PDA

Bekijk Volledige Versie : Zoon (19) koopt paddestoelen in NL coffeeshop en pleegt vervolgens driedubbele moord



Marsipulami
21-06-07, 13:46
Zoon Storme kocht hallucinogene paddestoelen


starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Leopold Storme (19) heeft zijn ouders François-Xavier en Caroline en zijn zus Carlouchka niet vermoord. Daar blijven zijn familie en vrienden van overtuigd. Zij achten de jongen daar niet toe in staat.

De politie denkt daar anders over. Hun theorie is dat Storme de driedubbele moord op zijn ouders en zus pleegde terwijl hij hallucineerde door drugs. Storme moest maandag een drugstest ondergaan, maar de resultaten daarvan zijn nog niet bekend.

Leopold Storme vertelde de rechercheurs dat hij de avond van de moord in De Panne aan het studeren was, maar de speurders zijn ervan overtuigd dat hij in Brussel was.

De speurders hebben het gsm-signaal van één van de twee toestellen van Leopold opgevangen in Brussel, die bewuste zaterdagavond van de moord op zijn familie.

Bovendien is er een gsm-oproep van het toestel van Leopold naar zijn grootmoeder, op zondagmorgen, dat niet vanuit De Panne vertrekt, maar uit Brussel. De vrienden van Leopold geloven heilig in zijn onschuld, maar hun getuigenissen spreken niet in zijn voordeel.

Jean Deceuninck, een vriend uit De Panne, was vrijdagavond samen met zijn broer bij Leopold in het penthouse-appartement van diens ouders in De Panne. 'Leopold was die avond niet anders dan gewoonlijk', getuigt hij. 'We hebben wat zitten tateren, ik maakte nog wat grapjes over zijn mooie zus Carloushka en zoals steeds was hij daarbij beschermend en defensief. Hij hield echt van haar en van zijn ouders, daar twijfel ik geen moment aan.'

Jean en Leopold zouden elkaar zaterdag terugzien. 'Wij hadden weer afgesproken', zegt Jean. 'Overdag zou hij studeren, rond negen uur zouden we elkaar weer zien. Ik heb hem die avond drie keer gebeld, ook een boodschap ingesproken op de voicemail van zijn gsm, maar hij heeft niet geantwoord of teruggebeld. Ik ben ook nog langs het appartement gepasseerd, heb er aangebeld, maar er kwam geen reactie.'

Nochtans hadden de twee vrienden duidelijk afgesproken. En met reden: Jean zou Leopold een lader voor de gsm verkopen. Ook dit verhaal is merkwaardig: Leopold had al een jaar een tweede gsm, die hij nooit eerder gebruikt had, precies omdat hij geen lader voor de batterij had. Nu wilde hij per se een lader.

Ook het drugsgebruik van Leopold roept vragen op. Niet dat hij een zware gebruiker was, daar legt iedereen, ook Jean de nadruk op. 'De politie vroeg mij of hij xtc of cocaïne gebruikte, maar dat heb ik eerlijk gezegd nooit gezien', vertelt hij. '

Drinken deed hij ook eerder uitzonderlijk, vrijdagavond bijvoorbeeld hebben we niets gedronken. Maar Leopold vertelde wel dat hij toen de hele dag op stap was geweest om hallucinogene paddestoelen te gaan halen. Hij had vrijdagochtend vanuit De Panne de tram genomen naar Knokke, had daar een fiets gehuurd en was daarmee tot in Sluis gereden. Daar had hij cannabis en paddestoelen gekocht in een smartshop. Hij kon er wel om lachen toen, want de tocht had de hele dag in beslag genomen. Vrijdagavond hebben we die in elk geval niet gebruikt, wat er daarna gebeurd is, weet ik niet.'

Pierre Huet, de advocaat van Leopold Storme, blijft erbij dat zijn cliënt zich niets te verwijten heeft. Hij bevestigt wel dat Storme af en toe drugs gebruikt. 'Maar dat heeft nooit voor moeilijkheden gezorgd. Het klopt ook dat Leopold geen goede resultaten behaalde op school, maar dat kan toch geen reden zijn voor oudermoord? Leopold is er het hart van in. Hij is negentien en groeide op in een familie waar nooit problemen zijn geweest. Hij kan zich niet voorstellen dat iemand zijn ouders heeft vermoord.'

Morgen verschijnt de jongen voor de raadkamer. Die moet beslissen over zijn verdere aanhouding.

Tonny Verhaeghe

wytze
21-06-07, 15:28
een nogal tendentieuze topictitel.

mark61
21-06-07, 15:30
Geplaatst door wytze
een nogal tendentieuze topictitel.

Voor superpaap is het alleszins gematigd.

knuppeltje
21-06-07, 15:49
Geplaatst door Marsipulami
Zoon Storme kocht hallucinogene paddestoelen


starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Leopold Storme (19) heeft zijn ouders François-Xavier en Caroline en zijn zus Carlouchka niet vermoord. Daar blijven zijn familie en vrienden van overtuigd. Zij achten de jongen daar niet toe in staat.

De politie denkt daar anders over. Hun theorie is dat Storme de driedubbele moord op zijn ouders en zus pleegde terwijl hij hallucineerde door drugs. Storme moest maandag een drugstest ondergaan, maar de resultaten daarvan zijn nog niet bekend.

Leopold Storme vertelde de rechercheurs dat hij de avond van de moord in De Panne aan het studeren was, maar de speurders zijn ervan overtuigd dat hij in Brussel was.

De speurders hebben het gsm-signaal van één van de twee toestellen van Leopold opgevangen in Brussel, die bewuste zaterdagavond van de moord op zijn familie.

Bovendien is er een gsm-oproep van het toestel van Leopold naar zijn grootmoeder, op zondagmorgen, dat niet vanuit De Panne vertrekt, maar uit Brussel. De vrienden van Leopold geloven heilig in zijn onschuld, maar hun getuigenissen spreken niet in zijn voordeel.

Jean Deceuninck, een vriend uit De Panne, was vrijdagavond samen met zijn broer bij Leopold in het penthouse-appartement van diens ouders in De Panne. 'Leopold was die avond niet anders dan gewoonlijk', getuigt hij. 'We hebben wat zitten tateren, ik maakte nog wat grapjes over zijn mooie zus Carloushka en zoals steeds was hij daarbij beschermend en defensief. Hij hield echt van haar en van zijn ouders, daar twijfel ik geen moment aan.'

Jean en Leopold zouden elkaar zaterdag terugzien. 'Wij hadden weer afgesproken', zegt Jean. 'Overdag zou hij studeren, rond negen uur zouden we elkaar weer zien. Ik heb hem die avond drie keer gebeld, ook een boodschap ingesproken op de voicemail van zijn gsm, maar hij heeft niet geantwoord of teruggebeld. Ik ben ook nog langs het appartement gepasseerd, heb er aangebeld, maar er kwam geen reactie.'

Nochtans hadden de twee vrienden duidelijk afgesproken. En met reden: Jean zou Leopold een lader voor de gsm verkopen. Ook dit verhaal is merkwaardig: Leopold had al een jaar een tweede gsm, die hij nooit eerder gebruikt had, precies omdat hij geen lader voor de batterij had. Nu wilde hij per se een lader.

Ook het drugsgebruik van Leopold roept vragen op. Niet dat hij een zware gebruiker was, daar legt iedereen, ook Jean de nadruk op. 'De politie vroeg mij of hij xtc of cocaïne gebruikte, maar dat heb ik eerlijk gezegd nooit gezien', vertelt hij. '

Drinken deed hij ook eerder uitzonderlijk, vrijdagavond bijvoorbeeld hebben we niets gedronken. Maar Leopold vertelde wel dat hij toen de hele dag op stap was geweest om hallucinogene paddestoelen te gaan halen. Hij had vrijdagochtend vanuit De Panne de tram genomen naar Knokke, had daar een fiets gehuurd en was daarmee tot in Sluis gereden. Daar had hij cannabis en paddestoelen gekocht in een smartshop. Hij kon er wel om lachen toen, want de tocht had de hele dag in beslag genomen. Vrijdagavond hebben we die in elk geval niet gebruikt, wat er daarna gebeurd is, weet ik niet.'

Pierre Huet, de advocaat van Leopold Storme, blijft erbij dat zijn cliënt zich niets te verwijten heeft. Hij bevestigt wel dat Storme af en toe drugs gebruikt. 'Maar dat heeft nooit voor moeilijkheden gezorgd. Het klopt ook dat Leopold geen goede resultaten behaalde op school, maar dat kan toch geen reden zijn voor oudermoord? Leopold is er het hart van in. Hij is negentien en groeide op in een familie waar nooit problemen zijn geweest. Hij kan zich niet voorstellen dat iemand zijn ouders heeft vermoord.'

Morgen verschijnt de jongen voor de raadkamer. Die moet beslissen over zijn verdere aanhouding.

Tonny Verhaeghe

Ik zei nog zo: blijf van die paddo's af.

Marsipulami
21-06-07, 16:30
Geplaatst door wytze
een nogal tendentieuze topictitel.

De topictitel beperkt zich tot een korte beschrijving van de feiten.

wytze
21-06-07, 16:38
Geplaatst door Marsipulami
De topictitel beperkt zich tot een korte beschrijving van de feiten.


ik lees nergens dat ie ook werkelijk die moorden gepleegd heeft

Marsipulami
21-06-07, 16:47
Geplaatst door wytze
ik lees nergens dat ie ook werkelijk die moorden gepleegd heeft

Een verdachte is onschuldig totdat die door een rechtbank is veroordeeld naar Belgisch recht. Maar wees gerust, tenzij er een mirakel gebeurt zal je hem niet meer op straat tegenkomen de eerste jaren.

Marsipulami
22-06-07, 13:16
Leopold Storme heeft moord op ouders gezien


DM UPDATE 11u31 Leopold Storme, de 19-jarige verdachte van de drievoudige moord in de Marollen, heeft aan de onderzoeksrechter verklaard dat hij een deel van de feiten heeft bijgewoond. Dat heeft het Brusselse parket vrijdagvoormiddag meegedeeld. De jongeman erkent dus dat hij op het moment van de feiten in de winkel van zijn ouders aanwezig was maar ontkent nog steeds dat hij de dader zou zijn. Volgens het parket blijven er wel nog tegenstrijdigheden in zijn verhaal.

Leopold Storme werd donderdag tussen 10.00 uur en 0.30 uur door de onderzoeksrechter ondervraagd. Dat gebeurde op zijn eigen vraag maar de onderzoeksrechter had ook al het voornemen de jongeman nog eens met de elementen van het onderzoek te confronteren. In de loop van dat verhoor heeft Storme een verklaring gegeven over zijn tijdsgebruik in de loop van zaterdag 16 juni, en meer bepaald van die avond.

"De jongeman heeft toegegeven dat hij zaterdagavond op de plaats van de feiten is geweest", zegt parketwoordvoerster Estelle Arpigny. "Daar zou hij een deel van de feiten hebben bijgewoond. Hij zou zelf ook zijn aangevallen en zich verweerd hebben, wat de verwondingen aan zijn handen zou moeten verklaren. Wie de dader of daders van de feiten dan zouden zijn en waarom hij de hulpdiensten niet heeft verwittigd, daarover heeft hij geen uitleg."

Storme zou ook kunnen verklaren waarom de SIM-kaart van zijn gsm vernield werd, maar of die verklaring ook geloofwaardig is, liet woordvoerster Arpigny in het midden. Volgens het parket blijven er in de verklaring van de jongeman nog altijd tegenstrijdigheden. "Hij spreekt niet alleen zichzelf tegen", gaat de woordvoerster verder, "zijn verklaringen worden op een aantal punten ook tegengesproken door de elementen en resultaten van het onderzoek. De verschillende elementen van het onderzoek wijzen nog altijd in dezelfde richting, die van de verdachte."

Over een eventueel druggebruik door Leopold Storme op de dag van de feiten, kon de parketwoordvoerster zich niet uitspreken omdat de onderzoeksresultaten daarover nog niet bekend waren. Het parket zou ook nog niet beschikken over de definitieve resultaten van de autopsieën. (belga/dm)

observer
22-06-07, 14:19
Geplaatst door wytze
ik lees nergens dat ie ook werkelijk die moorden gepleegd heeft of dat die paddo's er iets mee te maken hebben

Marsipulami
22-06-07, 14:38
Geplaatst door observer
of dat die paddo's er iets mee te maken hebben

Het is de hypothese van de politiediensten en de meest aannemelijke om het verhaal aan elkaar te breien.


Leopold Storme (19) heeft zijn ouders François-Xavier en Caroline en zijn zus Carlouchka niet vermoord. Daar blijven zijn familie en vrienden van overtuigd. Zij achten de jongen daar niet toe in staat.

De politie denkt daar anders over. Hun theorie is dat Storme de driedubbele moord op zijn ouders en zus pleegde terwijl hij hallucineerde door drugs.


Cfr:


'Dood na gebruik paddo's is schuld Staat'


De Franse ouders van een meisje van 17 jaar dat vorige week in Amsterdam zelfmoord zou hebben gepleegd na het gebruik van paddo's, zijn woedend op Nederland. Dat melden diverse media.

Minderjarig
Het meisje, Gaelle Caroff, sprong vorige week van een brug bij de IJtunnel. Haar ouders vinden dat de Nederlandse staat medeverantwoordelijk is voor haar dood omdat hun minderjarige dochter zomaar hallucinerende paddestoelen kon kopen.

Niet depressief
Volgens de ouders had het meisje geen zelfmoordneigingen. De paddo's zouden de oorzaak zijn van haar daad. De PVV heeft Kamervragen gesteld naar aanleiding van het dramatische incident.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/03_maart/26/binnenland/0326_1730_paddo_ongeluk.xml

observer
22-06-07, 16:41
zou dan de 1e keer zijn meeste drugsgerelateerde moorden zijn tgv drugs die paranoia veroorzaken, paddo's doen dat dus niet

overigens blijkt uit het artikel niet of hij ze ook werkelijk gebruikt heeft dus wat dat betreft zijn het voorbarige conclusies

Marsipulami
22-06-07, 16:54
Geplaatst door observer
zou dan de 1e keer zijn meeste drugsgerelateerde moorden zijn tgv drugs die paranoia veroorzaken, paddo's doen dat dus niet

overigens blijkt uit het artikel niet of hij ze ook werkelijk gebruikt heeft dus wat dat betreft zijn het voorbarige conclusies

Paddestoelen kunnen net als LSD een 'bad trip' veroorzaken. Of men dan agressief wordt tgo zichzelf of anderen, dat hangt af van de inhoud van de wanen of hallucinaties.

Marsipulami
22-06-07, 17:24
Van drugs tot moord

22.06.2007 08.33u - Het ziet er steeds meer naar uit dat Leopold Storme de dader is van de gruwelijke moorden afgelopen weekend in een stoffenwinkel in de Brusselse Marollen. Wat bezielt een jongeman van 19 om zijn vader, moeder en zus koelbloedig te vermoorden? De politie heeft voorlopig nog het raden naar mogelijke motieven, maar sluit niet uit dat de knaap onder invloed was van drugs.

De student zou volgens getuigen de dag voordien naar Sluis getrokken zijn om er “paddo’s” te kopen, dunne drugspaddestoelen. Die kan je gewoon opeten of roken en je kan er ook thee van maken. Consumptie leidt tot hevige hallucinaties. Het effect van de paddo’s kan best vergeleken worden met die andere drug LSD. “Het gebruik kan aanzetten tot psychoses. De gebruiker is onrustig, wordt paranoïde, is verward. Het is niet ondenkbaar dat iemand dan iets onverklaarbaars doet, zoals een moord plegen”, zegt toxicoloog Jan Tytgat in Het Laatste Nieuws.

In Nederland zijn drugspaddestoelen vrij te verkrijgen in zogenaamde ‘smartshops’. Wat daar zo ‘smart’ of verstandig aan is, zal ons een raadsel zijn. Maar de Nederlandse regering overweegt nu toch een totaal verbod, nadat een 17-jarige Franse toeriste onlangs onder invloed van paddo’s van een brug in Amsterdam naar beneden en de dood in sprong.
Eén en ander bewijst nog maar eens wat een verwoestende gevolgen druggebruik kan hebben. Niet alleen voor de gebruiker, maar ook voor zijn/haar naasten en voor de samenleving. Een beleid van preventie én repressie is dan ook aangewezen.

http://www.vlaamsbelang.be/0/3417

mark61
22-06-07, 17:27
Weer van die paddo-experts die nog nooit zo'n ding van dichtbij hebben gezien.

Maar ik geef toe, NL is het Evil Empire :roker:

wytze
22-06-07, 17:33
Geplaatst door Marsipulami
Van drugs tot moord




http://www.vlaamsbelang.be/0/3417



sjees, het vlaams belang....


er vallen meer doden door alcohol dan door paddo's. zoveel weet ik wel zeker.

paddogebruik wordt afgeraden voor jongeren die zichzelf nog niet kennen las ik trouwens net op een drugsvoorlichtingssite.
dat klinkt wel ok, maar ik kende mezelf ook niet echt goed toen ik een paar keer LSD nam. Ik heb nooit moordneigingen gehad tijdens een trip.

Marsipulami
22-06-07, 22:09
Verdachte Marollenmoord wijst twee overvallers als daders aan

http://www.hln.be/static/FOTO/art/11/15/5/top_460647.jpg

De stoffenwinkel waar de lijken van de ouders en de zus van de verdachte Leopold Storme (grote foto VTM) werden gevonden.HLN UPDATE 20:56
De drievoudige moord in de Brusselse Marollen zou gepleegd zijn door twee overvallers. Dat heeft de verdachte van de moorden, de 19-jarige Leopold Storme verklaard tijdens zijn verhoor door de onderzoeksrechter gisteren. Meesters Huet en Mayence, de advocaten van Storme, hebben vannamiddag op een persconferentie in Charleroi meer uitleg gegeven over dat verhoor. De peter en de neef van de verdachte, Vincent en Louis Storme, geloven in de onschuld van Leopold. "Zelfs als later zou blijken dat hij die vreselijke moorden toch heeft gepleegd, zullen we hem blijven steunen", stelt zijn familie.

Verhoor van dertien uur
De jonge verdachte is gisteren op eigen verzoek gedurende bijna 13 uur lang verhoord door onderzoeksrechter Bernardo Mendes. Dat gebeurde nog voor de advocaten of de jongeman inzage hadden gekregen in het onderzoeksdossier. "Op die manier wilden we vermijden dat men Leopold zou verwijten dat hij zijn verklaringen aanpast naargelang het verloop van het onderzoek", aldus meester Jean-Philippe Mayence.

Naar winkel voor vergeten notities
Volgens zijn verklaringen zou Leopold Storme zaterdagnamiddag vanuit De Panne naar Brussel zijn afgereisd omdat hij notities voor een examen van de daaropvolgende maandag was vergeten. Hij zou met zijn zus Karlouska hebben afgesproken dat die hem zou opwachten in de winkel van hun ouders, François-Xavier en Caroline, in de Kapucijnenstraat.

Schermutseling met overvallers
"Leopold kwam daar aan omstreeks 17 uur en werd aan de ingang van de winkel geconfronteerd met een gemaskerde man", zegt meester Pierre Huet. "Hij heeft die een vuistslag gegeven en is naar het bureau achteraan de winkel gegaan, waar een tweede gemaskerde man stond. Die man had ook handschoenen aan en had een mes vast. Leopold heeft het mes gegrepen maar kreeg een slag op de slaap en heeft het bewustzijn verloren. Toen hij omstreeks 18 uur bijkwam, lagen zijn zus, zijn moeder en zijn vader daar dood en had hij het mes vast."

Paniek
De jongeman zou dan in paniek geslagen zijn omdat hij vreesde als verdachte te worden beschouwd en is naar De Panne teruggekeerd. "Daar heeft hij zich door een arts laten verzorgen voor de snijwonde aan zijn hand", gaat meester Huet verder. "Dat gebeurde omstreeks 22 uur. In zijn verklaringen aan de politie heeft de jongeman een gedetailleerde beschrijving gegeven van de overvallers en heeft hij gezegd waar hij het mes en zijn kleren van die avond heeft achtergelaten. Het is nu aan de speurders om die verklaringen op hun waarheidsgetrouwheid te controleren. Als er bovendien, zoals men zegt, camerabeelden zijn van de buurt van de feiten, kan men daarop ook eventueel de mogelijke overvallers zoeken".

Ongeloofwaardig
Meesters Mayence en Huet beseffen naar eigen zeggen dat het verhaal van Storme ongeloofwaardig kan klinken maar hebben wel vertrouwen in hun cliënt. "Hij heeft zeker een foute beslissing genomen door op de loop te gaan, maar wie kan zeggen hoe hij in een dergelijke situatie zou reageren?" (belga/hln)

Marsipulami
22-06-07, 22:10
Eigenaardig moordonderzoek waarbij zoveel details van het onderzoek meteen in de pers komen.

David
22-06-07, 22:20
Je raakt er door in een trip, hè paap? Blijf niet hangen.

Marsipulami
22-06-07, 22:24
Geplaatst door David
Je raakt er door in een trip, hè paap? Blijf niet hangen.

Het lijkt wel alsof je boos bent op mij. :(

David
22-06-07, 22:28
Geplaatst door Marsipulami
Het lijkt wel alsof je boos bent op mij. :(

Boos? Nee hoor, ik mag je gewoon niet. En da's zacht uitgedrukt. :)

Marsipulami
22-06-07, 22:32
Geplaatst door David
Boos? Nee hoor, ik mag je gewoon niet. En da's zacht uitgedrukt. :)

Ik ben nochtans een heel aardige jongen. ('k Zal het zelf maar zeggen anders zegt toch niemand het :p)

Marsipulami
25-06-07, 10:33
Brit flipt na paddo's in Amsterdams hotel

Een 22-jarige Britse toerist is gisteren in een hotel op de Amsterdamse Martelaarsgracht geflipt na het gebruik van paddo's. De straat werd enige tijd afgesloten omdat de man uit zijn hotelkamer glas en andere voorwerpen op straat gooide.

Nog meer
De hotelgast had samen met twee vrienden enkele paddenstoelen gegeten. Toen die niet snel genoeg werkten, at hij er nog meer. Vervolgens ging de man door het lint en sloeg de hotelkamer kort en klein. Zijn vrienden probeerden hem te kalmeren, maar dit mocht niet baten. De man begon hierop voorwerpen op straat te gooien en verminkte zichzelf met glas. Hij liep daarbij diverse verwondingen op aan zijn handen, nek en armen. Agenten wisten de man uiteindelijk te overmeesteren. De Brit is in zorgwekkende toestand opgenomen in het ziekenhuis.

