PDA

Bekijk Volledige Versie : Cannabis wel degelijk gevaarlijk voor mentale gezondheid



Marsipulami
27-07-07, 08:40
Cannabis wel degelijk gevaarlijk voor mentale gezondheid

Cannabisgebruik verhoogt het risico op een mentale aandoening met meer dan 40 procent. Dat blijkt uit een analyse van een dertigtal studies rond de gevolgen van cannabis op de geestestoestand, die in het Britse magazine The Lancet staat.

Cannabis is in veel landen de meest gebruikte softdrug. Uit verschillende studies blijkt dat het gebruik van de drugs het risico op humeurschommelingen en psychotische aandoeningen versterkt. Dr. Theresa Moore van de universiteit van Bristol en Stanley Zammit van de universiteit van Cardiff bundelden de studies.

Psychose
Ze kwamen tot de vaststelling dat mensen die langdurig cannabis gebruikten vaker een psychose kregen. Dat is een syndroom waarbij de patiënt het normale contact met de werkelijkheid verliest en met wanen en hallucinaties kampt. Het verband tussen cannabisgebruik en depressies en angstaanvallen was minder duidelijk. De kans op chronische psychotische aandoeningen zoals schizofrenie is bij cannabisgebruikers eerder beperkt.

Intensiteit
Volgens Moore en Zammit lopen mensen die in het verleden cannabis gebruikten tot 41 procent meer kans op een psychose dan zij die nog nooit in aanraking kwamen met de softdrugs. Het risico op een psychose neemt ook toe naargelang de intensiteit van het cannabisgebruik. De grootste gebruikers zouden twee keer meer risico lopen.

The Lancet geeft als besluit mee dat cannabis roken wel degelijk het risico op psychotische ziekten verhoogt."De regeringen zouden meer moeten investeren in langdurige campagnes die de risico's van cannabis voor de gezondheid belichten", luidt het nog. (belga/hln)

Joesoef
27-07-07, 09:24
Volgensmij maakt hash gebruik. Is al de zoveelste gestarte topic omtrend dit onderwerp.

Cheetah
27-07-07, 09:52
Dit is idd oud nieuws.

Vooral jongeren die Canabis gebruiken hebben meer kans op psychiatrische problemen op latere leeftijd.

Wiet is ook te overdreven sterk geworden de laatste jaren.

In de bekende soorten als Superhaze/Diezelhaze en Silverhaze zit soms meer dan 20% thc in.

mark61
27-07-07, 10:41
Geplaatst door Marsipulami
Psychose
Ze kwamen tot de vaststelling dat mensen die langdurig cannabis gebruikten vaker een psychose kregen. Dat is een syndroom waarbij de patiënt het normale contact met de werkelijkheid verliest en met wanen en hallucinaties kampt.

Ik snap niet dat die simpele denkfout maar steeds blijft terugkomen. Als na A B optreedt wil dat nog niet zeggen dat er een causaal verband is.

Het zou net zo goed kunnen dat mensen die psychose-prone zijn zich aangetrokken voelen tot cannabisgebruik.

Dat weet ik niet, maar ik laat maar even de foutieve redenering zien.

Joesoef
27-07-07, 11:19
Geplaatst door mark61

Het zou net zo goed kunnen dat mensen die psychose-prone zijn zich aangetrokken voelen tot cannabisgebruik.




Het hele drugspectrum, hash/ weed speciaal. Laatst nog over gehad met een psychiater uit het ontwennings- tbs circuit.

Hawa
27-07-07, 13:45
Cannabis wel degelijk gevaarlijk voor mentale gezondheid

Cannabisgebruik verhoogt het risico op een mentale aandoening met meer dan 40 procent. Dat blijkt uit een analyse van een dertigtal studies rond de gevolgen van cannabis op de geestestoestand, die in het Britse magazine The Lancet staat.

Cannabis is in veel landen de meest gebruikte softdrug. Uit verschillende studies blijkt dat het gebruik van de drugs het risico op humeurschommelingen en psychotische aandoeningen versterkt. Dr. Theresa Moore van de universiteit van Bristol en Stanley Zammit van de universiteit van Cardiff bundelden de studies.

Psychose
Ze kwamen tot de vaststelling dat mensen die langdurig cannabis gebruikten vaker een psychose kregen. Dat is een syndroom waarbij de patiënt het normale contact met de werkelijkheid verliest en met wanen en hallucinaties kampt. Het verband tussen cannabisgebruik en depressies en angstaanvallen was minder duidelijk. De kans op chronische psychotische aandoeningen zoals schizofrenie is bij cannabisgebruikers eerder beperkt.

Intensiteit
Volgens Moore en Zammit lopen mensen die in het verleden cannabis gebruikten tot 41 procent meer kans op een psychose dan zij die nog nooit in aanraking kwamen met de softdrugs. Het risico op een psychose neemt ook toe naargelang de intensiteit van het cannabisgebruik. De grootste gebruikers zouden twee keer meer risico lopen.

The Lancet geeft als besluit mee dat cannabis roken wel degelijk het risico op psychotische ziekten verhoogt."De regeringen zouden meer moeten investeren in langdurige campagnes die de risico's van cannabis voor de gezondheid belichten", luidt het nog. (belga/hln)

Zekerweten is Cannabis gevaarlijk.
Maar zijn die andere medicijnen die je van de huisarts voorgeschreven krijgt, zoals Prosac, en die andere hulpmiddelen om je psychee te dempen, niet de klote middelen die je geest aan het vernietigen zijn.
Zoals bij ADHD, die middel, waarvan kinderen die niet meer willen luisteren al aan vergiftigt zijn? Er zijn zoveel middelen op de markt die door de Pharmaseutische industrie voorgeschreven zijn, en waarvan de eindresultaten nieteens zijn uitgevogelt...
Ik rook al van mijn zestiende jar soms cannabis,ik vind een verruimend middel, ik heb bijna nooit last gehad,van die middel.
Ja twee keer, ben ik genekt,out gegaan, en dat is wel erg, als je er niks van snapt.
Je moet dan veel suiker gaan eten,zoveel mogelijk, anders kan je echt een pschychose krijgen...Het is net als je dood gaat, maar je wilt niet, en je gaat zweten,en duizelig worden, en je wilt niet dood, en je vecht tegen dood....
Maar je moet ook niet een hele joint gaan roken,dan kan je niet meer terug,het duurt minstens twee lange uren in Hel.
Het THC gehalte is dermate groot, dat je kan trippen, zoals LSD.
Maar LSD moet je ook matig nemen, een kleine hoeveelheid,anders ga je ook de |Hel in.
Doseren is belangrijke strekking. Dat geldt voor de meeste middelen.
Maar als je maar experimenteert, zonder overleg, en zonder overleg metjezelf, hoe je zelf in elkaar steekt, kan je beter helemaal niet gebruiken.....
Paddestoelen heb ik ook wel geslikt, maar kleine beetje,dat is beter dan een hele paddestoel, dan kom je nooit meer uit die shit.
En als je iets wilt gaan gebruiken, dan dien je dat te doen met mensen die je kan vertrouwen, die je begrijpen, en bij je staan, anders moet je helemaal niks gebruiken.....
XTC heb ik nooit gebruikt, dat hoef ik ook niet,die middel is helemaal extreem,je weet nooit wat je slikt.\

Het beste is, gewoonweg niks gaan gebruiken, als je er niet toegankelijk voor bent, laat die middelen, en die drank ook staan.

Als je goede mens bent, en gewoon eet en drinkt, en alles met mate,en het water heiligt,dan komt het goed, is sfeer je,als je goede leven leidt, komt altijd goed....

Maar ik waarschuw, voor al die klote pillen, die krijgt voorgeschreven door huisarts, ook antibiotica, die nekken je,daar ga je ziek van worden, als je veel gebruikt...(vooral met domme dingen die je doet, onveilig vrijen,infecties,griepjes,steken door een teek, voorholtonstekingen,verkoudheden,asma,problemen met je gebid,alles waar anti biotica is voorgeschreven, kan je beter helemaal niet gebruiken, sporadisch......
En als je wel hebt geslikt, doe veel eieren eten, veel eiwitten, en doe gezond eten, altijd gezond eten, en een goede mind....

Ook Paracetemol, en onstekingsremmers moet je sporadisch gebruiken,liever bijna nooit.

Maar voor al die middelen is het makkelijk aan te komen, in de winkel, in de coffeeshop,en via de huisarts....

\liever clean, dan afhankelijk van al die klote pillen en zooi.....
Het is al te gemakkelijk om te cannabis schuld te gaan geven....
Cannabis is probaat middel voor pijnen,voor vooral als je jezelf bent, zelf ontdekking,jezelf,je medemens, en je omgeving....
Maar nooit elke dag, je kan elke dag niet gebruiken, het is een middel, om soms te doen......Als je in de war bent, als je het niet meer weet, en als je weet als je het zelf echt wilt....
En dan is het goed.....KOmt wel goed....Je slaapt lekker, en je wordt weer lekker wakker. een middel om te gaan eten, als je geen honger meer hebt.
Maar toch!
Wees op je hoede!!!

Shemharosh
29-07-07, 09:07
Brood verdienen en kinderen maken zijn erger en gevaarlijker dan wat dan ook....je slijt er van

chessmatazz
29-07-07, 14:01
@ Mark


Het zou net zo goed kunnen dat mensen die psychose-prone zijn zich aangetrokken voelen tot cannabisgebruik.

dit is wel een hele dwaze veronderstelling

ik weet niet eens meer hoe ik het moet verwoorden

mark61
29-07-07, 14:38
Geplaatst door chessmatazz
@ Mark



dit is wel een hele dwaze veronderstelling

ik weet niet eens meer hoe ik het moet verwoorden

Waarom? Omdat we dat toevallig nu nog niet weten? In any case is het een theoretische mogelijkheid, en is de conclusie van het onderzoek onwetenschappelijk.

Doe nog es een poging het te verworden.

Marsipulami
29-07-07, 15:14
Dat er niks mis is met canabis is zo'n klassiek dogma uit de linkse stal. En dat dogma moet men ten allen tijde en desnoods tegen beter weten in blijven verdedigen.

chessmatazz
29-07-07, 17:00
Geplaatst door mark61
Waarom? Omdat we dat toevallig nu nog niet weten? In any case is het een theoretische mogelijkheid, en is de conclusie van het onderzoek onwetenschappelijk.

Doe nog es een poging het te verworden.

dus als ik een aanleg heb voor een psychose of lichtelijk psychotisch ben dan krijg ik automatisch de drang om cannabis te gaan roken?

als je het nog nooit gebruikt hebt kan je toch ook niet weten wat het is?

onwetenschappelijk is het om eerst iets te beweren en daarna op de bewijzen te gaan zitten wachten

chessmatazz
29-07-07, 17:10
Geplaatst door Marsipulami
Dat er niks mis is met canabis is zo'n klassiek dogma uit de linkse stal. En dat dogma moet men ten allen tijde en desnoods tegen beter weten in blijven verdedigen.

drugs is een relatief begrip

als de middelen die onder de term drugs vallen voor medicinale doeleinden worden gebruikt dan worden het medicamenten of medicijnen en is het geen drug meer en vice versa

dus degenen die cannabis verheerlijken hebben deels toch gelijk

Hawa
06-08-07, 14:39
drugs is een relatief begrip

als de middelen die onder de term drugs vallen voor medicinale doeleinden worden gebruikt dan worden het medicamenten of medicijnen en is het geen drug meer en vice versa

dus degenen die cannabis verheerlijken hebben deels toch gelijk

Gelijk is er niet, als je blijft zweten, dan is er geen weg terug, maar toch het duurt even, in die cannabis sfeer, en dan ga je weer normaal worden, alhoewel, die thc, wel maanden in je bloed blijft zitten (zegt men).
Als je medicatie gebruikt, slaapmiddlen,onderdrukkende middelen, dan duurt dat eeuwig om af te gaan kicken.
En ik zeg je die mensen in het verkeer, die ondere de middelen zitten, op indicatie van doktoren en pschiaters, dan kunnen die mensen nieteens nuchter rijden en veroorzaken, de ene botsing naar de andere botsing in het verkeer.
Het is gewoon dramatisch hoe de pharmacheutische industrieeen omspringen met de mens.
Die maffia spoort de mensen aan, alles te slikken, maar er is gewoonweg nieteens een begeleiding bij....
Het is gewoon schrikbarend hoeveel de mens wel niet slikt, ik bedoel al die pillen......
Nouja, en maar zeiken over de jeugd, en de cannabis, en de hash,en de alcohaol, de ouders moeten beter de kinderen opvoedden??
Nou de maatschappij dient har burgers beter op te gaan voedden,die vreet eten, die pizzas, die makkelijke snacks, de gedoogpillen, die zogenaamde vitaminpillen, terwijl, hier in Nederland alles groeit en bloeit, hoe kunnen we dan vitamines gaan slikken, die helemaal niet terzake doen?
Alleen als je aandelen hebt op de beurs, wil je gewoonweg dat die stomme burgers door blijven vreten, en je aandeel stijgt enorm!
Nouja, geld ook voor de cannabis, daar zijn ook van die zolen, die nu rijk zijn geworden, en in Amsterdam Zuid gaan wonen, en elkar afschieten, en elkaar gaan dekken.....
Familie bedrijven die ontstaan,maffia praktijken ten uitvoer brengen, elkaar afschieten, in het beton gaan gieten, en de hoeren de keel af gaan snijden,
Het is de handel naar de wandel.....
De mens wil weten wie zij is, en gaat op koers drukte de ene cursus na de andere volgen, als het maar geld oplevert.....
Het zijn allemaal sekten, die de mensen beinvloeden, maar hun levenswijze wordt er nog individualister op, en kijkt nieteens naar de buur, of buurman, die in crisus verkeren, en de hele boel willen op gaan blazen.
Het leven is een grote vraagstelling.....
En daar maakt de maffia handel een heilig gebruik van.....
De Bejaarden oorden, liggen onder de pillen berg. De gewone mens ligt ook onder de pillen grens....
Het leven duurt maar even, maar die schade aan de mens is dermate groot, dat er gewoonweg, bizarre toestanden voordoen....
Men gaat elkaar uitmoorden, vernietigen,manipuleren, bestelen, en de innerlijke kracht die eigenlijk aan mens zijn is toebedeelt, is ver te zoeken.
Waar hebben we het over, als de tijdsduur zo groot mogelijk is gemaakt, dat je nieteens meer tijd hebt om te schijten, je bloedtoevoer niet meer voelt, of je hartslag zo groot is, dan je denkt dat je gelijk al dood gaat, aan b.v. een hart op drift zijn.
Op internet kan je al die verschijnselen, op zoeken, de meeste denken dan aan die kanker, of aan weet ik veel wat.....
Maar als je erg ziek bent, ongeneeslijk ziek bent, dan is er niet te veel om op te noemen,vooral die pillen of prikpillen die dermate kostbaar zijn, die worden nu eenmaal nieteens vergoed....
Dan maar de cannabis, die neemt de pijngrens weg, die neemt de lust aan eten toe, maar alhoewel, die taboe, die schreeuw, aan die kloote troep is zelfde aan die troep die je voortgeschotelt krijgt, als je echt de kanker hebt.
Is de holocaust aan medicijnen, de holocaust, aan al die mensen, die volgepropt worden,die niks meer te zeggen hebben, die liggen als zombies, aan medicatie......
Achja de mens! Lang leve het kruid, het kruid, in onbegaanbare gebieden,het kruid, het levens elixer...
Zolangzamerhand, hebben we dat ook utgeroeidt,met die mens erbij, :fuckit2:

Witte78
06-08-07, 14:54
Overmatig gebruik is slecht. Overmatig vaak naar McDonalds is slecht. Overmatig veel bier is selcht. Teveel zon is slecht. etc etc.

Ella
07-08-07, 11:59
Ik heb gezien dat de meeste mensen die in de coffeeshop komen al problemen, al dan niet psychisch van aard, hadden voordat zij begonnen met cannabis roken. Cannabis kan in dit geval dan ook gezien worden als een middel om de realiteit te ontvluchten, net als alcohol dat kan zijn.

Behalve de zv-ers (mensen zonder vooruitzichten) heb je ook gewone mensen, die een baan hebben, koophuis, mooie auto en in het weekend of 's avonds een jointje komen halen. Dit doen zij om te kunnen ontspannen.

Wie echter zegt dat het roken van cannabis niet verslavend is, slaat de plank totaal mis. Hoe vaak heb ik niet gehoord: 'ik ga nu echt stoppen met blowen.' De volgende dag komen ze weer halen. Blowen is verslavend en mensen die het niet in de hand kunnen houden gaan steeds meer roken. Soms zie je mensen op een dag 3 keer een zakje van 5 euro halen (0,74 gram), er zijn er die ongeveer 7 jointjes per dag roken. En serieus, het doet ze niks, meestal zijn ze niet eens stoned. Wat dan nog het nut er van is weet ik ook niet.

Charlus
07-08-07, 12:24
Geplaatst door Ella
<...>Wie echter zegt dat het roken van cannabis niet verslavend is, slaat de plank totaal mis. Hoe vaak heb ik niet gehoord: 'ik ga nu echt stoppen met blowen.' De volgende dag komen ze weer halen. Blowen is verslavend en mensen die het niet in de hand kunnen houden gaan steeds meer roken. Soms zie je mensen op een dag 3 keer een zakje van 5 euro halen (0,74 gram), er zijn er die ongeveer 7 jointjes per dag roken. En serieus, het doet ze niks, meestal zijn ze niet eens stoned. Wat dan nog het nut er van is weet ik ook niet.
Exact hetzelfde geldt voor regulier roken. Misschien is de door jou geobserveerde groep verslaafd aan roken op zich. Of roken ze hun cannabis puur?
Ik vraag me wel eens af waarom gebruik van cannabis vaak wordt gezien als erger, schadelijker whatever dan gewoon roken. In ieder geval doet de overheid moeilijker over marihuana dan over tabak. De lijn doortrekkend: wat is verslavingsgewijs het principiële verschil tussen een zware roker en een heroïnejunkie? Nee, dit is geen mop.

Witte78
07-08-07, 12:41
Geplaatst door Charlus
Exact hetzelfde geldt voor regulier roken. Misschien is de door jou geobserveerde groep verslaafd aan roken op zich. Of roken ze hun cannabis puur?
Ik vraag me wel eens af waarom gebruik van cannabis vaak wordt gezien als erger, schadelijker whatever dan gewoon roken. In ieder geval doet de overheid moeilijker over marihuana dan over tabak. De lijn doortrekkend: wat is verslavingsgewijs het principiële verschil tussen een zware roker en een heroïnejunkie? Nee, dit is geen mop.

Het gaat er uiteindelijk natuurlijk om of iemand overlast veroorzaakt met zijn verslaving, en of die persoon normaal kan functioneren in de maatschappij. Dat zijn de hoofdcriteria denk ik. Je zou ook kunnen redeneren dat iedereen verslaafd is aan zuurstof, of aan eten. De onwenningsverschijnselen daarvan zijn zelfs dodelijk ;)

Hawa
07-08-07, 14:08
Het gaat er uiteindelijk natuurlijk om of iemand overlast veroorzaakt met zijn verslaving, en of die persoon normaal kan functioneren in de maatschappij. Dat zijn de hoofdcriteria denk ik. Je zou ook kunnen redeneren dat iedereen verslaafd is aan zuurstof, of aan eten. De onwenningsverschijnselen daarvan zijn zelfs dodelijk

Overlast veroorzaken aan de drugs gerelateerde mens,is overal,het is drug drug and drugs...

Boedhha vrat zijn eigen shit en dronk zijn eigen urine.
Bij de dood haalde Hij het leven weer in.
Shit eten is niet puur dus.
Maar al die mensen met hun Boedhha beelden, en hun levenswijzen, veranderen de wereld ook niet,hoe meer beelden des te meer doden te betreuren, het zegt niks, het zegt niks, in hun cultuur denken,

Het is allemaal gotspe, en een levenswijze die niet eens wijst, maar de anderen naar de filistijnen helpt.

Drugs zijn in feite het verlengde van je eigen zijn. Als je goede mens bent, en je experimenteert met drugs,b.v. mescaline,wiet, en hash,dan kom je in walhallah,waar god is.
Maar als je als een mens bent en nooit die liefde hebt ervaren, dan verval je in de duivel, zie maar naar Irak, naar Sierra Lenone,nar Liberia,hoe ze kinderen die niks hebben drijven naar de duivel, waar ze hun ouders vermoorden, en hun eigen buurman martelen, dat is duivel, dat is nieteens walhalla...
Walhalla is dat je met iedereen in vrede leeft, en niet in wantrouwen, en in frustratie....
De schuld geven aan anderen is des te gemakkelijker, als je nieteens weet, hoe je zelf bent als een mens, en ook in duivel kan vernaderen,
Dat is de mens, in tweede wereld oorlog, waren de onderwijzers die intrede deden in het leger des te wreder dan de militairen,die zelfdiscipline in hun vaandel hadden staan.
De frustratie van de mens leidt nergens naar.....
Het is haat, en nieteens zelfdiscipline......
Drugs zijn er nodig, medicatie is er nodig, en hulp...
Maar als je niet weet, en je vervalt in een eest, een ordinaire beest,zonder liefde en zelfdicipline, dat lijdt tot.....verdoemenis.....
OPleggen aan regels,zijn iet die regels die je nodig hebt, je moet in vrijheden werken, en zelf als je wilt gebruiken, tot een humaan mens.
Maar als je geen humaan mens bent, en je gebruikt deze middelen, dan is de schade niet te overzien, ook niet met alcohol, met geen enkele drug.
Het verbieden lijdt tot niets, maar het verbieden ook niet...
Er is een tussenweg, als je weet wie je nu bent(je weet natuurlijk nooit), maar als goede mens met goede mens is de weg alleen maar groter, en het gebruik des te minder....
Als je ziek bent, wil je meer en meer, en je komt er nooit mer uit, want ja, de wereld is al ziek, laat staan, dat ze begrijpen wat je nu bedoeld, hoe ze je moeten kalmeren, en in je rechte levenspad moeten gaan begeleiden, het leven is mooi, maar ook raadsel, en vooral een bloedbad, als je denkt dat je weet en niks weet....

Charlus
07-08-07, 14:47
Geplaatst door Witte78

Geplaatst door Charlus
<...>Ik vraag me wel eens af waarom gebruik van cannabis vaak wordt gezien als erger, schadelijker whatever dan gewoon roken. In ieder geval doet de overheid moeilijker over marihuana dan over tabak. De lijn doortrekkend: wat is verslavingsgewijs het principiële verschil tussen een zware roker en een heroïnejunkie? Nee, dit is geen mop.
Het gaat er uiteindelijk natuurlijk om of iemand overlast veroorzaakt met zijn verslaving, en of die persoon normaal kan functioneren in de maatschappij. Dat zijn de hoofdcriteria denk ik.
Uiteindelijk wel, maar dat bedoelde ik niet zozeer. Een junkie zal meer overlast veroorzaken dan een zware roker, maar vnl. omdat hij niet bij AH goedkoop aan zijn shot kan komen, waar de roker dat wel kan.
Iemand die zijn heroïneshot heeft gehad, kan in principe normaal functioneren en met een zwaar verslaafde roker valt volgens mij ook niet veel te beginnen als hem/haar het rokertje onthouden wordt.
Stel, iemand solliciteert en zegt: "Ik functioneer verder prima, alleen ik moet wel +/- een uur per dag heroïne spuiten". Zo iemand zal niet aangenomen worden. Toch vinden "we" in feite hetzelfde gedrag bij rokers prima.
Langzamerhand worden rokers natuurlijk wel steeds meer in een hoekje gedrukt. Vanaf juli volgend jaar niet meer roken in de kroeg. Mijn driftig voortpaffende collega en mede-kroegloper ziet de toekomst somber in.

