PDA

Bekijk Volledige Versie : Politie: 'huiselijk geweld van andere rassen is eerwraak'.



Sjowelo
22-06-07, 15:39
Eerwraak vaker op bord politie

Van een verslaggever



AMSTERDAM - De politie wordt in Amsterdam vaker geconfronteerd met eerwraak. Deze week zijn een 22-jarige Pakistaanse vrouw en haar 19-jarige Indiase vriend uit Amsterdam-Noord ontvoerd en ernstig mishandeld door twee familieleden van de vrouw.

Het is al het twaalfde geval van eerwraak in de eerste zes maanden van dit jaar. Vorig jaar werden tien gevallen van eerwraak vervolgd, terwijl het landelijk aantal gevallen ongeveer gelijk blijft.

Volgens Olivier Dutilh, chef Zware Criminaliteit van het korps Amsterdam-Amstelland, betekent dat niet per definitie dat het aantal gevallen van eerwraak toeneemt. Dutilh: ''Wij registreren gevallen van bijvoorbeeld ontvoering, huiselijk geweld of intimidatie niet specifiek als eerwraak. Want dan moeten we het ras noteren en dat doen we niet. Maar die wijze van registreren is dit jaar precies dezelfde als vorig jaar, dus een stijging van het aantal politieonderzoeken naar eerwraak is evident.''

Jaarlijks komen bij het landelijk meldpunt Etnisch Politiewerk in Den Haag zo'n zeshonderd meldingen van eerwraak binnen.

Deze week arresteerde de Regionale Recherche de 49-jarige stiefvader en de 21-jarige oom van de Pakistaanse vrouw uit Amsterdam-Noord. Het slachtoffer zou worden uitgehuwelijkt aan een man in Pakistan.

De twee verdachten namen haar vriend mee uit een winkel in Amsterdam en mishandelden hem net zo lang tot hij het onderduikadres van de vrouw gaf. Op dat adres werd ook de vrouw ontvoerd. De politie trof haar met kneuzingen aan in het ouderlijk huis.

David
22-06-07, 15:42
Pakkende kop!


Geeft Schaap les of zo? :moe:

Sjowelo
22-06-07, 15:52
Geplaatst door David
Pakkende kop!


Geeft Schaap les of zo? :moe:
Sorry, ik denk niet dat ik je helemaal volg.


''Wij registreren gevallen van bijvoorbeeld ontvoering, huiselijk geweld of intimidatie niet specifiek als eerwraak. Want dan moeten we het ras noteren en dat doen we niet."

David
22-06-07, 15:57
Geplaatst door Sjowelo
Sorry, ik denk niet dat ik je helemaal volg.


Dat je iets niet helemaal volgt, was me al langer duidelijk. Maar bedankt voor de bevestiging.

Sjowelo
22-06-07, 16:01
Geplaatst door David
Dat je iets niet helemaal volgt, was me al langer duidelijk. Maar bedankt voor de bevestiging.
Goh. Hebbie depressieve klachten jonge? Zeg dan meteen dat je gewoon wilt rellen.

David
22-06-07, 16:03
Geplaatst door Sjowelo
Goh. Hebbie depressieve klachten jonge?

Waarom denk je dat?


Zeg dan meteen dat je gewoon wilt rellen.

Waarom denk je dat?

Sjowelo
22-06-07, 16:23
Geplaatst door David
Waarom denk je dat?



Waarom denk je dat?

Geeft Schaap les ofzo :moe: ?

mark61
22-06-07, 16:26
Ik begrijp de kop niet en Dutilh ook niet.

Sjowelo
22-06-07, 16:34
Geplaatst door mark61
Ik begrijp de kop niet en Dutilh ook niet.
Wat begrijp je er niet aan woordvoerder van de woordvoerder van de politie?

mark61
22-06-07, 16:40
Geplaatst door Sjowelo
Wat begrijp je er niet aan woordvoerder van de woordvoerder van de politie?

''Wij registreren gevallen van bijvoorbeeld ontvoering, huiselijk geweld of intimidatie niet specifiek als eerwraak. Want dan moeten we het ras noteren en dat doen we niet.

Van wie moet dat? Waarom doen 'we' dat niet? Wat zijn de criteria voor eerwraak? Zo te zien heeft ie daar geen flauw idee van.

David
22-06-07, 16:46
Geplaatst door mark61
''Wij registreren gevallen van bijvoorbeeld ontvoering, huiselijk geweld of intimidatie niet specifiek als eerwraak. Want dan moeten we het ras noteren en dat doen we niet.

Van wie moet dat? Waarom doen 'we' dat niet? Wat zijn de criteria voor eerwraak? Zo te zien heeft ie daar geen flauw idee van.


En dan de kop die dat jong hier er weer van maakt. :moe:

Sjowelo
22-06-07, 16:50
Geplaatst door mark61
''Wij registreren gevallen van bijvoorbeeld ontvoering, huiselijk geweld of intimidatie niet specifiek als eerwraak. Want dan moeten we het ras noteren en dat doen we niet.

Van wie moet dat? Waarom doen 'we' dat niet? Wat zijn de criteria voor eerwraak? Zo te zien heeft ie daar geen flauw idee van.
Het criterium voor eerwraak volgens hem is wanneer het huiselijk geweld van een ander ras betreft. Anders noemen 'jullie' dat gezinsdrama.

Van wie? Tja, hij is chef. Ik neem aan dat je dan wel zelf mag bepalen hoe je het noemt.

Eerwraak is trouwens geen juridisch feit. Ik denk dat hij zich daarop baseert. En je hebt natuurlijk het gelijkheidsbeginsel.

Met de kop is overigens niets mis. Het klopt met wat hij zegt.

sjaakie
22-06-07, 19:24
Geplaatst door Sjowelo
Eerwraak vaker op bord politie

Van een verslaggever



AMSTERDAM - De politie wordt in Amsterdam vaker geconfronteerd met eerwraak. Deze week zijn een 22-jarige Pakistaanse vrouw en haar 19-jarige Indiase vriend uit Amsterdam-Noord ontvoerd en ernstig mishandeld door twee familieleden van de vrouw.

Het is al het twaalfde geval van eerwraak in de eerste zes maanden van dit jaar. Vorig jaar werden tien gevallen van eerwraak vervolgd, terwijl het landelijk aantal gevallen ongeveer gelijk blijft.

Volgens Olivier Dutilh, chef Zware Criminaliteit van het korps Amsterdam-Amstelland, betekent dat niet per definitie dat het aantal gevallen van eerwraak toeneemt. Dutilh: ''Wij registreren gevallen van bijvoorbeeld ontvoering, huiselijk geweld of intimidatie niet specifiek als eerwraak. Want dan moeten we het ras noteren en dat doen we niet. Maar die wijze van registreren is dit jaar precies dezelfde als vorig jaar, dus een stijging van het aantal politieonderzoeken naar eerwraak is evident.''

Jaarlijks komen bij het landelijk meldpunt Etnisch Politiewerk in Den Haag zo'n zeshonderd meldingen van eerwraak binnen.

Deze week arresteerde de Regionale Recherche de 49-jarige stiefvader en de 21-jarige oom van de Pakistaanse vrouw uit Amsterdam-Noord. Het slachtoffer zou worden uitgehuwelijkt aan een man in Pakistan.

De twee verdachten namen haar vriend mee uit een winkel in Amsterdam en mishandelden hem net zo lang tot hij het onderduikadres van de vrouw gaf. Op dat adres werd ook de vrouw ontvoerd. De politie trof haar met kneuzingen aan in het ouderlijk huis.



BRONNETJE ???

David
22-06-07, 19:29
Geplaatst door Sjowelo
Het klopt met wat hij zegt.

