PDA

Bekijk Volledige Versie : Atheïsten: 'Er is geen dwang in ongeloof'



Marsipulami
24-06-07, 01:31
Geplaatst door Olive Yao
– geen dwang in godgeloof – en dan zullen de comités inderdaad overbodig blijken te zijn. Anders niet. Vooralsnog achten de leden van de comités het wenselijk om zich te verenigen en te uiten.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=224231

Ach ach, waarom open je geen topic over 'geen dwang in ongeloof'.

- aanhoudende lastercampagnes jegens godgelovigen in de media
- de staat vaardigt kledingsvoorschriften uit waarbij elke verwijzing (hoofddoek) naar godgeloof verboden wordt.
- Statisctisch bewijsbare discriminatie en uitlsluiting van godgelovige moslims van de arbeidsmarkt
- uitwijzing van moslimgeestelijken die geen enkele wet overtraden, schending van de vrije meningsuiting als het gelovigen betreft.
- Aanhoudend bemoeilijken van de bouw van moskeeën.
- aanhoudende pogingen om onderwijs op religieuze basis onmogelijk te maken.
- structurele achterstelling van moslims op vlak van onderwijs, huisvesting, inkomen, .....
- enz....

Olive Yao
24-06-07, 03:17
Maar gelukkig hebben atheïsten geen almachtig en algoed opperwezen dat gelovigen in de hel gooit.
En dat hebben de godgelovigen wel. De god geeft het goede voorbeeld, hè Marsupilami?

Verlichtingsdenkers hebben voor vrijheid van levensbeschouwing gestreden, tegen de roomskatholieke kerk die zich daar hevig tegen verzet heeft. Moderne redelijke denkers en doeners handhaven vrijheid van levensbeschouwing.

Als christenen nog de baas waren in Europa hadden moslims hier geen vrijheid van levensbeschouwing gehad.

Godgelovigen onderling behandelen elkaar vaak slecht. Daar gaan bijna al jouw topics over.

Zo praten sommige christenen over moslims:

"We should invade their countries, kill their leaders and convert them to Christianity. We weren't punctilious about locating and punishing only Hitler and his top officers. We carpet-bombed German cities; we killed civilians. That's war. And this is war".

"Not all Muslims may be terrorists, but all terrorists are Muslims."

"Being nice to people is, in fact, one of the incidental tenets of Christianity, as opposed to other religions whose tenets are more along the lines of 'kill everyone who doesn't smell bad and doesn't answer to the name ‘Mohammed'".

(Ann Coulter)

"The Islamic people, the Arabs, were the ones who captured Africans, put them in slavery, and sent them to America as slaves. Why would the people in America want to embrace the religion of slavers?"

(Pat Robertson, stond in 1988 op de nominatie voor republikeinse presidentskandidaat; het werd echter George Bush sr.)

Zo over joden:

"With all due respect to those dear people, my friend, God Almighty does not hear the prayer of a Jew".

(Bailey Smith)

En zo praat een voormalig amerikaanse president over mensen die niet in een god geloven:

"I don't know that atheists should be considered citizens, nor should they be considered patriots. This is one nation under God".

(George Bush)

Tony Blair, die na leugens is gaan deelnemen aan de oorlog in Irak die onherstelbare schade aanricht en waarvan de schadelijke gevolgen nog minstens 10 jaar zullen voortduren, schijnt roomskatholiek te willen worden - Marsupilami is trots op hem!



Geplaatst door Marsupilami
- aanhoudende lastercampagnes jegens godgelovigen in de media

zie bijvoorbeeld Marsupilami's eigen topic De weerhaken van de islam (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=222392)

Joesoef
24-06-07, 08:54
Op nogal wat islamitische knutselsites staan verhalen van ongelovigen die bekeerd zijn tot de Islam en de familie die tegen de bekering is. Kompleet met verstoten deels 'onterven' etc. Dus ja, in ongeloof is geen dwang maar owee als je er uit stapt.

knuppeltje
24-06-07, 09:02
Geplaatst door Joesoef
Op nogal wat islamitische knutselsites staan verhalen van ongelovigen die bekeerd zijn tot de Islam en de familie die tegen de bekering is. Kompleet met verstoten deels 'onterven' etc. Dus ja, in ongeloof is geen dwang maar owee als je er uit stapt.

Knutsellen die dat?

Bart.NL
24-06-07, 09:05
Geplaatst door Joesoef
Op nogal wat islamitische knutselsites staan verhalen van ongelovigen die bekeerd zijn tot de Islam en de familie die tegen de bekering is. Kompleet met verstoten deels 'onterven' etc. Dus ja, in ongeloof is geen dwang maar owee als je er uit stapt.

Onterven is weer wat anders dan bedreigen, maar ik geloof best dat dit gebeurt. Zou mijn zoon christen of moslim willen worden, dan zal ik zeker niet enthousiast zijn, eerder teleurgesteld. Mijn vrouw en ik hebben hem als een goede ongelovige opgevoed. Maar het is mijn zoon, en dat blijft hij, dus hij blijft welkom.

Joesoef
24-06-07, 09:09
Geplaatst door knuppeltje
Knutsellen die dat?


De meeste van die site's zijn niet om aan te zien.....

knuppeltje
24-06-07, 09:13
Geplaatst door Joesoef
De meeste van die site's zijn niet om aan te zien.....

En liegen ze alles aan elkaar?

Joesoef
24-06-07, 09:50
Geplaatst door knuppeltje
En liegen ze alles aan elkaar?


:huh?:

knuppeltje
24-06-07, 09:53
Geplaatst door Joesoef
:huh?:

Sorry, ik dacht dat je met dat geknutselde bedoelde dat ze het met de waarheid niet zo nauw namen.

Bart.NL
24-06-07, 10:08
Geplaatst door knuppeltje
Sorry, ik dacht dat je met dat geknutselde bedoelde dat ze het met de waarheid niet zo nauw namen.

Dat is "gekunstelde".

Joesoef
24-06-07, 10:19
Geplaatst door knuppeltje
Sorry, ik dacht dat je met dat geknutselde bedoelde dat ze het met de waarheid niet zo nauw namen.


:moe:

Witte78
24-06-07, 10:28
Er is altijd dwang onder mensen. Onder de ene levensbeschouwing komt het vaker voor dan onder de andere. Ik durf te stellen dat onder seculiere atheisten minder dwang voorkomt dan onder de meeste andere levensbeschouwingen.

Echter gaan de punten in dit topic meer over de beslissingen van de regering. Die is helemaal niet atheistisch en voor het grootste deel godgelovig. Maar ook seculier en democratiesch, eveneens een systeem waar de minste dwang voorkomt, vergeleken met andere systemen.

knuppeltje
24-06-07, 10:50
Geplaatst door Bart.NL
Dat is "gekunstelde".

Ooooo, ik snap het al.
Ze hebben dat dus heel gekunsteld in elkaar geknutseld. :blij:

Tomas
24-06-07, 10:57
Geplaatst door Joesoef
Op nogal wat islamitische knutselsites staan verhalen van ongelovigen die bekeerd zijn tot de Islam en de familie die tegen de bekering is. Kompleet met verstoten deels 'onterven' etc. Dus ja, in ongeloof is geen dwang maar owee als je er uit stapt.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan vervelende situaties krijgt. Kan me nog herinneren dat hier een bekeerde mosilmah klaagde over het feit dat haar ouders weigerden om te stoppen met varkensvlees eten. Zover kunnen ouders dus gaan in hun dwang en terreur.

knuppeltje
24-06-07, 11:06
Geplaatst door Tomas
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan vervelende situaties krijgt. Kan me nog herinneren dat hier een bekeerde mosilmah klaagde over het feit dat haar ouders weigerden om te stoppen met varkensvlees eten. Zover kunnen ouders dus gaan in hun dwang en terreur.

Gatver, je zult zulke ouders hebben.
:fuckit2:

Tomas
24-06-07, 11:08
Geplaatst door Marsipulami
- aanhoudende lastercampagnes jegens godgelovigen in de media


Dat gebeurt wel eens. Bij religieuzen is dat echter onderdeel van hun geloof. Het lasterten, bedreigen en vervloeken van de niet leden.



- de staat vaardigt kledingsvoorschriften uit waarbij elke verwijzing (hoofddoek) naar godgeloof verboden wordt.

Dat scheijnt ion frankrijk het geval te zijn op niet-religieuze scholen. Dat zijn zelf geen atheistische scholen, maar scholen waar mensen van alle gezindten op zitten en waar men dan -in mijn optiek- te ver lijkt te gaan met het bewaren van het neutrale karakter. I know dat jij neutraal dan bewust verwart met atheistisch, uit politieke overwegingen.


- Statisctisch bewijsbare discriminatie en uitlsluiting van godgelovige moslims van de arbeidsmarkt

Zeer de vraag of dat om athesiten gaat. Ik weet wel dat er in nederland bedrijven zijn die alleen christenen aannemen en moslims die alleen moslims aannemen. Dat wordt getolereerd. In ieder ander geval schreeuwt men al gauw "discriminasie".



- uitwijzing van moslimgeestelijken die geen enkele wet overtraden, schending van de vrije meningsuiting als het gelovigen betreft.

Door christelijke politicie.



- Aanhoudend bemoeilijken van de bouw van moskeeën.

Dat geldt voor iedereen. Heb zelf nu ook een paar akkefietjes met de gemeente achter de rug. Zal wel komen omdat ik atheistisch ben. Die hebben het niet makkelijk.


- aanhoudende pogingen om onderwijs op religieuze basis onmogelijk te maken.

Een paar honderd meter van mijn huis vandaan is een echte islamitsiche school neergezet, met juffrouwen in -naar mijn mening- burka's. Ze zullen wel anders heten, maar ik vind het van top-tot-teen beklede gewaden. Moeten ze zelf weten hoor, maar als dat niet religieus is, dan weet ik het niet meer.



- structurele achterstelling van moslims op vlak van onderwijs, huisvesting, inkomen, .....


Deze school heeft de bouwtechnische kwaliteit, de voorzieningen, de ruimte waar andere scholen van kunnen dromen. Alles aan deze school is goed geregeld en direct door de gemeente uitgevoerd. Waar onze school tot en met demonstraties bij het stadhuis moest zeuren en smeken om beveiliging. Dat heeft deze school allemaal allang gekregen. En vraag me ook af hoe belangrijk die beveiliging eigenlijk is. Er is nog geen enkel ruitje gesneuveld. Dat is best wel apart, gezien het feit dat onze school nauwelijks 200 meter verder staat en zelf al een keer afgefikt is geweest. Over ruiten ingooien en juffrouwen bedreigen heb ik het dan maar even niet.

Magoed, van achterstelling is geen enkele sprake. Juist het tegendeel.

Magoed, ik begrijp wel dat jij in al je freustraties weer de hele wereld bij elkaar moest fanatseren. Het onderwerp dwang in geloof is natuurlijk gevoelig. Jullie zijn uiteindelijk zelf allemaal daar het resultaat van. Het is jullie indentiteit geworden. Daar praat je niet makkelijk over. Duidelijk.

Marsipulami
24-06-07, 23:59
Geplaatst door Olive Yao
Maar gelukkig hebben atheïsten geen almachtig en algoed opperwezen dat gelovigen in de hel gooit.
En dat hebben de godgelovigen wel. De god geeft het goede voorbeeld, hè Marsupilami?

- Aangezien ongelovigen niet in God geloven kan ik me niet voorstellen dat dit onderwerp voor hen enige relevantie heeft.
- De RK kerk heeft van geen enkel historisch individu ooit beweerd dat hij of zij naar de hel is gegaan.
- Enkel God beslist in zijn ondoorgrondelijke wijsheid wie naar de hemel of de hel gaat.



Verlichtingsdenkers hebben voor vrijheid van levensbeschouwing gestreden, tegen de roomskatholieke kerk die zich daar hevig tegen verzet heeft. Moderne redelijke denkers en doeners handhaven vrijheid van levensbeschouwing.

Ja hoor, één van de mensen het katholicisme heeft bestreden en de verlichting in praktijk heeft gebracht was Maximilien Robespierre. Hij maakt deel uit van het verlichtingssprookje:

"Men verklaarde de terreur "tot de orde van de dag", noodzakelijk om de revolutie te doen slagen. Vanaf 5 september 1793 tot de val van Robespierre (27 juli 1794) kwamen ruim 16.000 mensen, gemiddeld zo'n 50 per dag, onder het "nationale scheermes" (Guillotine) terecht. Men gaf Robespierre de bijnaam "l'Incorruptible" (=De Onomkoopbare) vanwege zijn onwankelbare beginselen en zijn sobere levenswijze. ... Robespierre, sterk beïnvloed door de verlichtingsfilosofen, was een patriot die een ongedeelde volkssoevereiniteit voorstond."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maximilien_de_Robespierre


Als christenen nog de baas waren in Europa hadden moslims hier geen vrijheid van levensbeschouwing gehad.

De overgrote meerderheid van de Europese regeringsleiders anno 2007 zijn belijdende christenen.




Tony Blair, die na leugens is gaan deelnemen aan de oorlog in Irak die onherstelbare schade aanricht en waarvan de schadelijke gevolgen nog minstens 10 jaar zullen voortduren, schijnt roomskatholiek te willen worden -

Dat klopt


Marsupilami is trots op hem!

Nou nou, en dat blijkt uit ... ?


zie bijvoorbeeld Marsupilami's eigen topic De weerhaken van de islam (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=222392)

De media-artikeltjes die ik post werden niet door mij geschreven en geven maar zelden mijn persoonlijk standpunt weer. Mijn persoonlijk standpunt kan je vinden in door mij geschreven commentaren op dit forum, moeilijker is het niet.

Marsipulami
25-06-07, 09:59
Geplaatst door Tomas
Dat gebeurt wel eens. Bij religieuzen is dat echter onderdeel van hun geloof. Het lasterten, bedreigen en vervloeken van de niet leden.

Allemaal laster en vooroordelen jegens keurige gelovigen.



Dat scheijnt ion frankrijk het geval te zijn op niet-religieuze scholen. Dat zijn zelf geen atheistische scholen, maar scholen waar mensen van alle gezindten op zitten en waar men dan -in mijn optiek- te ver lijkt te gaan met het bewaren van het neutrale karakter. I know dat jij neutraal dan bewust verwart met atheistisch, uit politieke overwegingen.

In de meeste West-Europese landen komen er actueel allerlei verboden onder diverse vormen op religieuze symbolen / hoofddoeken. Frankrijk is alleen wat eerlijker.


Zeer de vraag of dat om athesiten gaat. Ik weet wel dat er in nederland bedrijven zijn die alleen christenen aannemen en moslims die alleen moslims aannemen. Dat wordt getolereerd. In ieder ander geval schreeuwt men al gauw "discriminasie".

....en....

Door christelijke politici.

De maatschappelijke invloed van het christendom neemt af de laatste decennia en de discriminatie van (anders-) gelovigen neemt toe. De conclusie die zich opdringt is wel duidelijk.



Dat geldt voor iedereen. Heb zelf nu ook een paar akkefietjes met de gemeente achter de rug. Zal wel komen omdat ik atheistisch ben. Die hebben het niet makkelijk.

Jij moet je gewoon aan de voorschriften houden en niet zeuren. Het bemoeilijken van de bouw van moskeeën is van een andere aard en gevolg van latente vooroordelen en discriminatie.



Een paar honderd meter van mijn huis vandaan is een echte islamitsiche school neergezet, met juffrouwen in -naar mijn mening- burka's. Ze zullen wel anders heten, maar ik vind het van top-tot-teen beklede gewaden. Moeten ze zelf weten hoor, maar als dat niet religieus is, dan weet ik het niet meer.

De wetgeving die de oprichting van islamitische scholen mogelijk maakt stamt nog uit een ander tijdsgewricht en een aanpassing gaat traag. Maar met de progressieve secularisering wordt onder het mom van neutraliteit de godsdienstvrijheid en vrijheid van geweten steeds meer beperkt.



Deze school heeft de bouwtechnische kwaliteit, de voorzieningen, de ruimte waar andere scholen van kunnen dromen. Alles aan deze school is goed geregeld en direct door de gemeente uitgevoerd. Waar onze school tot en met demonstraties bij het stadhuis moest zeuren en smeken om beveiliging. Dat heeft deze school allemaal allang gekregen. En vraag me ook af hoe belangrijk die beveiliging eigenlijk is. Er is nog geen enkel ruitje gesneuveld. Dat is best wel apart, gezien het feit dat onze school nauwelijks 200 meter verder staat en zelf al een keer afgefikt is geweest. Over ruiten ingooien en juffrouwen bedreigen heb ik het dan maar even niet.

Wellicht zijn de personen die het beleid van jouw school bepalen of sturen, onbekwaam en niet opgewassen tegen hun opdracht.