PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Man heeft het recht zijn vrouw te slaan'



Couscousje
03-07-07, 13:20
'Man heeft het recht zijn vrouw te slaan'
Bron: AD
Gepubliceerd: dinsdag 3 juli 2007 @ 13:47

Een werkstraf van veertig uur, zo oordeelde de politierechter gistermiddag tegen de uit Joegoslavië afkomstige R.A., die nu in Dordrecht woont. A. stond terecht voor het slaan, schoppen en van de trap gooien van zijn vrouw en dochter. Voor de rechtbank spitste de discussie vooral toe op de vraag of hij, als man, wel of niet het recht had om de boel thuis strak te houden door geweld te gebruiken. Het gebruik van geweld gaf hij zonder blikken of blozen toe.

A. legde tijdens de rechtszaak uit waarom hij zijn dochter had geslagen: "Ik had redenen om mijn dochter te slaan. Zij moest om tien uur thuis zijn en kwam pas rond half één binnen. Het is gevaarlijk voor een vrouw alleen op straat", aldus de vader.

Tijdens het politieverhoor had A. ook toegegeven: "Ja, ik sla mijn vrouw wel eens. Het is mijn vrouw, meneer. Ik sla haar met een vlakke hand in het gezicht". Tijdens de rechtszaak wilde hij niet meer antwoorden op de veelvuldig gestelde vraag of hij ook zijn vrouw had geslagen. Wel wilde hij iets anders kwijt. Via zijn tolk liet hij weten: "Iedere man heeft het recht zijn eigen vrouw wel eens een klap te geven. Dat is zijn recht."

Dit vormde tezamen met de verklaringen van de rest van het gezin genoeg aanleiding voor de politierechter om een werkstraf van veertig uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee maanden met een proeftijd van twee jaar op te leggen.

De politierechter zei tot slot: "In dit land heb je niet het recht anderen te mishandelen. Ik geloof ook niet dat het in Joegoslavië wel zo is. Als je van elkaar houdt, sla je elkaar niet. Dan zoek je veiligheid bij elkaar. Mijn complimenten aan uw vrouw en dochter dat ze aangifte hebben gedaan. Dit moeten ze niet pikken. Ook niet in de toekomst." A. reageerde stoïcijns, door zijn schouders op te tillen.

Cc

Dhalia
03-07-07, 13:23
En nee, het is niet Islamitisch.

Origi
03-07-07, 13:25
"Het is gevaarlijk voor een vrouw alleen op straat"

Oh mijn god, wat een eikel. Volgens mij had haar in het ergste geval niets ergers kunnen overkomen dan zo een vader hebben. Allah yster.

wytze
03-07-07, 13:44
40 uur taakstraf. dat zal helpen :jammer:

SuiKeRKLoNTje
03-07-07, 13:46
Geplaatst door wytze
40 uur taakstraf. dat zal helpen :jammer:

My thoughts exactly...

Broochem
03-07-07, 14:16
Er zit wel wat in. 22.00 uur is een redelijke tijd om thuis te zijn. Ik vind dat je best een beetje streng mag zijn als het al 00.30 is. Sommige kinderen schijnen soms niet erg onder de indruk te zijn van woorden.

illmatik
03-07-07, 14:18
Geplaatst door Broochem
Er zit wel wat in. 22.00 uur is een redelijke tijd om thuis te zijn. Ik vind dat je best een beetje streng mag zijn als het al 00.30 is. Sommige kinderen schijnen soms niet erg onder de indruk te zijn van woorden.

Een pak slaag biedt natuurlijk uitkomst, hé?

HaasHaas
03-07-07, 14:20
Bizar dat er geen "moslim" bij staat. Enkel Yoegoslavië. Deden ze dat express? Omdat ze niet zo gauw de link met islam konden vinden? Of juist wel? Door de mensen te laten linken? :denk:

Broochem
03-07-07, 14:21
Geplaatst door illmatik
Een pak slaag biedt natuurlijk uitkomst, hé?
Je hoeft niet gelijk het ziekenhuis in te slaan, maar een corrigerende tik is soms leerzaam ja. Niet soms?

illmatik
03-07-07, 14:23
Geplaatst door Broochem
Je hoeft niet gelijk het ziekenhuis in te slaan, maar een corrigerende tik is soms leerzaam ja. Niet soms?

Dat is nu net het probleem: de interpretaties van de term 'corrigerende tik' lopen ver uiteen. Een tik die je je kind geeft als ie iets stouts doet of een partijtje je vrouw naar de tering slaan zijn twee verschillende dingen.

Spitsboef
03-07-07, 14:25
ZIjn jullie net verhuisd, tijdens de verhuizing mee geprikt of via een ander bestemming het nieuws bereikt?

Dat vraag ik me dus af eh.

Ik stapte de boot in Melilla en toen ik naar de borden keek zag ik Nador...

Broochem
03-07-07, 14:32
Geplaatst door illmatik
Dat is nu net het probleem: de interpretaties van de term 'corrigerende tik' lopen ver uiteen. Een tik die je je kind geeft als ie iets stouts doet of een partijtje je vrouw naar de tering slaan zijn twee verschillende dingen.
Het ging mij niet om het laatste. Ik had het over je kind een corrigerende tik geven als deze ver na middernacht thuiskomt, aangezien 22.00 toch wel een redelijke tijd is. Moet kunnen...

Couscousje
03-07-07, 15:02
Geplaatst door Broochem
Het ging mij niet om het laatste. Ik had het over je kind een corrigerende tik geven als deze ver na middernacht thuiskomt, aangezien 22.00 toch wel een redelijke tijd is. Moet kunnen...

Als je kind oud genoeg is om om 10 uur thuis te mogen komen, dan lijkt het me ook oud genoeg om geen klappen meer te krijgen.

Of gingen bij jullie thuis de corrigerende tikken door tot je 18e of 20ste?

Cc

observer
03-07-07, 15:13
Geplaatst door Dhalia
En nee, het is niet Islamitisch. het kan natuurlijk altijd nog een bosnische moslim zijn

Broochem
03-07-07, 15:26
Geplaatst door Couscousje
Als je kind oud genoeg is om om 10 uur thuis te mogen komen, dan lijkt het me ook oud genoeg om geen klappen meer te krijgen.

Of gingen bij jullie thuis de corrigerende tikken door tot je 18e of 20ste?

Cc
'Oud genoeg om geen klappen te krijgen.' Dus onder de 18 kreeg jij ze wel veel?

Voor veel kinderen is 22:00 redelijk voor de zomertijd. Daar hoeven ze geen 18 tot 20 voor te zijn. Het zou niet goed zijn wanneer een volwassen persoon het niet rustig met zijn pa kan uitpraten als hij/zij een foutje heeft gemaakt. Kun je dat niet, dien je je biezen te pakken. Het is immers zijn huis.

Couscousje
03-07-07, 15:29
Geplaatst door Broochem
'Oud genoeg om geen klappen te krijgen.' Dus onder de 18 kreeg jij ze wel veel?

Voor veel kinderen is 22:00 redelijk voor de zomertijd. Daar hoeven ze geen 18 tot 20 voor te zijn. Het zou niet goed zijn wanneer een volwassen persoon het niet rustig met zijn pa kan uitpraten als hij/zij een foutje heeft gemaakt. Kun je dat niet, dien je je biezen te pakken. Het is immers zijn huis.

Ik kreeg na mijn 12e geen corrigerende tikken meer. Misschien zelfs eerder.

Maar op mijn 12e mocht ik echt niet om 22.00 uur pas thuiskomen, hoor.

Maar ik begrijp uit jouw woorden dat je kennelijk nu nog met de roe krijgt thuis.

Cc

Broochem
03-07-07, 15:45
Geplaatst door Couscousje
Ik kreeg na mijn 12e geen corrigerende tikken meer. Misschien zelfs eerder.

Maar op mijn 12e mocht ik echt niet om 22.00 uur pas thuiskomen, hoor.

