PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD wil paspoort afpakken en imam Fawaz uitzetten vanwege weerwoord



Qaiys
28-06-07, 13:50
VVD wil uitzetting imam na tirade tegen Ellian

woensdag 27 juni 2007 15:59

De VVD heeft staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak (PvdA) gevraagd om maatregelen tegen Imam Fawaz Jneid na diens uitspraken over Elsevier-blogger Afshin Ellian.

Halbe Zijlstra: De maat is vol met imam Jneid
De Syrische imam Fawaz Jneid noemde Ellian op de website van de Haagse As-Soennah moskee 'een kwaadaardig gezwel'. Hij deed dat naar aanleiding van een weblog van Ellian op elsevier.nl over de gevaren van het salafisme.

Historie
Voor de fracties van de VVD en de PVV in de Tweede Kamer is daarmee de maat vol. Kamerlid Halbe Zijlstra heeft staatssecretaris Albayrak gevraagd maatregelen te nemen tegen Jneid. Het liefst ziet Zijlstra dat imam zijn Nederlandse paspoort verliest.

'Wij hebben de staatssecretaris verzocht te bekijken wat de mogelijkheden zijn om hem zijn paspoort af te nemen,' aldus Zijlstra. Volgens het Kamerlid past de giftige taal van de imam jegens Ellian in 'een lange historie van opruiende uitspraken'.

Kanker
'Iedereen kan een keer uit de bocht vliegen, maar deze meneer is hardnekkig in zijn ontoelaatbare uitspraken. Dit is geen incident. Wie voortdurend alle waarden van de Nederlandse maatschappij overtreedt, heeft hier niets te zoeken.'

Eerder vervloekte imam Fawaz Jneid Theo van Gogh in een preek waarbij ook diens latere moordenaar aanwezig was, en wenste hij Ayaan Hirsi Ali verschillende zeldzame vormen van kanker toe.

Moet de imam het land uit of moet hij dit soort dingen kunnen zeggen? Doe de poll

Door Bas Benneker

http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/artikel/asp/artnr/158635/index.html

Ja ja vrijheid van meningsuiting zit veilig bij de VVD

illmatik
28-06-07, 14:01
Ik heb zo het vermoeden dat Nebahat de VVD keihard zit uit te lachen.

Baddha
28-06-07, 14:06
Wat een onzin zeg. Ik had me er nog iets bij kunnen voorstellen als hij echt had opgeroepen om Ellian te doden, maar hoewel zijn uitspraken beneden alle peil zijn zie ik niet waarom dat niet zou moeten mogen.

Vage poll trouwens. Waar is de optie: ook imam Fawaz heeft vrijheid van meningsuiting.

Joesoef
28-06-07, 14:09
En Ellian?

Qaiys
28-06-07, 14:10
Geplaatst door illmatik
Ik heb zo het vermoeden dat Nebahat de VVD keihard zit uit te lachen.

Ik denk dat de VVD het expres doet, ze weten dat het onmogelijk is om hem uit te zetten en/pf zijn nationaliteit af te pakken. Ze zien wel dat albayrak dat gaat afwijzen en de islamhaters (zowel linksstemmend als rechtstemmend) de pvda zal aanwijzen als schuldige.

illmatik
28-06-07, 14:13
Geplaatst door Qaiys
Ik denk dat de VVD het expres doet, ze weten dat het onmogelijk is om hem uit te zetten en/pf zijn nationaliteit af te pakken. Ze zien wel dat albayrak dat gaat afwijzen en de islamhaters (zowel linksstemmend als rechtstemmend) de pvda zal aanwijzen als schuldige.

En dan is Nebahat niet meer objectief. Of professioneel. Of onkundig. Of allemaal. Omdat ze Turks is, natuurlijk. En ook vrouw. En ongeloofwaardig, omdat ze geen hoofddoek draagt. Waarschijnlijk een infiltrant. Nee, zeker weten. Van de AK-partij. Nog een reden om Turkije toetreding tot de EU te weigeren.

Ik zie de discussies al voor me. Van Jneid Al Fawaz tot de AK-partij.

Baddha
28-06-07, 14:14
Geplaatst door Qaiys
Ik denk dat de VVD het expres doet, ze weten dat het onmogelijk is om hem uit te zetten en/pf zijn nationaliteit af te pakken. Ze zien wel dat albayrak dat gaat afwijzen en de islamhaters (zowel linksstemmend als rechtstemmend) de pvda zal aanwijzen als schuldige.

Yep, een goedkoop trucje om vanuit de oppositie op te vallen.

Overigens vind ik de term islamhaters ongenuanceerd. Er zijn ook een hoop mensen die tegen (religieus) conservatisme in z'n algemeen zijn. ChristenUnie en SGP standpunten worden net zo goed zwaar bekritiseerd.

illmatik
28-06-07, 14:16
Geplaatst door Baddha
Yep, een goedkoop trucje om vanuit de oppositie op te vallen.

Overigens vind ik de term islamhaters ongenuanceerd. Er zijn ook een hoop mensen die tegen (religieus) conservatisme in z'n algemeen zijn. ChristenUnie en SGP standpunten worden net zo goed zwaar bekritiseerd.

Weleens bij stil gestaan dat religieus conservatieven onder moslims in Nederland relatief gezien op 1 hand valt te tellen en dat het de basis is van enkel de CU en SGP?

Baddha
28-06-07, 14:19
Geplaatst door illmatik
Weleens bij stil gestaan dat religieus conservatieven onder moslims in Nederland relatief gezien op 1 hand valt te tellen en dat het de basis is van enkel de CU en SGP?

Wou jij de moslims in Nederland progressief noemen dan?

Bovendien gaat het hier om imam Fawaz en die kun je met de beste wil niet progressief noemen.

Qaiys
28-06-07, 14:36
Geplaatst door Baddha
Wou jij de moslims in Nederland progressief noemen dan?

Bovendien gaat het hier om imam Fawaz en die kun je met de beste wil niet progressief noemen.

Conservatieven hebben ook het recht om conservatief te zijn. komt daarbij dat iemand is niet alleen conservatief of progressief is.

Baddha
28-06-07, 14:54
Geplaatst door Qaiys
Conservatieven hebben ook het recht om conservatief te zijn. komt daarbij dat iemand is niet alleen conservatief of progressief is.

Daar ging het niet om. Ik beargumenteer dat de term islamhaters te nauw is, niet dat het verboden is om conservatief te zijn.

illmatik
28-06-07, 15:02
Geplaatst door Baddha
Wou jij de moslims in Nederland progressief noemen dan?

Ja.


Bovendien gaat het hier om imam Fawaz en die kun je met de beste wil niet progressief noemen.

Ken jij imam Al Fawaz? Waar baseer je bovenstaande op?

Qaiys
28-06-07, 15:05
Geplaatst door Baddha
Daar ging het niet om. Ik beargumenteer dat de term islamhaters te nauw is, niet dat het verboden is om conservatief te zijn.

Waar ik het over heb is het fenomeen dat men bij moslims eerder op de barricades gaat staan dan bij andere geloven. Sterker nog, christenen doen vaak ook mee als het de islam betreft. Zoals de CDA'r die vandaag voor een boerkaverbod pleit om linkse dierenactivisten dwars te zitten.

Wat de VVD betreft is het naar mijn mening sterkt gericht op islamhaters en niet op religiehaters in het algemeen. Albayrak is een moslima, Fawaz is een moslim

Baddha
28-06-07, 15:10
Geplaatst door illmatik
Ja.

Voor islamitische begrippen misschien, maar niet naar Nederlandse maatstaven.


Ken jij imam Al Fawaz? Waar baseer je bovenstaande op?

Nee, ik ken de beste man niet en na het lezen van de taal die hij bezigt en wat hij andere mensen toewenst voel ik die behoefte ook niet.

Ik baseer mijn mening op zijn uitspraken en het feit dat de AIVD zijn gedachtegoed radicaal noemt. Maar ik sta open voor andere ideeën, dus als jij kunt aantonen dat hij wel progressief is, dan neem ik dat aan.

Baddha
28-06-07, 15:25
Geplaatst door Qaiys
Waar ik het over heb is het fenomeen dat men bij moslims eerder op de barricades gaat staan dan bij andere geloven. Sterker nog, christenen gaan doen ook mee als het de islam betreft. Zoals de CDA'r die vandaag voor een boerkaverbod pleit om linkse dierenactivisten dwars te zitten.

Wellicht dat de islam meer in de schijnwerpers staat dan andere religies, maar dat neemt niet weg dat er gewoon een algemene trend is tegen religieus conservatisme. Misschien pakt de islam daarin wel de volle laag, maar de christelijken worden echt niet ontzien.


Wat de VVD betreft is het naar mijn mening sterkt gericht op islamhaters en niet op religiehaters in het algemeen. Albayrak is een moslima, Fawaz is een moslim

Zou best kunnen. Erg jammer als het daar echt om te doen is.

illmatik
28-06-07, 15:27
Geplaatst door Baddha
Voor islamitische begrippen misschien, maar niet naar Nederlandse maatstaven.

En om die reden alleen al telt het niet mee?


Nee, ik ken de beste man niet en na het lezen van de taal die hij bezigt en wat hij andere mensen toewenst voel ik die behoefte ook niet.

De taal die hij bezigt verschilt in woordkeuze bijna niets met de algemene woordkeuze die vandaag de dag over het hele land gebezigd wordt. Is dat de schuld van Al Fawaz?


Ik baseer mijn mening op zijn uitspraken en het feit dat de AIVD zijn gedachtegoed radicaal noemt. Maar ik sta open voor andere ideeën, dus als jij kunt aantonen dat hij wel progressief is, dan neem ik dat aan.

De AIVD noemt iemand die Ronny Naftaniël op straat weigert gedag te zeggen ook direct anti-semitisch.

Ik ben regelmatig bij de sheikh op bezoek geweest. Ik kon het vanaf dag 1 heel goed met hem vinden. Het is een vriendelijke man met een grenzeloos gevoel voor humor en heel veel wijsheid. Het is tevens een man die voor iets staat en dat met trots uitdraagt, het is geen type dat met alle winden meewaait. Zijn standvastigheid is enkel een doorn in het oog van mensen die dezelfde standvastigheid niet kunnen evenaren. Het is iemand met een zeer progressieve visie op hoe de islam toe te passen in het openbaar leven in de Nederlandse straten. Aantonen? Mijn eigen ervaringen met deze toffe imam is alles wat ik voor je heb. Neem het van me aan. Zo niet, leg een bezoekje af aan zijn moskee.

Of beperk je vooral tot Elsevier, je wordt er alleen niet veel wijzer van.

Baddha
28-06-07, 15:40
Geplaatst door illmatik
En om die reden alleen al telt het niet mee?

Heb ik niet beweerd. Ik stel dat moslims volgens het referentiekader van Nederlanders conservatief zijn. Een meerderheid van de bevolking is pro-abortus, homohuwelijk, euthenasie en legale softdrugs. Stiekem zijn we allemaal D66'ers :)

Voor de duidelijkheid, dit is geen verwijt of aanval richting moslims. Hoop dat je het ook niet als dusdanig ziet.


De taal die hij bezigt verschilt in woordkeuze bijna niets met de algemene woordkeuze die vandaag de dag over het hele land gebezigd wordt. Is dat de schuld van Al Fawaz?

Taal die wordt gebezigt door sommigen ja. Maar gelukkig onthouden de meeste verstandige mensen zich van dergelijke vuilspuierij.


