PDA

Bekijk Volledige Versie : Zijn de gematigde moslims echt opgestaan?



Slinger
22-06-07, 11:41
Zijn de gematigde moslims echt opgestaan?

vrijdag 22 juni 2007

Het mooie van de wereldwijde demonstraties gisteren tegen de zware bomaanslagen in Irak was het signaal dat zo vele miljoenen gematigde moslims aan de niet-islamitische wereld wilden geven. De gematigden hebben er genoeg van en zijn nu overal in de wereld aan het demonstreren.

De aanleiding vormde het verzet tegen de ridderslag van Salman Rushdie, zo vertelde de leider van een gematigde Nederlandse islamitische groepering mij.

‘Dit ging te ver. Soms is de emmer vol, en dat was nu het geval. We kunnen niet blijven zwijgen als de waanzin bezit neemt van zoveel moslims. Die verschrikkelijke stilte van ons, daar moest een keer een einde aan komen.’

Lang item
Het NOS Journaal van acht uur opende gisteravond met een lang item over de vele demonstraties die in de meeste Arabische en islamitische hoofdsteden waren uitgebroken.

Ze waren met kleine groepen begonnen maar groeiden snel uit tot massale bijeenkomsten waarop de radicalen duidelijk werd gemaakt dat de islam een religie van vrede was en dat de gematigden niet meer in stilte zouden wegkijken bij de misdaden die moslims begaan, met name de onderlinge bloedbaden.

Ook in Nederlandse steden gingen moslims de straat op om hun afkeer van de onderlinge moordpartijen in de Palestijnse gebieden, in Irak, Afghanistan en Pakistan kenbaar te maken.

Op een bord in Den Haag hadden demonstranten geschreven: ‘Wij zwijgen niet meer. De islam is gegijzeld door het Kwaad.’

Balkenende
Op het Binnenhof werd aan premier Jan Peter Balkenende een verklaring afgegeven die was opgesteld door verschillende islamitische organisaties. Daarin stond dat vandaag in de Nederlandse moskeeën zou worden opgeroepen om niet meer in stilte het onderlinge bloedvergieten te verdragen.

In de verklaring staat onder meer dat de liberale westerse vrijheden de belangrijkste voorwaarden zijn voor geloofsvrijheid en dat ook moslims die met hart en ziel moeten omarmen. Premier Balkenende zou later vandaag met een reactie komen.

Toen werd ik wakker.

Leon de Winter

illmatik
22-06-07, 11:43
Lieve forumgeiten, laten we discussiëren over Leon's definitie van 'de gematigde moslim'.

Shemharosh
22-06-07, 11:49
Geplaatst door Slinger
Zijn de gematigde moslims echt opgestaan?

vrijdag 22 juni 2007

Het mooie van de wereldwijde demonstraties gisteren tegen de zware bomaanslagen in Irak was het signaal dat zo vele miljoenen gematigde moslims aan de niet-islamitische wereld wilden geven. De gematigden hebben er genoeg van en zijn nu overal in de wereld aan het demonstreren.

De aanleiding vormde het verzet tegen de ridderslag van Salman Rushdie, zo vertelde de leider van een gematigde Nederlandse islamitische groepering mij.

‘Dit ging te ver. Soms is de emmer vol, en dat was nu het geval. We kunnen niet blijven zwijgen als de waanzin bezit neemt van zoveel moslims. Die verschrikkelijke stilte van ons, daar moest een keer een einde aan komen.’

Lang item
Het NOS Journaal van acht uur opende gisteravond met een lang item over de vele demonstraties die in de meeste Arabische en islamitische hoofdsteden waren uitgebroken.

Ze waren met kleine groepen begonnen maar groeiden snel uit tot massale bijeenkomsten waarop de radicalen duidelijk werd gemaakt dat de islam een religie van vrede was en dat de gematigden niet meer in stilte zouden wegkijken bij de misdaden die moslims begaan, met name de onderlinge bloedbaden.

Ook in Nederlandse steden gingen moslims de straat op om hun afkeer van de onderlinge moordpartijen in de Palestijnse gebieden, in Irak, Afghanistan en Pakistan kenbaar te maken.

Op een bord in Den Haag hadden demonstranten geschreven: ‘Wij zwijgen niet meer. De islam is gegijzeld door het Kwaad.’

Balkenende
Op het Binnenhof werd aan premier Jan Peter Balkenende een verklaring afgegeven die was opgesteld door verschillende islamitische organisaties. Daarin stond dat vandaag in de Nederlandse moskeeën zou worden opgeroepen om niet meer in stilte het onderlinge bloedvergieten te verdragen.

In de verklaring staat onder meer dat de liberale westerse vrijheden de belangrijkste voorwaarden zijn voor geloofsvrijheid en dat ook moslims die met hart en ziel moeten omarmen. Premier Balkenende zou later vandaag met een reactie komen.

Toen werd ik wakker.

Leon de Winter

slapende honden moet je niet wakker maken....tegen wie moeten"we" in opstand komen?!!!...tegen de apen of tegen de honden en hun zetbazen??!!!

1973Tanger
22-06-07, 12:00
Geplaatst door Slinger
Zijn de gematigde moslims echt opgestaan?

vrijdag 22 juni 2007

Het mooie van de wereldwijde demonstraties gisteren tegen de zware bomaanslagen in Irak was het signaal dat zo vele miljoenen gematigde moslims aan de niet-islamitische wereld wilden geven. De gematigden hebben er genoeg van en zijn nu overal in de wereld aan het demonstreren.

De aanleiding vormde het verzet tegen de ridderslag van Salman Rushdie, zo vertelde de leider van een gematigde Nederlandse islamitische groepering mij.

‘Dit ging te ver. Soms is de emmer vol, en dat was nu het geval. We kunnen niet blijven zwijgen als de waanzin bezit neemt van zoveel moslims. Die verschrikkelijke stilte van ons, daar moest een keer een einde aan komen.’

Lang item
Het NOS Journaal van acht uur opende gisteravond met een lang item over de vele demonstraties die in de meeste Arabische en islamitische hoofdsteden waren uitgebroken.

Ze waren met kleine groepen begonnen maar groeiden snel uit tot massale bijeenkomsten waarop de radicalen duidelijk werd gemaakt dat de islam een religie van vrede was en dat de gematigden niet meer in stilte zouden wegkijken bij de misdaden die moslims begaan, met name de onderlinge bloedbaden.

Ook in Nederlandse steden gingen moslims de straat op om hun afkeer van de onderlinge moordpartijen in de Palestijnse gebieden, in Irak, Afghanistan en Pakistan kenbaar te maken.

Op een bord in Den Haag hadden demonstranten geschreven: ‘Wij zwijgen niet meer. De islam is gegijzeld door het Kwaad.’

Balkenende
Op het Binnenhof werd aan premier Jan Peter Balkenende een verklaring afgegeven die was opgesteld door verschillende islamitische organisaties. Daarin stond dat vandaag in de Nederlandse moskeeën zou worden opgeroepen om niet meer in stilte het onderlinge bloedvergieten te verdragen.

In de verklaring staat onder meer dat de liberale westerse vrijheden de belangrijkste voorwaarden zijn voor geloofsvrijheid en dat ook moslims die met hart en ziel moeten omarmen. Premier Balkenende zou later vandaag met een reactie komen.

Toen werd ik wakker.

Leon de Winter

Jammer dat tie wakker werd. Wat mij betreft had tie nooit wakker hoeven worden. Definitie van ultieme vrede van Leon.

Shemharosh
22-06-07, 12:03
Geplaatst door 1973Tanger
Jammer dat tie wakker werd. Wat mij betreft had tie nooit wakker hoeven worden. Definitie van ultieme vrede van Leon.

ben je ook een softie Tanger??!!!!!

mark61
22-06-07, 12:13
Geplaatst door 1973Tanger
Jammer dat tie wakker werd. Wat mij betreft had tie nooit wakker hoeven worden. Definitie van ultieme vrede van Leon.

Gek, mijn eerste gedachte :hihi:

illmatik
22-06-07, 12:17
Geplaatst door 1973Tanger
Jammer dat tie wakker werd. Wat mij betreft had tie nooit wakker hoeven worden. Definitie van ultieme vrede van Leon.


Geplaatst door mark61
Gek, mijn eerste gedachte :hihi:

Tss, lafaards. Gaan ze de discussie uit de weg. :jammer:

mark61
22-06-07, 12:25
Geplaatst door illmatik
Tss, lafaards. Gaan ze de discussie uit de weg. :jammer:

Oh dan dixussiëren we toch gewoon ergens anders over. Dit topic is me te onsmakelijk. Zelfs voor mij. :ego:

Max Stirner
22-06-07, 15:13
Geplaatst door illmatik
Tss, lafaards. Gaan ze de discussie uit de weg. :jammer:


De Winter heeft gelijk:

Wie zwijgt, stemt toe.

Sjowelo
22-06-07, 15:31
Geplaatst door Max Stirner
De Winter heeft gelijk:

Wie zwijgt, stemt toe.
Eerst was iemand pas radicaal alstie mensen opblaast. Daarna alstie geweld goedkeurt.

Toen was je opeens radicaal als je homosexualiteit afkeurt. Vervolgens al wanneer je een baard draagt en naar de moskee gaat. Tegenwoordig kun je dus ook niet meer gewoon zwijgen...

Max Stirner
22-06-07, 15:43
Geplaatst door Sjowelo
Tegenwoordig kun je dus ook niet meer gewoon zwijgen...


Jawel hoor, dat kan best. Dat blijkt.

Sjowelo
22-06-07, 15:48
Geplaatst door Max Stirner
Jawel hoor, dat kan best. Dat blijkt.
Yep, maar dan ben je dus deel van de 'kwaadaardige Islam'...?

Max Stirner
22-06-07, 16:03
Geplaatst door Sjowelo
Yep, maar dan ben je dus deel van de 'kwaadaardige Islam'...?


Van de zwijgende Islam in ieder geval, waarschijnlijk dus van de luie Islam - die zich belachelijk laat maken door de kwaadaardige Islam.

IbnRushd
22-06-07, 16:08
Geplaatst door Max Stirner
Van de zwijgende Islam in ieder geval, waarschijnlijk dus van de luie Islam - die zich belachelijk laat maken door de kwaadaardige Islam.

Ik snap hier geen ruk van. Behoort zwijgende islam nou wél tot de kwaardaardige islam of niet? (<--- vraagteken!)

Sjowelo
22-06-07, 16:15
Geplaatst door Max Stirner
Van de zwijgende Islam in ieder geval, waarschijnlijk dus van de luie Islam - die zich belachelijk laat maken door de kwaadaardige Islam.
Geinige typeringen. Belachelijk voel ik me niet echt. Ik zou me eerder belachelijk voelen als ik met zo'n bord boven me kop liep, zodat mensen als jij kunnen zeggen: ow kijk, de gematigde moslim. Soms is zwijgen zeker goud.

illmatik
22-06-07, 16:28
Geplaatst door IbnRushd
(<--- vraagteken!)

lol

Max Stirner
22-06-07, 16:34
Geplaatst door Sjowelo
Geinige typeringen. Belachelijk voel ik me niet echt. Ik zou me eerder belachelijk voelen als ik met zo'n bord boven me kop liep, zodat mensen als jij kunnen zeggen: ow kijk, de gematigde moslim. Soms is zwijgen zeker goud.


Zwijg je ook als één of andere idioot een paginagrote, foeilelijke advertentie vol spelfouten in de krant laat plaatsen en daar jouw naam/handtekening onder zet ?

Sjowelo
22-06-07, 16:38
Geplaatst door Max Stirner
Zwijg je ook als één of andere idioot een paginagrote, foeilelijke advertentie vol spelfouten in de krant laat plaatsen en daar jouw naam/handtekening onder zet ?
Is dit een verhoor of wat? Beantwoord jij nou eerst eens die vraag: Behoort zwijgende islam nou wél tot de kwaardaardige islam of niet? (<--- vraagteken!) :hihi:

illmatik
22-06-07, 16:49
Geplaatst door Sjowelo
:hihi:

Je snapt nu waarom '(<--- vraagteken!)' expliciet erbij staat? :hihi:

David
22-06-07, 16:50
Geplaatst door Sjowelo
Is dit een verhoor of wat? Beantwoord jij nou eerst eens die vraag: Behoort zwijgende islam nou wél tot de kwaardaardige islam of niet? (<--- vraagteken!) :hihi:

Wat denk je zelf?

Max Stirner
22-06-07, 16:51
Geplaatst door Sjowelo
Is dit een verhoor of wat? Beantwoord jij nou eerst eens die vraag: Behoort zwijgende islam nou wél tot de kwaardaardige islam of niet? (<--- vraagteken!) :hihi:


Weet ik veel, ze zwijgt.

Bokitoo
22-06-07, 16:53
Geplaatst door Slinger
Zijn de gematigde moslims echt opgestaan?

vrijdag 22 juni 2007

Het mooie van de wereldwijde demonstraties gisteren tegen de zware bomaanslagen in Irak was het signaal dat zo vele miljoenen gematigde moslims aan de niet-islamitische wereld wilden geven. De gematigden hebben er genoeg van en zijn nu overal in de wereld aan het demonstreren.

De aanleiding vormde het verzet tegen de ridderslag van Salman Rushdie, zo vertelde de leider van een gematigde Nederlandse islamitische groepering mij.

‘Dit ging te ver. Soms is de emmer vol, en dat was nu het geval. We kunnen niet blijven zwijgen als de waanzin bezit neemt van zoveel moslims. Die verschrikkelijke stilte van ons, daar moest een keer een einde aan komen.’

Lang item
Het NOS Journaal van acht uur opende gisteravond met een lang item over de vele demonstraties die in de meeste Arabische en islamitische hoofdsteden waren uitgebroken.

Ze waren met kleine groepen begonnen maar groeiden snel uit tot massale bijeenkomsten waarop de radicalen duidelijk werd gemaakt dat de islam een religie van vrede was en dat de gematigden niet meer in stilte zouden wegkijken bij de misdaden die moslims begaan, met name de onderlinge bloedbaden.

Ook in Nederlandse steden gingen moslims de straat op om hun afkeer van de onderlinge moordpartijen in de Palestijnse gebieden, in Irak, Afghanistan en Pakistan kenbaar te maken.

Op een bord in Den Haag hadden demonstranten geschreven: ‘Wij zwijgen niet meer. De islam is gegijzeld door het Kwaad.’

Balkenende
Op het Binnenhof werd aan premier Jan Peter Balkenende een verklaring afgegeven die was opgesteld door verschillende islamitische organisaties. Daarin stond dat vandaag in de Nederlandse moskeeën zou worden opgeroepen om niet meer in stilte het onderlinge bloedvergieten te verdragen.

In de verklaring staat onder meer dat de liberale westerse vrijheden de belangrijkste voorwaarden zijn voor geloofsvrijheid en dat ook moslims die met hart en ziel moeten omarmen. Premier Balkenende zou later vandaag met een reactie komen.

Toen werd ik wakker.

Leon de Winter

Nee de gematigde moslims ( de echte moslims, niet zij die de islam misbruiken voor politiek gewin) zijn nooit opgestaan.
wij aanschouwen treuren om de mens zijn wreedheden en wensen ons niet aangesproken te voelen. maar als het erop aan komt dan pas zul je merken dat er inderdaad meer dan een miljard moslims zijn.
en dat ze zoo slecht niet zijn!

Sjowelo
22-06-07, 17:03
Geplaatst door Max Stirner
Weet ik veel, ze zwijgt.
Je zegt net: wie zwijgt stemt toe. Met wat stemt ze toe?

Max Stirner
22-06-07, 17:15
Geplaatst door Sjowelo
Je zegt net: wie zwijgt stemt toe. Met wat stemt ze toe?


Met het feit dat het imago van hun religie wordt gere-styled door een relatief kleine groep zich op de islam beroepende nihilistische barbaren.

Baddha
22-06-07, 17:50
Verwacht Leon de Winter nu dat moslims iets doen wat aanhangers van een andere religie nooit gedaan hebben in Nederland, protesteren tegen religieus geweld?

Heb nog nooit gehoord van een groepje gematigde christenen die op het Binnenhof middels spandoeken duidelijk maakten dat ze het geweld bij Oranjemarsen in Ierland afwijzen.

Overigens herinner ik mij een massaal protest in Turkije voor de scheiding tussen staat en godsdienst. Onder de miljoenen aanwezigen zullen toch op z'n minst wel een paar moslims zijn geweest.

Sjowelo
22-06-07, 17:50
Geplaatst door Max Stirner
Met het feit dat het imago van hun religie wordt gere-styled door een relatief kleine groep zich op de islam beroepende nihilistische barbaren.
Zo, dat is een hele mond vol. Dat zwijgers met dat imago instemmen klopt dus niet.

Imago -> het beeld dat mensen hebben van iets/iemand.

Ik heb een positief beeld van Islam en wens daarom te zwijgen. Als mensen dat negatieve beeld van Islam delen, dan moeten ze gaan demonstreren? Als we die redenering blijven volgen dan staat demonstreren dus gelijk aan een negatief beeld hebben van Islam...

David
22-06-07, 17:52
Geplaatst door Sjowelo
Zo, dat is een hele mond vol. Dat zwijgers met dat imago instemmen klopt dus niet.

Imago -> het beeld dat mensen hebben van iets/iemand.

Ik heb een positief beeld van Islam en wens daarom te zwijgen. Als mensen dat negatieve beeld van Islam delen, dan moeten ze gaan demonstreren? Als we die redenering blijven volgen dan staat demonstreren dus gelijk aan een negatief beeld hebben van Islam...

Heb je wel een tomtom bij je? Anders verdwaal je nog in je eigen bochten.

Sjowelo
22-06-07, 17:59
Geplaatst door David
Heb je wel een tomtom bij je? Anders verdwaal je nog in je eigen bochten.
Hoogst amusant. U doet mij gniffelen.

Hou 't gewoon inhoudelijk, kan dat?

David
22-06-07, 18:04
Geplaatst door Sjowelo
Hoogst amusant. U doet mij gniffelen.

Hou 't gewoon inhoudelijk, kan dat?

Inhoudelijk? Wasda? Hamas propaganda googelen?

Man_Ray
22-06-07, 18:28
Geplaatst door Max Stirner
De Winter heeft gelijk:

Wie zwijgt, stemt toe.

Massale betogingen tegen de inval van Irak dor de Vs etc zijn ook al een tijdje geleden.

Wie zwijgt, stemt toe.

Joesoef
22-06-07, 18:33
Welke krant plaatst er nu dit soort shit?

Man_Ray
22-06-07, 18:50
Geplaatst door Joesoef
Welke krant plaatst er nu dit soort shit?

Mag ik raden?

David
22-06-07, 18:51
Geplaatst door Joesoef
Welke krant plaatst er nu dit soort shit?

T is een ontzettend dom lulverhaal, inderdaad.

Man_Ray
22-06-07, 19:34
Geplaatst door David
T is een ontzettend dom lulverhaal, inderdaad.

Ik zet een schrijver / columnist zelden tot nooit a priori bij de onzin. Voor deze azijnpisser maak ik echter graag een uitzondering.

catwomen
22-06-07, 21:12
Geplaatst door Sjowelo
Tegenwoordig kun je dus ook niet meer gewoon zwijgen...

Waarom zou je niet mogen zwijgen. Maar ik vind wel dat mensen die liever zwijgen, ook moeten zwijgen wanneer Rusdie een lintje krijgt, of hun mond houden bij de deense cartoons etc.

David
22-06-07, 21:19
Geplaatst door catwomen
Waarom zou je niet mogen zwijgen. Maar ik vind wel dat mensen die liever zwijgen, ook moeten zwijgen wanneer Rusdie een lintje krijgt, of hun mond houden bij de deense cartoons etc.


Verstandige vrouw! :fpetaf:

sjaen
22-06-07, 21:23
Geplaatst door catwomen
Waarom zou je niet mogen zwijgen. Maar ik vind wel dat mensen die liever zwijgen, ook moeten zwijgen wanneer Rusdie een lintje krijgt, of hun mond houden bij de deense cartoons etc.

en :wijs:


:fpetaf:

Marsipulami
22-06-07, 21:38
Zijn de gematigde moslims echt opgestaan?

De islam verbiedt zowel laksheid als extremisme. Radicale moslims zijn dus per definitie gematigde moslims.

H.P.Pas
22-06-07, 21:38
Geplaatst door David
Verstandige vrouw! :fpetaf:


Preëmptief (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=3324622#post3324622)

David
22-06-07, 21:40
Geplaatst door H.P.Pas

Preëmptief (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=3324622#post3324622)

Yep, broeder. :roken:

Het_Is_Lent
22-06-07, 22:16
Geplaatst door Slinger
Zijn de gematigde moslims echt opgestaan?

Toen werd ik wakker.

Leon de Winter

Jes, ik ben opgestaan om mijn rok goed te doen, omdat deze een beetje omhoog is gekropen.

Ik ga maar weer eens zitten.

Tarzan
22-06-07, 22:47
Geplaatst door Het_Is_Lent
Jes, ik ben opgestaan om mijn rok goed te doen, omdat deze een beetje omhoog is gekropen.

Ik ga maar weer eens zitten.

:nerd:

H.P.Pas
23-06-07, 08:13
Geplaatst door David
broeder. :roken:

Crypto-calvinistische oekofascist ? :roken:

Olive Yao
23-06-07, 11:26
Geplaatst door catwoman

Waarom zou je niet mogen zwijgen. Maar ik vind wel dat mensen die liever zwijgen, ook moeten zwijgen wanneer Rusdie een lintje krijgt, of hun mond houden bij de deense cartoons etc.

Geplaatst door David
Verstandige vrouw! :fpetaf:

Geplaatst door sjaen

en :wijs:

:fpetaf:
Dit is er inderdaad eentje om in te lijsten. :handbang:

Sjowelo
23-06-07, 17:14
Geplaatst door catwomen
Waarom zou je niet mogen zwijgen. Maar ik vind wel dat mensen die liever zwijgen, ook moeten zwijgen wanneer Rusdie een lintje krijgt, of hun mond houden bij de deense cartoons etc.
Ja, waarom zou jij niet zwijgen?

Ik heb er geen behoefte aan om te gaan demonsteren tegen Rushdie of de straat op te gaan tegen de Deense cartoons. Dat is dus waar het 'zwijgen' over ging; of men publiekelijk zijn afkeuring moest laten blijken of niet, wat weer overeenkwam met zwijgen. Dat betekent dus niet dat ik of jij daar geen mening over kunnen of mogen hebben. Omdat jij nu hier iets vindt, ga je toch hopelijk niet straks op de Dam met een bord boven je hoofd lopen met daarop: "Ik vind dat mensen die liever zwijgen, ook moeten zwijgen wanneer Rusdie een lintje krijgt, of hun mond houden bij de deense cartoons! Zwijg moslim, zwijg!"

Als je doelt op het feit dat er bepaalde opgefokte moslims de straat op gingen omdat ze zich beledigd voelden door de Deense cartoons, dan vind ik ze in elk geval veels te lichtgeraakt reageren. Dat het beledigend kan zijn, daar kan ik weer wel inkomen. Rushdie vind ik weer een typisch oriëntalistisch schrijver en met zo een kijk op de wereld heb ik verder helemaal niks. Dat hij dat lintje heeft gekregen zal dan wel. Beetje politiek getint als je het mij vraagt.

Sjowelo
23-06-07, 17:36
Geplaatst door Marsipulami
De islam verbiedt zowel laksheid als extremisme. Radicale moslims zijn dus per definitie gematigde moslims.
Deze vat ik niet helemaal. Laat ik toch een poging wagen.

Waar veel de mensen de fout ingaan, denk ik, is de Islam voor te stellen als een ondeelbaar geheel. Is niet zo; je kan er op verschillende manieren naar kijken en op je eigen manier beleven; als jij er een extremistisch beeld van hebt, dan zegt dat nog niks over mijn eigen positieve beleving. Dat zegt vervolgens weer weinig over iemands agressieve beleving etc.

Wat moslims - tenminste het Soenitische deel - gemeen hebben, is dat de basiscontouren vast staan; wat we geloven, de manier waarop we aanbidden, de basisvoorschriften (zoals 'het drinken van alcohol is verboden') van de Koran en de Soenna, zijn onveranderlijk. De rest staat open voor interpretatie. Het is, denk ik, de plicht van elke moslim dit te doen op basis van de situatie waarin men verkeert. Waarom zou ik jou geweld aandoen als wij gewoon in vrede kunnen leven?

Attila
24-06-07, 11:42
Wat moslims - tenminste het Soenitische deel - gemeen hebben, is dat de basiscontouren vast staan; wat we geloven, de manier waarop we aanbidden, de basisvoorschriften (zoals 'het drinken van alcohol is verboden') van de Koran en de Soenna, zijn onveranderlijk. De rest staat open voor interpretatie.

De rest? Welke rest?

catwomen
24-06-07, 11:52
Er zijn wel gematigde moslims. Het probleem zit het in moslims zoals Ibn Rushd en Quais. Deze prikkers zijn enkele voorbeelden.

Ik zelf ben een moslima die kritiek durft te hebben op dit soort broeders. Daar hebben deze broeders een groot probleem mee. Afvalligen zoals AHA daar weten ze wel raad nmee en zij wordt door dit soort broeders met pek overgoten. Niet afvalligen zoals ik, daar hebben dit soort heren een probleem mee. Ibn Rushd censureert graag mij priksel;s weg, omdat hij dat als enige mogelijkheid zit. Argumenten aandragen kan hij niet, want hij weet donders goed dat er veel onderdrukte moslimvrouwen en meisjes zijn. Maar leiver vergeet hij hen, censureert hij dit soort berichten.
Grote probleem van deze moslims is dat zij niet om kunnnen gaan met misstanden binnen onze gemeenschap. Liever schoppen zij aan tegen het westen zoals onze Quais dat doet. En dan vraag ik me af waarom dit soort heren hier blijft. Hoe kun je wonen in een land met inwoners dat je veracht?
Het lijkt mij dat zij hier blijven omdat ze graag deel uit willen maken van de westerse samenleving. Echter door kun bekrompenheid, gebrek aan zelfkennis en zelfrespect en het onvermogen om met kritiek om te gaan, maakt dit soort jongens tot de losers van de maatschappij. En natuurlijk is hun enige uitweg dan dat zij het westen maar de schuld moeten geven. Iets anders kunnen ze niet. Maar hierdoor maken zij het moeilijk voor andere moslims die hier wel graag willen wonen en wel bereid zijn om zich aan te passen. Als je je niet wil aanpassen wat doe je dan hier, vind ik!

Olive Yao
24-06-07, 12:33
Geplaatst door catwomen
(...) andere moslims die hier wel graag willen wonen en wel bereid zijn om zich aan te passen. Als je je niet wil aanpassen wat doe je dan hier, vind ik!
Hoe ervaar jij dat je je aan moet passen? Ervaar jij beperking van je vrijheid van levensbeschouwing, en vind je die te ver gaan en onterecht?

(Ik vraag gewoon naar je mening, je ervaring).

Shemharosh
24-06-07, 13:18
Geplaatst door catwomen
Er zijn wel gematigde moslims. Het probleem zit het in moslims zoals Ibn Rushd en Quais. Deze prikkers zijn enkele voorbeelden.

Ik zelf ben een moslima die kritiek durft te hebben op dit soort broeders. Daar hebben deze broeders een groot probleem mee. Afvalligen zoals AHA daar weten ze wel raad nmee en zij wordt door dit soort broeders met pek overgoten. Niet afvalligen zoals ik, daar hebben dit soort heren een probleem mee. Ibn Rushd censureert graag mij priksel;s weg, omdat hij dat als enige mogelijkheid zit. Argumenten aandragen kan hij niet, want hij weet donders goed dat er veel onderdrukte moslimvrouwen en meisjes zijn. Maar leiver vergeet hij hen, censureert hij dit soort berichten.
Grote probleem van deze moslims is dat zij niet om kunnnen gaan met misstanden binnen onze gemeenschap. Liever schoppen zij aan tegen het westen zoals onze Quais dat doet. En dan vraag ik me af waarom dit soort heren hier blijft. Hoe kun je wonen in een land met inwoners dat je veracht?
Het lijkt mij dat zij hier blijven omdat ze graag deel uit willen maken van de westerse samenleving. Echter door kun bekrompenheid, gebrek aan zelfkennis en zelfrespect en het onvermogen om met kritiek om te gaan, maakt dit soort jongens tot de losers van de maatschappij. En natuurlijk is hun enige uitweg dan dat zij het westen maar de schuld moeten geven. Iets anders kunnen ze niet. Maar hierdoor maken zij het moeilijk voor andere moslims die hier wel graag willen wonen en wel bereid zijn om zich aan te passen. Als je je niet wil aanpassen wat doe je dan hier, vind ik!

zooooooooooooo die zit!!!!

Slinger
24-06-07, 13:47
Geplaatst door catwomen
Er zijn wel gematigde moslims. Het probleem zit het in moslims zoals Ibn Rushd en Quais. Deze prikkers zijn enkele voorbeelden.

Ik zelf ben een moslima die kritiek durft te hebben op dit soort broeders. Daar hebben deze broeders een groot probleem mee. Afvalligen zoals AHA daar weten ze wel raad nmee en zij wordt door dit soort broeders met pek overgoten. Niet afvalligen zoals ik, daar hebben dit soort heren een probleem mee. Ibn Rushd censureert graag mij priksel;s weg, omdat hij dat als enige mogelijkheid zit. Argumenten aandragen kan hij niet, want hij weet donders goed dat er veel onderdrukte moslimvrouwen en meisjes zijn. Maar leiver vergeet hij hen, censureert hij dit soort berichten.
Grote probleem van deze moslims is dat zij niet om kunnnen gaan met misstanden binnen onze gemeenschap. Liever schoppen zij aan tegen het westen zoals onze Quais dat doet. En dan vraag ik me af waarom dit soort heren hier blijft. Hoe kun je wonen in een land met inwoners dat je veracht?
Het lijkt mij dat zij hier blijven omdat ze graag deel uit willen maken van de westerse samenleving. Echter door kun bekrompenheid, gebrek aan zelfkennis en zelfrespect en het onvermogen om met kritiek om te gaan, maakt dit soort jongens tot de losers van de maatschappij. En natuurlijk is hun enige uitweg dan dat zij het westen maar de schuld moeten geven. Iets anders kunnen ze niet. Maar hierdoor maken zij het moeilijk voor andere moslims die hier wel graag willen wonen en wel bereid zijn om zich aan te passen. Als je je niet wil aanpassen wat doe je dan hier, vind ik!

Wat Aboutaleb ook zei.

mulan
24-06-07, 13:54
Geplaatst door catwomen
Maar hierdoor maken zij het moeilijk voor andere moslims die hier wel graag willen wonen en wel bereid zijn om zich aan te passen. Als je je niet wil aanpassen wat doe je dan hier, vind ik!

Lukt dat aanpassen wel met een full time baan of is dat niet te combineren?

Bofko
24-06-07, 13:58
Geplaatst door mulan
Lukt dat aanpassen wel met een full time baan of is dat niet te combineren?

:hihi:

Paradox is waarschijnlijk dat het moeilijker gaat als je geen baan hebt en dus te veel tijd over.

IbnRushd
24-06-07, 14:07
Geplaatst door catwomen
Er zijn wel gematigde moslims. Het probleem zit het in moslims zoals Ibn Rushd en Quais. Deze prikkers zijn enkele voorbeelden.

Wanneer is iemand gematigd? Leg eens uit?

Jij kent Qaiys doelstelling niet en helemaal niet de mijne. Dus speel ajb niet voor God, daar ben je te stom en te dom voor.


Geplaatst door catwomen

Ik zelf ben een moslima die kritiek durft te hebben op dit soort broeders. Daar hebben deze broeders een groot probleem mee.

Ik heb helemaal geen problemen hoor. Het feit is dat je vaker dezelfde troep neerpleurt op een topic die niet over moslims en islam gaat. Dezelfde informatie heb je al eerder meegedeeld op deze topic (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=3308602#post3308602) en die heb ik niet weggehaald. Dus een beetje onzin om mij te verwijten van valse sentimenten.


Geplaatst door catwomen

Afvalligen zoals AHA daar weten ze wel raad nmee en zij wordt door dit soort broeders met pek overgoten. Niet afvalligen zoals ik, daar hebben dit soort heren een probleem mee. Ibn Rushd censureert graag mij priksel;s weg, omdat hij dat als enige mogelijkheid zit.

Jij maakt jezelf tot een probleem. 't Is maar dat ik een beetje medelijden met je krijgt, maar het zou je sieren om niet meer te liegen. Ik haal berichten slechts weg omdat dat onderwerp al een aantal malen aan bod is gekomen op verschillende topics, in een korte periode. De meeste moslimprikkers hebben daar geen behoefte aan als steeds hetzelfde onderwerp door hun strot wordt geduwd. Nogmaals, het zou je sieren als je eens stopt met dat Wilders-gedrag van je.


Geplaatst door catwomen

Argumenten aandragen kan hij niet, want hij weet donders goed dat er veel onderdrukte moslimvrouwen en meisjes zijn.

Niet alleen moslimvrouwen hoor, ook christenvrouwen, hindoevrouwen, atheistische vrouwen enz. Sorry hoor, als jij graag hen wilt redden start maar een comité/stichting e.d ipv quasi-gesnotter in topics.


Geplaatst door catwomen

Grote probleem van deze moslims is dat zij niet om kunnnen gaan met misstanden binnen onze gemeenschap. Liever schoppen zij aan tegen het westen zoals onze Quais dat doet. En dan vraag ik me af waarom dit soort heren hier blijft. Hoe kun je wonen in een land met inwoners dat je veracht?

Je hebt het over Qaiys en betrekt mij zonder een reden? Alles goed verder?

Waarom vraag je gewoon niet vriendelijk waarom Qaiys steeds negatieve berichten aanhaald?


Geplaatst door catwomen

Het lijkt mij dat zij hier blijven omdat ze graag deel uit willen maken van de westerse samenleving. Echter door kun bekrompenheid, gebrek aan zelfkennis en zelfrespect en het onvermogen om met kritiek om te gaan, maakt dit soort jongens tot de losers van de maatschappij. En natuurlijk is hun enige uitweg dan dat zij het westen maar de schuld moeten geven. Iets anders kunnen ze niet. Maar hierdoor maken zij het moeilijk voor andere moslims die hier wel graag willen wonen en wel bereid zijn om zich aan te passen. Als je je niet wil aanpassen wat doe je dan hier, vind ik!

Graag hier willen blijven? Tsjonge jonge, wat ga je hierna beweren? Dat ik een bomaanslag binnenkort wil plegen? CW, zoek hulp.

1973Tanger
24-06-07, 17:12
Geplaatst door catwomen
Er zijn wel gematigde moslims. Het probleem zit het in moslims zoals Ibn Rushd en Quais. Deze prikkers zijn enkele voorbeelden.

Ik zelf ben een moslima die kritiek durft te hebben op dit soort broeders. Daar hebben deze broeders een groot probleem mee. Afvalligen zoals AHA daar weten ze wel raad nmee en zij wordt door dit soort broeders met pek overgoten. Niet afvalligen zoals ik, daar hebben dit soort heren een probleem mee. Ibn Rushd censureert graag mij priksel;s weg, omdat hij dat als enige mogelijkheid zit. Argumenten aandragen kan hij niet, want hij weet donders goed dat er veel onderdrukte moslimvrouwen en meisjes zijn. Maar leiver vergeet hij hen, censureert hij dit soort berichten.
Grote probleem van deze moslims is dat zij niet om kunnnen gaan met misstanden binnen onze gemeenschap. Liever schoppen zij aan tegen het westen zoals onze Quais dat doet. En dan vraag ik me af waarom dit soort heren hier blijft. Hoe kun je wonen in een land met inwoners dat je veracht?
Het lijkt mij dat zij hier blijven omdat ze graag deel uit willen maken van de westerse samenleving. Echter door kun bekrompenheid, gebrek aan zelfkennis en zelfrespect en het onvermogen om met kritiek om te gaan, maakt dit soort jongens tot de losers van de maatschappij. En natuurlijk is hun enige uitweg dan dat zij het westen maar de schuld moeten geven. Iets anders kunnen ze niet. Maar hierdoor maken zij het moeilijk voor andere moslims die hier wel graag willen wonen en wel bereid zijn om zich aan te passen. Als je je niet wil aanpassen wat doe je dan hier, vind ik!

Met alle respect hoor, maar je oordeel over prikkers zoals IbnRushd en Qaiys, die je in een adem gelijktijdig opnoemd is toch tamelijk prematuur. Waaruit moet blijken dat ze een probleem opleveren voor moslims (gematigde) hier in Nederland. IbnRushd vertolkt zijn religieuze opvattingen altijd duidelijk en bovendien voor iedereen transparant, en voor mij zonder bittere nasmaak. Qaiys heeft al zo vaak aangegeven het tegenovergestelde van met name subjectieve nieuwsberichten over de islam en allochtonen in het algemeen in beeld te brengen. Wat heeft dit alles te maken met niet willen wonen in dit land en niet deelnemen aan de maatschappij? Moeten deze heren de westerse samenleving dan vereren en assimileren? Aanpassen doen ze al volop, door bijvoorbeeld de nederlandse taal in woord en geschrift te beheersen. Ook deelname aan de maatschappij is in volle gang. Zo heeft Qaiys zijn eindexamen atheneum behaald. Er is dus absoluut geen sprake van niet willen aanpassen o.i.d. IbnRushd en Qaiys uiten gewoon legitieme kritiek over talloze onderwerpen van discussie. Ook kan je niet beweren dat ze geen kritiek kunnen verdragen. Deze heren hebben al zoveel kritiek over hun heen gekregen, dat ze al een olifantshuid hebben opgebouwd. Verder zijn moslims waaronder Ibnrushd en Qaiys gebonden aan de leer. Het is een moslim onwaardig om daarin te schipperen. Je kunt pas IbnRushd en Qaiys betichten van anti-westerse sentimenten, als je hun kunt betrappen op het feit dat ze de grondwet en grondrechten van deze samenleving aan hun laars lappen.

Het_Is_Lent
24-06-07, 18:32
Geplaatst door catwomen
Grote probleem van deze moslims is dat zij niet om kunnnen gaan met misstanden binnen onze gemeenschap. Liever schoppen zij aan tegen het westen zoals onze Quais dat doet. En dan vraag ik me af waarom dit soort heren hier blijft. Hoe kun je wonen in een land met inwoners dat je veracht?
Het lijkt mij dat zij hier blijven omdat ze graag deel uit willen maken van de westerse samenleving. Echter door kun bekrompenheid, gebrek aan zelfkennis en zelfrespect en het onvermogen om met kritiek om te gaan, maakt dit soort jongens tot de losers van de maatschappij. En natuurlijk is hun enige uitweg dan dat zij het westen maar de schuld moeten geven. Iets anders kunnen ze niet. Maar hierdoor maken zij het moeilijk voor andere moslims die hier wel graag willen wonen en wel bereid zijn om zich aan te passen. Als je je niet wil aanpassen wat doe je dan hier, vind ik!

Onzin. Het probleem ligt bij de extremisten, vrouwenmishandelaars/onderdrukkers etc zelf. Voorzover ik het kan beoordelen ben ik niet eerder een bericht tegengekomen waarin deze heren dit goedkeuren.

Verder zijn ze naast moslim OOK inwoners van het westen, dus kritiek op het westen is ook kritiek op de samenleving waarin zij leven en geeft eigenlijk ook wel aan dat het ze wel wat kan schelen. Als een voorwaarde om hier te wonen zou zijn dat ik geen kritiek mocht uiten op "het westen", had ik vandaag nog mijn koffers gepakt..

Desondanks veel succes met het aanpassen. Ik blijf liever mezelf.

Gr,

Orakel
24-06-07, 20:50
Geplaatst door catwomen

Grote probleem van deze moslims is dat zij niet om kunnnen gaan met misstanden binnen onze gemeenschap. Liever schoppen zij aan tegen het westen zoals onze Quais dat doet. En dan vraag ik me af waarom dit soort heren hier blijft. Hoe kun je wonen in een land met inwoners dat je veracht?
Het lijkt mij dat zij hier blijven omdat ze graag deel uit willen maken van de westerse samenleving. Echter door kun bekrompenheid, gebrek aan zelfkennis en zelfrespect en het onvermogen om met kritiek om te gaan, maakt dit soort jongens tot de losers van de maatschappij. En natuurlijk is hun enige uitweg dan dat zij het westen maar de schuld moeten geven. Iets anders kunnen ze niet. Maar hierdoor maken zij het moeilijk voor andere moslims die hier wel graag willen wonen en wel bereid zijn om zich aan te passen. Als je je niet wil aanpassen wat doe je dan hier, vind ik!

Euhm... nou zijn de dor jou genoemde heren uitsteekbaar in staat voor zichzelf te spreken, maar nochtans wil ik toch zowel een lans als een misverstand voor ze breken.
As far as i know verachten de heren op geen enkele wijze de inwoners van dit land, of van enig ander land. Waar de diepe minachting wel gevoeld wordt, is daar waar het de dubbele moraal, de dubbele agenda en de dubbele standaard vermoed wordt, zowel bijde mondiale en de landelijke politiek, als bij de media.
En daarbij schromen ze niet om beide kante op te spugen, want hun toorn richt zich zowel jegens het westen als jegens de Arabische landen, die als volleerde marionetten potsierlijke bewegingen maken en hun eigen volk al eeuwen onder de religieuze en economische knoet houden.

Maar in geen geval, of kmoet er echt helemaal naast zitten, koesteren zij een minachting jegens het land waarin zij wonen of de inwoners ervan.

Man_Ray
24-06-07, 21:34
Geplaatst door Orakel

As far as i know verachten de heren op geen enkele wijze de inwoners van dit land, of van enig ander land. Waar de diepe minachting wel gevoeld wordt, is daar waar het de dubbele moraal, de dubbele agenda en de dubbele standaard vermoed wordt, zowel bijde mondiale en de landelijke politiek, als bij de media.
En daarbij schromen ze niet om beide kante op te spugen, want hun toorn richt zich zowel jegens het westen als jegens de Arabische landen, die als volleerde marionetten potsierlijke bewegingen maken en hun eigen volk al eeuwen onder de religieuze en economische knoet houden.

Maar in geen geval, of kmoet er echt helemaal naast zitten, koesteren zij een minachting jegens het land waarin zij wonen of de inwoners ervan.

Of ze een minachting koesteren voor NL en haar inwoners weet ik niet. Ik kan niet in hun hoofd kijken.

Maar voor de rest: Eens!

Tomas
24-06-07, 21:38
Geplaatst door Orakel
Euhm... nou zijn de dor jou genoemde heren uitsteekbaar in staat voor zichzelf te spreken, maar nochtans wil ik toch zowel een lans als een misverstand voor ze breken.
As far as i know verachten de heren op geen enkele wijze de inwoners van dit land, of van enig ander land. Waar de diepe minachting wel gevoeld wordt, is daar waar het de dubbele moraal, de dubbele agenda en de dubbele standaard vermoed wordt, zowel bijde mondiale en de landelijke politiek, als bij de media.
En daarbij schromen ze niet om beide kante op te spugen, want hun toorn richt zich zowel jegens het westen als jegens de Arabische landen, die als volleerde marionetten potsierlijke bewegingen maken en hun eigen volk al eeuwen onder de religieuze en economische knoet houden.

Maar in geen geval, of kmoet er echt helemaal naast zitten, koesteren zij een minachting jegens het land waarin zij wonen of de inwoners ervan.

Eh, Schaap heeft vaak genoeg aangegeven dat ie dit hypocriete land liever eerder dan later zou willen verlaten. Maar er was iets dat 'm tegenhield. Ik meen geld of zoiets. Daarnaast heeft ie niet zozeer een hekel aan de arabische leiders. Dat zijn slerchts slachtoffers van de Westerse Masters Of The Universe. Op zich is een arabier cq moslim in principe onschuldig of slachtoffer. Nooit een dader. Dat kan niet.

mark61
24-06-07, 21:54
Geplaatst door Tomas
Eh, Schaap heeft vaak genoeg aangegeven dat ie dit hypocriete land liever eerder dan later zou willen verlaten. Maar er was iets dat 'm tegenhield. Ik meen geld of zoiets.

Nope, het was dat hij de pech had slechts Nederlands te spreken. Daar kon hij in de wereld niet mee vooruit.

Tomas
24-06-07, 21:57
Geplaatst door mark61
Nope, het was dat hij de pech had slechts Nederlands te spreken. Daar kon hij in de wereld niet mee vooruit.

Vooruit is in mijn woordenboek een eufemisme voor more money. Jammer dat een van die vijf talen die hij vloeiend spreekt geen frans, berbers of arabisch is.

Man_Ray
24-06-07, 21:59
Geplaatst door Tomas
Daarnaast heeft ie niet zozeer een hekel aan de arabische leiders. Dat zijn slerchts slachtoffers van de Westerse Masters Of The Universe. Op zich is een arabier cq moslim in principe onschuldig of slachtoffer. Nooit een dader. Dat kan niet.

Slachtoffers zou ik ze niet noemen. Heb ik ook nooit in Schaap z'n posts gelezen. Dictators die eieren voor hun geld, véél geld, kiezen. Dat wel. En Westerse landen die maar graag genoeg een oogje dichtdoen als ze maar aan de energiebronnen raken die ze nodig hebben.

Tomas
24-06-07, 22:02
Geplaatst door Man_Ray
Slachtoffers zou ik ze niet noemen. Heb ik ook nooit in Schaap z'n posts gelezen. Dictators die eieren voor hun geld, véél geld, kiezen. Dat wel. En Westerse landen die maar graag genoeg een oogje dichtdoen als ze maar aan de energiebronnen raken die ze nodig hebben.

Nou dat heb ik zo nooit gelezen. Hij heeft het alleen over arabische leiders als het over het westen gaat of kan gaan. Arabieren an sich zijn niet interessant. Never. Vind ik wel eens wat sneu voor ze.

mark61
24-06-07, 22:05
Geplaatst door Tomas
Vooruit is in mijn woordenboek een eufemisme voor more money. Jammer dat een van die vijf talen die hij vloeiend spreekt geen frans, berbers of arabisch is.

Nou ja leg me niet vast op een woord.

Oh ja, ik zal toch niet fantaseren dat hij ooit zei dat hij gebonden was aan het Nederlandse taalgebied?

Man_Ray
24-06-07, 22:32
Geplaatst door Tomas
Nou dat heb ik zo nooit gelezen. Hij heeft het alleen over arabische leiders als het over het westen gaat of kan gaan. Arabieren an sich zijn niet interessant. Never. Vind ik wel eens wat sneu voor ze.

Hehe. Schaap is ook maar een mens.

Of ga ik daarmee m'n boekje te buiten?

super ick
25-06-07, 08:13
Geplaatst door Man_Ray
Hehe. Schaap is ook maar een mens.


Bron?

Soldim
25-06-07, 08:41
catwomen

Argumenten aandragen kan hij niet, want hij weet donders goed dat er veel onderdrukte moslimvrouwen en meisjes zijn.




Geplaatst door IbnRushd

Niet alleen moslimvrouwen hoor, ook christenvrouwen, hindoevrouwen, atheistische vrouwen enz.


Deze is wel heel sterk. Meneer modereert posts die refereren aan misstanden in de moslim-wereld weg wanneer een topic over het westen gaat. Maar zodra de kritiek richting moslims gaat mag plotseling de rest van de wereld er wel als vergelijking bij worden betrokken.

Ik neem aan dat we dit als gebrek aan objectiviteit mogen bestempelen?

mark61
25-06-07, 08:49
Geplaatst door Soldim
Deze is wel heel sterk. Meneer modereert posts die refereren aan misstanden in de moslim-wereld weg wanneer een topic over het westen gaat. Maar zodra de kritiek richting moslims gaat mag plotseling de rest van de wereld er wel als vergelijking bij worden betrokken.

Ik neem aan dat we dit als gebrek aan objectiviteit mogen bestempelen?

Topics dichtgooien als je in het nauw zit is er ook zo een.

H.P.Pas
25-06-07, 09:10
Geplaatst door Man_Ray
Hehe. Schaap is ook maar een mens.



Tsk.. Yomanda.

Schaap is een webrobot..

knuppeltje
25-06-07, 09:38
Geplaatst door mark61
Topics dichtgooien als je in het nauw zit is er ook zo een.

En dat nog wel na een opmerking van mij, WOW, ben ik even goed bezig. :wohaa:

Max Stirner
25-06-07, 10:11
Geplaatst door Man_Ray
Massale betogingen tegen de inval van Irak dor de Vs etc zijn ook al een tijdje geleden.



Er zijn vele miljoenen mensen in protest de straat opgegaan, overal in de Westerse wereld van Madrid tot Sydney, van New York tot Seattle.

Max Stirner
25-06-07, 10:30
Geplaatst door Sjowelo
Zo, dat is een hele mond vol. Dat zwijgers met dat imago instemmen klopt dus niet.

Imago -> het beeld dat mensen hebben van iets/iemand.

Ik heb een positief beeld van Islam en wens daarom te zwijgen. Als mensen dat negatieve beeld van Islam delen, dan moeten ze gaan demonstreren? Als we die redenering blijven volgen dan staat demonstreren dus gelijk aan een negatief beeld hebben van Islam...


:confused:


Normaal gesproken protesteer je als de naam van je clubje door andere club-leden door het slijk wordt gehaald.

Maar als je niet het idee hebt dat dat gebeurt, kan je gerust blijven zwijgen.

Sjowelo
25-06-07, 10:45
Geplaatst door catwomen
Er zijn wel gematigde moslims. Het probleem zit het in moslims zoals Ibn Rushd en Quais. Deze prikkers zijn enkele voorbeelden.

Ik zelf ben een moslima die kritiek durft te hebben op dit soort broeders. Daar hebben deze broeders een groot probleem mee. Afvalligen zoals AHA daar weten ze wel raad nmee en zij wordt door dit soort broeders met pek overgoten. Niet afvalligen zoals ik, daar hebben dit soort heren een probleem mee.
Ik hoop niet dat je op mij doelt als je het over 'gematigde moslims' hebt. Dan heb je mijn post in elk geval verkeerd begrepen. Ik denk dat andere prikkers al heel goed hebben aangegeven hoe slecht onderbouwd jouw kritiek is. Ik kom hier nog niet zo lang, maar Qaiys en Ibn Rushd lijken mij nou juist wel integer in wie ze zijn en hun bedoelingen, en zijn daar ook heel open over in. Ik vind ze allebei heel redelijke mensen moet ik zeggen.

Jij komt daarentegen heel rancuneus over, terwijl ik ook makkelijk jouw integriteit in twijfel kan trekken. Aan de ene kant beweer je dat je moslima bent die kritiek durft te hebben, waar je vervolgens het woord 'broeder' (in de Islam?) bezigt. Aan de andere kant noem je jezelf afvallige. Nu zie ik niet hoe deze twee dingen samen kunnen gaan, tenzij dat de defintie is van de aangepaste gematigde moslim. Vooralsnog neig ik naar gebrek aan integriteit en intelligentie.

tr_imparator
25-06-07, 10:50
Geplaatst door Max Stirner
:confused:


Normaal gesproken protesteer je als de naam van je clubje door andere club-leden door het slijk wordt gehaald.

Maar als je niet het idee hebt dat dat gebeurt, kan je gerust blijven zwijgen.


Dit is precies de reden waarom het niet hoeft. Men heeft verstand genoeg om zelfd die onderscheid te maken.

knuppeltje
25-06-07, 11:05
Geplaatst door Sjowelo
Ik hoop niet dat je op mij doelt als je het over 'gematigde moslims' hebt. Dan heb je mijn post in elk geval verkeerd begrepen. Ik denk dat andere prikkers al heel goed hebben aangegeven hoe slecht onderbouwd jouw kritiek is. Ik kom hier nog niet zo lang, maar Qaiys en Ibn Rushd lijken mij nou juist wel integer in wie ze zijn en hun bedoelingen, en zijn daar ook heel open over in. Ik vind ze allebei heel redelijke mensen moet ik zeggen.

Jij komt daarentegen heel rancuneus over, terwijl ik ook makkelijk jouw integriteit in twijfel kan trekken. Aan de ene kant beweer je dat je moslima bent die kritiek durft te hebben, waar je vervolgens het woord 'broeder' (in de Islam?) bezigt. Aan de andere kant noem je jezelf afvallige. Nu zie ik niet hoe deze twee dingen samen kunnen gaan, tenzij dat de defintie is van de aangepaste gematigde moslim. Vooralsnog neig ik naar gebrek aan integriteit en intelligentie.

Integer?
Quaiys sleept in een gevecht met iemand anders mijn postings uit een ander topic erbij om zijn gelijk bij diegene te halen, en heeft dan ook niet eens door dat die postings van mij daar alleen maar zijn ongelijk aantonen. Integer?
Ibn Rushd presteert het in een topic onder mijn naam iets te posten te posten wat ik in die topic nergens gezegd heb. Op mijn vraag om even aan te geven waar ik dat gezegd had- heeft ie dus nooit geantwoord.
Toen hij op een keer in een andere topic in een voor een moderator op een uiterst onbeschofte maniet mij wilde duidelijk maken dat ik niets wist over welke kalief de andere opvolgde, en ik daarna een overzicht gaf van de eerste 10 Abbasiden, bleef het ook daarna oorverdovend stil.
Catwomen verweet hij dat ze de islam in een kwaad daglicht stelde, terwijl ze het alleen maar had over het slecht gedrag van sommige moslims. Als Cat hem hierop aanspreekt komt die meneer aanzetten dat hij nergens heeft beweerd dat ze de islam beledigde.
Hierop aangesproken komt ie dan aan met argumenten waarvan hij zelf zegt dat ze eigelijk nergens op slaan.
Hierop weer door anderen aangesproken, gooit meneer dan maar de topic dicht.
Integer?

Sjowelo
25-06-07, 11:19
Geplaatst door knuppeltje
Integer?
Quaiys sleept in een gevecht met iemand anders mijn postings uit een ander topic erbij om zijn gelijk bij diegene te halen, en heeft dan ook niet eens door dat die postings van mij daar alleen maar zijn ongelijk aantonen. Integer?
Ibn Rushd presteert het in een topic onder mijn naam iets te posten te posten wat ik in die topic nergens gezegd heb. Op mijn vraag om even aan te geven waar ik dat gezegd had- heeft ie dus nooit geantwoord.
Toen hij op een keer in een andere topic in een voor een moderator op een uiterst onbeschofte maniet mij wilde duidelijk maken dat ik niets wist over welke kalief de andere opvolgde, en ik daarna een overzicht gaf van de eerste 10 Abbasiden, bleef het ook daarna oorverdovend stil.
Catwomen verweet hij dat ze de islam in een kwaad daglicht stelde, terwijl ze het alleen maar had over het slecht gedrag van sommige moslims. Als Cat hem hierop aanspreekt komt die meneer aanzetten dat hij nergens heeft beweerd dat ze de islam beledigde.
Hierop aangesproken komt ie dan aan met argumenten waarvan hij zelf zegt dat ze eigelijk nergens op slaan.
Hierop weer door anderen aangesproken, gooit meneer dan maar de topic dicht.
Integer?
Sorry, maar wil je effe bij iemand anders gaan huilen. Ik ben hier niet van gediend.

Sjowelo
25-06-07, 11:25
Geplaatst door Max Stirner
:confused:


Normaal gesproken protesteer je als de naam van je clubje door andere club-leden door het slijk wordt gehaald.

Maar als je niet het idee hebt dat dat gebeurt, kan je gerust blijven zwijgen.
Ajax is een clubje, Islam is geen clubje. Zwijgen is wat anders dan je mening inslikken. Wie iets/iemand door het slijk haalt is daar zelf voor verantwoordelijk.

knuppeltje
25-06-07, 11:35
Geplaatst door Sjowelo
Sorry, maar wil je effe bij iemand anders gaan huilen. Ik ben hier niet van gediend.

Tja dat jij niet bij de gematigde moslims behoort had niet duidelijker kunnen maken. Maar dat had je zelf ook al aangegeven, niet dan?

Sjowelo
25-06-07, 11:36
Geplaatst door knuppeltje
Tja dat jij niet bij de gematigde moslims behoort had niet duidelijker kunnen maken. Maar dat had je zelf ook al aangegeven, niet dan?
Wat is een gematigde moslim?

Baddha
25-06-07, 11:39
Geplaatst door Sjowelo
Ik hoop niet dat je op mij doelt als je het over 'gematigde moslims' hebt. Dan heb je mijn post in elk geval verkeerd begrepen. Ik denk dat andere prikkers al heel goed hebben aangegeven hoe slecht onderbouwd jouw kritiek is. Ik kom hier nog niet zo lang, maar Qaiys en Ibn Rushd lijken mij nou juist wel integer in wie ze zijn en hun bedoelingen, en zijn daar ook heel open over in. Ik vind ze allebei heel redelijke mensen moet ik zeggen.

Jij komt daarentegen heel rancuneus over, terwijl ik ook makkelijk jouw integriteit in twijfel kan trekken. Aan de ene kant beweer je dat je moslima bent die kritiek durft te hebben, waar je vervolgens het woord 'broeder' (in de Islam?) bezigt. Aan de andere kant noem je jezelf afvallige. Nu zie ik niet hoe deze twee dingen samen kunnen gaan, tenzij dat de defintie is van de aangepaste gematigde moslim. Vooralsnog neig ik naar gebrek aan integriteit en intelligentie.

Ze schreef: "Niet afvalligen zoals ik". Die zin zou eenduidiger zijn als er een koppelteken was gebruikt, dus zo: "Niet-afvalligen zoals ik".

Helpt dit tegen de verwarring?

knuppeltje
25-06-07, 11:40
Geplaatst door Sjowelo
Wat is een gematigde moslim?

Jij niet.
Je zei zelf tegen Catwomen: Ik hoop niet dat je op mij doelt als je het over 'gematigde moslims' hebt.

knuppeltje
25-06-07, 11:45
Geplaatst door Sjowelo
Sorry, maar wil je effe bij iemand anders gaan huilen. Ik ben hier niet van gediend.

Laat ik nu toch nooit eerder een betere inhoudelijke reactie hebben gezien hier. :student:

Sjowelo
25-06-07, 11:53
Geplaatst door knuppeltje
Jij niet.
Je zei zelf tegen Catwomen: Ik hoop niet dat je op mij doelt als je het over 'gematigde moslims' hebt.
Ok, volgens jou ben ik geen gematigde moslim, maar je weet zelf niet wat een gematigde moslim is? En dan verwacht je een inhoudelijke reactie? Gaat heen, onnozelaar.

mark61
25-06-07, 11:59
Geplaatst door Baddha
Ze schreef: "Niet afvalligen zoals ik". Die zin zou eenduidiger zijn als er een koppelteken was gebruikt, dus zo: "Niet-afvalligen zoals ik".

Helpt dit tegen de verwarring?

Tis een hele klus, begrijpend lezen.

knuppeltje
25-06-07, 12:01
Geplaatst door Sjowelo
Ok, volgens jou ben ik geen gematigde moslim, maar je weet zelf niet wat een gematigde moslim is? En dan verwacht je een inhoudelijke reactie? Gaat heen, onnozelaar.

Maar ik was even helemaal verpletterd door jouw eerste reaktie, zoveel eruditie had ik ook weer niet verwacht.
Maar een gematigde moslim weet volgens mij het verschil te zien tussen de islam beledigen en het gedrag van bepaalde moslims aan de kaak stellen.
Volgens mij beschuldigt die iemand niet van het eerste als die het tweede zegt, die matigt zich in zijn reaktie.
Is het zo inhoudelijk genoeg?

Sjowelo
25-06-07, 12:01
Geplaatst door Baddha
Ze schreef: "Niet afvalligen zoals ik". Die zin zou eenduidiger zijn als er een koppelteken was gebruikt, dus zo: "Niet-afvalligen zoals ik".

Helpt dit tegen de verwarring?
Zonder koppelteken staat er heel wat anders. Maar goed als ze dat bedoelde, heb je gelijk. Past weer goed bij de rest van de warrige tekst.

Sjowelo
25-06-07, 12:42
Geplaatst door knuppeltje
Maar ik was even helemaal verpletterd door jouw eerste reaktie, zoveel eruditie had ik ook weer niet verwacht.
Maar een gematigde moslim weet volgens mij het verschil te zien tussen de islam beledigen en het gedrag van bepaalde moslims aan de kaak stellen.
Volgens mij beschuldigt die iemand niet van het eerste als die het tweede zegt, die matigt zich in zijn reaktie.
Is het zo inhoudelijk genoeg?
Ik begrijp best dat je teleurgesteld bent in de geringe respons op dat kinderachtig gehuil. Dat jij je onvermogen tot duidelijke communicatie probeert te verpakken in een vreemdsoortig sarcastisch iets, begrijp ik dan ook, maar het stimuleert nou niet echt tot het voeren van een inhoudelijke discussie.

Nu de gematigde moslim ja. Ik kan me voorstellen dat als je een verwijt krijgt dat niet terecht is, dat je daartegen in verweer komt of het negeert. Dat heeft verder niks met moslim of niet-moslim te maken. Ook al zou het terecht zijn, dan nog heeft het verder niks met zijn moslim-zijn te maken. Als iemand hier een bericht plaatst over pedofielen, gaat een bepaald clubbie hiero, waaronder ook jij, als een gebeten hond zeuren dat er ook moslims zijn die dat doen. Dan vraag ik me af waarom die indelingen zo belangrijk voor je zijn? Immers is een pedofiel een pedofiel, waar die ook vandaan komt. Het is niet nodig om de Islam of 'de moslim' erbij te betrekken. Dus in hoeverre heb jij nou het recht om mensen als gematigd te bestempelen als jij 't zelf ook niet bent?

mark61
25-06-07, 12:54
Geplaatst door Sjowelo
Ik begrijp best dat je teleurgesteld bent in de geringe respons op dat kinderachtig gehuil. Dat jij je onvermogen tot duidelijke communicatie probeert te verpakken in een vreemdsoortig sarcastisch iets, begrijp ik dan ook, maar het stimuleert nou niet echt tot het voeren van een inhoudelijke discussie.

Waarom prik jij altijd op zo'n agressieve en zure toon?

Sjowelo
25-06-07, 13:00
Geplaatst door mark61
Waarom prik jij altijd op zo'n agressieve en zure toon?
Teveel haat op het forum denk ik. Word je niet echt vrolijk van. Moet maar eens weg gaan blijven denk ik.

Bofko
25-06-07, 13:04
Geplaatst door Sjowelo
Teveel haat op het forum denk ik. Word je niet echt vrolijk van. Moet maar eens weg gaan blijven denk ik.

Dat zou jammer zijn.

knuppeltje
25-06-07, 13:05
Geplaatst door Sjowelo
Ik begrijp best dat je teleurgesteld bent in de geringe respons op dat kinderachtig gehuil. Dat jij je onvermogen tot duidelijke communicatie probeert te verpakken in een vreemdsoortig sarcastisch iets, begrijp ik dan ook, maar het stimuleert nou niet echt tot het voeren van een inhoudelijke discussie.

Nu de gematigde moslim ja. Ik kan me voorstellen dat als je een verwijt krijgt dat niet terecht is, dat je daartegen in verweer komt of het negeert. Dat heeft verder niks met moslim of niet-moslim te maken. Ook al zou het terecht zijn, dan nog heeft het verder niks met zijn moslim-zijn te maken. Als iemand hier een bericht plaatst over pedofielen, gaat een bepaald clubbie hiero, waaronder ook jij, als een gebeten hond zeuren dat er ook moslims zijn die dat doen. Dan vraag ik me af waarom die indelingen zo belangrijk voor je zijn? Immers is een pedofiel een pedofiel, waar die ook vandaan komt. Het is niet nodig om de Islam of 'de moslim' erbij te betrekken. Dus in hoeverre heb jij nou het recht om mensen als gematigd te bestempelen als jij 't zelf ook niet bent?

Wie begint er nu weer over pedofielen?
Volgens mij gaat daar deze topic niet over, dus houd je obsessies voor je, het draagt ook niet bij tot een inhoudelijke discussie.
Jij vroeg wat ik een gematigde moslim vind, geef ik een antwoord, om dan nu weer te zeggen dat ik niet het recht heb om iemand zo te benoemen, tja- hoe dan de discussie inhoudelijk moet verlopen gaat me even boven m'n pet.
Maar nogmaals, jij bestempelde die twee heren als integer, maar als je dan uitgelegd wordt aan de hand van een paar voorbeelden dat dat nog helemaal niet zeker is, geef je zelf als eerste een reactie die nergens op slaat, laat staan op de inhoud.
En daarover wil jij dus discusieren, wel ga je gang, reageer eens op wat ik van beide heren heb gezegd.

mark61
25-06-07, 13:20
Geplaatst door Sjowelo
Teveel haat op het forum denk ik. Word je niet echt vrolijk van. Moet maar eens weg gaan blijven denk ik.

Waar zie jij die haat dan? Ik nergens. Misschien helpt het als je eigen grondhouding wat anders is. Ik heb jou nog nooit vrolijk, mild & fruitig gezien.

H.P.Pas
25-06-07, 13:55
Geplaatst door knuppeltje
Integer?
Quaiys

Integriteitstest. (http://www.intermediair.nl/html/2/Tests/integer/index.html)

IbnRushd
25-06-07, 14:55
Geplaatst door knuppeltje

Toen hij op een keer in een andere topic in een voor een moderator op een uiterst onbeschofte maniet mij wilde duidelijk maken dat ik niets wist over welke kalief de andere opvolgde, en ik daarna een overzicht gaf van de eerste 10 Abbasiden, bleef het ook daarna oorverdovend stil.


Ach alstublieft. Ik leg je uit dat er geen eenduidigheid bestond wie de eerste kalief was. Het is een feit dat Haroon Rashid zijn zoon Ma'moon als de nieuwe troonopvolger koos en niet de eerstgeborne zoon al-Ameen. Deze twee hadden beide een groot stuk rijk. Beide hadden mensen die een eed bij hen aflegden. Dat jij met zo'n nietszeggend overzicht komt kan ik heel weinig mee.

Verder heb ik jouw post niet gewijzigd, maar jouw quote op mijn post. Dan doen hier ongelofelijk veel prikkers. Dus zo nieuw is 't ook weer niet.

Wees verder niet boos en gedraag je professioneel. :)

knuppeltje
25-06-07, 15:18
Geplaatst door IbnRushd
Ach alstublieft. Ik leg je uit dat er geen eenduidigheid bestond wie de eerste kalief was. Het is een feit dat Haroon Rashid zijn zoon Ma'moon als de nieuwe troonopvolger koos en niet de eerstgeborne zoon al-Ameen. Deze twee hadden beide een groot stuk rijk. Beide hadden mensen die een eed bij hen aflegden. Dat jij met zo'n nietszeggend overzicht komt kan ik heel weinig mee.

Verder heb ik jouw post niet gewijzigd, maar jouw quote op mijn post. Dan doen hier ongelofelijk veel prikkers. Dus zo nieuw is 't ook weer niet.

Wees verder niet boos en gedraag je professioneel. :)

Dat laatste zou ik je inderdaad willen aanraden meneer de moderator.
Geef eerst maar eens de bron op voor jouw verhaal van die erfopvolging, de miine komt van Albert Hourani, buitengewoon hoogleraar moderne geschiedenis van het Midden-Oosten aan de universiteiten van Chicago en Havard.
Verder vind ik het weizigen van iemands quote wel heel professioneel, heeeeeeeeel professioneel, zeker voor een moderator, maja- die moet de topics zuiver houden hè.
En een topic de prullemand ingooien omdat je er niet meer uit komt heeeeeeeeeeeeeeeeel professioneel.
Misschien heb ik wel een hekel aan draaikonten, weet jij veel.

IbnRushd
25-06-07, 15:39
Geplaatst door knuppeltje

Geef eerst maar eens de bron op voor jouw verhaal van die erfopvolging, de miine komt van Albert Hourani, buitengewoon hoogleraar moderne geschiedenis van het Midden-Oosten aan de universiteiten van Chicago en Havard.


Ik meen het boek history of islam (deel 2). Omdat ik het niet zeker weet neem ik het woord 'feit' terug. Wat belangrijk is dat Ameen meteen de fout maakte om zijn zoon als de nieuwe troonopvolger te maken terwijl hij een document heeft getekend dat zijn broer(tje) (Ma'moon) na hem de nieuwe kalief wordt. Maar daarvoor was er al een ruzie ontstaan tussen die twee. Tis vooral omdat de moeder van Ma'moon een iraniër was en de moeder van Ameen een Hasimite (arabieren).

Goed, de discussie ging of Ameen een dichter als minnaar had. Ik sprak dit tegen omdat ik 't nergens terug kan vinden; ook niet in encyclopediae of islam. Geef jij maar een betrouwbare bron.

knuppeltje
25-06-07, 16:16
Geplaatst door IbnRushd
Ik meen het boek history of islam (deel 2). Omdat ik het niet zeker weet neem ik het woord 'feit' terug. Wat belangrijk is dat Ameen meteen de fout maakte om zijn zoon als de nieuwe troonopvolger te maken terwijl hij een document heeft getekend dat zijn broer(tje) (Ma'moon) na hem de nieuwe kalief wordt. Maar daarvoor was er al een ruzie ontstaan tussen die twee. Tis vooral omdat de moeder van Ma'moon een iraniër was en de moeder van Ameen een Hasimite (arabieren).

Goed, de discussie ging of Ameen een dichter als minnaar had. Ik sprak dit tegen omdat ik 't nergens terug kan vinden; ook niet in encyclopediae of islam. Geef jij maar een betrouwbare bron.

Bron voor die brief?

Inderdaad was de moeder van Amien Arabisch en die van Amoen Persisch.
Pa Haroen stierf geheel onverwacht van vermoeidheid onderweg naar een strafexpeditie tegen de opstandige Persishe stam al-Barmaki. Als oudste zoon volgde al-Amien hem automatisch op als kalif. broer al-Amoen was het daar natuurlijk niet mee eens, en geholpen door Persische stammen kwam hij in opstand- en na vier jaar lukte het hem om Ameen in Bagdad in te sluiten. Op 26 september 818, na een belegering van Bagdad vedronk Amien in de Tigris.
Tis allemaal te lezen bij een andere arabist nl Gerhard Konzelmann. Of jij die betrouwbaar genoeg vind weet ik niet.
Tis dus gewoon een ordinaire paleisrevolutie, gebeurde wel meer.

De bron over de verhouding tussen die twee lovers zul je dus inderdaad niet in dat boek van je vinden denk ik, homofober als moslims en christenen zijn er niet te vinden.
De bron was een essay in een site op het net. Das al een heel tijdje geleden, misschien ook niet professioneel, weet ik niet, maar dat zijn moderators die een topic in de prullemand mieteren omdat ze er niet uitkomen ook niet.

IbnRushd
25-06-07, 16:24
Geplaatst door knuppeltje

De bron was een essay in een site op het net. Das al een heel tijdje geleden, misschien ook niet professioneel, weet ik niet,

Dus je lult maar wat rond en weet niets zeker?


Geplaatst door knuppeltje

maar dat zijn moderators die een topic in de prullemand mieteren omdat ze er niet uitkomen ook niet.

Als je er niet eens bent met mijn beleid dan hoef je hier niet te blijven. Ik doe niet mee met jullie kinderachtig tafereel, onthoudt dat. Als ik een topic sluit dan doe ik dat voor een goede reden. Goed, dit is het laatste bericht dat ik daaraan verspil. :boos:

knuppeltje
25-06-07, 16:32
Geplaatst door IbnRushd
Dus je lult maar wat rond en weet niets zeker?



Als je er niet eens bent met mijn beleid dan hoef je hier niet te blijven. Ik doe niet mee met jullie kinderachtig tafereel, onthoudt dat. Als ik een topic sluit dan doe ik dat voor een goede reden. Goed, dit is het laatste bericht dat ik daaraan verspil. :boos:

knuppeltje
25-06-07, 16:36
Geplaatst door IbnRushd
Dus je lult maar wat rond en weet niets zeker?



Als je er niet eens bent met mijn beleid dan hoef je hier niet te blijven. Ik doe niet mee met jullie kinderachtig tafereel, onthoudt dat. Als ik een topic sluit dan doe ik dat voor een goede reden. Goed, dit is het laatste bericht dat ik daaraan verspil. :boos:

Dat eerste deed je dus zelf ook, gaf je zelf ook min of meer toe.
En dat sluiten was inderdaad heel kinderachtig.
En met de rest van het verhaal zul je het nu wel eens zijn, want je zegt er niets van.
Verder hoef je er van mij inderdaad geen woord meer aan te verspillen.
Sluit de topic maar.

IbnRushd
25-06-07, 17:12
Geplaatst door knuppeltje

En met de rest van het verhaal zul je het nu wel eens zijn, want je zegt er niets van.
Verder hoef je er van mij inderdaad geen woord meer aan te verspillen.


Nee, ik ben daar grotendeels NIET mee eens. Ten eerste hij verdronk niet, maar werd met een aantal zwaarden doodgestoken in de gevangenis. Haroon Rashid stierf niet geheel onverwacht en het is onduidelijk waaraan hij stierf. Wel wordt er gezegd dat hij het bevel gaf om zich te laten euthanaseren.
En het is niet waar dat Ma'moon met opstand begon. Dat lees ik nergens terug, ook niet in encyclopaedia of islam. Het was meer een 'koude oorlog' op het moment dat Ameen zijn zoon als nieuwe troonopvolger maakte. Daarvoor gebeurde er nogal wat, maar dat had naar mijn mening meer te maken met de achterdochtigheid van Ameen.

knuppeltje
25-06-07, 18:20
Geplaatst door IbnRushd
Nee, ik ben daar grotendeels NIET mee eens. Ten eerste hij verdronk niet, maar werd met een aantal zwaarden doodgestoken in de gevangenis. Haroon Rashid stierf niet geheel onverwacht en het is onduidelijk waaraan hij stierf. Wel wordt er gezegd dat hij het bevel gaf om zich te laten euthanaseren.
En het is niet waar dat Ma'moon met opstand begon. Dat lees ik nergens terug, ook niet in encyclopaedia of islam. Het was meer een 'koude oorlog' op het moment dat Ameen zijn zoon als nieuwe troonopvolger maakte. Daarvoor gebeurde er nogal wat, maar dat had naar mijn mening meer te maken met de achterdochtigheid van Ameen.

Ik dacht dat jij er geen woord meer aan wou verspillen, word je nu nog onbetrouwbaarder.

IbnRushd
25-06-07, 18:33
Geplaatst door knuppeltje
Ik dacht dat jij er geen woord meer aan wou verspillen, word je nu nog onbetrouwbaarder.

Je moet echt een Nederlandse cursus begrijpend lezen volgen. Je weet best waar we het over hadden. Over beleid en dat gejank van jou is een geheel ander onderwerp. Daar hou ik me nog steeds aan.

knuppeltje
25-06-07, 18:47
Geplaatst door IbnRushd
Je moet echt een Nederlandse cursus begrijpend lezen volgen. Je weet best waar we het over hadden. Over beleid en dat gejank van jou is een geheel ander onderwerp. Daar hou ik me nog steeds aan.

Volg een cursus moderator.

super ick
26-06-07, 08:55
Geplaatst door IbnRushd
Als je er niet eens bent met mijn beleid dan hoef je hier niet te blijven. Ik doe niet mee met jullie kinderachtig tafereel, onthoudt dat. Als ik een topic sluit dan doe ik dat voor een goede reden. Goed, dit is het laatste bericht dat ik daaraan verspil. :boos:

Haha om je te bescheuren. De moderator gaat grote schoonmaak houden? Wil alleen met zijn vriendjes overblijven?

Moder- en dictator liggen dicht bij elkaar als je je rol zo uitlegt.

super ick
26-06-07, 08:55
Geplaatst door IbnRushd
Als je er niet eens bent met mijn beleid dan hoef je hier niet te blijven. Ik doe niet mee met jullie kinderachtig tafereel, onthoudt dat. Als ik een topic sluit dan doe ik dat voor een goede reden. Goed, dit is het laatste bericht dat ik daaraan verspil. :boos:

Haha om je te bescheuren. De moderator gaat grote schoonmaak houden? Wil alleen met zijn vriendjes overblijven?

Moder- en dictator liggen dicht bij elkaar als je je rol zo uitlegt.

Bart.NL
26-06-07, 10:27
Geplaatst door super ick
Haha om je te bescheuren. De moderator gaat grote schoonmaak houden? Wil alleen met zijn vriendjes overblijven?

Moder- en dictator liggen dicht bij elkaar als je je rol zo uitlegt.

Ibn Rushd schrijft alleen dat je vrij bent om hier te lezen en berichten te plaatsen, maar ook vrij bent om dat niet te doen, als je het niet eens bent met het beleid. Hoe vrij wil je zijn?

Misschien zou Ibn Rushd wat minder partijdig kunnen zijn, maar dat is een andere discussie.