Dus toch.

mark61
22-06-07, 21:54
Geplaatst door Sjowelo
Het criterium voor eerwraak volgens hem is wanneer het huiselijk geweld van een ander ras betreft. Anders noemen 'jullie' dat gezinsdrama.

Volgens wie? Jou dus, vooralsnog. Je hebt moeite met begrijpend lezen.


Van wie? Tja, hij is chef. Ik neem aan dat je dan wel zelf mag bepalen hoe je het noemt.

Neem jij aan. Op grond van wat?


Eerwraak is trouwens geen juridisch feit. Ik denk dat hij zich daarop baseert. En je hebt natuurlijk het gelijkheidsbeginsel.

Wat bazel je hier allemaal?


Met de kop is overigens niets mis. Het klopt met wat hij zegt.

Nee, dat doet het niet. Vooralsnog ben je een beroerde schaapepigoon.

Sjowelo
23-06-07, 17:40
Geplaatst door mark61
[B]Volgens wie? Jou dus, vooralsnog. Je hebt moeite met begrijpend lezen.
Nogmaals, volgens hem. Het tweede gedeelte is een interpretatie die een antwoord is op je ‘we’-vraag.

Het ter discussie stellen van iemands geestelijke vermogens getuigt in ieder geval van weinig discussiekracht. Om jouw redeneertrant te volgen zou ik je - gezien je leeftijd en het stellen van eenzelfde vraag waarop het antwoord al gegeven is - heel terecht kunnen verwijten een dementerende bejaarde te zijn die zich weer eens in zijn kont genomen voelt wanneer hij qua inhoud niks meer in te brengen heeft. Laat ik de wijste zijn en me op dit moment van een dergelijk commentaar onthouden.


Neem jij aan. Op grond van wat?
Ga je nou steeds de vraag op andere manieren stellen omdat je een ander antwoord verwacht?





Wat bazel je hier allemaal?
Ik druk je gewoon met de neus op de feiten.



Nee, dat doet het niet. Vooralsnog ben je een beroerde schaapepigoon.
Ja, dat doet het wel. Is de aftakeling al zo ver ingetreden, dat je er een welles nietes discussie van wilt maken, fossiel? Ga je me trouwens nog vertellen wat je nou steeds met dat schaap bedoelt of hoort dat geijl gewoon bij je naderend eind :duivel: ?

Coolassprov MC
24-06-07, 02:28
Is ''huiselijk geweld'' hetzelfde als ''huishoudelijk geweld''? (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=224255)

Qaiys
24-06-07, 03:07
Geplaatst door Sjowelo
Ga je me trouwens nog vertellen wat je nou steeds met dat schaap bedoelt of hoort dat geijl gewoon bij je naderend eind :duivel: ?

Met schaap wordt Zwarte Schaap bedoeld. Dat is de vorige nickname van ondergetekende. Vele autochtone prikkers hier hebben een trauma opgelopen door met hem te discusseren. Als ze jou dus schaap noemen dan wil dat zeggen dat hun frustraties weer naar boven komen en dat op jou willen afreageren.


http://img528.imageshack.us/img528/2505/schaapie2bd4.gif

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/member.php?s=&action=getinfo&userid=1408

Sjowelo
24-06-07, 12:54
Geplaatst door Qaiys
Met schaap wordt Zwarte Schaap bedoeld. Dat is de vorige nickname van ondergetekende. Vele autochtone prikkers hier hebben een trauma opgelopen door met hem te discusseren. Als ze jou dus schaap noemen dan wil dat zeggen dat hun frustraties weer naar boven komen en dat op jou willen afreageren.


http://img528.imageshack.us/img528/2505/schaapie2bd4.gif

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/member.php?s=&action=getinfo&userid=1408
Owkeee op die manier. Wat een flauwiteiten van ons autochtone volksdeel toch.

Trouwens, ik heb het een beetje doorgebladerd, zeer interessante discussies oa door/met Maarten.