PDA

Bekijk Volledige Versie : Vredesmissie



Ali Eddaoudi
26-06-07, 15:18
Vredesmissie


De beelden uit Afghanistan van de laatste dagen liegen er niet om. Van een vredesmissie die ons is voorgehouden, blijft maar weinig over. Er sneuvelen achter elkaar Nederlandse soldaten en dit is waarschijnlijk nog maar het begin. Want zoals we de Talibankrijgers hebben leren kennen, zullen zij zich nooit gewonnen geven. Het is een trots volk dat door eergevoel en geloof op de been wordt gehouden. Een volk dat vele decennia oorlog en leed heeft gekend. Nee, mijn verstand en gevoel zeggen beiden dat Nederland daar dan ook niets te zoeken heeft en dat er anders steeds meer Nederlanders in lijkzakken zullen terugkeren als wij het beleid niet gauw omgooien. Want een wederopbouw met gewelddadigheden en vernederingen gepleegd door westerse soldaten, daar heeft een Afghaan niets aan. Als soldaten te pas en te onpas huizen binnenvallen, hun gezinnen onteren, vrouwen en kinderen aan het schrikken maken, dan kan die hele wederopbouw de Afghanen gestolen worden. Hoe je het wendt of keert, de gemiddelde Afghaan leeft nog altijd in een misère. De droom die westerse landen hebben om de Afghanen even de democratie bij te brengen en te bevrijden, is gebakken lucht!
Het is niet meer dan een ordinaire poging om de mensen in eigen land te terroriseren en de eigen normen en waarden op te leggen. Het gaat helemaal niet om de Afghanen, want er zijn veel meer landen die hulpbehoevend zijn en daar vallen we ook niet zomaar binnen. Het is menens en dus oorlog! Er is geen vredesmissie, die is er ook nooit geweest. Het hele Midden-Oosten is een kolonie aan het worden en wederom zijn het westerse landen die met een hoop herrie de wereld willen overheersen. Dat is de bittere werkelijkheid waar men niets van wil weten. Nederland doet er net zo hard aan mee en loopt kwijlend de Amerikanen achterna. Waar waren zij bij de vele andere missies toen duizenden, zo niet miljoenen mensen omgebracht werden? Overal, van Afrika tot aan het eigen Europa stierven mensen door onrechtvaardige leiders en machtsbeluste wolven in schaapskledij. Nederland wil de moraalridder uithangen, maar de waarheid is anders. Ze spelen baas in andermans land, draai het eens om! Nederland huilt al bij een handje vol criminele Marokkaanse jongeren die vergeleken bij hetgeen de soldaten aan littekens achterlaten, lieverdjes zijn. De aanwezigheid van mannen met een enorme wapenuitrusting op straat is doodeng. Laat staan dat ze je midden in de nacht overvallen en je huis ondersteboven gooien. Welk recht hebben wij dat te doen? Het internationaal recht, dat door diezelfde soldaten en bondgenoten aan de laars wordt gelapt? Om maar te zwijgen over de misstanden in Irak en de grote onrust die de Amerikanen en Britten daar veroorzaakt hebben. Maar onze eigen soldaten zijn niet zuiver op dit vlak en daar zou het over moeten gaan. Als moslim begrijp ik niet dat het westen niet inziet dat de radicalisering onder de islamitische wereld nog nooit zo is toegenomen als de afgelopen jaren. Hoe zelfingenomen kun je zijn dat je jezelf blijft voorhouden dat je op vredesmissie bent terwijl je het de lokale bevolking alleen maar moeilijker maakt. Met alle respect voor die soldaten en individuen die oprecht geloof hadden dat zij daar iets goeds gingen doen en misschien ook nu nog wel proberen, maar feit blijft dat de duizenden slachtoffers die door instabiliteit van die landen zijn gevallen niet eens meer worden geteld, laat staan als belangrijk worden beschouwd. Een westers leven telt kennelijk zwaarder dan een oosters leven.
Ik zie niets meer dan een herhaling van de geschiedenis en vrees dat de mens nog slechter is dan ik mij kon voorstellen. Nederlanders, Amerikanen en Britten hebben geen moer te zoeken in de islamitische wereld en vragen zelf om problemen is mijn bittere conclusie. Nie wieder of toch nog maar een keertje?

Ali Eddaoudi
publicist
Copyright: Nioweb

David
26-06-07, 15:42
Geplaatst door Ali Eddaoudi
Vredesmissie


De beelden uit Afghanistan van de laatste dagen liegen er niet om. Van een vredesmissie die ons is voorgehouden, blijft maar weinig over. Er sneuvelen achter elkaar Nederlandse soldaten en dit is waarschijnlijk nog maar het begin. Want zoals we de Talibankrijgers hebben leren kennen, zullen zij zich nooit gewonnen geven. Het is een trots volk dat door eergevoel en geloof op de been wordt gehouden. Een volk dat vele decennia oorlog en leed heeft gekend.

Nee, mijn verstand en gevoel zeggen beiden dat Nederland daar dan ook niets te zoeken heeft en dat er anders steeds meer Nederlanders in lijkzakken zullen terugkeren als wij het beleid niet gauw omgooien.
Want een wederopbouw met gewelddadigheden en vernederingen gepleegd door westerse soldaten, daar heeft een Afghaan niets aan. Als soldaten te pas en te onpas huizen binnenvallen, hun gezinnen onteren, vrouwen en kinderen aan het schrikken maken, dan kan die hele wederopbouw de Afghanen gestolen worden.

Hoe je het wendt of keert, de gemiddelde Afghaan leeft nog altijd in een misère. De droom die westerse landen hebben om de Afghanen even de democratie bij te brengen en te bevrijden, is gebakken lucht!

Het is niet meer dan een ordinaire poging om de mensen in eigen land te terroriseren en de eigen normen en waarden op te leggen. Het gaat helemaal niet om de Afghanen, want er zijn veel meer landen die hulpbehoevend zijn en daar vallen we ook niet zomaar binnen. Het is menens en dus oorlog! Er is geen vredesmissie, die is er ook nooit geweest. Het hele Midden-Oosten is een kolonie aan het worden en wederom zijn het westerse landen die met een hoop herrie de wereld willen overheersen. Dat is de bittere werkelijkheid waar men niets van wil weten. Nederland doet er net zo hard aan mee en loopt kwijlend de Amerikanen achterna.

Waar waren zij bij de vele andere missies toen duizenden, zo niet miljoenen mensen omgebracht werden? Overal, van Afrika tot aan het eigen Europa stierven mensen door onrechtvaardige leiders en machtsbeluste wolven in schaapskledij. Nederland wil de moraalridder uithangen, maar de waarheid is anders. Ze spelen baas in andermans land, draai het eens om!

Nederland huilt al bij een handje vol criminele Marokkaanse jongeren die vergeleken bij hetgeen de soldaten aan littekens achterlaten, lieverdjes zijn. De aanwezigheid van mannen met een enorme wapenuitrusting op straat is doodeng. Laat staan dat ze je midden in de nacht overvallen en je huis ondersteboven gooien. Welk recht hebben wij dat te doen? Het internationaal recht, dat door diezelfde soldaten en bondgenoten aan de laars wordt gelapt? Om maar te zwijgen over de misstanden in Irak en de grote onrust die de Amerikanen en Britten daar veroorzaakt hebben. Maar onze eigen soldaten zijn niet zuiver op dit vlak en daar zou het over moeten gaan.

Als moslim begrijp ik niet dat het westen niet inziet dat de radicalisering onder de islamitische wereld nog nooit zo is toegenomen als de afgelopen jaren. Hoe zelfingenomen kun je zijn dat je jezelf blijft voorhouden dat je op vredesmissie bent terwijl je het de lokale bevolking alleen maar moeilijker maakt. Met alle respect voor die soldaten en individuen die oprecht geloof hadden dat zij daar iets goeds gingen doen en misschien ook nu nog wel proberen, maar feit blijft dat de duizenden slachtoffers die door instabiliteit van die landen zijn gevallen niet eens meer worden geteld, laat staan als belangrijk worden beschouwd. Een westers leven telt kennelijk zwaarder dan een oosters leven.

Ik zie niets meer dan een herhaling van de geschiedenis en vrees dat de mens nog slechter is dan ik mij kon voorstellen. Nederlanders, Amerikanen en Britten hebben geen moer te zoeken in de islamitische wereld en vragen zelf om problemen is mijn bittere conclusie. Nie wieder of toch nog maar een keertje?

Ali Eddaoudi
publicist
Copyright: Nioweb

Het is nog steeds niet briljant geschreven, maar nu zijn er tenminste alinea's, waardoor het iets leesbaarder is. Maar beste Ali - investeer eens in een eindredacteur. Werkelijk.

Slinger
26-06-07, 20:06
Geplaatst door Ali Eddaoudi
Vredesmissie


De beelden uit Afghanistan van de laatste dagen liegen er niet om. Van een vredesmissie die ons is voorgehouden, blijft maar weinig over. Er sneuvelen achter elkaar Nederlandse soldaten en dit is waarschijnlijk nog maar het begin. Want zoals we de Talibankrijgers hebben leren kennen, zullen zij zich nooit gewonnen geven. Het is een trots volk dat door eergevoel en geloof op de been wordt gehouden. Een volk dat vele decennia oorlog en leed heeft gekend. Nee, mijn verstand en gevoel zeggen beiden dat Nederland daar dan ook niets te zoeken heeft en dat er anders steeds meer Nederlanders in lijkzakken zullen terugkeren als wij het beleid niet gauw omgooien. Want een wederopbouw met gewelddadigheden en vernederingen gepleegd door westerse soldaten, daar heeft een Afghaan niets aan. Als soldaten te pas en te onpas huizen binnenvallen, hun gezinnen onteren, vrouwen en kinderen aan het schrikken maken, dan kan die hele wederopbouw de Afghanen gestolen worden. Hoe je het wendt of keert, de gemiddelde Afghaan leeft nog altijd in een misère. De droom die westerse landen hebben om de Afghanen even de democratie bij te brengen en te bevrijden, is gebakken lucht!
Het is niet meer dan een ordinaire poging om de mensen in eigen land te terroriseren en de eigen normen en waarden op te leggen. Het gaat helemaal niet om de Afghanen, want er zijn veel meer landen die hulpbehoevend zijn en daar vallen we ook niet zomaar binnen. Het is menens en dus oorlog! Er is geen vredesmissie, die is er ook nooit geweest. Het hele Midden-Oosten is een kolonie aan het worden en wederom zijn het westerse landen die met een hoop herrie de wereld willen overheersen. Dat is de bittere werkelijkheid waar men niets van wil weten. Nederland doet er net zo hard aan mee en loopt kwijlend de Amerikanen achterna. Waar waren zij bij de vele andere missies toen duizenden, zo niet miljoenen mensen omgebracht werden? Overal, van Afrika tot aan het eigen Europa stierven mensen door onrechtvaardige leiders en machtsbeluste wolven in schaapskledij. Nederland wil de moraalridder uithangen, maar de waarheid is anders. Ze spelen baas in andermans land, draai het eens om! Nederland huilt al bij een handje vol criminele Marokkaanse jongeren die vergeleken bij hetgeen de soldaten aan littekens achterlaten, lieverdjes zijn. De aanwezigheid van mannen met een enorme wapenuitrusting op straat is doodeng. Laat staan dat ze je midden in de nacht overvallen en je huis ondersteboven gooien. Welk recht hebben wij dat te doen? Het internationaal recht, dat door diezelfde soldaten en bondgenoten aan de laars wordt gelapt? Om maar te zwijgen over de misstanden in Irak en de grote onrust die de Amerikanen en Britten daar veroorzaakt hebben. Maar onze eigen soldaten zijn niet zuiver op dit vlak en daar zou het over moeten gaan. Als moslim begrijp ik niet dat het westen niet inziet dat de radicalisering onder de islamitische wereld nog nooit zo is toegenomen als de afgelopen jaren. Hoe zelfingenomen kun je zijn dat je jezelf blijft voorhouden dat je op vredesmissie bent terwijl je het de lokale bevolking alleen maar moeilijker maakt. Met alle respect voor die soldaten en individuen die oprecht geloof hadden dat zij daar iets goeds gingen doen en misschien ook nu nog wel proberen, maar feit blijft dat de duizenden slachtoffers die door instabiliteit van die landen zijn gevallen niet eens meer worden geteld, laat staan als belangrijk worden beschouwd. Een westers leven telt kennelijk zwaarder dan een oosters leven.
Ik zie niets meer dan een herhaling van de geschiedenis en vrees dat de mens nog slechter is dan ik mij kon voorstellen. Nederlanders, Amerikanen en Britten hebben geen moer te zoeken in de islamitische wereld en vragen zelf om problemen is mijn bittere conclusie. Nie wieder of toch nog maar een keertje?

Ali Eddaoudi
publicist
Copyright: Nioweb

Ik begrijp dat je wil dat we Afghanistan maar weer overlaten aan de Taliban. Als je egoïstisch redeneert zou dat voor Nederland het beste zijn want dan kost het geen mensenlevens meer en geen geld. Maar daarmee geven we dus de hoop op een menswaardig leven voor de inwoners van Afghanistan op.

mark61
26-06-07, 20:39
Geplaatst door Slinger
Ik begrijp dat je wil dat we Afghanistan maar weer overlaten aan de Taliban. Als je egoïstisch redeneert zou dat voor Nederland het beste zijn want dan kost het geen mensenlevens meer en geen geld. Maar daarmee geven we dus de hoop op een menswaardig leven voor de inwoners van Afghanistan op.

Begin 4 miljoen Congolezen te redden.

Slinger
26-06-07, 21:04
Geplaatst door mark61
Begin 4 miljoen Congolezen te redden.

Er is altijd wel een slap excuus te vinden om helemaal niets te doen.

mark61
26-06-07, 21:21
Geplaatst door Slinger
Er is altijd wel een slap excuus te vinden om helemaal niets te doen.

Smoesjes. Prioriteit?

Slinger
26-06-07, 21:56
Geplaatst door mark61
Prioriteit?

Juist

Bar
27-06-07, 21:37
Geplaatst door mark61
Smoesjes. Prioriteit?

Ik zie die Congolese soldatenjongetjes nog geen A-bommen in elkaar sleutelen, of dat faciliteren.

Prioriteit zat zou ik zeggen.

TonH
28-06-07, 00:05
Geplaatst door Bar
Ik zie die Congolese soldatenjongetjes nog geen A-bommen in elkaar sleutelen, of dat faciliteren.

Prioriteit zat zou ik zeggen.

Met zo'n instelling zou je nog eens raar op de koffie kunnen komen. Congolezen studeren ook. Ook aan westerse instellingen. Ook fysica. Of niet soms? Of zijn ze daar te dom voor?
Geld zat in dat land. Grondstoffen zo gekocht. Kennis ook aanwezig. Dus... wat zijn je prioriteiten.

mark61
28-06-07, 17:15
Geplaatst door Bar
Ik zie die Congolese soldatenjongetjes nog geen A-bommen in elkaar sleutelen, of dat faciliteren.

Prioriteit zat zou ik zeggen.

Daar had Slinger het niet over. Het ging over een menswaardig bestaan. Overigens zie ik Taliban ook niks knutselen. Vertel es?

Hawa
30-06-07, 11:15
De beelden uit Afghanistan van de laatste dagen liegen er niet om. Van een vredesmissie die ons is voorgehouden, blijft maar weinig over. Er sneuvelen achter elkaar Nederlandse soldaten en dit is waarschijnlijk nog maar het begin. Want zoals we de Talibankrijgers hebben leren kennen, zullen zij zich nooit gewonnen geven. Het is een trots volk dat door eergevoel en geloof op de been wordt gehouden. Een volk dat vele decennia oorlog en leed heeft gekend. Nee, mijn verstand en gevoel zeggen beiden dat Nederland daar dan ook niets te zoeken heeft en dat er anders steeds meer Nederlanders in lijkzakken zullen terugkeren als wij het beleid niet gauw omgooien. Want een wederopbouw met gewelddadigheden en vernederingen gepleegd door westerse soldaten, daar heeft een Afghaan niets aan. Als soldaten te pas en te onpas huizen binnenvallen, hun gezinnen onteren, vrouwen en kinderen aan het schrikken maken, dan kan die hele wederopbouw de Afghanen gestolen worden. Hoe je het wendt of keert, de gemiddelde Afghaan leeft nog altijd in een misère. De droom die westerse landen hebben om de Afghanen even de democratie bij te brengen en te bevrijden, is gebakken lucht!
Het is niet meer dan een ordinaire poging om de mensen in eigen land te terroriseren en de eigen normen en waarden op te leggen. Het gaat
helemaal niet om de Afghanen, want er zijn veel meer landen die hulpbehoevend zijn en daar vallen we ook niet zomaar binnen. Het is menens en dus oorlog! Er is geen vredesmissie, die is er ook nooit
geweest. Het hele Midden-Oosten is een kolonie aan het worden en wederom zijn het westerse landen die met een hoop herrie de wereld willen overheersen. Dat is de bittere werkelijkheid waar men niets van wil weten. Nederland doet er net zo hard aan mee en loopt kwijlend de Amerikanen achterna. Waar waren zij bij de vele andere missies toen duizenden, zo niet miljoenen mensen omgebracht werden? Overal, van Afrika tot aan het eigen Europa stierven mensen door onrechtvaardige leiders en machtsbeluste wolven in schaapskledij. Nederland wil de moraalridder uithangen, maar de waarheid is anders. Ze spelen baas in andermans land, draai het eens om! Nederland huilt al bij een handje vol criminele Marokkaanse jongeren die vergeleken bij hetgeen de soldaten aan littekens achterlaten, lieverdjes zijn. De aanwezigheid van mannen met een enorme wapenuitrusting op straat is doodeng. Laat staan dat ze je midden in de nacht overvallen en je huis ondersteboven gooien. Welk recht hebben wij dat te doen? Het internationaal recht, dat door diezelfde soldaten en bondgenoten aan de laars wordt gelapt? Om maar te zwijgen over de misstanden in Irak en de grote onrust die de Amerikanen en Britten daar veroorzaakt hebben. Maar onze eigen soldaten zijn niet zuiver op dit vlak en daar zou het over moeten gaan. Als moslim begrijp ik niet dat het westen niet inziet dat de radicalisering onder de islamitische wereld nog nooit zo is toegenomen als de afgelopen jaren. Hoe zelfingenomen kun je zijn dat je jezelf blijft voorhouden dat je op vredesmissie bent terwijl je het de lokale bevolking alleen maar moeilijker maakt. Met alle respect voor die soldaten en individuen die oprecht geloof hadden dat zij daar iets goeds gingen doen en misschien ook nu nog wel proberen, maar feit blijft dat de duizenden slachtoffers die door instabiliteit van die landen zijn gevallen niet eens meer worden geteld, laat staan als belangrijk worden beschouwd. Een westers leven telt kennelijk zwaarder dan een oosters leven.
Ik zie niets meer dan een herhaling van de geschiedenis en vrees dat de mens nog slechter is dan ik mij kon voorstellen. Nederlanders, Amerikanen en Britten hebben geen moer te zoeken in de islamitische wereld en vragen zelf om problemen is mijn bittere conclusie. Nie wieder of toch nog maar een keertje?

Lekker makkelijk om zich maar weer terug te trekken, dan speelt men helemaal de Taliban in de kaart. Taliban hebben totaal geen enkel respect voor mensen,vrouwen en kinderen, die slachtten ze gewoonweg af. De Taliban heeft een strategie om iedereen te gaan ontmoedigen:hierdoor is een vredesmissie onmogelijk geworden.
Het enigste wat moet gebeuren om met die Taliban strijders te gaan praten, en een oplossing te gaan zoeken.
Taliban was echter wel welkom in Frankrijk,toen Taliban scepter zwaaiede over Afghanistan. Terwijl de Afghaanse bevolking werd vermoord,verkracht en geen radio,geen t.v.,geen portretten,geen enkele bewegingsvrijheden meer hadden.
De Saoediers gingen met Taliban lekker Paard rijden en genieten van hun zogenaamde gastvrijheden,samen met anderen uit Arabie-staten.
Amerikanen die hun eigen vrijbrief hanteerden om Osama bin Laden te vermoorden, maar Uruzgan hebben gebombardeerd,onschuldige burgers in feestvreugd,bruiloften,scholen en andere doeleinden hebben vernietigt. Dit ligt nog zwaar in het geheugen, en Taliban maken hier grif gebruik van.
Nederlanders zijn er nodig,en al die anderen ook,alleen de Amerikanen moeten vertrekken:die zetten kwad bloed aan,en voeren oorlog daar,die bouwen niks op,die verbouwen daar de boel tot ergernissen van iedereen. De hulpverlening is voor hulp, van al die landen die daar zitten. Anders terug naar af!

TonH
30-06-07, 23:04
Slag bij Chora roept trauma Srebrenica in herinnering
Deze keer hebben de Nederlandse troepen wél keihard gevochten
Bij het onderzoek naar de toedracht van de recente gevechten in Afghanistan, staat voor het aanzien Nederland veel op het spel, vindt Juurd Eijsvoogel.

In de kale, rotsige vlakte waar de Nederlandse militairen in Uruzgan hun hoofdkwartier hebben opgeslagen, moest ik onwillekeurig denken aan het Kamerlid Ernst Cramer, van de ChristenUnie,
Ook hij heeft het moeilijk.
Deze zomer moeten Cramer en zijn 149 collega’s beslissen over een eventuele verlenging van de missie in Afghanistan. Je moet eerlijk zijn over de vraag of we daar echt iets kunnen bereiken, zei het Kamerlid zaterdag in een discussie op BNR Nieuwsradio — de Balkan is natuurlijk niet het meest vakantieachtige oord in Europa, daar is van oudsher behoorlijk wat aan de knikker.
De Balkan? Europa’ De arme parlementariër (zijn blozen was bijna hoorbaar) probeerde zijn hachje nog te redden. Afghanistan ligt natuurlijk vlak tegen de Balkan aan, volgens mij, of ben ik nou helemaal...?” Een vakantieachtig oord is Afghanistan inderdaad niet — dat deel van de analyse klopte in elk geval. Er is een grote oorlog aan de gang en Nederland vecht daarin mee — zoals twee weken geleden nog eens duidelijk werd door wat je gerust de slag om Chora kunt noemen. Sinds de Korea-oorlog zijn de Nederlandse strijdkrachten niet meer in zulke zware gevechten verwikkeld geweest.
Omdat niet alleen het Kamerlid Cramer nog veel te leren heeft over Afghanistan, had Defensie een aantal columnisten uitgenodigd om deze week mee te reizen met Dick Berlijn, de commandant der strijdkrachten, die zich in Uruzgan, Kandahar en Kabul op de hoogte kwam stellen van de situatie.
Nederlands hoogste militair kwam zijn troepen vertellen dat hij trots is op hun moedige optreden, maar dat er wel een onderzoek komt naar wat er precies gebeurd is rond Chora.
Volgens de eerste schattingen van Defensie zijn bij de gevechten en de Nederlandse bombardementen namelijk 30 tot 70 Afghaanse burgers omgekomen. In Afghanistan is daar tot op het hoogste niveau grote verontwaardiging over ontstaan.
Ook in Nederland ligt de zaak gevoelig. De Tweede Kamer, die zich opmaakt om de voors en tegens van verlenging van de missie te wegen, wil het naadje van de kous weten. En Berlijn wil voorkomen dat de militairen al bij voorbaat in het beklaagdenbankje komen.
Tegenover de troepen in Uruzgan sprak hij daarom liever niet over een onderzoek, maar over een after action report. Die term vond hij ,,minder beladen voor de militairen, die in sommige gevallen dagen achtereen hebben gestreden terwijl de kogels hun om de oren vlogen.
Het was erop of eronder”, zei kolonel Van Griensven, die als commandant van Task Force Uruzgan vanuit Kamp Holland, dertig kilometer ten zuiden van het strijdtoneel, besloot om terug te vechten toen naar schatting 800 Talibaan in de aanval gingen tegen Chora en de zestig Nederlandse militairen die daar — samen met enkele tientallen gewapende Afghanen — probeerden stand te houden. Er stond daar op 16 juni in Uruzgan voor Nederland veel op het spel, aldus de kolonel.
Als de Nederlandse troepen het gevecht met de Talibaan uit de weg waren gegaan, en het strategisch belangrijke plaatsje hadden opgegeven, zei Van Griensven, dan had dat het failliet van de hele Nederlandse missie in Afghanistan betekend. Dan hadden we de regering in de steek gelaten, het volk in de steek gelaten, om ons eigen hachje te redden. Dan was onze geloofwaardigheid weggeweest. Ook internationaal waren we dan onderuitgegaan.”
Dan had, meent een hoge NAVO-militair in Kabul, de wereldpers vol gestaan over de Nederlandse aftocht.
Dat is ons bespaard gebleven.
En voor je het weet denk je dan aan de Balkan en aan de misser van Kamerlid Cramer. Want dat was, zullen we maar zeggen, natuurlijk een freudiaanse verspreking. Geografisch mag er een heel continent liggen tussen Afghanistan en Bosnië, maar in de Nederlandse geschiedschrijving kunnen de twee landen wel eens in hetzelfde hoofdstuk terechtkomen. Want het ligt voor de hand het Nederlandse optreden in Chora achteraf te verbinden met het trauma van Srebrenica — waar Nederlandse VN-militairen in 1995 de strijd niét aangingen, en toezagen hoe duizenden moslimmannen werden weggevoerd om te worden vermoord.
Deze keer hebben de Nederlandse troepen keihard gevochten — en daarmee de Talibaan een overwinning onthouden. Maar of Chora ook de boeken ingaat als een succes valt nog niet te zeggen, want ook deze keer zijn er burgers omgekomen. Behalve het Nederlandse ministerie van Defensie stellen ook de Verenigde Naties en ISAF, de coalitie onder leiding van de NAVO, onderzoeken in naar het hoge aantal omgekomen burgers.
Had dat voorkomen kunnen en moeten worden? Of was het onvermijdelijk, als de Nederlandse troepen hun taak goed wilden uitvoeren?
Bij het vinden van een antwoord op die vraag staat niet alleen voor de militairen,maar ook voor het aanzien van Nederland opnieuw veel op het spel.

Juurd Eijsvoogel is redacteur van NRC Handelsblad

NRC, 29 juni 2007

Shemharosh
04-07-07, 14:48
Wie kan me uitleggen wat een marokkaan te zoeken heeft in Afghanistaan??!!!...ellende misschien??!!!

super ick
10-07-07, 14:02
Geplaatst door Shemharosh
Wie kan me uitleggen wat een marokkaan te zoeken heeft in Afghanistaan??!!!...ellende misschien??!!!

Politiek Shemmie. Emigreren naar een land, in dat land bij defensie gaan werken om daarna door de politiek over de hele wereld uitgezonden te worden.

By the way, praten we over Nederlanders of Marokkanen? In de meeste gevallen zijn deze jongens van 25 jaar oud van de 9125 dagen dat ze leven hooguit 525 dagen in Marokko geweest. Zijn ze in Nederland geboren, leven hun ouders hier al tientallen jaren.
En nog blijven praten over Marokkanen.
Dit is precies een van de redenen dat deze mensen geen thuis meer hebben. Ze sluiten niet meer aan in Marokko en ook vaak niet in Nederland. Een soort wezen.

observer
10-07-07, 14:09
het lijkt me dat nederland niet bepaald of er een vecht of vredesmissie is, dat doen de taliban

Freesaf2
10-07-07, 14:20
Geplaatst door Ali Eddaoudi
Vredesmissie
Hoe je het wendt of keert, de gemiddelde Afghaan leeft nog altijd in een misère. Ali Eddaoudi
publicist
Copyright: Nioweb

Als de Taliban de wapens neerlegt en meehelpt met het opbouwen onder een regering gekozen door Afghanen kan een land snel weer opklimmen. Kijk naar West-Duitsland na WOII.

Het falen van de wederopbouw is niet de schuld van het Westen, maar van de Taliban. Zelfde geldt voor Irak (niet de Taliban, maar je snapt hem).

Het Westen wil helemaal geen oorlogje voeren in die landen en is meer dan bereidt om een gekozen regering te ondersteunen met de opbouw van een economie die welvaart voor de bevolking brengt.

super ick
10-07-07, 21:54
Geplaatst door Freesaf2
Als de Taliban de wapens neerlegt en meehelpt met het opbouwen onder een regering gekozen door Afghanen kan een land snel weer opklimmen. Kijk naar West-Duitsland na WOII.

Het falen van de wederopbouw is niet de schuld van het Westen, maar van de Taliban. Zelfde geldt voor Irak (niet de Taliban, maar je snapt hem).

Het Westen wil helemaal geen oorlogje voeren in die landen en is meer dan bereidt om een gekozen regering te ondersteunen met de opbouw van een economie die welvaart voor de bevolking brengt.

Tja als je, als 'het westen' zijnde lulraak grenzen hebt getrokken zonder rekening te houden met de bevolking. Sterker mensen wisten destijds niet eens dat ze in een ander land kwamen te wonen. Ging volkomen langs ze heen.
Nu moeten deze mensen samen een land vormen. Deze verschillende stammen krijg je nooit op 1 lijn. Laat ze elkaar maar flink in de haren vliegen. Vechten voor hun eigen grenzen. Als een beetje geconsolideert is kan je binnen die bevochten grenzen misschien veel meer bereiken. Misschien kunnen ze wel naast elkaar leven. In ieder geval niet samen. Dat is wel gebleken. Of je moet genegen zijn om ze keihard te onderdrukken met schijt aan de mensenrechten.

Hawa
12-07-07, 16:46
Tja als je, als 'het westen' zijnde lulraak grenzen hebt getrokken zonder rekening te houden met de bevolking. Sterker mensen wisten destijds niet eens dat ze in een ander land kwamen te wonen. Ging volkomen langs ze heen.
Nu moeten deze mensen samen een land vormen. Deze verschillende stammen krijg je nooit op 1 lijn. Laat ze elkaar maar flink in de haren vliegen. Vechten voor hun eigen grenzen. Als een beetje geconsolideert is kan je binnen die bevochten grenzen misschien veel meer bereiken. Misschien kunnen ze wel naast elkaar leven. In ieder geval niet samen. Dat is wel gebleken. Of je moet genegen zijn om ze keihard te onderdrukken met schijt aan de mensenrechten.

Afghanistan heeft heel erg lang gelden wel kunnen functioneren met al die stammen....En de vrouwen hadden al stemrecht, eerder dan hier in Europa.
Afghanistan is grote cultuur.
Plat gewalst door de Russen,oorlogen,geweld,onderdrukkingen...
Maar Nu!
Het Taliban probleem wordt nieteens op gelost. Corrupte stamleden, die nooit opkomen draven, en van twee wallen eten, en de Nederlandse militairen worden afgemaakt door die klote zelfbombers, die denken dat ze gelijk in de hemel worden geschoten.
En de Amerkanen die zijn ook corrupt die laten die drugs gewoon bloeien en groeien,en ze doen er niks tegen....
Vooral uit het Noorden is het bizar,moet Afghanistan zoals Columbia worden ofzo. En dan zaken doen met die corrupte Pakistaanse president Mussaraf, die is zo seniel als de pest.
Mussaraf is ook onrechtmatig president geworden hoor.....?
En nu de vriend van Bush?
De mensen in Pakistan zijn er ook flauw van, maar willen vrede NU!
Pakistan een ingevlochten land, afgepakt van India, en eigen staat moslim staat, en vechten om Kashmir.
Wat heeft het westen (Engelland wel niet aangericht).
Er wonen genoeg paki in Engeland, dat heb je nu wel gezien, waar dat op uit loopt.
Het zijn geen Afghanen die treinen in de lucht laten vliegen in het westen, die weten wel beter, die willen werk, en leven, niet die klote zooi.
Maar weet je....stammen zijn er genoeg ....Vooral in Irak,Saoedie Arabie, waarom denk je dat profeet Mohammed die stammen wilde harmoniseren, alleen al hierom...Het lukte hem ook, door Hem, is koran ontstaan...
Maar nu lijkt zijn hele missie wel terug naar af.....
Dat kan je islam niet in schoenen gaan schuiven,die zijn reddeloos en moederziel verloren,en dat is schuld van het westen, samen met die corrupte regiems,die zaken doen met Amerika....
En daar gaat het om.....
We moeten ons zolangzamerhand doodschamen.....
Echt doodschamen......
De een zijn dood..is de andere zijn BROOD!!
Dat is geld, dat is onderdrukking,dat heeft niks met spirituele denken te maken, dat zet aan tot verdeel en heers.
Niemand houdt zich aan al die geboden om het goede te doen,ja sommigen,die strijden voor democratische waarden, persvrijheden, vevrijding van de vrouwen en vooral de meisjes en de jongens naar school,voor het leren voor de toekomst.
Het leven in al die Arabische landen, en in Zuid - OOst Azie is zo arm als Job.
KInderen worden verhandelt,komen in de prostitutie(KINDEREN)...Of moeten werken zo jong ze al zijn (KINDERARBEID).
En wij in het westen maar jofel met die kleren lopen, en die mannen van ons gaan naar het beloofde land voor de seks(Lekker goedkoop).
Nou ....
En dan komt die klote jihad er aan, nou dat is leuk, vechten tegen de bierkaai,die willen alleen maar geweld, die komen toch wel in de hemel, als dat het leven is.......
Het leven is niet zo......
Maar ze doen het wel.....
Letterlijk en figuurlijk......
Zoals het westen al haar wapens heeft leeg geschoten op onschuldige mensen, zo zijn de mensen in haat, en maken die shit dus zelf wel...
In Amerika heb je de gangs, en in Engeland schieten de jongens elkaar ook overhoop,die komen niet in de hemel, die komen bedrogen uit....
En al die traumaas, van al die onschuldige burgers, vanuit Bosnie,Ruwanda,Darfur,Vietnam,Holocaust,Armeniers, POl POt, overal zijn de mensen bijna vermoord,en kom daar maar eens uit, in die stammen cyclus! Het zijn mensen, het zijn stammen, en landen, die overheerst zijn geweest door anderen die daar niks te zoeken hebben, maar ja geld, olie,goud, en de diamanten, heb je je arm nog, je neus, je benen en je tenen?
Ja wij, hier wel, we krijgen hier de stress, de kanker, en de osbesitas,de welvaart is de strot van een gans...
Het pateetje wordt duur gegeten....

an3sdej
13-07-07, 08:21
Antwoorden voor Ali Eddaoudi



Aad Leering 12 juli 2007

Import-Nederlander Ali Eddaoudi, columnist bij de gesubsidieerde Nederlandse Islamitische Omroep trekt van leer tegen 'onze' vredesmissie in Afganistan op Maroc.nl.

Inderdaad liegen de beelden uit Afganistan er niet om. Het Nederlandse leger zou niet alleen de vrede bewaken, maar ook aan opbouw doen. Voor het Afgaanse volk, schooltjes en dat soort werk. Helaas is de situatie de laatste tijd verslechterd, hoewel het niet zo erg is als jij ons wil doen geloven: " Er sneuvelen achter elkaar Nederlandse soldaten en dit is waarschijnlijk nog maar het begin. Want zoals we de Talibankrijgers hebben leren kennen, zullen zij zich nooit gewonnen geven. Het is een trots volk dat door eergevoel en geloof op de been wordt gehouden. " Nu heb ik een vraag: welk eergevoel heb je het over ? Dit trotse Taliban-volk, want anders kan ik het echt niet lezen, overvalt politieposten en snijdt de hoofden af van de mensen die de orde moeten bewaren. Hun eergevoel dreef deze trotse krijgers ertoe om bij de gevechten in Chora afgelopen juni burgers te dwingen mee te vechten, en toen vrouwen op straat werden geexecuteerd door deze trotste krijgers besloten de Nederlandse ISAFtroepen om de bevolking niet in de steek te laten. Bij die gevechten zijn er talloze trotse Talibankrijgers gesneuveld, tegen slechts één Nederlandse militair. Na al hun oorlogen blinken de Taliban zeker niet uit door hun gevechtskwaliteiten, tenzij je de laffe wrede terreur tegen ongewapende burgers als een verdienste ziet.

Maar dit is niet het enige waarbij je goed en kwaad volledig omkeert: "Want een wederopbouw met gewelddadigheden en vernederingen gepleegd door westerse soldaten, daar heeft een Afghaan niets aan. Als soldaten te pas en te onpas huizen binnenvallen, hun gezinnen onteren, vrouwen en kinderen aan het schrikken maken, dan kan die hele wederopbouw de Afghanen gestolen worden." Deze smerige en lage insinuaties zijn natuurlijk niets minder dan leugens, de Nederlandse aanpak die juist uitblinkt door het contact met de Afgaanse burgers oogst overal bewondering. Het is niets minder dan smaad als je stelt dat ons leger gezinnen onteert. Jouw Nederlanderschap onteert Nederland, dat zo'n landverrader met staatssubsidie onderhouden wordt, dat is een schandvlek op onze natie. Je kiest de kant van de vijand, een vijand die in zijn doen en laten van het ergste soort is.

Je volgende zinnetjes maken mij duidelijk dat jij een groot gevaar bent:" De droom die westerse landen hebben om de Afghanen even de democratie bij te brengen en te bevrijden, is gebakken lucht! Het is niet meer dan een ordinaire poging om de mensen in eigen land te terroriseren en de eigen normen en waarden op te leggen". Je bent niet in staat te onderscheiden wanneer iemand terrorist is, en te vrezen valt dat je er zelf niet voor terug deinst de ongelovige honden eens een lesje te leren. Gezien je korte zinnen, je onsamenhangende betoog en je niet afgemaakte schoolopleiding plus je redeloze woede voldoe je prima aan het profiel van een zelfontbrander.

De rest van je schandalige column zal ik hier niet bespreken, maar laat ik even het volgende uitleggen:
- terreur is het bewust verspreiden van angst, middelen die je daar voor gebruikt zijn wreed en onberekenbaar optreden, bij voorkeur tegen ongewapende burgers. Als Nederland terreur wil uitoefenen dan zouden ze burgerdoelen aanvallen, eventueel zonder zich kenbaar te maken als militair. De schade die de Nederlandse militairen daarbij aan Afganistan zouden kunnen toebrengen zou minstens het 1000-voudige zijn van wat jouw islamitische helden weten te presteren. Laat ik een voorbeeld nemen uit WO II, toen er bij Putten een aanslag werd gepleegd op een Duitse trein werd de gehele mannelijke bevolking van het dorp weggevoerd. Dat is terreur! Je praat POEP in hoofdletters. Een bezetter pleegt doorgaans terreur tegen de burgerbevolking, maar bij de islamitische 'vrijheidstrijders' is het precies omgekeerd.
- Waar zijn je islamitische broeders als het gaat om vredesmissies? Waarom moeten westerse troepen ervoor zorgen dat de Afgaanse bevolking beschermd wordt tegen jouw islamitsiche helden? Net zoals de islamieten de Palestijnen laten barsten en het westen ze moet betalen zodat ze elkaar niet van flatgebouwen afgooien, is de islamitische wereld nooit in staat een wrede tiran te verdrijven zonder daar een nog extremer alternatief voor in deplaats te stellen. In Irak, wie doodt al die mensen? De daders zijn overwegend islamitisch, en doden zelfs uit naam van hun religie.
- Als een religie voorschrijft dat een vrijheidsstrijd inhoudt dat je je eigen ongewapende burgerbevolking op een zo wreed mogelijke wijze moet doden is er iets grondig mis met die religie. De islamitische Taliban wil niet heersen op basis van rede, zelfs niet op basis van kracht, maar slechts op basis van angst en terreur.
- Ik ben het volledig met je eens dat Nederland daar weg moet. Net zoals de islam niet in Nederland hoort, horen wij daar niet.
"Nederlanders, Amerikanen en Britten hebben geen moer te zoeken in de islamitische wereld en vragen zelf om problemen is mijn bittere conclusie. Nie wieder of toch nog maar een keertje?" Afganen, Marokkanen en Turken hebben niets te zoeken in Nederland en buiten de islamitische wereld, en vragen zelf om de problemen die in de toekomst in alle hevigheid hier gaan losbarsten.
Wanneer de VS in het vervolg wordt aangevallen door een organisatie die zijn basis in Afganistan heeft met goedkeuring van de Afgaanse overheid, is het beter als zij puur voor vergelding gaan. De aanval op de Twin Towers hadden beantwoord moeten worden met een bombardement op een grote stad in Afganistan. Want dat de Afganen een Middeleeuws schrikbewind hadden met de Taliban is niet onze verantwoording. De islamieten zijn zelf verantwoordelijk voor de flinke rotte plekken binnen hun ummah. De oliesjeiks zijn rijk genoeg om een vredesmacht van Indonesisch kanonnenvoer te betalen. Daar moeten wij inderdaad onze Nederlandse jeugd niet aan op offeren, dankzij hun religie is het zinloos om te proberen een stabiele natie te creeeren, laat staan een democratie.

Jouw stuk toont al aan dat we nooit door een deur zullen kunnen. Je praat geweld tegen burgers goed, en beschuldigt soldaten van je 'eigen' land van misdaden die ze niet begaan. Je geeft perfect aan waar een zogenaamd dubbele loyaliteit toe kan leiden. Ik schrijf expres "zogenaamd dubbel loyaliteit", want zoals de artsen in Engeland ook al lieten zien: echte islamieten zijn alleen loyaal aan andere islamieten.

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=4019

Hawa
14-07-07, 13:18
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=4019

Dit stuk kan mij ook gestolen worden, weer die bla bla teksten, die totaal geen vrede inhouden,laat staan compromissen...

Mensen,van islam of mensen van geen islam snappen niks meer van al deze ellende, veroorzaakt door staten,die er wel voor gezorgd hebben dat er in Afghanistan,Irak,Iran, en in andere landen waar ze elkaar oeverloos uitmoorden,de schuld ligt bij het westen en bij die staten Rusland, en het Midden-Oosten en Israel.
Als wij elkaar in discussie elkaar alleen maar lopen af te maken is niet aan god,is niet aan leven en streven naar rechtvaardigheden.

Het is nu weer in Nederland een discussie patroon, vooral minister Vogelaar van huisvesting en integratie, denkt in haar woorden, dat islam,jodendom en christen zijn, een geheel moeten gaan vormen.
Dit is het laatste nieuws, dat ik vanmorgen hoorde via de radio.
Maar nog geen uren later,rust op haar woorden ook al een fatwa,van de Nederlandse politiek.
Welke politiek weet ik niet(niet gehoord), maar wel, als minister Vogelaar,haar woorden niet inslikt,over drie religies die wel kunnen samen gaan, dan kan ze oprotten!

Daar gaan we dus weer, in die negatieve spiraal, die hier al jaren aan de gang is.
Schaamteloos! Schaamteloos zijn we met zijn allen,omdat we gewoonweg niks weten.
We weten niks, denken te weten, en leggen de raarste fatwas op(nou ja Nederlands recht).
We zitten maar te schelden en te vloeken op die islamititische recht(sharia wet) en denken dat ons recht heiliger is dan aan hun oorspronkelijke recht systeem de sharia wet, geinspireerd door koran.
Ja Israel is democratie. Hoera!
Maar de wet van de thora is bijn precies hetzelfde als sharia wet, volgens de koran.
En dan is Israel wel democratisch, maar doen niet aan democratie, ze leggen alles zelf wel op, torpederen de boel, en maken hun eigen mensen ook slecht.
Is zelfde wat in islam gebeurd, er is bijna geen verschil.
Alleen we maken die anderen ten schande, willen er niet mee praten, en vooral geen dialoog mee aangaan.
We weten zolangzamerhand wel, hoe de vork in de steel zit, maar tot handelen ho maar!
In Afghanistan ligt het aan de stammencultuur,laten we die heiligen dan, want anders wordt dit het tweede Irak,dan moord iedereen elkaar wel uit..
We moeten eerlijk zijn. Een Nederlandse vredesmissie is natuurlijk een welkom, in een verscheurd land, maar toch...
Nederland kan het niet alleen, die moeten samen met de Europese Unie,inventarisatie maken, en dialoog aan gaan, ook met de taliban.
Talibaan is wreed, maar moeten we nog langer de kinderen van de arme bevolking laten ronselen door Taliban.
Voorbeeld Pakistan, waarvan de meerderheid van de kinderen niet eens naar school kunnen gaan, maar worden geholpen door die madrassa scholen. Is daar iets op te zeggen dan?
In de steek laten van de kinderen, de partij bonzen, de generaals het geld geven en hun macht heiligen?
Waarom die aanslagen in Engeland door mensen die geschoold zijn, een medische opleiding hebben gevolgd).
Er zijn in Pakistan 20.000 madrassa scholen.
Er zijn daar 500.000 duo bandi (orherdox-extremen).
Ze zijn vooral vrouw onvriendelijk. Zoals de Taliban vrouwen afranselt in burqa. In Burqa ben je daar nieteens veilig.
Maar dat in schoenen schuiven van islam zoals Mohammed vzmh heeft vertelt,is een schande en vooral om zo koran te intrepeteren.
Maar ja. BUsh doet zelfde met zijn christenhonden achterban.
Die leveren de frontsoldaten naar Irak.
Wat is het leven in geloven toch een simpele feit, om elkander maar af te gaan slachtten, en zelf de middelen de grondstoffen binnen te gaan halen, en de kinderen van die liefhebbende ouders in de steek laten, en de partij bonzen maar heiligen.
Zo is gebeurd in Rode Moskee...Rood! Rood de kleur van de liefde. De kleur van het bloed. De kleur van de ondergaande zon. De kleur van de verf,waaraan de Spanjaarden de Incaas hebben uitgemoord, en als armetierige volk hebben achtergelaten.
Wie is heilig? De Katholieke Kerk? De Christelijke Kerk? De Mosk!
Whatever may be! Ita a shame in all of this families...
Het is een schande dat die katholieke kerk nog bestaat, met al haar heilig verklaringen,wat een schande om condooms te gaan verbieden, of maar te gaan scheiden, dat is in islamitische recht wel iets anders....
Maarja,Islam is barbaars, islam is taliban, en bin laden geouwehoer, dat maakt het westen ervan,
Maar stammen,of te meer landen die met twee handen op een buik, het recht handhaven van b.v. Israelische politiek, is schande en wakkert nog meer talibaans aan,en de vrouwen worden steeds meer in burqa neergezet, en kunnen naar hun verworven vrijheden wel fluiten.
Maar ja.....

chessmatazz
14-07-07, 19:38
wees daarom blij met wat je hebt ook al is het niet veel
probeer goed en vreedzaam te leven

je kan de wereld niet veranderen maar wel jezelf

observer
14-07-07, 21:03
Voorbeeld Pakistan, waarvan de meerderheid van de kinderen niet eens naar school kunnen gaan, maar worden geholpen door die madrassa scholen. Is daar iets op te zeggen dan? ja aangezien ze daar alleen les krijgen in het uit de kop oplezen van de koran

als ze nu tenminste ze nog zouden leren lezen zodat ze de koran kunnen lezen

dit is geen hulp geven dit is mensen dom houden indoctrineren en inzetten als pionnen

aad lering praat in taal die niet de mijne is maar hij haalt de kern van Ali Eddaoudi zijn stuk feilloos onderuit.

de taliban zijn geen bevrijders ze zijn geen vrijheidstrijders, feitelijk zitten ze in dezelfde hoek als eerder de ira in ierland en de farc in colombia, ooit eens iets met vrijheid nu meer een groep die met geweld en tereur de eigen belangen (in dit geval drugs) vertegenwoordigd

Hawa
15-07-07, 12:33
zeegroen ja aangezien ze daar alleen les krijgen in het uit de kop oplezen van de koran

als ze nu tenminste ze nog zouden leren lezen zodat ze de koran kunnen lezen

dit is geen hulp geven dit is mensen dom houden indoctrineren en inzetten als pionnen

aad lering praat in taal die niet de mijne is maar hij haalt de kern van Ali Eddaoudi zijn stuk feilloos onderuit.

de taliban zijn geen bevrijders ze zijn geen vrijheidstrijders, feitelijk zitten ze in dezelfde hoek als eerder de ira in ierland en de farc in colombia, ooit eens iets met vrijheid nu meer een groep die met geweld en tereur de eigen belangen (in dit geval drugs) vertegenwoordigd

Wat is het verschil nu eigenlijk met het westen en de hele informatie en geschiedenislessen vanuit die gebiedsdelen, waarvan menig Nederlander niks weet.
Zelfs als je gymnasium B hebt behaald weet je niks van het Abbesijnse rijk,laat staan van Afghanistan en Persiche rijk of wat voor islamitische rijk dan ook.

Die kinderen daar in Pakistan hebben geen schoolvoorzieningen en daar spelen die radicalen op in. Met die madrassa scholen (koran scholen), waar zij Arabisch leren, maar nieteens snappen.
Die kinderen worden overgelevert aan een geweldadige systeem.
En het westen dan, is die mede schuldig daaraan?
Wel geld geven aan de generaals van dat regiem, en Musharraf op de proef stellen, met zijn waardeloze regerings mentaliteit.
De Rode MOskee was een centrum voor radicale moslims, cequ madrassa school.
Die vrouwen in die hobbezakken, waren ook geindoctrineerd, samen met die kinderen, en het westen doet er niks aan?
Hoe kan ooit Afghanistan een vrij land worden, als we die shit maar accepteren, en maar onderdrukken, en maar scheinheilige doen, voor zogenaamde vrede, en die radicale groeperingen maar hun gangen laten gaan doen.

Je zegt in jou reactie, zoals IRA?
Nou nee dus geen IRA, daar deden de Engelsen, de Protestanten geen zaken mee. Hoe barbaarser die IRA wel niet werd, en zelfs in de drugs ging handelen, en hun eigen kinderen gingen vergiftigen.
Je moet gelijk ingrijpen, dialoog voeren, en de boel weer op de keien zetten, iedereen heeft recht op leven, in een staat die nieteens gedoogd wordt door een zogenaamde gezichtverlies leidende partij, want daar gaat het wel om. (Gezichtsverlies).
Taliban, in Taliban overheersing, deed wel zaken met Frankrijk, ze werden uitgenodigd, de IRA is nog nooit uitgenodigd in Downing Street, met die Magaret Thatscher....
Het westen werkt zelf die verdeel en heers in de hand, en zorgt er wel voor, dat er ook in Columbia de boel zo uit de hand is gelopen.
Toen Pablo Esxcobar nog in die drugs handelde, en het goede deed voor de bevolking, was die Escobar al een heilige. Maar hij werd vermoord, en kijk nu hoe de zaken en voor staan. Het zijn geen zaken meer, het is een wespen nest, waar kinderen elkaar uitmoorden.
Hoeveel groeperingen heb je daar nu wel niet. Er is geen touw meer aan vast te knopen.
Irak is zelfde geouwehoer. BUsh heeft zelf de geestelijk leider van de shiiten geraadpleegd, een leider die nog al meegaand scheen te zijn.
Maar het was allang te laat, kijk nu, hoe alle mensen in Irak op de vlucht slaan, ze zijn hun leven niet meer veilig.
Of ze worden ontvoerd, en vragen prijd, geen prijs, kop eraf, Of ze maken je gelijk al af, voorafgaande martelingen, met boren,afslaan van handen en voeten en vingers, je wordt in de hel gesmeten,dankzij die BUSH ....
Jawel! Is islam, die is wreed. Nee het zijn de stammen, die dat doen, die roeien elkaar uit, die haat en onwetendheid, stopt nooit, als Amerika en het westen Iran niet meer uitsluit, en ook Iran binnen haalt als een waardige land, en compromissen gaat sluiten, dat doet ook buurland Afghanistan goed, de meerderheid is van Perzie afkomst, de rest zijn stammen die ooit in vrede met elkaar geleeft hebben.
Iran heeft ook last van die drugs, die papavers,die heroine geouwehoer, hoeveel mensen zijn wel niet slachtoffers aan de drugs verslaving, en leven in Iran als derde rangs burgers....
Als wij b.v. de Nederlandse poltiek al die provincies willen samenvoegen,en tot een Nederland willen gaan maken, breekt hier ook de pleurus uit.
Je mag dan b,.v geen Fries, en Gronings en Limburgs meer bezigen, je moet het ABN handhaven anders wordt je gewoonweg uitgesloten.
(ABN Algemeen beschaaft Nederlands).
En al die andere buurlanden van Afghanistan, die onder het juk van de Russen staan, is ook niet niks.
Vredlievende moslims die overgeleverd zijn in docrtine,ze mogen nieteens hun zelf verwoorden, het woord is er niet, de strop en de martelingen zijn aan de orde van de dag.
We zijn er nog lang niet,om die vrede te gaan bieden aan hun allen, die aan verdrukking blootsgesteld zijn, en gewoonweg in de steek worden gealten. En dat neem ik ook Het MIdden-Oosten kwalijk, die doen er ook niks aan, en blijven Bush maar steunen.
Iedereen heeft een hekel aan die exteme moslims, maar doe er dan iets aan, laat ze mee doen, en geef aan hun een grondgebied, en laat hun ook in hun waarde, dan is iedereen weer op het goede pad.

Pytaghoras
17-07-07, 08:38
De schuld kan je niet schuiven op de Nederlanders. Misschien kan je wel zeggen dat Nederlanders naif zijn om te denken iets aan die barbaars omstandigheden te veranderen.

De schuldigen zijn de bosjesmannetjes daar, met Koran in hun linkerhand en een bazoka in hun rechterhand. Dat volk daar is niets anders gewend dan geweld. En voordat die hollanders daar voet kregen, waren die bosjesmensen elkaar aan het afmaken in de naam van Allah, zijn profeet en ga zo maar door.

Probeer even iets te schrijven over de achterlijke cultuur die er heerst in onze islamitische wereld. Wij bereiken niets door iemand anders te schuld te geven van alle ellende.

super ick
17-07-07, 20:33
Geplaatst door Pytaghoras
De schuld kan je niet schuiven op de Nederlanders. Misschien kan je wel zeggen dat Nederlanders naif zijn om te denken iets aan die barbaars omstandigheden te veranderen.

De schuldigen zijn de bosjesmannetjes daar, met Koran in hun linkerhand en een bazoka in hun rechterhand. Dat volk daar is niets anders gewend dan geweld. En voordat die hollanders daar voet kregen, waren die bosjesmensen elkaar aan het afmaken in de naam van Allah, zijn profeet en ga zo maar door.

Probeer even iets te schrijven over de achterlijke cultuur die er heerst in onze islamitische wereld. Wij bereiken niets door iemand anders te schuld te geven van alle ellende.

