PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse militairen bekennen mishandeling 6 homo's.



Qaiys
26-06-07, 23:29
Militairen molesteren zes homo’s

Door ANNELIEKE DIJKSTRA

ROTTERDAM - Vijf militairen hebben bekend zes mannen te hebben mishandeld op parkeerplaats ’t Ginkelse Zand aan de A12 tussen Ede en Arnhem. Die plek staat bekend als homo-ontmoetingsplaats. De vijf zijn aangehouden en inmiddels geschorst. De mishandelingen vonden plaats op 10 en 11 juni.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00116/militair_116109h.jpg
ARCHIEFFOTO ANP

Het is de tweede keer in korte tijd dat Defensie in verlegenheid wordt gebracht door wangedrag van haar personeel. In mei werden negen militairen van de kazerne Oirschot opgepakt na het mishandelen van een 28-jarige zwerver in Eindhoven.

De marechaussee, die de zaak in Ede onderzoekt, wil niet zeggen waarom de mishandelingen plaatsvonden. De zaak kwam bij toeval aan het licht. Eén van de verdachte militairen werd aangehouden wegens verboden wapenbezit en vertelde vervolgens van de mishandelingen. ,,Er waren toen nog geen aangiftes binnen van de slachtoffers,’’ zegt René Klaassen van de marechaussee. ,,Toen de andere vier militairen bekenden hebben we op de parkeerplaats flyers uitgedeeld waarin we mensen opriepen zich te melden. Daaruit rolde tot nu toe één aangifte.’’ Het vijftal zal zich voor de militaire rechtbank in Arnhem moeten verantwoorden.

http://www.ad.nl/binnenland/article1465213.ece

Qaiys
28-06-07, 11:37
Raar, geen reakties van autochtonen en homo's.

Tomas
28-06-07, 11:41
Heb je eindelijk autochtone helden gevonden?

knuppeltje
28-06-07, 11:44
Geplaatst door Qaiys
Raar, geen reakties van autochtonen en homo's.

Ik denk dat de poetsvrouw ook hier is geweest, bij sommige ander topics ook.

Qaiys
28-06-07, 11:50
Als Marokkanen bij betrokken zijn dan zijn de reakties van de autochtonen zo betrokken en zo serieus. Maar als autochtonen erbij betrokken zijn dan wordt het weggewoven met zogenaamde grapjes etc..

illmatik
28-06-07, 11:50
Geplaatst door Tomas
Heb je eindelijk autochtone helden gevonden?

Je moet toegeven, de schaarste geeft wel te denken.

John61
28-06-07, 11:56
Geplaatst door Qaiys
Raar, geen reakties van autochtonen en homo's.


Is ook niet nodig, de zaak is in onderzoek genomen en wordt niet doodgezwegen. Dit in tegenstelling tot andere berichten elders op dit forum.

Qaiys
28-06-07, 12:19
Geplaatst door John61
Is ook niet nodig, de zaak is in onderzoek genomen en wordt niet doodgezwegen. Dit in tegenstelling tot andere berichten elders op dit forum.

Zie de topic van marokkanen jagen op homo's. Daar zijn geneens bewijzen voor maar staan de autochtonen meteen klaar om de Marokkaanse gemeenschap te criminaliseren. Nu het leden zijn van de nederlandse leger hoor ik niets van enige verontwaardiging.

Coolassprov MC
28-06-07, 12:41
Geplaatst door Qaiys
Zie de topic van marokkanen jagen op homo's. Daar zijn geneens bewijzen voor maar staan de autochtonen meteen klaar om de Marokkaanse gemeenschap te criminaliseren. Nu het leden zijn van de nederlandse leger hoor ik niets van enige verontwaardiging.

doodzwijgen?

Coolassprov MC
28-06-07, 12:44
Geplaatst door John61
Is ook niet nodig, de zaak is in onderzoek genomen en wordt niet doodgezwegen. Dit in tegenstelling tot andere berichten elders op dit forum.

Het lijkt me een ernstigere zaak aangezien mannetjes die ons zouden moeten beschermen tegen geweld aan het poten rammen slaan middel onze belastinggelden.

John61
28-06-07, 12:51
Geplaatst door Coolassprov MC
Het lijkt me een ernstigere zaak aangezien mannetjes die ons zouden moeten beschermen tegen geweld aan het poten rammen slaan middel onze belastinggelden.

In alle gevallen is geweld tegen anderen en dus ook homo's ernstig.

Het verschil is echter dat tegen de militairen een onderzek loopt en er een gerede kans is dat zij hun straf niet ontlopen. Maar geldt dat ook voor andere daders, ook voor degene met een andere culturele afkomst.

De daders verspillen in alle gevallen belastinggeld. Denk aan vernielingen, kosten ziekenzorg, werkverzuim etc.

Jij en Qais nemen het de autochtonen kwalijk dat ze niet reageren. Maar geldt hetzelfde niet voor jullie. Ook jullie zijn er als de kippen bij. Wat dat betreft passen jullie prima bij een Super Ick. Met dat verschil dat een Super Ick nog enigszins in toom wordt gehouden door beheer, en jullie geen belemmeringen in de weg worden gelegd.

Dus niet zo klagen svp, jullie hebben hier op dit forum meer rechten dan de gemiddelde autochtoon. Dus eigenlijk niet zo verwonderlijk dat zij het in bepaalde topics laten afweten. Zij worden niet beschermd tegen jullie kwaardaardige aanvallen. Jullie worden echter wel beschermd tegen hun kwaadaardige aanvallen.

Qaiys
28-06-07, 12:57
Geplaatst door John61
In alle gevallen is geweld tegen anderen en dus ook homo's ernstig.

Het verschil is echter dat tegen de militairen een onderzek loopt en er een gerede kans is dat zij hun straf niet ontlopen. Maar geldt dat ook voor andere daders, ook voor degene met een andere culturele afkomst.

De daders verspillen in alle gevallen belastinggeld. Denk aan vernielingen, kosten ziekenzorg, werkverzuim etc.

Jij en Qais nemen het de autochtonen kwalijk dat ze niet reageren. Maar geldt hetzelfde niet voor jullie. Ook jullie zijn er als de kippen bij. Wat dat betreft passen jullie prima bij een Super Ick. Met dat verschil dat een Super Ick nog enigszins in toom wordt gehouden door beheer, en jullie geen belemmeringen in de weg worden gelegd.

Dus niet zo klagen svp, jullie hebben hier op dit forum meer rechten dan de gemiddelde autochtoon. Dus eigenlijk niet zo verwonderlijk dat zij het in bepaalde topics laten afweten. Zij worden niet beschermd tegen jullie kwaardaardige aanvallen. Jullie worden echter wel beschermd tegen hun kwaadaardige aanvallen.

Beweer je dan dat als de daders marokkaans zijn er geen onderzoek geopend wordt? Dan juist breekt de hel los in de media en politiek.

Bij reageren gaat het om dat als de daders autochtonen zijn er lacherig en/of niet gereageerd wordt maar alks het marokkanen zijn dan breekt de hel los.

Zie het verschil tussen jouw reaktie hier en je reaktie op ''marokkanen jagen op homos''

illmatik
28-06-07, 13:03
Geplaatst door Qaiys
Beweer je dan dat als de daders marokkaans zijn er geen onderzoek geopend wordt? Dan juist breekt de hel los in de media en politiek.

Bij reageren gaat het om dat als de daders autochtonen zijn er lacherig en/of niet gereageerd wordt maar alks het marokkanen zijn dan breekt de hel los.

Zie het verschil tussen jouw reaktie hier en je reaktie op ''marokkanen jagen op homos''

Vergeet de veelal nutteloze Kamervragen door de PVV a € 1800,- p/stuk niet.

John61
28-06-07, 13:11
Geplaatst door Qaiys
Beweer je dan dat als de daders marokkaans zijn er geen onderzoek geopend wordt? Dan juist breekt de hel los in de media en politiek.

Bij reageren gaat het om dat als de daders autochtonen zijn er lacherig en/of niet gereageerd wordt maar alks het marokkanen zijn dan breekt de hel los.

Zie het verschil tussen jouw reaktie hier en je reaktie op ''marokkanen jagen op homos''

Zie vooral je eigen reacties en nieuwe topics die je opent en dan vooral de koppen die je erboven zet :rolleyes: .

Maar van mij mag het, hoor. Elk dorp heeft zo z'n eigen dorpsgek. :zwaai:

Qaiys
28-06-07, 13:14
Geplaatst door John61
Zie vooral je eigen reacties en nieuwe topics die je opent en dan vooral de koppen die je erboven zet :rolleyes: .

Maar van mij mag het, hoor. Elk dorp heeft zo z'n eigen dorpsgek. :zwaai:

Wat moet ik zien?

Slinger
28-06-07, 14:23
Over een afzonderlijk geval discussieer je minder gauw dan wanneer je een patroon ziet...

John61
28-06-07, 14:26
Geplaatst door Qaiys
Wat moet ik zien?

Wanneer ik lach tegen een voorbijganger op straat, geeft dat meestal een lach terug.
Werp ik een boze blik op een voorbijganger, kan deze blik wellicht terugverwachten.

De manier waarop jij je topics van titels voorziet, wekt bepaalde reacties op. Een zinnige discussie is dan bij voorbaat uitgesloten.
Als je uitgangspunt het voeren van een zinnige discussie is, dan raad ik je aan je topictitels te wijzigen.
Wil je echter geen zinnige discussie voeren maar alleen provoceren, ga dan vooral zo door.

De wereld zit vol met vervelende mensen, die verander je toch niet. Jij hebt wel de keus om je bij hun aan te sluiten of om je eigen weg te gaan.

Qaiys
28-06-07, 14:32
Geplaatst door John61
Wanneer ik lach tegen een voorbijganger op straat, geeft dat meestal een lach terug.
Werp ik een boze blik op een voorbijganger, kan deze blik wellicht terugverwachten.

De manier waarop jij je topics van titels voorziet, wekt bepaalde reacties op. Een zinnige discussie is dan bij voorbaat uitgesloten.
Als je uitgangspunt het voeren van een zinnige discussie is, dan raad ik je aan je topictitels te wijzigen.
Wil je echter geen zinnige discussie voeren maar alleen provoceren, ga dan vooral zo door.

De wereld zit vol met vervelende mensen, die verander je toch niet. Jij hebt wel de keus om je bij hun aan te sluiten of om je eigen weg te gaan.

Wat is er mis met de titel van deze topic?

John61
28-06-07, 14:46
Het heeft te maken met de onderwerpen die je uitkiest en de titels die je erboven zet. Dit artikel zou jij niet geplaatst hebben wanneer marokkaanse jongeren 6 homo´s in elkaar geslagen zouden hebben.

De media hebben er een handje van om vooral moslims negatief in het nieuws te zetten, ben zelf afkomstig uit een islamitisch land, dus ik weet hoe het voelt. Maar in dezelfde media worden niet alleen moslims negatief afgebeeld.

Heb inmiddels aardig wat rondgetrokken en overal valt me hetzelfde op. In alle culturen trekken mensen het liefst op met mensen van hun eigen komaf. Dat schept een band. Ik vind dus dat je het Nederlanders niet kwalijk kunt nemen dat ze meer naar elkaar toetrekken. Het is namelijk geen Nederlandse reactie, maar een menselijke. Het is een reactie die de gemiddelde Marokkaan ook laat zien.

Maar door vriendelijk te blijven en respect en begrip te hebben voor anderen, valt het me op dat ik datzelfde veelal terugkrijg. En tuurlijk er is een groep die niets te maken willen hebben met mensen die er islamitisch uitzien, maar aan die groep besteed ik geen energie meer. Ze zijn te vastgeroest en durven niet verder te kijken.

Qaiys
28-06-07, 14:54
Geplaatst door John61
Het heeft te maken met de onderwerpen die je uitkiest en de titels die je erboven zet. Dit artikel zou jij niet geplaatst hebben wanneer marokkaanse jongeren 6 homo´s in elkaar geslagen zouden hebben.

De media hebben er een handje van om vooral moslims negatief in het nieuws te zetten, ben zelf afkomstig uit een islamitisch land, dus ik weet hoe het voelt. Maar in dezelfde media worden niet alleen moslims negatief afgebeeld.

Heb inmiddels aardig wat rondgetrokken en overal valt me hetzelfde op. In alle culturen trekken mensen het liefst op met mensen van hun eigen komaf. Dat schept een band. Ik vind dus dat je het Nederlanders niet kwalijk kunt nemen dat ze meer naar elkaar toetrekken. Het is namelijk geen Nederlandse reactie, maar een menselijke. Het is een reactie die de gemiddelde Marokkaan ook laat zien.

Maar door vriendelijk te blijven en respect en begrip te hebben voor anderen, valt het me op dat ik datzelfde veelal terugkrijg. En tuurlijk er is een groep die niets te maken willen hebben met mensen die er islamitisch uitzien, maar aan die groep besteed ik geen energie meer. Ze zijn te vastgeroest en durven niet verder te kijken.

Je geeft geen reden op waarom ik mijn topics en topictitels niet zelf mag uitkiezen?

Ik toon wederom aan dat als Marokkanen daders zijn autochtonen het wel erg vind maar als het autochtonen zijn dan intresseert het ze niet, dan gaan ze zeiken over topictitels en keuze van het onderwerp.

Baddha
28-06-07, 14:56
Geplaatst door Qaiys
Je geeft geen reden op waarom ik mijn topics en topictitels niet zelf mag uitkiezen?

Ik toon wederom aan dat als Marokkanen daders zijn autochtonen het wel erg vind maar als het autochtonen zijn dan intresseert het ze niet, dan gaan ze zeiken over topictitels en keuze van het onderwerp.

Probeer eens normale titels te gebruiken en zie of het verschil maakt.

Qaiys
28-06-07, 14:58
Geplaatst door Baddha
Probeer eens normale titels te gebruiken en zie of het verschil maakt.

Wat is er niet normaal aan deze titel?

Baddha
28-06-07, 15:02
Geplaatst door Qaiys
Wat is er niet normaal aan deze titel?

Met deze is precies niets mis, maar je hebt een lange rij aan berichten ingezet waarbij het je naar eigen zeggen ging om provoceren. Dan neemt men op den duur heel normale berichten als deze (als je het onderwerp normaal mag noemen) niet meer serieus puur omdat ze van jouw hand zijn.

