PDA

Bekijk Volledige Versie : Heilige Graal gelokaliseerd?



Marsipulami
21-06-07, 19:39
Heilige Graal gelokaliseerd?


geplaatst: donderdag, 21 juni 2007, 13.58 uur

De Italiaanse archeoloog Alfredo Barbagallo is er zeker van: de legendarische Heilige Graal, de beker van het Laatste Avondmaal, bevindt zich in de catacomben onder de Romeinse basilica van St.-Laurentius buiten de Muren.
Barbagello beweert dat de kelk zich in een afgesloten ruimte onder de kerk bevindt. Hij leidt dat na twee jaar studie af uit de Middeleeuwse iconografie in de basiliek uit de zesde eeuw.
Het is niet onwaarschijnlijk dat de archeologische autoriteiten toestemming verlenen de catacomben te openen voor onderzoek.
Volgens de overlevering vertrouwde paus Sixtus II aan het begin van de vervolging onder keizer Valerianus de schatten van de Kerk toe aan de diaken Laurentius. Volgens sommige bronnen zou daar ook de Heilige Graal toe hebben behoord. Paus Sixtus stierf in 258 als een van de eersten de marteldood onder Valerianus. Laurentius kreeg van de Romeinse prefect drie dagen om de schatten van de Kerk in te leveren. Tot woede van de prefect verzamelde hij de armen van Rome en verklaarde dat zij de schatten van de Kerk vormen. Daarop werd Laurentius levend geroosterd. De basiliek, San Lorenzo, is gebouwd op de plaats waar de executie plaatsvond. (KN/CWN)

David
21-06-07, 19:42
Welnee, dat ding staat hier in de bijkeuken. Al jaren.

Shemharosh
21-06-07, 19:50
stelletje alcholisten

Slinger
21-06-07, 19:54
Geplaatst door Shemharosh
stelletje alcholisten

Ze namen maar een klein slokje...

Shemharosh
21-06-07, 20:25
Geplaatst door Slinger
Ze namen maar een klein slokje...

en dan er eeuwen naar gaan zoeken...laat staan als ze meer dan een slokje hebben genomen

observer
21-06-07, 22:11
ben daar nog in de buurt geweest had dus effe moeten graven

Poesjkin
21-06-07, 22:26
Rome is de mooiste stad van Europa.

Joesoef
21-06-07, 22:28
Was het niet zo dat je met die graal de ongekroonde koning van de wereld zou worden?

illmatik
21-06-07, 22:41
Geplaatst door Joesoef
Was het niet zo dat je met die graal de ongekroonde koning van de wereld zou worden?

Nee, als je er uit zou drinken kreeg je het eeuwige leven. Ofzo.

Joesoef
21-06-07, 22:49
Geplaatst door illmatik
Nee, als je er uit zou drinken kreeg je het eeuwige leven. Ofzo.


Bijna dus....



Vreemd. De orthodoxe joden en wat dwalende christenen op zoek naar een rode koe om het einde van de wereld te voorspoedigen, katholieken zoeken de heilige graal.

illmatik
21-06-07, 22:53
Geplaatst door Joesoef
Bijna dus....



Vreemd. De orthodoxe joden en wat dwalende christenen op zoek naar een rode koe om het einde van de wereld te voorspoedigen, katholieken zoeken de heilige graal.

En wachten wij op de 12e imam of gaan we ook op zoek naar iets? Een ivoren kuisgordel, ofzo.

Joesoef
21-06-07, 23:03
Geplaatst door illmatik
En wachten wij op de 12e imam of gaan we ook op zoek naar iets? Een ivoren kuisgordel, ofzo.


Ik ga mijn bed opzoeken, vind ik spannend genoeg.

illmatik
21-06-07, 23:04
Geplaatst door Joesoef
Ik ga mijn bed opzoeken, vind ik spannend genoeg.

Ik wil het niet weten. Have fun.

observer
22-06-07, 10:36
Geplaatst door Poesjkin
Rome is de mooiste stad van Europa. inderdaad, je kan geen hoek omlopen of er staat weer iets ouds en moois

de manier van leven went denk ik ook nog wel, alleen moet je niet een modebewuste vrouw/vriendin/dochter oid meenemen want dan is het de hel op aarde :verward: