PDA

Bekijk Volledige Versie : Moskeeën in Haarlem beklad met racistische leuzen



Qaiys
13-07-07, 14:26
Geplaatst: 13-07-2007 | 14:44

Moskeeën in Haarlem beklad met racistische leuzen

HAARLEM (ANP) – Twee moskeeën in Haarlem zijn in de nacht van donderdag op vrijdag door onbekenden beklad met racistische tekens en leuzen. Ook werden de ramen van de moskeeën ingegooid met stenen. Dat meldden de politie en het bestuur van de moskee in Schalkwijk in Haarlem.

Op de gebouwen aan het Spijkerboorpad en de Prins Bernhardlaan zijn onder meer hakenkruisen en white power–tekens aangebracht.

Woordvoerder Najib Tuzani van het bestuur van de moskee aan het Spijkerboorpad laat weten dat de racistische uitingen een behoorlijke impact op de gemeenschap heeft. „We zitten hier al sinds de jaren tachtig. Nu zijn we slachtoffer geworden van een terreurdaad", aldus Tuzani. Een politiewoordvoerder liet weten dat zij de zaak hoog opneemt.


http://www.refdag.nl/artikel/1309195/Moskee%26euml%3Bn+in+Haarlem+beklad+met+racistisch e+leuzen.html

Freesaf2
13-07-07, 15:32
[i]We zitten hier al sinds de jaren tachtig. Nu zijn we slachtoffer geworden van een terreurdaad[/url] [/B]

Wat ben ik blij om in NL te wonen waar vandalisme gezien wordt als een terreurdaad. Als ze dit niveau van terreur in Irak zouden invoeren zou het daar een stuk prettiger toeven zijn.

sater
13-07-07, 21:58
:boos: White Power beklad haarlemse moskees met racistische leuzen. Ja hoor flagrant staalte beschermen van Nederlandse normen en waarden.

Baddha
13-07-07, 22:06
Geplaatst door sater
:boos: White Power beklad haarlemse moskees met racistische leuzen. Ja hoor flagrant staalte beschermen van Nederlandse normen en waarden.

Het zijn White Power tekens. Dat wil nog niet zeggen dat leden van die sukkelclub ze hebben aangebracht. Voor hetzelfde geld zijn het pukkelige tienertjes die vinden dat ze stoer bezig zijn.

Freesaf2
15-07-07, 13:40
Geplaatst door sater
:boos: White Power beklad haarlemse moskees met racistische leuzen. Ja hoor flagrant staalte beschermen van Nederlandse normen en waarden.

Ik keur het ook zeker niet goed. Bij het lezen moest ik er gewoon aan denken dat de defenitie van terreurdaden in sommige andere delen van de wereld toch anders gezien wordt.