PDA

Bekijk Volledige Versie : Prijs op hoofd van Bin Laden verdubbeld



Marsipulami
14-07-07, 17:09
Prijs op hoofd van Bin Laden verdubbeld
za 14/07/07 - In de Verenigde Staten heeft de Senaat de prijs voor de dood of het vinden van Osama Bin Laden verdubbeld tot 50 miljoen dollar.
De stemming kwam er na berichten dat Al Qaeda opnieuw op volle kracht draait en weer even sterk zou zijn als net voor de aanval op de VS van 11 september 2001. (Belga) Van Osama Bin Laden (foto) is al meer dan een jaar niets gehoord. Volgens sommige bronnen is Bin Laden omgekomen in vuurgevechten in Afghanistan. Anderen zeggen dat hij nog leeft, ergens in het gebergte tussen Afghanistan en Pakistan.

De tweede man van het terreurnetwerk en rechterhand van Bin Laden, Ayman Al Zawahiri, heeft de voorbije weken wel van zich laten horen.

Hij heeft enkele boodschappen verspreid via islamitische websites. Hij riep onder andere op tot een nieuwe "heilige oorlog" in Afghanistan, Irak, Somalië en de Palestijnse gebieden.

Mark
14-07-07, 19:48
ok tot nu toe bleef ik trouw aan osama maar 50 miljoen trekt me toch over de grens

waar kan ik hem inleveren?

chessmatazz
14-07-07, 23:34
het zou me niets verbazen als hij al dood is

Marsipulami
15-07-07, 10:29
Osama Bin Laden duikt weer op in videoboodschap


DM UPDATE 9u24 Terroristennetwerk al-Qaida heeft een nieuwe videoboodschap gelanceerd waarin leider Osama Bin Laden oproept tot het martelaarschap. Het gaat om een tape van meer dan 40 minuten waarin Bin Laden een clip van 50 seconden volpraat.

Volgens de in de Verenigde Staten gebaseerde tv-zender Fox News is de tape minstens 5 jaar oud. Nieuwszender CNN meent daarentegen dat de video niet ouder is dan een maand. Het is evenmin duidelijk wanneer de clip met Bin Laden werd opgenomen.

De video is een productie van al-Qaida's communicatieafdeling. Bin Laden moedigt er moslims in aan om martelaren te worden, zo noemt al-Qaïda zijn zelfmoordactivisten. (dpa/belga/dm)

Baddha
15-07-07, 13:34
Wie zouden 25 miljoen niet de moeite vinden, maar 50 miljoen wel?