PDA

Bekijk Volledige Versie : Atheïstische radicalen in Frankrijk eisen vernielingen op



IbnRushd
21-06-07, 15:18
Atheïstische radicalen in Frankrijk eisen vernielingen op

BREST - Een duistere antireligieuze groep verwant aan de heavy metal muziekscene heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor meerdere aanslagen op christelijke gebouwen en heiligdommen in Bretagne, in Frankrijk. Dit maakte de politie donderdag bekend.

In een brief aan een lokale krant maakt de groep zichzelf bekend als ,,True Armorik Black Metal'', of TABM. De ongelovigen portretteren zichzelf als ,,extremistisch en antikerkelijk''. ,,We zullen opnieuw toeslaan, en opnieuw, en opnieuw, en opnieuw'', valt in de brief te lezen.
De politie, die naar aanleiding van recente zeer ernstige vernielingen van christelijke objecten jacht maakt op een groep satanisten, neemt de brief zeer serieus. Deskundigen onderzoeken het epistel.

Afgelopen week werd een eeuwenoude kapel in lichterlaaie gezet. Ook werden meerdere kruizen en fonteinen in de regio gesloopt.
(ANP)

ad.nl (http://www.ad.nl/buitenland/article1452912.ece)

Olive Yao
21-06-07, 15:22
In een andere recente topic gaat het om "satanisten".
Hebben die een godachtig opperwezen?
Zo ja, dan vertonen ze meer verwantschap met godgelovigen dan met atheïsten.

David
21-06-07, 15:24
Geplaatst door Olive Yao
In een andere recente topic gaat het om "satanisten".



Misschien zijn ze inmiddels van hun geloof afgevallen en beginnen ze een comité voor ex-satanisten.

Julien
21-06-07, 15:25
Eerder anti-christelijk ;)

En als ze Satan (Shitan) aanbidden, zijn het idd geen atheïsten..

IbnRushd
21-06-07, 15:28
Geplaatst door Julien
Eerder anti-christelijk ;)

En als ze Satan (Shitan) aanbidden, zijn het idd geen atheïsten..

Ze noemen zich iig geen satanisten.

Olive Yao
21-06-07, 15:29
zie ook Politie jaagt op Franse extreemrechtse satanisten die brand stichten in kerken (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=223846)

Bart.NL
21-06-07, 15:35
Geplaatst door Olive Yao
zie ook Politie jaagt op Franse extreemrechtse satanisten die brand stichten in kerken (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=223846)

Je weet inmiddels toch wel dat de koppen meestal een verdraaiing zijn van de feiten die in het bericht staan.

Julien
21-06-07, 15:36
Het is in ieder geval een vreemde combinatie; anti-christelijk, atheïstisch, extreem-rechts en duivelsaanbidders.

Bofko
21-06-07, 15:48
Geplaatst door Julien
Het is in ieder geval een vreemde combinatie; anti-christelijk, atheïstisch, extreem-rechts en duivelsaanbidders.

Als Kim Jong IL een duivel is zou het een op NoordKoreaanse leest geschoeid groepje kunnen zijn.

IbnRushd
21-06-07, 15:55
Geplaatst door Bart.NL
Je weet inmiddels toch wel dat de koppen meestal een verdraaiing zijn van de feiten die in het bericht staan.

Het is wel afkomstig van ad.nl. :)

Umarvlie
21-06-07, 16:07
En dan te bedenken dat de duivel wel in God gelooft.... hmmm

Bart.NL
21-06-07, 16:11
Geplaatst door IbnRushd
Het is wel afkomstig van ad.nl. :)

Nu had ik het over die andere kop die door Qaiys is aangepast.

Maar als ik het bericht daarbij lees, is de kop geen verdraaiing van de inhoud. Was ook niet nodig bij dit bericht :).

Shemharosh
21-06-07, 16:41
Ik begrijp de woede van die atheisten wel,ze voelen zich verdrukt en bedreigd door al die schreeuwlijke domme apocalypten...als ze maar niet met atoombommen gaan gooien dan is het goed...een kitschige "heilige" gebouwtje meer of minder kan geen kwaad...met een biertje op gooi ik zo een moltovflesje een lege moskee in...lijkt me wel lachen...zo een moskee is toch van niemand