PDA

Bekijk Volledige Versie : Google: Gmail dicht voor Duitsers bij aanname e-mailwet



The_Reporter
27-06-07, 20:04
gewist

mark61
28-06-07, 18:35
OK dan. Schunnig dat ze proberen een heel land te chanteren, terwijl ze in China intussen zo vrolijk meewerken met de dictatoriale autoriteiten. Ze moeten maar zien. Dat argument van spam vermijden is totale nonsens.

Spoetnik
28-06-07, 18:59
Geplaatst door mark61
OK dan. Schunnig dat ze proberen een heel land te chanteren, terwijl ze in China intussen zo vrolijk meewerken met de dictatoriale autoriteiten. Ze moeten maar zien. Dat argument van spam vermijden is totale nonsens.

Technische gezien niet helemaal juist. Google China heeft inderdaad de zoekfunctie gecensureerd maar in google china is google accounts niet mogelijk vanwege de mogelijkheid dat de chinese overheid de persoonsgegevens van de betreffend internet gebruiker wil weten. Gmail bijvoorbeeld is dus niet beschikbaar in China. In feite voert men dus een gelijksoortige beleid jegens Duitsland.

Moreover, nu je toch over de search censuur door google hebt: juist Duitsland maakt OOK gebruik van dit soort censuur in google. Duitsland heeft het google verplicht om links naar allerlei soorten nazi/hate sites niet weer te geven! Er zijn bijvoorbeeld geen linkste vinden op google.de naar stormfront.org

Het spam-verweer is ook legitiem. Ik kan diverse scenarios verzinnen waarin ik niet mijn legitieme email-adres zou willen prijs geven.

In any case, ik heb geen idee hoe de duitse overheid denkt dat websites dergelijk zaken kunnen identificeren en hoe de duitse overheid dit gaat controleren.

Denk aan de implicatie, tijdens de signup voor google mail, moet ik mijn juist gegevens geven aan google - hoe moet google dit controleren? Ik sta niet aan de counter met een paspoort oid. Hoe kan google controlleren dat je niet iemands ander persoonlijkheid aanneemt. En dit is voor een groot bedrijf, denk aan kleinere sites, forums, blogs etc. Hoe moet dat in z'n werking gaan. Duitse overheid :duim:

mark61
28-06-07, 19:06
Geplaatst door Spoetnik
Technische gezien niet helemaal juist. Google China heeft inderdaad de zoekfunctie gecensureerd maar in google china is google accounts niet mogelijk vanwege de mogelijkheid dat de chinese overheid de persoonsgegevens van de betreffend internet gebruiker wil weten.

Ow OK. Dacht dat ze ooit namen van surfers doorgegeven aan de autoriteiten. Zal wel niet dan.


Het spam-verweer is ook legitiem. Ik kan diverse scenarios verzinnen waarin ik niet mijn legitieme email-adres zou willen prijs geven.

Daar wordt de spam naar je gmail toch niet minder van?


In any case, ik heb geen idee hoe de duitse overheid denkt dat websites dergelijk zaken kunnen identificeren en hoe de duitse overheid dit gaat controleren.

Dat kan natuurlijk makkelijk.

Spoetnik
28-06-07, 20:55
Geplaatst door mark61
Daar wordt de spam naar je gmail toch niet minder van?

Nee, maar als je je google account gebruikt, zal je in elk geval geen mail krijgen op je echte email account [email protected].



Dat kan natuurlijk makkelijk.

Vanuit mijn ervaring is dat niet zo makkelijk.

Persoonsdiefstal op internet is een stuk makkelijker dan in het echt.