PDA

Bekijk Volledige Versie : China wil bedevaartsoord laten dynamiteren



Marsipulami
26-06-07, 13:29
China wil bedevaartsoord met de grond gelijk maken


BEIJING (RKnieuws.net) - Verantwoordelijken van de Chinese provincie Henan willen het Mariebedevaartsoord van Onze-Lieve-Vrouw van de Karmel in Tianjiajing laten dynamiteren, omdat dit een plaats is van illegale erediensten.
De aankondiging komt niet toevallig kort vóór de jaarlijkse bedevaart van 16 juli, waaraan jaarlijks 40.000 katholieken deelnemen.

Volgens Asianews wil de Chinese overheid de bedevaarten verbieden en het Mariabeeld vernietigen. In een reactie op de dreiging met sit-ins van katholieken zijn militaire oefeningen aangekondigd.

Het bedevaartsoord dateert uit het begin van vorige eeuw. (tb)

Marsipulami
26-06-07, 13:29
Het gaat goed daar in China met de scheiding tussen kerk en staat.

Bofko
26-06-07, 13:42
Alhoewel het land inmiddels kapitalistisch is, bestaat de overheid nog uit ouwe communisten.Die zijn blijkbaar nog steeds als de dood voor religie getuige ook de vervolging van Falun Gong.

mark61
26-06-07, 18:51
Geplaatst door Marsipulami
Het gaat goed daar in China met de scheiding tussen kerk en staat.

De staat is de kerk, dat jij dat niet door hebt :vreemd:

David
26-06-07, 19:09
Geplaatst door mark61
De staat is de kerk, dat jij dat niet door hebt :vreemd:

Da's toch wat Mars wil? Al zou hij het omdraaien.

Dynamiteren is trouwens een mooi woord. Kende ik niet. Wel lyposucteren, heb ik ook van een Vlaming geleerd.

mark61
26-06-07, 19:14
Geplaatst door David
Da's toch wat Mars wil? Al zou hij het omdraaien.

Dynamiteren is trouwens een mooi woord. Kende ik niet. Wel lyposucteren, heb ik ook van een Vlaming geleerd.

Mars: létat sest moi.

Tis allebei ranzig :)

Joesoef
26-06-07, 19:23
Dit vraagt om een boycot, uit protest bestellen we geen oneven nummers meer!

Baddha
26-06-07, 19:41
Geplaatst door Joesoef
Dit vraagt om een boycot, uit protest bestellen we geen oneven nummers meer! :lol: