PDA

Bekijk Volledige Versie : Zelfmoordaanslagen komen mede voort uit gebrak aan sex/vrouwen



super ick
10-07-07, 12:15
Ten Politically Incorrect Truths About Human Nature
Why most suicide bombers are Muslim, beautiful people have more daughters, humans are naturally polygamous, sexual harassment isn't sexist, and blonds are more attractive.

By:Alan S. Miller Ph.D., Satoshi Kanazawa Ph.D.
Human nature is one of those things that everybody talks about but no one can define precisely. Every time we fall in love, fight with our spouse, get upset about the influx of immigrants into our country, or go to church, we are, in part, behaving as a human animal with our own unique evolved nature—human nature.

This means two things. First, our thoughts, feelings, and behavior are produced not only by our individual experiences and environment in our own lifetime but also by what happened to our ancestors millions of years ago. Second, our thoughts, feelings, and behavior are shared, to a large extent, by all men or women, despite seemingly large cultural differences.

Human behavior is a product both of our innate human nature and of our individual experience and environment. In this article, however, we emphasize biological influences on human behavior, because most social scientists explain human behavior as if evolution stops at the neck and as if our behavior is a product almost entirely of environment and socialization. In contrast, evolutionary psychologists see human nature as a collection of psychological adaptations that often operate beneath conscious thinking to solve problems of survival and reproduction by predisposing us to think or feel in certain ways. Our preference for sweets and fats is an evolved psychological mechanism. We do not consciously choose to like sweets and fats; they just taste good to us.

The implications of some of the ideas in this article may seem immoral, contrary to our ideals, or offensive. We state them because they are true, supported by documented scientific evidence. Like it or not, human nature is simply not politically correct.

Excerpted from Why Beautiful People Have More Daughters, by Alan S. Miller and Satoshi Kanazawa, to be published by Perigree in September 2007.

Most suicide bombers are Muslim
Suicide missions are not always religiously motivated, but according to Oxford University sociologist Diego Gambetta, editor of Making Sense of Suicide Missions, when religion is involved, the attackers are always Muslim. Why? The surprising answer is that Muslim suicide bombing has nothing to do with Islam or the Quran (except for two lines). It has a lot to do with sex, or, in this case, the absence of sex.

What distinguishes Islam from other major religions is that it tolerates polygyny. By allowing some men to monopolize all women and altogether excluding many men from reproductive opportunities, polygyny creates shortages of available women. If 50 percent of men have two wives each, then the other 50 percent don't get any wives at all.

So polygyny increases competitive pressure on men, especially young men of low status. It therefore increases the likelihood that young men resort to violent means to gain access to mates. By doing so, they have little to lose and much to gain compared with men who already have wives. Across all societies, polygyny makes men violent, increasing crimes such as murder and rape, even after controlling for such obvious factors as economic development, economic inequality, population density, the level of democracy, and political factors in the region.

However, polygyny itself is not a sufficient cause of suicide bombing. Societies in sub-Saharan Africa and the Caribbean are much more polygynous than the Muslim nations in the Middle East and North Africa. And they do have very high levels of violence. Sub-Saharan Africa suffers from a long history of continuous civil wars—but not suicide bombings.

The other key ingredient is the promise of 72 virgins waiting in heaven for any martyr in Islam. The prospect of exclusive access to virgins may not be so appealing to anyone who has even one mate on earth, which strict monogamy virtually guarantees. However, the prospect is quite appealing to anyone who faces the bleak reality on earth of being a complete reproductive loser.

It is the combination of polygyny and the promise of a large harem of virgins in heaven that motivates many young Muslim men to commit suicide bombings. Consistent with this explanation, all studies of suicide bombers indicate that they are significantly younger than not only the Muslim population in general but other (nonsuicidal) members of their own extreme political organizations like Hamas and Hezbollah. And nearly all suicide bombers are single.

Spoetnik
10-07-07, 12:18
Ah weer een wilde theorie.

Dat het Westen Afghanistan en Iraq bezetten heeft er natuurlijk helemaal niets mee te maken.. zucht.

John61
10-07-07, 12:29
Geplaatst door Spoetnik
Ah weer een wilde theorie.

Dat het Westen Afghanistan en Iraq bezetten heeft er natuurlijk helemaal niets mee te maken.. zucht.

Gelukkig waren er daarvoor geen zelfmoordaanslagen :rolleyes:

super ick
10-07-07, 12:34
Geplaatst door Spoetnik
Ah weer een wilde theorie.

Dat het Westen Afghanistan en Iraq bezetten heeft er natuurlijk helemaal niets mee te maken.. zucht.

Jou vlieger gaat niet op vriend.
In Irak vermoorden ze hoofdzakelijk elkaar.
Zelfmoordaanslagen dateren van voor de door jou genoemde bezetting.

Spoetnik
10-07-07, 12:35
Geplaatst door John61
Gelukkig waren er daarvoor geen zelfmoordaanslagen :rolleyes:

Je kan ook zeggen, daarvoor waren er andere bezetting en gewelddadigheden. Onzinnige theorie als hier geprikt hebben maar geen substantie.

Nederland heeft ook een tijd een zelfmoordterrorist geeerd, tijdens de bezetting door Nederland van Belgie in 1830.

Spoetnik
10-07-07, 12:36
Geplaatst door super ick
Jou vlieger gaat niet op vriend.
In Irak vermoorden ze hoofdzakelijk elkaar.
Zelfmoordaanslagen dateren van voor de door jou genoemde bezetting.

Indeed, tijdens de Nederlandse bezetting van Belgie, eerde Nederland een zelfmoordterrorist.

Het had overigens waarschijnlijk niets te maken met jou domme theorie.

The Black Flame
10-07-07, 12:50
http://www.vanspeyk.nl/img/jcj/f828.jpg

Bezetting? Kom nou zeg. Belgie bestond toen helemaal niet en bestaat nu nog steeds niet. Ja, in de hoofden van de politici..

mark61
10-07-07, 13:41
Geplaatst door super ick
The surprising answer is that Muslim suicide bombing has nothing to do with Islam or the Quran (except for two lines). It has a lot to do with sex, or, in this case, the absence of sex.

Tot hiertoe lijkt het nog ergens op. Daarna krijg je alleen maar flauwekul. Polygynie komt zo weinig voor dat er echt geen vrouwentekort is. Wat er wel is is een prohibitieve sexuele moraal en te weinig geld om te trouwen.

Verder waren zelfmoordaanslagers hetzij getrouwd, hetzij voorzien van genoeg geld om te trouwen, dus dat was het probleem niet.

Dat gelul over 72 maagden slaat ook nergens op.

Gewelddadigheid in het algemeen heeft dan weer wel te maken met een gebrek aan sex, denk ik.

super ick
10-07-07, 13:53
Geplaatst door mark61
Tot hiertoe lijkt het nog ergens op. Daarna krijg je alleen maar flauwekul. Polygynie komt zo weinig voor dat er echt geen vrouwentekort is. Wat er wel is is een prohibitieve sexuele moraal en te weinig geld om te trouwen.

Verder waren zelfmoordaanslagers hetzij getrouwd, hetzij voorzien van genoeg geld om te trouwen, dus dat was het probleem niet.

Dat gelul over 72 maagden slaat ook nergens op.

Gewelddadigheid in het algemeen heeft dan weer wel te maken met een gebrek aan sex, denk ik.

Je stelt veel maar nergens enige onderbouwing. Inhoudloos gekwaak dus.

Freesaf2
10-07-07, 14:00
Geplaatst door Spoetnik
Je kan ook zeggen, daarvoor waren er andere bezetting en gewelddadigheden. Onzinnige theorie als hier geprikt hebben maar geen substantie.

Nederland heeft ook een tijd een zelfmoordterrorist geeerd, tijdens de bezetting door Nederland van Belgie in 1830.

En alles wat we 177 jaar geleden deden is nog steeds geaccepteerd?

Spoetnik
10-07-07, 14:11
Geplaatst door Freesaf2
En alles wat we 177 jaar geleden deden is nog steeds geaccepteerd?

Whats your point? Ik stel alleen dat het hersenloze artikel hierboven nergens op slaat.

Zelfmoordterrorisme is van alle tijden - ten tijde van oorlog en oppressie.

Freesaf2
10-07-07, 15:29
Geplaatst door Spoetnik
Whats your point? Ik stel alleen dat het hersenloze artikel hierboven nergens op slaat.

Zelfmoordterrorisme is van alle tijden - ten tijde van oorlog en oppressie.

Er is een groot verschil tussen een gevecht aangaan met een vijand wetende dat je het niet kan winnen en dan sneuvelen of een bus onschuldige burgers opblazen.

Het eerste is eervol het tweede laf.

Spoetnik
10-07-07, 16:25
Geplaatst door Freesaf2
Er is een groot verschil tussen een gevecht aangaan met een vijand wetende dat je het niet kan winnen en dan sneuvelen of een bus onschuldige burgers opblazen.

Het eerste is eervol het tweede laf.

Your point is?? De schrijver van de artikel meent dat zelfmoordterrorisme veroorzaakt wordt door een tekort aan sex.

Ik poneer dat de bezetting van Irak en Afghanistan wellicht meer drijfveren zijn.

Vervolgens de goedkope reactie dat zelfmoordterrorisme al eerder bestond - allicht, geweld, bezetting en oppressie is echt niet van de laatste paar jaren.

Zelf Nederland vereerde een zelfmoordterrorist die een onbekend aantal belgische burgers - niet te beginnen over zijn eigen manschappen - ombracht tijdens zijn zelfmoordterrorisme.

Maar wat heeft jouw achterlijke stelling nu met de discussie te maken? Grow some brains for god sake. Het is geen wonder dat Nederland nu Amerika's oorlog tegen de islam aan het uitvechten is in de naam van een "vredesmissie" - dergelijke achterlijke mensen zoals jij, zijn wel erg gemakkelijk te manipuleren.

Om toch nog maar even in te gaan op jouw achterlijke stelling - wat is er heroische aan het nemen van je eigen leven en daarmee andere mensen te doden. Sterven terwijl je daarmee andere mensen het leven redt, dat kan ik tragisch als het is wel als heroisch zien.

binloser
11-07-07, 06:42
Ik zei het zelf al eerder en nu horen jullie het ook 's van een andere: de islam staat stijf van de seksuele frustratie. Jonge heteromannen doen het met elkaar bij gebrek aan vrouwen (sic!) Hebben ze me zelf verteld. Dat verklaart ook de haat t.a.v homo's.

super ick
11-07-07, 09:35
Geplaatst door binloser
Ik zei het zelf al eerder en nu horen jullie het ook 's van een andere: de islam staat stijf van de seksuele frustratie. Jonge heteromannen doen het met elkaar bij gebrek aan vrouwen (sic!) Hebben ze me zelf verteld. Dat verklaart ook de haat t.a.v homo's.

Laten we a.u.b. niet vergeten dat dit rapport niet gemaakt is door een stelletje minkukels.
Ik lees nergens een inhoudelijke reactie. Alleen argumentloze afkeur.

observer
11-07-07, 09:58
je hoeft maar in het lokagenten topic of in het marokkanen vs disco topic te kijken om in iedergeval het bewijs van sexuele frustratie te vinden

de link naar boem is wat lastiger

TonH
11-07-07, 14:21
Geplaatst door super ick
Laten we a.u.b. niet vergeten dat dit rapport niet gemaakt is door een stelletje minkukels.
Ik lees nergens een inhoudelijke reactie. Alleen argumentloze afkeur.

Nee, kennelijk niet. Toch zijn er wel kritische noten gekraakt over o.a. de statistische houdbaarheid van wat zij claimden. Ik vond o.a. dit:


http://www.stat.columbia.edu/~cook/movabletype/archives/2007/07/how_should_unpr.html
July 9, 2007
How should unproven findings be publicized?
A year or so ago I heard about a couple of papers by Satoshi Kanazawa on "Engineers have more sons, nurses have more daughters" and "Beautiful parents have more daughters." The titles surprised me, because in my acquaintance with such data, I'd seen very little evidence of sex ratios at birth varying much at all, certainly not by 26% as was claimed in one of these papers. I looked into it and indeed it turned out that the findings could be explained as statistical artifacts--the key errors were, in one of the studies, controlling for intermediate outcomes and, in the other study, reporting only one of multiple potential hypothesis tests. At the time, I felt that a key weakness of the research was that it did not include collaboration with statisticians, experimental psychologists, or others who are aware of these issues.

I did my duty and wrote a letter which was published in the Journal of Theoretical Biology. (I also emailed Kanazawa a copy but didn't hear back from him.) There things stood until yesterday when I saw in Tyler Cowen's blog that Kanazawa had written an article in Psychology Today repeating the claim, "Americans who are rated "very attractive" have a 56 percent chance of having a daughter for their first child, compared with 48 percent for everyone else." And, even more amazingly (to me), Kanazawa is publishing a book called "Why Beautiful People Have More Daughters." The work has also been publicized in various places, including a positive mention by Stephen Dubner here (and a more mocking mention here).

OK, now to get to my question. Kanazawa's conjectures have not been demonstrated statistically. (For example, the claim about beautiful parents having more daughters was barely statistically significant and was one of many possible comparisons that could've been done with those data.) So it's a little disturbing to see this as presented as "true, supported by documented scientific evidence." On the other hand, their claim might be true. It would be more scientifically appropriate for Kanazawa to present these results as "speculations which are supported by data," but maybe Psychology Today expects a different sort of writing?

I just don't know how to think about this. It's clear to me how journalists, bloggers, and reviewers should react: the should discuss this work with skepticism. The trouble is that the papers were published in a reputable journal (J. Theor. Biology), and a journalist/blogger/reviewer who does not happen to see my critique would naturally tend to trust the result. (I was only tipped off because I'd already read a bit in the area of sex ratios, for no other reason than that I've used boy and girl births as a teaching example. This was essentially a bit of Bayesian reasoning by me, that Kanazawa conclusions didn't match my priors, leading me to look more carefully at his reasoning.) So I can't really blame the editors of Psychology Today, or maybe even the editors at Perigee Books for not knowing any better.

But should I blame Kanazawa? I don't want to be dismissive of scientific speculation--I don't like the idea of statistican as censor--so maybe there would be a way for him to present more of the full statistical story in his book (for example, in the beauty-and-daughters study, a graph with the proportion of girls born to people of all five beauty categories--rather than just comparing categories 1-4 to category 5--along with the beauty assessments from all three waves of the study). It's a tough call to decide how to present speculative findings.



Kleine toevoeging: volgens Amazon is Miller al 4 jaar dood.

Spoetnik
11-07-07, 15:12
Geplaatst door super ick
Laten we a.u.b. niet vergeten dat dit rapport niet gemaakt is door een stelletje minkukels.
Ik lees nergens een inhoudelijke reactie. Alleen argumentloze afkeur.

Jaja, geen enkel argument, imbiciel dat je bent:

Moslim zelfmoordterroristen -> oorzaak sex
Alle andere zelfmoordterroristen -> oorzaak oorlog/oppressie

Jep, ik ben overtuigd hoor!

Hoe kan je onzin met argumenten bestrijden? Met domme mensen valt niet te redeneren, jij bent daarvoor bewijs.

Freesaf2
11-07-07, 15:19
Geplaatst door The_Reporter
Jaja, en gedetineerden zijn zeker minder gewelddadig wanneer ze genoeg te eten krijgen? Right!

Ik denk wel dat dat inderdaad helpt

mark61
11-07-07, 17:48
Geplaatst door The_Reporter
Jaja, en gedetineerden zijn zeker minder gewelddadig wanneer ze genoeg te eten krijgen? Right!

Nee, sex, was het idee :wijs:

binloser
12-07-07, 07:13
Geplaatst door Spoetnik
Jaja, geen enkel argument, imbiciel dat je bent:

Moslim zelfmoordterroristen -> oorzaak sex
Alle andere zelfmoordterroristen -> oorzaak oorlog/oppressie

Jep, ik ben overtuigd hoor!

Hoe kan je onzin met argumenten bestrijden? Met domme mensen valt niet te redeneren, jij bent daarvoor bewijs.

We hebben niet te maken met simpele oorzaak-gevolg relaties zoals bij biljartballen. Er is sprake van een bepaald complex van verschillende oorzaak-gevolg relaties.incl. terugkoppeling. Vergelijk het met chaostheorie. Het is ook niet noodzakelijkerwijs zo dat sex een rol speelt bij ieder een individueel geval. We hebben het hier over statistische kansen dat. . enz..
Maar het is evident dat de islamitische (huwelijks) moraal wel MOET leiden tot problemen. Die zijn er dan ook op grote schaal en in vele gedaantes. Ik zie de islamitische gemeenschap dat niet veranderen. Verandering en aanpassing komt niet voor in hun vocabulaire.

TonH
12-07-07, 10:47
Geplaatst door binloser
Maar het is evident dat de islamitische (huwelijks) moraal wel MOET leiden tot problemen. Die zijn er dan ook op grote schaal en in vele gedaantes. Ik zie de islamitische gemeenschap dat niet veranderen. Verandering en aanpassing komt niet voor in hun vocabulaire.

Waar is ZS wanneer je hem nodig hebt? Vakantie? :cheefbek:

Hoezo "MOET leiden tot problemen". Welke problemen zijn uniek voor de islamitische gemeenschap? En geldt dit voor alle islamitische gemeenschappen te wereld? En voor elk zich islamiet noemde persoon?
En niemand binnen die gemeenschap kan zijn/haar handelen wijzigen?

Dat laatste vooral verraad wel een heel diep Calvinistisch wereldbeeld (over geloofsgemeenschappen gesproken)

super ick
12-07-07, 12:12
Geplaatst door Spoetnik
Jaja, geen enkel argument, imbiciel dat je bent:

Moslim zelfmoordterroristen -> oorzaak sex
Alle andere zelfmoordterroristen -> oorzaak oorlog/oppressie

Jep, ik ben overtuigd hoor!

Hoe kan je onzin met argumenten bestrijden? Met domme mensen valt niet te redeneren, jij bent daarvoor bewijs.

Hoho,

Ik ben alleen de plaatser van het artikel.
Ik zou graag inhoudelijke argumenten lezen t.o. de vreemde conclusies die uit het geplaatste rapport komen.
Verder niets.
Dat jij mij als dom bestempelt op basis van een stuk dat ik plaats zonder mij verder te kennen zegt meer over jou domheid dan over mij.
Om mij vervolgens uit te gaan schelden voor imbeciel is ronduit onbeschoft en zegt alles over jou niveau. :fuckit:

Spoetnik
12-07-07, 15:10
Geplaatst door super ick
Hoho,

Ik ben alleen de plaatser van het artikel.
Ik zou graag inhoudelijke argumenten lezen t.o. de vreemde conclusies die uit het geplaatste rapport komen.
Verder niets.
Dat jij mij als dom bestempelt op basis van een stuk dat ik plaats zonder mij verder te kennen zegt meer over jou domheid dan over mij.
Om mij vervolgens uit te gaan schelden voor imbeciel is ronduit onbeschoft en zegt alles over jou niveau. :fuckit:

Oh ja, jouw niveau is enorm, je hebt niks zinnig bijgedragen in deze topic je hebt ook niet gereageerd op mijn inhoudelijke posts. Imbiciel, het is jammer dat mensen als jij het verpesten voor de rest van ons.

super ick
12-07-07, 19:53
Geplaatst door Spoetnik
Oh ja, jouw niveau is enorm, je hebt niks zinnig bijgedragen in deze topic
Ik heb de topic geplaatst!
je hebt ook niet gereageerd op mijn inhoudelijke posts.
Je hebt niets inhoudelijks gebracht, dus reageren is zinloos.
Imbiciel,
Stoppen met schelden, het staat zooooooo zielig. :fuckit:
het is jammer dat mensen als jij het verpesten voor de rest van ons.
Wie is/zijn 'jij' en wie zijn 'ons' in dit verband en wat wordt er verpest? Vage shit.

binloser
13-07-07, 10:24
Geplaatst door TonH
Waar is ZS wanneer je hem nodig hebt? Vakantie? :cheefbek:

Hoezo "MOET leiden tot problemen". Welke problemen zijn uniek voor de islamitische gemeenschap? En geldt dit voor alle islamitische gemeenschappen te wereld? En voor elk zich islamiet noemde persoon?
En niemand binnen die gemeenschap kan zijn/haar handelen wijzigen?

Dat laatste vooral verraad wel een heel diep Calvinistisch wereldbeeld (over geloofsgemeenschappen gesproken)

Voor de goede verstaander: MOET leiden betekent; statistisch in significant grote percentages. Ik heb het dus niet over individuele gevallen.
Waarom je 'calvinisme' erbij haalt? Daar zijn wij inmiddels al wel een generatie van bevrijdt hoewel het goede dat erin zat/zit wel is behouden nl deugden als integriteit, vlijt, soberheid en het besef dat jezelf je omstandigheden moet verbeteren en niet moet denken dat bidden echt helpt, wat dat betreft zijn islamieten nogal naif.

Spoetnik
13-07-07, 14:47
Geplaatst door super ick
Wie is/zijn 'jij' en wie zijn 'ons' in dit verband en wat wordt er verpest? Vage shit.

Leer te quoten imbiciel.

Olive Yao
14-07-07, 15:51
Geplaatst door binloser
We hebben niet te maken met simpele oorzaak-gevolg relaties zoals bij biljartballen.
Ik vind je vergelijking met biljarten in deze topic wel beeldend.

super ick
17-07-07, 21:09
Geplaatst door Spoetnik
Leer te quoten imbiciel.

Leer jij eerst maar eens imbEciel te spellen hersenloze frustie.