Ik ben regelmatig bij de sheikh op bezoek geweest. Ik kon het vanaf dag 1 heel goed met hem vinden. Het is een vriendelijke man met een grenzeloos gevoel voor humor en heel veel wijsheid. Het is tevens een man die voor iets staat en dat met trots uitdraagt, het is geen type dat met alle winden meewaait. Zijn standvastigheid is enkel een doorn in het oog van mensen die dezelfde standvastigheid niet kunnen evenaren. Het is iemand met een zeer progressieve visie op hoe de islam toe te passen in het openbaar leven in de Nederlandse straten. Aantonen? Mijn eigen ervaringen met deze toffe imam is alles wat ik voor je heb. Neem het van me aan. Zo niet, leg een bezoekje af aan zijn moskee.


Ik vind het leuk voor je dat je een goede band hebt met iemand die je waardeert, maar je hebt niet het tegendeel kunnen bewijzen.

Maar goed, ik denk dat jouw idee over wat progressief is niet samenvalt met de concensus in dit land.

mark61
28-06-07, 16:49
Achterlijk. De VVD, als het de hele fractie is, is niet meer serieus te nemen als mainstream partij. If it ever was.

illmatik
28-06-07, 17:05
Leuk, deese woordspelletjes.


Geplaatst door Baddha
Heb ik niet beweerd.

Dit,


Geplaatst door Baddha
Wou jij de moslims in Nederland progressief noemen dan?

suggereert voldoende om er een bewering uit te halen.


Voor de duidelijkheid, dit is geen verwijt of aanval richting moslims. Hoop dat je het ook niet als dusdanig ziet.

Nee, dat is het nooit. Althans, zo ervaar ik het nooit.

...


Taal die wordt gebezigt door sommigen ja. Maar gelukkig onthouden de meeste verstandige mensen zich van dergelijke vuilspuierij.

Verstandige mensen zijn niet per definitie onthouden van een bepaalde soort taalgebruik. De moraalridderij jegens Al Fawaz gaat niet op. Zijn counterparts hebben niet dezelfde kritiek te verduren in de gevallen waarin zij soortgelijk taalgebruik bezigen. Dat maakt van de kritiek op Al Fawaz (waaronder jouw kritiek, dus) belachelijk kindergejank.


Ik vind het leuk voor je dat je een goede band hebt met iemand die je waardeert, maar je hebt niet het tegendeel kunnen bewijzen.

Je geeft jezelf teveel krediet. Het was niet de bedoeling om iets te bewijzen, enkel om iets met je te delen. Als ik voor bovenstaande onomstotelijk bewijs moet aanleveren is een discussie met jou bij voorbaat eigenlijk al tijdverspilling.

Jij daarentegen, komt met het argument dat Al Fawaz een (soms!) bepaalde manier van communiceren uitwijst dat hij niet progressief zou zijn. Leuk en aardig, maar that's hardly any evidence. Taalgebruik bepaalt niet of iemand progressief is of niet.


Maar goed, ik denk dat jouw idee over wat progressief is niet samenvalt met de concensus in dit land.

Als dat al zo is, is daar niets mis mee. Het kan zijn dat mijn progressiviteit anders is dan de consensus in dit land (of niet), maar dat maakt die 'landelijke consensus' niet beter.

Baddha
28-06-07, 17:47
Geplaatst door illmatik
Leuk, deese woordspelletjes.

Dit,

suggereert voldoende om er een bewering uit te halen.

Dat is voor jouw rekening en niet voor de mijne. Ik weet wat ik bedoel.


Verstandige mensen zijn niet per definitie onthouden van een bepaalde soort taalgebruik. De moraalridderij jegens Al Fawaz gaat niet op. Zijn counterparts hebben niet dezelfde kritiek te verduren in de gevallen waarin zij soortgelijk taalgebruik bezigen. Dat maakt van de kritiek op Al Fawaz (waaronder jouw kritiek, dus) belachelijk kindergejank.

Mijn kritiek op Fawaz is dat zijn taalgebruik ondermaats is. Dat ie anderen na-aapt en daarom zulke bewoordingen mag gebruiken is een idioot argument en een belediging voor het intellect.
Ik neem anderen die zich op een dergelijke manier verweren ook niet serieus.


Je geeft jezelf teveel krediet. Het was niet de bedoeling om iets te bewijzen, enkel om iets met je te delen. Als ik voor bovenstaande onomstotelijk bewijs moet aanleveren is een discussie met jou bij voorbaat eigenlijk al tijdverspilling.

Ach got, je zit vast en gooit het dan maar over die boeg?


Jij daarentegen, komt met het argument dat Al Fawaz een (soms!) bepaalde manier van communiceren uitwijst dat hij niet progressief zou zijn. Leuk en aardig, maar that's hardly any evidence. Taalgebruik bepaalt niet of iemand progressief is of niet.

Ik had het op dat moment niet over zijn beledigende taal, maar wat hij als salafist predikt. Ik vind het salafisme behoorlijk conservatief. Dat iemand onfatsoenlijk taalgebruik bezigt zegt uiteraard niets over hoe progressief danwel conservatief ze zijn.


Als dat al zo is, is daar niets mis mee. Het kan zijn dat mijn progressiviteit anders is dan de consensus in dit land (of niet), maar dat maakt die 'landelijke consensus' niet beter.

Heb ik beweerd dat daar iets mis mee is dan?

IbnRushd
28-06-07, 19:46
Geplaatst door Baddha



Mijn kritiek op Fawaz is dat zijn taalgebruik ondermaats is. Dat ie anderen na-aapt en daarom zulke bewoordingen mag gebruiken is een idioot argument en een belediging voor het intellect.
Ik neem anderen die zich op een dergelijke manier verweren ook niet serieus.



Uit dit artikel (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=224623) blijkt dat niet waar te zijn. Het niveau van die journalist(en) zijn ondermaats.

David
28-06-07, 20:02
Geplaatst door IbnRushd
Uit dit artikel (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=224623) blijkt dat niet waar te zijn. Het niveau van die journalist(en) zijn ondermaats.


Geestig. Op z'n site staat er nu ineens "Team al-Yaqeen" onder. :hihi:


Afshin Ellian roept op tot moord

Ik heb veel deugnieten gezien, maar deze wil ik jullie niet onthouden. Afshin Ellian, een eng vies mannetje dat zegt voorstander te zijn van democratie, maar ondertussen de ene ondemocratische uitspraak na de andere blijft orakelen. In zijn laatste column spoort hij zelfs de Nederlanders aan om moslims met Salafistische opvattingen uit te roeien. Een uitspraak die alle grenzen van de wet overschrijdt en, zoals de geschiedenis ons leert, aanleiding kan zijn voor vervolging, onderdrukking, concentratiekampen en beestachtig gedrag. Maar dankzij de dubbele moraal van Nederland kan dit kwaadaardige gezwel zijn gif ongestoord onze samenleving in pompen, want hij is per slot geen moslim.
P.S. Het is geen schande, maar juist een eer voor iedere moslim om deel uit te maken van het Salafisme zoals jij dat in je artikel hebt beschreven, namelijk de terugkeer naar de Islam zoals deze beleefd werd in de tijd van de Profeet (vrede zij met hem), zijn metgezellen en hun directe opvolgers. En wil je de volgende keer als jij over Soennitische moslims praat en hun overtuiging probeert te bepalen, geen vergelijking maken met Khomeini. Dat getuigt alleen maar van je gebrek aan kennis.

Team al-Yaqeen


PvdA’er schoffeert de Islam

Vandaag d.d. 23 juni 2007 werden wij weer onaangenaam verrast door een artikel van een misselijk ventje genaamd Ehsan Jami die het weer niet kon laten om onze geliefde profeet te schofferen. Maar wat blijkt nu: deze incestueuze wezel schijnt een overblijfsel te zijn van de Parsische vuuraanbidders en aanhangers van Zoroaster. De volgelingen van dit valse geloof zijn er niet vies van om zich te vergrijpen aan hun eigen zussen en moeders.
Met de komst van de Islam werden deze incestpraktijken een halt toegeroepen. Iets wat deze voorstanders van seks met de naaste bloedverwanten in het verkeerde keelgat schoot en hen tot de dag van vandaag van woede doet koken. Dit ter verduidelijking van de wanhopige pogingen van dit mormel om incest weer op de agenda te plaatsen.

Wij willen tegen deze Ehsan zeggen dat wij dondersgoed weten dat hij slechts een nietsbetekenende marionet is, een bliksemafleider van diegenen die werkelijk de touwtjes in handen hebben en de Islam proberen te torpederen. Maar tot ongenoegen van al deze nijdige mensen zien wij de Islam de laatste jaren alleen maar sterker worden en steeds meer terrein winnen, want het gaat hier perslot om de beschikking van de Almachtige.

Wie ook een vinger in de pap heeft bij deze islamofobe incidenten en gedeeltelijk blaam treft zijn de verschillende media die een bijdrage leveren aan het distribueren van de nonsens van deze dwaas.

Tot slot vragen wij van de IND (De Immigratie- en Naturalisatiedienst) een onderzoek in te stellen naar deze mafkees en op welke basis hij Nederland is binnengekomen. Wij sluiten namelijk niet uit dat hij bij zijn asielaanvraag een valse naam en geboortedatum heeft opgegeven en gelogen heeft over zijn land van herkomst net zoals zijn voorgangster Hirsi Ali. Want het zijn altijd dezelfde gekken die zich laten gebruiken om tweedracht in de samenleving te zaaien.

Team al-Yaqeen

Kweenie. Ik vind 't een beetje asociale kroegtaal. Niet echt stichtelijk en vroom. Maar goed, hij doet maar. Geen reden om iemand het land uit te zetten.

mark61
28-06-07, 20:04
Geen kwaad woord over Zertusjt of ik begint een eenpersoonsjihad :ego:

illmatik
28-06-07, 22:13
Geplaatst door Baddha
Dat is voor jouw rekening en niet voor de mijne. Ik weet wat ik bedoel.

Dan moet je duidelijker zijn in wat je bedoelt, als je wilt dat het overkomt.


Mijn kritiek op Fawaz is dat zijn taalgebruik ondermaats is. Dat ie anderen na-aapt en daarom zulke bewoordingen mag gebruiken is een idioot argument en een belediging voor het intellect.

'Geweldig' niveau, deze kritiek.


Ik neem anderen die zich op een dergelijke manier verweren ook niet serieus.

Tuurlijk. Je leest of hoort kritiek op die mensen alleen nooit. Makkelijk te roepen, zo achterafjes.


Ach got, je zit vast en gooit het dan maar over die boeg?

Waar zit ik vast dan? Jij tracht het over een andere boeg te gooien dan nodig is, namelijk dat ik het een en ander rondom Al Fawaz zou moeten bewijzen. Ik snap niet echt waar je die grootheidswaanzin vandaan haalt.


Ik had het op dat moment niet over zijn beledigende taal, maar wat hij als salafist predikt. Ik vind het salafisme behoorlijk conservatief. Dat iemand onfatsoenlijk taalgebruik bezigt zegt uiteraard niets over hoe progressief danwel conservatief ze zijn.

Jij weet niks van het salafisme af. Zoveel is wel duidelijk.


Heb ik beweerd dat daar iets mis mee is dan?

Wederom riep je iets dat voldoende deed suggereren om er een bewering in te zien. En als dat ook voor mijn rekening hoort te zijn; je communicatie laat in dat geval te wensen over.

Je kunt nog proberen door nog eens te stellen dat het 'niet was of is zoals jij het bedoelde'. Die lafheid ben ik wel gewend van selectieve moraalriddertjes van jouw kaliber. Verantwoording nemen voor wat je typt of zegt zit er helaas niet in bij jou. Je bent de zoveelste, er is geen onderscheid vergeleken met 'de rest'.

Pixelshade
28-06-07, 23:10
was het niet dat iraanse uitwerpsel dat zei dat het "salafisme" moet worden uigeroeidt? Lijkt mij nogal opruiend, niet?