PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Voorbeeld van westerse minachting voor Arabieren'



Marsipulami
26-07-07, 09:01
'Voorbeeld van westerse minachting voor Arabieren'

Families besmette Libische kinderen woedend over gratie


TRIPOLI - De families van Libische kinderen die met aids in het ziekenhuis liggen hebben woensdag woedend gereageerd op het besluit van de Bulgaarse president om de vijf Bulgaarse verpleegsters en de Palestijnse arts die levenslang hadden gekregen voor hun rol bij de besmetting van de kinderen, meteen bij hun terugkeer in Bulgarije, dinsdag, gratie te verlenen.

'Wij veroordelen de gratie en zijn diep teleurgesteld over de absurditeit en het gebrek aan respect van het Bulgaarse presidentiële pardon', zei de Libische Vereniging voor Families van HIV-besmette Kinderen in een verklaring.

De verpleegsters en de arts waren in Libië tot tweemaal toe ter dood veroordeeld en hun straf werd pas kort voordat ze mochten vertrekken omgezet in levenslang.

Na bemiddeling van een delegatie van de Europese Unie stemde Libië erin toe de zes te laten gaan om de straf in Bulgarije uit te zitten. Maar bij aankomst in Sofia kregen de zes, die in Libië al acht jaar gevangen hadden gezeten, onmiddellijk gratie.

De Libische families riepen in hun verklaring Interpol op te zorgen dat de Bulgaarse politie de verpleegsters en de arts oppakt om hun straf alsnog uit te zitten. Ook eisten zij dat de betrekkingen met Bulgarije worden verbroken en 'alle Bulgaarse gastarbeiders uit Libië worden geschopt'.

Ze zeiden dat het Bulgaarse pardon een voorbeeld is van westerse minachting voor Arabieren, iets waar Osama bin Laden vaak op heeft gehamerd. 'De westerse minachting voor het bloed van moslims is een ontegenzeglijk feit', aldus de verklaring. avb

mark61
26-07-07, 09:11
Ik mag aannemen dat dit georkestreerd is door Khadafi. Die mensen weten wel beter.

Joepie
26-07-07, 09:30
het is aangetoond en bewezen dat het aidsvirus al aanwezig was in dat ziekenhuis voor de aanstelling van deze beschuldigde personen. In de hele wereld is dat een smoking gun in de rechtsgang behalve in Libië.

observer
26-07-07, 09:44
Geplaatst door Joepie
het is aangetoond en bewezen dat het aidsvirus al aanwezig was in dat ziekenhuis voor de aanstelling van deze beschuldigde personen. In de hele wereld is dat een smoking gun in de rechtsgang behalve in Libië. Sterker nog 1 van de 5 werkte in een ander ziekenhuis :confused:

super ick
26-07-07, 12:19
Minachting voor Arabieren?

Ik minacht het misbruiken van HIV besmette kinderen voor politieke doeleinden door Arabieren.

Ik minacht het onschuldig vasthouden van buitenlandse medici, die de gezondheidszorg naar een enigszins accetabel nivo trachten te tillen, door Arabieren.

mark61
26-07-07, 12:33
Geplaatst door Joepie
het is aangetoond en bewezen dat het aidsvirus al aanwezig was in dat ziekenhuis voor de aanstelling van deze beschuldigde personen. In de hele wereld is dat een smoking gun in de rechtsgang behalve in Libië.

Nouw dat kon niet eens want ten tijde van 'de feiten' was er in geheel Lybië geen laboratorium waar hiv kon worden vastgesteld. Hoorde ik op de BBC van de week. Tot op de dag van vandaag niet in Benghazi. Ze doen nog steeds aan hergebruik van naalden.

mark61
26-07-07, 12:34
Geplaatst door super ick
Ik minacht het onschuldig vasthouden van buitenlandse medici, die de gezondheidszorg naar een enigszins accetabel nivo trachten te tillen, door Arabieren.

Tut-tut. Een van de buitenlandse medici is een Palestijnse arts. Blijkbaar statenloos, dat ie nu opeens Bulgaar is. Lijkt me heel apart, de eerste Palestijnse Bulgaar.

mark61
26-07-07, 12:35
Geplaatst door observer
Sterker nog 1 van de 5 werkte in een ander ziekenhuis :confused:

Nee dat was nr. 6, man van 1 van de 5, die in de woestijn zat. Werd vrijgesproken om de indruk te wekken dat daar serieus werd rechtgesproken.

knuppeltje
26-07-07, 12:51
Ben benieuwd waar al die miljoenen naar toegaan- als ze al gaan?

mark61
26-07-07, 13:06
Geplaatst door knuppeltje
Ben benieuwd waar al die miljoenen naar toegaan- als ze al gaan?

Een miljoen per gezin, al uitbetaald. Ca. 400 miljoen in totaal. De herkomst daarvan is uiterst duister. Het lijkt erop dat Khadafi zelf een deel betaalt via een stichting. De EU of Bulgarije heeft bij mijn weten officieel (nog) niks betaald.

observer
26-07-07, 15:48
Geplaatst door mark61
Nee dat was nr. 6, man van 1 van de 5, die in de woestijn zat. Werd vrijgesproken om de indruk te wekken dat daar serieus werd rechtgesproken. ik meen toch echt gelezen te hebben dat 1 van de verpleegsters in een ander ziekenhuis werkte

super ick
26-07-07, 17:56
Geplaatst door mark61
Tut-tut. Een van de buitenlandse medici is een Palestijnse arts. Blijkbaar statenloos, dat ie nu opeens Bulgaar is. Lijkt me heel apart, de eerste Palestijnse Bulgaar.

Is die van Hamas of Fatah?

Marsipulami
26-07-07, 18:21
Nou 400 kinderen besmet met aids door schuldig verzuim. Dan is levenslang een goede straf.

Als men van oordeel was dat er fouten zaten in het Libische gerechtelijk onderzoek dan had men dat onderzoek moeten overdoen, maar niet zomaar gratie geven.

mark61
26-07-07, 19:22
Geplaatst door observer
ik meen toch echt gelezen te hebben dat 1 van de verpleegsters in een ander ziekenhuis werkte

Oh ook nog. Ik weet het niet.

mark61
26-07-07, 19:22
Geplaatst door super ick
Is die van Hamas of Fatah?

Van Woerden.

mark61
26-07-07, 19:23
Geplaatst door Marsipulami
Nou 400 kinderen besmet met aids door schuldig verzuim. Dan is levenslang een goede straf.

Als men van oordeel was dat er fouten zaten in het Libische gerechtelijk onderzoek dan had men dat onderzoek moeten overdoen, maar niet zomaar gratie geven.

Idioot.

Marsipulami
26-07-07, 19:54
Zeven jaar cel voor Zweed die vrouwen met aids besmette


Een 27-jarige seropositieve Zweed is vandaag door een rechtbank in Göteborg veroordeeld tot zeven jaar cel omdat hij met vrouwen naar bed ging zonder hen te vertellen dat hij aids had. Dat meldt het Zweedse persagentschap TT.

Minstens twee vrouwen werden besmet door de man, wiens identiteit niet bekendgemaakt werd. Een derde vrouw, die seksuele betrekkingen had met de man, diende ook klacht in.

De man, volgens het dagblad Dagens Nyheter van Zimbabwaanse origine, wordt na zijn straf ook het land uitgezet en mag voor 2018 niet terugkeren. Verder moet hij een schadevergoeding van 28.860 euro betalen aan de drie vrouwen. (belga/hln)

mark61
27-07-07, 00:56
Geplaatst door Marsipulami
Zeven jaar cel voor Zweed die vrouwen met aids besmette


Nog idioter. Als humoristische provocatie is het al helemaal niks.

Freesaf2
27-07-07, 14:33
Dan lees ik zo'n titel overminachting net nadat ik het topic "Bekeerde ex-moslima zwaar gefolterd door Egyptische politie" gelezen heb.

Dan denk ik bij mezelf wat wil je nou?

Shemharosh
29-07-07, 09:03
zieke wereld

observer
29-07-07, 19:05
Geplaatst door Freesaf2
Dan lees ik zo'n titel overminachting net nadat ik het topic "Bekeerde ex-moslima zwaar gefolterd door Egyptische politie" gelezen heb.

Dan denk ik bij mezelf wat wil je nou? zie het maar zo de (christelijke) bulgaren (oke en moslim palestijn) werden net zo hard gemarteld als zij, een teken dat haar chistenzijn geaccepteerd werd

super ick
29-07-07, 21:46
Geplaatst door observer
zie het maar zo de (christelijke) bulgaren (oke en moslim palestijn) werden net zo hard gemarteld als zij, een teken dat haar chistenzijn geaccepteerd werd

Juist.
Als iedereen gemarteld wordt dan maken ze zich niet schuldig aan discriminatie.

Coolassprov MC
31-07-07, 11:03
Geplaatst door Marsipulami


Ze zeiden dat het Bulgaarse pardon een voorbeeld is van westerse minachting voor Arabieren, iets waar Osama bin Laden vaak op heeft gehamerd. 'De westerse minachting voor het bloed van moslims is een ontegenzeglijk feit', aldus de verklaring. avb

Ik kan wel

overtuigendere,
grovere en
meer voor de hand liggende voorbeelden noemen
van blanke minachting voor de rest van de niet-blanke wereld,

Bofko
31-07-07, 11:46
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik kan wel

overtuigendere,
grovere en
meer voor de hand liggende voorbeelden noemen
van blanke minachting voor de rest van de niet-blanke wereld,

Da's al een halve dagtaak van je.Lijkt me wel voldoende toch ?

Alleen, refererend aan je eigen onderschrift, met veilig in het welvarende NL achter een anonieme PC dit soort dingen brallen en verder niks doen, zit jij voor mij toch in de foute groep.Niks makkelijkers dan brallen.

Coolassprov MC
31-07-07, 12:09
Geplaatst door Bofko
Da's al een halve dagtaak van je.Lijkt me wel voldoende toch ?

Dat zeg ik.


Geplaatst door Bofko
Alleen, refererend aan je eigen onderschrift, met veilig in het welvarende NL achter een anonieme PC dit soort dingen brallen en verder niks doen, zit jij voor mij toch in de foute groep.Niks makkelijkers dan brallen.

Hey, daar ben ik dan ook kaaskop voor!

Mag ik!

Bofko
31-07-07, 12:14
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat zeg ik.



Hey, daar ben ik dan ook kaaskop voor!

Mag ik!

:lachu: Van mij wel, rifkikker.