Qaiys
28-06-07, 15:18
Geplaatst door Baddha
Met deze is precies niets mis, maar je hebt een lange rij aan berichten ingezet waarbij het je naar eigen zeggen ging om provoceren. Dan neemt men op den duur heel normale berichten als deze (als je het onderwerp normaal mag noemen) niet meer serieus puur omdat ze van jouw hand zijn.

Al mijn titels dekken de inhoud van het bericht. je bedoelt dat ik teveel topics geopend heb met autochtonen als daders van sexuele delicten? Ja dat is voor mij heel makkelijk, elke dag vind ik wel een paar topics waar nederlanders daders zijn van sexuele delicten. Idem dito met berichten waar Nederlandse jongeren voor overlast zorgen.

Ja dan heb ik er genoeg van dat de autochtonen alleen bezig zijn met marokkanen over één kam te scheren en op grond van een marokkaanse dader, en/of vermeende dader de Marokkaanse cultuur aanpakken. Met de rits topics waar de autochtonen de dader zijn wil ik dan zien of dezelfde conclusies die over marokkanen als volk en hun cultuur ook bij de nederlandse cultuur worden getrokken.

Natuurlijk gebeurt dat niet, wat voor mij een bewijs is dat vele autochtonen gewoon dom of hypocriet zijn.

En over de irritaties, tonen de andere zogenaamde normale autochtonen vrijwel nooit hun afkeer van de discussies die jaar in jaar uit over dezelfde negatieve onderwerpen gaan aangaande moslims en marokkanen.

Baddha
28-06-07, 15:32
Geplaatst door Qaiys
Al mijn titels dekken de inhoud van het bericht. je bedoelt dat ik teveel topics geopend heb met autochtonen als daders van sexuele delicten? Ja dat is voor mij heel makkelijk, elke dag vind ik wel een paar topics waar nederlanders daders zijn van sexuele delicten. Idem dito met berichten waar Nederlandse jongeren voor overlast zorgen.

Dat je titels meestal (zeker niet altijd) feitelijk juist zijn wil nog niet zeggen dat ze niet zwaar gekleurd zijn door jouw mening danwel je poging te provoceren.

Het is juist dat je er zeer doelbewust op uit bent om autochtonen en westerlingen zwart te maken dat men je berichten niet serieus neemt. Het is niet bepaald zo dat men niet doorheeft wat je probeert te doen hoor.

En wat men verder tegenstaat is dat je probeert je punt te maken over de rug van de ellende van anderen.

John61
28-06-07, 15:46
Geplaatst door Qaiys
Je geeft geen reden op waarom ik mijn topics en topictitels niet zelf mag uitkiezen?

Ik toon wederom aan dat als Marokkanen daders zijn autochtonen het wel erg vind maar als het autochtonen zijn dan intresseert het ze niet, dan gaan ze zeiken over topictitels en keuze van het onderwerp.



Toon maar aan waar ik heb gezegd dat jij niet zelf je eigen topictitels mag uitkiezen.Ik stel dat je een keuze hebt. Jij gaat uit van het negatieve van de autochtone westerse mens. Je zult negativiteit terugontvangen. Wanneer jij daar geen moeite mee hebt, prima jongen. Ga zo door.

In tegenstelling tot jouw persoon, zijn er hier genoeg autochtone prikkers die het aandurven om te reageren op berichten waarin de daders autochtonen zijn. Die prikkers tonen karakter, en dat kan ik van jou niet zeggen. Nadeel is alleen dat jij het vooroordeel bevestigt dat moslims niet tegen kritiek kunnen.

Maar ga rustig door met het posten van je berichten zoals je tot nu toe doet. Karakters kun je niet veranderen, hooguit een beetje bijschaven. En bij sommige lukt dat bijschaven niet, die zijn teveel met hun eigen persoontje bezig, waardoor ze volkomen los zijn komen te staan van de realiteit.

John61
28-06-07, 15:47
Geplaatst door Baddha

En wat men verder tegenstaat is dat je probeert je punt te maken over de rug van de ellende van anderen.

Helaas, maar waar getypeerd.

Qaiys
28-06-07, 15:49
Geplaatst door Baddha
Dat je titels meestal (zeker niet altijd) feitelijk juist zijn wil nog niet zeggen dat ze niet zwaar gekleurd zijn door jouw mening danwel je poging te provoceren. Het is juist dat je er zeer doelbewust op uit bent om autochtonen en westerlingen zwart te maken dat men je berichten niet serieus neemt. Het is niet bepaald zo dat men niet doorheeft wat je probeert te doen hoor.

Ja dan heb ik er genoeg van dat de autochtonen alleen bezig zijn met marokkanen over één kam te scheren en op grond van een marokkaanse dader, en/of vermeende dader de Marokkaanse cultuur aanpakken. Met de rits topics waar de autochtonen de dader zijn wil ik dan zien of dezelfde conclusies die over marokkanen als volk en hun cultuur ook bij de nederlandse cultuur worden getrokken.

Natuurlijk gebeurt dat niet, wat voor mij een bewijs is dat vele autochtonen gewoon dom of hypocriet zijn.

En over de irritaties, tonen de andere zogenaamde normale autochtonen vrijwel nooit hun afkeer van de discussies die jaar in jaar uit over dezelfde negatieve onderwerpen gaan aangaande moslims en marokkanen.

Als dat voor mij geldt, dan geldt dat idem dito voor de autochtonen.


En wat men verder tegenstaat is dat je probeert je punt te maken over de rug van de ellende van anderen.
Worden er dan geen punten gescoord achter de rug om van anderen door Marokkanen en moslims zwart te maken? Dat zullen de autochtonen elkaar hier niet verwijten.

John61
28-06-07, 15:57
Geplaatst door Qaiys
Ja dan heb ik er genoeg van dat de autochtonen alleen bezig zijn met marokkanen over één kam te scheren en op grond van een marokkaanse dader, en/of vermeende dader de Marokkaanse cultuur aanpakken. Met de rits topics waar de autochtonen de dader zijn wil ik dan zien of dezelfde conclusies die over marokkanen als volk en hun cultuur ook bij de nederlandse cultuur worden getrokken.

Natuurlijk gebeurt dat niet, wat voor mij een bewijs is dat vele autochtonen gewoon dom of hypocriet zijn.

En over de irritaties, tonen de andere zogenaamde normale autochtonen vrijwel nooit hun afkeer van de discussies die jaar in jaar uit over dezelfde negatieve onderwerpen gaan aangaande moslims en marokkanen.

Als dat voor mij geldt, dan geldt dat idem dito voor de autochtonen.


Worden er dan geen punten gescoord achter de rug om van anderen door Marokkanen en moslims zwart te maken? Dat zullen de autochtonen elkaar hier niet verwijten.


Dan let je kennelijk niet genoeg op! Je zoekt het verder maar uit. Je wil niets behalve lekker negatief zijn over autochtonen. Jongen, ga ervoor.
Ik ga maar weer eens wat nuttigs doen, teveel energie verspild aan hopeloze zaken.

Baddha
28-06-07, 15:59
Geplaatst door Qaiys
Ja dan heb ik er genoeg van dat de autochtonen alleen bezig zijn met marokkanen over één kam te scheren en op grond van een marokkaanse dader, en/of vermeende dader de Marokkaanse cultuur aanpakken. Met de rits topics waar de autochtonen de dader zijn wil ik dan zien of dezelfde conclusies die over marokkanen als volk en hun cultuur ook bij de nederlandse cultuur worden getrokken.

Je motivatie was me bekend, had je eerder al geuit. En wellicht verbaasd het je, maar ik ben het met je eens dat er een onbalans is in de berichtgeving en de reacties erop. Hopelijk is de Marokkanenhype heel snel over. Vrees helaas van niet.

Maar ik vind je spelletje niet kies en voel dus ook weinig behoefte om er aan mee te doen. Met mij waaschijnlijk vele anderen.


En over de irritaties, tonen de andere zogenaamde normale autochtonen vrijwel nooit hun afkeer van de discussies die jaar in jaar uit over dezelfde negatieve onderwerpen gaan aangaande moslims en marokkanen.

Ik kan op dit punt alleen voor mezelf spreken, maar ik geef al jaren tegengas op Fok! bij topics waar het weer eens prijsschieten is op Marokkanen, allochtonen of de islam. En nog steeds is het zo dat de rechtse blaters niet al te serieus worden genomen. Met voormannen als Wilders is dat ook niet moeilijk.


Worden er dan geen punten gescoord achter de rug om van anderen door Marokkanen en moslims zwart te maken? Dat zullen de autochtonen elkaar hier niet verwijten.

Dus dat is voor jou een vrijbrief om je tot dat niveau te verlagen en dan ben je ook nog verbaasd als men je niet serieus neemt?

Qaiys
28-06-07, 16:06
Geplaatst door Baddha
Je motivatie was me bekend, had je eerder al geuit. En wellicht verbaasd het je, maar ik ben het met je eens dat er een onbalans is in de berichtgeving en de reacties erop. Hopelijk is de Marokkanenhype heel snel over. Vrees helaas van niet.

Maar ik vind je spelletje niet kies en voel dus ook weinig behoefte om er aan mee te doen. Met mij waaschijnlijk vele anderen.

Zolang autochtonen dat spelletje hier kunnen spelen zal ik mijn activiteiten voortzetten. Het leuke is dat zulke discussies die je met mij voert over dit onderwerp niet met auctochtonen worden gevoerd, die mogen hun gang gaan hier op maroc.nl.


Dus dat is voor jou een vrijbrief om je tot dat niveau te verlagen en dan ben je ook nog verbaasd als men je niet serieus neemt?

Wat jij moet snappen is dat er bij een nieuwsbericht er altijd een dader en een slachtoffer is. Je ontkomt er niet aan. Het heeft dus niets met niveau verlagen te maken.

Baddha
28-06-07, 16:22
Geplaatst door Qaiys
Zolang autochtonen dat spelletje hier kunnen spelen zal ik mijn activiteiten voortzetten. Het leuke is dat zulke discussies die je met mij voert over dit onderwerp niet met auctochtonen worden gevoerd, die mogen hun gang gaan hier op maroc.nl.

Net zoals jij je gang mag gaan. Maar wie zijn toch die autochtonen die zo hatelijk tegenover Marokkanen staan en geen strobreed in de weg worden gelegd?


Wat jij moet snappen is dat er bij een nieuwsbericht er altijd een dader en een slachtoffer is. Je ontkomt er niet aan. Het heeft dus niets met niveau verlagen te maken.

Jij maakt Marokkanen het slachtoffer bij een bericht over verkrachte kinderen. Wat mij betreft is dat een laag niveau.

Qaiys
28-06-07, 16:33
Geplaatst door Baddha
Net zoals jij je gang mag gaan. Maar wie zijn toch die autochtonen die zo hatelijk tegenover Marokkanen staan en geen strobreed in de weg worden gelegd?

Natuurlijk zal ik mijn gang gaan daar gaat het niet om. Vrijwel alle autochtonen doen mee met het scheren van marokkanen en moslims over één kam. Daar mogen ze van mij gerust mee doorgaan maar ze moeten niet gaan janken als zij zelf op de korrel worden genomen.


Jij maakt Marokkanen het slachtoffer bij een bericht over verkrachte kinderen. Wat mij betreft is dat een laag niveau. Dat moet je beter uitleggen want ik snap je niet.

Baddha
28-06-07, 16:44
Geplaatst door Qaiys
Natuurlijk zal ik mijn gang gaan daar gaat het niet om. Vrijwel alle autochtonen doen mee met het scheren van marokkanen en moslims over één kam. Daar mogen ze van mij gerust mee doorgaan maar ze moeten niet gaan janken als zij zelf op de korrel worden genomen.

Wat bedoel je precies? Scheer je alle Marokkanen al over één kam als je in algemeenheden spreekt? Bijvoorbeeld: onder Marokkaanse jongens is er een bovengemiddelde schooluitval.


Dat moet je beter uitleggen want ik snap je niet.

Als jij in het kader van je missie om hypocrisie aan te tonen berichten gaat plaatsen over verkrachte kinderen, dan probeer je je punt te maken over de rug van die arme kinderen. Dat is wat ik bedoel. En sorry, daar heb ik geen respect voor.

Qaiys
28-06-07, 17:07
Geplaatst door Baddha
Wat bedoel je precies? Scheer je alle Marokkanen al over één kam als je in algemeenheden spreekt? Bijvoorbeeld: onder Marokkaanse jongens is er een bovengemiddelde schooluitval.

Wel als je de telkens de etnische afkomst, cultuur en geloof erbij betrekt terwijl onder andere allochtonen en arbeiderskinderen ook een hoger schooluitval dan het gemiddelde is.


Als jij in het kader van je missie om hypocrisie aan te tonen berichten gaat plaatsen over verkrachte kinderen, dan probeer je je punt te maken over de rug van die arme kinderen. Dat is wat ik bedoel. En sorry, daar heb ik geen respect voor.

Het gaat niet om de verkrachte kinderen maar over de verkrachters. Het argument dat er punten over de verkrachte kinderen wordt gemaakt wordt er alleen bij gehaald als de daders autochtonen zijn. Dat wordt niet aangekaart, dat maakt jou dan ook een hypocriet.

Baddha
28-06-07, 17:21
Geplaatst door Qaiys
Wel als je de telkens de etnische afkomst, cultuur en geloof erbij betrekt terwijl onder andere allochtonen en arbeiderskinderen ook een hoger schooluitval dan het gemiddelde is.

Ik ben met je eens dat er van een uitspraak niet iets stigmatiserends uit moet gaan. Dat zou iig niet de bedoeling moeten zijn. Maar je moet de feiten ook kunnen benoemen zoals ze zijn. Niemand wint er iets bij als je om politiek correct over te komen ook nog even cijfers benoemd die op dat moment niet relevant zijn.
De hoge schooluitval onder Marokkaanse jongens baart mij zorgen. Het verkleint hun kans op de arbeidsmarkt aanzienlijk.


Het gaat niet om de verkrachte kinderen maar over de verkrachters. Het argument dat er punten over de verkrachte kinderen wordt gemaakt wordt er alleen bij gehaald als de daders autochtonen zijn. Dat wordt niet aangekaart, dat maakt jou dan ook een hypocriet.

Dat bedoel ik dus. Jij maakt een punt over de afkomst van de verkrachter, maar ondertussen zijn er wel kleine kinderen verkracht. Hoe je het ook wendt of keert, dat is van een bedenkelijk niveau.

Dat ik dit erbij haal is niet omdat de dader autochtoon is, maar omdat jij er een punt mee wil maken. Op dit moment denk ik als ik een bericht van jouw hand zie vooral: "wat wil ie daar nou weer mee bewijzen?"

Qaiys
28-06-07, 17:30
Geplaatst door Baddha
Ik ben met je eens dat er van een uitspraak niet iets stigmatiserends uit moet gaan. Dat zou iig niet de bedoeling moeten zijn. Maar je moet de feiten ook kunnen benoemen zoals ze zijn. Niemand wint er iets bij als je om politiek correct over te komen ook nog even cijfers benoemd die op dat moment niet relevant zijn.
De hoge schooluitval onder Marokkaanse jongens baart mij zorgen. Het verkleint hun kans op de arbeidsmarkt aanzienlijk.

Maar dat is wel wat hier gebeurt en daar verzet ik mij tegen op mijn manier.


Dat bedoel ik dus. Jij maakt een punt over de afkomst van de verkrachter, maar ondertussen zijn er wel kleine kinderen verkracht. Hoe je het ook wendt of keert, dat is van een bedenkelijk niveau.

Dat ik dit erbij haal is niet omdat de dader autochtoon is, maar omdat jij er een punt mee wil maken. Op dit moment denk ik als ik een bericht van jouw hand zie vooral: "wat wil ie daar nou weer mee bewijzen?"

Er bestaat geen verkrachter/dader die geen slachtoffers maakt. Waarom breng je dat punt niet in als de dader een marokkaan of allochtoon is. Dat is het hypocriete ervan.

Als Marokkanen als daders worden voorgeschoteld waarom denken jullie dan nooit dat er punten worden gescoord ten koste van de slachtoffers?

Baddha
28-06-07, 17:55
Geplaatst door Qaiys
Er bestaat geen verkrachter/dader die geen slachtoffers maakt. Waarom breng je dat punt niet in als de dader een marokkaan of allochtoon is. Dat is het hypocriete ervan.

Als Marokkanen als daders worden voorgeschoteld waarom denken jullie dan nooit dat er punten worden gescoord ten koste van de slachtoffers?

Omdat ik in tegenstelling tot jou niet ieder bericht waarin Marokkanen als dader worden genoemd zie als een onderdeel van een lastercampagne. Van de berichten die jij plaatst weet ik dat het om een lastercampagne gaat.

Qaiys
28-06-07, 18:02
Geplaatst door Baddha
Omdat ik in tegenstelling tot jou niet ieder bericht waarin Marokkanen als dader worden genoemd zie als een onderdeel van een lastercampagne. Van de berichten die jij plaatst weet ik dat het om een lastercampagne gaat.

Als ik jullie een spiegel voorzet dan is het een lastercampagne maar als autochtonen lasterlijk reageren en berichten plaatsen dan is het geen lastercampagne. Mooi verhaal.

David
28-06-07, 18:03
Ik lees trouwens nergens in het artikel dat die Nederlandse militairen autochtonen zijn. Maar dat terzijde.

Qaiys
28-06-07, 18:06
Geplaatst door David
Ik lees trouwens nergens in het artikel dat die Nederlandse militairen autochtonen zijn. Maar dat terzijde.

Dan moet je je afvragen waarom dat er niet bijgezet wordt en waarom er in andere berichten wel Marokkanen erbij gezet worden.

David
28-06-07, 18:09
Geplaatst door Qaiys
Dan moet je je afvragen waarom dat er niet bijgezet wordt en waarom er in andere berichten wel Marokkanen erbij gezet worden.


Punt blijft dat we het niet weten.

Baddha
28-06-07, 18:16
Geplaatst door Qaiys
Als ik jullie een spiegel voorzet dan is het een lastercampagne maar als autochtonen lasterlijk reageren en berichten plaatsen dan is het geen lastercampagne. Mooi verhaal.

Ik zeg niet dat er geen lastercampagne tegen Marokkanen is. Wat ik zeg is dat ik niet ieder bericht over Marokkanen automatisch als onderdeel van die lastercampagne zie. Niet te voorbarig concluderen.

Qaiys
28-06-07, 18:25
Geplaatst door David
Punt blijft dat we het niet weten.

Als je er geen behoefte aan hebt om verder te denken dan zet je halverwege je punt, ik ga verder.

Punt is waarom wordt het bij marokkanen wel duidelijk neergezet en bij autochtonen niet?

Qaiys
28-06-07, 18:27
Geplaatst door Baddha
Ik zeg niet dat er geen lastercampagne tegen Marokkanen is. Wat ik zeg is dat ik niet ieder bericht over Marokkanen automatisch als onderdeel van die lastercampagne zie. Niet te voorbarig concluderen.

Maar mijn berichten zijn per definitie een lastercampagne zoals je stelt, dat is mijn punt waartegen ik ageer.

Baddha
28-06-07, 18:30
Geplaatst door Qaiys
Als je er geen behoefte aan hebt om verder te denken dan zet je halverwege je punt, ik ga verder.

Punt is waarom wordt het bij marokkanen wel duidelijk neergezet en bij autochtonen niet?

Nu ben je echt aan het overdrijven. Moet er bij ieder bericht geplaatst worden of het om een autochtoon gaat?

Ik vind het op zich al onzin dat de herkomst wordt vermeld als daar geen aanleiding toe is.

Baddha
28-06-07, 18:31
Geplaatst door Qaiys
Maar mijn berichten zijn per definitie een lastercampagne zoals je stelt, dat is mijn punt waartegen ik ageer.

Euh ja, dat heb je zelf aangegeven. Of bevalt mijn kwalificatie je niet?

David
28-06-07, 18:47
Geplaatst door Qaiys
Als je er geen behoefte aan hebt om verder te denken dan zet je halverwege je punt, ik ga verder.

Punt is waarom wordt het bij marokkanen wel duidelijk neergezet en bij autochtonen niet?


Tja, Schaap, wat dat betreft zitten we in hetzelfde schuitje. De seksuele geaardheid van betrokkenen wordt ook altijd alleen maar vermeld als het niet om hetero's gaat.

Slinger
28-06-07, 18:57
Geplaatst door Qaiys
Als je er geen behoefte aan hebt om verder te denken dan zet je halverwege je punt, ik ga verder.

Punt is waarom wordt het bij marokkanen wel duidelijk neergezet en bij autochtonen niet?

Omdat de waarheid gezegd mag worden.

Baddha
28-06-07, 19:00
Geplaatst door Slinger
Omdat de waarheid gezegd mag worden.

Er is zoveel waar, maar is dat dan een aanleiding om het er ook maar bij te zetten?

Man_Ray
28-06-07, 19:02
Geplaatst door Baddha
Nu ben je echt aan het overdrijven. Moet er bij ieder bericht geplaatst worden of het om een autochtoon gaat?

Ik vind het op zich al onzin dat de herkomst wordt vermeld als daar geen aanleiding toe is.

Ik denk niet dat Schaap overdrijft. (Al haalt hij het wel tot vervelens toe aan op dit forum, maar het klopt wel.)

Het is een feit dat media de afkomst blijkbaar relevanter vinden als het over allochtonen gaat dan als het over autochtonen gaat in dit soort berichten.

Je leest nooit ergens 'de van oorsprong Belgische Belg' ofzo. Of 'de Nederlander van Nederlandse origine'.

David
28-06-07, 19:04
Geplaatst door Man_Ray
Ik denk niet dat Schaap overdrijft. (Al haalt hij het wel tot vervelens toe aan op dit forum, maar het klopt wel.)

Het is een feit dat media de afkomst blijkbaar relevanter vinden als het over allochtonen gaat dan als het over autochtonen gaat in dit soort berichten.

Je leest nooit ergens 'de van oorsprong Belgische Belg' ofzo. Of 'de Nederlander van Nederlandse origine'.


Je leest ook nooit "Hetero man timmert ex-echtgenote in d'r smoel."

Man_Ray
28-06-07, 19:05
Geplaatst door Slinger
Omdat de waarheid gezegd mag worden.

Da's geen antwoord.

mark61
28-06-07, 19:06
Geplaatst door Man_Ray
Je leest nooit ergens 'de van oorsprong Belgische Belg' ofzo. Of 'de Nederlander van Nederlandse origine'.

Zit een zeker statistisch element in. Bij geen vermelding denk je toch ech wel auto.

Baddha
28-06-07, 19:06
Geplaatst door Man_Ray
Ik denk niet dat Schaap overdrijft. (Al haalt hij het wel tot vervelens toe aan op dit forum, maar het klopt wel.)

Het is een feit dat media de afkomst blijkbaar relevanter vinden als het over allochtonen gaat dan als het over autochtonen gaat in dit soort berichten.

Je leest nooit ergens 'de van oorsprong Belgische Belg' ofzo. Of 'de Nederlander van Nederlandse origine'.

Als het relevant is moeten ze er vooral maar bij zetten dat het om een Hollander gaat, maar verder is er toch geen reden om herkomst te vermelden?

Slinger
28-06-07, 19:07
Geplaatst door Baddha
Er is zoveel waar, maar is dat dan een aanleiding om het er ook maar bij te zetten?

Het is een reactie op de politiek-correcte houding van de jaren negentig. In het kader van de multiculturele samenleving moest heel veel verzwegen worden. Op een gegeven moment kreeg men daar schoon genoeg van. Velen namen zich voor in het vervolg de waarheid te schrijven.

Baddha
28-06-07, 19:09
Geplaatst door Slinger
Het is een reactie op de politiek-correcte houding van de jaren negentig. In het kader van de multiculturele samenleving moest heel veel verzwegen worden. Op een gegeven moment kreeg men daar schoon genoeg van. Velen namen zich voor in het vervolg de waarheid te schrijven.

En de winst daarvan is?

Man_Ray
28-06-07, 19:18
Geplaatst door Baddha
Als het relevant is moeten ze er vooral maar bij zetten dat het om een Hollander gaat, maar verder is er toch geen reden om herkomst te vermelden?

Dat klopt. Afkomst lijkt me niet relevant.

Maar sommige politiek incorrecten denken dat weer dat je als journalist vanalles verzwijgt.

Man_Ray
28-06-07, 19:22
Geplaatst door David
Je leest ook nooit "Hetero man timmert ex-echtgenote in d'r smoel."

Yup. Da's n identiek verhaal.

Maar echt kwaad opzet zou ik er niet achter zoeken. (Wel bij sommigen). Eerder stompzinnig 'meerderheidsdenken'. Of een soort 'reactionaire reflex' tegen alles wat 'vreemd' is.

Slinger
28-06-07, 19:27
Geplaatst door Baddha
En de winst daarvan is?

Dat het vrije woord overwint.

Man_Ray
28-06-07, 19:38
Geplaatst door Slinger
Dat het vrije woord overwint.

Net een dogma. Je lijkt wel religieus.

Slinger
28-06-07, 19:42
Geplaatst door Man_Ray
Net een dogma. Je lijkt wel religieus.

Ik geloof er in, ja.

Man_Ray
28-06-07, 19:50
Geplaatst door Slinger
Ik geloof er in, ja.

Ook als het meningen betreft waar je het niet mee eens bent, die schofterig / beledigend / discriminerend zijn naar jou, je geaardheid, afkomst, geloof of je overtuigingen toe?

Dan mag zo'n imam als die in andere topics dat ook zeggen in naam van het vrije woord?

David
28-06-07, 19:50
Geplaatst door Man_Ray
Yup. Da's n identiek verhaal.

Maar echt kwaad opzet zou ik er niet achter zoeken. (Wel bij sommigen). Eerder stompzinnig 'meerderheidsdenken'. Of een soort 'reactionaire reflex' tegen alles wat 'vreemd' is.

Ik zoek er ook nooit iets achter, ik ben er aan gewend. Blank en hetero is blijkbaar nog altijd de norm. En als er niks staat, ga ik er maar van uit dat een witte hetero het gedaan heeft. :hihi:

Man_Ray
28-06-07, 20:09
Geplaatst door David
Ik zoek er ook nooit iets achter, ik ben er aan gewend. Blank en hetero is blijkbaar nog altijd de norm. En als er niks staat, ga ik er maar van uit dat een witte hetero het gedaan heeft. :hihi:

Je hebt gelijk.

Maar dat mensen aan zoiets 'gewend' raken vinnik dan weer wel erg.

mark61
28-06-07, 20:11
Geplaatst door Man_Ray
Je hebt gelijk.

Maar dat mensen aan zoiets 'gewend' raken vinnik dan weer wel erg.

Tsja, je moet wel. Er zijn ook zoveel blanke hetero's. Moet je bedenken hoe erg het is als je er zelf één bent. Guilty by association.

David
28-06-07, 20:18
Geplaatst door mark61
Tsja, je moet wel. Er zijn ook zoveel blanke hetero's. Moet je bedenken hoe erg het is als je er zelf één bent. Guilty by association.

:haha:

Man_Ray
28-06-07, 20:19
Geplaatst door mark61
Tsja, je moet wel. Er zijn ook zoveel blanke hetero's. Moet je bedenken hoe erg het is als je er zelf één bent. Guilty by association.

Klopt.

Ik formuleerde niet goed.

'Dat mensen geen andere keuze hebben dan aan zoiets gewend te raken vinnik erg'. Had beter geweest.

mark61
28-06-07, 20:23
Geplaatst door Man_Ray
Klopt.

Ik formuleerde niet goed.

'Dat mensen geen andere keuze hebben dan aan zoiets gewend te raken vinnik erg'. Had beter geweest.

Oh ik begreep je wel hoor, was gewoon even zo, afijn. :)

Ga dr nou maar van uit dat mensen onwillekeurig 'statistisch' denken. Moet ook wel, anders word je gek. Dus unless stated otherwise: male white pig.

Slinger
28-06-07, 20:24
Geplaatst door Man_Ray
Ook als het meningen betreft waar je het niet mee eens bent, die schofterig / beledigend / discriminerend zijn naar jou, je geaardheid, afkomst, geloof of je overtuigingen toe?

Dan mag zo'n imam als die in andere topics dat ook zeggen in naam van het vrije woord?

Twee keer ja.

Overigens is er wel een grens aan de vrijheid van meningsuiting, te bepalen door de onafhankelijke rechter. Wat mij betreft ligt die grens bij oproep tot moord.

Man_Ray
28-06-07, 23:06
Geplaatst door Slinger
Twee keer ja.

Overigens is er wel een grens aan de vrijheid van meningsuiting, te bepalen door de onafhankelijke rechter. Wat mij betreft ligt die grens bij oproep tot moord.

Hehe. En wie bepaalt dat? Die grens?

Kben het wel met je eens verder.

Maggoe.

Wat dan met de Amerikaans-Britse triomfberichten dat ze weer deze of gene leider van Al- Qaida omgelegd hebben?

Zonder uitspraak van een onafhankelijke rechter overigens.

In het licht van het vrije woord uiteraard. Dat spreekt.

StevieK
29-06-07, 08:31
Geplaatst door Qaiys
Zie de topic van marokkanen jagen op homo's. Daar zijn geneens bewijzen voor maar staan de autochtonen meteen klaar om de Marokkaanse gemeenschap te criminaliseren. Nu het leden zijn van de nederlandse leger hoor ik niets van enige verontwaardiging.

Affijn het betreft hier mssichien een groepje militairen die ook met hun gevoelens worstelen, eerst in de kazerna lekker samen met elkander spelen onder de douche en dan de schaamte die ze kan uiten in het in elkaan slaan van homo's

Ook in de autochtone wereld gebeurt is, maar in mindere maten dan in de allochtone wereld.

David
29-06-07, 08:45
Geplaatst door StevieK
Affijn het betreft hier mssichien een groepje militairen die ook met hun gevoelens worstelen, eerst in de kazerna lekker samen met elkander spelen onder de douche en dan de schaamte die ze kan uiten in het in elkaan slaan van homo's

Ook in de autochtone wereld gebeurt is, maar in mindere maten dan in de allochtone wereld.

Kijk jij niet een beetje te veel stoute 18+ films? Ik geloof dat niet zo, dat al die militairen maar staan te rommelen onder de douche en daarna gezellig gaan potenrammen. Het argument dat veel potenrammers iets latent homo-achtigs in zich hebben is me niet onbekend en dat zal vast wel kloppen, maar jij stelt het wel erg simpel.

knuppeltje
29-06-07, 09:05
Geplaatst door StevieK
Affijn het betreft hier mssichien een groepje militairen die ook met hun gevoelens worstelen, eerst in de kazerna lekker samen met elkander spelen onder de douche en dan de schaamte die ze kan uiten in het in elkaan slaan van homo's

Ook in de autochtone wereld gebeurt is, maar in mindere maten dan in de allochtone wereld.

Lag je te rukken toen je hierover fantaseerde. :stout:

Witte78
29-06-07, 11:37
Geplaatst door Man_Ray
Ik denk niet dat Schaap overdrijft. (Al haalt hij het wel tot vervelens toe aan op dit forum, maar het klopt wel.)

Het is een feit dat media de afkomst blijkbaar relevanter vinden als het over allochtonen gaat dan als het over autochtonen gaat in dit soort berichten.

Je leest nooit ergens 'de van oorsprong Belgische Belg' ofzo. Of 'de Nederlander van Nederlandse origine'.

Volgens mij staat de afkomst er bijna altijd bij, behalve dan wanneer het om een autochtoon in nederland gaat. Als het om het buitenland gaat wordt elke nationaliteit aangegeven.

Marokkanen zullen ongetwijfeld oneverredig (negatief) in het nieuws komen. Feit is natuurlijk wel, dat marokkanen ook evenredig vaak problemen veroorzaken. Het zijn nu eenmaal geen britten die herrie schoppen in zwembaden etc. Maar om te zeggen dat het alleen met marokkanen gebeurd, is overdreven.
Er iets tegen doen is niks mee. Maar ik vind een reactie als die van Quais totaal niet de juiste. Ik heb er ook geen respect voor. Ik denk ook dat hij het tegenover gestelde doel bereikt met zijn lastercampagne.

TonH
29-06-07, 11:45
Geplaatst door Witte78
lastercampagne.

Je kunt met waarheid niet lasteren.
Je kunt vinden dat ZS te veel dezelfde berichten plaatst, maar het grootste deel plukt hij zo uit de Nederlandse kranten van de afgelopen dagen. Da's geen laster, maar een opsomming.
Je kunt vinden dat ZS suggereert met zo'n opsomming dat alle Hollanders viezerikken zijn. Maar volgens mij heeft hij dat nog nooit gezegd. Dat wél zeggen zou volgens MIJ dan weer 'laster' zijn.

Witte78
29-06-07, 11:52
Geplaatst door TonH
Je kunt met waarheid niet lasteren.
Je kunt vinden dat ZS te veel dezelfde berichten plaatst, maar het grootste deel plukt hij zo uit de Nederlandse kranten van de afgelopen dagen. Da's geen laster, maar een opsomming.
Je kunt vinden dat ZS suggereert met zo'n opsomming dat alle Hollanders viezerikken zijn. Maar volgens mij heeft hij dat nog nooit gezegd. Dat wél zeggen zou volgens MIJ dan weer 'laster' zijn.

Er zijn toch wel een aantal topictitels van Quais die zaken bevatten die niet door het bericht bevesigd worden. Met andere woorden, uit de duim gezogen. Wat hij ook vaak doet is de boel overtrekken. Een simpel voorbeeld is dat hij beweerde dat nederlandse militairen de afganen aan het afslachten waren. Als je bekijkt wat afslachten betekend, kan je niet anders concluderen dat het afslachten iets anders is dan wat de nederlanse militairen doen. Dit is maar een enkel voorbeeld, er zijn er vele anderen te vinden. Dit soort verdraaingen van de waarheid kan je volgens mij wel laster noemen.

TonH
29-06-07, 11:57
Geplaatst door Witte78
Er zijn toch wel een aantal topictitels van Quais die zaken bevatten die niet door het bericht bevesigd worden. Met andere woorden, uit de duim gezogen. Wat hij ook vaak doet is de boel overtrekken. Een simpel voorbeeld is dat hij beweerde dat nederlandse militairen de afganen aan het afslachten waren. Als bekijkt wat afslachten betekend, kan je niet anders concluderen dat het afslachten iets anders is dan wat de nederlanse militairen doen. Dit soort verdraaingen van de waarheid kan je volgens mij wel laster noemen.

Nee, da's liegen maar vaker nog 'interessante kop maken'. Het ANP is daar bijvoorbeeld goed in. Lees vanochtend haar bericht: "Grieken roepen noodtoestand uit rond Athene. ANP/DPA"

Zou leuk zijn wanneer ze dat even de Grieken melden, want tot en met de premier weet hier niemand dat er een noodtoestand zou zijn uitgeroepen...

Witte78
29-06-07, 12:04
Geplaatst door TonH
Nee, da's liegen maar vaker nog 'interessante kop maken'. Het ANP is daar bijvoorbeeld goed in. Lees vanochtend haar bericht: "Grieken roepen noodtoestand uit rond Athene. ANP/DPA"

Zou leuk zijn wanneer ze dat even de Grieken melden, want tot en met de premier weet hier niemand dat er een noodtoestand zou zijn uitgeroepen...

Maar hier is geen sprake van laster, omdat het niet iets negatiefs over grieken zegt. Dit is gewoon overdrijven. Het wordt een lastercampagne wanneer op een systematisch manier een bepaalde groep op een leugenachtige manier ergens van beschuldigd wordt.

David
29-06-07, 12:08
Defensie loopt mee met roze zaterdag

Staatssecretaris van der Knaap van Defensie is van plan zaterdag mee te lopen in de optocht ter gelegenheid van roze zaterdag, die dit jaar in Bergen op Zoom plaatsvindt. Een woordvoerder van het departement heeft dat desgevraagd bevestigd.

