PDA

Bekijk Volledige Versie : NAVO doodt 25 burgers, 9 vrouwen, 3 baby's en leider moskee



Coolassprov MC
23-06-07, 13:09
Nato responded by calling in airstrikes, which killed 20 suspected militants, but also 25 civilians, including nine women, three babies and the mullah of a local mosque, he said.

http://news.independent.co.uk/world/asia/article2694548.ece

mark61
23-06-07, 13:41
Jah, die was ijzersterk. 'We wisten niet dat er in de moskee en bijgebouwen ook kinderen zaten'.

Overigens wordt ook bericht dat de Talibaan kinderen die wilden vluchten opsloten.

In any case, niks te zoeken daar.

IbnRushd
23-06-07, 13:48
De laatste weken vallen er steeds meer burgerslachtoffers door navo- en vs-troepen. Dat terwijl zij beloofd hebben om voorzichtiger te zijn met het bombarderen van dorpen waarin zogenaamde terroristen zich schuil houden e.d.

super ick
23-06-07, 14:09
Shit happens.
Als de Afgaanse regering niet op korte termijn voldoende goedwillenden kunnen leveren om het veroverde gebied te besturen en bewaken dan kan Nederland daar net zo goed morgen vertrekken.

En dan te bedenken dat al deze ellende georganiseerd wordt vanuit het land dat behoort tot de bondgenoot van de VS in de strijd tegen de as van het kwaad.

De wereld is krom. En jij staat in de shit met je M-16 en je VMBO-diploma.

mark61
23-06-07, 14:11
Geplaatst door IbnRushd
De laatste weken vallen er steeds meer burgerslachtoffers door navo- en vs-troepen. Dat terwijl zij beloofd hebben om voorzichtiger te zijn met het bombarderen van dorpen waarin zogenaamde terroristen zich schuil houden e.d.

Dat klopt. Dat komt doordat de Taliban een offensief zijn begonnen en niet vies zijn van 'menselijke schilden'. Het komt ook doordat een guerilla zich verstopt tussen het volk. Het komt bovendien doordat de NAVO bang is voor verliezen en liever veilig van 10km hoog bombardeert.

Wegwezen daar.

Joesoef
23-06-07, 14:17
Van de week een raportage on ik meen discovery anders ngc over een amerikaans vliegdekschip. Allemaal jochies en meiden die met gevaarlijk spul in de weer zijn. Nog nat achter de oren en dan al de hand op een dodelijk knopje. Te weinig levenservaring om stress situaties de baas te blijven.
Op youtube zijn zat filmpjes te zien vanuit de cockpit waar beschietingen goed zijn te volgen, commentaar van piloot en basis er bij. Als ik die beelden zie dan kan ik maar een ding concluderen, vergissen is nagenoeg onmogelijk en indien wel, men zal het niet toe geven.

knuppeltje
23-06-07, 14:22
Geplaatst door Joesoef
Van de week een raportage on ik meen discovery anders ngc over een amerikaans vliegdekschip. Allemaal jochies en meiden die met gevaarlijk spul in de weer zijn. Nog nat achter de oren en dan al de hand op een dodelijk knopje. Te weinig levenservaring om stress situaties de baas te blijven.
Op youtube zijn zat filmpjes te zien vanuit de cockpit waar beschietingen goed zijn te volgen, commentaar van piloot en basis er bij. Als ik die beelden zie dan kan ik maar een ding concluderen, vergissen is nagenoeg onmogelijk en indien wel, men zal het niet toe geven.

Die nog natten zijn al naar de knoppen.(de kansarmen nouwelijk sopgeleidden dan)
Die zitten er niet aan- dat zijn hun meerdere.

mark61
23-06-07, 14:23
Geplaatst door Joesoef
Van de week een raportage on ik meen discovery anders ngc over een amerikaans vliegdekschip. Allemaal jochies en meiden die met gevaarlijk spul in de weer zijn. Nog nat achter de oren en dan al de hand op een dodelijk knopje. Te weinig levenservaring om stress situaties de baas te blijven.
Op youtube zijn zat filmpjes te zien vanuit de cockpit waar beschietingen goed zijn te volgen, commentaar van piloot en basis er bij. Als ik die beelden zie dan kan ik maar een ding concluderen, vergissen is nagenoeg onmogelijk en indien wel, men zal het niet toe geven.

Vergissen heeft er ook niks mee te maken. Doelwit en burgers zitten gewoon door elkaar. Projectiel richt zoveel schade aan dat tot in de wijde omtrek het vlees in de bomen hangt. :(

Joesoef
23-06-07, 14:44
Geplaatst door mark61
Vergissen heeft er ook niks mee te maken. Doelwit en burgers zitten gewoon door elkaar. Projectiel richt zoveel schade aan dat tot in de wijde omtrek het vlees in de bomen hangt. :(


Bedoel ik. Ik acht iemand van 20 in zo een situatie niet in staat tot het maken van een weloverwogen beslissing, wel schieten of niet.

mark61
23-06-07, 14:45
Geplaatst door Joesoef
Bedoel ik. Ik acht iemand van 20 in zo een situatie niet in staat tot het maken van een weloverwogen beslissing, wel schieten of niet.

De enige weloverwogen beslissing kan zijn niet te schieten. En ander werk te zoeken. Dus wa bedoel je? :)

David
23-06-07, 14:45
Geplaatst door Joesoef
Bedoel ik. Ik acht iemand van 20 in zo een situatie niet in staat tot het maken van een weloverwogen beslissing, wel schieten of niet.


Hun leidinggevenden van in de vijftig ook niet.

Joesoef
23-06-07, 14:56
Geplaatst door David
Hun leidinggevenden van in de vijftig ook niet.


Het is een videospel in het kwadraat geworden. Leidingevende op een bootje buiten het schootsveld die pubers vertellen wat ze moeten doen met hun 'nintendo'. Digitale afstand, geen binding. Digitale doden, van het bevel tot schieten tot de dodengrafiek in een excelsheetje. De technokratische maatschappij.

David
23-06-07, 14:58
Geplaatst door Joesoef
Het is een videospel in het kwadraat geworden. Leidingevende op een bootje buiten het schootsveld die pubers vertellen wat ze moeten doen met hun 'nintendo'. Digitale afstand, geen binding. Digitale doden, van het bevel tot schieten tot de dodengrafiek in een excelsheetje. De technokratische maatschappij.

Yep. Walgelijk en treurig.

mark61
23-06-07, 14:59
Geplaatst door Joesoef
Het is een videospel in het kwadraat geworden. Leidingevende op een bootje buiten het schootsveld die pubers vertellen wat ze moeten doen met hun 'nintendo'. Digitale afstand, geen binding. Digitale doden, van het bevel tot schieten tot de dodengrafiek in een excelsheetje. De technokratische maatschappij.

Dat was al sinds de uitvinding van het vuurwapen. Klien killen. Het obscene is dat nu het verschil tussen nintendo en echt vrijwel is weggevallen. In de cockpit dan.

knuppeltje
23-06-07, 15:02
Clean killen, daar vonden ze in Frankrijk de Guillotine voor uit, werd wel een heel bloederige toestand.

IbnRushd
23-06-07, 15:21
Karzai: NAVO doodde 52 burgers in Uruzgan

KABUL - De door de NAVO-geleide
internationale troepenmacht heeft tijdens de drie dagen durende gevechten in de provincie Uruzgan 52 burgers gedood. Dat maakte de Afghaanse president Hamid Karzai zaterdag bekend.

Bij de gevechten van afgelopen weekeinde waren veel Nederlandse grondtroepen, gevechtshelikopters en F-16's betrokken. Lokale leiders spraken eerder al van een zestigtal doden. Het merendeel daarvan zou zijn gevallen door luchtaanvallen maar ook door artilleriebeschietingen door de NAVO-militairen en de Taliban. Het Afghaanse ministerie van Binnenlandse Zaken meldde dat tien burgers door de Taliban zouden zijn gedood. (ANP)

ad.nl

mark61
23-06-07, 15:33
Fijn dat ze tegenwoordig de score bijhouden. Gebeurt er iets bij een bepaald aantal?

super ick
24-06-07, 09:35
Geplaatst door Joesoef
Van de week een raportage on ik meen discovery anders ngc over een amerikaans vliegdekschip. Allemaal jochies en meiden die met gevaarlijk spul in de weer zijn. Nog nat achter de oren en dan al de hand op een dodelijk knopje. Te weinig levenservaring om stress situaties de baas te blijven.
Op youtube zijn zat filmpjes te zien vanuit de cockpit waar beschietingen goed zijn te volgen, commentaar van piloot en basis er bij. Als ik die beelden zie dan kan ik maar een ding concluderen, vergissen is nagenoeg onmogelijk en indien wel, men zal het niet toe geven.