Zelfmoord
In maart dit jaar pleegde een 17-jarig Frans meisje zelfmoord na het gebruik van paddenstoelen. Zij sprong van een brug vlakbij de IJ-tunnel. (novum/hln)

Marsipulami
11-07-07, 19:01
Leopold Storme nam volgens onderzoek geen hallucinogene drugs


Het toxicologisch onderzoek van Leopold Storme, de 19-jarige jongeman die verdacht wordt van de drievoudige moord in de Marollen, is negatief. Dat heeft Belga vernomen van Storme's advocaat, Pierre Huet.

De jongeman is woensdag voor de Brusselse Kamer van Inbeschuldigingstelling (KI) verschenen die zich moet uitspreken over zijn verdere aanhouding. Om 16.00u was er nog geen beslissing gevallen.

Storme wordt verdacht van de moord op zijn vader, moeder en zus, op zaterdag 16 juni 2007 in de stoffenwinkel van zijn ouders. De drie slachtoffers waren met meer dan honderd messteken afgemaakt. Omdat de jongeman geen steekhoudende verklaring kon geven voor zijn tijdsgebruik in de periode van de feiten, werd hij vrijwel onmiddellijk als verdachte beschouwd.

Een van de elementen die tegen hem spraken was het vermoeden dat de jongeman voor de feiten hallucinogene drugs zou gebruikt hebben, zoals LSD of paddestoelen. De resultaten van het toxicologisch onderzoek spreken dat nu tegen, aldus meester Pierre Huet. Die heeft aan de KI gevraagd om zijn cliënt vrij te laten. Een beslissing wordt in de loop van de vooravond verwacht. (belga/dm)

Iglo
11-07-07, 21:05
Geplaatst door Marsipulami
Ik ben nochtans een heel aardige jongen. ('k Zal het zelf maar zeggen anders zegt toch niemand het :p) Volgens mij ben je best een aardige jongen, je hebt alleen een gigantisch wrok jegens alles wat protestant / niet katholiek is en Nederland in het bijzonder. Dat maakt het nogal lastig om te zien dat je eigenlijk best sympathiek bent.

Marsipulami
21-08-07, 09:42
Twee aanvallers in het vizier voor Marollenmoord

BRUSSEL - Volgens de advocaat van Léopold Storme, die ervan wordt verdacht in juni in de Marollen zijn ouders en zus gedood te hebben, zouden de speurders twee aanvallers op het spoor zijn. Dat meldt Bel RTL.

Léopold Storme heeft aan de speurders verklaard dat hij door twee gemaskerde individuen werd aangevallen de dag van de feiten. Dat gebeurde terwijl hij in het gezelschap was van zijn familie. ivb

Marsipulami
21-08-07, 11:40
Brussels parket ontkent nieuwe sporen in Marollenmoord

In het onderzoek naar de Marollenmoord volgt het gerecht geen nieuwe sporen. Dat laat het Brussels parket weten. Ze reageren daarmee op de uitlatingen van de advocaat van hoofdverdachte Leopold Storme. Die had gesuggereerd dat de speurders twee nieuwe verdachten op het spoor zijn.

Leopold Storme, die verdacht wordt van de moord op zijn vader, moeder en zus op zaterdag 16 juni in de stoffenwinkel van zijn ouders in de Marollen, komt al sinds het begin van het onderzoek met een versie van de feiten waarin hij overvallen wordt door twee of vier mannen. Volgens het Brusselse parket onderzoeken de speurders die piste dan ook al sinds het begin van de zaak.

"Maar tot nu is er geen enkel materieel spoor dat leidt naar nieuwe verdachten", aldus parketmagistraat Jean-Marc Meilleur. "Het gaat hier enkel om beweringen van Stormes advocaat, Pierre Huet." Intussen loopt er wel nog altijd een onderzoek naar al het mogelijke DNA dat aangetroffen werd op de plaats van de misdaad. Tot nu leverde dat enkel resultaten op die in de richting van Leopold Storme wijzen. (belga/dm)

Marsipulami
01-09-07, 12:35
Nieuwe drugshype: trippen op paddenstoelen
31/08/2007 12:00

Steeds meer jongeren zijn de laatste jaren met hallucinogene paddenstoelen gaan experimenteren.

Volgens een enquête van het centrum De Sleutel hebben 5,3 procent van de veertien- tot achttienjarige scholieren ooit paddo's gebruikt, ook wel magic mushrooms of shrooms genoemd, en 2,1 procent in het laatste jaar nog. Onderzoek bij een uitgaanspubliek van 15-34 jaar toonde aan dat daar 20,6 procent ooit paddo's probeerde - ook al is het helemaal geen feestdrug.

'Het aantal mensen dat paddo's gebruikt ligt in de buurt van het aantal mensen dat ecstasy gebruikt. Maar er zijn minder gebruikers die overgaan op frequent gebruik dan bij andere drugs', besluit De Sleutel.

'Fysieke effecten zijn over het algemeen van korte duur: duizeligheid, misselijkheid, rillingen, maagpijn, braken, diarree. Behalve deze lichamelijke gevolgen is er echter de psychologische invloed van paddo's die wel hevig kan zijn: angstige gevoelens, agitatie, verwarring, desoriëntatie... Net zoals bij cannabis kunnen acute psychotische perioden getriggerd worden.'

Verbod
Sinds 2001 hebben zes Europese lidstaten een verbod ingevoerd op paddo's: Denemarken (2001), Nederland (2002), Duitsland, Estland, het Verenigd Koninkrijk (2005) en Ierland (2006).

Omdat ze vrij in de natuur voorkomen en men de eigenaars van die terreinen niet wil criminaliseren, bleven verboden soms beperkt tot gedroogde, geconcentreerde paddo's. De Nederlandse smartshops maakten daarvan gebruik om zich in de verse paddenstoelen te specialiseren, die de helft van hun omzet uitmaken.

In juli 2005 besloot het Verenigd Koninkrijk - dat veruit de grootste markt had, naar schatting honderdduizend porties per maand - om ook de verse paddo's radicaal te verbieden. Het nadeel daarvan was volgens het Europees Waarnemingscentrum een verschuiving van internetshops naar alternatieven waarop helemaal geen controle bestaat en die veel gevaarlijker zijn, zoals de vliegenzwam of panteramaniet.

De verboden hebben veel te maken met de incidenten van de laatste jaren. In 2004 sprong in Manchester al een man van een torengebouw na het nuttigen van Hawaïaantjes in combinatie met alcohol. In 2005 dook een trippende Ier van de vierde verdieping. In heel 2006 werden volgens de Amsterdamse gezondheidsdienst (GGD) 128 paddogebruikers opgenomen in het ziekenhuis, waarvan negentig procent buitenlanders waren.

Marollenmoord
In Brussel zei Leopold Storme, die verdacht wordt van de moorden in een stoffenwinkel in de Marollen, dat hij de dag voordien paddo's in een smartshop was gaan kopen (de Heksenketel in Sluis), maar hij zou ze niet geconsumeerd hebben.

Chris De Stoop

AdamRon
01-09-07, 13:16
Geplaatst door Marsipulami
Nieuwe drugshype: trippen op paddenstoelen
31/08/2007 12:00

Verbod
Sinds 2001 hebben zes Europese lidstaten een verbod ingevoerd op paddo's: Denemarken (2001), Nederland (2002), Duitsland, Estland, het Verenigd Koninkrijk (2005) en Ierland (2006).

Omdat ze vrij in de natuur voorkomen en men de eigenaars van die terreinen niet wil criminaliseren, bleven verboden soms beperkt tot gedroogde, geconcentreerde paddo's. De Nederlandse smartshops maakten daarvan gebruik om zich in de verse paddenstoelen te specialiseren, die de helft van hun omzet uitmaken.


Chris De Stoop

Waar zijn de belgen...
Ohh.. ze zijn druk bezig met het kweken.

Ik vroeg mij al af waarom dit gepost werd

Marsipulami
13-09-07, 00:15
Léopold Storme blijft in voorlopige hechtenis

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/2007/06/26/storme.jpg

BRUSSEL - De Brusselse raadkamer heeft woensdag het verzoek om de vrijlating van Léopold Storme verworpen. De jongeman wordt ervan verdacht zijn ouders en zijn zus te hebben gedood in hun stoffenwinkel in de Brusselse Marollen op 16 juni. Dat meldt zijn advocaat, meester Pierre Huet. Het verzoek om vrijlating werd vrijdag ingediend.


"Weldra zit Léopold drie maanden in voorlopige hechtenis. Hij voelt zich slecht in de gevangenis, maar de zeer grote steun die hij krijgt, houdt hem recht. Hij krijgt regelmatig bezoek en alle dagen ontvangt hij post, waarop hij antwoordt. Ook volgt hij schriftelijk lessen", aldus meester Huet.

Volgens de raadsman blijven alle familieleden, de naasten en de vrienden van zijn zus Carlouchka geloven dat de jongeman onschuldig is. De verschillende gehoorde personen begrijpen de zaak niet en herinneren zich een gezin dat goed aan elkaar hing, stelde de advocaat.

De verdediging van Storme wacht nog steeds op de rapporten van de psychiatrisch deskundigen die haar cliënt al verschillende keren onderzochten. In een rapport over het dossier wordt gesproken over een redelijk hoog alcoholgehalte.

De advocaten van de jongeman betwisten het rapport, dat zich baseert op een afname die 24 uur na de feiten werd uitgevoerd. De advocaten hebben om een tegenexpertise gevraagd. Uit de toxicologische analyses bleek niet dat de jongeman hallucinogene paddestoelen of lsd had genomen.

naam
13-09-07, 09:26
Geplaatst door wytze
sjees, het vlaams belang....


er vallen meer doden door alcohol dan door paddo's. zoveel weet ik wel zeker.

paddogebruik wordt afgeraden voor jongeren die zichzelf nog niet kennen las ik trouwens net op een drugsvoorlichtingssite.
dat klinkt wel ok, maar ik kende mezelf ook niet echt goed toen ik een paar keer LSD nam. Ik heb nooit moordneigingen gehad tijdens een trip.

Wanneer leer je jezelf kennen? Verhalen als mijn opa heeft altijd gerookt en is 80 jaar geworden kennen we wel. N=1 statistiek.

Omdat er meer doden vallen door alcoholgebruik zou je paddogebruik moeten toestaan? Rare manier van redeneren.

naam
13-09-07, 09:27
Geplaatst door Iglo
Volgens mij ben je best een aardige jongen, je hebt alleen een gigantisch wrok jegens alles wat protestant / niet katholiek is en Nederland in het bijzonder. Dat maakt het nogal lastig om te zien dat je eigenlijk best sympathiek bent.

Iedere Belg heeft een hekel aan nederlanders. :hihi:

Marsipulami
15-10-10, 22:05
Marollenmoord: Hypothese rond gebruik hallucinogenen


Eén van de psychiatrische experts die aangesteld werden door de burgerlijke partij, vestigde voor het hof van assisen van Brussel de aandacht op het vermoedelijke gebruik vlak voor de feiten van Salvia. Het gaat om de meest krachtige natuurlijke hallucinogene drug. Hij verraste daarmee alle partijen, ook degene die de opdracht gaven.

De deskundige baseerde zich op aantekeningen die niet opgenomen zijn in het dossier. Volgens dokter Gouffioul is het goed mogelijk dat de beschuldigde zich in een andere staat van bewustzijn bevond tijdens de feiten. Dit na het innemen van de drug die hij de dag ervoor in Sluis kocht.

Dat alles bracht de psychiater bij de hypothese dat Léopold Storme zich precies op het moment van de feiten in een "zwart gat" bevond. Volgens de expert stemt de periode van de feiten, tussen 17.18 en 18.55 uur zaterdag 16 juni 2007, overeen met de duur van de effecten van de plant salvia die snel en kort zijn. Dit zou betekenen dat de beschuldigde de stof nam bij het uitstappen van de trein die hem van Oostende naar Brussel bracht.

Na die hypothetische inname van de drug zou de beschuldigde zich bevonden hebben in een veranderde mentale staat, vergelijkbaar met die van een droom. "Men zweeft maar blijft verbonden aan de realiteit, met momenten van bewusteloosheid", zei de dokter.

Assisenvoorzitster Karin Gérard herinnerde er echter aan dat de beschuldigde verzekerde dat hij de gekochte salvia niet had gebruikt en dat verpakking intact werd terugvonden. (belga/adb)

Marsipulami
18-10-10, 15:03
"Dat Storme salvia gebruikte, vergoelijkt niks"

18/10/10 13u51

Als het voldoende was om toxische substanties te nemen om vrijgesproken te worden, zou er niet veel volk meer rondlopen in de straten van Brussel.
Advocaat-generaal Bernard Dauchot

Dat Léopold Storme vlak voor de driedubbele moord mogelijk salvia gebruikte, wil niet zeggen dat hij de verantwoordelijkheid van zich af kan schuiven. Dat zei advocaat-generaal Bernard Dauchot maandag voor het hof van assisen in Brussel. Het gebruik van de krachtige hallucinogene drug is de belangrijkste hypothese van het college van experts-psychiaters dat werd aangeduid door de burgerlijke partijen.

"Als het voldoende was om toxische substanties te nemen om vrijgesproken te worden, zou er niet veel volk meer rondlopen in de straten van Brussel", zei Dauchot. De advocaat-generaal legde de nadruk op de "bocht van 180 graden" van het college, dat vrijdag nog had verklaard dat Storme verantwoordelijk was voor zijn daden op het moment van de feiten.

"Mentaal niet ziek"

Dat college stelde vast dat de beschuldigde geen psychiatrische problemen heeft. Het college schoof de hypothese naar voren dat Storme zich in een staat van veranderd bewustzijn zou bevinden door het gebruik van salvia. Hij was daarom niet verantwoordelijk voor zijn daden, concludeerde psychiater Fernand Goffioul maandag. "Léopold Storme was mentaal niet ziek", zei psychiater Vincent Dubois. "Een antwoord geven op de verantwoordelijkheidsvraag behoort niet tot onze bevoegdheid."

De verdediging stipuleerde dat alle experts-psychiaters maandag erkenden dat iemand die de moord op zijn familie zag gebeuren, risico loopt op een trauma, met mogelijk geheugenverlies tot gevolg. Maar, de psychiaters baseerden zich voor hun conclusies op de verschillende versies van de beschuldigde, zei advocaat Jean-Philippe Mayence. De verdediging zal het gebruik van salvia niet pleiten. (belga/sps)

The_Grand_Wazoo
18-10-10, 15:09
Ja, ja, van paddo's gaan je moorden en door het katholieke geloof krijg je een onbedwingbare neiging kleine kinderen seksueel te misbruiken. Er zijn overal verbanden te zien voor wie de balk uit het oog van de ander peutert.

Max Stirner
18-10-10, 16:30
Marollenmoord: Hypothese rond gebruik hallucinogenen


Eén van de psychiatrische experts die aangesteld werden door de burgerlijke partij, vestigde voor het hof van assisen van Brussel de aandacht op het vermoedelijke gebruik vlak voor de feiten van Salvia. Het gaat om de meest krachtige natuurlijke hallucinogene drug. Hij verraste daarmee alle partijen, ook degene die de opdracht gaven.

De deskundige baseerde zich op aantekeningen die niet opgenomen zijn in het dossier. Volgens dokter Gouffioul is het goed mogelijk dat de beschuldigde zich in een andere staat van bewustzijn bevond tijdens de feiten. Dit na het innemen van de drug die hij de dag ervoor in Sluis kocht.

Dat alles bracht de psychiater bij de hypothese dat Léopold Storme zich precies op het moment van de feiten in een "zwart gat" bevond. Volgens de expert stemt de periode van de feiten, tussen 17.18 en 18.55 uur zaterdag 16 juni 2007, overeen met de duur van de effecten van de plant salvia die snel en kort zijn. Dit zou betekenen dat de beschuldigde de stof nam bij het uitstappen van de trein die hem van Oostende naar Brussel bracht.

Na die hypothetische inname van de drug zou de beschuldigde zich bevonden hebben in een veranderde mentale staat, vergelijkbaar met die van een droom. "Men zweeft maar blijft verbonden aan de realiteit, met momenten van bewusteloosheid", zei de dokter.

Assisenvoorzitster Karin Gérard herinnerde er echter aan dat de beschuldigde verzekerde dat hij de gekochte salvia niet had gebruikt en dat verpakking intact werd terugvonden. (belga/adb)





Als je onder invloed bent van salvia, kan je niet of nauwelijks lopen, en dus ook niet 3 mensen vermoorden. Echt onmogelijk.


Dat je 'verbonden blijft aan de realiteit' is ook niet juist - niet mijn ervaring althans - je gaat volledig 'out', hebt geen enkele controle over lichaam of geest.

Waar deze dokter zijn wijsheid vandaan haalt, is me een raadsel.

super ick
18-10-10, 17:03
Paddestoelen kunnen net als LSD een 'bad trip' veroorzaken. Of men dan agressief wordt tgo zichzelf of anderen, dat hangt af van de inhoud van de wanen of hallucinaties.

Toch vreemd. Ik heb niet meer ervaren dan wat andere kleurstellingen.
Geen waanvoorstellingen, geen paranoia, geen moordneigingen.

Vaak is het een combinatie van.

In dit geval zou het waarschijnlijk de combinatie Belg => paddo zijn geweest.

Zullen we anders jou nepgeloof even onder het vergrootglas nemen? Het massale kindermisbruik onder katholieken, het bloedvergieten en het dogma van het condoomverbod dat momenteel tot veel doden leidt?
Dat staat in geen enkele verhouding tot een Belgje dat uit zijn dak gaat en de paddo de schuld geeft.

Marsipulami
26-10-10, 11:33
Dag van de waarheid voor Leopold Storme

26/10/10 07u43

Op het proces van de Marollenmoorden moet de jury vandaag kiezen tussen 'twee onwaarschijnlijke verhalen'. Dat geeft Jean-Philippe Mayence, advocaat van beklaagde Léopold Storme (23) zelf toe. 'Alleen berust het verhaal van de openbare aanklager op hypotheses. En dat is niet voldoende om iemand te veroordelen.'

De schuld blijkt niet uit het dossier, maar uit een scenario
Verdediging Léopold StormeIn haar eindpleidooi vroeg de verdediging nadrukkelijk de vrijspraak en verwees daarbij vooral naar het ontbreken van elk mogelijk motief. 'De schuld blijkt niet uit het dossier, maar uit een scenario.'

Lag het aan het feit dat het vonnis nadert, of kreeg de publieke opinie na het proces rond de parachutemoord maar niet genoeg van assisen? Feit is dat de assisenzaal in Brussel gisteren ongezien vol zat. In die mate dat tientallen geïnteresseerden noodgedwongen recht moesten staan en men 's namiddags de zaal slechts met moeite of helemaal niet meer binnen raakte. Een toeschouwer werd zelfs onwel door de warmte en de drukte.

Ook vandaag, de dag van het langverwachte vonnis, wordt een grote toestroom verwacht. De verdediging kreeg gisteren nog een laatste kans om de jury te overtuigen van de onschuld van hun cliënt. De advocaten van Léopold Storme gingen resoluut voor de vrijspraak. "Ik blijf ervan overtuigd dat deze jongen onschuldig is", zei raadsman Jean-Philippe Mayence. Al gaf de advocaat toe dat het om een "uitzonderlijke zaak" gaat, waarbij zijn cliënt "een onwaarschijnlijk verhaal" schetst. Het verhaal van de openbare aanklager is volgens de verdediging echter even onwaarschijnlijk en zou berusten op hypotheses die niet geverifieerd werden. De speurders zouden zich van bij het begin enkel op Storme hebben gefixeerd. "Men zegt hier dat Léopold Storme in Sluis een mes is gaan kopen om de moorden te plegen, maar men heeft zelfs verzaakt om een rogatoire commissie te sturen om die these te checken", aldus Mayence.

De advocaat vroeg de jury de regel van het bewijs toe te passen, daarbij verwijzend naar het pleidooi van openbaar aanklager Bernard Dauchot afgelopen vrijdag. Dauchot had de jury gewezen op het vonnis in de zaak-Clottemans en dat er geen materieel bewijs nodig is om iemand te veroordelen. "Maar er moeten wel bewijzen zijn", kaatste Mayence terug. "Materieel of immaterieel." En daar wringt het schoentje nu net, dixit de verdediging. Vooral met betrekking tot het motief. In het proces over de parachutemoord kwam de driehoeksrelatie meteen als motief naar voor, benadrukte Mayence, in de zaak-Storme blijft het vooralsnog gissen naar een plausibele reden waarom Léopold Storme zijn ouders en zus zou willen vermoorden. De these van de openbare aanklager dat Storme wou vermijden dat ze zijn drugshandeltje zouden ontdekken, werd door de verdediging naar de prullenmand verwezen omdat "de ouders daar al achter waren gekomen". Dat Storme tijdens het onderzoek verschillende versies van de feiten opdiste, is volgens zijn raadslieden het gevolg zijn van post-traumatische stress. "Hij is een jongen die volledig verloren is."

Achterpoortje

Mayence drong er bij de jury op aan om in het voordeel van de beklaagde te oordelen bij de minste twijfel. Niettemin deed de advocaat aan het einde van zijn slotpleidooi alsnog een beroep op een achterpoortje. Als de jury Storme toch schuldig acht, dan werd hen gevraagd om 'nee' te antwoorden op de laatste van de dertien schuldvragen. Storme zou dan in een vlaag van waanzin hebben gehandeld en alsnog vrijkomen. (Kim Van de Perre)

Marsipulami
26-10-10, 12:19
'Ik zweer u, ik heb mijn ouders en Carlouchka niet gedood'

Leopold Storme richt zich tot jury

dinsdag 26 oktober 2010, 09u37
Bron: ap, eigen berichtgeving

BRUSSEL - Met een krop in de keel richtte Leopold Storme zich vanmorgen op het assisenproces in Brussel rechtstreeks tot de jury. Vandaag oordeelt die over zijn schuld of onschuld. 'Ik zweer u, ik heb mijn ouders en Carlouchka niet gedood', zei Storme.

Marollenmoord

Na het slotwoord van Storme trok de jury op het proces over de Marollenmoord zich terug voor de beraadslaging. De juryleden moeten op maar liefst 13 schuldvragen antwoorden.

Storme dankt familie en advocaten

Leopold Storme, die terecht staat voor de moord op zijn ouders en zus, bedankte dinsdagmorgen eerst zijn familie 'die mij altijd is blijven steunen' en zijn twee advocaten, 'die mij begrepen en niet blind verdedigden'.

'Zij hebben begrepen wat mijn leven voor 16 juni 2007 was en wat ik die fatale dag heb meegemaakt, wat mijn leven daarvoor is geweest en hoe ik het proces heb beleefd.'

'Ik weet niet of ik ooit nog geloofwaardig zal overkomen, maar toch hoop ik dat u (de jury, nvdr) in deze drie weken hebt begrepen wat ik die zestiende juni heb meegemaakt.'

Onschuld uitschreeuwen

'Ik heb dit proces zelf gewild omdat ik wou uitleggen wat ik heb meegemaakt. Ik wou in het openbaar mijn onschuld uitschreeuwen en zal dat mijn hele leven lang blijven doen. Ik wou dit proces ook om mijn verantwoordelijkheid op te nemen voor alle leugens en de vele scenario's, die ik na 16 juni 2007 heb verkondigd.'

'Ik was dat aan mijn ouders en mijn zus Carlouchka verschuldigd en ik had dit proces nodig om te kunnen beginnen rouwen.'

'Belofte niet nagekomen'

'Op 16 juni heb ik de enige belofte die ik mijn papa ooit heb gemaakt, niet kunnen nakomen. Ik ben gevlucht toen mijn mama mij om hulp riep. Ik ben ook tekort geschoten om mijn zus te redden. Carlouchka is in mijn armen gestorven.'

'Ik kan niet zeggen wat er in mij omging, woorden schieten mij te kort en hebben onvoldoende kracht om dit te beschrijven. We zijn nu 4,5 jaar na hun dood en over 150 jaar zal ik nog altijd niet kunnen beschrijven wat ik toen voelde.'

'Ik ben gevlucht, dat was mijn reactie. Ik dacht mijn aanwezigheid te verdoezelen. Dat is wansmakelijk, verwerpelijk en een zoon onwaardig. Maar ik zag geen andere uitweg.'

'Horror van hun dood'

'De mensen die mij toen hadden kunnen helpen, die mij hadden kunnen zeggen wat ik moest doen, waren er niet meer. Zij hebben mij heel hun leven lang met liefde omringd. Zij hebben mij door dik en dun gesteund. Ik zal nooit meer aan die magische momenten kunnen terugdenken, aan alle tederheid en begrip en ook de moeilijke momenten, zonder ook te denken aan de horror van hun dood'.

'Ik heb mij niet altijd gedragen zoals het hoorde, maar ik zou hen nooit enig kwaad berokkenen.'

'De moordenaars van mijn ouders heb ik gezien. Ik heb ze gehoord en gevoeld zoals ik u hier zie en hoor. Het waren geen schimmen of producten van mijn waanzin.'

'Zoals u ziet, heb ik het niet gemakkelijk om in het openbaar te spreken. Ik was op 16 juni 2007 weldegelijk aanwezig in de winkel van mijn ouders, maar ik zweer u, ik heb mijn ouders noch Carlouchka gedood.'

Marsipulami
27-10-10, 01:57
Léopold Storme schuldig aan drievoudige moord


dinsdag 26 oktober 2010, 23u49 Bron: ap, eigen berichtgeving Geen medelijden voor Storme



BRUSSEL - De jury heeft dinsdagavond een verdict bereikt in het proces rond de Marollenmoord. Leopold Storme is niet onschuldig en niet krankzinnig. Hij is de koele moordenaar van zijn ouders en zijn zus. Woensdag wordt de strafmaat bepaald.

De jury van het Brusselse hof van assisen heeft Storme na negen uur beraadslaging en drie en een half uur werken aan de motivering van het arrest, schuldig verklaard aan de drievoudige moord op zijn ouders en zus. Ze besliste dat hij de feiten heeft gepleegd en dat hij toerekeningsvatbaar was én is. Het hof en de jury bepalen woensdag hoe lang hij de cel in moet.

In de motivering noemden de juryleden tientallen aanwijzingen. ‘Er is geen enkel element dat erop wijst dat er overvallers in de winkel zouden kunnen zijn geweest, zoals hij beweert. Er zijn tientallen dna-sporen van hem gevonden en slechts drie van iemand anders. Die drie waren volgens de dna-experts allicht oud. De handtassen en juwelen van de slachtoffers waren nog ter plaatse, net als hun portefeuilles. Hij zegt dat hij bewusteloos werd geslagen door de overvallers, maar dokters vonden geen enkele verwonding die daar op wees.’

Storme kwam – aldus de jury – om te doden. ‘Dat blijkt uit het aantal messteken –101– dat hij zijn familieleden toediende. Het is ook waarschijnlijk dat de moorden door één dader werden gepleegd. Zijn vrienden noemden hem zelf sterk en impulsief. De dader moet goed zijn weg gekend hebben in de wirwar van gangen in de winkel.’

Volgens de jury is er ook niets dat erop wijst dat hij ontoerekeningsvatbaar zou zijn. ‘Zijn eigen psychiaters zeggen dat hij niet krankzinnig is. Hijzelf en zijn vrienden zeggen dat ook. Er is de voorbije drie jaar geen enkel teken geweest dat hij nog ziek zou zijn. Hij zegt zelf ook dat hij geen hallucinogene middelen heeft genomen


Na het slotwoord van Storme trok de jury op het proces over de Marollenmoord zich rond 10u30 terug voor de beraadslaging. Meer dan 8 uur hadden de juryleden nodig om op maar liefst 13 schuldvragen te antwoorden. De drie belangrijkste daarvan waren de vraag of Storme zijn ouders en zus vermoord heeft, of hij ontoerekeningsvatbaar was op het moment van de feiten en of hij op dit ogenblik ontoerekeningsvatbaar is. De jury had een heel moeilijke opdracht want er zijn geen duidelijke bewijzen en motief voor de moorden.


yb, svh, jns, me, ivb

Marsipulami
27-10-10, 02:11
Jury had dertien uur nodig voor verdict en motivering

26/10/10 19u12

DM update Op het proces rond de Marollenmoord had de jury dertien uur nodig vooraleer ze met de schuldigverklaring van Léopold Storme naar buiten kon komen. Van 10u30 tot 19u20 beraadde de jury zich over 13 schuldvragen. Daarna zaten de juryleden met het hof samen om de motivering van het verdict op te stellen.

Léopold Storme is schuldig bevonden aan doodslag op zijn ouders en de moord op zijn zus op 16 juni 2007 in hun winkel in de Kapucijnenstraat in Brussel. De juryleden beweren dat Storme op het moment van de feiten en momenteel ook nog toerekeningsvatbaarheid is. Léopold Storme gaat dus de cel in, maar voor hoe lang wordt morgen pas bepaald. (adb)

Marsipulami
27-10-10, 15:21
Leopold Storme veroordeeld tot 26 jaar cel

woensdag 27 oktober 2010, 15u14
Bron: ap, eigen berichtgeving


http://www.demorgen.be/static/FOTO/pe/1/10/12/media_xl_3922437.jpg?20101027102401

BRUSSEL - De assisenjury in Brussel heeft Leopold Storme veroordeeld tot 26 jaar gevangenis. Gisteren werd Storme schuldig verklaard aan de moord op zijn ouders en zijn zus. Het openbaar ministerie vorderde vanmorgen dertig jaar.