Verhelderend.
Geweld is de taal die daar gesproken wordt. De Russen hebben er jaren dood en verderf gezaaid, daar zijn de Nederlanders kostschooljongetjes bij. De Russen zijn vertrokken omdat het land niet te controleren is.
De grenzen liggen daar verkeerd. Die zijn getrokken vanaf een tekentafel waardoor mensen die elkaar niet verdragen nu geacht worden 1 natie te vormen.
Maak een land van die tribalarea op de grens van Pakistan en Afganistan en sluit het zoveel mogelijk af.

werttrew
18-07-07, 14:00
Advies: gebruik papaverteelt Afghanistan voor morfine
ANP


BRUSSEL - Het Europees Parlement (EP) voelt wel voor een proefproject waarbij de papaver uit het zuiden van Afghanistan wordt gebruikt voor de productie van morfine voor ziekenhuizen in de hele wereld. Dat bleek dinsdag in een vergadering van de buitenlandcommissie van het EP.

Uitleg - Het project is een idee van de internationale denktank Senlis Council. Dergelijke projecten werken al jaren in India en Turkije. De papaverteelt groeit de laatste jaren gigantisch in Afghanistan en het wordt allemaal omgezet in heroïne. De Taliban profiteren daar enorm van.

Wereldwijd is er een groot gebrek aan dure morfine, zelfs rijke landen als Duitsland en Italië kennen tekorten. Ongeveer 80 procent van alle medicinale morfine gaat naar patiënten in de zes rijkste landen van de wereld, terwijl de laatste 5 procent van de morfinevoorraad gedeeld moet worden door 80 procent van de wereldbevolking.

Het plan van de Senlis Council is overgenomen door de Italiaanse europarlementariër Marco Cappato die een rapport voorbereidt waarover het EP in september stemt. Cappato wil met een oproep aan de EU-landen komen het project te steunen.

De Senlis Council wil mobiele laboratoria neerzetten in de Zuid-Afghaanse provincies Helmand en Kandahar, aldus de Nederlandse medewerker van de denktank, Jorrit Kamminga dinsdag. Hij zegt dat ook de Afghaanse president Hamid Karzai het idee steunt, maar dat nog niet openlijk kan doen.

De Europese Unie heeft 250 miljoen euro beschikbaar voor drugsbeleid in Afghanistan en is tegen het besproeien van de papavervelden met chemicaliën. Voor Kamminga is de EU daarmee een bondgenoot tegen de onwil van de Amerikanen en de Britten om te kiezen voor medicinale papaverteelt in Afghanistan.

Kamminga hoopt ook op steun van minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking). Al komt de papaverteelt vooral uit Helmand en Kandahar, ook in de ‘Nederlandse’ provincie in Afghanistan, Uruzgan, groeien de planten.

super ick
18-07-07, 15:27
Geplaatst door werttrew
Advies: gebruik papaverteelt Afghanistan voor morfine
ANP


BRUSSEL - Het Europees Parlement (EP) voelt wel voor een proefproject waarbij de papaver uit het zuiden van Afghanistan wordt gebruikt voor de productie van morfine voor ziekenhuizen in de hele wereld. Dat bleek dinsdag in een vergadering van de buitenlandcommissie van het EP.

Uitleg - Het project is een idee van de internationale denktank Senlis Council. Dergelijke projecten werken al jaren in India en Turkije. De papaverteelt groeit de laatste jaren gigantisch in Afghanistan en het wordt allemaal omgezet in heroïne. De Taliban profiteren daar enorm van.

Wereldwijd is er een groot gebrek aan dure morfine, zelfs rijke landen als Duitsland en Italië kennen tekorten. Ongeveer 80 procent van alle medicinale morfine gaat naar patiënten in de zes rijkste landen van de wereld, terwijl de laatste 5 procent van de morfinevoorraad gedeeld moet worden door 80 procent van de wereldbevolking.

Het plan van de Senlis Council is overgenomen door de Italiaanse europarlementariër Marco Cappato die een rapport voorbereidt waarover het EP in september stemt. Cappato wil met een oproep aan de EU-landen komen het project te steunen.

De Senlis Council wil mobiele laboratoria neerzetten in de Zuid-Afghaanse provincies Helmand en Kandahar, aldus de Nederlandse medewerker van de denktank, Jorrit Kamminga dinsdag. Hij zegt dat ook de Afghaanse president Hamid Karzai het idee steunt, maar dat nog niet openlijk kan doen.

De Europese Unie heeft 250 miljoen euro beschikbaar voor drugsbeleid in Afghanistan en is tegen het besproeien van de papavervelden met chemicaliën. Voor Kamminga is de EU daarmee een bondgenoot tegen de onwil van de Amerikanen en de Britten om te kiezen voor medicinale papaverteelt in Afghanistan.

Kamminga hoopt ook op steun van minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking). Al komt de papaverteelt vooral uit Helmand en Kandahar, ook in de ‘Nederlandse’ provincie in Afghanistan, Uruzgan, groeien de planten.

Ook in het Noorden, zgn. onder controle van de regering groeien de papavers.
Op zich geen slecht idee. Alleen hou de papaver die verwerkt wordt tot heroine er altijd bij zolang de vraag er is.
HEt zal dus waarschijnlijk en/en worden en helaas niet of.

Tomas
18-07-07, 15:32
Geplaatst door super ick
Ook in het Noorden, zgn. onder controle van de regering groeien de papavers.
Op zich geen slecht idee. Alleen hou de papaver die verwerkt wordt tot heroine er altijd bij zolang de vraag er is.
HEt zal dus waarschijnlijk en/en worden en helaas niet of.

Ik meen zelfs dat er nog niet eens sprake was van opbouw werkzaamheden, slechts iets van afghanen doodmaken ofzo. In nederland produceert de chemische industrie ook én geneesmiddelen én -stiekem- drugs. Laten we Afgahnistan niet nog heiliger maken dan absoluut noodzakelijk. Dan moeten we ze misschien wel allemaal dood maken. Enzo.

Divine_70
18-07-07, 21:08
'NAVO-missie in Afghanistan loopt gevaar'

AMSTERDAM - De NAVO-missie in Afghanistan wordt ondermijnd door gebrek aan troepen en ernstige strategische fouten. Dat heeft een Britse parlementscommissie woensdag gezegd. De hele missie loopt volgens de commissie gevaar als belangrijke NAVO-landen blijven weigeren extra troepen te sturen.

De NAVO heeft 37.000 man in Afghanistan, maar een veel groter aantal soldaten en meer ontwikkelingshulp is nodig om het land te stabiliseren, stelt de commissie. De NAVO slaagt er volgens de commissie niet in de gewone Afghaan voor zich te winnen en laat zo het propaganda-initiatief aan de Taliban.


Opiumoogst

Ten slotte blijft de opiumoogst in Afghanistan maar groeien, merkt de commissie op. Veel Afghanen zien de huurlingen in dienst van de Verenigde Staten aan voor NAVO-soldaten, wat het risico van aanvallen op NAVO-troepen doet toenemen.

De voormalige Britse topmilitair Peter Inge zei vorige week in het parlement dat de situatie in Afghanistan penibeler is dan de meeste mensen erkennen.

*Zomaar een reactie van een Afghaan*


Okay. Ik heb zojuist een waarschuwing ontvangen dat ik geliquideerd ga worden, en dus ook mijn dochter van 19 en mijn ouders (78, 84) en mijn zussen en hun gezinnen (kan=wel de data van de echtgenoten opgeven maar heeft dat nut? Mijn oudere zus 1958 heeft een zoon die van een zeg 15 jaar geleden is.Whatever. I do not trust you. You are going to kill me anyhow. And our children. Why not? I will tell you why not. I agree my elders systers son is not a lot. Probably, in the old days, he would have been a professor. Yoz might have liked to keep him as a front (we are a really, really good front as families go.

Hoezo "de NATO heeft er niets te zoeken" .

Hawa
23-07-07, 14:38
Verhelderend.
Geweld is de taal die daar gesproken wordt. De Russen hebben er jaren dood en verderf gezaaid, daar zijn de Nederlanders kostschooljongetjes bij. De Russen zijn vertrokken omdat het land niet te controleren is.
De grenzen liggen daar verkeerd. Die zijn getrokken vanaf een tekentafel waardoor mensen die elkaar niet verdragen nu geacht worden 1 natie te vormen.
Maak een land van die tribalarea op de grens van Pakistan en Afganistan en sluit het zoveel mogelijk af.

De Russen zijn mede vertrokken door de Mujhahedeen, in het leven geroepen door de Amerikanen, samen met de Saoedies en haar bevriende moslim buurlanden. (Weetje nog).
Even later Taliban! Dat is de gruwel der gruwelen.....
De gekte onder islam geloof.
Geen muziek...
Geen fotoos....
niks aan muur.....
vrouwen in burqa-s
mannen met baarden
sharia wetten in barbaarse stijlen...
Afhakken van handen
Afhakken van hoofden
Vrouwen in Burqa afranselen met zweep en ijzeren loodje
Huizen confisqeren
Mensen uitmoorden
De Jas van Profeet Mohammed stelen
Kinderen opleiden als moordenaars..dictatortjes
Vrouwen alle rechten verbieden, geen scholen, geen werk, niks.....
Afbeeldingen, zoals de grote Boedhaas laten exploderen(Bahmian).
Sjiieten uitmoorden, in duizenden ......
Mensen in containers opsluiten en de brandende zon er op laten schijnen.
Barbaars en nogeens barbaars....
Pakistan doet zaken met Taliban,levert notabene de studenten van god(Taliban).
Saoediesche prinsen gaan lekker dollen met Taliban, zoals Polo spelen...
Saoedie is vriend van Amerika....
Zaken doen, met Amerika
En dan
Bin laden
World Trate (tweede Pearl Harbor)
Pakistan wordt bondgenoot van de Amerikanen...
Musharraf onrechtmatig gekozen...vazal,dictator...
Zaken met de Amerikanen, tegen de terror....

Het is toch een loze bende bijelkaar......

Geloven we nog in die klote politiek....

Papaver velden?

Achja........

Stammen, zijn zo oud als Metuzalem......

Geef respect aan stam.....
Niet aan onze wapen politieke geouwehoer,nucleaire geouwehoer,contrakten zijn wc-rolletjes met poep aan gat politiek....

Kinderen zonder benen,
vrouwen verbrand in leed
Mannen met baard
zonder baard
geen man.
Stam!
Familiestam!
Boterham!
Vrede!
:tover: :tover:

super ick
23-07-07, 15:42
Geplaatst door Hawa
Verhelderend.
Geweld is de taal die daar gesproken wordt. De Russen hebben er jaren dood en verderf gezaaid, daar zijn de Nederlanders kostschooljongetjes bij. De Russen zijn vertrokken omdat het land niet te controleren is.
De grenzen liggen daar verkeerd. Die zijn getrokken vanaf een tekentafel waardoor mensen die elkaar niet verdragen nu geacht worden 1 natie te vormen.
Maak een land van die tribalarea op de grens van Pakistan en Afganistan en sluit het zoveel mogelijk af.

De Russen zijn mede vertrokken door de Mujhahedeen, in het leven geroepen door de Amerikanen, samen met de Saoedies en haar bevriende moslim buurlanden. (Weetje nog).
Even later Taliban! Dat is de gruwel der gruwelen.....
De gekte onder islam geloof.
Geen muziek...
Geen fotoos....
niks aan muur.....
vrouwen in burqa-s
mannen met baarden
sharia wetten in barbaarse stijlen...
Afhakken van handen
Afhakken van hoofden
Vrouwen in Burqa afranselen met zweep en ijzeren loodje
Huizen confisqeren
Mensen uitmoorden
De Jas van Profeet Mohammed stelen
Kinderen opleiden als moordenaars..dictatortjes
Vrouwen alle rechten verbieden, geen scholen, geen werk, niks.....
Afbeeldingen, zoals de grote Boedhaas laten exploderen(Bahmian).
Sjiieten uitmoorden, in duizenden ......
Mensen in containers opsluiten en de brandende zon er op laten schijnen.
Barbaars en nogeens barbaars....
Pakistan doet zaken met Taliban,levert notabene de studenten van god(Taliban).
Saoediesche prinsen gaan lekker dollen met Taliban, zoals Polo spelen...
Saoedie is vriend van Amerika....
Zaken doen, met Amerika
En dan
Bin laden
World Trate (tweede Pearl Harbor)
Pakistan wordt bondgenoot van de Amerikanen...
Musharraf onrechtmatig gekozen...vazal,dictator...
Zaken met de Amerikanen, tegen de terror....

Het is toch een loze bende bijelkaar......

Geloven we nog in die klote politiek....

Papaver velden?

Achja........

Stammen, zijn zo oud als Metuzalem......

Geef respect aan stam.....
Niet aan onze wapen politieke geouwehoer,nucleaire geouwehoer,contrakten zijn wc-rolletjes met poep aan gat politiek....

Kinderen zonder benen,
vrouwen verbrand in leed
Mannen met baard
zonder baard
geen man.
Stam!
Familiestam!
Boterham!
Vrede!
:tover: :tover:


Niks onderhandelen, en al helemaal niet met al die onbetrouwbare stamoudsten. Die liegen alsof het gedrukt staat en vullen alleen de eigen zakken en die van hun vrienden. Iedereen buiten hun kringetje kan kapot vallen.
Continu alle papavervelden vanuit de lucht kapotsproeien. Weg inkomsten=weg belanghebbenden (lees Taliban, lees criminelen met geloof als smoes)

Lafhartige moordenaars van het eigen volk verdienen geen enkel medelijden. Platgooien waar je ze kan raken.
Wederopbouw is een regelrecht lachertje. Dat de burgers die politieke leugens nog geloven.
Veel grootschaliger aanpakken en wegvagen die ratten.

Hawa
24-07-07, 13:36
Niks onderhandelen, en al helemaal niet met al die onbetrouwbare stamoudsten. Die liegen alsof het gedrukt staat en vullen alleen de eigen zakken en die van hun vrienden. Iedereen buiten hun kringetje kan kapot vallen.
Continu alle papavervelden vanuit de lucht kapotsproeien. Weg inkomsten=weg belanghebbenden (lees Taliban, lees criminelen met geloof als smoes)

Lafhartige moordenaars van het eigen volk verdienen geen enkel medelijden. Platgooien waar je ze kan raken.
Wederopbouw is een regelrecht lachertje. Dat de burgers die politieke leugens nog geloven.
Veel grootschaliger aanpakken en wegvagen die ratten.

Ratten wegvagen is niet te doen. Kakkerlakken ook al niet, die overleven een nucleaire oorlog. Ratten zijn intelectuele dieren, die weten, wat overleven is.
Maar de mens is eeuwig bezig met hun mesjogge gedoe aan zogenaamde rechtvaardigheden,die niet eens rechtvaardig kunnen zijn.
Je wilt geweld, je springt over tot uitroeiingen van die stammen, die corrupt volgens jou zijn, maar die stam oudsten worden gebruikt door het westen, het geld, de expansie drift.
De mannen, de stamoudsten, zijn meer mans dan die vrouwen die weg liggen te kwijnen achter die muren, waar de Taliban, weer gaat zitten, en iedereen maar over de galg jaagt.
Het westen heeft bommen, die precisie bombardementen, die kunnen hele stam uitroeien, ja lekker makkelijk.
Het westen moet een keer dialoog aangaan, ook met die Taliban.
Waar wil het westen dan tegen vechten dan?
Tegen onschuldige vrouwen en kinderen die niks hebben,niks weten,en hun lot licht in handen van ons.
Wederopbouw ligt aan ons.
Maar doe dan geen zaken met corrupte lieden, en schop dan die Jan Moahmmed, de kinderverkrachter er niet uit.
Kinderverkrachter,hou toch op.
Gouden Kooi die leuke programma, waar iedereen elkaar maar af gaat maken,de spiegel van onze maatschapij.
Voor geld, voor een vila, met een zwembad, en een eenden vijver, wat een zotte lieden allemaal.
Het westen mag doen en laten wat ze wil. Niemand kraait er naar.
Nouja, ze kraaien vreselijk!
Kinderen aan de drank.
Campings vol met opgestapelde kratten bier.
Gestapoos de komen kijken en het zootje een halt toeroept.
Ouders zijn de schuldigen, ouders zijn de opvoeders,die moeten we gaan aanpakken.
Maar de maatschappij, de reclame, de foot concerns, de Foot pillen, de strakke billen en de eeuwige tiet.......
Hallo.....Ben je nog in beeld?
Het is mens, het is zwak, het is nieks, het is helemaal niks, aan te bieden,
Ohja, sektes, aan god, aan rituelen, aan zelfdicipline, aan koers, aan menszijn, goeroesssssssssssssssssssssss GENOEG!
Mar die wapens,die klote gif, die klote weerspiegelingen aan stammen die corrupt en zowaar, zo gewelddadig zijn.
Gouden Kooi, is zelfde......
Gouden Kooi is geld aan broekpak.
Gouden Kooi is bestaan zekerheden, waar je anderen weg laat kwijnen in onderbroek met niks bestaan.
Dan die anderen die er bij liggen te kwijlen, die gen hersenen meer hebben, aan al die junk food......
Gekte, bizar,de storm komt op dagen, die wreed uit voetert op onze koers, die niet eens koers is,maar materie driften.....
Zowaar de mensheid bestaat, zal nooit vrede komen, die gunnen elkaar het ligt niet.
Het licht dat altijd schijnt door onze oeroude zon, en de maan en de sterren en het heelal,de mensen weten wel, maar worden gemanipuleerd, die willen die schade niet, die willen die schade niet, aan anderen die denken dat zij god zelve zijn, maar dictotors,vagebonden,heersers,die wapens toleleren,mensen in sop laten creeperen, en kinderen en vrouwen, niet terzake doen.
Niet terzake doen.....
Helemaal niet terzake doen.......
Het is mannenmaatschappij, Mannen, de strijders, die wilddrijvers,onze mannen, onze sterke mannen.......
Maar wij als vrouwen, met neptieten, met nep lip, en nep, alles is nep. in een vangnet aan seks aan macht, aan wellust, aan niks, aan verdorde glorie.....
Zie haar staan meisje van de hemel,
zo vier en strak
zonder pak, helemaal
in licht van lichaam
in genot van zon en sterren,
Wie wil daar tegen op
Wie wil daar tegen op
Niemand kan daar tegen op...
Laat meisje van de zon
Laat meisje van de Zon
Laat meisje van de zon
Waar oertijd ooit begon...
Zonnig
Kruidig
Licht
Zacht als fluweel
Zacht als zijde
Zacht als die eeuwige baby
De Oerkreet aan ons allen!

Djihed
31-07-07, 21:00
Geplaatst door David
Het is nog steeds niet briljant geschreven, maar nu zijn er tenminste alinea's, waardoor het iets leesbaarder is. Maar beste Ali - investeer eens in een eindredacteur. Werkelijk.

Jaloers Joodje! :maf3:

ronald
31-07-07, 21:45
Geplaatst door Djihed
Jaloers Joodje! :maf3:


Joodje?? Is David klein en joods?

Hawa
06-08-07, 14:03
Joodje?? Is David klein en joods?

Nou ja in het boek van Arnon Grnberg,dus niet...Die boek De joodse messias,is die David, zijn afgesneden teeltbal,in een potje met sterk water,die die zogenaamde knuffelaar aan joden,altijd met zich meedraagt.

In dit boek tref je de knuffelcultuur aan van de joden die er nog zijn,door de holocaust,die mensen als de Nederlanders, de mede joden, en de hele godverkloten klote zooi, die is aangericht,en de rechtmatigheden, die joden trekken aan hun beloofde land, terwijl die ook verstikken in gestapo technieken, en de Nederlanders maar mee leuren aan joden en niet aan moslims die hier dus ook wonen.
Maar dat staat nieteens in die boek, die boek gaat over macht, over zelfdestructie,koesteren omzelf maar joods te zijn, en zich te laten besnijden waarvan die teeltbal in een potje belandt, onder de noemer: Koning David!!
Hahaha, geweldige boek, trouwens, koesteren, maar wel met een machtwellustige saus......

ronald
06-08-07, 15:05
Geplaatst door Hawa
Joodje?? Is David klein en joods?

Nou ja in het boek van Arnon Grnberg,dus niet...Die boek De joodse messias,is die David, zijn afgesneden teeltbal,in een potje met sterk water,die die zogenaamde knuffelaar aan joden,altijd met zich meedraagt.

In dit boek tref je de knuffelcultuur aan van de joden die er nog zijn,door de holocaust,die mensen als de Nederlanders, de mede joden, en de hele godverkloten klote zooi, die is aangericht,en de rechtmatigheden, die joden trekken aan hun beloofde land, terwijl die ook verstikken in gestapo technieken, en de Nederlanders maar mee leuren aan joden en niet aan moslims die hier dus ook wonen.
Maar dat staat nieteens in die boek, die boek gaat over macht, over zelfdestructie,koesteren omzelf maar joods te zijn, en zich te laten besnijden waarvan die teeltbal in een potje belandt, onder de noemer: Koning David!!
Hahaha, geweldige boek, trouwens, koesteren, maar wel met een machtwellustige saus......


Arnons moeder is een aardig mens. Arnon een beetje een sukkeltje wiens boeken ik met de beste wil van de wereld niet door m'n strot kan krijgen.
Nee, ik was meer benieuwd naar Djiheds antwoord.

Hawa
07-08-07, 13:19
Arnons moeder is een aardig mens. Arnon een beetje een sukkeltje wiens boeken ik met de beste wil van de wereld niet door m'n strot kan krijgen.
Nee, ik was meer benieuwd naar Djiheds antwoord.

Zoals de Ganzen Pathe, lekker smikkelen,maar je ziet de concequenties niet....
Ik vind die A G wel een diepgaande en vooral zoals de mens nu eenmaal is, maar de mens denkt niet, ze wordt geconsumeerd.....
Arnon verwoord in zijn woorden de mens, de mens, die geen mens is, maar een gecorrompeerde massa, eens mens, die mens was, maar nu eenmaal niet was....Is diepgaand, is zielvoer, maar toch,als je niet zijn schrijven kan lezen,dan is er iets mis met de mens.
En er is daadwerkelijk iets mis met mens zijn......
Elke dag lees je wel,
De gekte,
Het zeggen van.....
Het niet mogen zeggen van.....
Het niet mogen zeggen van.....
Je moeder is een hoer, je vader, een duvelstoedrijver, je zus,de geilste van al die bochten waar mannen loeren, en zich stijl trappen in hun eigen heil, aan kwal, aan gedrochtje van Man!
De wereld op zijn kop!
Geld is middel om te kopen, ik koop je zus, en je moeder erbij, en al je zussen, ik ga je verstikken in je kussen.
Ik ben de dictator, ik maak alles kapot.
Ik haal je vlees van je boten, ik doorboor je met mijn schroevendraaier, ik spuit gif in je nieren, ik maak je hart kapot, ik maak alles kapot, ik heb geld, ik ben de dader, ik maak alles kapot.
Dit is Duivel.....Dit is waanzin.....Dit is geen leven.....

Mensen zijn slechte mensen die niet willen horen, die willen horen, wat ze willen horen, dan is je moeder een hoer, je zuster een overspelige,
Duizenden kussen ga je niet drukken, die zuster van je, steniging, met mensen horden , met de bek open, en de volgende aan de strop gehangen, vanwege een verdwaalde cassette band, die je oren niet mogen horen....
Die boom, is heilig, maar niet heilig genoeg, je stropt er mensen aan, jonge jongens, en dan is het nog niet gedaan, de volgende de rest, de hele meute,
Het woord aan heilig zijn, is nog nieteens geboren,
Het woord aan heilig zijn is de dommigheid van aan mens zijn.....
Het gedrocht aan mens zijn....
MOhammed, vrede zij met hem, is geen terrorist, geen macho, geen vrouwenhater, dat maaakt de wereld ervan......
Als die klote mannen, MOhammed zouden zijn, dan was er liefde voor de vrouwen, vooruitgang voor al die vrouwen, geen dwang, geen koe.....
Niet op de fiets als een takkenbos, als een zieke kind,als een zieke vrouw,
Nee mens.......
Mens zijn we......
Hoe doen we mens zijn........
Laten, en doen, vrijheden bieden, niet die melaatsen, die denken dat ze . dat ze, dat ze sharia zelf zijn.,
Sharia is wet voor, zoals Mohammed heeft bedoeld, al die stammen die stammen moeten steunen, alle andere geloven met rust laten, met zijn allen, en de kinderen, en de vrouwen, en de gehandicapten, en al die anderen die niet mee kunnen, zoals de wereld nu is, en altijd is geweest.....
Schamen, moeten we ons.
Schamen is onze eigen ziekte.....
Ziekte die geschapen is door welvaart, en vooral onwetenheden,seks is altijd nog taboe.....
Met seks gaan de dieren beter om dan de mensen samen met elkaar.....
En seks en liefde en geborgenheid, en knuffelen, en er altijd zijn, dat mag niet, je mag niet zijn, je mag er nooit zijn,
Je doet mee aan de massa en de massa doet mee aan jou stijl, welke stijl?
Is je zuster een hoer, en je moeder een hoer, en je vader een duvel,het verhaaltje draait nooit uit,het gaat maar door..
Wet is heilig, maar de wet doet er niet toe, als die wet, al anders is, tenopzichte van anderen, die gekleurd zijn, of anderen die weer anders zijn, bonnenboekje, aan al die anderen, aan al die anderen,
Maar de welvaart mag, die mag, die geld, dat mag,
Boten die varen op de meren, met een snelheid aan niks, aan geld snelheden, waar de snippen, en de vogels geen kaas van lustten.
Maar ik aan de oever van het meeertje,met een biertje, mag niet, kan niet, bonnenboekje erbij,
De mens is gek, altijd al geweest,\
Is niet aan Mohammed, vrede zij met hem, en ook niet aan Jezus Christus,
De mens is gek
Die maken er een potje van......
Scheinheilige mensen....domme mensen, zonder seks,seks onder het kussen, seks tussen door,seks in het donker, liefde in het donker, liefde die er niet is.....Liefde die er echt wel is, die liefde is aan mijn leven, en verder niks....

Al Sawt
07-08-07, 23:21
Geplaatst door Freesaf2
Als de Taliban de wapens neerlegt en meehelpt met het opbouwen onder een regering gekozen door Afghanen kan een land snel weer opklimmen. Kijk naar West-Duitsland na WOII.

Het falen van de wederopbouw is niet de schuld van het Westen, maar van de Taliban. Zelfde geldt voor Irak (niet de Taliban, maar je snapt hem).

Het Westen wil helemaal geen oorlogje voeren in die landen en is meer dan bereidt om een gekozen regering te ondersteunen met de opbouw van een economie die welvaart voor de bevolking brengt. Och gut, wat een simpele redenatie!

Sommige prikkers denken echt dat ze kennis bezitten over bepaalde zaken.

Freesaf vergeet voor gemakshalve dat wederopbouw alleen mogelijk is als alle politieke krachten van een land meedoen aan dat proces.

Maar helaas voor de Afghanen zijn het de bezetters die bepalen wie er mee doen en wat er gedaan moet worden.

super ick
08-08-07, 12:06
Geplaatst door Al Sawt
Och gut, wat een simpele redenatie!

Sommige prikkers denken echt dat ze kennis bezitten over bepaalde zaken.

Freesaf vergeet voor gemakshalve dat wederopbouw alleen mogelijk is als alle politieke krachten van een land meedoen aan dat proces.

Maar helaas voor de Afghanen zijn het de bezetters die bepalen wie er mee doen en wat er gedaan moet worden.

Als je weet hoe de Taliban is ontstaan. Waar ze nu nog vandaan komen en wie de belanghebbenden zijn dan weet je ook dat het probleem alleen opgelost kan worden als je controle hebt over de gehele tribalarea tussen Afganistan en Pakistan.
Gezien de ligging van dit gebied en de belangen van de tribals ter plaatse zou dat er waarschijnlijk op neer komen dat een groot gedeelte van de bevolking uitgemoord moet worden. Stammen die zich in dit wetteloze gebied bezig houden met wapen- en drugshandel geven hun inkomstenbronnen niet zomaar op.
Ook de Taliban verdienen op deze wijze miljoenen.
Zoals zo vaak heeft geloof er niets mee te maken. Behalve dat het een prima instrument is om de massa te besturen.

Freesaf2
08-08-07, 16:25
Geplaatst door Al Sawt
Och gut, wat een simpele redenatie!

Sommige prikkers denken echt dat ze kennis bezitten over bepaalde zaken.

Freesaf vergeet voor gemakshalve dat wederopbouw alleen mogelijk is als alle politieke krachten van een land meedoen aan dat proces.

Maar helaas voor de Afghanen zijn het de bezetters die bepalen wie er mee doen en wat er gedaan moet worden.

Dat is toch precies wat ik zeg? Wederopbouw werkt niet vanwege een interne oorlog. Geloof me, indien de bevolking een vreedzame, democratische regering kan samenstelling zijn de bezetters daar binnen no time weg.

super ick
08-08-07, 18:25
Geplaatst door Freesaf2
Dat is toch precies wat ik zeg? Wederopbouw werkt niet vanwege een interne oorlog. Geloof me, indien de bevolking een vreedzame, democratische regering kan samenstelling zijn de bezetters daar binnen no time weg.

Ieder Islamitisch land met een stamcultuur vervalt in chaos als de onderdrukker (centraal gezag) weg valt of verzwakt.
Voorbeelden te over.

Al Sawt
27-08-07, 00:03
Geplaatst door Freesaf2
Dat is toch precies wat ik zeg? Wederopbouw werkt niet vanwege een interne oorlog. Geloof me, indien de bevolking een vreedzame, democratische regering kan samenstelling zijn de bezetters daar binnen no time weg. En vrede kan niet werken zonder nationale eenheid.

En ben je echt zo naief om te denken dat de bezetters zomaar weg gaan? De Amerikanen bouwen volop militaire basissen en infrastructuur. Puur om hun eigen belangen te behartigen.

Al Sawt
27-08-07, 00:11
Geplaatst door super ick
Ieder Islamitisch land met een stamcultuur vervalt in chaos als de onderdrukker (centraal gezag) weg valt of verzwakt.
Voorbeelden te over. Telkens als ik jouw berichtjes lees, dan komt een explosie van denigrerende gedachtes bij me op.

Maar uit goed fatsoen zal ik ze onderdrukken en zullen mijn reacties aan jouw adres in vervolg een soort educatie vormen.

Want Afghaanse probleem zijn geen stammen. Maar bevolkingsgroepen. In het land zitten Pathanen, Oezbeken, Turkmenen, Tadzjieken etc bij elkaar opgesloten. En al die bevolkingsgroepen zijn verwant aan landen als Pakistan, Oezbekistan, Turkmenistan en Tadzjiekistan.

Dus probleem in Afghanistan is geen stammen, maar een lappenmand aan etniciteiten.

En wederom roep ik je om je te verdiepen in materie, zodat je geen onzin meer zal uitspuwen.

super ick
27-08-07, 10:32
Geplaatst door Al Sawt
Telkens als ik jouw berichtjes lees, dan komt een explosie van denigrerende gedachtes bij me op.

Maar uit goed fatsoen zal ik ze onderdrukken en zullen mijn reacties aan jouw adres in vervolg een soort educatie vormen.

Want Afghaanse probleem zijn geen stammen. Maar bevolkingsgroepen. In het land zitten Pathanen, Oezbeken, Turkmenen, Tadzjieken etc bij elkaar opgesloten. En al die bevolkingsgroepen zijn verwant aan landen als Pakistan, Oezbekistan, Turkmenistan en Tadzjiekistan.

Dus probleem in Afghanistan is geen stammen, maar een lappenmand aan etniciteiten.

En wederom roep ik je om je te verdiepen in materie, zodat je geen onzin meer zal uitspuwen.

Zozo ik roep nogal wat op bij je........

Maarehhhhhh, hoe lang bestaat Afganistan nu al?
En nog steeds spreken van bevolkingsgroepen? Is het geen tijd om dat land op te heffen en de Oezbeken terug bij Oezbekistan, Pakies bij Pakistan etc etc?

Als binnen 1 land de bevolking niet voldoende 'samen smelt' om wat voor reden dan ook. Dan heb je te maken met groepen die alleen handelen in belang van de eigen groep. Heb ik mij wellicht verkeerd uitgedrukt met de term 'stam' maar erg ver zit het er niet vanaf.

TonH
28-08-07, 10:11
Geplaatst door Al Sawt
Dus probleem in Afghanistan is geen stammen, maar een lappenmand aan etniciteiten.

En wederom roep ik je om je te verdiepen in materie, zodat je geen onzin meer zal uitspuwen.

Stammen, clans... 't is maar welke naam je het beestje geeft. Maar uit gesprekken die ik de afgelopen week in Amman had blijkt er een vrij grote concensus te zijn dat dit nu juist WEL het grootste probleem aan het vormen is. Een Somaliër die over de hele wereld in de grootste brandhaarden heeft gewerkt en in Pakistan woont, stelde dat de clans een strijd om te overleven voeren. Grote clans grijpen hun kans in Irak om kleinere groepen letterlijk uit te roeien. Het gaat volgens hem om het naakte overleven van je eigen clan. Hij heeft ook in Aghanistan gezeten en zag daar hetzelfde patroon. Ook anderen bevestigden die visie.

Al ver voor de komst van Britten, Russen, Amerikanen of wie dan ook was de clan het alpha en omega in landen als Afghanistan en Tadjikistan. Ver voor de komst van de imperialisten heerste de geweldstructuur waar ook nu nog naar geleefd wordt. Het adagium dat jouw vijand mijn vriend is is van alle tijden. Bezetters hebben daar nooit greep op gekregen vooral omdat ze er nooit genoeg rekening mee hebben gehouden.

Dat clan niks primitiefs is, maar tot een heel sofisticated vorm van samenleving is geëvalueerd blijkt dagelijks in Irak en Aghanistan. Het is de basis waarop de mensen terug kunnen vallen bij het soort ellendes die nu daar plaatsvinden. Maar het is ook het mechanisme dat oplossingen zoeken bijna onmogelijk maakt.

Irakeze stafmedewerkers van internationale organisaties worden steeds wanhopiger over de situatie in dat land. Vooral sinds de VS zijn laatste grote 'push' in Bagdad heeft gelanceerd. Alle geweld verplaatst zich nu naar de rest van het land. In plaats van geconcentreerd op één plek wordt het geweld nu echt versnipperd en krijgen mensen die tot nu toe rustig hun leven weer op konden bouwen er volop mee te maken. En dan valt men terug op de clan.

In een land als Tadjikistan is door heel voorzichtig opereren en met duizenden kleine projecten door het hele land en eindeloos gepraat met alles en iedereen een einde gemaakt aan de bloedige burgeroorlog na het uiteen vallen van de Sovjet Unie. Het blijft daar een balanceeract en democratie is nog altijd ver te zoeken. Maar toch, de mensen zijn daar uit een diep dal gekomen.
Aghanistan heeft die kans niet gekregen. Het land is te groot en te divers, maar vooral waren er te veel belangen van buiten die meespeelden direct na de val van de Taliban. Stupiditeiten als het direct beginnen met het platbranden van papavervelden zijn er maar een klein onderdeel van.
In Irak is de aller grootste blunder geweest dat van meer dan 1 miljoen mensen outcasts werd gemaakt. De zuivering van de Baathleden is desastreus geweest. Het grootste deel van die mensen was, zoals overal, lid om het baantje. Maar het land was goed georganiseerd en hoog opgeleid. Dat werd ineens weggegooid en een enorm leger van werkelozen werd gecreèerd. Zelfs uit veiligheidsoverwegingen is dit de grootste blunder die je kon maken. Overal in Irak lagen en liggen geheime opslagplaatsjes met wapen. De officials die wisten waar die opslagplaatsje waren zijn weggezuiverd. Nu bestaat de situatie dat er een roadblok kan zijn waar iemand door heen loopt zonder één wapen en vlak daarna loopt hij naar een opslagplaats en staat zwaar bewapend op straat...

Maar het belangrijkste is dat de strijd daar niet voornamelijk gaat tussen religieuze groeperingen maar steeds meer op clanniveau. Soenies tegen Soenies, Shiites tegen Shiites, Koerden tegen Koerden en ga zo maar door.

super ick
28-08-07, 10:49
Geplaatst door TonH
Stammen, clans... 't is maar welke naam je het beestje geeft. Maar uit gesprekken die ik de afgelopen week in Amman had blijkt er een vrij grote concensus te zijn dat dit nu juist WEL het grootste probleem aan het vormen is. Een Somaliër die over de hele wereld in de grootste brandhaarden heeft gewerkt en in Pakistan woont, stelde dat de clans een strijd om te overleven voeren. Grote clans grijpen hun kans in Irak om kleinere groepen letterlijk uit te roeien. Het gaat volgens hem om het naakte overleven van je eigen clan. Hij heeft ook in Aghanistan gezeten en zag daar hetzelfde patroon. Ook anderen bevestigden die visie.

Al ver voor de komst van Britten, Russen, Amerikanen of wie dan ook was de clan het alpha en omega in landen als Afghanistan en Tadjikistan. Ver voor de komst van de imperialisten heerste de geweldstructuur waar ook nu nog naar geleefd wordt. Het adagium dat jouw vijand mijn vriend is is van alle tijden. Bezetters hebben daar nooit greep op gekregen vooral omdat ze er nooit genoeg rekening mee hebben gehouden.

Dat clan niks primitiefs is, maar tot een heel sofisticated vorm van samenleving is geëvalueerd blijkt dagelijks in Irak en Aghanistan. Het is de basis waarop de mensen terug kunnen vallen bij het soort ellendes die nu daar plaatsvinden. Maar het is ook het mechanisme dat oplossingen zoeken bijna onmogelijk maakt.

Irakeze stafmedewerkers van internationale organisaties worden steeds wanhopiger over de situatie in dat land. Vooral sinds de VS zijn laatste grote 'push' in Bagdad heeft gelanceerd. Alle geweld verplaatst zich nu naar de rest van het land. In plaats van geconcentreerd op één plek wordt het geweld nu echt versnipperd en krijgen mensen die tot nu toe rustig hun leven weer op konden bouwen er volop mee te maken. En dan valt men terug op de clan.

In een land als Tadjikistan is door heel voorzichtig opereren en met duizenden kleine projecten door het hele land en eindeloos gepraat met alles en iedereen een einde gemaakt aan de bloedige burgeroorlog na het uiteen vallen van de Sovjet Unie. Het blijft daar een balanceeract en democratie is nog altijd ver te zoeken. Maar toch, de mensen zijn daar uit een diep dal gekomen.
Aghanistan heeft die kans niet gekregen. Het land is te groot en te divers, maar vooral waren er te veel belangen van buiten die meespeelden direct na de val van de Taliban. Stupiditeiten als het direct beginnen met het platbranden van papavervelden zijn er maar een klein onderdeel van.
In Irak is de aller grootste blunder geweest dat van meer dan 1 miljoen mensen outcasts werd gemaakt. De zuivering van de Baathleden is desastreus geweest. Het grootste deel van die mensen was, zoals overal, lid om het baantje. Maar het land was goed georganiseerd en hoog opgeleid. Dat werd ineens weggegooid en een enorm leger van werkelozen werd gecreèerd. Zelfs uit veiligheidsoverwegingen is dit de grootste blunder die je kon maken. Overal in Irak lagen en liggen geheime opslagplaatsjes met wapen. De officials die wisten waar die opslagplaatsje waren zijn weggezuiverd. Nu bestaat de situatie dat er een roadblok kan zijn waar iemand door heen loopt zonder één wapen en vlak daarna loopt hij naar een opslagplaats en staat zwaar bewapend op straat...

Maar het belangrijkste is dat de strijd daar niet voornamelijk gaat tussen religieuze groeperingen maar steeds meer op clanniveau. Soenies tegen Soenies, Shiites tegen Shiites, Koerden tegen Koerden en ga zo maar door.

Iedereen weet dat tussen Afganistan en Pakistan de zgn. Tribal area ligt. Momenteel is de opiumoogst de grootste ooit. Afganistan neemt 93% van de wereldproduktie voor haar rekening. Dat wordt bestuurd vanuit de tribalarea.
Taliban is drugcriminaliteit met een geloofssausje. Triest dat het voetvolk denkt in naam van hun god denkt te strijden.

Al Sawt
28-08-07, 11:07
Geplaatst door super ick
Zozo ik roep nogal wat op bij je........
Het ligt niet helemaal aan jou, hoor.

Ik heb van nature een lage tolerantiegrens tegenover individuen die kennis van zaken denken te hebben.


Maarehhhhhh, hoe lang bestaat Afganistan nu al?Sinds eind 19e eeuw toen Britten het als bufferzone hadden ingericht tegenover de oprukkende rijk van de Russische Tsaar.


En nog steeds spreken van bevolkingsgroepen? Is het geen tijd om dat land op te heffen en de Oezbeken terug bij Oezbekistan, Pakies bij Pakistan etc etc? Ik ben daarvoor te bescheiden omdat voor de Afghanen te bepalen.


Als binnen 1 land de bevolking niet voldoende 'samen smelt' om wat voor reden dan ook. Dan heb je te maken met groepen die alleen handelen in belang van de eigen groep. Heb ik mij wellicht verkeerd uitgedrukt met de term 'stam' maar erg ver zit het er niet vanaf. En dit bedoel ik precies. Jouw visie is totaal vrij van elke vorm van analysme en je mist een onvermogen om bepaalde materie te door gronden.


In mijn laatste reactie heb ik duidelijk landen opgenoemd waar Afghaanse bevolkingsgroepen aan geleerd zijn. Maar zelfs dan snap je het niet.

Want stammenstrijd geeft een andere dimensie aan een interne conflict. Bij een conflict tussen bevolkingsgroepen heb je ook diverse etnische verschillen en externe factoren(lees bemoeizucht van andere landen) een rol spelen. Dat maakt een conflict anders, dan een stammenstrijd.

Snap je dit niet, dan hoop ik dat je lering kan trekken vanuit mijn reacties of conclusie trekt om alleen te reageren op zaken waar je verstand van hebt.

super ick
28-08-07, 15:09
Geplaatst door Al Sawt
Het ligt niet helemaal aan jou, hoor.

Ik heb van nature een lage tolerantiegrens tegenover individuen die kennis van zaken denken te hebben.
Sinds eind 19e eeuw toen Britten het als bufferzone hadden ingericht tegenover de oprukkende rijk van de Russische Tsaar.

Ik ben daarvoor te bescheiden omdat voor de Afghanen te bepalen.
En dit bedoel ik precies. Jouw visie is totaal vrij van elke vorm van analysme en je mist een onvermogen om bepaalde materie te door gronden.


In mijn laatste reactie heb ik duidelijk landen opgenoemd waar Afghaanse bevolkingsgroepen aan geleerd zijn. Maar zelfs dan snap je het niet.

Want stammenstrijd geeft een andere dimensie aan een interne conflict. Bij een conflict tussen bevolkingsgroepen heb je ook diverse etnische verschillen en externe factoren(lees bemoeizucht van andere landen) een rol spelen. Dat maakt een conflict anders, dan een stammenstrijd.

Snap je dit niet, dan hoop ik dat je lering kan trekken vanuit mijn reacties of conclusie trekt om alleen te reageren op zaken waar je verstand van hebt.

Jij hebt vast wel eens gehoord van de Tribal Area tussen Afganistan en Pakistan. Van daar uit wordt er aan de opiumhandel verdient. Criminelen die handelen in harddrugs onder het mom van geloof.
Hou jezelf voor de gek met je gedraai.
Jij wilt van geen enkele misstand weten en acht jou geloof en cultuur zaligmakend.
Je begint inmiddels aardig gefrustreerd te worden ook. Je staat 9 keer in mijn mailbox. Je volgt me in ieder topic.

Al Sawt
28-08-07, 17:51
Geplaatst door super ick
Jij hebt vast wel eens gehoord van de Tribal Area tussen Afganistan en Pakistan. Van daar uit wordt er aan de opiumhandel verdient. Criminelen die handelen in harddrugs onder het mom van geloof.
Hou jezelf voor de gek met je gedraai.Dus jij wilt nu beweren dat een Pakistaanse stammengebied bron is van alle ellende in Afghanistan?

En zelfs ook het bakermat vormen van etnische spanningen in het land?

Ongelooflijk. Het wordt met het dag triester en triester. Ik verzoek je vriendelijk maar doch dringend om je te verdiepen in geschiedenis en demografie van Afghanistan.




Jij wilt van geen enkele misstand weten en acht jou geloof en cultuur zaligmakend. Als dat zo was, dan had ik een zendingsdrang en zat we op FOK.nl een discussie te voeren. Maar waarheid is anders. Jij ziet jouw cultuur en religie als zaligmakend en dat is ook het reden van jouw aanwezigheid op Maroc.nl.

Ik zie mistanden in de Arabische wereld. Maar ik probeer alles wetenschappelijk en met feitenkennis te benaderen. Dat is het verschil tussen jou en mij.



Je begint inmiddels aardig gefrustreerd te worden ook. Je staat 9 keer in mijn mailbox. Je volgt me in ieder topic. Dus meneer probeert mij te betichten van STALKEN!

Vriend,

Mijn PMberichtjes in jouw inbox zijn automatisch verstuurd nadat ik je in het recente verleden strafpunten gaf.

Dus ze zijn niet van mijn hand.

Dus ik waarschuw je in vervolg om geen beschuldigingen te uiten, zonder bewijs of onderbouwing.

Maarten
28-08-07, 21:57
Geplaatst door Slinger
Er is altijd wel een slap excuus te vinden om helemaal niets te doen.
Krijg tranen in me oge van jou..

We kunnen 3,5 miljoen mensen helpen redden, en hoeven niet eens militairen in te zetten.
Gewoon een paar besluiten aan de Europese vergadertafels, klaar..

Wat had je ook alweer voor slap excuus om daar tegen te zijn?

ronald
28-08-07, 23:11
Geplaatst door Maarten
Krijg tranen in me oge van jou..

We kunnen 3,5 miljoen mensen helpen redden, en hoeven niet eens militairen in te zetten.
Gewoon een paar besluiten aan de Europese vergadertafels, klaar..

Wat had je ook alweer voor slap excuus om daar tegen te zijn?



Laat me raden welke 3,5 miljoen mensen dat zijn........

Maarten
29-08-07, 00:58
Geplaatst door ronald
Laat me raden welke 3,5 miljoen mensen dat zijn........

Zoek jij maar een ander topic. Hier gaat het over vrede en de inzet daarvoor. Dat is niet jouw terrein.
Verder even goeie vrienden.. :hihi:

lihoed
29-08-07, 01:26
Nederland is wel bereid om een aantal jonge soldaten op te offeren voor King George. Nederland heeft daar niets te zoeken zolang de oorlog nog aan de gang is. Is Nederland nu echt zo afhankelijk van Amerika? Ik hoop dat de Nederlandse politiek verstandig is en Afghanistan heel snel zullen verlaten want anders zou het misschien heel anders uitpakken zelfs als de Nederlandse soldaten daar met een missie zijn om het land op te bouwen wat je niet kunt zeggen van die savage Amerikanen.

King George en de zijnen zijn schuldig aan oorlogsmisdaden en niemand die er wat aan kan doen. Is het niet tijd om een Arabische gerechts tribunaal te bouwen voor Amerikaanse oorlogsmisdadigers zoals King George?

ronald
29-08-07, 03:09
Geplaatst door Maarten
Zoek jij maar een ander topic. Hier gaat het over vrede en de inzet daarvoor. Dat is niet jouw terrein.
Verder even goeie vrienden.. :hihi:




:lol:


...al een of andere commitee vanuit je luie "werkstoel" opgericht?

super ick
29-08-07, 08:47
Geplaatst door Al Sawt
Dus jij wilt nu beweren dat een Pakistaanse stammengebied bron is van alle ellende in Afghanistan?

En zelfs ook het bakermat vormen van etnische spanningen in het land?

Ongelooflijk. Het wordt met het dag triester en triester. Ik verzoek je vriendelijk maar doch dringend om je te verdiepen in geschiedenis en demografie van Afghanistan.


Als dat zo was, dan had ik een zendingsdrang en zat we op FOK.nl een discussie te voeren. Maar waarheid is anders. Jij ziet jouw cultuur en religie als zaligmakend en dat is ook het reden van jouw aanwezigheid op Maroc.nl.

Ik zie mistanden in de Arabische wereld. Maar ik probeer alles wetenschappelijk en met feitenkennis te benaderen. Dat is het verschil tussen jou en mij.

Dus meneer probeert mij te betichten van STALKEN!

Vriend,

Mijn PMberichtjes in jouw inbox zijn automatisch verstuurd nadat ik je in het recente verleden strafpunten gaf.

Dus ze zijn niet van mijn hand.

Dus ik waarschuw je in vervolg om geen beschuldigingen te uiten, zonder bewijs of onderbouwing.

Inderdaad Afganistan is een narcostaat. De belangen die er zijn gaan over drugshandel en het geld dat daar aan verdient wordt. Criminelen opereren vanuit het grensgebied met Pakistan.

N.B. ik heb nergens gesproken over pm maar over mij mailbox. Iedere keer als jij hebt gereageert krijg ik daar bericht van.
Dus jou waarschuwing aan mijn adres is volledig gebaseert op een verkeerde veronderstelling van jouw zijden en een excuses zou zeer op zijn plaats zijn.

Siah
15-09-07, 22:56
by Fernando Marti

Al Sawt
16-09-07, 01:43
Geplaatst door super ick
Inderdaad Afganistan is een narcostaat. De belangen die er zijn gaan over drugshandel en het geld dat daar aan verdient wordt. Criminelen opereren vanuit het grensgebied met Pakistan.

N.B. ik heb nergens gesproken over pm maar over mij mailbox. Iedere keer als jij hebt gereageert krijg ik daar bericht van.
Dus jou waarschuwing aan mijn adres is volledig gebaseert op een verkeerde veronderstelling van jouw zijden en een excuses zou zeer op zijn plaats zijn. Ik kan je een excuses aanbieden.

Maar dat zou mij ontslaan van mijn plicht om mensen op hun domheid te wijzen.

Jij kan via jouw forumopties een optie uitschakelen waardoor je geen mail krijgt van een topic waar je aan deelneemt.


Het feit waarom ik je heb beticht van stalken, komt door jouw suggestie dat ik 9x in jouw mailbox zit. Ik heb jou in verleden 9x strafpunten gegeven en aangezien je dan waarschuwing per mail krijgt, ging ik ervan uit dat je dat bedoelde.

super ick
16-09-07, 15:39
Geplaatst door Al Sawt
Ik kan je een excuses aanbieden.

Maar dat zou mij ontslaan van mijn plicht om mensen op hun domheid te wijzen.
Ik zie daar de logica niet van in. Je moet toch je eigen niveau handhaven en niet kilometers afdalen naar het mijne.
Jij kan via jouw forumopties een optie uitschakelen waardoor je geen mail krijgt van een topic waar je aan deelneemt.
De topic wil wel volgen alleen zit ik niet te wachten op een reactie van jou, direct op mij in 6 verschillende topics, op dezelfde dag. Dat is stalken.
Het feit waarom ik je heb beticht van stalken, komt door jouw suggestie dat ik 9x in jouw mailbox zit. Ik heb jou in verleden 9x strafpunten gegeven en aangezien je dan waarschuwing per mail krijgt, ging ik ervan uit dat je dat bedoelde.
Dus een aanname. Moet je niet doen. Gewoon eerst even vragen.
Nu graag je excuses. Ik sta erop.

Julien
16-09-07, 16:01
Ik ben het met de stelling eens dat Nederland niks te zoeken heeft in Afghanistan, als 'Marokkanen' als Samir A ook niets te zoeken hebben in Tsjetsjenië, Al Qaida-strijders niets te zoeken hebben in Europa, Jordanezen niks te zoeken hebben in Irak, Iraniers niets te zoeken hebben in Israel etc.

super ick
16-09-07, 18:29
Geplaatst door Julien
Ik ben het met de stelling eens dat Nederland niks te zoeken heeft in Afghanistan, als 'Marokkanen' als Samir A ook niets te zoeken hebben in Tsjetsjenië, Al Qaida-strijders niets te zoeken hebben in Europa, Jordanezen niks te zoeken hebben in Irak, Iraniers niets te zoeken hebben in Israel etc.

Turken niets te zoeken hebben in Nederland.
Of bedoel je het niet zo??

super ick
16-09-07, 18:49
http://lilianmarijnissen.sp.nl/weblog/wp-content/uploads/2006/09/270906-cartoon.jpg

Vrdesmissies voedingsbodem voor terrorisme.

Julien
16-09-07, 19:13
Geplaatst door super ick
Turken niets te zoeken hebben in Nederland.
Of bedoel je het niet zo??

Huh?? Sinds wanneer voeren Turken een strijd in Nederland? Leg uit :maf3:

super ick
17-09-07, 08:21
Geplaatst door Julien
Huh?? Sinds wanneer voeren Turken een strijd in Nederland? Leg uit :maf3:

Ik stel jou een vraag.
Een vraag met een wedervraag beantwoorden is onbeschoft.

Julien
17-09-07, 18:56
Geplaatst door super ick
Ik stel jou een vraag.
Een vraag met een wedervraag beantwoorden is onbeschoft.

Je stelt een domme vraag.

Waarom zouden Turken niets te zoeken hebben in Nederland??

Ik heb het toch duidelijk over buitenlandse strijders die niets te zoeken hebben in een ander land. Als dat voor de Nederlanders geldt in Afghanistan, geldt dat dus ook voor types als Samir A in Tsjetsjenië, en islamitische strijders in Irak en Israel. Wat hebben Turken in Nederland daarmee te maken?

mark61
17-09-07, 20:14
Geplaatst door Julien
Je stelt een domme vraag.

Waarom zouden Turken niets te zoeken hebben in Nederland??

Ik heb het toch duidelijk over buitenlandse strijders die niets te zoeken hebben in een ander land. Als dat voor de Nederlanders geldt in Afghanistan, geldt dat dus ook voor types als Samir A in Tsjetsjenië, en islamitische strijders in Irak en Israel. Wat hebben Turken in Nederland daarmee te maken?

Ach, ik vond de Internationale Brigade wel wat charmants hebben.

H.P.Pas
17-09-07, 20:37
Geplaatst door mark61
Ach, ik vond de Internationale Brigade wel wat charmants hebben.

