PDA

Bekijk Volledige Versie : Wetenschap: Oorsprong uit Afrika, Adam en Eva



Wizdom
18-07-07, 22:27
Skulls confirm we're all out of Africa

Wed Jul 18, 2007 5:16PM EDT
Email | Print | Digg | Reprints | Single Page [-] Text [+]

1 of 1Full SizeBy Ben Hirschler

LONDON (Reuters) - An analysis of thousands of skulls shows modern humans originated from a single point in Africa and finally lays to rest the idea of multiple origins, British scientists said on Wednesday.

Most researchers agree that mankind spread out of Africa starting about 50,000 years ago, quickly establishing Stone Age cultures throughout Europe, Asia and Australia.

But a minority have argued, using skull data, that divergent populations evolved independently in different areas.

The genetic evidence has always strongly supported the single origin theory, and now results from a study of more than 6,000 skulls held around the world in academic collections supports this case.

"We have combined our genetic data with new measurements of a large sample of skulls to show definitively that modern humans originated from a single area in Sub-Saharan Africa," said Andrea Manica of the University of Cambridge's Department of Zoology.

Manica and colleagues wrote in the journal Nature that variations in skull size and shape decreased the further a skull was away from Africa, just like variations in DNA.

The decrease reflects the fact that, while the original African population was stable and varied, only a small number of people embarked on each stage of the multi-step migration out of Africa. This effectively created a series of "bottlenecks", which reduced diversity.

The highest level of variation in skull types was seen in southeastern Africa, the generally accepted cradle of mankind.

The Cambridge work also suggests in-breeding with other early humans, such as Neanderthals, either did not happen or was insignificant. That is in contrast to recent suggestions that such hybrids may have been fairly common.


"We're not saying there was never a single mating between a homo sapiens and a Neanderthal. But I can say, very confidently, that whatever the product of that mating was, it didn't breed back into the population," Manica told Reuters.

Chris Stringer, a palaeoanthropologist at the Natural History Museum in London, said the new research was important for indicating that modern human diversity was derived entirely from Africa rather than coming from inter-mixing elsewhere.

"We're not saying there was never a single mating between a homo sapiens and a Neanderthal. But I can say, very confidently, that whatever the product of that mating was, it didn't breed back into the population," Manica told Reuters.

Chris Stringer, a palaeoanthropologist at the Natural History Museum in London, said the new research was important for indicating that modern human diversity was derived entirely from Africa rather than coming from inter-mixing elsewhere.

Olive Yao
18-07-07, 22:33
Weet iemand hoe de natuur en het klimaat 50.000 jaar geleden in dat deel van Afrika waren?
Dus onder wat voor omstandigheden mensen daar toen leefden?

Bar
18-07-07, 22:47
Geplaatst door Olive Yao
Weet iemand hoe de natuur en het klimaat 50.000 jaar geleden in dat deel van Afrika waren?
Dus onder wat voor omstandigheden mensen daar toen leefden?

Geen idee, maar ik weet wel dat de eerste limburgers 250.000 jaar geleden hier al zaten te barbeknoeien.

ronald
18-07-07, 23:46
Geplaatst door Olive Yao
Weet iemand hoe de natuur en het klimaat 50.000 jaar geleden in dat deel van Afrika waren?
Dus onder wat voor omstandigheden mensen daar toen leefden?


Was er toen niet een of andere ijstijd? Dan is het logisch dat het Midden Afrika was want even verderop bevroor je natuurlijk vast met je blote kakkies.

Witte78
19-07-07, 15:30
Geplaatst door ronald
Was er toen niet een of andere ijstijd? Dan is het logisch dat het Midden Afrika was want even verderop bevroor je natuurlijk vast met je blote kakkies.

Ik dacht dat jij geloofde dat de aarde maar ~5000 jaar oud is. Of was dat iemand anders?

mark61
19-07-07, 17:49
Geplaatst door Witte78
Ik dacht dat jij geloofde dat de aarde maar ~5000 jaar oud is. Of was dat iemand anders?

Tis nationale val-van-je-geloof-dag. Wizdom onthoudt zich ook al van commentaar.

David
19-07-07, 17:58
Ik zie die Adam en Eva uit de titel nergens terug in het stukkie.

Mark
19-07-07, 17:58
hebben de kinderen van adam en eva incest gepleegd?

David
19-07-07, 18:00
Geplaatst door Mark
hebben de kinderen van adam en eva incest gepleegd?


Wat ik nooit snap: Adam en Eva hadden twee zonen. De ene sloeg de andere dood. De moordenaar trouwde met een dame. Waar kwan die dame ineens vandaan?

Mark
19-07-07, 18:03
Geplaatst door David
Wat ik nooit snap: Adam en Eva hadden twee zonen. De ene sloeg de andere dood. De moordenaar trouwde met een dame. Waar kwan die dame ineens vandaan?

dat was een aap denk ik

David
19-07-07, 18:07
Geplaatst door Mark
dat was een aap denk ik

Dat zal het zijn!

Shemharosh
19-07-07, 18:51
Geplaatst door David
Wat ik nooit snap: Adam en Eva hadden twee zonen. De ene sloeg de andere dood. De moordenaar trouwde met een dame. Waar kwan die dame ineens vandaan?

dat was zijn zus....duuuuuuuuuuh

Mark
19-07-07, 20:44
Geplaatst door David
Dat zal het zijn!

dan stammen we van Adam en Eva EN een aap af!!

iedereen had gelijk :p

David
19-07-07, 20:45
Geplaatst door Mark
dan stammen we van Adam en Eva EN een aap af!!

iedereen had gelijk :p


En van een onduidelijk mokkel.

Wizdom
19-07-07, 20:46
Geplaatst door Mark
dan stammen we van Adam en Eva EN een aap af!!

iedereen had gelijk :p

De achterlijkheid gaat zich steeds meer wreken...

David
19-07-07, 20:51
Geplaatst door Wizdom
De achterlijkheid gaat zich steeds meer wreken...


Hey, Wiz, ouwe rukker - hoe is 't met je? Long time! Alles kits?

Mark
19-07-07, 21:05
Geplaatst door Wizdom
De achterlijkheid gaat zich steeds meer wreken...

dat klopt, al die genetische schade door incest....

Olive Yao
19-07-07, 22:34
Geplaatst door David
Wat ik nooit snap: Adam en Eva hadden twee zonen. De ene sloeg de andere dood. De moordenaar trouwde met een dame. Waar kwan die dame ineens vandaan?
Er was toen maar één vrouw, en dat was Eva ... :gechoquee

sjaen
19-07-07, 22:50
Geplaatst door Olive Yao
Er was toen maar één vrouw, en dat was Eva ... :gechoquee

and she was; big, black and beautiful!

Charlus
19-07-07, 23:32
Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Adam_en_Eva):

In Genesis 1 en 2 worden Kaïn, Abel en Seth genoemd als kinderen van Adam en Eva, in Jubilee wordt vernoemd naar negen kinderen waaronder dochters met namen als Azûrâ, Awân, Lebuda en Qelimath. Azûrâ werd de vrouw van Abel en Awân de vrouw van Seth.
In http://forum.credible.nl/topic.php?id=3350 wordt over dit onderwerp vele pagina's lang voortgeëmmerd. Een kleine bloemlezing.

Adam en eva waren de eerste mensen die leefde zoals in de bijbel staat. Dat wilt niet zeggen dat daarna God nooit meerdere mensen gemaakt heeft! Adam en Eva waren de eerste, maar er staat nergens dat ze de enige waren.
God heeft er later nog wat mensen bijgeknutseld. Deze optie wordt verderop door anderen zeer in twijfel getrokken.
Men verbaast zich verder over de hoge leeftijd die door veel bijbelse figuren bereikt werd:

Adam leefde in totaal 960 jaar.

Dat is nog altijd minder dan Sinterklaas! Dus het zou best waar kunnen zijn!
Kobusk (http://www.terugnaardebron.com/forum/lofiversion/index.php?t438.html) maakt er een soap van:

Als we lezen bij Genesis 1,26-28 dan schiep God gelijktijdig de man en de vrouw. Vervolgens in Genesis 2, 18 is die man (mens) weer alleen en dan wordt er uit zijn rib een (nieuwe) vrouw, Eva, gemaakt.
In eerste instantie worden man en vrouw gelijkwaardig geschapen en in Genesis 2 is de vrouw voortgekomen uit de man.
Het zou zijn dat aanvankelijk Adam en Lilith werden geschapen, maar Lilith voelde zich gelijk aan Adam en was hem niet onderdanig. Er ontstond ruzie en zij vertrok. Adam heeft alles gepoogd om haar terug te krijgen en God heeft nog een aantal engelen naar Lilith gestuurd, maar ze kwam niet terug. Omdat God toch vond dat de man, Adam, niet alleen kon blijven heeft hij Eva gemaakt als deel van Adam en niet meer als gelijk aan Adam. Hiermee werd duidelijk voorkomen dat Adam nog een keer alleen zou komen te staan. Nu zou Kaïn een zoon van Lilith en Abel een zoon van Eva zijn.
Met als aanname incest op deze schaal is moeilijk te bevatten dat de mensheid het zo lang volgehouden heeft. De levensverwachting is flink afgenomen, dat wel.

observer
19-07-07, 23:53
Adam leefde in totaal 960 jaar. het was maar 40 jaar maar met maar 1 vrouw op de planeet leek het 960

David
20-07-07, 01:05
En op de achtste dag creëerde Hij botox, want Hij zag dat het nodig was.

ronald
20-07-07, 02:32
Geplaatst door Witte78
Ik dacht dat jij geloofde dat de aarde maar ~5000 jaar oud is. Of was dat iemand anders?



5767 jaar om precies te zijn. Ja dat klopt...alleen ging ik even mee in die andere gedachtengang.

ronald
20-07-07, 02:35
Geplaatst door Mark
hebben de kinderen van adam en eva incest gepleegd?


Incest verbod bestond toen niet. Ja, beiden hadden ook tweeling/drielingzusters.

mark61
20-07-07, 09:52
Geplaatst door ronald
5767 jaar om precies te zijn. Ja dat klopt...alleen ging ik even mee in die andere gedachtengang.

Niet meer doen hoor!

ronald
20-07-07, 15:56
Geplaatst door mark61
Niet meer doen hoor!

Wees niet bezorgd... ik kan er wel tegen. Het is trouwens wel interessant om kennis van die theorieen te nemen. Zoals Laplace zei: Waar we de details niet kunnen overzien moeten we de natuur niet volgens de wetten van oorzaak en gevolg, maar volgens die van het toeval behandelen, en de methematische inkleding ervan is de waarschijnlijkheidstheorie.

Wide-O
20-07-07, 17:17
Geplaatst door Bar
Geen idee, maar ik weet wel dat de eerste limburgers 250.000 jaar geleden hier al zaten te barbeknoeien.

Hmmm...

http://www.bradshawfoundation.com/journey/timeline.swf

super ick
20-07-07, 18:01
Geplaatst door Olive Yao
Weet iemand hoe de natuur en het klimaat 50.000 jaar geleden in dat deel van Afrika waren?
Dus onder wat voor omstandigheden mensen daar toen leefden?

Adam en Eva waren negers.

Mark
20-07-07, 19:14
Geplaatst door ronald
Incest verbod bestond toen niet. Ja, beiden hadden ook tweeling/drielingzusters.

heerlijk die aan te passen moraliteit van de slaafse gelovigen.

dat goddelijke verbod bestond nog niet dus het was goed. Nu bestaat het verbod wel dus is het fout.

Thermopylae
20-07-07, 19:32
Als het werkelijk zou zijn geweest, dat de mensheid met Adam en Eva is begonnen, dan zou men in de 4e, of 5e generatie door inteelt, alleen nog lichamelijk en geestelijk onvolwaardige mensen hebben voortgebracht, en dat zou in iedere volgende generatie steeds ernstiger vormen hebben aangenomen.

mark61
20-07-07, 20:20
Geplaatst door Mark
heerlijk die aan te passen moraliteit van de slaafse gelovigen.

dat goddelijke verbod bestond nog niet dus het was goed. Nu bestaat het verbod wel dus is het fout.

Dr staat wel meer over incest in de bijbel, maar bij mijn weten niet dat dat niet goed zou zijn :vreemd:

knuppeltje
20-07-07, 20:27
Geplaatst door Thermopylae
Als het werkelijk zou zijn geweest, dat de mensheid met Adam en Eva is begonnen, dan zou men in de 4e, of 5e generatie door inteelt, alleen nog lichamelijk en geestelijk onvolwaardige mensen hebben voortgebracht, en dat zou in iedere volgende generatie steeds ernstiger vormen hebben aangenomen.

Nee, want toen had god dat vast nog niet in petto. :confused:

Thermopylae
20-07-07, 21:19
Geplaatst door knuppeltje
Nee, want toen had god dat vast nog niet in petto. :confused:

God had de genetica nog even in de wacht gezet?

Iglo
20-07-07, 23:56
Geplaatst door Thermopylae
Als het werkelijk zou zijn geweest, dat de mensheid met Adam en Eva is begonnen, dan zou men in de 4e, of 5e generatie door inteelt, alleen nog lichamelijk en geestelijk onvolwaardige mensen hebben voortgebracht, en dat zou in iedere volgende generatie steeds ernstiger vormen hebben aangenomen. Dan vergeet je voor het gemak dat de eerste mensen ook vele malen langer leefden dan wij. Kortom, wij zijn de gedegenereerde versie van hen, precies wat je verwacht bij incest. Kortom, het past allemaal precies.

Charlus
21-07-07, 13:15
Geplaatst door Iglo

Geplaatst door Thermopylae
Als het werkelijk zou zijn geweest, dat de mensheid met Adam en Eva is begonnen, dan zou men in de 4e, of 5e generatie door inteelt, alleen nog lichamelijk en geestelijk onvolwaardige mensen hebben voortgebracht, en dat zou in iedere volgende generatie steeds ernstiger vormen hebben aangenomen.
Dan vergeet je voor het gemak dat de eerste mensen ook vele malen langer leefden dan wij. Kortom, wij zijn de gedegenereerde versie van hen, precies wat je verwacht bij incest. Kortom, het past allemaal precies.
Dan valt het me vies tegen van god dat hij vooraf geen rekening heeft gehouden met deze toch voorspelbare teloorgang van de mensheid. Een ontwerpfout. Of wordt in de bijbel degeneratie als gevolg van incest expliciet genoemd als een extra straf van god? Dus bovenop sterfelijkheid an sich. Zoniet, dan is er sprake van een fielterige god als die zijn schepping op deze wijze zichzelf in de soep laat draaien. Hij had wel even mogen waarschuwen zodat Adam en Eva zich van sex hadden kunnen onthouden. Maar ja, dan hadden ze weer gezeten met "gaat heen en vermenigvuldigt u". Lastig, lastig.

ronald
21-07-07, 23:00
Geplaatst door Mark
heerlijk die aan te passen moraliteit van de slaafse gelovigen.

dat goddelijke verbod bestond nog niet dus het was goed. Nu bestaat het verbod wel dus is het fout.


Hadden we het over Adam en Eva, Kain, Abel en Shet of niet? Je kunt je beter inlaten met de bron, de Tora, zelf dan met gelovigen. Met Noach en zijn familie is een andere wetgeving voor toekomstige generaties duidelijk van toepassing. Desalniettemin zie je met het geval van Lot en zijn dochters dat er ook uitzonderingen bestaan in een tijd van heftige nood. Daar hebben we het hier al eerder over gehad.

chessmatazz
21-07-07, 23:06
het zijn van die hele kleine dingen waar we vaak overheen lezen

ik denk dat het heel wat wil zeggen maar ik weet te weinig over de Thora om erover uit te weiden maar is het jullie ook niet opgevallen dat er pas over andere mensen gesproken word nadat Adam en Eva uit het paradijs zijn verdreven?

daar is ook veel over te zeggen volgens mij

ronald
21-07-07, 23:15
Geplaatst door Charlus
[B]Dan vergeet je voor het gemak dat de eerste mensen ook vele malen langer leefden dan wij. Kortom, wij zijn de gedegenereerde versie van hen, precies wat je verwacht bij incest. Kortom, het past allemaal precies.
Dan valt het me vies tegen van god dat hij vooraf geen rekening heeft gehouden met deze toch voorspelbare teloorgang van de mensheid. Een ontwerpfout. Of wordt in de bijbel degeneratie als gevolg van incest expliciet genoemd als een extra straf van god? Dus bovenop sterfelijkheid an sich. Zoniet, dan is er sprake van een fielterige god als die zijn schepping op deze wijze zichzelf in de soep laat draaien. Hij had wel even mogen waarschuwen zodat Adam en Eva zich van sex hadden kunnen onthouden. Maar ja, dan hadden ze weer gezeten met "gaat heen en vermenigvuldigt u". Lastig, lastig.

