PDA

Bekijk Volledige Versie : Klacht tegen God afgewezen



Spitsboef
11-07-07, 16:10
Klacht tegen God afgewezen.

De rechtbank van het Roemeense Timisoara heeft de klacht van een Roemeen afgewezen. Deze man had namelijk een klacht tegen God ingediend wegens oplichting en misbruik van vertrouwen. Zo wordt God verweten dat hij de gebeden van de man niet verhoort.

Onze Lieve Heer is de Roemeen toch al niet goed gezind. De veertigjarige Mircea Pavel zit momenteel namelijk voor twintig jaar in de cel. Hij diende de klacht in tegen "de genaamde God, gevestigd in de hemelen en in Roemenië vertegenwoordigd door de orthodoxe kerk." Volgens Pavel heeft hij een verbond voor het leven gesloten met God. ""Bij mijn doop heb ik een contract met de beschuldigde gesloten, waarin hij me zou behoeden van het kwade."

De klacht tegen Hem werd ongegrond verklaard. De rechtbank van Timisoara lichtte de afwijzing toe met de woorden: "omdat God geen rechtspersoon is en geen adres heeft."

7eloua
11-07-07, 16:14
Wat een zieke wereld :D.

BaMb-InO
11-07-07, 16:17
Geplaatst door 7eloua
Wat een zieke wereld :D.

Zieke mensen, zieke plantjes, zieke plassen.... Een zieke wereld idd!

7eloua
11-07-07, 16:19
Geplaatst door BaMb-InO
Zieke mensen, zieke plantjes, zieke plassen.... Een zieke wereld idd!

Maar maar maar :o wat zijn zieke plassen dan...zieke plasjes, zo van een ziek plasje doen ofzo?

BIGIR
11-07-07, 16:34
Geplaatst door BaMb-InO
Zieke mensen, zieke plantjes, zieke plassen.... Een zieke wereld idd!

Om maar niet te spreken over de Dode Zee......

Silou7
11-07-07, 16:40
I always keep saying what a wonderful world...

observer
11-07-07, 22:19
Geplaatst door 7eloua
Wat een zieke wereld :D. ik zie zijn punt wel als scheper van alles is hij dus ook de oorzaak van alles

Marsipulami
11-07-07, 22:30
De klacht tegen Hem werd ongegrond verklaard. De rechtbank van Timisoara lichtte de afwijzing toe met de woorden: "omdat God geen rechtspersoon is en geen adres heeft."

Ik denk dat God nu zit te schuddebuiken van het lachen boven op zijn wolk. :D

TonH
11-07-07, 22:53
Die aanklacht was twee maal kansloos.

Wanneer God bestaat is hij onveilbaar en dus de strafklacht ongegrond. En indien Hij niet bestaat is de strafklacht tegen niemand gericht en dus ongegrond.

Ik hoop dat zijn advocaat er nog wat centen aan over heeft gehouden en de aanklager er wat afleiding in zijn lange celstraf in heeft gevonden.

Amen

observer
12-07-07, 10:04
Wanneer God bestaat is hij onveilbaar euh f?

niet mee eens een strafklacht moet op daden gericht zijn en dan maakt het feit dat je perfect of wat dan ook bent niet uit

de kop klopt ook maar deels de klacht op zich is niet afgewezen op zijn inhoud maar op het feit dat god een persoon zonder verblijfplaats is

Marsipulami
12-07-07, 10:21
Geplaatst door observer

de kop klopt ook maar deels de klacht op zich is niet afgewezen op zijn inhoud maar op het feit dat god een persoon zonder verblijfplaats is


Misdadigers zonder geldige verblijfplaats worden ook veroordeeld. Een verblijfplaats hoeft niet. Het lijkt me eerder een probleem hoe je zo'n onzichtbare altijdaanwezige God kan opsporen om Hem in de cel te zetten bij een veroordeling.

Tomas
12-07-07, 10:49
Geplaatst door Marsipulami
...altijdaanwezige...

Grappig dat je als gelovige er dan zo'n woordje tussen moet gooien.

observer
12-07-07, 11:14
Geplaatst door Marsipulami
Misdadigers zonder geldige verblijfplaats worden ook veroordeeld. Een verblijfplaats hoeft niet. Het lijkt me eerder een probleem hoe je zo'n onzichtbare altijdaanwezige God kan opsporen om Hem in de cel te zetten bij een veroordeling. in dit geval zou hij denk ik minimaal ook als getuige moeten optreden.

Een filosoof zou stellen dat als je altijdaanwezig bent je dus ook deels in de gevangenis zit

Marsipulami
12-07-07, 11:40
Geplaatst door observer
in dit geval zou hij denk ik minimaal ook als getuige moeten optreden.

Een filosoof zou stellen dat als je altijdaanwezig bent je dus ook deels in de gevangenis zit

Eigenlijk is Hij recidivist "Ik zat in de gevangenis en jullie kwamen naar Me toe" (Mt 25, 36) en komt dus niet meer in aanmerking voor een werkstraf. Bovendien is Hij vluchtgevaarlijk "Ik ben gezonden om aan armen de goede boodschap te brengen, om aan gevangenen hun vrijlating aan te kondigen en aan blinden het licht in hun ogen..." (Lc 4)

TonH
12-07-07, 11:40
Geplaatst door observer
euh f?

niet mee eens een strafklacht moet op daden gericht zijn en dan maakt het feit dat je perfect of wat dan ook bent niet uit

de kop klopt ook maar deels de klacht op zich is niet afgewezen op zijn inhoud maar op het feit dat god een persoon zonder verblijfplaats is

M'n Nederlands loopt inderdaad hardhollend achteruit hier... Maar eigenlijk is het wel een leuke verschrijving: je kunt niet zitten veilen en schaven aan God, toch?

Marsipulami
12-07-07, 11:43
Geplaatst door TonH
M'n Nederlands loopt inderdaad hardhollend achteruit hier... Maar eigenlijk is het wel een leuke verschrijving: je kunt niet zitten veilen en schaven aan God, toch?

Veilen is verkopen. Vijlen is stukjes ijzer wegschrapen met een vijl. Mogelijks is God onvijlbaar.

TonH
12-07-07, 11:48
Geplaatst door Marsipulami
Veilen is verkopen. Vijlen is stukjes ijzer wegschrapen met een vijl. Mogelijks is God onvijlbaar.

:huil: Het wil ECHT niet meer. Stomme taal ook, dat Nederlands. :moe: