PDA

Bekijk Volledige Versie : Ex-gevangene Guantanamo blaast zichzelf op



Marsipulami
24-07-07, 09:59
Ex-gevangene Guantanamo blaast zichzelf op

QUETTA - Een voormalige Guantanamo-gevangene die sinds zijn vrijlating moslimstrijders in Pakistan leidde heeft zichzelf vanmorgen opgeblazen toen de politie hem wilde arresteren. Dat meldt de politie in Zhob, in het zuidwesten van Pakistan.

De man, Abdullah Mehsud, blies zichzelf op met een granaat. ‘Godzijdank blies hij alleen zichzelf op en bleven onze mensen ongedeerd’, zei politiecommissaris Atta Mohammed.

De eenbenige Mehsud werd overgebracht naar Guantanamo nadat hij was opgepakt in Afghanistan, waar hij aan de zijde van de Taliban vocht. In maart 2004 kwam hij vrij, waarna hij al snel de wapens weer oppakte. Hij wierp zich op als leider van moslimstrijders in de aan Afghanistan grenzende Pakistaanse streek Zuid-Waziristan. De politie zocht hem in verband met de ontvoering, in 2004, van twee Chinese ingenieurs, van wie er een werd gedood en een werd bevrijd door Pakistaanse commando's. lob

Marsipulami
24-07-07, 10:01
Geplaatst door Marsipulami


...zei politiecommissaris Atta Mohammed...



Met zo'n naam moet een undercover politieopdracht onder terroristen een makkie zijn. :p

Sallahddin
24-07-07, 12:41
Geplaatst door Marsipulami
Ex-gevangene Guantanamo blaast zichzelf op

QUETTA - Een voormalige Guantanamo-gevangene die sinds zijn vrijlating moslimstrijders in Pakistan leidde heeft zichzelf vanmorgen opgeblazen toen de politie hem wilde arresteren. Dat meldt de politie in Zhob, in het zuidwesten van Pakistan.

De man, Abdullah Mehsud, blies zichzelf op met een granaat. ‘Godzijdank blies hij alleen zichzelf op en bleven onze mensen ongedeerd’, zei politiecommissaris Atta Mohammed.

De eenbenige Mehsud werd overgebracht naar Guantanamo nadat hij was opgepakt in Afghanistan, waar hij aan de zijde van de Taliban vocht. In maart 2004 kwam hij vrij, waarna hij al snel de wapens weer oppakte. Hij wierp zich op als leider van moslimstrijders in de aan Afghanistan grenzende Pakistaanse streek Zuid-Waziristan. De politie zocht hem in verband met de ontvoering, in 2004, van twee Chinese ingenieurs, van wie er een werd gedood en een werd bevrijd door Pakistaanse commando's. lob

Begrijpelijk , toch??? .....Guantanamo is DE" universiteit" van haat , revenge ,... bij uitstek !!!
Wat zou je doen als je in zijn schoenen stond he ???... zoveel mogelijk Amerikkanen of in ieder geval hun geallieerden , om zeep helpen , jammer voor die man dan dat niemand werd daarmee omgebracht , het is hoe je het bekijkt toch???

Sallahddin
24-07-07, 12:45
Geplaatst door Marsipulami
Met zo'n naam moet een undercover politieopdracht onder terroristen een makkie zijn. :p

ja, ironish genoeg! :lole: ... de voornaamste en befaamdste kapper van de 9_11 zou er niet blij mee zijn geweest , toch???

Witte78
24-07-07, 13:40
Geplaatst door Sallahddin
Begrijpelijk , toch??? .....Guantanamo is DE" universiteit" van haat , revenge ,... bij uitstek !!!
Wat zou je doen als je in zijn schoenen stond he ???... zoveel mogelijk Amerikkanen of in ieder geval hun geallieerden , om zeep helpen , jammer voor die man dan dat niemand werd daarmee omgebracht , het is hoe je het bekijkt toch???

Ik zou in iedergeval niet mezelf opblazen, en zoveel mogelijk mensen met me meenemen. Jij wel?

observer
24-07-07, 14:01
Geplaatst door Sallahddin
Begrijpelijk , toch??? .....Guantanamo is DE" universiteit" van haat , revenge ,... bij uitstek !!!
Wat zou je doen als je in zijn schoenen stond he ???... zoveel mogelijk Amerikkanen of in ieder geval hun geallieerden , om zeep helpen , jammer voor die man dan dat niemand werd daarmee omgebracht , het is hoe je het bekijkt toch??? hij was al een geweldadig radicaaltje voor zijn vakantie, vrijlaten was dus niet zo slim

bukhari
25-07-07, 01:51
Wat een laffe daad zeg!

Volgens hem zelf vocht hij een Jihad tegen de Amerikanen/geallieerden. En als je in het nauw gedreven wordt, zit niets anders dan zichzelf opblazen is een laffe daad. Het heeft noch met Jihad noch met de Islam mee te maken.
Hij is zijn maatje van Rode Moskee achterna volgd in de HELL om Shatan te vergezellen.

Wa Assalam
Jahangir Bukhari


P.s. dat uitgerekend hij als een schuldige in Gutanamo vast heeft gezeten zou ik niet graag willen geloven. Echter er zijn ook zeker mensen die nooit iets misdaan hebben maar wel daar zitten!
In dat geval vervloekt de Amerikanen en de Bush administration! Moge zij ook hun vrienden gauw opzoeken in de hel!

Charlus
25-07-07, 08:17
Geplaatst door bukhari
Wat een laffe daad zeg!

Volgens hem zelf vocht hij een Jihad tegen de Amerikanen/geallieerden. En als je in het nauw gedreven wordt, zit niets anders dan zichzelf opblazen is een laffe daad. Het heeft noch met Jihad noch met de Islam mee te maken.
Volgens hemzelf wel. Wie van jullie twee gelijk heeft, is op basis van de beschikbare informatie niet vast te stellen.

Hij is zijn maatje van Rode Moskee achterna volgd in de HELL om Shatan te vergezellen.
Dat kun jij onmogelijk weten.

bukhari
25-07-07, 11:27
Geplaatst door Charlus
Volgens hemzelf wel. Wie van jullie twee gelijk heeft, is op basis van de beschikbare informatie niet vast te stellen.

Dat kun jij onmogelijk weten.


Nee ik kan dat zeker niet weten! Maar het is mijn idee/conclusie/visie en dat hoeft zeker niet zo te zijn. Maar ik zou wel dit soort mensen als zij iets onrechtvaardigs zijn, het erste toewensen die de mensheid en de Islam kapot onder de mom van Jihad of iets dergelijks. En mensen die opkomen voor de Islam en voor de rechtvaardi- en of mensheid, hebben ten allen tijden steun van mij.

Wa Assalam
Jahangir Bukhari

David
25-07-07, 12:15
Geplaatst door Sallahddin
ja, ironish genoeg! :lole: ... de voornaamste en befaamdste kapper van de 9_11 zou er niet blij mee zijn geweest , toch???

Hoezo? Zat die mensen hun haar niet goed?

David
25-07-07, 12:17
Moslim kappers vallen WTC en Pentagon aan.

Klinkt toch heel anders.

mark61
25-07-07, 12:46
Geplaatst door David
Moslim kappers vallen WTC en Pentagon aan.

Klinkt toch heel anders.

Ik vind het een bruut permanentje dat ze daar georganiseerd hebben. Coupe soleil is er niks bij.

Sallahddin
25-07-07, 13:46
Geplaatst door David
Hoezo? Zat die mensen hun haar niet goed?

Die is een goeie, zeg! :giechel:

Nou, foutjes terzijde , ik had gisteren van het news vernomen dat die man , niet minder dan 1 van de leiders van Taleban die eerder vast zat in guantanamo , en die dus direkt na zijn vrijlating weer de strijd tegen diezelfde Amerikkanen aan ging ! :wohaa:
en om te voorkomen dat Pakistaanse troepen hem arresteren , blies hij zichzelf op , ook in de hoop een aantal van die troepen met zich "mee te nemen " naar de ander wereld natuurlijk , waar naartoe wij allemaal 1 enkel reis ticket zullen boeken (of zal voor ons geboekt worden , beter gezegd!) of wij dat wensen of willen of niet , zo is de waar achtergrond van het verhaal , niet dus wat bovenstaat vermeld!!!!


Te brutaal en agressief actie voor je ??? die man kon bijna niet anders , "onderhandelingen of debatteren ŕ la maroc.nl " met Pakistaanse troepen , kon die man onmogelijk voeren :giechel: , dus wat blijft over ???... je kan dus makkelijk veilig achter je pc grapjes over alles maken (niks mis mee ), maar dat was een leven_dood_situatie voor die dapper strijder , en dat resulteerde in zijn dood uitendelijk (ja, beter dan de vernedering van wat hem te wachten stond als die levend gepakt werd= beyond your imagination!)!

Ciao, baby, kan je beter zachter issues behandelen, beter voor je sensibiliteit!

bukhari
25-07-07, 15:48
Geplaatst door Sallahddin
Die is een goeie, zeg! :giechel:

Nou, foutjes terzijde , ik had gisteren van het news vernomen dat die man , niet minder dan 1 van de leiders van Taleban die eerder vast zat in guantanamo , en die dus direkt na zijn vrijlating weer de strijd tegen diezelfde Amerikkanen aan ging ! :wohaa:
en om te voorkomen dat Pakistaanse troepen hem arresteren , blies hij zichzelf op , ook in de hoop een aantal van die troepen met zich "mee te nemen " naar de ander wereld natuurlijk , waar naartoe wij allemaal 1 enkel reis ticket zullen boeken (of zal voor ons geboekt worden , beter gezegd!) of wij dat wensen of willen of niet , zo is de waar achtergrond van het verhaal , niet dus wat bovenstaat vermeld!!!!


Te brutaal en agressief actie voor je ??? die man kon bijna niet anders , "onderhandelingen of debatteren ŕ la maroc.nl " met Pakistaanse troepen , kon die man onmogelijk voeren :giechel: , dus wat blijft over ???... je kan dus makkelijk veilig achter je pc grapjes over alles maken (niks mis mee ), maar dat was een leven_dood_situatie voor die dapper strijder , en dat resulteerde in zijn dood uitendelijk (ja, beter dan de vernedering van wat hem te wachten stond als die levend gepakt werd= beyond your imagination!)!

Ciao, baby, kan je beter zachter issues behandelen, beter voor je sensibiliteit!


Maar wat hij gedaan heeft is ten allen tijde Haram in de Islam waarvoor geen vergeving bestaat omdat je jezelf gelijke van Allah vindt om dit te doen!

Sallahddin
25-07-07, 20:19
Geplaatst door bukhari
Maar wat hij gedaan heeft is ten allen tijde Haram in de Islam waarvoor geen vergeving bestaat omdat je jezelf gelijke van Allah vindt om dit te doen!

Bullshit, excusez_le mot = je speelt zelf voor God door zoiets te beweren (al snap ik niet helemaal wat je ermee bedoelt = niet duidelijk genoeg , plat gezegd!)


Nou, nou, dus volgens je eigen "fatwa" , had die man dat niet moeten doen , maar gewoon zich overgeven aan de pakistaanse troepen , de geallieerden van de VS, wetend dat die Pakistani's hem aan de meest ongelooflijk tortuur zouden onderwerpen om info en data of inlichtingen van hem te verkrijgen , onder ander en uitendelijk hem aan de Amerikkanen zouden "afleveren" ???

Wij kennen de echte contexten en achtergrond van het verhaal niet (bijna nooit in zulke gevallen!), dus wij kennen helaas geen oordeel vellen !

Ik denk zelf dat die man "had moeten vechten" totdat die om het leven gebracht wordt door zijn aanvallers , maar nogmaals , wie ben ik om een oordeel te vellen , de echte werkelijk achtergrond van het verhaal niet kennende !!!

Bovendien, weet jezelf als je echt moslim bent (ik heb twijfels , misschien ben je maar iemand die voor moslim speelt hiero, wie weet ?, :aftel: , mijn excuses al bij voorbaat als ik het mis heb !... wij zullen zien !), dat er een soort weegschaal die de concepten haram en halal aan contexten , omstandigheden , achtergronden ... onderwerpt = sad adariaa heet dat in Islam , geloof ik = klein voorbeeld = stelen mag niet , maar als je honger hebt en geen financiele middelen of ander om je eigen honger te stillen en niemand die je voedsel wil geven , dan mag je stelen in alle impuniteit .... haram en halal concepten zijn niet altijd en allemaal vast gesteld voor ... alle denkbare omstandigheden ..... , en worden ondergeschikt ook aan het begrip schade of nut , geloof ik = hoe meer schade , hoe minder verbieden , hoe meer nut , hoe meer toelaten...... , maar allemaal binnen het kader van de grote Islamitishe lijnen en beginselen , Islam geest, natuur, essentie...., als me niet vergis = moeilijk zo vlug uit te leggen ....

Vervolgens , om te voorkomen dat die taleban man in handen van de vijand valt met alle nare gevolgen van dien , mag die man zich van zijn eigen leven beroven als hij echt niet anders kan , als ik me niet vergis , waallah aalam !.....

Amiticia
25-07-07, 21:30
Geplaatst door bukhari
Maar wat hij gedaan heeft is ten allen tijde Haram in de Islam waarvoor geen vergeving bestaat omdat je jezelf gelijke van Allah vindt om dit te doen!

True.
Er is geen enkele geldige reden om jezelf van het leven te ontnemen.
Dan zul je heengaan als een ongelovige.
Wa Allah oe A3lem.


Verder kan ik mij niet in diens situatie verplaatsen, daar ben ik dan ook heel blij om..