Maar ik begrijp uit jouw woorden dat je kennelijk nu nog met de roe krijgt thuis.

Cc
Was dat omdat je al voldoende was gecorrigeerd of hadden je ouders de moed al opgegeven?

Terecht dat een klein meisje van 12 om 22:00 al thuis moet zijn. Ik mocht op mijn 14 tot 16 best om 22:00 thuiskomen.

Dat is niet nodig. Ik ben een redelijk mens. Daarbij ben ik zelf toe aan kinderen en die wil ik wel een beetje in het gareel houden. Al die lieveheersbeesjes die hun kind verliezen aan de drank, drugs en verkeerde vrienden, dat wil ik niet hebben bij mij thuis.

Couscousje
03-07-07, 15:58
Geplaatst door Broochem
Was dat omdat je al voldoende was gecorrigeerd of hadden je ouders de moed al opgegeven?

Terecht dat een klein meisje van 12 om 22:00 al thuis moet zijn. Ik mocht op mijn 14 tot 16 best om 22:00 thuiskomen.

Dat is niet nodig. Ik ben een redelijk mens. Daarbij ben ik zelf toe aan kinderen en die wil ik wel een beetje in het gareel houden. Al die lieveheersbeesjes die hun kind verliezen aan de drank, drugs en verkeerde vrienden, dat wil ik niet hebben bij mij thuis.

Dat was omdat ik oud genoeg was om met rede overtuigd te worden van het nut van me gedragen volgens de regels en niet met lijfstraffen.

Cc

Broochem
03-07-07, 16:11
Geplaatst door Couscousje
Dat was omdat ik oud genoeg was om met rede overtuigd te worden van het nut van me gedragen volgens de regels en niet met lijfstraffen.

Cc
Dat is waar. Vroegwijze kinderen hebben geen klappies nodig. Ik was rond die leeftijd nog te druk met puberen en redelijk lastig. Ik zou mezelf zo in ieder geval niet meer willen meemaken. Een post-puberale tijd kan best lastig zijn.

M@riska
04-07-07, 08:32
Geplaatst door Broochem


Dat is niet nodig. Ik ben een redelijk mens. Daarbij ben ik zelf toe aan kinderen en die wil ik wel een beetje in het gareel houden. Al die lieveheersbeesjes die hun kind verliezen aan de drank, drugs en verkeerde vrienden, dat wil ik niet hebben bij mij thuis.


Een redelijk mens maar je gaat wel je kinderen een pak slaag geven als ze wat verkeerd doen? Lekkere opvoeding dan, zal wel aan het voorbeeld wat je gehad hebt liggen.

reallife
04-07-07, 10:01
Geplaatst door Broochem

Dat is niet nodig. Ik ben een redelijk mens. Daarbij ben ik zelf toe aan kinderen en die wil ik wel een beetje in het gareel houden. Al die lieveheersbeesjes die hun kind verliezen aan de drank, drugs en verkeerde vrienden, dat wil ik niet hebben bij mij thuis.

Met een corrigerende tik hou je kinderen niet in het gareel. Als je dat denkt zou je er nog even over na moeten denken of je echt aan kinderen toe bent. :moe:

Thermopylae
04-07-07, 11:11
Corrigerend van de trap gooien?!

Cherry Bo
04-07-07, 11:34
Geplaatst door Couscousje
A. stond terecht voor het slaan, schoppen en van de trap gooien van zijn vrouw en dochter.


Het is gevaarlijk voor een vrouw alleen op straat", aldus de vader.

Thuis is het nóg gevaarlijker.

Cherry Bo
04-07-07, 11:37
Geplaatst door Broochem
Al die lieveheersbeesjes die hun kind verliezen aan de drank, drugs en verkeerde vrienden, dat wil ik niet hebben bij mij thuis.

Je vergeet zinloos (huiselijk) geweld.

mark61
04-07-07, 12:50
Geplaatst door Cherry Bo
Je vergeet zinloos (huiselijk) geweld.

Volgens main is hij zelf een verkeerde vriend. :gechoquee

Broochem
04-07-07, 16:34
Geplaatst door M@riska
Een redelijk mens maar je gaat wel je kinderen een pak slaag geven als ze wat verkeerd doen? Lekkere opvoeding dan, zal wel aan het voorbeeld wat je gehad hebt liggen.
Ik heb niet echt klappen gehad. De klappen die ik gehad heb waren zeldzaam, maar als ze er waren waren ze terecht. Ben best goed terecht gekomen moet ik segge.

Nogmaals, ik vind dat die geweldloosheid in Nederland veels te ver is doorgedreven. Het gaat er mij niet om dat je er altijd gebruik van moet maken, maar je moet het denk ik nooit jezelf ontnemen. Je ziet dat al die Kinderbeschermingscentra staan te springen om ouders hun kind te ontnemen als ze hun lastige kind in het gareel willen krijgen. Daarom zitten we opgescheept met een samenleving vol pedosexuele nichten en rellende dronkelappen. Een kind heeft behoefte aan duidelijke grenzen en als die ze niet heeft gaat die ze zelf wel zoeken. Op de gang zetten helpt niet altijd. Een kind dat telkens de grenzen overtreedt, daar heb je andere middelen voor nodig. Soms is het nodig om te laten zien dat hij/zij niet te ver kan gaan en dat die bang moet zijn. Pa moet autoriteit uitstralen en niet altijd beste vriendjes zijn.

Broochem
04-07-07, 16:35
Geplaatst door Cherry Bo
Je vergeet zinloos (huiselijk) geweld.
Daar verschillen wij van mening. In bepaalde gevallen kan geweld zinvol zijn.

reallife
04-07-07, 16:43
Geplaatst door Broochem
Daar verschillen wij van mening. In bepaalde gevallen kan geweld zinvol zijn.

Welja joh. En iedereen hanteert daarin weer een eigen norm.

Huiselijk geweld en corrigerende tikken zijn tegenwoordig strafbaar al ontgaat dat sommige mensen blijkbaar. :duivels:

mark61
04-07-07, 16:54
Geplaatst door Broochem
pedosexuele nichten

Come again?

David
04-07-07, 17:10
Geplaatst door mark61
Come again?


Ik wil Broochem best wel een keer slaan. Hard. Da's nou zinvol geweld.

mark61
04-07-07, 17:15
Geplaatst door David
Ik wil Broochem best wel een keer slaan. Hard. Da's nou zinvol geweld.

Das 1 van die uitzonderingsgevallen :argwaan:

David
04-07-07, 17:22
Geplaatst door mark61
Das 1 van die uitzonderingsgevallen :argwaan:


A waste of skin, die gozer. :moe:

Joesoef
04-07-07, 18:33
Geplaatst door Broochem
Dat is waar. Vroegwijze kinderen hebben geen klappies nodig. Ik was rond die leeftijd nog te druk met puberen en redelijk lastig. Ik zou mezelf zo in ieder geval niet meer willen meemaken. Een post-puberale tijd kan best lastig zijn.


Jij zit nog steeds in je puber fase.

Invidia
04-07-07, 18:57
Sommige mannen sporen echt niet :moe:

Broochem
04-07-07, 19:28
Geplaatst door Joesoef
Jij zit nog steeds in je puber fase.
Domme oneliners op NVDD uitschijten omdat jij nog in de anale fase zit.

Broochem
04-07-07, 19:33
Geplaatst door reallife
Welja joh. En iedereen hanteert daarin weer een eigen norm.

Huiselijk geweld en corrigerende tikken zijn tegenwoordig strafbaar al ontgaat dat sommige mensen blijkbaar. :duivels:
Mijn regels overtreden is ook strafbaar. De overheid wil een slappe drugsverslaafde flikkernatie kweken. Thuis ben ik de baas of je het leuk vindt ofniet.

Broochem
04-07-07, 19:38
Geplaatst door David
Ik wil Broochem best wel een keer slaan. Hard. Da's nou zinvol geweld.
Ja het is heel zinvol om mensen uit te dagen terwijl je weet dat je woorden nooit kunt waarmaken. Beetje laf.

mark61
04-07-07, 19:41
Geplaatst door Broochem
Ja het is heel zinvol om mensen uit te dagen terwijl je weet dat je woorden nooit kunt waarmaken. Beetje laf.

Ik zou er niet op rekenen :blij:

Broochem
04-07-07, 19:49
Geplaatst door mark61
Ik zou er niet op rekenen :blij:
Op wat niet?

reallife
04-07-07, 19:59
Geplaatst door Invidia
Sommige mannen sporen echt niet :moe:

Beetje te, als je het mij vraagt. Zoveel onzin kan niemand serieus menen...

Hoop ik dan maar :argwaan:

David
04-07-07, 20:02
Geplaatst door Broochem
Op wat niet?

Ik hoop voor jou dat je me nooit tegenkomt. Gratis zwemles, en veel kaartjes met "wordt snel weer beter".

Karin.N
04-07-07, 20:20
Tis gewoon de frustratie van een ventje die niets te vertellenheeft bij z'n partner :) als ie uberhaupt een partner heeft .

Broochem
04-07-07, 20:21
Geplaatst door David
Ik hoop voor jou dat je me nooit tegenkomt. Gratis zwemles, en veel kaartjes met "wordt snel weer beter".
Ok dank voor je hulpvaardigheid, maar ik kan al zwemmen. Dus hoef je echt niet de sloot in te springen nadat je me voor "stouterik" hebt uitgescholden, omdat je hoopt dat ik je achterna zal springen zodat ik verdrink.

Ga in vrede jongen.

David
04-07-07, 20:22
Geplaatst door Broochem
Ok dank voor je hulpvaardigheid, maar ik kan al zwemmen. Dus hoef je echt niet de sloot in te springen nadat je me voor "stouterik" hebt uitgescholden, omdat je hoopt dat ik je achterna zal springen zodat ik verdrink.

Ga in vrede jongen.

:haha:

Sneu secreet.

Broochem
04-07-07, 20:22
Geplaatst door Karin.N
Tis gewoon de frustratie van een ventje die niets te vertellenheeft bij z'n partner :) als ie uberhaupt een partner heeft .
Indrukwekkende analyse. Heb je daarvoor gestudeerd?

David
04-07-07, 20:23
Geplaatst door Broochem
Indrukwekkende analyse. Heb je daarvoor gestudeerd?

Da's niet echt nodig. Zo mysterieus zijn je bijdragen niet. De sociale dienst druipt er aan alle kanten af. Al heb ik wel diep medelijden met je eventuele kinderen.

Joesoef
04-07-07, 20:29
Heb een foto van Broochem gevonden:

http://blog.davisvillage.com/images/redneck.jpg

Broochem
04-07-07, 20:30
Geplaatst door David
Da's niet echt nodig. Zo mysterieus zijn je bijdragen niet. De sociale dienst druipt er aan alle kanten af. Al heb ik wel diep medelijden met je eventuele kinderen.
Dat medelijden is niet nodig voor ze. Als ze discipline en autoriteit geleerd hebben, kunnen ze de maatschappij als sterke mannen en vrouwen in.

Oprecht vraagje. Ben jij een Hollands kind met een anti-autoritaire opvoeding, zo ja hoe heeft dat uitgepakt?

David
04-07-07, 20:35
Geplaatst door Broochem
Dat medelijden is niet nodig voor ze. Als ze discipline en autoriteit geleerd hebben, kunnen ze de maatschappij als sterke mannen en vrouwen in.

Oprecht vraagje. Ben jij een Hollands kind met een anti-autoritaire opvoeding, zo ja hoe heeft dat uitgepakt?

Jij en een oprechte vraag? :haha:

Broochem
04-07-07, 20:39
Geplaatst door Joesoef
Heb een foto van Broochem gevonden:

http://blog.davisvillage.com/images/redneck.jpg
Ok. Een moslim hoort andere mensen niet om zijn/haar uiterlijk te bespotten. Ik hoop dat ik dat mijn kinderen ook kan meegeven.

David
04-07-07, 20:41
Geplaatst door Broochem
Ok. Een moslim hoort andere mensen niet om zijn/haar uiterlijk te bespotten. Ik hoop dat ik dat mijn kinderen ook kan meegeven.

Laten we hopen dat je je zo respectvol opstelt als je zoons met hun vriendje thuiskomen. Of ga je dan weer meppen?

Broochem
04-07-07, 20:42
Geplaatst door David
Jij en een oprechte vraag? :haha:
Hoezo, ken je mij dan?

Ik wil 't echt weten. Ik ben redelijk open geweest tot nu toe in deze draad over mijn opvattingen en jeugd, maar heb alleen maar afstandelijke schijnverontwaardiging als reactie gekregen. Ik ben geinteresseerd wat de visie van andere mensen is.

David
04-07-07, 20:43
Geplaatst door Broochem
Hoezo, ken je mij dan?

Ik wil 't echt weten. Ik ben redelijk open geweest tot nu toe in deze draad over mijn opvattingen en jeugd, maar heb alleen maar afstandelijke schijnverontwaardiging als reactie gekregen. Ik ben geinteresseerd wat de visie van andere mensen is.

Dat mag inmiddels duidelijk zijn, Neanderthaler.

Broochem
04-07-07, 20:47
Geplaatst door David
Laten we hopen dat je je zo respectvol opstelt als je zoons met hun vriendje thuiskomen. Of ga je dan weer meppen?
Ze mogen best met hun vriendje thuiskomen om te computeren ofzo. Homosexuele handelingen dat laat ik niet toe, al denk ik dat je op zo'n gevoelig onderwerp voor een kind het beter met praten kan oplossen. Ik denk namelijk dat je op sexueel gebied beter de visie van de Islam kan uitdragen. Hij mag zich best homo voelen, maar sex met mannen is niet toegestaan. Als hij volwassen is en niet meer bij mij woont is hij verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Ik hoop dan dat hij mijn visie overneemt.

Broochem
04-07-07, 20:49
Geplaatst door David
Dat mag inmiddels duidelijk zijn, Neanderthaler.
Ok. Jammer dat je niet wil antwoorden. Ik had graag jou ervaringen willen weten.

"Ben jij een Hollands kind met een anti-autoritaire opvoeding, zo ja hoe heeft dat uitgepakt?"

David
04-07-07, 20:51
Geplaatst door Broochem
"Ben jij een Hollands kind met een anti-autoritaire opvoeding, zo ja hoe heeft dat uitgepakt?"

Don't worry - I'm fine.

David
04-07-07, 20:52
Geplaatst door Broochem
Ze mogen best met hun vriendje thuiskomen om te computeren ofzo. Homosexuele handelingen dat laat ik niet toe, al denk ik dat je op zo'n gevoelig onderwerp voor een kind het beter met praten kan oplossen. Ik denk namelijk dat je op sexueel gebied beter de visie van de Islam kan uitdragen. Hij mag zich best homo voelen, maar sex met mannen is niet toegestaan. Als hij volwassen is en niet meer bij mij woont is hij verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Ik hoop dan dat hij mijn visie overneemt.


And that was Miss Hunebed, back to the studio.

Karin.N
04-07-07, 20:53
U is een moslim :hihi: Je lijkt me meer een mpsje met islamfobie.

David
04-07-07, 20:58
Geplaatst door Karin.N
U is een moslim :hihi: Je lijkt me meer een mpsje met islamfobie.


Ze is weg, Miss Hunebed. Effe kids meppen, waarschijnlijk. Met de beste bedoelingen, natuurlijk.

Broochem
04-07-07, 21:02
Geplaatst door Karin.N
U is een moslim :hihi: Je lijkt me meer een mpsje met islamfobie.
Grappig dat ik zo tot de verbeelding spreek. Maar vergis je niet, ik ben een zwaar gelukkig mens. De Islam is daar mede verantwoordelijk voor.

Broochem
04-07-07, 21:04
Geplaatst door David
Ze is weg, Miss Hunebed. Effe kids meppen, waarschijnlijk. Met de beste bedoelingen, natuurlijk.
Beetje flauw aan het worden, vind je niet?

David
04-07-07, 21:05
Geplaatst door Broochem
Grappig dat ik zo tot de verbeelding spreek. Maar vergis je niet, ik ben een zwaar gelukkig mens. De Islam is daar mede verantwoordelijk voor.

Daar twijfel ik geen seconde aan. Het moet goed voelen om dan in ieder geval thuis de big boy uit te hangen, met een eeuwenoude filosofie als excuus. De vraag is alleen of vrouw en kids zo blij zijn. Of mep je die blijdschap er ook eenvoudigweg in?

Karin.N
04-07-07, 21:05
Geplaatst door Broochem
Grappig dat ik zo tot de verbeelding spreek. Maar vergis je niet, ik ben een zwaar gelukkig mens. De Islam is daar mede verantwoordelijk voor.

Met deze zin, schatje, verraad je jezelf :wink: .

David
04-07-07, 21:06
Geplaatst door Karin.N
Met deze zin, schatje, verraad je jezelf :wink: .


Schattig is hij, niet? Een beetje wat Corry van Gorp was voor André van Duin.

Broochem
04-07-07, 21:14
Geplaatst door David
Daar twijfel ik geen seconde aan. Het moet goed voelen om dan in ieder geval thuis de big boy uit te hangen, met een eeuwenoude filosofie als excuus. De vraag is alleen of vrouw en kids zo blij zijn. Of mep je die blijdschap er ook eenvoudigweg in?
Een man hoort zijn mannelijkheid niet op te schorten. Het is natuurlijk dat een man autoriteit moet uitstralen en de vrouw liefde en zorgzaamheid. De relatie man-vrouw is een andere. Volwassen personen kunnen redelijkerwijs met elkaar omgaan, als de communicatie goed is. Draait het op geweld uit, dan kun je niet goed met elkaar communiceren en heb je waarschijnlijk de verkeerde vrouw.

Broochem
04-07-07, 21:17
Geplaatst door Karin.N
Met deze zin, schatje, verraad je jezelf :wink: .
Als ik niks heb te verbergen hoef ik ook niks te verraden. Wat doet jou tot die conclusie komen? Spreek ik misschien te goed Nederlands voor een moslim?

David
04-07-07, 21:17
Geplaatst door Broochem
Een man hoort zijn mannelijkheid niet op te schorten. Het is natuurlijk dat een man autoriteit moet uitstralen en de vrouw liefde en zorgzaamheid. De relatie man-vrouw is een andere. Volwassen personen kunnen redelijkerwijs met elkaar omgaan, als de communicatie goed is. Draait het op geweld uit, dan kun je niet goed met elkaar communiceren en heb je waarschijnlijk de verkeerde vrouw.


:haha:

Ze moeten jou in een museum zetten. Bij voorkeur opgezet. Pathetische eikel. Mannelijkheid - hoe durf je er over te praten.

Broochem
04-07-07, 21:25
Geplaatst door David
:haha:

Ze moeten jou in een museum zetten. Pathetische eikel. Mannelijkheid - hoe durf je er over te praten.
Ik begrijp dat ik een gevoelige snaar heb geraakt door over mannelijkheid te beginnen, n'est-ce pas? Ben je homo? :argwaan:

David
04-07-07, 21:26
Geplaatst door Broochem
Ik begrijp dat ik een gevoelige snaar heb geraakt door over mannelijkheid te beginnen, n'est-ce pas? Ben je homo? :argwaan:

Da's te makkelijk voor zo'n stoere kindermepper als jij. Je kunt beter - probeer maar.

Broochem
04-07-07, 21:37
Geplaatst door David
Da's te makkelijk voor zo'n stoere kindermepper als jij. Je kunt beter - probeer maar.
Ja je bent het echt he. :melig2: Nu begrijp ik pas waarom je zo gepikeerd doet. Arme jongen. Lijkt me echt klote om daarmee te moeten opgroeien. Ik hoop dat je vader je vergeven heeft.

M@riska
04-07-07, 21:38
Geplaatst door Broochem
Ik heb niet echt klappen gehad. De klappen die ik gehad heb waren zeldzaam, maar als ze er waren waren ze terecht. Ben best goed terecht gekomen moet ik segge.

Nogmaals, ik vind dat die geweldloosheid in Nederland veels te ver is doorgedreven. Het gaat er mij niet om dat je er altijd gebruik van moet maken, maar je moet het denk ik nooit jezelf ontnemen. Je ziet dat al die Kinderbeschermingscentra staan te springen om ouders hun kind te ontnemen als ze hun lastige kind in het gareel willen krijgen. Daarom zitten we opgescheept met een samenleving vol pedosexuele nichten en rellende dronkelappen. Een kind heeft behoefte aan duidelijke grenzen en als die ze niet heeft gaat die ze zelf wel zoeken. Op de gang zetten helpt niet altijd. Een kind dat telkens de grenzen overtreedt, daar heb je andere middelen voor nodig. Soms is het nodig om te laten zien dat hij/zij niet te ver kan gaan en dat die bang moet zijn. Pa moet autoriteit uitstralen en niet altijd beste vriendjes zijn.


Niet echt, wel een paar dus?

Opvoeding begint al bij de geboorte, niet pas als het kind rijp voor de straat is. Slaan van kinderen is zoiets laags, snap niet dat mensen dat kunnen doen.

Joesoef
04-07-07, 21:39
Een zuigende tukker, im out.....

David
04-07-07, 21:39
Geplaatst door Broochem
Ja je bent het echt he. :melig2: Nu begrijp ik pas waarom je zo gepikeerd doet. Arme jongen. Lijkt me echt klote om daarmee te moeten opgroeien. Ik hoop dat je vader je vergeven heeft.

Naast Miss Neanderthaler, blijk je ook Miss Open Deur te zijn! Een nacht vol verrassingen! Mep even een kind, om af te reageren, en dan praten we zo weer verder.

Broochem
04-07-07, 21:44
Geplaatst door M@riska
Niet echt, wel een paar dus?

Opvoeding begint al bij de geboorte, niet pas als het kind rijp voor de straat is. Slaan van kinderen is zoiets laags, snap niet dat mensen dat kunnen doen.
Lees terug

Klopt. Ik had het alleen over de rol van de vader en dat hij geweld niet moet uitsluiten. Te pas en te onpas gaan gebruiken is niet de bedoeling. Als je je kind vanaf de gebroorte goed hebt opgevoed respecteert die hopelijk de regels. Dan is slaan overbodig ja. Dat jij het laag vindt ok. Ga maar een boom knuffelen ofzo

David
04-07-07, 21:48
Geplaatst door Broochem
Ik had het alleen over de rol van de vader en dat hij geweld niet moet uitsluiten.

Wat ik dus al zei. Een verkeerd uitgevallen Neanderthaler, een mietje, en een museumstuk.

David
04-07-07, 21:49
Is het Tukker? Welcome back, moron! :haha:

Broochem
04-07-07, 21:53
Geplaatst door David
Wat ik dus al zei. Een verkeerd uitgevallen Neanderthaler, een mietje, en een museumstuk.
Uit jouw handen klinkt het haast als een compliment.

David
04-07-07, 21:59
Geplaatst door Broochem
Uit jouw handen klinkt het haast als een compliment.

Ga nou maar slapen, je hebt je energie nodig om die kleuters tegen de keukenvloer te timmeren. Het geeft geen pas voor een oprechte, stoere man als jij om in het holst van de nacht nog met nichten te communiceren. Of vind je het stiekem te leuk?

TonH
04-07-07, 22:52
http://img.bol.com/intershoproot/large/BOOKCOVER/FC/9/0/5/7/5/9057591006.gif

David
04-07-07, 22:54
Geplaatst door TonH
http://img.bol.com/intershoproot/large/BOOKCOVER/FC/9/0/5/7/5/9057591006.gif

Dat gaat toch over die gasten die derde jaars medicijnen zijn en mangosap geven bij diarree?

TonH
04-07-07, 23:34
Geplaatst door David
Dat gaat toch over die gasten die derde jaars medicijnen zijn en mangosap geven bij diarree?

Over de mislukte integratie van een hollander in de Egyptische cultuur...

mark61
05-07-07, 04:10
Geplaatst door TonH
http://img.bol.com/intershoproot/large/BOOKCOVER/FC/9/0/5/7/5/9057591006.gif

Dat is de uitspraak van een hoog opgeleide vrouw. Heppie het boek gelezen?

Cheetah
05-07-07, 10:12
Geplaatst door HaasHaas
Bizar dat er geen "moslim" bij staat. Enkel Yoegoslavië. Deden ze dat express? Omdat ze niet zo gauw de link met islam konden vinden? Of juist wel? Door de mensen te laten linken? :denk:

Typisch een voorbeeld van self fullfilling prophecy. Jezelf nu al met irrationele gedachten in een slachtoffer rol plaatsen.

reallife
05-07-07, 10:24
Geplaatst door Broochem
Een man hoort zijn mannelijkheid niet op te schorten. Het is natuurlijk dat een man autoriteit moet uitstralen en de vrouw liefde en zorgzaamheid. De relatie man-vrouw is een andere. Volwassen personen kunnen redelijkerwijs met elkaar omgaan, als de communicatie goed is. Draait het op geweld uit, dan kun je niet goed met elkaar communiceren en heb je waarschijnlijk de verkeerde vrouw.

De vrouw heeft een verkeerde man getroffen in dit geval.
Ik word onpasselijk van dit soort redenaties. Mannelijkheid cq autoriteit.
Ulgh...

Opvoeding draait niet alleen om de ouder en ook niet alleen om het kind. Opvoeden is een dynamisch proces, geen statisch patroon wat van te voren is vastgelegd. Het kind leert niet alleen van de ouders, ouders kunnen ook veel leren van het kind en daar past geen autoritaire houding bij.
Dat je als ouder de eindverantwoordelijkheid hebt en grenzen moet en kunt stellen is een heel ander verhaal. Er zijn namelijk heel veel mogenlijkheden om die grenzen aan een kind duidelijk te maken.
Veel kinderen lopen juist vast omdat er thuis een autoritaire houding is in de opvoeding en ze op school te maken hebben met een hele andere opvoedmethodiek.

Autoritairopvoeden is eigenlijk een hele luie opvoedmethode die weinig vraagt van je creativiteit als ouder en van je geduld.

super ick
05-07-07, 13:29
Geplaatst door Broochem
Ik heb niet echt klappen gehad. De klappen die ik gehad heb waren zeldzaam, maar als ze er waren waren ze terecht. Ben best goed terecht gekomen moet ik segge.
Tja.......als je niet beter weet......
Nogmaals, ik vind dat die geweldloosheid in Nederland veels te ver is doorgedreven. Het gaat er mij niet om dat je er altijd gebruik van moet maken, maar je moet het denk ik nooit jezelf ontnemen. Je ziet dat al die Kinderbeschermingscentra staan te springen om ouders hun kind te ontnemen als ze hun lastige kind in het gareel willen krijgen.
Nee kinderen worden ontnomen na buitensporig geweld of terugkerend geweld of verwaarlozing. Met in het gareel krijgen bedoel jij duidelijk lichamelijk geweld. Dit is bij wet verboden!
Daarom zitten we opgescheept met een samenleving vol pedosexuele nichten en rellende dronkelappen.
O natuurlijk dat is het? Kinderen worden dronkelappen en pedosexuele nichten als ze niet geslagen worden. Soms zijn de dingen toch zo simpel. Alleen heb je even iemand nodig die er net even anders tegenaan kijkt om je de ogen te openen. Bedankt!
Een kind heeft behoefte aan duidelijke grenzen en als die ze niet heeft gaat die ze zelf wel zoeken.
Die geef je aan met geweld.
Op de gang zetten helpt niet altijd.
Geweld wel!
Een kind dat telkens de grenzen overtreedt, daar heb je andere middelen voor nodig.
Geweld!
Soms is het nodig om te laten zien dat hij/zij niet te ver kan gaan en dat die bang moet zijn. Pa moet autoriteit uitstralen en niet altijd beste vriendjes zijn.
Geweld is goed voor kinderen. Sla ze voldoende ze zullen er je later dankbaar voor zijn:"Pa bedankt voor de klappen, anders was in nu misschien ook wel een rellende dronkelap of pedosexuele nicht".

Zelden zo een domme reaktie gelezen......of het moet humoristisch bedoelt zijn.

TonH
05-07-07, 14:39
Geplaatst door mark61
Dat is de uitspraak van een hoog opgeleide vrouw. Heppie het boek gelezen?

Nee, nog niet. M'n ega wel en die blijft maar volhouden dat ik haar toch écht niet mag slaan. :vreemd:

Ik vind het nawoord in de 7e druk wel heel interessant. Is dat hier al eens besproken?

mark61
05-07-07, 18:08
Geplaatst door TonH
Nee, nog niet. M'n ega wel en die blijft maar volhouden dat ik haar toch écht niet mag slaan. :vreemd:

Ik vind het nawoord in de 7e druk wel heel interessant. Is dat hier al eens besproken?

Laat haar die passage over die vrouw maar es lezen :eek:

Vast niet, feel free!

beachboy
05-07-07, 20:17
Geplaatst door Broochem
Daar verschillen wij van mening. In bepaalde gevallen kan geweld zinvol zijn.

Geweld is in GEEN enkele situatie zinvol.

Good Kahuna
05-07-07, 22:19
Geplaatst door beachboy
Geweld is in GEEN enkele situatie zinvol.

Nuance: zelfverdediging is meestal wel redelijk zinvol.

beachboy
05-07-07, 22:50
Geplaatst door Good Kahuna
Nuance: zelfverdediging is meestal wel redelijk zinvol.

Niet tegen een vrouw

TonH
05-07-07, 23:05
Geplaatst door beachboy
Niet tegen een vrouw

Een vrouw die op je schiet of met een mes bedrijgt mag je volgens mij even vakkundig, als het lukt tenminste, van de wereld meppen. Heeft niks met vrouw-man te maken, maar alles met zelfbescherming.

beachboy
05-07-07, 23:46
Geplaatst door TonH
Een vrouw die op je schiet of met een mes bedrijgt mag je volgens mij even vakkundig, als het lukt tenminste, van de wereld meppen. Heeft niks met vrouw-man te maken, maar alles met zelfbescherming.


we verschillen hier van mening

Joepie
06-07-07, 10:27
Geplaatst door Broochem
Je hoeft niet gelijk het ziekenhuis in te slaan, maar een corrigerende tik is soms leerzaam ja. Niet soms?

NEE

H.P.Pas
06-07-07, 12:00
Geplaatst door Broochem
Je hoeft niet gelijk het ziekenhuis in te slaan, maar een corrigerende tik is soms leerzaam ja. Niet soms?

Geplaatst door Joepie
NEE

Natuurlijk is dat leerzaam. Je leert ervan, dat meppen OK is zolang je de sterkste bent. Als Broochem dat niet geleerd had, was hij nooit geworden wat hij nu is. Toch ?
:moe:

Divine_70
06-07-07, 12:22
Tjonge jonge....
Vooralsnog zie ik nergens een opmerking waarin Broochem aangeeft dat ie zijn vrouw en kinderen lap om leer slaat.
Sterker nog, er is geen kip die hem vraagt WAT hij verstaat onder een corrigerende tik.
Misschien heeft hij het wel gewoon over een tik voor de billen, weten jullie veel.
Bovendien geeft ie al gelijk in het begin aan dat ie het niet heeft over het slaan van een vrouw.
Het springt gelijk in massahysterie op een prikker die aangeeft wat HIJ denkt dat nodig is om kinderen in het gareel te houden.
Maak het duidelijk met al die tegenargumenten door aan te geven welke tikken die hij bedoeld en jullie allemaal afkeuren. :rolleyes:

Broochem
06-07-07, 15:00
Geplaatst door Divine_70
Tjonge jonge....
Vooralsnog zie ik nergens een opmerking waarin Broochem aangeeft dat ie zijn vrouw en kinderen lap om leer slaat.
Sterker nog, er is geen kip die hem vraagt WAT hij verstaat onder een corrigerende tik.
Misschien heeft hij het wel gewoon over een tik voor de billen, weten jullie veel.
Bovendien geeft ie al gelijk in het begin aan dat ie het niet heeft over het slaan van een vrouw.
Het springt gelijk in massahysterie op een prikker die aangeeft wat HIJ denkt dat nodig is om kinderen in het gareel te houden.
Maak het duidelijk met al die tegenargumenten door aan te geven welke tikken die hij bedoeld en jullie allemaal afkeuren. :rolleyes:
:)

Ik had de poging tot dialoog eigenlijk al opgegeven. Het lijkt soms wel moedwillig die misinterpretatie hierzo.

Ik heb eigenlijk al heel wat keren aangegeven dat je het niet te pas en te onpas kan gebruiken, maar dat het een signaal moet zijn naar het kind toe dat deze niet te ver kan gaan. Om een kind echt het ziekenhuis in te slaan, daar ben ik een te gevoelig mens voor, maar een paar tikken die pijnlijk zijn om niet vergeten te worden kunnen voor mij gepast zijn. Of een paar tikken op de billen voldoende zijn heb ik nog niet besloten.

Voorts heb ik nog geen ervaring in het opvoeden, dus kan het best zijn dat ik nog veel moet leren en soms flexibel moet zijn en wat je wanneer moet doen. Eigenlijk ben ik gewoon principieel tegen anti-autoritair opvoeden, bijvoorbeeld ouders die hun kinderen een breezertje op jonge leeftijd geven of weigeren om te zien dat sommige kinderen behoefte hebben aan strakke regels en strengheid. Daarom vind ik dat je coriigerende tikken nooit mag uitsluiten. Kinderen zijn hoe je het wendt of keert niet gelijk aan volwassenen.

Hoe denk jij erover?

Broochem
06-07-07, 15:13
Geplaatst door H.P.Pas
Natuurlijk is dat leerzaam. Je leert ervan, dat meppen OK is zolang je de sterkste bent. Als Broochem dat niet geleerd had, was hij nooit geworden wat hij nu is. Toch ?
:moe:
Meppen kan ok zijn, zolang het te rechtvaardigen valt. Het is deel van iemands soevereiniteit. Passiviteit zou ik mijn kinderen ook niet echt willen meegeven.

reallife
06-07-07, 15:22
Geplaatst door Broochem
:)

Ik had de poging tot dialoog eigenlijk al opgegeven. Het lijkt soms wel moedwillig die misinterpretatie hierzo.



Ja het is triest. :rolleyes:


Geplaatst door Broochem
Nogmaals, ik vind dat die geweldloosheid in Nederland veels te ver is doorgedreven. Het gaat er mij niet om dat je er altijd gebruik van moet maken, maar je moet het denk ik nooit jezelf ontnemen. Je ziet dat al die Kinderbeschermingscentra staan te springen om ouders hun kind te ontnemen als ze hun lastige kind in het gareel willen krijgen. Daarom zitten we opgescheept met een samenleving vol pedosexuele nichten en rellende dronkelappen. Een kind heeft behoefte aan duidelijke grenzen en als die ze niet heeft gaat die ze zelf wel zoeken. Op de gang zetten helpt niet altijd. Een kind dat telkens de grenzen overtreedt, daar heb je andere middelen voor nodig. Soms is het nodig om te laten zien dat hij/zij niet te ver kan gaan en dat die bang moet zijn. Pa moet autoriteit uitstralen en niet altijd beste vriendjes zijn.

Echt een opmerking die de toon zet voor een gezellige dialoog...

Broochem
06-07-07, 15:34
Geplaatst door reallife
Ja het is triest. :rolleyes:



Echt een opmerking die de toon zet voor een gezellige dialoog...
Triest is het voor zij die overal aanstoot aan nemen.

En daar kookt jouw bloed van? Maatschappijkritiek is iets wat je moet kunnen hebben. Je hoeft er niet mee eens te zijn, maar om nou meteen in een dwaze stress te schieten omdat iemand foute ontwikkelingen ziet in Nederland is toch ook best sneu?

reallife
06-07-07, 15:50
Geplaatst door Broochem
Triest is het voor zij die overal aanstoot aan nemen.

Maatschappijkritiek is iets wat je moet kunnen hebben. Je hoeft er niet mee eens te zijn, maar om nou meteen in een dwaze stress te schieten omdat iemand foute ontwikkelingen ziet in Nederland is toch ook best sneu?



Ik denk dat we allebei zeer verschillend denken over wat 'foute,' ontwikkelingen zijn in deze maatschappij en de oorzaken hiervan.

Divine_70
06-07-07, 16:12
Geplaatst door Broochem
:)
Hoe denk jij erover?








Ik had de poging tot dialoog eigenlijk al opgegeven. Het lijkt soms wel moedwillig die misinterpretatie hierzo.



Kortom: bespaar je de moeite, heb ik allang gedaan.

TonH
06-07-07, 22:30
Geplaatst door beachboy
we verschillen hier van mening

Ok, ander voorbeeld: jij loopt de de Reguliers Bree en krijgt van een knulletje een klap in je nek en hij heeft een mes die hij tussen je ribben wil steken. Nog steeds geen reden om geweld te plegen?
Politie bellen heeft geen zin, blijkt in het geval Pernis, want die gaat gewoon staan toekijken tot je dat mes tussen je ribben hebt omdat dat beter is voor hun eigen veiligheid....

super ick
09-07-07, 08:45
Geplaatst door Broochem
Triest is het voor zij die overal aanstoot aan nemen.

En daar kookt jouw bloed van? Maatschappijkritiek is iets wat je moet kunnen hebben. Je hoeft er niet mee eens te zijn, maar om nou meteen in een dwaze stress te schieten omdat iemand foute ontwikkelingen ziet in Nederland is toch ook best sneu?

Je kunt jezelf ook afvragen wat je met je corrigerende tikken wilt bereiken. Hoever wil / kan je gaan?

Gelukkig geef je zelf aan dat je (nog) geen ervaring hebt met opvoeden. Er is dus nog hoop voor jou kinderen.
Hoe hard en hoeveel je ook slaat, wat kinderen denken en/of willen sla je er niet uit en wat jij wilt wat ze denken sla je er niet in.
Je bereikt hooguit dat ze zich voorbeeldig gedragen zolang ze in jou gezichtsveld zijn. Zijn ze daaruit dan is de kans de kans groot dat ze zich om het hardst misdragen en liefst alle normen en waarden die jij erin probeert te slaan zoveel mogelijk met voeten treden.

Yintec
09-07-07, 09:38
biraat mensen hebben helemaal het recht niet om andere mensen te slaan, helemaal gek! de vrijheid van iedere ziel is een goddelijke garantie en iedere schending van een ander lichaam of ziel is niet toegestaan. Je hebt een ander je wil niet op te leggen. Een ieder wordt geboren in Gods vrijheid en wie , WIE , geeft jou het recht of de status dat je een ander mag slaan??

TonH
09-07-07, 16:22
Geplaatst door Yintec
biraat mensen hebben helemaal het recht niet om andere mensen te slaan, helemaal gek! de vrijheid van iedere ziel is een goddelijke garantie en iedere schending van een ander lichaam of ziel is niet toegestaan. Je hebt een ander je wil niet op te leggen. Een ieder wordt geboren in Gods vrijheid en wie , WIE , geeft jou het recht of de status dat je een ander mag slaan??

Het makkelijkste antwoord daarop zou zijn: God. Hij heeft de mens die vrijheid gegeven en een mogelijke bestraffing zo op de lange baan geschoven dat een gemiddeld mens daar geen rekening mee zal houden.

rikky
10-07-07, 06:41
vrouwen moet je mogen slaan. Ze moeten het eten maken en voor de kinderen zorgen. Het huihouden doen, en de man tevreden stellen op seksueel gebied behoort ook tot hun taken.

Hun enige recht is het aanrecht. Als ze in de huiskamer komen, moet je de ketting korter maken.

Freesaf2
10-07-07, 14:40
Corrigerende tip op de vingers of een paar klappen op de billen moet kunnen, zolang het maar geen regelmatig patroon wordt, maar echt uitzonderlijk.

Gebruik van stok, riem, etc. is uit den boze.

rikky
10-07-07, 17:14
Geplaatst door Freesaf2
Corrigerende tip op de vingers of een paar klappen op de billen moet kunnen, zolang het maar geen regelmatig patroon wordt, maar echt uitzonderlijk.

Gebruik van stok, riem, etc. is uit den boze.

is dat een recht dat alle kanten opwerkt? mag een vrouw ook de man een corrigerende tik op de vingers of een paar klappen op de billen moeten kunnen geven?

Freesaf2
11-07-07, 14:30
Geplaatst door rikky
is dat een recht dat alle kanten opwerkt? mag een vrouw ook de man een corrigerende tik op de vingers of een paar klappen op de billen moeten kunnen geven?

Ik snap dat ik niet duidelijk was. Ik had het specifiek over kleine kinderen. Vrouwen mag je nooit slaan.

(tenzij ze in bed er specifiek om vragen :engel: )

Yintec
11-07-07, 14:42
of ga naar een club waar ze die spelletjes spelen, een of andere muffe sm-kelder.. :fpetaf:

Crespo
13-07-07, 18:50
Geplaatst door rikky
is dat een recht dat alle kanten opwerkt? mag een vrouw ook de man een corrigerende tik op de vingers of een paar klappen op de billen moeten kunnen geven?

Dacht dat het hier voornamelijk over een corrigerende tik jegens kinderen ging. :)
Rikky, bedtijd voor jou.

rikky
13-07-07, 20:52
Geplaatst door Crespo
Dacht dat het hier voornamelijk over een corrigerende tik jegens kinderen ging. :)
Rikky, bedtijd voor jou.

hoe heet dit topic eigenlijk? juist ja! bedtijd voor joou Crespo!!!

Dehya
15-07-07, 00:09
Het moet gezegd worden dat mijn vader ons allemaal enorm intimideerde. Hij was een man die eerder respect dan genegenheid wekte. Hij sloeg ons nooit, maar zijn grote postuur, zijn uitstraling en de autoriteit die van zijn blik uitging, zorgden ervoor dat hij zijn stem maar hoefde te verheffen om ons te doen verlammen van angst.

rikky
15-07-07, 02:56
Geplaatst door Dehya
Het moet gezegd worden dat mijn vader ons allemaal enorm intimideerde. Hij was een man die eerder respect dan genegenheid wekte. Hij sloeg ons nooit, maar zijn grote postuur, zijn uitstraling en de autoriteit die van zijn blik uitging, zorgden ervoor dat hij zijn stem maar hoefde te verheffen om ons te doen verlammen van angst.

en daar had / heb jij respect voor? ik niet. dat is gewoon een kut-houding van die klojo!

Dehya
15-07-07, 03:59
Geplaatst door rikky
en daar had / heb jij respect voor? ik niet. dat is gewoon een kut-houding van die klojo!

Niet alle vaders dragen een roze T-shirt.

M@riska
15-07-07, 09:19
Geplaatst door Dehya
Niet alle vaders dragen een roze T-shirt.


Mijn vader verlamde mij nooit van angst maar toonde autoriteit om een genegende wijze.

En hij had/heeft zeker geen roze shirt. ;)

Vaders die hun kinderen bang maken zodat ze bijna in hun broek schijten als hij binnenkomt vind ik laf. :tik:

Koala64
15-07-07, 11:10
Geplaatst door M@riska
Mijn vader verlamde mij nooit van angst maar toonde autoriteit om een genegende wijze.

En hij had/heeft zeker geen roze shirt. ;)

Vaders die hun kinderen bang maken zodat ze bijna in hun broek schijten als hij binnenkomt vind ik laf. :tik:

Daar ben ik het dus helemaal mee eens.

Dehya
15-07-07, 12:39
Geplaatst door M@riska
Mijn vader verlamde mij nooit van angst maar toonde autoriteit om een genegende wijze.

En hij had/heeft zeker geen roze shirt. ;)

Vaders die hun kinderen bang maken zodat ze bijna in hun broek schijten als hij binnenkomt vind ik laf. :tik:

Italic tekst gaat niet over mijn vader, las het gisteren in een boek en deed me denken aan deze topic. Stukje is zeer typerend voor meeste Marokkaanse vaders. Je begrijpt de tekst ook niet zo denderend goed dat je nu over lafheid spreekt. Woorden moet je niet altijd letterlijk lezen en je interpreteert het te bekrompen.


Wat mijn vader betreft, hij was prachtig in alle opzichten.

M@riska
15-07-07, 13:45
Geplaatst door Dehya
Italic tekst gaat niet over mijn vader, las het gisteren in een boek en deed me denken aan deze topic. Stukje is zeer typerend voor meeste Marokkaanse vaders. Je begrijpt de tekst ook niet zo denderend goed dat je nu over lafheid spreekt. Woorden moet je niet altijd letterlijk lezen en je interpreteert het te bekrompen.


Wat mijn vader betreft, hij was prachtig in alle opzichten.

Je tekst stond niet tussen leestekens dus ging er vanuit dat het jouw eigen tekst was. ;)

Het stukje laat zien hoe het in veel gezinnen gaat ja, maar de moeder speelt daarin ook een grote rol. Veel moeders pakken snel een slipper of een houten lepel om er uit onmacht op los te slaan, helaas.

Een vader die zijn kinderen bang maakt vind ik laf, geloof dat ik dat al te goed begrijp.



Allah ie rahmoe.

Dehya
15-07-07, 17:59
Geplaatst door M@riska
Je tekst stond niet tussen leestekens dus ging er vanuit dat het jouw eigen tekst was. ;)

Het stukje laat zien hoe het in veel gezinnen gaat ja, maar de moeder speelt daarin ook een grote rol. Veel moeders pakken snel een slipper of een houten lepel om er uit onmacht op los te slaan, helaas.

Een vader die zijn kinderen bang maakt vind ik laf, geloof dat ik dat al te goed begrijp.



Allah ie rahmoe.

Ik laat nooit iets achter in italic, maar goed.

Nee, je begrijpt het nog steeds niet. Het is wat hij uitstraalt maar niet met het doel om zijn kinderen bang te maken. Wanneer zijn kinderen iets mispeuteren, hoeft hij alleen maar zijn stem te verheffen waardoor ze weten dat ze te ver gaan. Lijkt me een gangbare zaak in elke gezin. Hij gebruikt gelukkig eerst zijn mond, vooraleer ie zijn mouwen stropt. Dat is niet lafheid.


Amien.

super ick
17-07-07, 20:26
Geplaatst door Dehya
Ik laat nooit iets achter in italic, maar goed.

Nee, je begrijpt het nog steeds niet. Het is wat hij uitstraalt maar niet met het doel om zijn kinderen bang te maken.
Amien.

Gevolg was dat het wel angst opriep bij zijn kinderen. Moet ie zijn houding veranderen. Je hoort kinderen niet angstig te maken maar juist geborgenheid te bieden als ouder. Dat is vrijwel het tegenovergestelde.

observer
17-07-07, 23:06
Geplaatst door rikky
is dat een recht dat alle kanten opwerkt? mag een vrouw ook de man een corrigerende tik op de vingers of een paar klappen op de billen moeten kunnen geven? alleen als ze leer, laarzen draagt en een zweepje heeft :melig2:

super ick
18-07-07, 09:28
Geplaatst door observer
alleen als ze leer, laarzen draagt en een zweepje heeft :melig2:

Je hoeft hier niet als sadomasochist uit de kast te komen. Ik had je allang herkent.

Misschien is dat wel een goede uitvlucht voor de rechter.
Je vrouw mishandelen is dan wel verboden maar als je geil bent is dat misschien wel een goede reden.
Als de rechter dan stelt dan die vrouw er niet seksueel opgewonden van werd, dan kan je hem misschien de vraag stellen of zijn partner wel altijd klaarkomt?

Ik hoor nog wel hoe het uitgepakt is. :D

Dehya
18-07-07, 22:33
Geplaatst door super ick
Gevolg was dat het wel angst opriep bij zijn kinderen. Moet ie zijn houding veranderen. Je hoort kinderen niet angstig te maken maar juist geborgenheid te bieden als ouder. Dat is vrijwel het tegenovergestelde.

BOEH!

super ick
19-07-07, 14:15
Geplaatst door Dehya
BOEH!

Domoor

Dehya
19-07-07, 15:32
Geplaatst door super ick
Domoor

Achterlijke schijterd.

super ick
20-07-07, 09:07
Geplaatst door Dehya
Achterlijke schijterd.

Jij hebt een tamelijk grote bek voor iemand die opgevoed is met terreur.

Nelis70
20-07-07, 09:57
Geplaatst door Broochem
Mijn regels overtreden is ook strafbaar. De overheid wil een slappe drugsverslaafde flikkernatie kweken. Thuis ben ik de baas of je het leuk vindt ofniet.

Foutje, thuis ben je helemaal niet de baas. Er zijn een hoop ergels van de overheid waar jij je in je eigen huis ook aan zal moeten houden.

Een drugsverslaafde flikkernatie? Mmm, wat is precies het probleem met flikkers in je land?
Je hebt natuurlijk gruwelijk gelijk dat het in het gezagsgetrouwe ' Joegoslavie' veeeeeel beter gaat dan in het nichterige drugsverslaafde NL. Duh, ga eens lekker naar dat gebied op vakantie.

knuppeltje
20-07-07, 10:55
Geplaatst door super ick
Jij hebt een tamelijk grote bek voor iemand die opgevoed is met terreur.

Daar begint meestal de terreur mee.

Dehya
20-07-07, 11:10
Geplaatst door super ick
Jij hebt een tamelijk grote bek voor iemand die opgevoed is met terreur.

Waar ergens had ik het over mezelf, sukkel?

super ick
20-07-07, 13:37
Geplaatst door Dehya
Waar ergens had ik het over mezelf, sukkel?

Even stoppen met schelden nu domme doek

Charlus
20-07-07, 14:28
Geplaatst door super ick
Domoor

Geplaatst door Dehya
Achterlijke schijterd

Geplaatst door super ick
Jij hebt een tamelijk grote bek

Geplaatst door Dehya
sukkel

Geplaatst door super ick
domme doek
Getrouwd?

super ick
20-07-07, 17:56
Geplaatst door Charlus
Getrouwd?

Haha, hij is goed.

Dehya
20-07-07, 18:00
Geplaatst door super ick
Even stoppen met schelden nu domme doek

Wie begon er, zwakhoofd?

Dehya
20-07-07, 18:01
Geplaatst door Charlus
Getrouwd?

Nee, hij is uitermate seniel om hier te reageren.

Olive Yao
21-07-07, 00:34
Wat een overdreven gedoe in deze topic, zeg.

In ons gezin kreeg ik een enkele keer een pak slaag voor mijn blote billen van mijn moeder. Ik weet niet meer waarom, maar wanneer het gebeurde moet ik echt wel heel vervelend en ongehoorzaam geweest zijn.

Mijn broers kregen af en toe een stomp van mijn vader, altijd op hun schouder, of ook voor hun billen van mijn moeder.

Als ik eraan denk vind ik het werkelijk helemaal niet erg. Als je je gebeurtenissen uit je verleden herinnert die je emotioneel pijn hebben gedaan, dan is de herinnering vaak onaangenaam en voel je de pijn weer. Maar als ik me mijn pakken slaag herinner lach ik erom.

En ik heb prima ouders.

Zodra ik ze weer zie ga ik hier met ze over praten, om te horen wat ze er nu van vinden.

TonH
22-07-07, 19:53
Geplaatst door Olive Yao
Zodra ik ze weer zie ga ik hier met ze over praten, om te horen wat ze er nu van vinden.

Hoezo? Je hebt er toch geen moeite mee? Dus waarom er dan naar vragen?

TonH
22-07-07, 21:49
Geplaatst door unweit
Wat is dit voor een achterlijk onderwerp, natuurlijk mag men zijn vrouw niet slaan. Al diegenen die nog steeds van mening zijn dat zulks wel zou mogen een welgemeend advies mijnerzijds: men pakke zijn spullen en rotte zo spoedig mogelijk op uit dit land naar een achterlijk land van eigen keuze dat zeer waarschijnlijk dan ook islamitisch zal zijn en leve daar nog geselend en gelukkig!

Waar wil je dat al die hollanders heen gaan die hun vrouw slaan? Huiselijk geweld is van alle bevolkingsgroepen en in hoge mate.

TonH
22-07-07, 22:04
Geplaatst door unweit
Nou, u heeft zeker gelijk gehad daar ga ik niks op afdingen, maar momenteel zitten de blijf-van-mijn-lijfhuizen toch echt voornamelijk vol met vrouwen uit islamitische achtergronden en dan vooral hen die in dit land niet geboren zijn. Dat is de realiteit nu!

Kennelijk zijn die 'islamitische' vrouwen dus een stapje verder dan hun hollandse counterparts. Ze nemen het niet langer en gaan het huis uit. Nu die hollandsen nog...

Dehya
22-07-07, 22:06
2-0 voor TonH.

TonH
22-07-07, 22:07
Uit onderzoek blijkt dat meer dan 40% van de Nederlandse bevolking ooit in zijn of haar leven te maken heeft gehad met huiselijk geweld. Hiervan ervaart 10% dagelijks of wekelijks deze vorm van geweld. Bijna eenderde hiervan ziet het leven ingrijpend veranderen als gevolg van het geweld. In 80% van de gevallen wordt het geweld door mannen gepleegd.


Recente cijfers van de politie bevestigen dit beeld. De politie heeft een speciale registratie van huiselijk geweld opgezet en heeft berekend dat er per jaar ruim 56.000 meldingen van huiselijk geweld bij de politie binnen komen. Bekend is dat slechts 12% van alle huiselijk geweldzaken bij de politie gemeld wordt. Dat betekent dat zich jaarlijks ongeveer 500.000 huiselijk geweldsincidenten voordoen. Uit het onderzoek blijkt dat ruim 36% van de incidenten huiselijk geweld, die gemeld worden bij de politie, tot een aangifte hebben geleid. In meer dan de helft (58%) van de gevallen van huiselijk geweld die geleid hebben tot aangifte, wordt de dader ook daadwerkelijk aangehouden.

Bron: Ministerie van Justitie

Olive Yao
22-07-07, 22:33
Geplaatst door TonH
Hoezo? Je hebt er toch geen moeite mee? Dus waarom er dan naar vragen?
Als jij een mening hebt interesseert die van een ander je niet?

TonH
22-07-07, 22:42
Geplaatst door Olive Yao
Als jij een mening hebt interesseert die van een ander je niet?

Waarom zou ik op dit forum prikken, wanneer een andere mening me niet zou interesseren?

Maar daar gaat het me niet om. Wanneer jij na zoveel jaar ineens bij je ouders aankomt met de vraag: mam, waarom sloeg je me eigenlijk en hoe kijk je daar nu tegen aan? Dan is de kans groot dat ze daar van schrikken.
Je geeft zelf aan dat je goede ouders hebt en dat die incidenten niks negatiefs bij je achtergelaten hebben.

Mijn advies dus: let bygones be bygones en vraag het eens aan leeftijdgenoten van hen.