De verdediging van Léopold Storme vroeg om hem niet meer dan 20 jaar cel te geven, rekening houdend met zijn jeugdige leeftijd, zijn borderline persoonlijkheid en het feit dat hij geen strafblad heeft.

'Kwetsbare, gevoelige en angstige persoonlijkheid'

Meesters Pierre Huet en Jean-Philippe Mayence kwamen in hun pleidooi over de strafmaat terug op de 'gelimiteerde' geestelijke staat van hun cliënt. Volgens hen is het belangrijk dat het hof bij het bepalen van de straf rekening houdt met zijn kwetsbare, gevoelige en angstige persoonlijkheid, zoals werd vastgesteld door alle psychiaters.

'Nu oordelen over de straf, is ook begrijpen', sprak Huet, die de juryleden er voor waarschuwde de straf niet te beschouwen als een wraak ten opzichte van de schuldige. 'Léopold Storme was op het ogenblik van de feiten een onrijpe tiener in moeilijkheden', vervolgde de advocaat.

Volgens de verdediging moet de verantwoordelijkheid niet bij de familie worden gelegd. 'Er moet aan de hele familie gedacht worden, die door pijn werd verscheurd', aldus Huet.

OM vraagt niet levenslang, wel 30 jaar

In theorie had Léopold Storme van een opschorting kunnen genieten omdat hij geen juridisch verleden heeft, erkende het openbaar ministerie. Het zag echter geen verzachtende omstandigheden die de verantwoordelijkheid van de jongeman kunnen temperen.

De enige verzachtende omstandigheid is misschien de 'ideale wereld' die rond de beschuldigde werd gecreëerd door zijn omgeving. 'Zijn naasten hebben zich niet afgevraagd of het slecht ging met hem en waarom', zegt advocaat-generaal Bernard Dauchot. In tegenstelling tot de verdediging wijst de advocaat-generaal dus wel met een beschuldigende vinger naar Stormes familie. Dat is meteen ook de reden waarom het OM dertig jaar cel vraagt en niet de maximumstraf levenslang.

Dauchot benadrukte dat de beschuldigde, als 16-jarige, probeerde zijn school in brand te steken. Voor die feiten bleef hij onbestraft omdat hij toen minderjarig was. De advocaat-generaal herinnerde ook aan het feit dat de beschuldigde ook drugs gebruikte en dealde.

Als Storme tot 30 jaar wordt veroordeeld, kan hij in theorie na zeven jaar de gevangenis verlaten en voorlopig vrij komen na een derde van zijn straf. 'Zijn gedrag in de gevangenis is voorbeeldig. Léopold Storme zou zich makkelijk moeten kunnen reïntegreren', aldus Dauchot.

Leugens

De jury van het Brusselse hof van assisen heeft Storme gisteren na negen uur beraadslaging en drie en een half uur werken aan de motivering van het arrest, schuldig verklaard aan de drievoudige moord. Ze besliste dat hij de feiten heeft gepleegd en dat hij toerekeningsvatbaar was én is.

In de motivering noemden de juryleden tientallen aanwijzingen en werd de nadruk gelegd op de leugens en verschillende versies van de beschuldigde. ‘Er is geen enkel element dat erop wijst dat er overvallers in de winkel zouden kunnen zijn geweest, zoals hij beweert. Er zijn tientallen dna-sporen van hem gevonden en slechts drie van iemand anders. Die drie waren volgens de dna-experts allicht oud. Hij zegt dat hij bewusteloos werd geslagen door de overvallers, maar dokters vonden geen enkele verwonding die daar op wees.’

Niet krankzinnig

Volgens de jury is er ook niets dat erop wijst dat hij ontoerekeningsvatbaar zou zijn. ‘Zijn eigen psychiaters zeggen dat hij niet krankzinnig is. Hijzelf en zijn vrienden zeggen dat ook. Er is de voorbije drie jaar geen enkel teken geweest dat hij nog ziek zou zijn. Hij zegt zelf ook dat hij geen hallucinogene middelen heeft genomen.'

yb, svh, jns, me, ivb, svh

Marsipulami
28-10-10, 12:16
Nu mogen de Nederlanders zich wel eens verontschuldigen voor hun drugsbeleid dat deze gruwelijke moorden heeft veroorzaakt.

mark61
28-10-10, 12:25
mars heeft weer es humordag.

ha

ha

Marsipulami
28-10-10, 12:55
mars heeft weer es humordag.

De Nederlanders verdedigen hun drugswetgeving met het zelfde enthousiasme als waarmee men in Saudie Arabië de lokale vrouwenwetgeving probeert te handhaven. Alle kronkelredeneringen zijn goed.

mark61
28-10-10, 14:36
De Nederlanders verdedigen hun drugswetgeving met het zelfde enthousiasme als waarmee men in Saudie Arabië de lokale vrouwenwetgeving probeert te handhaven. Alle kronkelredeneringen zijn goed.

Alle onzinvergelijkingen zijn goed. Je had moeten zeggen '...als waarmee vrome Belgen Kongolezen massaal martelden en vermoordden' :hihi:

Kijk, ik kan het ook :strik:

Welke kronkelredenering? Jij zit hier altijd te liegen en te draaien over drugs. Nu probeer je te doen alsof LS zijn familie heeft vermoord door drugsgebruik. Dat is een leugen.

Soldim
28-10-10, 15:05
De Nederlanders verdedigen hun drugswetgeving met het zelfde enthousiasme als waarmee men in Saudie Arabië de lokale vrouwenwetgeving probeert te handhaven. Alle kronkelredeneringen zijn goed.

Maar, eh, die maloot had toch geen padestoelen gebruikt ten tijde van de moord?

Marsipulami
28-10-10, 16:02
Maar, eh, die maloot had toch geen padestoelen gebruikt ten tijde van de moord?

Volgens zijn eigen verklaringen klopt dat. Maar van zijn verklaringen is geweten dat die nogal eens durfden te veranderen.

Blijkt in ieder geval dat hij regelmatig allerlei roesmiddelen ging kopen bij lokale kleinhandelaars in Nederland.

Voor het overige is er na meer dan drie jaar onderzoek en tijdens het proces geen enkel motief gevonden voor de moorden.

Een aantal experts achten de invloed van druggebruik waarschijnlijk om één en ander te verklaren.

Soldim
29-10-10, 06:59
Volgens zijn eigen verklaringen klopt dat.

En volgens het bloed onderzoek in opdracht van Belgische justitie.



Blijkt in ieder geval dat hij regelmatig allerlei roesmiddelen ging kopen bij lokale kleinhandelaars in Nederland.

Voor het overige is er na meer dan drie jaar onderzoek en tijdens het proces geen enkel motief gevonden voor de moorden.


Hij heeft ook jaren Belgisch onderwijs genoten ... dat kan een ietswat gestoorde levenshouding natuurlijk ook gedeeltelijk verklaren.

Marsipulami
29-10-10, 15:32
En volgens het bloed onderzoek in opdracht van Belgische justitie.

Dat gebeurde laattijdig, bovendien kunnen niet alle middelen opgespoord worden. Er bleken ook bloedstalen verwisseld te zijn. Enz.

mark61
29-10-10, 19:11
Dat gebeurde laattijdig, bovendien kunnen niet alle middelen opgespoord worden. Er bleken ook bloedstalen verwisseld te zijn. Enz.

Kom es met een geval van iemand die onder invloed van paddo's iemand anders wat aandeed?

Stuk onbenul. Je kan geen appeltaart van drugs onderscheiden.

Drugs speelden in het vonnis geen enkele rol. Wel de langjarige geestelijke toestand van de verdachte.