PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland wil meer contact in de trein



Orakel
23-06-07, 17:50
Nederland wil meer contact in de trein

Ruim 74% van alle treinreizigers in Nederland is nieuwsgierig naar zijn of haar reisgenoten. 63% wil zelfs graag een praatje maken. Toch gebeurt dit bijna nooit, omdat veel reizigers het moeilijk vinden om een gesprek te beginnen. Een bijzondere aanleiding doorbreekt deze drempel en stimuleert dus een praatje, zo blijkt uit onderzoek van Motivaction. Daarom biedt Douwe Egberts op drie grote stations in Nederland een bijzondere plek waar reizigers elkaar op spraakmakende wijze kunnen ontmoeten, namelijk de Cappuccino Carrousel.

Wie is toch die dame op perron 2?

Ook al delen veel reizigers dagelijks dezelfde coupé, toch weet 84% niets van elkaar. Wel blijkt dat we erg nieuwsgierig zijn naar onze medereizigers, zo zegt maar liefst 74% en kijken we met een schuin oog naar andere passagiers. Men is het meest nieuwsgierig naar de 'bestemming' van een medepassagier, gevolgd door de vraag 'waar komt hij of zij vandaan' en 'zou hij of zij een partner hebben'. Dat laatste wekt voornamelijk bij mannen nieuwsgierigheid op. 88% van de reizigers geeft aan het lastig te vinden zomaar een gesprek aan te knopen met een wildvreemde, terwijl 63% juist graag een praatje zou willen maken. Er is dus een drempel om het gesprek te beginnen. Echter, volgens 92% van de ondervraagden neemt een bijzondere aanleiding deze drempel weg.

De Carrousel

Om treinreizend Nederland een handje te helpen en reizigers met elkaar in gesprek te brengen, heeft Nederlands grootste koffiebrander een rondreizende Cappuccino Carrousel ontwikkeld. Op drie grote stations in Nederland krijgen reizigers de mogelijkheid plaats te nemen. Doordat de carrousel ronddraait wisselen passagiers om de drie minuten van gesprekspartner. Spraakmakende 'ijsbrekers' kunnen het begin zijn van een leuk gesprek dat natuurlijk in de trein kan worden voortgezet.

http://www.motivaction.nl/153/d:375/Nieuws/Artikelen/Nederland-wil-meer-contact-in-de-trein/

Man bijt DE: En met wie zou u wel es een praatje willen maken?

delirious
23-06-07, 17:53
Wazig, die trein kan niet snel genoeg mijn eindbestemming bereiken zonder te moeten sociolizen. Tenzij er een le......

mark61
23-06-07, 18:34
Geplaatst door delirious
Wazig, die trein kan niet snel genoeg mijn eindbestemming bereiken zonder te moeten sociolizen. Tenzij er een le......

lijk? uk? kker?

delirious
23-06-07, 18:43
Geplaatst door mark61
lijk? uk? kker?

kker, swa. :chef:

mark61
23-06-07, 18:45
Geplaatst door delirious
kker, swa. :chef:

Ik wist het :(

delirious
23-06-07, 18:49
Geplaatst door mark61
Ik wist het :(

Oi!! Markus.
Nee swa lijk, die rijden vaak zwart Jack. Ik kom jou ooit nog eens een pak rammel geven.

Sjowelo
23-06-07, 18:52
Geplaatst door Orakel
Nederland wil meer contact in de trein


Dacht dat Nederlander als 'open' bekend stonden..

Zo zou het eigenlijk moeten: In de metro (http://www.dailymotion.com/video/xsirr_concert-sauvage-dans-le-metro )

:)

Het_Is_Lent
23-06-07, 19:29
Wat leuk van DE. Laatst zag ik een vrouw met een ontzettende leuke jas. Achteraf had ik misschien toch een praatje moeten houden om achter te halen waar ze die vandaan had. Dat was dan ook een van de weinige keren dat ik er spijt van had dat ik geen gesprekje ben aangegaan :huil: .


Voor een babbeltje in de trein/bus/tram heb ik tot nu toe vooral (! )gezellige (maar ook zeurende) oma's, marokkaanse mannen van middelbare leeftijd, marokkaanse vrouwen van middelbare leeftijd en een enkele keer dames van mijn leeftijd aangetrokken.


Echter, volgens 92% van de ondervraagden neemt een bijzondere aanleiding deze drempel weg.

Mee eens. Ik heb nog nooit zoveel onbekende mensen gesproken als op de dag dat het openbaar vervoer niet reed i.v.m. het slechte weer.

mark61
23-06-07, 19:31
Geplaatst door delirious
Oi!! Markus.
Nee swa lijk, die rijden vaak zwart Jack. Ik kom jou ooit nog eens een pak rammel geven.

Dan moet je me eerst inhalen swa :ego:

delirious
23-06-07, 19:38
Geplaatst door mark61
Dan moet je me eerst inhalen swa :ego:

Ja recht, met gitzwarte longen jack.

Ik zeg 3-2 voor JNL, mits de servo's geen oerwoud geluiden maken. :)

mark61
23-06-07, 19:40
Geplaatst door delirious
Ja recht, met gitzwarte longen jack.

Ik zeg 3-2 voor JNL, mits de servo's geen oerwoud geluiden maken. :)

:hihi: Optimist. Euh, ik ga voor de strafschoppen na 2-2 :lachu:

delirious
23-06-07, 19:43
Geplaatst door mark61
:hihi: Optimist. Euh, ik ga voor de strafschoppen na 2-2 :lachu:

Die kans is ook groot.

tr_imparator
23-06-07, 19:51
Ik voer altijd een gesprekje in de trein.



















in mezelf.

Man_Ray
23-06-07, 20:13
Als ik in de trein lig te suffen moeten ze me gerust laten.

mark61
23-06-07, 23:17
Geplaatst door delirious
Die kans is ook groot.

Echter....

Jammer dat de boys from Ehoven er niet bij waren.

delirious
23-06-07, 23:25
Geplaatst door mark61
Echter....

Jammer dat de boys from Ehoven er niet bij waren.


Bakkal?
Zeker Onze Ibi en Issy .