PDA

Bekijk Volledige Versie : Discotheek mag Marokkaanse Nederlanders weigeren



Couscousje
04-07-07, 12:52
Discotheek mag Marokkaanse Nederlanders weigeren
Bron: ANP
Gepubliceerd: woensdag 4 juli 2007 @ 11:45

Discotheek Time Out in Gemert mag voorlopig Nederlanders van Marokkaanse afkomst weigeren. De maatregel is in overleg met de gemeente Gemert en de politie genomen nadat op 23 juni een groep Helmonders van Marokkaanse afkomst slaags raakte met beveiligingspersoneel van de discotheek.

Burgemeester Jan van Maasakkers heeft dat vandaag bevestigd. Van Maasakkers benadrukt dat het gaat om het weren van notoire herrieschoppers en etnische afkomst geen rol speelt. Vaste klanten met een Marokkaanse achtergrond die geen problemen veroorzaken, blijven gewoon welkom.

Volgens bedrijfsleider Jos Coolen van Time Out gaat het om een groep van dertig tot veertig jongeren die in het verleden verantwoordelijk waren voor een reeks opstootjes. Op 23 juni raakte de groep in de discotheek opnieuw slaags waarna de jongeren buiten werden gezet door beveiligingspersoneel. Op het parkeerterrein voor Time Out keerde de groep zich vervolgens fysiek en verbaal tegen het beveiligingspersoneel.

Doodsbedreigingen
In de dagen na de opstootjes werden via de website van Time Out doodsbedreigingen geuit aan het adres van het personeel van de discotheek. Reden voor de politie om extra surveillances in te zetten bij de grootste uitgaansgelegenheid van Zuid-Nederland.

Volgens Van Maasakkers zijn de maatregelen die Time Out heeft getroffen in overeenkomst met de beleidslijn die enkele jaren geleden met politie en gemeente is opgesteld. Van discriminatie is geen sprake. ''In het verleden is ook een grote groep autochtone jongeren uit Gouda die overlast veroorzaakte de deur geweigerd'', aldus de burgemeester. De portiers van Time Out zullen volgens hem zoals vanouds toezien op groepsvorming die uit de hand kan lopen en een preventief deurbeleid voeren.

Cc

Invidia
04-07-07, 18:43
Tja... Ben niet zo voor dit soort acties maar tklinkt best heftig allemaal, en als vaste klanten met een Marokkaanse achtergrond die geen problemen veroorzaken, gewoon welkom blijven, dan kan ik me wel wat voorstellen bij de keuze van de gemeente. Maar ja het blijft discriminatie...

foxcave
04-07-07, 18:46
Geplaatst door Invidia
Tja... Ben niet zo voor dit soort acties maar tklinkt best heftig allemaal, en als vaste klanten met een Marokkaanse achtergrond die geen problemen veroorzaken, gewoon welkom blijven, dan kan ik me wel wat voorstellen bij de keuze van de gemeente. Maar ja het blijft discriminatie...

Rot op, de titel van het verhaal is gewoon fout, zo ook de toonzetting, ze mogen relschoppers weigeren, volledig terecht.

Of ben jij van mening dat Marokkaanse relschoppers alles mogen?

Invidia
04-07-07, 18:54
Geplaatst door foxcave
Rot op, de titel van het verhaal is gewoon fout, zo ook de toonzetting, ze mogen relschoppers weigeren, volledig terecht.

Of ben jij van mening dat Marokkaanse relschoppers alles mogen?


Waar zie je me dat schrijven? Ik zei toch dat ik me er wel wat bij kon voorstellen? En mensen weigeren op basis van afkomst is discriminatie.

Broochem
04-07-07, 21:08
Wel grappig dat we nu Marokkaanse Nederlanders zijn. Vooruitgang he?

Ach joh, maar goed ook dat we geweigerd worden in de vlees- en zuipmarkt die ze disco noemen. In de moskee is voorlopig nog iedereen welkom.

David
04-07-07, 21:10
Geplaatst door Broochem
Wel grappig dat we nu Marokkaanse Nederlanders zijn. Vooruitgang he?

Ach joh, maar goed ook dat we geweigerd worden in de vlees- en zuipmarkt die ze disco noemen. In de moskee is voorlopig nog iedereen welkom.

Tjonge jonge jonge.

Broochem
04-07-07, 21:18
Geplaatst door David
Tjonge jonge jonge.
Problemen mee jongen?

David
04-07-07, 21:20
Geplaatst door Broochem
Problemen mee jongen?


Nee hoor, ik lach me suf om jou. Het lijkt wel een archeologische expeditie, met jou prikken.

Broochem
04-07-07, 21:31
Geplaatst door David
Nee hoor, ik lach me suf om jou. Het lijkt wel een archeologische expeditie, met jou prikken.
Zoveel is er ook weer niet veranderd. De wereld is nog steeds hetzelfde, alleen met een ander jasje.

David
04-07-07, 21:36
Geplaatst door Broochem
Zoveel is er ook weer niet veranderd. De wereld is nog steeds hetzelfde, alleen met een ander jasje.


Misschien moet je dat jasje aanschaffen, voordat je definitief achterop raakt.

Broochem
04-07-07, 21:39
Geplaatst door David
Misschien moet je dat jasje aanschaffen, voordat je definitief achterop raakt.
Voor de dood kun je toch niet vluchten hoe ver je ook vooruit loopt. Het leven moet je leven in al zijn naaktheid. Al dat materialisme en blinde lustbevrediging leid je daar maar vanaf.

David
04-07-07, 21:41
Geplaatst door Broochem
Voor de dood kun je toch niet vluchten hoe ver je ook vooruit loopt. Het leven moet je leven in al zijn naaktheid. Al dat materialisme en blinde lustbevrediging leid je daar maar vanaf.

Smoesjes. Geef nou maar toe - dat jasje past je niet, en dat voel je dagelijks.

Broochem
04-07-07, 21:50
Geplaatst door David
Smoesjes. Geef nou maar toe - dat jasje past je niet, en dat voel je dagelijks.
Het pas me niet, net als veel opgebrande, aan coke verslaafde, stressige, zelfhatende alcoholisten en ander modern tuig. Ik zou ze allen willen aanraden hun jasje af te gooien. Dagelijks voel ik me juist zeer blij ten overstaan van de liefde van Allah.

David
04-07-07, 21:51
Geplaatst door Broochem
Het pas me niet, net als veel opgebrande, aan coke verslaafde, stressige, zelfhatende alcoholisten en ander modern tuig. Ik zou ze allen willen aanraden hun jasje af te gooien. Dagelijks voel ik me juist zeer blij ten overstaan van de liefde van Allah.


Ik betwijfel of het wederzijds is.

observer
04-07-07, 22:54
Geplaatst door Broochem
Het pas me niet, net als veel opgebrande, aan coke verslaafde, stressige, zelfhatende alcoholisten en ander modern tuig. Ik zou ze allen willen aanraden hun jasje af te gooien. Dagelijks voel ik me juist zeer blij ten overstaan van de liefde van Allah. de euforie van geloof of de euforie van het volk

religie als de opium van het volk

Cheetah
05-07-07, 10:01
Absoluut mee eens!

Mensen die zich niet kunnen gedragen, gewoon weigeren. Of ze nou geel, zwart of wit zijn.

Raffi
08-07-07, 00:13
Geplaatst door Cheetah
Absoluut mee eens!

Mensen die zich niet kunnen gedragen, gewoon weigeren. Of ze nou geel, zwart of wit zijn.

Als het om steed dezeflde probleem gevallen gaat dan had die rechter voor elk een die problemen veroorzaakt heeft gewoon een straatverbod geven elk geval persoonlijk..

een hele bevolkingsgrope over een kam scheren is wel degelijk discriminatie en ook tegen de grondwet..

observer
08-07-07, 18:42
Geplaatst door Raffi
Als het om steed dezeflde probleem gevallen gaat dan had die rechter voor elk een die problemen veroorzaakt heeft gewoon een straatverbod geven elk geval persoonlijk..

een hele bevolkingsgrope over een kam scheren is wel degelijk discriminatie en ook tegen de grondwet..

zucht

Vaste klanten met een Marokkaanse achtergrond die geen problemen veroorzaken, blijven gewoon welkom. wat het gewoon betekend is dat groepjes marokkanen een probleem zijn en dat die groepjes niet binnenkomen (ongetwijfeld idem voor groepjes dyslexische blonde kipaanbidders die overlast veroozaken)

super ick
09-07-07, 15:04
Geplaatst door observer
zucht
wat het gewoon betekend is dat groepjes marokkanen een probleem zijn en dat die groepjes niet binnenkomen (ongetwijfeld idem voor groepjes dyslexische blonde kipaanbidders die overlast veroozaken)

Over het algemeen haal die relschoppers op een kilometer afstand al tussenuit.
Daarnaast zullen vaste portiers hun pappenheimers ook wel herkennen.
Bovendien zijn Marokkaanse bezoekers die er altijd komen en geen overlast veroorzaken gewoon welkom. Een vaste Marokkaanse bezoeker reageerde vandaag nog in het A.D. over het beleid bij Time Out. Hij had er alle begrip voor en distancieerde zich duidelijk van het gedrag deze sukkels.
Ze zijn zelfs met de auto ingereden op de portiers. Heldhaftigen.

observer
09-07-07, 15:45
ZZe moeten altijd de buitenlanders hebben. Ik haat Nederland.’’ De Marokkaanse Jaoud is zwaar verontwaardigd als hij rond een uur zaterdagnacht wordt geweigerd bij discotheek Time-Out in het Brabantse Gemert.

Portiers hebben hem gevraagd naar zijn legitimatie, maar die heeft hij niet bij zich.

Jaoud is het slachtoffer van de strengere controle van de discotheek. Na een reeks opstootjes weigert Time- Out voortaan een groep van bijna veertig Marokkaanse jongeren uit Helmond toe te laten.

Twee weken geleden was voor de disco de maat vol toen Marokkanen onderling slaags raakten. Ze werden Time-Out uitgezet, maar bedreigden portiers en zouden met auto’s op hen zijn ingereden.

Met scherper toezicht wil de disco verhinderen dat deze jongeren toch proberen binnen te komen. Aan de deur wordt vaker gevraagd naar legitimatie en bij het opgangsbruggetje naar de disco, ruim honderd meter van de ingang, worden sommige wagens al gecontroleerd.

De laatste maatregel moet voorkomen dat de raddraaiers wel op het terrein komen en met hun wagens op mensen in kunnen rijden. De burgemeester van Gemert heeft zowel met het toegangsverbod als de andere maatregelen ingestemd.

,,We kennen niet alle namen en gezichten. Bij twijfel vragen we daarom naar identiteitsbewijzen. Het kan voorkomen dat we bij Marokkanen vaker vragen naar hun ID. Maar ze weten ook wat er twee weken geleden is gebeurd,’’ verdedigt het hoofd van de beveiliging, Hans Donkers, zich.

Volgens Donkers hebben de maatregelen al direct effect. Zo zouden afgelopen weekeinde acht leden van de bewuste groep Marokkanen hebben getracht binnen te komen, maar konden ze worden tegenhouden. Vorige week waren dat er volgens Donkers zelfs 25.

In de discotheek blijkt dat Jaoud mιt legitimatie wel binnen zou zijn gekomen. Tussen het publiek lopen net als in andere weekeinden tientallen Marokkaanse jongeren. Ze zijn voornamelijk te vinden in Club Bananas, beter bekend als de RB-zaal. Ondanks alle commotie vooraf is de sfeer vanavond prima.

,,Ik ben zonder problemen binnengekomen. Merkte ook niet dat ik anders werd aangekeken,’’ zegt de 22-jarige Younez, van Marokkaanse afkomst. ,,Ik begrijp waarom de discotheek dit doet. Die gasten maken het er zelf naar.’’

Andere bezoekers tonen, net als eerder op de internetsite van de disco, net zoveel begrip voor de maatregel. Volgens de vriendinnen Evie (18) en Sandra (17) worden niet alle Marokkanen er slachtoffer van. ,,Ik heb zelf ook Marokkaanse vrienden en die komen gewoon binnen hoor,’’ vertelt Evie.

,,Die jongens om wie het gaat, haal je er zo uit. Ze vallen vaak meisjes lastig door tegen hen aan te gaan dansen. Je moet gelijk zeggen dat je dat niet wilt of met een boog om hen heen lopen, want anders blijf je er last van houden. Alleen durven niet alle meisjes dat,’’ vult Sandra aan.

,,Ik begrijp wel waarom ze het doen. Het heeft niets met nationaliteit te maken. Er lopen altijd van die gasten rond die uit zijn op een vechtpartij,’’ vindt Fatih. De Turkse jongen zet alleen vraagtekens bij de manier waarop de maatregel wordt uitgevoerd. Zo werden hij en andere Turkse vrienden al bij het bruggetje gecontroleerd.

,,Dat zorgt voor irritatie,’’ meent hij. Daarnaast vreest Fatih dat de goede Marokkanen onder de slechte lijden. ,,Het kan haast niet anders dan dat er ook Marokkanen worden tegenhouden die er niets mee te maken hebben. Dat ze een Marokkaan vragen om zijn papieren en zien dat die uit Helmond komt. Die komt er soms niet in.’’

Terwijl Fatih zijn vrienden opzoekt voor een lekkere stapavond, druipen Jaoud en zijn maatjes af. Ze zijn helemaal voor niets uit Leiden naar Gemert gereden. Toch tonen de twee vrienden van Jaoud meer begrip dan hun maatje, hoewel ze zagen dat een paar Nederlandse jongens niet eens werd gevraagd naar hun legitimatie. ,,Maar je moet nou eenmaal je identiteitsbewijs bij je hebben,’’ zeggen de vrienden.

super ick
10-07-07, 12:11
Geplaatst door observer


De tweede zin uit jou posting, die geeft prima aan hoe je in staat kunt zijn volkomen immoreel respectloos gedrag te vertonen. Uit haat.

observer
10-07-07, 14:12
Geplaatst door super ick
De tweede zin uit jou posting, die geeft prima aan hoe je in staat kunt zijn volkomen immoreel respectloos gedrag te vertonen. Uit haat. je bedoeld ik haat nederland? ach het is typische prinsjes gedrag, je krijgt je zin niet je maakt een rel

justus
10-07-07, 15:05
ik ben blij dat er ook een hoop reacties zijn van marokkanen die het beleid van die disco begrijpen en zelfs toejuichen. ik zou als indo/hollander niet anders reageren als het 'mijn' mensen zouden zijn. tuig moet je niet toelaten, ongeacht het kleurtje.