PDA

Bekijk Volledige Versie : ’Christus de Verlosser’ bij nieuwe wereldwonderen



Marsipulami
08-07-07, 10:36
’Christus de Verlosser’ bij nieuwe wereldwonderen

http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel24/kn2419b1.jpg


LISSABON (RKnieuws.net) - De lijst van de ’zeven nieuwe wereldwonderen’ is vannacht in Lissabon bekendgemaakt. Meer dan honderd miljoen mensen verkozen de Chinese Muur, de Petra-site in Jordanië, het standbeeld ’Christus de Verlosser’ in Rio de Janeiro, de Inca-ruďnes van Machu Picchu in Peru, de oude Maya-site van Chichen-Itza in Mexico, het Colosseum te Rome en de Taj Mahal.
Via internet of de telefoon kon iedereen stemmen op een selectie van 21 sites. Volgens de Zwitserse organisatie is het de eerste keer in de geschiedenis is dat de hele wereldbevolking over de selectie mee heeft kunnen oordelen.

Het idee voor de verkiezing komt van Bernard Weber, een cineast en avonturier. Hij stelde voor de lijst van de zeven wereldwonderen uit de oudheid aan te vullen met zeven nieuwe.

De bekendmaking van de uitslag werd opgeluisterd door de Amerikaanse zangeres Jennifer Lopez en kon op veel mediabelangstelling rekenen. Unesco, die het wereldpatrimonium beheert, besliste volledig afstand te nemen van het initiatief.


http://imgserv.ya.com/busquedaspopulares.ya.com/Rio%20de%20Janeiro.jpg

Bofko
08-07-07, 11:12
Nou Mars, je begint aardig de huismissionaris te worden hier.

Marsipulami
08-07-07, 13:41
Geplaatst door Bofko
Nou Mars, je begint aardig de huismissionaris te worden hier.

:D Is alleen maar om zelfgenoegzame atheďsten te irriteren. Heel leuk tijdverdrijf.

Iglo
08-07-07, 15:53
Geplaatst door Marsipulami
:D Is alleen maar om zelfgenoegzame atheďsten te irriteren. Heel leuk tijdverdrijf. De keuze voor het beeld heeft waarschijnlijk meer met nationalisme te maken dan met religie. Het is uberhaupt bezopen dat de piramides er niet bijstaan, dit geeft al aan wat voor een onzin deze verkiezing is geweest.

observer
08-07-07, 18:38
Geplaatst door Iglo
De keuze voor het beeld heeft waarschijnlijk meer met nationalisme te maken dan met religie. Het is uberhaupt bezopen dat de piramides er niet bijstaan, dit geeft al aan wat voor een onzin deze verkiezing is geweest. die staan al in de originele 7

de verkiezing was alleen voor de rest

het colosseum stond in het verleden al op de nominatie maar aangezien 7 voor de grieken een geluksnummer was

observer
09-07-07, 08:32
Geplaatst door lihoed
De zwarte steen(kaaba) in Mekka vind ik nog eens een wereldwonder. De steen komt uit de hemel zeggen vele Islam geleerden en moet het middelpunt van de aarde zijn. De steen heeft helaas nog nooit bij de zeven wonders gestaan. nu gaat het zowiezo door mensen gemaakte wonderen en niet om (eventueel) door god gemaakte, en dan nog zou je eerder de moskee ipv de steen nomineren

Slinger
09-07-07, 10:17
Geplaatst door lihoed
De zwarte steen(kaaba) in Mekka vind ik nog eens een wereldwonder. De steen komt uit de hemel zeggen vele Islam geleerden en moet het middelpunt van de aarde zijn.

Dat gelooft toch geen zinnig mens...

H.P.Pas
09-07-07, 10:36
Stenen uit de hemel. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Meteoriet)

Niet echt zeldzaam:


Feit is dat er in 1970 minder dan 2000 meteorieten bekend waren. Sindsdien is de interesse sterk toegenomen en wordt er onder meer op Antarctica en in de Sahara (waar ze door hun donkere kleur en het gebrek aan begroeiing goed opvallen, en bovendien accumuleren op deflatieoppervlakken) gericht naar gezocht. Inmiddels zijn er al meer dan 20.000 exemplaren wetenschappelijk gedocumenteerd.
()
In Nederland zijn 4 gevallen bekend van neergekomen meteorieten.
• 12 juni 1840 - bij Uden - steenmeteoriet
• 2 juni 1843 - bij Utrecht - steenmeteoriet
• 28 augustus 1925 - bij Ellemeet - steenmeteoriet
• 7 april 1990 - bij Glanerbrug - steenmeteoriet

Slinger
09-07-07, 10:39
Geplaatst door H.P.Pas
Stenen uit de hemel. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Meteoriet)

Niet echt zeldzaam:

Dat ze uit de lucht komen vallen kan ik me nog voorstellen, maar uit de hemel?

H.P.Pas
09-07-07, 12:51
Geplaatst door Marsipulami
:D Is alleen maar om zelfgenoegzame atheďsten te irriteren. Heel leuk tijdverdrijf.

't Is ook, anders dan bij zelfgenoegzame theďsten, risicoloos.
Ik voor mij had liever de Semmeringspoorlijn in plaats van Christus de Verlosser op de lijst gezien. Of anders de Mount Palomar.

Bofko
09-07-07, 14:07
Geplaatst door H.P.Pas
't Is ook, anders dan bij zelfgenoegzame theďsten, risicoloos.
Ik voor mij had liever de Semmeringspoorlijn in plaats van Christus de Verlosser op de lijst gezien. Of anders de Mount Palomar.

Ik had van jou de ondergrondse CERN-deeltjesversneller (met een omtrek van 27 km) verwacht. :knipoog:

Slinger
09-07-07, 14:39
:D

H.P.Pas
09-07-07, 15:10
Geplaatst door Bofko
Ik had van jou de ondergrondse CERN-deeltjesversneller (met een omtrek van 27 km) verwacht. :knipoog:

Ook een goede kandidaat.
Er zijn natuurlijke meerdere insteken mogelijk.
Was de Krak des Chevaliers (http://www.voyagesdebob.com/article-294861.html) ook verkiesbaar ? :roken: