PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Marcouch gaat te ver'



azulay
21-06-07, 14:04
'Marcouch gaat te ver'

MARCEL WIEGMAN

AMSTERDAM - Het voorstel van PvdA-stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch uit Slotervaart ontspoorde jongens een straf met een open einde op te leggen past volgens burgemeester Job Cohen 'niet bij het soort samenleving dat we willen zijn'.

Marcouch pleitte vorige week bij de Tweede Kamer voor een soort jeugd-tbs voor 'het tuig' in zijn stadsdeel. Volgens de stadsdeelvoorzitter lopen daar ongeveer zestig jongeren rond met wie niets meer is aan te vangen. Zij zouden net zo lang moeten worden heropgevoed totdat ze geschikt zijn om weer in de samenleving terug te keren.

Cohen, gisteren met Marcouch te gast op een debatavond van De Rode Hoed en Het Parool, vindt dat 'veel te ver gaan'. ''Het Wetboek van Strafrecht moet leidend zijn. Het gaat hier om de grondbeginselen van onze rechtstaat. Die moeten we beschermen.''

Cohen maakte ook bezwaar tegen het gebruik van het woord tuig. ''Daarmee plaats je deze jongens buiten onze samenleving. Je zegt eigenlijk dat je ze hebt opgegeven. Ik begrijp dat Marcouch door wil pakken, maar wat mij betreft pakt hij hier te ver door.''

Marcouch zei blij te zijn met de discussie over zijn voorstel. Maar de voormalige politieman blijft ook na de kritiek van zijn partijgenoot Cohen bij zijn standpunt. ''Het zijn jongens die alle kansen krijgen van de samenleving en die er vervolgens alleen maar mee lopen te sollen. Jongens die bijvoorbeeld agenten lopen te intimideren als die hen hebben aangehouden. Die wil ik kunnen pakken en dan ook góéd kunnen pakken.''



parool.nl

knuppeltje
21-06-07, 14:51
Geplaatst door azulay
'Marcouch gaat te ver'

MARCEL WIEGMAN

AMSTERDAM - Het voorstel van PvdA-stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch uit Slotervaart ontspoorde jongens een straf met een open einde op te leggen past volgens burgemeester Job Cohen 'niet bij het soort samenleving dat we willen zijn'.

Marcouch pleitte vorige week bij de Tweede Kamer voor een soort jeugd-tbs voor 'het tuig' in zijn stadsdeel. Volgens de stadsdeelvoorzitter lopen daar ongeveer zestig jongeren rond met wie niets meer is aan te vangen. Zij zouden net zo lang moeten worden heropgevoed totdat ze geschikt zijn om weer in de samenleving terug te keren.

Cohen, gisteren met Marcouch te gast op een debatavond van De Rode Hoed en Het Parool, vindt dat 'veel te ver gaan'. ''Het Wetboek van Strafrecht moet leidend zijn. Het gaat hier om de grondbeginselen van onze rechtstaat. Die moeten we beschermen.''

Cohen maakte ook bezwaar tegen het gebruik van het woord tuig. ''Daarmee plaats je deze jongens buiten onze samenleving. Je zegt eigenlijk dat je ze hebt opgegeven. Ik begrijp dat Marcouch door wil pakken, maar wat mij betreft pakt hij hier te ver door.''

Marcouch zei blij te zijn met de discussie over zijn voorstel. Maar de voormalige politieman blijft ook na de kritiek van zijn partijgenoot Cohen bij zijn standpunt. ''Het zijn jongens die alle kansen krijgen van de samenleving en die er vervolgens alleen maar mee lopen te sollen. Jongens die bijvoorbeeld agenten lopen te intimideren als die hen hebben aangehouden. Die wil ik kunnen pakken en dan ook góéd kunnen pakken.''



parool.nl

Dat valt voor Job ook niet mee hoor.
Wil je de hele zaak een beetje bij elkaar houden, niet teveel polariseren, een beetje pappen en nat houden- komt daar opeens zo'n halve gare mocro die wel eens even wil laten zien hoe je dat aanpakt.
Daar zou je dus inderdaad heel pissig over worden. :confused:

Max Stirner
21-06-07, 15:08
Geplaatst door azulay

Cohen maakte ook bezwaar tegen het gebruik van het woord tuig.


:D

observer
21-06-07, 15:10
zie niet in waarom het woord tuig zou betekenen dat je iemand opgeeft

als iemand nat is wil dat niet zeggen dat hij niet droog kan worden

cohen is nog een beetje erg veel van de jaren 70-80 waarin men dacht dat je alles met praten kon oplossen

met overigens als gevolg dat alles wat met gezag te maken had zo gecastreerd werd dat het tuig overal overheen liep maar goed

wytze
21-06-07, 15:24
ik ben het wel met Cohen eens dat Marcouch wat doordraaft.

mark61
21-06-07, 15:30
Je ken het als Marrekaan gewoon nooit goed doen. Of je bent te tuig of je wilt er te hard wat aan doen. Joe djust kent win.

Julien
21-06-07, 15:35
Marcouch = Sarkozy :hihi:

Shemharosh
21-06-07, 15:38
Marcouch heeft niks te willen,met geschreeuw los je niks op...misschien moet er een snelle marokaan komen met een Ferrari en een paar goddelijke blondines in ploegendienst als de man die de problemen van die mocro's gaat oplossen...met een keurige baardje en moralistische abracadabra kom je er niet.

sater
21-06-07, 16:45
:maf2: Dom van Cohen om niet naar Marcouch te luisteren.

Umarvlie
21-06-07, 17:18
Jeugd TBS? dus ook weekend verlof etc waardoor ze weer vrij rond kunnen lopen...

Oog om oog, tand om tand .. lever ze uit aan hun slachtoffers en het probleem is opgelost!

Scheelt ook plaatsen in TBS klinieken en gevangenissen.

Shemharosh
21-06-07, 17:36
misschien moet Marcouch met ze mee als commandant naar Afghanistan