PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders lanceert een wet tegen Burka



Spitsboef
12-07-07, 11:29
Wilders lanceert een wet tegen Burka

Wie een burka op straat draagt, riskeert binnenkort een celstraf van 12 dagen. Wie niet wil zitten kan gedurende 3,5 maand geen beroep meer doen op de bijstand. Gezichtsbedekkende kleding mag nergens meer behalve achter de eigen voordeur. Zelfs in de moskee zou het dragen van een burka strafbaar moeten worden. Een en ander staat allemaal in een initiatiefwetsontwerp dat Geert Wilders vandaag bij de Tweede Kamer zal indienen. Volgens de PVV-leider moet de burka als ‘symbool van vrouwenonderdrukking’ worden verboden. De burka belemmert immers de de emancipatie, omdat het de kans op een baan heel klein maakt. Ten slotte wijst Wilders op het veiligheidsrisico. Burgers vinden een burka bedreigend. “Het wordt tijd dat Nederland een keer nee zegt. Een burka past niet in onze samenleving. We moeten een keer pal staan voor onze eigen westerse normen en waarden,” aldus Wilders. Let wel, het verbod geldt slechts voor de burka en de nikaab. Integraalhelmen en bivakmutsen blijven buiten schot. Dat laatste moet een hele geruststelling zijn voor de afdeling import van de bovenregionale rechercheteams indien zij weer eens voor de rechtbank moeten getuigen...

M@riska
12-07-07, 15:59
Een algeheel burkaverbod: Ben jij vóór of tegen?

Resultaten

Tot nu toe hebben 9303 MSN-bezoekers deze poll ingevuld.
De Antwoorden - 9303 deelnemers
9303 deelnemers hebben tot nu toe de vraag beantwoord. Hieronder staat voor elk antwoord het percentage deelnemers dat dat antwoord heeft gegeven.


1. Een algeheel burkaverbod: Ben jij vóór of tegen?

81,6% Ik vind dat vrouwen in Nederland in het openbaar geen burka mogen dragen

15,9% Ik vind dat vrouwen in Nederland in het openbaar wel een burka mogen dragen

2,5% Ik heb hier geen mening over

StevieK
12-07-07, 16:10
Geplaatst door M@riska
Een algeheel burkaverbod: Ben jij vóór of tegen?

Resultaten

Tot nu toe hebben 9303 MSN-bezoekers deze poll ingevuld.
De Antwoorden - 9303 deelnemers
9303 deelnemers hebben tot nu toe de vraag beantwoord. Hieronder staat voor elk antwoord het percentage deelnemers dat dat antwoord heeft gegeven.


1. Een algeheel burkaverbod: Ben jij vóór of tegen?

81,6% Ik vind dat vrouwen in Nederland in het openbaar geen burka mogen dragen

15,9% Ik vind dat vrouwen in Nederland in het openbaar wel een burka mogen dragen

2,5% Ik heb hier geen mening over

Meerderheid is tegen dragen van burkaverbod, dus aannemen de wet.

tr_imparator
12-07-07, 16:53
Dergelijk voorstel is in strijd met de grondwet. Deze dient eerst gewijzigd te worden, alvorens men zo een wet kan introduceren.

Men kan hoogstens een overheidgebouwen zo een wet van kracht zetten(zoals bijv. in Turkije). In het openbaar is dat onmogelijk. Net zoiets als roken wordt het dan. :roker:

tr_imparator
12-07-07, 16:55
Geplaatst door StevieK
Meerderheid is tegen dragen van burkaverbod, dus aannemen de wet.


Mede daarom ben ik een anarchist.

Slinger
12-07-07, 16:58
Ik vind dat niet de draagster van de burka gestraft moet worden maar wel haar echtgenoot.

Wizdom
12-07-07, 18:20
Geplaatst door Slinger
Ik vind dat niet de draagster van de burka gestraft moet worden maar wel haar echtgenoot.

Hoeveel Burka's kom jij per dag tegen...? Waar die man de Nederlandse belastingcenten aan besteedt in zijn AUDI TT....

Heeft ie niks beters te doen....

Timoesh
13-07-07, 05:49
Er komt iemand weer aandacht te kort, wat een geile media hond.

Witte78
13-07-07, 07:43
Geplaatst door tr_imparator
Dergelijk voorstel is in strijd met de grondwet. Deze dient eerst gewijzigd te worden, alvorens men zo een wet kan introduceren.

Men kan hoogstens een overheidgebouwen zo een wet van kracht zetten(zoals bijv. in Turkije). In het openbaar is dat onmogelijk. Net zoiets als roken wordt het dan. :roker:

Waarom moet de grondwet worden aangepast? Naakt over straat mag toch ook niet? Of je geloof het nu zegt of niet?

Slinger
13-07-07, 08:04
Geplaatst door Wizdom
Hoeveel Burka's kom jij per dag tegen...?

Te veel


Waar die man de Nederlandse belastingcenten aan besteedt in zijn AUDI TT....

Heeft ie niks beters te doen....

Hij vertegenwoordigt het Nederlandse volk en geeft in het parlement de mening weer van 60% van de autochtone Nederlanders.

Me dunkt, onze belastingcenten kunnen niet beter besteed worden!

Iglo
13-07-07, 08:23
Geplaatst door Timoesh
Er komt iemand weer aandacht te kort, wat een geile media hond. Nogal ja, hij doet zijn best om het op te kloppen, maar het blijft een storm in een glas water. Wilders word elke maand weer een stukje gekker.

observer
13-07-07, 08:54
Geplaatst door Witte78
Waarom moet de grondwet worden aangepast? Naakt over straat mag toch ook niet? Of je geloof het nu zegt of niet? feitelijk heb je meer kans dat dat legaal is dan een burqa

er is al een wetsartikel wat onder bepaalde voorwaarden verhullende kleding verbied daar is nooit een probleem meegeweest

overigens al zou het ongrondwettelijk zijn, de rechter in nederland mag alleen aan de wet toetsen niet de wet aan de grondwet, nederland heeft ook geen constitutioneel hof

mulan
13-07-07, 11:32
Stelletje kleuters ook op deze site. Geef gewoon toe dat je Wilders met zijn discriminerende crap ondersteunt in plaats van dat wettelijke gebla. Iedereen met common sense weet dat het belachelijk is om mensen op te sluiten als ze een burqa willen dragen.. Is dat niet hetgeen waar sommigen op deze site niet genoeg van kunnen krijgen als het juist andersom gebeurd en het een of ander land in het MO betreft? .. Ik las ergens dat het ook in een moskee of binnen niet mag. Hoe wilt die mafkees dat gaan controleren? Overigens is dit typisch een non discussie die alleen gevoerd wordt omdat het moslims betreft. Ik wist niet dat Wilders ieder persoon in Nederland zo nauwkeurig in de gaten hield dat hij op de hoogte is van een tiental mensen die een burqa dragen. I'm impressed.

Slinger
13-07-07, 11:51
Geplaatst door mulan
Stelletje kleuters ook op deze site. Geef gewoon toe dat je Wilders met zijn discriminerende crap ondersteunt in plaats van dat wettelijke gebla. Iedereen met common sense weet dat het belachelijk is om mensen op te sluiten als ze een burqa willen dragen.. Is dat niet hetgeen waar sommigen op deze site niet genoeg van kunnen krijgen als het juist andersom gebeurd en het een of ander land in het MO betreft? .. Ik las ergens dat het ook in een moskee of binnen niet mag. Hoe wilt die mafkees dat gaan controleren? Overigens is dit typisch een non discussie die alleen gevoerd wordt omdat het moslims betreft. Ik wist niet dat Wilders ieder persoon in Nederland zo nauwkeurig in de gaten hield dat hij op de hoogte is van een tiental mensen die een burqa dragen. I'm impressed.

Sorry Mulan, Wilders dicrimineert in dit geval niet. De boerka is discriminerend.

mulan
13-07-07, 12:17
Geplaatst door Slinger
Sorry Mulan, Wilders dicrimineert in dit geval niet. De boerka is discriminerend.

Goh je hebt gelijk. Helemaal verkeerd gezien. Thanks!! :duim:

Slinger
13-07-07, 12:20
Geplaatst door mulan
Goh je hebt gelijk. Helemaal verkeerd gezien. Thanks!! :duim:

Graag gedaan. Ik weet zeker dat jij geen boerka draagt. :)

mulan
13-07-07, 14:21
Geplaatst door Slinger
Graag gedaan. Ik weet zeker dat jij geen boerka draagt. :)

Die kans is inderdaad net zo groot als dat jij een bekende filmster bent. Ben je er een?

Slinger
13-07-07, 16:13
Geplaatst door mulan
Die kans is inderdaad net zo groot als dat jij een bekende filmster bent. Ben je er een?

Nee, dat niet, maar ik had het wel gewild...

Baddha
13-07-07, 22:02
Geplaatst door StevieK
Meerderheid is tegen dragen van burkaverbod, dus aannemen de wet.

Wat een onzin. Een democratie is niet een dictatuur van de meerderheid.

In een democratie is het juist belangrijk dat ook minderheden hun rechten en vrijheden hebben. Die MSN'ers zijn geen belanghebbenden. Ze zijn er niets bij gebaat om de boerka te verbieden. Dat is dus ook geen reden om een dergelijk verbod uit te vaardigen.

Dus om welke reden zou dat dan wel moeten gebeuren? Is er soms een maatschappelijk probleem dat zo nijpend is dat er iets aan moet gebeuren? Dacht het niet, die dingen worden nauwelijks gedragen.

Ik vermoed dat een hoop mensen het willen verbieden omdat ze er aanstoot aan nemen. Dat is zo hypocriet!

Overigens moet naar mijn idee het wel mogelijk zijn om bepaalde dracht op sommige plaatsen te verbieden. Net zoals je bij veel gelegenheden ook geen integraalhelm mag dragen kan een boerkaverbod daar ook redelijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan een bank of een tankstation. En bij een rechtbank vind ik het ook geen pas hebben. Het hof dient neutraal te zijn en moet dat ook uitdragen. Een rechter in boerka of met een kruis danwel keppeltje moet echt niet kunnen.

tr_imparator
14-07-07, 21:28
Geplaatst door Witte78
Waarom moet de grondwet worden aangepast? Naakt over straat mag toch ook niet? Of je geloof het nu zegt of niet?


Dat valt onder de zedenwet.

chessmatazz
14-07-07, 22:20
ik snap het hele verhaal achter die burka niet

wat is in hemelsnaam het probleem wanneer een vrouwengezicht zichtbaar is?

moet ik daar een acuut orgasme van krijgen of wat dan precies?

ten tweede krijg ik echt het gevoel alsof ik een of andere ziekte heb wanneer zo'n burka-draagster met me praat of in mijn buurt zit

ik heb aan de andere kant best met ze te doen want het is er gewoon ingepompt

ik denk dat deze regel door hele jaloerse mannetjes is opgesteld net als vrouwenbesnijdenis

weg ermee!

M@riska
14-07-07, 22:42
Geplaatst door Witte78
Waarom moet de grondwet worden aangepast? Naakt over straat mag toch ook niet? Of je geloof het nu zegt of niet?


Scheelt vaak toch niet zo heel veel. Zag vandaag weer wat bimbo's lopen in een hotpants en een bikinistukje.

Lang leve de burqa.

chessmatazz
14-07-07, 22:55
ik snap je punt

tegen dat uiterste ben ik dus ook

Slinger
14-07-07, 23:25
Geplaatst door M@riska
Scheelt vaak toch niet zo heel veel. Zag vandaag weer wat bimbo's lopen in een hotpants en een bikinistukje.

Lang leve de burqa.

Wat is er mis met het menselijk lichaam? Waarom mag het niet gezien worden?

observer
14-07-07, 23:39
Geplaatst door tr_imparator
Dat valt onder de zedenwet. tenzij het een uiting van een geloof is btw

in de vs is het zelfs zo dat naakt rondlopen mit s het een doel heeft bv pak maar wat demonstratie beschemt wordt door art 1 grondwet

StevieK
15-07-07, 14:09
Geplaatst door chessmatazz
ik snap het hele verhaal achter die burka niet

wat is in hemelsnaam het probleem wanneer een vrouwengezicht zichtbaar is?

moet ik daar een acuut orgasme van krijgen of wat dan precies?



Jij en ik mischien niet, maar in landen waar dit de burka gedagen word misschien wel.

StevieK
15-07-07, 14:11
javascript:smilie(':huil2:')
huil2

chessmatazz
15-07-07, 14:34
Geplaatst door StevieK
Jij en ik mischien niet, maar in landen waar dit de burka gedagen word misschien wel.

misschien wel ja

daar kunnen we wel 100 jaar over speculeren en het nog niet weten

of er gewoon van uitgaan dat ze hetzelfde zijn als ons en het ook maar doen omdat het altijd al gedaan word door een of andere stamoudste die het een keer geintroduceerd heeft