Dementeer jij ook al ? :hihi:
Even Illmatik zieken:



Das Thälmann Bataillon
Text: Gudrun Kabisch; Musik: Paul Dessau


Spaniens Himmel breitet seine Sterne
Über unsre Schützengräben aus.
Und der Morge grüßt schon aus der Ferne,
Bald geht es zu neuem Kampf hinaus.
Die Heimat ist weit,
Doch wir sind bereit.
Wir kämpfen und siegen
Für Dich: Freiheit!

Dem Faschisten werden wir nicht weichen,
Schickt er auch die Kugeln hageldicht.
Mit uns stehn Kameraden ohnegleichen,
Und ein Rückwärts gibt es für uns nicht.
Die Heimat ist weit,
Doch wir sind bereit.
Wir kämpfen und siegen
Für Dich: Freiheit!

Rührt die Trommel! Fällt die Bajonette!
Vorwärts, marsch! Der Sieg ist unser Lohn!
Mit der Freiheitsfahne brecht die Kette!
Auf zum Kampf, das Thälmann-Bataillon.
Die Heimat ist weit,
Doch wir sind bereit.
Wir kämpfen und siegen (spätere Fassung: "Wir kämpfen und sterben")
Für Dich: Freiheit!

mark61
17-09-07, 20:55
Geplaatst door H.P.Pas
Dementeer jij ook al ? :hihi:
Even Illmatik zieken:

Ah joh, het had toch een zekere charme. Ff afgezien van de rest :hihi:

super ick
18-09-07, 12:40
Geplaatst door Julien
Je stelt een domme vraag.

Waarom zouden Turken niets te zoeken hebben in Nederland??

Ik heb het toch duidelijk over buitenlandse strijders die niets te zoeken hebben in een ander land. Als dat voor de Nederlanders geldt in Afghanistan, geldt dat dus ook voor types als Samir A in Tsjetsjenië, en islamitische strijders in Irak en Israel. Wat hebben Turken in Nederland daarmee te maken?

Nee buitenlandse missie en internationale politiek vergelijken met sukkeltjes als Samir A. dat geeft pas blijk van intelligentie.

Waarom denk je dat ik die domme vraag stelde?

Hawa
18-09-07, 13:26
Nee buitenlandse missie en internationale politiek vergelijken met sukkeltjes als Samir A. dat geeft pas blijk van intelligentie.

Jij hebt zeker strond in je ogen, dat je niks ziet. En Samir A, is helemaal geen sukkeltje..
Samir was nog erg jong, dat hij mee wilde gaan strijden met die Tsjestenen tegen die Russische onderdrukking.
Is hier iets mis mee dan?
Hoeveel jongeren in Nederland waren wel niet tegen de Vietnam oorlog,genoeg, grote Vietnam demononstraties, en president Johnson een oorlogsmisdadiger,hiervoor werd je in de bak gesmeten,toch?

Mensen die nog in Tsjetstenie wonen, of eegens over de aarbol zweven en zoeken naar hun eigen plaats en indentitiet,daar hoor jij gelukkig niet bij Super-dwaas...

Lekker makkelijk lullen over sukkeltjes, terwijl jij misschien wel de grootste sukkel bent die er bestaat, om zo te gaan redeneren.

Samier heeft acht jaar gevangenis straf voor de boeg, in de die gore klote gevangenis, daar in Vugt. (Ooit was in Vugt ook een kamp voor Nederlanders, die geslagen werden en gemarteld door de Duitse bezettings troepen).
Walgelijk is het allemaal.
En dan krijgt Samir A er nog vier jaren erbij.
Wegens zijn kunstmest, en zijn wapens, en dan nog die plategronden van Borsele,tweede kamer, en de AIVD, en weet ik veel.
De Nederlandse criminelen, zoals die jongens die bijna allemaal zijn afgeschoten, kregen, bij een grove overtreding, bijna nieteens geen straf, of werden voortijdig al weer op vrije voeten gesteld.
Ja! Door korrupte politie-agenten, in de doofpot stoppen, en nu rest alleen nog die Holleeder(voormalige ontvoerder van mijnheer Heinenken).
Niet mis die ontvoeringen, maar die gasten lopen allang weer vrij, en hebben het zwarte geld wit gewassen....(is dat niet erg dan).
Ter vergelijking met Samir A is er al heel wat mis.
En al die andere klote misdadigers, die in vrouwenhandel doen, of oplichtingen,of afpersingen, die pakken ze niet, maar een kind nog, zoals Samir A...Ik vind schande!
En die Folkert van de G, die was een sukkeltje,echt een sukkel, die heeft ons land in tweespalt doen slaan.
En daar hoor je niks over..
Helemaal niks van die klote gast, die frustreerde hond....
En nu jij weer. :fuckit2:

super ick
18-09-07, 21:12
Geplaatst door Hawa
Nee buitenlandse missie en internationale politiek vergelijken met sukkeltjes als Samir A. dat geeft pas blijk van intelligentie.

Jij hebt zeker strond in je ogen, dat je niks ziet. En Samir A, is helemaal geen sukkeltje..
Samir was nog erg jong, dat hij mee wilde gaan strijden met die Tsjestenen tegen die Russische onderdrukking.
Is hier iets mis mee dan?

Als je besluit om je geloofsgenoten in een oorlog aan het andere eind van de wereld bij gaat staan is dat natuurlijk een nobele, realistische daad die getuigd van grote intelligentie.

Hoeveel jongeren in Nederland waren wel niet tegen de Vietnam oorlog,genoeg, grote Vietnam demononstraties, en president Johnson een oorlogsmisdadiger,hiervoor werd je in de bak gesmeten,toch?

Hoeveel gingen er naar Vietnam?

Mensen die nog in Tsjetstenie wonen, of eegens over de aarbol zweven en zoeken naar hun eigen plaats en indentitiet,daar hoor jij gelukkig niet bij Super-dwaas...

Heb ik daar ergens iets over beweert? Niet zelf conclusies gaan trekken en vervolgens net doen of het mijn standpunt is.

Lekker makkelijk lullen over sukkeltjes, terwijl jij misschien wel de grootste sukkel bent die er bestaat, om zo te gaan redeneren.

Ik blijf erbij, het is een loser

Samier heeft acht jaar gevangenis straf voor de boeg, in de die gore klote gevangenis, daar in Vugt. (Ooit was in Vugt ook een kamp voor Nederlanders, die geslagen werden en gemarteld door de Duitse bezettings troepen).
Walgelijk is het allemaal.

En dat alleen omdat hij lid was van de padvinderij? Je opmerking over het gebruik van Vugt tijdens de Duitse bezetting raakt helemaal kant noch wal. Maar je hebt gelijk hoor, als de Russen hem in Tjetjenie opgepakt hadden was hij ongetwijfeld beter af geweest.

En dan krijgt Samir A er nog vier jaren erbij.
Wegens zijn kunstmest, en zijn wapens, en dan nog die plategronden van Borsele,tweede kamer, en de AIVD, en weet ik veel.

In menig moslimland had hij de zon de volgende dag niet meer op zien komen. Nu heeft ie nog noten op zijn zang ook.

De Nederlandse criminelen, zoals die jongens die bijna allemaal zijn afgeschoten, kregen, bij een grove overtreding, bijna nieteens geen straf, of werden voortijdig al weer op vrije voeten gesteld.
Ja! Door korrupte politie-agenten, in de doofpot stoppen, en nu rest alleen nog die Holleeder(voormalige ontvoerder van mijnheer Heinenken).
Niet mis die ontvoeringen, maar die gasten lopen allang weer vrij, en hebben het zwarte geld wit gewassen....(is dat niet erg dan).
Ter vergelijking met Samir A is er al heel wat mis.

Suggereer je nu dat Samir gediscrimineerd wordt ofzo?

En al die andere klote misdadigers, die in vrouwenhandel doen, of oplichtingen,of afpersingen, die pakken ze niet, maar een kind nog, zoals Samir A...Ik vind schande!

Vrouwenhandel wordt hard aangepakt Hawa. In Nederland respecteren we het recht van de vrouw namelijk wel!

En die Folkert van de G, die was een sukkeltje,echt een sukkel, die heeft ons land in tweespalt doen slaan.
En daar hoor je niks over..
Helemaal niks van die klote gast, die frustreerde hond....
En nu jij weer. :fuckit2:

De enige overeenkomst tussen die twee is dat het allebei idealistische idioten zijn. Verder niets.
Je middelvingertje vind ik erg kinderachtig en bovendien nog onbeschoft ook.
Je knoopt allerlei zaken aan elkaar. Per item zeg je soms best zinnige dingen alleen de koppelingen die jij maakt slaan als een lul op een drumstel.

Al Sawt
22-09-07, 01:11
Geplaatst door super ick
Nee buitenlandse missie en internationale politiek Het gaat hier om missie`s en politiek waar agressors achter zitten.

Hawa
22-09-07, 14:48
De enige overeenkomst tussen die twee is dat het allebei idealistische idioten zijn. Verder niets.
Je middelvingertje vind ik erg kinderachtig en bovendien nog onbeschoft ook.
Je knoopt allerlei zaken aan elkaar. Per item zeg je soms best zinnige dingen alleen de koppelingen die jij maakt slaan als een lul op een drumstel.

Ik heb een middelvinger, mag ik die gebruiken dan?
Volgens het Nederlandse rechtsysteem dus niet meer, vooral tegen polieagenten, of cq die ambtenaren, die alles uit hun eigen duim wegzuigen, en ik mijn middelvinger niet meer mag verheffen.
Dan ben je blijkbaar te vreden met een sharia wet, die b.v. in Pakistan, je middelvinger mogen weghakken, hahahaha.

En je zegt ook nog: Nederlanders gaan goed met de vrouwen om.
Laat mij niet lachen.
Nederlandse mannen,die uit de voetbal katine komen, een stuk in de broek, en hun vrouwtje als slaafje gebruiken, die moet die hele tijd zijn dronkemansgelag aan horen, en wee, dat zij gaat autorijden, hij is de baas..
Dit heb je toch in allerlei culturen. Onderdrukking van vrouwen!!!!!!
Nu wil dit scheinheilige kabinet, alles voor de burgers regelen, de zwangerschappen enzo, daar moet je een cursus voor volgen,als je wel capabel bent om een kind op te gaan voedden.
Nou die vrouwen zijn de klos, maar die mannen dus even niet dus.
Meisjes hebben van de moeder,godzijdank al geleerd, hoe ze kinderen moeten gaan opvoedden,waar ze op moeten gaan letten, hoe je eet,en gewoon ook je werk kan blijven doen.
Maar de mannen blijven mooi buiten schot.

Waarom pakken ze die mannen niet aan, wat ik net bovenstaand heb beschreven...

Maar Shamir A, was zestien jaar oud, in die hobbelende trein opweg naar Tsjetsjenie...

En gisteren was er een Afrikaanse jongen, bloedje mooi, gestreden in die kinder leger. Ja! Afkappen van handen en voeten, zelfs je familie erbij.
En hij is hier,hij mag vertellen, en is vrij man,en Samir A dus eventjes niet.
Die moet zitten voor die shit,van die Russen, die Amerikanen, en het westen wel niet doet.

Is dat niet met twee maten meten...

Samir A, moet vrij zijn. in onmiddelijke vrijheid gesteld worden, en voor zijn vrouw en kind te zorgen, en zijn studie te gaan voltooien, en verder basta.
Samir A heeft nog nooit mensen gedood,noemt zijn kind het zwaard van Allah, is daar iets mis mee.

De een is gehersenspoeld en die andere weer niet.
We worden allemaal gespoeld,en die spoelingen gaan nog wel eventjes door hoor?

Oorlogen zijn geld gewin, voor de Yanks, en ze hebben allang die vrijbrief naar die Olie in Irak.

Wie zijn nu gek, of worden gek gemaakt, en strijden voor recht en geen onrecht..

En nu jij weer.... :boogie:

mark61
22-09-07, 15:12
Geplaatst door Hawa
Nee buitenlandse missie en internationale politiek vergelijken met sukkeltjes als Samir A. dat geeft pas blijk van intelligentie.

Jij hebt zeker strond in je ogen, dat je niks ziet. En Samir A, is helemaal geen sukkeltje..
Samir was nog erg jong, dat hij mee wilde gaan strijden met die Tsjestenen tegen die Russische onderdrukking.
Is hier iets mis mee dan?

Ja.

super ick
22-09-07, 17:50
Geplaatst door Al Sawt
Het gaat hier om missie`s en politiek waar agressors achter zitten.

Afganistan moet weer in handen komen van de Taliban?

Al Sawt
22-09-07, 23:58
Geplaatst door super ick
Afganistan moet weer in handen komen van de Taliban? Ze hebben er meer recht op dan de bezettingsmacht van de Navo.

super ick
23-09-07, 16:22
Geplaatst door Al Sawt
Ze hebben er meer recht op dan de bezettingsmacht van de Navo.
Zit die daar niet op verzoek van de meerderheid van de mensen?

Hawa
24-09-07, 15:17
Zit die daar niet op verzoek van de meerderheid van de mensen?

Als er meerderheid van de mensen zou zijn, was die Navo nieteens nodig. Maar de mens domhouden, en de mens uit gaan spelen in b.v. politie corpsen, die onder de marge eigen mensen uitbuiten, omdat ze te weinig verdienen, zegt die Navo er niet bij, toch!

Hoe kan je mensen opvoedden als ze tegen hun eigen volk moeten gaan strijden, dat zijn in de Taliban ogen gelijk al verraders.

Het is niet makkelijk, als je Afgaan bent, of een vrouw, achter muren en Burqa.

Maar het zijn stuk voor stuk mensen van vlees en bloed, en een goedaardige karakter, die bezwaard wordt door al die invallen die dat land te verduren heeft gehad.

En wij maar de liefhebbende broeder uithangen, dat wij die wederopbouw wel kunnen realiseren, maar we realiseren ons niks, aan hun kunnen en doen.

Aan kunnen en doen is eerst met de vijand gaan praten, die Taliban, die jonge jongens in het vaandel laten draven, om die rare lieden, die het land willen bezetten,te willen vermoorden,kwaad schiks, is niet goed schiks. Ter hemelen in jihad is heiliger dan met de vijand gaan heuelen,waarvan het volk niet wijzer van wordt.
Die uitbuiting aan oliegeld is aan de orde van de dag, en die papavervelden, worden wel verzorgd door de eigen partij aan Nato gebeuren.

Dus die twee petten zijn er dermate, enerzijds de papaver velden, en die andere partij de olie toevoer, die door heel Afghanistan moet worden geleverd, door het spektakelse nummer onder dollar en euro geleuter.

Karzai is en blijft een vazal, hij wil wel schikkingen met de Taliban, maar dat wordt onverhoeds teneergeslagen door de boosdoener Bush.
Bek dicht systeem.

En de Amerikanen zijn de schepper tegen alle kwaad.

Je ziet zolangzamerhand wel, hoe Navo ligt in partij problematiek.
Het is het westen, maar het westen is niet alleen mar Bush.
De goede dingen, zoals de hulpverlening, de handel, en de wandel in dit Afghaanse gebied, worden dermate versoord, door die arrogante poltieke koers van het Bush regiem in Amerika.
Al die goede mensen worden vermoord, Artsen zonder grensen, vermoord, en al die anderen die goede willen doen, maar als je van westerse origine bent, mag je gedood worden, in die jihad.
Mar de politiek doet niet aan dialoog, die wil die olie en wil niks met die Taliban.
Het zijn stuk voor stuk scheinheiligen die de dollar koers jhoog blijven houden, Bamiyan, die allang is verwoest, waar menig Afghaanse kind op schouders van Boedhhaad zat.
Maar de dollar wil hoger scoren dan menig mens, die liefde heeft, en vooruitgang, en niet nogeens, een Taliban regiem wil zien, die wil wel democratische waarden, maar hoe het is en komt, het is en blijft corruptie...
En als wij als burgers niet gaan demonsteren, voor een veilige en mooie Afghanistan, dan zal die land een regiem zijn, van andere waarden, en dat wil die tegenpartij niet, en zoniet, zal alles bij het oude blijven, vooral bij die vrouwen, waar de nood het hoogste is, en bij haar kinderen,daar is Navo niet bij gebaart, NAVO...is niks ward...is spiraal aan gewin en olie en vooral manipulatie gewin...

super ick
24-09-07, 15:30
Geplaatst door Hawa
Zit die daar niet op verzoek van de meerderheid van de mensen?

Als er meerderheid van de mensen zou zijn, was die Navo nieteens nodig. Maar de mens domhouden, en de mens uit gaan spelen in b.v. politie corpsen, die onder de marge eigen mensen uitbuiten, omdat ze te weinig verdienen, zegt die Navo er niet bij, toch!

Hoe kan je mensen opvoedden als ze tegen hun eigen volk moeten gaan strijden, dat zijn in de Taliban ogen gelijk al verraders.

Het is niet makkelijk, als je Afgaan bent, of een vrouw, achter muren en Burqa.

Maar het zijn stuk voor stuk mensen van vlees en bloed, en een goedaardige karakter, die bezwaard wordt door al die invallen die dat land te verduren heeft gehad.

En wij maar de liefhebbende broeder uithangen, dat wij die wederopbouw wel kunnen realiseren, maar we realiseren ons niks, aan hun kunnen en doen.

Aan kunnen en doen is eerst met de vijand gaan praten, die Taliban, die jonge jongens in het vaandel laten draven, om die rare lieden, die het land willen bezetten,te willen vermoorden,kwaad schiks, is niet goed schiks. Ter hemelen in jihad is heiliger dan met de vijand gaan heuelen,waarvan het volk niet wijzer van wordt.
Die uitbuiting aan oliegeld is aan de orde van de dag, en die papavervelden, worden wel verzorgd door de eigen partij aan Nato gebeuren.

Dus die twee petten zijn er dermate, enerzijds de papaver velden, en die andere partij de olie toevoer, die door heel Afghanistan moet worden geleverd, door het spektakelse nummer onder dollar en euro geleuter.

Karzai is en blijft een vazal, hij wil wel schikkingen met de Taliban, maar dat wordt onverhoeds teneergeslagen door de boosdoener Bush.
Bek dicht systeem.

En de Amerikanen zijn de schepper tegen alle kwaad.

Je ziet zolangzamerhand wel, hoe Navo ligt in partij problematiek.
Het is het westen, maar het westen is niet alleen mar Bush.
De goede dingen, zoals de hulpverlening, de handel, en de wandel in dit Afghaanse gebied, worden dermate versoord, door die arrogante poltieke koers van het Bush regiem in Amerika.
Al die goede mensen worden vermoord, Artsen zonder grensen, vermoord, en al die anderen die goede willen doen, maar als je van westerse origine bent, mag je gedood worden, in die jihad.
Mar de politiek doet niet aan dialoog, die wil die olie en wil niks met die Taliban.
Het zijn stuk voor stuk scheinheiligen die de dollar koers jhoog blijven houden, Bamiyan, die allang is verwoest, waar menig Afghaanse kind op schouders van Boedhhaad zat.
Maar de dollar wil hoger scoren dan menig mens, die liefde heeft, en vooruitgang, en niet nogeens, een Taliban regiem wil zien, die wil wel democratische waarden, maar hoe het is en komt, het is en blijft corruptie...
En als wij als burgers niet gaan demonsteren, voor een veilige en mooie Afghanistan, dan zal die land een regiem zijn, van andere waarden, en dat wil die tegenpartij niet, en zoniet, zal alles bij het oude blijven, vooral bij die vrouwen, waar de nood het hoogste is, en bij haar kinderen,daar is Navo niet bij gebaart, NAVO...is niks ward...is spiraal aan gewin en olie en vooral manipulatie gewin...

Van mij mogen ze morgen een referendum houden in Afganistan. Willen ze de buitenlandse soldaten weg? Inpakken en wegwezen.

Hawa
24-09-07, 15:46
Van mij mogen ze morgen een referendum houden in Afganistan. Willen ze de buitenlandse soldaten weg? Inpakken en wegwezen.

Praat dan ook maar zo, over die tweede wereld oorlog, een referendum onder de joden ofzo?

Allemaalonder de ogen van eigen bevolking weggevoerd...

In 1942 waren die joden allang uitgemoord, als ik historici mag geloven...

Wat wil je nu vertellen...

We zijn hier gelukkig in Nederland, terwijl, al die andere mensen liggen te bloedden?
Is dat lijn denken....
Is dat solidair zijn met elkaar.

Hoe zie je dan de wereld?

Afslachtten, omdat het middeleeuwen zijn in jou ogen, oog om tand en die oog om die oog.

We weten wel beter toch!

Kan je niks zinvollers brengen, dan op weg naar huis, lekker thuis, met trauma erbij,

Achja loop mar weg......Zoals je altijd al wegloopt.....

super ick
25-09-07, 08:27
Geplaatst door Hawa
Van mij mogen ze morgen een referendum houden in Afganistan. Willen ze de buitenlandse soldaten weg? Inpakken en wegwezen.

Praat dan ook maar zo, over die tweede wereld oorlog, een referendum onder de joden ofzo?

Allemaalonder de ogen van eigen bevolking weggevoerd...

In 1942 waren die joden allang uitgemoord, als ik historici mag geloven...

Wat wil je nu vertellen...

We zijn hier gelukkig in Nederland, terwijl, al die andere mensen liggen te bloedden?
Is dat lijn denken....
Is dat solidair zijn met elkaar.

Hoe zie je dan de wereld?

Afslachtten, omdat het middeleeuwen zijn in jou ogen, oog om tand en die oog om die oog.

We weten wel beter toch!

Kan je niks zinvollers brengen, dan op weg naar huis, lekker thuis, met trauma erbij,

Achja loop mar weg......Zoals je altijd al wegloopt.....

Graag iets meer lezen dan alleen 1 post zodat je de zaken in perspectief kunt plaatsen.
Het ging over de opmerking van een andere prikker dat de Taliban meer recht hebben Afganistan dan de NAVO. Daarop vroeg ik of zij daar waren op verzoek van de meerderheid in Afgansitan. Als de meerderheid geen buitnelandse militairen wenst dan moet je daar weg gaan. Lijkt me rechtvaardig en simpel.

Jou vergelijking met de tweede wereldoorlog gaat natuurlijk helemaal niet op. Ik kan voldoende argumenten geven waarom maar die weet je zelf ook wel.

Je moet anderen niet zo in de verdachtenbank plaatsten door ze in vraagvorm allerlei slechte eigenschappen in mijn schoenen te schuiven en daar vervolgens heftig op te reageren.
Je qoute 1 zinnetje van mij en vervalt vervolgens in een soort monoloog die alleen gebaseerd is op aannames over wat ik vind en denk.
Erg zwak.

Hawa
26-09-07, 15:09
Je qoute 1 zinnetje van mij en vervalt vervolgens in een soort monoloog die alleen gebaseerd is op aannames over wat ik vind en denk.
Erg zwak.

Je hebt gelijk. Ik geef toe, ik behoor bij het zwakke geslacht.
Dat zijn bij mij emoties, die ik gelijk al uit naar jou toe, maar jij bent ook maar een mens, en weet het ook niet altijd.
Wie weet het wel dan?
Ik weet het ook niet.
Ik woon niet in Afghanistan.
Ik ken wel Afghanse vrienden, die zitten hier ook maar hun tijd te verdoen met zware werk, en rare grapjes van de Nederlanders.
Ook en vriend die daar gevochten heeft.
Ik heb die vriend die boek nog meegegeven van die journalist Hassan:De Taliban!
Nu is het boek populair, en die journalist wordt ook om advies gevraagd.
Hij zegt: Nederlanders zijn veel te slap, en daar speelt de Taliban op in.
We willen daar het goede doen, scholen opzetten, en de vrouwen naar een farsoenlijk vrouwenziekenhuis gaan sturen, maar de Taliban breekt alles af, en maakt iedereen kapot, ook vrouwen met een burqa die slaan ze hun hoofden wel af.
Maar de Taliban opereren uit het grens gebied Pakistan, het ribale gebiedt,waarmen vrouwen gewoonweg doodknuppelt, of hun grote liefde onthoofd.
Pakistan is een onstabiel en corrupt regiem,die zkaen doet met Bush.
Die madrassa scholen, heb ik al eerder overgeschreven,is uiteindelijk een gedoog van de Engelse bezetters, en nu zijn madrassa scholen, de kweekvijver, om terroristische aanvallen uit te gaan voeren.
Dan heeft Taliban ook wel gelijk, je kan niet vechten tegen een grote macht. Daarom maar deze kwade oplossingen, met alle gevolgen vandien.
Ik denk dat dialoog belangrijk kan zijn, maar volgens het westen, wil die Taliban geen dialoog, maar alleen maar propaganda tegen het westen, en ook hier in het westen roet in het eten gaan gooien.
Je kan wel een referendum doen, maar de meeste inwoners kunnen niet lezen en schrijven.
En Afghaistan heeft nog nooit een hoge pet opgezet, vooral niet voor die klote buurland Pakistan.
Dus Pakistan aanpakken,en die corrupte leider, die Musharraf, afzetten, maar Pakistan is een kernmacht, net zoals buurland India.
Het wiswassen van geld, vooral Alquaida, en anderen,werd uitgevoerd in pakistan.
Daar is ook Khalid Scheik Mohammed gearressteerd, door de CIA.
Die weer connecties heeft gehad, zegt men, met het westen.
Maar dit ging over gif gassen, en het vermoorden van onschuldige mensen door gifgassen.
Dit was in die tijden van 9-11-01.
We zijn niks wijzer geworden, hun geld is wel bevroren, maar men gaat des temeer mensen ontvoeren, om die finaciering rond te gaan krijgen,om die heilige jihad maar te kunnen en blijven voeren.
Als ik zie hoeveel kinderen, jonge jongens, in die kampen zitten, dan denk ik,daar moeten regeringen in gaan grijpen, en voor iedereen een verbod in gaan stellen, om naar Pakistan te gaan, of die buurlanden ervan.
Die kweekvijver is er, en er wordt echter niks aan gedaan, en dat vind ik erg.
Het is net zoals met Irak, ze blijven die land lastig vallen,uit welke hoek het komt, weet geen enkele begaafde sukkel.
Nouja, het makkelijkste is Iran en Syrie de schuld te gaan geven, dat zijn de twee zonde bokken, op het grote politieke spektakel.
Maar Afghanistan moet vrij, en goede land worden,maar hoe?
Volg je de problematiek in Birma ook?
Het meest corrupte land ter wereld?
Waar de Monnikken blootvloets naar vrede strijden?
Blootvoets.
Iedereen schreeuwt steen en been, Engeland, Europa, en zelf heer Bush.
Maar is dit niet met twee maten meten.
Volkeren die worden onderdrukt?
Maar het is maar door welke bril je kijkt, het is allemaal corruptie van het lamlendige geld, en vooral de beleggingsbeursen,die de dollar steil houden, en waar de bewoners van Amerika uit hun eigen huizen worden gezet, door die klote geld.
Het is allemaal hetzelfde, geen geld, geen huis, geen weerwoord,dictators genoeg dus, en een referendum, wordt ook in de PVDA niet in Dank afgenomen, dat zijn dan weer die overlopers naar de SP.
Achja, super,het is vechten tegen de bierkaai.
Als je hier de mensen domhoud, en vooral in de zorg, en vooral het oplettende vingertje wilt invoeren, blijft er van dit land ook niks meer over, en veranderen we met zijn allen in onmensen....
Als je in het leger zit, als een man of een vrouw,een keleurrijk leger, die vol goede moed gaan strijden, voor verbeteringen in die land, is dat dus een wassen neus.
We komen allemaal bedrogen uit, en we leveren niks bij, aan al die vredelievende woorden,daar is de grote Politiek te beroerd voor, die gunnen mensen niks.
Het afkraken in de marge,het bedweteren,het oeverloos herhalen,hoelang zal het dan duren voordat er echt Vrede zal zijn.

super ick
26-09-07, 20:15
Geplaatst door Hawa
Je qoute 1 zinnetje van mij en vervalt vervolgens in een soort monoloog die alleen gebaseerd is op aannames over wat ik vind en denk.
Erg zwak.

Je hebt gelijk. Ik geef toe, ik behoor bij het zwakke geslacht.
Dat zijn bij mij emoties, die ik gelijk al uit naar jou toe, maar jij bent ook maar een mens, en weet het ook niet altijd.
Wie weet het wel dan?
Ik weet het ook niet.
Ik woon niet in Afghanistan.
Ik ken wel Afghanse vrienden, die zitten hier ook maar hun tijd te verdoen met zware werk, en rare grapjes van de Nederlanders.
Ook en vriend die daar gevochten heeft.
Ik heb die vriend die boek nog meegegeven van die journalist Hassan:De Taliban!
Nu is het boek populair, en die journalist wordt ook om advies gevraagd.
Hij zegt: Nederlanders zijn veel te slap, en daar speelt de Taliban op in.
We willen daar het goede doen, scholen opzetten, en de vrouwen naar een farsoenlijk vrouwenziekenhuis gaan sturen, maar de Taliban breekt alles af, en maakt iedereen kapot, ook vrouwen met een burqa die slaan ze hun hoofden wel af.
Maar de Taliban opereren uit het grens gebied Pakistan, het ribale gebiedt,waarmen vrouwen gewoonweg doodknuppelt, of hun grote liefde onthoofd.
Pakistan is een onstabiel en corrupt regiem,die zkaen doet met Bush.
Die madrassa scholen, heb ik al eerder overgeschreven,is uiteindelijk een gedoog van de Engelse bezetters, en nu zijn madrassa scholen, de kweekvijver, om terroristische aanvallen uit te gaan voeren.
Dan heeft Taliban ook wel gelijk, je kan niet vechten tegen een grote macht. Daarom maar deze kwade oplossingen, met alle gevolgen vandien.
Ik denk dat dialoog belangrijk kan zijn, maar volgens het westen, wil die Taliban geen dialoog, maar alleen maar propaganda tegen het westen, en ook hier in het westen roet in het eten gaan gooien.
Je kan wel een referendum doen, maar de meeste inwoners kunnen niet lezen en schrijven.
En Afghaistan heeft nog nooit een hoge pet opgezet, vooral niet voor die klote buurland Pakistan.
Dus Pakistan aanpakken,en die corrupte leider, die Musharraf, afzetten, maar Pakistan is een kernmacht, net zoals buurland India.
Het wiswassen van geld, vooral Alquaida, en anderen,werd uitgevoerd in pakistan.
Daar is ook Khalid Scheik Mohammed gearressteerd, door de CIA.
Die weer connecties heeft gehad, zegt men, met het westen.
Maar dit ging over gif gassen, en het vermoorden van onschuldige mensen door gifgassen.
Dit was in die tijden van 9-11-01.
We zijn niks wijzer geworden, hun geld is wel bevroren, maar men gaat des temeer mensen ontvoeren, om die finaciering rond te gaan krijgen,om die heilige jihad maar te kunnen en blijven voeren.
Als ik zie hoeveel kinderen, jonge jongens, in die kampen zitten, dan denk ik,daar moeten regeringen in gaan grijpen, en voor iedereen een verbod in gaan stellen, om naar Pakistan te gaan, of die buurlanden ervan.
Die kweekvijver is er, en er wordt echter niks aan gedaan, en dat vind ik erg.
Het is net zoals met Irak, ze blijven die land lastig vallen,uit welke hoek het komt, weet geen enkele begaafde sukkel.
Nouja, het makkelijkste is Iran en Syrie de schuld te gaan geven, dat zijn de twee zonde bokken, op het grote politieke spektakel.
Maar Afghanistan moet vrij, en goede land worden,maar hoe?
Volg je de problematiek in Birma ook?
Het meest corrupte land ter wereld?
Waar de Monnikken blootvloets naar vrede strijden?
Blootvoets.
Iedereen schreeuwt steen en been, Engeland, Europa, en zelf heer Bush.
Maar is dit niet met twee maten meten.
Volkeren die worden onderdrukt?
Maar het is maar door welke bril je kijkt, het is allemaal corruptie van het lamlendige geld, en vooral de beleggingsbeursen,die de dollar steil houden, en waar de bewoners van Amerika uit hun eigen huizen worden gezet, door die klote geld.
Het is allemaal hetzelfde, geen geld, geen huis, geen weerwoord,dictators genoeg dus, en een referendum, wordt ook in de PVDA niet in Dank afgenomen, dat zijn dan weer die overlopers naar de SP.
Achja, super,het is vechten tegen de bierkaai.
Als je hier de mensen domhoud, en vooral in de zorg, en vooral het oplettende vingertje wilt invoeren, blijft er van dit land ook niks meer over, en veranderen we met zijn allen in onmensen....
Als je in het leger zit, als een man of een vrouw,een keleurrijk leger, die vol goede moed gaan strijden, voor verbeteringen in die land, is dat dus een wassen neus.
We komen allemaal bedrogen uit, en we leveren niks bij, aan al die vredelievende woorden,daar is de grote Politiek te beroerd voor, die gunnen mensen niks.
Het afkraken in de marge,het bedweteren,het oeverloos herhalen,hoelang zal het dan duren voordat er echt Vrede zal zijn.

Het probleem met die Taliban was al in Afganistan voordat NAVO daar 1 voet zette. Gruwelijk gewelddadig hebben ze daar huis gehouden. De detail heb jij al aardig weer gegeven.
Bovendien werden er terroristen getraind die later in het westen ingezet werden. Dat werd luid en duidelijk uitgedragen en moest bijna wel tot een reactie leiden (lijden?).
Nu gaan er stemmen op om te onderhandelen met de Taliban. Daar is wel een beetje laat voor, maar wie weet.
Als er helemaal niets gebeurt was waren ze nog bezig vrouwen tot beesten te degenereren en de gehele bevolking aan het onderdrukken.
Er is al veel veranderd maar het is 5 stappen vooruit om er daarna weer 3 achteruit te doen. Ik ben echt bang voor het Afgaanse volk dat het westen de inspanning niet op kan brengen.
Het probleem is dat de Afgaanse strijdkrachten het gebied dat veilig gemaakt wordt moet stabiliseren maar er komen te weinig Afgaanse troepen. Als de Nederlanders dus weer verder trekken komt de Taliban weer uit haar hol om iedereen die meegewerkt heeft gruwelijk te straffen. Zo krijg je dus nooit steun van de bevolking. Die weten dat de Taliban toch weer komt.
De opium is helaas een inkomstenbron voor de criminelen uit de tribalerea dat ze niet zullen laten schieten.
Misschien wordt het wel te soft aangepakt en moeten ze de opiumoogst jaar na jaar platbranden of gooien vanuit de lucht.
Wellicht neemt de interesse dan af, als ze zien dat het geen nut meer heeft.

Ik volg de gebeurtenissen in Birma en hoop dat het niet te erg uit de hand loopt. De mensenrechten worden daar ook met voeten getreden. nternationale dreiging gaat er niet vanuit. Daarom probeert de in internationale gemeenschap het op te lossen met sancties. Die treffen altijd de bevolking harder dan de machthebbers.

mark61
26-09-07, 21:19
Geplaatst door super ick
Ik volg de gebeurtenissen in Birma en hoop dat het niet te erg uit de hand loopt. De mensenrechten worden daar ook met voeten getreden. nternationale dreiging gaat er niet vanuit. Daarom probeert de in internationale gemeenschap het op te lossen met sancties. Die treffen altijd de bevolking harder dan de machthebbers.

Hoorde vandaag discussie op BBC. Aung San Suu Kyi vindt dat Total moet oppleuren; een andere oppositieklant had liever Total dan het Chinese of Indiase equivalent, die helemaal niet door de (westerse) publieke opinie te beïnvloeden zijn.

Intussen is India geswitcht van pro-democratiekamp naar zorgvuldig mond houden, India's economische belangen in Myanmar worden steeds groter.

Ik stel voor dat Bush er nog es een blik soldaten en de halve vloot tegenaan gooit. Waarom rolt ie niet meteen heel Zuid-Azië op? Oh ja, dat hadden ze al een keer geprobeerd :hihi:

Hawa
28-09-07, 18:05
Hoorde vandaag discussie op BBC. Aung San Suu Kyi vindt dat Total moet oppleuren; een andere oppositieklant had liever Total dan het Chinese of Indiase equivalent, die helemaal niet door de (westerse) publieke opinie te beïnvloeden zijn.

dAT KAN NIET, ZIJ HEEFT GEEN RECHT VAN SPREKEN..

Propoganda....

Het is al erg genoeg, dat dit gedoogd wordt, en die Balkenende maar strijden, met zwaard! Inscha Allah!