PDA

Bekijk Volledige Versie : Homo's boos omdat ze moeten wijken voor voetbalsupporters vanwege angst rellen



Qaiys
27-06-07, 15:20
Homo's wijken voor voetbal

Van een verslaggever


AMSTERDAM - De organisatie van Gay Pride noemt het 'onacceptabel en onbeschoft' dat enkele straatfeesten in Amsterdam geen vergunning krijgen uit angst voor ongeregeldheden met Engelse voetbalsupporters die het Amsterdam Tournament van Ajax bezoeken.

Het betreft feesten op de Wallen en het Thorbeckeplein.

''Je maakt mij niet wijs dat nu plotseling wordt ontdekt dat er gelijktijdig een voetbaltoernooi is,'' zegt Hugo Braakhuis van Pro Gay. ''Mensen hebben energie en geld gestoken in de voorbereiding van feesten. Nu worden de spelregels veranderd.'' Braakhuis wil dat de gemeente het stadsdeel onder leiding van Els Iping (PvdA) corrigeert. ''Het kan toch niet dat Iping kiest voor de hooligans en niet voor de eigen gays?'' Een gemeentewoordvoerster vindt de kwestie 'een zaak van het stadsdeel.'

Volgens Braakhuis zijn er afgelopen jaren geen incidenten geweest tussen voetbalfans en homo's. ''Twee jaar geleden was er ook nog tegelijkertijd Dance Valley. Dat kon toen wel. Er was toen politie genoeg. Laat ze anders het Tournament verplaatsen.'' Aan het toernooi doen Ajax, Arsenal Lazio Roma en Atletico Madrid mee.

Stadsdeel Centrum baseert zich op een advies van de politie en de dienst Openbare Orde en Veiligheid. ''Elk jaar worden aanvragen niet gehonoreerd en elk jaar is er oproer,'' aldus stadsdeelwoordvoerder Ton Boon. Elf feesten kregen een vergunning, vijf aanvragen worden gehonoreerd als aanpassingen worden doorgevoerd en drie vergunningen zijn afgewezen.

''De politie zegt dat door het voetbaltoernooi een te hoge concentratie mensen is op bepaalde plekken in de binnenstad. Ze zijn bang voor een botsing tussen twee groepen feestgangers.'' De politie wil geen commentaar geven.

De drie aanvragers die geen vergunning krijgen wilden volgen Boon feesten organiseren op het Thorbeckepein, Warmoesstraat, Nieuwezijds Kolk en Zeedijk. Boon ontkent dat de spelregels zijn veranderd. ''Bij dit soort gelegenheden wordt altijd het advies van de politie gevraagd.''

© Het Parool, 27-06-2007, 11:51 uur


http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUN/27/ams3.html

Witte78
27-06-07, 16:17
Homos zijn wel een hot issue hier.

knuppeltje
27-06-07, 17:06
Geplaatst door Witte78
Homos zijn wel een hot issue hier.

O, maar Qaiys is helemaal gek op ons.
Al een topic van hem gezien waar wij niet in voorkomen? : :fpimp:

Baddha
27-06-07, 17:36
Geplaatst door knuppeltje
O, maar Qaiys is helemaal gek op ons.
Al een topic van hem gezien waar wij niet in voorkomen? : :fpimp:

Een grove leugen!! Er zijn veel meer topics door Schaap geopend die niet over homo's gaan dan topics die over homo's gaan die niet door Schaap zijn geopend!

David
27-06-07, 17:36
Geplaatst door knuppeltje
O, maar Qaiys is helemaal gek op ons.
Al een topic van hem gezien waar wij niet in voorkomen? : :fpimp:

Niet overdrijven. Hij is ook dol op verkrachte kinderen.

Koala64
27-06-07, 18:47
Geplaatst door knuppeltje
O, maar Qaiys is helemaal gek op ons.
Al een topic van hem gezien waar wij niet in voorkomen? : :fpimp:

Ik voel dat er een outing in de lucht zit. :wink:

knuppeltje
27-06-07, 18:52
Geplaatst door Baddha
Een grove leugen!! Er zijn veel meer topics door Schaap geopend die niet over homo's gaan dan topics die over homo's gaan die niet door Schaap zijn geopend!

Wat had jij voor rekenen op school? :lachu:

Baddha
27-06-07, 19:34
Geplaatst door knuppeltje
Wat had jij voor rekenen op school? :lachu:

Was ik best wel goed in :nerd:

beachboy
27-06-07, 22:34
Geplaatst door Witte78
Homos zijn wel een hot issue hier.

Het is 12% van de gemeenschap beste witte 78
Zo alle recht op een hot issue(zoals jij dat noemt)

Olive Yao
28-06-07, 00:13
Geplaatst door David
Niet overdrijven. Hij is ook dol op verkrachte kinderen.
Nou, dat hangt ervan af door wie ze verkracht zijn.

Qaiys
28-06-07, 11:36
Als er geen Marokkaan in het spel is, is er niets aan de hand. Alleen wanneer het woordje marokkaan in het nieuwsberichtje voorkomt staan de autochtone prikkers op hun achterpoten.

illmatik
28-06-07, 11:37
Geplaatst door Qaiys
Als er geen Marokkaan in het spel is, is er niets aan de hand. Alleen wanneer het woordje marokkaan in het nieuwsberichtje voorkomt staan de autochtone prikkers op hun achterpoten.

Het heeft trieste vormen aangenomen, zo te lezen in deze topic.

Baddha
28-06-07, 13:19
Geplaatst door Qaiys
Als er geen Marokkaan in het spel is, is er niets aan de hand. Alleen wanneer het woordje marokkaan in het nieuwsberichtje voorkomt staan de autochtone prikkers op hun achterpoten.

Wat kan mij het nou schelen of er een Engelse danwel Turkse of Marokkaanse voetbalclub komt spelen?

Als er zo af en toe eens een feestje uit de COC stal geen doorgang kan vinden, dan kunnen we niet echt spreken van een misstand of wel?

Ik heb je al eerder gezegd, als je een breed autochtoon xenofoob publiek zoekt, dan kun je beter terecht op bijvoorbeeld het Fok! forum.

Qaiys
28-06-07, 13:26
Geplaatst door Baddha
Wat kan mij het nou schelen of er een Engelse danwel Turkse of Marokkaanse voetbalclub komt spelen?

Als er zo af en toe eens een feestje uit de COC stal geen doorgang kan vinden, dan kunnen we niet echt spreken van een misstand of wel?

Ik heb je al eerder gezegd, als je een breed autochtoon xenofoob publiek zoekt, dan kun je beter terecht op bijvoorbeeld het Fok! forum.

Als het een Marokkaanse of Turkse voetbalclub zou het denk ik andere koek zijn geweest.

Op fok.nl zijn ze denk ik gewoon eerlijker dan de autochtonen hier.

Baddha
28-06-07, 13:53
Geplaatst door Qaiys
Als het een Marokkaanse of Turkse voetbalclub zou het denk ik andere koek zijn geweest.

Is dat serieus hoe jij denkt dat de autochtonen hier denken? Dat wij liggen te loeren op het triggerwoordje Marokkanen?

Ik zal niet beweren dat die figuren niet bestaan maar ze zijn niet of nauwelijks op maroc.nl actief.


Op fok.nl zijn ze denk ik gewoon eerlijker dan de autochtonen hier.

En dat is roemenswaardig? Overigens is er niks eerlijks aan. Het is gewoon dom na-aapgedrag en vervult van kortzichtigheid en het ergste is dat ze zich daar niet voor schamen.

Qaiys
28-06-07, 14:41
Geplaatst door Baddha
Is dat serieus hoe jij denkt dat de autochtonen hier denken? Dat wij liggen te loeren op het triggerwoordje Marokkanen?

Ik zal niet beweren dat die figuren niet bestaan maar ze zijn niet of nauwelijks op maroc.nl actief.

De meeste autochtonen loeren wel op topics waar marokkanen in voorkomen zodat ze in politiek correcte termen hun afschuw kunnen uiten.


En dat is roemenswaardig? Overigens is er niks eerlijks aan. Het is gewoon dom na-aapgedrag en vervult van kortzichtigheid en het ergste is dat ze zich daar niet voor schamen.
Vind het altijd beter dan diegenen die het verborgen houden en het pas tonen als ze onder druk komen te staan.

Beter een werkgever die zegt dat ie geen alochtonen moet dan een werkgever die geen allochtonen moet maar zegt dat helaas alle vacatures vervult zijn.

Baddha
28-06-07, 14:47
Geplaatst door Qaiys
De meeste autochtonen loeren wel op topics waar marokkanen in voorkomen zodat ze in politiek correcte termen hun afschuw kunnen uiten.

Jouw mening. Ik ben iets minder cynisch.


Vind het altijd beter dan diegenen die het verborgen houden en het pas tonen als ze onder druk komen te staan.

Beter een werkgever die zegt dat ie geen alochtonen moet dan een werkgever die geen allochtonen moet maar zegt dat helaas alle vacatures vervult zijn.

Dus hypocrisie is erger dan discriminatie ofzo?

Maar goed, hypocrisie is iets waar de rechtse Fok!ers op drijven. Dus genoeg om je uit te leven.