PDA

Bekijk Volledige Versie : Na 11/09 zijn Amerikaanse moslims meer waarde aan de Islam gaan hechten...



The_Reporter
25-07-07, 11:07
gewist

Sallahddin
25-07-07, 14:14
Geplaatst door The_Reporter
Washington – Rajab 10, 1428/ July 24, 2007 – The relative peace that came with invisibility disappeared after 9/11. When Muslims became objects of fear, "people who had never recognized and seen themselves as Muslims had no choice but to see themselves as Muslim," says Muzaffar Chisti, director of the Migration Policy Institute at the New York University School of Law, according to a report carried by News Week and reproduced by the Council on America Islamic Relations (CAIR) in a press statement. Young women who had never before worn the traditional Islamic head covering-and whose mothers saw it as a symbol of the backwardness they had left at home-put on the veil. According to a 2002 study from Hamilton College, more than a third of Muslim American women now wear the veil every day.
The first thing Razi Mohiuddin and his wife, Tahseen, did after 9/11 was to host an open house for the larger community at their mosque, the Muslim Community Association in Silicon Valley. More than a thousand non-Muslims showed up. The next thing they did was to take their children out of their elite private school and install them in the school at the mosque. Before the attacks, the Mohiuddins lived the lives of busy, successful professionals: he launched start-ups; she was a pre-K teacher. Their own religious observance, the backbone of their family life, was private.
After the attacks "our responsibilities changed," says Mohiuddin, who emigrated from India when he was 17. "It forced people to say, 'Where do I stand? Either I walk away from the faith or I become more involved in defending the faith, which is under assault'." His children, he thought, needed to know they were Muslim and feel proud. Hindsight has given Mohiuddin more reason to feel glad of this decision; the boys are teenagers now, and Mohiuddin, who is a member of CAIR's national board, is thankful that they have more than a passing knowledge of the restraint required of an observant Muslim.
To combat the discrimination many were feeling, many Muslim Americans turned, in classic American fashion, to the courts. The Council on American Islamic Relations, an advocacy group, counted nearly 2,500 civil-rights complaints by Muslim Americans in 2006, a dramatic increase over the previous year. These are the kinds of stories that make news-women who sue for the right to wear the Hijab in their driver's license photo-and Muslim Americans say they show how invested they are in the American system.
HA/ IINA

http://islamicnews.org.sa/en/search1.php?misc=search&subaction=showfull&id=946684066&id=1185285244&archive=&cnshow=news&start_from

Ironish genoeg is dat zeer waar , dat moslims hun eigen geloof meer gaan waarderen na de befaamde 9_11, deze laatsten hadden keteningen _anti_Islam_hostiel_buiten_proporties_reacties veroorzaakt, waar moslims echt van schrokden (wat moet je dan als moslim er van denken als bijv. Bush zelf toen verklaarde een nieuwe heilig kruistocht te willen lanceren , en dat heeft pijnlijke historishe hereningen naar boven gebracht, van kruistochten tot westerse imperialisme...)en dat had als resultaat dat moslims zich meer gaan vastklampen aan de Islam , meer dan ooit , en zich verder in gaan verdiepen, eerst als een soort zelfverdediging actie,daarna als een soort wedergeboorte = goede zaak voor de moslims en de Islam uitendelijk = vijandelijke aanvallen en onderdrukking van moslims zou alleen maar leiden naar de Islam_geeist _zelfbewustzijn van moslims wat betreft hun identiteit , de boodschap van de Islam , de echt rol van moslims op deze planeet , de terugkeer naar de bronnen van de Islam , en deze laatste zuiveren van Islam_vreemde gebruiken , tradities, culturele invloeden (wedergeboorte en IJTIHAD , en niet in de zin van westerse geeist "verlichting" die niet op de Islam van toepassing is , en bovendien anti_Islam _geest_natuur_dynamiek_essentie_beginselen...).... een heel breed onderwerp op zich dus !

Ik laat het dus bij deze!

Charlus
25-07-07, 14:49
Geplaatst door Sallahddin
Ironish genoeg is dat zeer waar , dat moslims hun eigen geloof meer gaan waarderen na de befaamde 9_11, <...> = goede zaak voor de moslims en de Islam uitendelijk<...>
Volgens jou kunnen gebeurtenissen à la 9/11 zich niet vaak genoeg voordoen, bevorderlijk als zij zijn voor het geloofsleven der moslims? Voor de zekerheid heb ik voorgaande in de vragende vorm gesteld.
Wat is dat toch met die exotische interpunctie en spelling? Nederlands zal niet je oorspronkelijke taal zijn.

Sallahddin
25-07-07, 22:28
Geplaatst door Charlus
Volgens jou kunnen gebeurtenissen à la 9/11 zich niet vaak genoeg voordoen, bevorderlijk als zij zijn voor het geloofsleven der moslims? Voor de zekerheid heb ik voorgaande in de vragende vorm gesteld.
Wat is dat toch met die exotische interpunctie en spelling? Nederlands zal niet je oorspronkelijke taal zijn.

Mamamamia : wat mensen snel eigen woorden in je mond willen stoppen , zeg: (wat heb ik de hekel aan sommige spreekwijzen als dit , want dit wordt snel omgevormd tot een sexueel lachertje door geestig of zieke geesten ...., als je snapt wat ik bedoel???)ik beweer niet dat gebeurtenissen à la 9_11 "zoveel mogelijk" herhaald moeten worden , want "benefiek of ten gunste van moslims " zouden kunnen blijken !!!!!!!!!!!!!!!

Ik zeg gewoon dat IRONISH genoeg waren die 9_11 aanslagen , toch wel , "goed" voor de moslims zodat die terug zouden keren naar hun eigen geloof en die meer gaan waarderen en herontdekken ..., net als de Tartaren invasie van moslim gebieden eerder en eeuwen geleden, en net als de nederlaag van moslims in Spanje .......dat deed met moslims !

Ik weet niet hoe je texten leest (en of die letterlijk ???, figurlijk, metaforish , ironish ....zijn ??? , ....of je onderscheid kunt maken tussen die soorten schrijven , no offense en weten welk soort text of schrijven wordt gehanteerd , no offense again = speculations ....) , hangt af natuurlijk van het soort text natuurlijk... maar je zit op het verkeerde spoor , want je snapt mij verkeerd (je hebt mijn text letterlijk genomen , denk ik !)!

Learn to read between the lines too , buddy.... & use your imagination if you 've got any, no offense!

Take care !

barfly
25-07-07, 22:41
Het is redelijk bekend dat mensen die in het nauw zitten, meer waarde gaan hechten aan spirituele zaken. Zo opmerkelijk is 't dus niet.

Joepie
26-07-07, 09:49
en de niet mosllims zijn zich wantrouwiger gaan opstellen ten opzichte van...

Sallahddin
26-07-07, 14:16
Geplaatst door barfly
Het is redelijk bekend dat mensen die in het nauw zitten, meer waarde gaan hechten aan spirituele zaken. Zo opmerkelijk is 't dus niet.

Zo simpel ligt dat niet altijd zo : it goes far beyond that , much too far for your knowledge , perception or imagination , no offense :

Het is niet vreemd dat je zo reageert en Islam met de rest over een hoop gooit : je weet niet beter , je weet niet hoe bijzonder en speciaal islam is , je weet niet dat Islam is niet alleen een religie is , maar veel meer dan dat = Islam is het leven en het after_life , een manier van leven , een manier van "dood_gaan" ook , als je snapt wat ik bedoel = "... work for your life as if you would live for ever , & work for your after_life as if you would die tomorrow...", een "levensfilosofie" , een "road_map", een gids" , ...... het is geen free_lance bezigheid , een hobby , of prive zaak , it's THE cause of all causes= THE mother of all causes , all the rest is worthless & ridiculous in comparison .....

Moslims hadden al lang (vanwege historish gebeurtenissen...) hun identiteit en geloof "getravestiet" en verloren en weten tegenwoordig meestaal niet wie of wat ze zijn ... en verkeren meestaal dus in een soort schizofrenie, identiteitscrisis=ze kunnen aleen moslims zijn in het breed en volledig zin van het woord = glory , en als die zgn moslimls glorie, trots , succes ,honour, salvation .... buiten de Islam willen of zoeken , dan zijn die gedoemd te fallen , in alle vernedering en deshonour = zoals het geval is tegenwoordig , moslims staan tegewoordig achter in alle opzichten en velden , alleen echt en volledig terugkeer naar de Islam kan moslims weer trots, waardigheid, glorie , succes ... bezorgen , ... niets anders =moeilijk voor je te snappen .... en het is dus normaal en gezond dat als die identiteit en menswaardigheid , bedreigd wordt , dan gaan moslims gewoon terug naar hun echt roots (= weg van westerse ideologish ... infecties , terug naar de bronnen van hun geloof om die te zuiveren van Islam_vreemd gebruiken , tradities , culturele invloeden , maar wel binnen hat kader van de Islam_geest en natuur ... zoals ik al eerder zei = IJTIhad , geen "westerse verlichting " die niet van toepassing op de Islam is, en die is zelfs anti-Islam geest, natuur, essentie, beginselen.... ....), dan gaan die hun eigen geloof herontdekken en daarmee hun identiteit ....en vooraal er naar handelen en echt en volledig reincarneren = de enige echte alternatief ...

Kortom, het is : "To be or not to be " situatie = het is meer dan een survival kwestie, het is een strijd tussen goed & kwaad ....kwaad is de baas over deze wereld tegenwoordig , Islam is er om de balans te herstellen , en goed te laten heersen = zie je wel, het is geen "spiritueel crisis " zoals je die treft bij gevangenen die opééns "het licht zien" , of bij mensen die in "het nauw " worden gedreven , zoals je zegt , het is gigantish veel meer dan dat = it's beyond life & death = larger than life & death themselves =............ figure it out !!!