Waarom altijd denken in termen van straf en beloning? Aangezien wij generaties zijn die verder van de bron zijn verwijderd is het niet zo moeilijk te begrijpen dat wij in velerlei opzichten ook zwakker zijn. Uiteindelijk zal de laatste generatie zo'n zwakheidspositie vertonen en pas om hun bereidheid voor zelfopofferingsgezindheid groter worden geacht want wij zijn tegelijkertijd verstoken van wonderen, profeten, Stem van Gd, enz. Het ligt precies zo in de lijn van profetieen over deze tijd. Je uitgangspunten en expectaties komen van een heel andere hoek.

knuppeltje
22-07-07, 07:37
Geplaatst door Thermopylae
God had de genetica nog even in de wacht gezet?

Dat kwam omdat hij alles in 6 dagen moest doen, om de 7e te kunnen gaan vissen.

Witte78
22-07-07, 09:48
Geplaatst door knuppeltje
Dat kwam omdat hij alles in 6 dagen moest doen, om de 7e te kunnen gaan vissen.

Dus het dierenrijk bestond wel meteen al uit grote aantallen van elk soort, maar de mens niet? Anders zouden er maar 2 vissen zijn. Das een moeilijke opgave, zelfs voor een god :P

Thermopylae
22-07-07, 12:52
x

chessmatazz
22-07-07, 13:02
ik denk dat het verstandig is niet meteen te bespotten wat we niet begrijpen

Charlus
22-07-07, 13:09
Geplaatst door chessmatazz
ik denk dat het verstandig is niet meteen te bespotten wat we niet begrijpen
Inderdaad, maar je uitspraak is zo algemeen dat instemming ermee nauwelijks iets betekent.

chessmatazz
22-07-07, 13:32
wat je ermee doet moet je zelf weten

ik adviseer slechts niet te snel een oordeel te vormen over dingen die ogenschijnlijk onbegrijpelijk zijn

en wat betreft het stuk dat wizdom hier heeft geplaatst blijft het toch triest om te zien dat diezelfde mensen ook de spot drijven met wetenschappelijke bevindingen

state-of-denial?

Wizdom
22-07-07, 21:30
Geplaatst door knuppeltje
Dat kwam omdat hij alles in 6 dagen moest doen, om de 7e te kunnen gaan vissen.

Stelletje onwetende niksnutten... Kennen jullie het verhaal van Kaan en Abel niet....

TonH
22-07-07, 21:39
Geplaatst door Wizdom
Stelletje onwetende niksnutten... Kennen jullie het verhaal van Kaan en Abel niet....

Je bedoelt die witte wijn die goed bij die zelfgevangen vis past?

http://tastethis.web-log.nl/tastethis/images/golden_kaan.jpg

:rolleyes:

Wizdom
22-07-07, 22:04
Geplaatst door TonH
Je bedoelt die witte wijn die goed bij die zelfgevangen vis past?

http://tastethis.web-log.nl/tastethis/images/golden_kaan.jpg

:rolleyes:

Adam en Eva kregen kinderen maar Allah (SWT) had verordeneert dat de eerste opeenvolgende jongen en meisje niet met elkaar mochten trouwen maar dat de jongen en meisje van de eerste opeenvolgende mochten trouwen met de jongen of meisje van de generatie die daarna kwamen.... Dat was zeker niet voor niets geweest....

Kaan was jaloers op zijn broer Abel omdat deze mocht trouwen met zijn zuster die hij veel mooier vond dan de zus waar hij mee mocht trouwen... Kaan vermoorde Abel... Wat de volgende grote zonde was in het bestaan van de mensheid...

Toen mocht dat gezien de omstandigheden/noodzaak en de fase waarin de mensheid verkeerde...

Die noodzaak is er niet en Allah (SWT) heeft het vervolgens verboden... Allah (SWT) weet het het BESTE...

TonH
22-07-07, 22:13
Geplaatst door Wizdom
Allah (SWT) weet het het BESTE...

áìÞí!