Met zijn deelname wil de bewindsman steun geven aan homoseksuele en lesbische militairen en aangeven dat ook zij welkom zijn bij de krijgsmacht. In de stoet lopen ook vijftien 'roze' militairen mee.

David
29-06-07, 12:16
COC praat met Defensie over mishandelingen A12

27-06-2007 COC Nederland gaat in gesprek met het ministerie van Defensie naar aanleiding van de mishandeling van zes mannen door militairen op een parkeerplaats langs de A12. 'Het heeft er alle schijn van dat het hier gaat om potenrammerij', aldus COC-voorzitter Frank van Dalen.

Op 10 en 11 juni jl. mishandelden vijf militairen zes mannen op parkeerplaats 't Ginkelse Zand nabij Ede. Alle verdachten hebben volgens een woordvoerster van de Koninklijke Marechaussee een bekentenis afgelegd. De militairen, in leeftijd variërend van 19 tot 22 jaar, zijn geschorst.

COC-voorzitter Van Dalen heeft het vermoeden dat er homofobie in het spel is. 'De parkeerplaats is een bekende mannenontmoetingsplaats. Daarnaast heeft maar één man aangifte gedaan, en pas nadat de politie flyers had uitgedeeld. Dat is een bekend patroon'.

Een afvaardiging van het ministerie van Defensie loopt zaterdag mee in de Parade van Roze Zaterdag in Bergen op Zoom. Van Dalen ontvangt de delegatie en zal daar naar eigen zeggen 'zeker nog terugkomen op de mishandelingen'.

'Ik zal ze zeggen dat deelname aan dit evenement goed is voor hun imago, nu ze met dit soort incidenten negatief in de media komen'.

Het COC wil dat er meer beleid komt omtrent de mannenontmoetingsplaatsen, waar geregeld mannen die voor de buitenwereld hetero zijn seks hebben met homo's. 'Het lijkt wel of die parkeerplaatsen een vrijplaats zijn geworden voor homohaters om rottigheid uit te halen'.

[Bron: ANP]

TonH
29-06-07, 12:27
Geplaatst door Witte78
Maar hier is geen sprake van laster, omdat het niet iets negatiefs over grieken zegt. Dit is gewoon overdrijven. Het wordt een lastercampagne wanneer op een systematisch manier een bepaalde groep op een leugenachtige manier ergens van beschuldigd wordt.

"Gewoon overdrijven"? Er klopt helemaal geen ene steek aan die kop en dat artikel. Maar goed lasteren is het inderdaad niet.

Toch kun je je afvragen in hoeverre er dan verschil zit tussen ZS zijn koppen en die van het ANP en de kranten. Je voorbeeld van die Nederlanders die Afghanen aan het afslachten waren bleek toch niet zo heel ver bezijden de waarheid te zijn. Zelfs president Karzai was woedend, toch?

Punt blijft dat ZS volgens mijn waarneming ooit met deze informatiestromen en -koppen is begonnen als tegenwicht tegen de soortgelijke stroom van berichten en koppen gericht op alles wat niet 'Hollands' was.

TonH
29-06-07, 12:28
Geplaatst door David
Defensie loopt mee met roze zaterdag

Staatssecretaris van der Knaap van Defensie is van plan zaterdag mee te lopen in de optocht ter gelegenheid van roze zaterdag, die dit jaar in Bergen op Zoom plaatsvindt. Een woordvoerder van het departement heeft dat desgevraagd bevestigd.

Met zijn deelname wil de bewindsman steun geven aan homoseksuele en lesbische militairen en aangeven dat ook zij welkom zijn bij de krijgsmacht. In de stoet lopen ook vijftien 'roze' militairen mee.

Mogen zij hun uniform dragen?

Witte78
29-06-07, 14:34
Geplaatst door TonH
"Gewoon overdrijven"? Er klopt helemaal geen ene steek aan die kop en dat artikel. Maar goed lasteren is het inderdaad niet.

Toch kun je je afvragen in hoeverre er dan verschil zit tussen ZS zijn koppen en die van het ANP en de kranten. Je voorbeeld van die Nederlanders die Afghanen aan het afslachten waren bleek toch niet zo heel ver bezijden de waarheid te zijn. Zelfs president Karzai was woedend, toch?

Punt blijft dat ZS volgens mijn waarneming ooit met deze informatiestromen en -koppen is begonnen als tegenwicht tegen de soortgelijke stroom van berichten en koppen gericht op alles wat niet 'Hollands' was.

Zijn motieven maken niet zoveel uit, het gaat meer om de resultaten van die acties. Ik heb niet het idee dat er een beter wederzijds begrip door ontstaat. Een tegengeluid ben ik helemaal niet tegen. Maar om dan dezelfde methodes te gaan toepassen, maar dan in het kwadraat, werkt naar mijn mening averechts. De meeste autochtonen op dit forum vinden quais maar een verknipt persoon. En dat is toch wel precies de doelgroep van zijn posts. Het komt bij mij over als: Jullie doen stigmatiserend dus doe ik het lekker ook. Sowieso is het hele "jullie" vind ik al heel fout, veel autochtonen op dit forum delen de mening dat de pers overdrijft, zijn tegen de oorlog in irak, tegen israel, etc etc. Dus wie probeert hij nu te overtuigen?

mark61
29-06-07, 14:42
Geplaatst door Witte78
En dat is toch wel precies de doelgroep van zijn posts.

Welnee, hij is een Lichtend Voorbeeld. Geeft auto's van jetje.

David
29-06-07, 14:49
Geplaatst door TonH
Mogen zij hun uniform dragen?

Geen idee, vast wel.

TonH
29-06-07, 22:47
Geplaatst door David
Geen idee, vast wel.

Dat zou dan volgens mij helemaal nieuw zijn...

Baddha
30-06-07, 00:23
Geplaatst door Witte78
Sowieso is het hele "jullie" vind ik al heel fout, veel autochtonen op dit forum delen de mening dat de pers overdrijft, zijn tegen de oorlog in irak, tegen israel, etc etc. Dus wie probeert hij nu te overtuigen?

Tot nu toe begrijp ik uit zijn woorden dat er twee soorten blanken zijn: racisten en racisten die beweren dat ze geen racist zijn.

David
30-06-07, 09:07
Geplaatst door TonH
Dat zou dan volgens mij helemaal nieuw zijn...

Is het ook - ik las 't vanmorgen in de Volkskrant. Er lopen wat militairen mee en twee generaals - allen in uniform. Primeurtje voor Bergen op Zoom, het is me wat.

StevieK
30-06-07, 11:04
Geplaatst door knuppeltje
Lag je te rukken toen je hierover fantaseerde. :stout:

En lag aan jouw te denken, hahahahahah

knuppeltje
30-06-07, 11:14
Geplaatst door StevieK
En lag aan jouw te denken, hahahahahah

Gatver. :schreeuw:

TonH
30-06-07, 23:14
Geplaatst door David
Is het ook - ik las 't vanmorgen in de Volkskrant. Er lopen wat militairen mee en twee generaals - allen in uniform. Primeurtje voor Bergen op Zoom, het is me wat.

Het is me zeker wat, want dit is écht de eerste keer dat op zo'n hoog niveau (en met een staatsecretaris en 2 generaals kan het al bijna niet meer hoger) binnen die organisatie men zo openlijk steun uitspreekt en -draagt voor de militairen die homo/lesbo zijn.