PDA

Bekijk Volledige Versie : Albayrak wil lijst van gemeenten



Baddha
27-06-07, 20:15
Staatssecretaris Albayrak van Justitie wil lijsten van gemeenten met gegevens van uitgeprocedeerde asielzoekers.

Uitzetten
Het gaat om personen die zich hadden aangemeld voor de pardonregeling, maar daar niet onder vallen. Albayrak wil weten wie de illegalen zijn en waar ze momenteel verblijven, zodat ze hen kan uitzetten. Dat zei de bewindsvrouw tijdens het vragenuurtje in de Tweede Kamer.

Albayrak heeft eerder al aangekondigd dat de pardonregeling gepaard gaat met de uitzetting van illegalen voor wie de regeling niet geldt.

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2007/05_mei/25/binnenland/albayrak_138.jpg

Bron: RTL Nieuws

Olive Yao
27-06-07, 20:23
Ow, neem me niet kwalijk, Baddha.

Baddha
27-06-07, 20:25
Geplaatst door Olive Yao
Ow, neem me niet kwalijk, Baddha.

Nee, nee. Jouw bericht is veel uitgebreider, dus deze kan eigenlijk wel weg.

Olive Yao
27-06-07, 20:26
Albayrak wil 'illegalenlijst' van gemeenten

nu.nl 26 juni 2007 17:01

DEN HAAG - Staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) heeft burgemeesters gevraagd lijsten te geven van uitgeprocedeerde asielzoekers die zich hadden aangemeld voor de pardonregeling, maar daar niet onder vallen. De bewindsvrouw wil weten wie die illegalen zijn en waar ze verblijven, zodat ze hen kan uitzetten.

Dat heeft Albayrak dinsdag gezegd in het wekelijkse vragenuurtje in de Tweede Kamer. Burgemeesters zijn niet verplicht lijsten met gegevens van illegalen te verstrekken, maar de bewindsvrouw verwacht wel dat ze dat zullen doen. GroenLinks-Kamerlid Naïma Azough reageerde verbaasd op dat verzoek, omdat het burgemeesters volgens haar in een rol brengt die hen niet past.

Burgemeesters kunnen bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) asielzoekers aanmelden die onder het pardon vallen maar niet direct door die dienst zijn te traceren. De burgemeester moet dan wel schriftelijk verklaren dat betrokkene in 2006 onafgebroken in Nederland is geweest.

Eerder had Albayrak al aangekondigd dat de pardonregeling gepaard gaat met de uitzetting van illegalen die hier nog zijn maar voor wie de regeling niet geldt. Als die nog toelatingsprocedures hebben lopen, zal de IND die versneld afhandelen, blijkt uit een uitvoerige brief van het ministerie van Justitie en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) aan de gemeenten.

Pasje

De pardonregeling geldt sinds 15 juni. De IND heeft inmiddels al vijfhonderd asielzoekers uitgenodigd een pasje te komen halen waarop staat dat ze hier mogen (ver)blijven. Voorwaarde is wel dat ze alle lopende toelatingsprocedures staken. Albayrak verwacht volgende week persoonlijk het eerste pasje uit te reiken aan iemand die onder het pardon valt.

De VVD had de bewindsvrouw naar de Kamer geroepen na berichten in de media dat door de pardonregeling veel oud-asielzoekers uit de illegaliteit tevoorschijn komen en dat de uitvoering daardoor oncontroleerbaar wordt. Albayrak verwierp dat beeld en zei dat ze niet in paniek raakt van de berichten. "Dit was de bedoeling", zei ze. "Ik schrik er niet van." Volgens de staatssecretaris zijn er geen onverwachte ontwikkelingen en heeft de VVD erg weinig bewijs voor het doemscenario dat die partij opnieuw schetste.

De groep die onder het pardon valt, is volgens Albayrak grotendeels bekend en de criteria zijn duidelijk. Het kabinet schat dat 25.000 tot 30.000 mensen onder de regeling vallen.

(c) ANP

Olive Yao
27-06-07, 23:08
Deze topic heeft nu 26 views bij 4 reacties, dezelfde topic onder een andere titel 40 views bij 1 reactie. Dat, bij de verachtelijke titel van de andere topic.

1973Tanger
27-06-07, 23:40
Geplaatst door Baddha
Nee, nee. Jouw bericht is veel uitgebreider, dus deze kan eigenlijk wel weg.

Haar topic heeft een pittige topictitel. Erg smaakvol en duidelijk.

Olive Yao
28-06-07, 00:47
Geplaatst door 1973Tanger
Haar topic heeft een pittige topictitel. Erg smaakvol en duidelijk.
Wat maakt hij dan duidelijk volgens jou, 1973Tanger?

1973Tanger
28-06-07, 01:06
Geplaatst door Olive Yao
Wat maakt hij dan duidelijk volgens jou, 1973Tanger?

Dat ze een smerige veraadster is. Meestal moet ik puzzelen met je posts. Vaak wijsgerig aangelegd. Maar dit maal uitgesproken. :cool:

Baddha
28-06-07, 01:44
Geplaatst door 1973Tanger
Dat ze een smerige veraadster is. Meestal moet ik puzzelen met je posts. Vaak wijsgerig aangelegd. Maar dit maal uitgesproken. :cool:

De overeenkomst met de titel van dit topic was je nog niet opgevallen?

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=222550

Olive Yao
28-06-07, 01:49
Geplaatst door 1973Tanger
Dat ze een smerige veraadster is. Meestal moet ik puzzelen met je posts. Vaak wijsgerig aangelegd. Maar dit maal uitgesproken. :cool :
cool, man :nijn: