PDA

Bekijk Volledige Versie : Primeur: ben slachtoffer geworden van eigen soortgenoten.



1973Tanger
28-06-07, 18:05
Ik kan de ergennisen veroorzaakt door Marekanen goed begrijpen. Ben vandaag bij een bezoek aan de plaatselijke fitnescentrum bestolen van mijn badslippers door mijn landgenoten. Hoe weet ik dat zo zeker? De kleedkamer ligt pal tegenover de ruimte waar ik gebruikelijk sport. Niemand heeft sinds mijn verblijf daar van dat vertrek gebruik gemaakt. De enige twee Marekaanse jongeren die naast mij en de baliemedewerker in de zaak aanwezig waren hielden het voor gezien en doken vervolgens het kleedhok in. Bij vertrek van die jongelui heeft niemand anders meer gebruik gemaakt van de ruimte. Na mijn inspanningen bleek bij aanvang in het kleedhok dat mijn slippers waren verdwenen. Ik nog naar de baliemedewerker in de hoop iemand ze daar achter gelaten te hebben, maar helaas. Ik kan overigens ook goed begrijpen waarom bepaalde gemeenten overlast veroorzaakt door dergelijke nonchalante jongelui beu zijn. In Amsterdam West treedt momenteel het stadsdeel hard op tegen dergelijke jongelui. Als ik aan mijn slippers moet denken, vrees ik het ergste voor dergelijke jongelui. Als zelfs in je opkomt dat slippers (nike), handig zijn om mee te nemen, moet je haast wel een enorme konkel in je hoofd hebben. Straks moet ik ook nog mijn schoenen bij een bezoek aan de moskee op slot zetten. Iedereen heeft er dus last van. Niet alleen autochtonen, evengoed allochtonen. Verder blijf ik genuanceerd, totdat ze er met mijn auto vandoor gaan.

mark61
28-06-07, 18:08
Geplaatst door 1973Tanger
Ik kan de ergennisen veroorzaakt door Marekanen goed begrijpen.

:hihi: Tsjee, gecondoleerd. Euh, die verhalen over missende schoenen na moskeebezoek zijn toch niet allemaal grapjes danwel gelogen? Tis niet anders, tis een slechte wereld.

Ik begrijp het wel als je gaat radicaliseren (richting Wilders, begrijp ik) als ze je voertuig naar het beloofde land komende tijd nog ff jatten. :(

Broochem
28-06-07, 18:10
Vind je het nou erg dat er dieven bestaan die slippers stelen of dat het Marokkanen zijn die ze stelen? Beetje raar om dieven onder soortgenoten te plaatsen. Is dat nou wat ze noemen en het modern geworden 'zelfkritiek op de eigen gemeenschap'?

1973Tanger
28-06-07, 18:10
Geplaatst door mark61
:hihi: Tsjee, gecondoleerd. Euh, die verhalen over missende schoenen na moskeebezoek zijn toch niet allemaal grapjes danwel gelogen? Tis niet anders, tis een slechte wereld.

Ik begrijp het wel als je gaat radicaliseren (richting Wilders, begrijp ik) als ze je voertuig naar het beloofde land komende tijd nog ff jatten. :(

Soms valt het mee, soms valt het tegen. :(

1973Tanger
28-06-07, 18:14
Geplaatst door Broochem
Vind je het nou erg dat er dieven bestaan die slippers stelen of dat het Marokkanen zijn die ze stelen? Beetje raar om dieven onder soortgenoten te plaatsen. Is dat nou wat ze noemen en het modern geworden 'zelfkritiek op de eigen gemeenschap'?

Ik geef alleen de situatie weer dat mee overkomen is hoor. Daarmee generaliseer ik allerminst.

Baddha
28-06-07, 18:21
Wat een inzichten allemaal en dat aan de hand van een paar slippers :)

Er wordt al uit kleedkamers gejat zolang als ik me kan herinneren. Heb als heel klein jochie in de kleedkamer van het zwembad nog wel eens heel beteuterd gekeken. Weet niet eens meer wat er toen is gejat. De onschuld was wel weg :(

1973Tanger
28-06-07, 18:21
Geplaatst door Broochem
Vind je het nou erg dat er dieven bestaan die slippers stelen of dat het Marokkanen zijn die ze stelen? Beetje raar om dieven onder soortgenoten te plaatsen. Is dat nou wat ze noemen en het modern geworden 'zelfkritiek op de eigen gemeenschap'?

Verder vind ik het niet erg wat me is overkomen. Maar er zijn degelijk problemen die we best onder de ogen moeten zien. Dat bespreekbaar maken en kritiek op hebben mag best.

Baddha
28-06-07, 18:24
Geplaatst door 1973Tanger
Verder vind ik het niet erg wat me is overkomen. Maar er zijn degelijk problemen die we best onder de ogen moeten zien. Dat bespreekbaar maken en kritiek op hebben mag best.

Ok, maar de diefstal van een paar slippers lijkt me nauwelijks een geschikte aanleiding.

Niet dat ik het verlies van je dierbare slippers wil bagatelliseren hoor! ;)

1973Tanger
28-06-07, 18:29
Geplaatst door Baddha
Ok, maar de diefstal van een paar slippers lijkt me nauwelijks een geschikte aanleiding.

Niet dat ik het verlies van je dierbare slippers wil bagatelliseren hoor! ;)

Het zijn juist de kleine dingen die ergenis opwekkend zijn wist je dat. De meeste mensen kunnen grote kraken àla oceans 11 zelfs waarderen. Het zijn de kleine dingen die het erom doen.

Broochem
28-06-07, 18:29
Geplaatst door Baddha
Ok, maar de diefstal van een paar slippers lijkt me nauwelijks een geschikte aanleiding.

Niet dat ik het verlies van je dierbare slippers wil bagatelliseren hoor! ;)
:D

Als een Marokkaan ergens iemand een doodschop geeft hoor je ze nergens. Nu als een kleinzerig ventje om een paar slippers gaan roepen dat er dingen aangekaart moeten worden.

Ik zou zeggen wees consequent. Een dief is een dief. Of een dief met Marokkaanse wortels telt altijd zwaarder.

Olive Yao
28-06-07, 18:30
Goed dat je over slippers begint, wou nog een paar nieuwe slippers gaan kopen.

1973Tanger
28-06-07, 18:33
Geplaatst door Broochem
:D

Als een Marokkaan ergens iemand een doodschop geeft hoor je ze nergens. Nu als een kleinzerig ventje om een paar slippers gaan roepen dat er dingen aangekaart moeten worden.

Ik zou zeggen wees consequent. Een dief is een dief. Of een dief met Marokkaanse wortels telt altijd zwaarder.

Ja dat is allemaal erg duidelijk hoor. Je moet ook natuurlijk niet ontkennen dat alles spik en span is. Ik laat maar een luchtballon op.

Baddha
28-06-07, 18:34
Geplaatst door Olive Yao
Goed dat je over slippers begint, wou nog een paar nieuwe slippers gaan kopen.

Je hebt niet toevallig maat 45 en behoefte aan een paar Havaianas?

Ik niet namelijk, maar heb die slippers wel liggen en pas ze dus niet.

Baddha
28-06-07, 18:36
Geplaatst door 1973Tanger
Het zijn juist de kleine dingen die ergenis opwekkend zijn wist je dat. De meeste mensen kunnen grote kraken àla oceans 11 zelfs waarderen. Het zijn de kleine dingen die het erom doen.

Als Marokkanen massaal slippers gaan jatten beginnen we een comitee, ok? :)

Slinger
28-06-07, 18:54
Soortgenoten? Marokkanen vormen geen soort en ook geen ras, zelfs geen volk.

Baddha
28-06-07, 18:56
Geplaatst door Slinger
zelfs geen volk.

Ik gok dat ze daar in Marokko anders over denken.

Slinger
28-06-07, 18:59
Geplaatst door Baddha
Ik gok dat ze daar in Marokko anders over denken.

Anders dan Marokkanen in Nederland, België of Frankrijk?

1973Tanger
28-06-07, 18:59
Geplaatst door Slinger
Soortgenoten? Marokkanen vormen geen soort en ook geen ras, zelfs geen volk.

Wat zijn ze dan wel?

Slinger
28-06-07, 19:03
Geplaatst door 1973Tanger
Wat zijn ze dan wel?

In Nederland maken ze deel uit van het Nederlandse volk, neem ik aan.

Baddha
28-06-07, 19:03
Geplaatst door Slinger
Anders dan Marokkanen in Nederland, België of Frankrijk?

Zijn Nederlanders dan ook geen volk?

observer
28-06-07, 19:05
Geplaatst door Broochem
Vind je het nou erg dat er dieven bestaan die slippers stelen of dat het Marokkanen zijn die ze stelen? Beetje raar om dieven onder soortgenoten te plaatsen. Is dat nou wat ze noemen en het modern geworden 'zelfkritiek op de eigen gemeenschap'? of nog erger het erg vinden omdat het marokkanen zijn die van marokkanen stelen

dat vond ik ook zo bizar bij die hier in rotterdam neergestoken turkse jongen, zijn vriend zegt "hij kon het niet hebben als iemand van een turk steelt" dan denk ik maakt het dan uit van wie iemand steelt?

zelfs het feit dat de neergestoken jongen een "turk"was, hier geboren tenslotte, is dat relevant (behalve in de context dat er dus 2 groepen jongeren in de wijk zijn die op etnische grond georganiseerd zijn)

Slinger
28-06-07, 19:09
Geplaatst door Baddha
Zijn Nederlanders dan ook geen volk?

Ik denk het wel. Maar mijn oom en neven in Sydney reken ik daar niet meer bij.

Baddha
28-06-07, 19:12
Geplaatst door Slinger
Ik denk het wel. Maar mijn oom en neven in Sydney reken ik daar niet meer bij.

Hebben ze hun paspoort ingeleverd dan?

Mijn oom in Brazilië die daar inmiddels 47 jaar woont zie ik nog steeds als Nederlander... en Limburger.

Slinger
28-06-07, 19:21
Geplaatst door Baddha
Hebben ze hun paspoort ingeleverd dan?

Mijn oom in Brazilië die daar inmiddels 47 jaar woont zie ik nog steeds als Nederlander... en Limburger.

Dat weet ik niet eens. Ik denk dat mijn neven er nooit een hebben gehad. Anyway ze zijn daar geboren, spreken nauwelijks Nederlands, dragen Engelse voornamen en ze voelen zich Aussie. Ze hebben wel belangstelling voor voetbal en het Nederlands elftal, dat wel.