan over het computerspel Manhunt2. Daar is verkoop van het omstreden videospel van het Amerikaanse bedrijf Rockstar Games inmiddels verboden. De Britse Raad voor Filmkwalificatie (BBFC) noemt het spel ‘buitensporig sadistisch’.

In Manhunt2 is de speler een uit een gesticht ontsnapte figuur die zijn vijanden op een zo gruwelijk mogelijke manier moet afmaken. Volgens de BBFC zijn er meer van dergelijke spellen, maar onderscheidt Manhunt2 zich negatief door de uitzonderlijke wijze waarop spelers worden aangemoedigd sadistische moorden te plegen.

Volgens de BBFC zet het spel mensen aan tot ‘wreed’ geweld. Het is voor het eerst in tien jaar dat deze organisatie een spel verbiedt.

Een Amerikaanse actiegroep die opkomt voor de belangen van het gezin grijpt het het Britse verbod onmiddellijk aan om ook in de VS actie te ondernemen tegen Manhunt2.

ad.nl

illmatik
20-06-07, 23:27
Van mijn Battlefield 2-cd's blijven die leugenaars mooi af.

IbnRushd
20-06-07, 23:29
Geplaatst door illmatik
Van mijn Battlefield 2-cd's blijven die leugenaars mooi af.

Super_ick zal niet blij zijn als manhunt2 verboden wordt in NL. :cheefbek:

illmatik
20-06-07, 23:30
Geplaatst door IbnRushd
Super_ick zal niet blij zijn als manhunt2 verboden wordt in NL. :cheefbek:

Zou hij zich inbeelden dat de tegenstanders moslims zijn, wanneer hij speelt? :cheefbek:

IbnRushd
20-06-07, 23:33
Geplaatst door illmatik
Zou hij zich inbeelden dat de tegenstanders moslims zijn, wanneer hij speelt? :cheefbek:

Ja, dat zou een logische verklaring zijn. Heb ik overigens ook, maar dan zijn het geen moslims, als je begrijpt wat ik er mee bedoel. :) Goede uitlaatklep voor woede en frustratie.

catwomen
21-06-07, 06:07
Een goede moslim probeert zoveel mogelijk te leven zoals onze profeet Mohammed (vzmh),
Op dit topic zijn er een paar die dit kennelijk zijn vergeten, of zijn idd geen moslims. Zij zijn de beste anti reclame voor islaam!

Joesoef
21-06-07, 06:44
De echte gamert kan niet zonder de nieuwsgroepen.......

mark61
21-06-07, 08:49
Geplaatst door catwomen
Een goede moslim probeert zoveel mogelijk te leven zoals onze profeet Mohammed (vzmh),
Op dit topic zijn er een paar die dit kennelijk zijn vergeten, of zijn idd geen moslims. Zij zijn de beste anti reclame voor islaam!

Dat soort dingen verbaast mij altijd lichtelijk. :) Eerst straffe verhalen over strikte plichten & opvattingen; vervolgens blijkt de spreker een americanofiel. Met alle sex, geweld en materialisme vandien.

Straange things happening.

IbnRushd
21-06-07, 22:11
Geplaatst door catwomen
Een goede moslim probeert zoveel mogelijk te leven zoals onze profeet Mohammed (vzmh),
Op dit topic zijn er een paar die dit kennelijk zijn vergeten, of zijn idd geen moslims. Zij zijn de beste anti reclame voor islaam!

Het was sarcastisch bedoeld hoor. Niet meteen gaan huilen. :)

Ps: ga je trouwens ook dat spel kopen: manhunter 2?

illmatik
21-06-07, 22:14
Geplaatst door IbnRushd
Het was sarcastisch bedoeld hoor. Niet meteen gaan huilen. :)

Ps: ga je trouwens ook dat spel kopen: manhunter 2?

'catwomen' lijkt mij meer een type voor Sniper Elite.

IbnRushd
21-06-07, 22:16
Geplaatst door illmatik
'catwomen' lijkt mij meer een type voor Sniper Elite.

Of Command & Conquer 3. Kan ze met tanks, vliegtuigjes en weet ik niet wat 'slechte' landen aanvallen en een democratisch land van maken.

Wat voor spel zou je voor Mark61 adviseren?

illmatik
21-06-07, 22:20
Geplaatst door IbnRushd
Of Command & Conquer 3. Kan ze met tanks, vliegtuigjes en weet ik niet wat 'slechte' landen aanvallen en een democratisch land van maken.

Wat voor spel zou je voor Mark61 adviseren?

:hihi:

Geef m61 maar Age of Empires 2. Kan ie de geschiedenis virtueel herschrijven en naar zijn hand zetten. Alles voor de waan.

mark61
21-06-07, 23:14
Geplaatst door illmatik
:hihi:

Geef m61 maar Age of Empires 2. Kan ie de geschiedenis virtueel herschrijven en naar zijn hand zetten. Alles voor de waan.

Ik doe riel reality in mijn auto. alles voor de thrill.

tr_imparator
22-06-07, 01:27
Veel interessanter vind ik 'recht' in online games. Ik had laatst een mail gestuurd naar een ''expertisecentrum'' in de vrije universiteit over rechten en online gaming.

Ik had dit als antwoord gekregen:


Van mijn collega begreep ik dat u geinteresseerd bent in rechten en games. De vragen die u stelt zijn precies ook die waar juristen hun hoofd over buigen. Zoals in hoeverre toepassing van algemene voorwaarden onder alle omstandigheden redelijk is. In juni is een boek over MMORPG en recht verschenen, waarin antwoorden op uw vragen te vinden zijn.

Zie http://www.nvvir.nl/doc/boekvirtuallaw.doc


Mijn vragen hadden betrekking op virtuele goederen in online games. Ik had namelijk een aantal goederen(ter waarde van ca. 1000-1500 euro, via ebay kan je het verkopen en kopen).

Maar omdat ik een regel had overtreden van de policy werd ik gebanned. Dat betekent dat ik behalve mijn cd-key(temporary), ook al mijn spullen had kwijtgeraakt(account permanent gebanned). Anyways, cd-key maakte mij niet zoveel uit, omdat een niewe cdtje maar een tientje kost, maar mijn spullen en karakter niet(die kostte veel tijd en geld).

Dat vond ik onredelijk en heb advies gevraagd bij de vrije universiteit, mbt rechten in online gaming. Ik stelde dat de rechten van klanten onredelijk waren, met het bovenstaande voorbeeld. Ze hadden niet het recht om mijn account te bannen, want dat was mijn eigendom, maar wel mijn cd-key. Hun spel en server.

Maar er was ergens een regeltje dat alles in die game van hun was. Die moet geschrapt worden, want het is niet eerlijk tegenover de speler. Ik had natuurlijk gelijk,.maar tja: spelers hebben geen rechten!

Shemharosh
22-06-07, 06:46
Geplaatst door tr_imparator
Veel interessanter vind ik 'recht' in online games. Ik had laatst een mail gestuurd naar een ''expertisecentrum'' in de vrije universiteit over rechten en online gaming.

Ik had dit als antwoord gekregen:




Mijn vragen hadden betrekking op virtuele goederen in online games. Ik had namelijk een aantal goederen(ter waarde van ca. 1000-1500 euro, via ebay kan je het verkopen en kopen).

Maar omdat ik een regel had overtreden van de policy werd ik gebanned. Dat betekent dat ik behalve mijn cd-key(temporary), ook al mijn spullen had kwijtgeraakt(account permanent gebanned). Anyways, cd-key maakte mij niet zoveel uit, omdat een niewe cdtje maar een tientje kost, maar mijn spullen en karakter niet(die kostte veel tijd en geld).

Dat vond ik onredelijk en heb advies gevraagd bij de vrije universiteit, mbt rechten in online gaming. Ik stelde dat de rechten van klanten onredelijk waren, met het bovenstaande voorbeeld. Ze hadden niet het recht om mijn account te bannen, want dat was mijn eigendom, maar wel mijn cd-key. Hun spel en server.

Maar er was ergens een regeltje dat alles in die game van hun was. Die moet geschrapt worden, want het is niet eerlijk tegenover de speler. Ik had natuurlijk gelijk,.maar tja: spelers hebben geen rechten!

hahhaha...alles van hun ja....is het geval met Google earth of welke "gratis" progamma dan ook.Het zijn net wiki's waar iedereen aan mij mag doen en er van alles mag toevoegen waardoor de site groter en beter wordt...maar de site is wel nog steeds van de eigenaars inclusief je bijdragen en je "prive"gegevens.

IbnRushd
22-06-07, 16:56
Geplaatst door tr_imparator
Veel interessanter vind ik 'recht' in online games. Ik had laatst een mail gestuurd naar een ''expertisecentrum'' in de vrije universiteit over rechten en online gaming.

Ik had dit als antwoord gekregen:

[..........................]


Mijn vragen hadden betrekking op virtuele goederen in online games. Ik had namelijk een aantal goederen(ter waarde van ca. 1000-1500 euro, via ebay kan je het verkopen en kopen).

Maar omdat ik een regel had overtreden van de policy werd ik gebanned. Dat betekent dat ik behalve mijn cd-key(temporary), ook al mijn spullen had kwijtgeraakt(account permanent gebanned). Anyways, cd-key maakte mij niet zoveel uit, omdat een niewe cdtje maar een tientje kost, maar mijn spullen en karakter niet(die kostte veel tijd en geld).

Dat vond ik onredelijk en heb advies gevraagd bij de vrije universiteit, mbt rechten in online gaming. Ik stelde dat de rechten van klanten onredelijk waren, met het bovenstaande voorbeeld. Ze hadden niet het recht om mijn account te bannen, want dat was mijn eigendom, maar wel mijn cd-key. Hun spel en server.

Maar er was ergens een regeltje dat alles in die game van hun was. Die moet geschrapt worden, want het is niet eerlijk tegenover de speler. Ik had natuurlijk gelijk,.maar tja: spelers hebben geen rechten!

Laat me raden. World of Warcraft? In maand april zijn er 114.000 accounts (alleen in Europa) gebanned.