P.S.: dus , reduceer deze enorm gigantish kwestie niet tot "onbenullig spirituele zaken ", want islam is niet alleen een spiritueel religieus zaak, zoals ik al eerder zei, het is een "system of values ", een "ideologie" in de positief zin , ........ maar, ja , ik kan het je niet verwijten dat je zo denkt (je eigen legetiem recht) , want je weet niet beter = je kent slechts één "getravestiet" versie van het verhaal = westerse defintie van en kijk op het geloof ... westerse historish aversie van "religie" = het christendom = terecht , maar de anomalie is dat het westen ging GENERALISEREN , en zijn aversie en terecht afwijzing van het vervalste christendom , liet "gelden" op alle "religies", inclusief en VOORAAL Islam , die middele_eeuwse Europa hielp "bevrijdden" van haar ignorance, superstition , achterlijkheid .......... veelzijdig onderwerp he , ik laat het bij deze !

barfly
26-07-07, 14:26
Geplaatst door Sallahddin
Zo simpel ligt dat niet altijd zo : it goes far beyond that , much too far for your knowledge , perception or imagination , no offense :

Het is niet vreemd dat je zo reageert en Islam met de rest over een hoop gooit : je weet niet beter , je weet niet hoe bijzonder en speciaal islam is , je weet niet dat Islam is niet alleen een religie is , maar veel meer dan dat = Islam is het leven en het after_life , een manier van leven , een manier van "dood_gaan" ook , als je snapt wat ik bedoel = "... work for your life as if you would live for ever , & work for your after_life as if you would die tomorrow...", een "levensfilosofie" , een "road_map", een gids" , ...... het is geen free_lance bezigheid , een hobby , of prive zaak , it's THE cause of all causes= THE mother of all causes , all the rest is worthless & ridiculous in comparison .....

Moslims hadden al lang (vanwege historish gebeurtenissen...) hun identiteit en geloof "getravestiet" en verloren en weten tegenwoordig meestaal niet wie of wat ze zijn ... en verkeren meestaal dus in een soort schizofrenie, identiteitscrisis=ze kunnen aleen moslims zijn in het breed en volledig zin van het woord = glory , en als die zgn moslimls glorie, trots , succes ,honour, salvation .... buiten de Islam willen of zoeken , dan zijn die gedoemd te fallen , in alle vernedering en deshonour ....= moeilijk voor je te snappen .... en het is dus normaal en gezond dat als die identiteit en menswaardigheid , bedreigd wordt , dan gaan moslims gewoon terug naar hun echt roots (= weg van westerse ideologish ... infecties , terug naar de bronnen van hun geloof om die te zuiveren van Islam_vreemd gebruiken , tradities , culturele invloeden , maar wel binnen hat kader van de Islam_geest en natuur ... zoals ik al eerder zei = IJTIhad , geen "westerse verlichting " die niet van toepassing op de Islam is, en die is zelfs anti-Islam geest, natuur, essentie, beginselen.... ....), dan gaan die hun eigen geloof herontdekken en daarmee hun identiteit ....en vooraal er naar handelen en echt en volledig reincarneren = de enige echte alternatief ...

Kortom, het is : "To be or not to be " situatie = het is meer dan een survival kwestie, het is een strijd tussen goed & kwaad ....kwaad is de baas over deze wereld tegenwoordig , Islam is er om de balans te herstellen , en goed te laten heersen = zie je wel, het is geen "spiritueel crisis " zoals je die treft bij gevangenen die opééns "het licht zien" , of bij mensen die in "het nauw " worden gedreven , zoals je zegt , het is gigantish veel meer dan dat = it's beyond life & death = larger than life & death themselves =............ figure it out !!!

P.S.: dus , reduceer deze enorm gigantish kwestie niet tot "onbenullig spirituele zaken ", want islam is niet alleen een spiritueel religieus zaak, zoals ik al eerder zei, het is een "system of values ", een "ideologie" in de positief zin , ........ maar, ja , ik kan het je niet verwijten dat je zo denkt (je eigen legetiem recht) , want je weet niet beter = je kent slechts één "getravestiet" versie van het verhaal = westerse defintie van en kijk op het geloof ... westerse historish aversie van "religie" = het christendom = terecht , maar de anomalie is dat het westen ging GENERALISEREN , en zijn aversie en terecht afwijzing van het vervalste christendom , liet "gelden" op alle "religies", inclusief en VOORAAL Islam , die middele_eeuwse Europa hielp "bevrijdden" van haar ignorance, superstition , achterlijkheid .......... veelzijdig onderwerp he , ik laat het bij deze !

Ik begrijp dat jij als moslim die zaken heel anders ziet. Helaas kan ik die mening niet met je delen aangezien iedere religie zichzelf ziet als het meest verheven etc.

In mijn optiek zijn alle religies spirituele aangelegenheden die goed garen spinnen uit het feit dat iedereen eens dood gaat en daar bang voor is.