PDA

Bekijk Volledige Versie : Ophef in israel over schoolboek



observer
23-07-07, 09:06
In Israël is ophef ontstaan over een nieuw schoolboek voor Arabische kinderen. Voor het eerst wordt in een lesboek de Palestijnse kijk op de stichting van de staat Israël weergegeven.

De Israëlische regering ging zondag akkoord met het lesmateriaal waarin wordt gerept over de Nakba (Arabisch voor catastrofe) van 1948, toen met de stichting van de joodse staat honderdduizenden Arabieren uit Palestina werden verdreven. Dat woord was voorheen taboe.

De rechtse Likud-partij van Benjamin Netanyahu sprak zondag schande over het schoolboek en heeft het ontslag van minister van Onderwijs Yuli Tamir geëist, meldde de BBC. "Gaan we de Arabische propaganda eigenhandig in onze scholen introduceren?", zei de voormalige premier.

Tamir zei eerder op de dag dat zowel de Israëlische als de Palestijnse kijk op de historische gebeurtenissen gepresenteerd moeten worden. "Velen in Israël hebben altijd de ogen gesloten voor deze kwestie," aldus de bewindspersoon. netjes

knuppeltje
23-07-07, 10:06
Geplaatst door observer
netjes

:fpetaf:

mark61
23-07-07, 14:24
Geplaatst door observer
netjes

Behalve dat dit boek alleen voor Isr-ARABISCHE consumptie is. Joodse kindjes krijgen dergelijke 'leugens' niet te lezen.

Een land met twee officiële geschiedenissen. Boeiend. Hou jij die Bedoeïenen dom, houd ik ze arm.

ronald
23-07-07, 18:44
Geplaatst door mark61
Behalve dat dit boek alleen voor Isr-ARABISCHE consumptie is. Joodse kindjes krijgen dergelijke 'leugens' niet te lezen.

Een land met twee officiële geschiedenissen. Boeiend. Hou jij die Bedoeïenen dom, houd ik ze arm.

Dat was vroeger ook altijd zo lachen hoe men in de twee Duitslanden naar het Nazisme keek. Oost gaf West de schuld en West gaf Oost de schuld. Uiteindelijk hadden ze natuurlijk allebei debet aan. En de zigeuners daar... ja die werden door iedereen met de nek aangekeken. Elk huisje heeft zo zijn kruisje zullen we maar concluderen.

observer
23-07-07, 21:37
Geplaatst door mark61
Behalve dat dit boek alleen voor Isr-ARABISCHE consumptie is. Joodse kindjes krijgen dergelijke 'leugens' niet te lezen.

Een land met twee officiële geschiedenissen. Boeiend. Hou jij die Bedoeïenen dom, houd ik ze arm. beter dan niets

en ongetwijfeld nog steeds gebalanceerder dan met farfour en zijn neefje

mark61
23-07-07, 22:47
Geplaatst door observer
beter dan niets

en ongetwijfeld nog steeds gebalanceerder dan met farfour en zijn neefje

Noem je er ook wel 2 op :hihi: Maar is niet te vergelijken natuurlijk.

Olive Yao
23-07-07, 23:20
Geplaatst door mark61
Behalve dat dit boek alleen voor Isr-ARABISCHE consumptie is. Joodse kindjes krijgen dergelijke 'leugens' niet te lezen.

Een land met twee officiële geschiedenissen. Boeiend. Hou jij die Bedoeïenen dom, houd ik ze arm.
Hé, dit is blijkbaar een van je stokpaardjes:

post 2993170 (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2993170#post2993170)

:stout:

mark61
24-07-07, 09:47
Geplaatst door Olive Yao
Hé, dit is blijkbaar een van je stokpaardjes:

post 2993170 (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2993170#post2993170)

:stout:

Hm, jij met je geheugen. Eigenlijk vind ik het maar een matige kreet, magoed, soms is ie van toepassing.