Je zou ook kunnen redeneren dat iedereen verslaafd is aan zuurstof, of aan eten. De onwenningsverschijnselen daarvan zijn zelfs dodelijk ;)
Verslaafd aan het leven.

Witte78
07-08-07, 15:14
Uiteindelijk wel, maar dat bedoelde ik niet zozeer. Een junkie zal meer overlast veroorzaken dan een zware roker, maar vnl. omdat hij niet bij AH goedkoop aan zijn shot kan komen, waar de roker dat wel kan.
Iemand die zijn heroïneshot heeft gehad, kan in principe normaal functioneren en met een zwaar verslaafde roker valt volgens mij ook niet veel te beginnen als hem/haar het rokertje onthouden wordt.
Stel, iemand solliciteert en zegt: "Ik functioneer verder prima, alleen ik moet wel +/- een uur per dag heroïne spuiten". Zo iemand zal niet aangenomen worden. Toch vinden "we" in feite hetzelfde gedrag bij rokers prima.
Langzamerhand worden rokers natuurlijk wel steeds meer in een hoekje gedrukt. Vanaf juli volgend jaar niet meer roken in de kroeg. Mijn driftig voortpaffende collega en mede-kroegloper ziet de toekomst somber in.
[/B]

Heroine, en vele andere drugs, hebben een enorme invloed op gemoeds toestand en je functioneren. Nicotine, cafeine en dergelijke veel minder. Het is niet voor niks dat autorijden en drugs (waaronder alchohol) verboden is. Roken of koffie is wel weer toegestaan.

Het heeft dus niet echt veel te maken met de beschikbaarheid van de stoffen, maar wel met de mate van invloed er van.

Ella
08-08-07, 12:27
Geplaatst door Charlus
Exact hetzelfde geldt voor regulier roken. Misschien is de door jou geobserveerde groep verslaafd aan roken op zich. Of roken ze hun cannabis puur?
Ik vraag me wel eens af waarom gebruik van cannabis vaak wordt gezien als erger, schadelijker whatever dan gewoon roken. In ieder geval doet de overheid moeilijker over marihuana dan over tabak. De lijn doortrekkend: wat is verslavingsgewijs het principiële verschil tussen een zware roker en een heroïnejunkie? Nee, dit is geen mop.


Het klopt dat veel mensen ook gewoon sigaretten roken maar er zijn ook mensen die niet roken, alleen blowen, waarbij dan wel tabak wordt gebruikt in de joint inderdaad. Maar zo zijn er inderdaad ook mensen die de wiet puur roken door middel van een pijpje. Ik heb zelfs een hasj-etende vrouw gezien. Wat jij bedoelt is: zijn die mensen verslaafd aan de wiet of zijn ze verslaafd aan de tabak die in de wiet zit? Ik ben er natuurlijk niet zeker van en het kan per persoon verschillen maar die mensen die willen stoppen met blowen waar ik het eerder over had, stoppen vaak niet met roken. Als ze blijven roken en dus hun dagelijkse shot nicotine behouden, waarom verlangen ze dan toch naar die joint? Omdat ze er psychisch afhankelijk van zijn geworden. Zo heb je bijvoorbeeld mensen die beweren niet te kunnen slapen zonder dat ze eerst een jointje hebben gerookt.

Wat principieel gezien het verschil is tussen een heroïnejunk en een sigarettenjunk? Zoals eerder door iemand werd gezegd is dat ook mijn inziens de bedwelmende invloed die heroïne heeft op een mens. Van sigaretten verlies je niet de werkelijkheid uit het oog.

Favoriete uitspraak van cannabis rokers: sigaretten zijn veel schadelijker voor je gezondheid dan een jointje.

Charlus
08-08-07, 12:51
Geplaatst door Ella
<...>Wat principieel gezien het verschil is tussen een heroïnejunk en een sigarettenjunk? Zoals eerder door iemand werd gezegd is dat ook mijn inziens de bedwelmende invloed die heroïne heeft op een mens. Van sigaretten verlies je niet de werkelijkheid uit het oog.
Zoals Witte78 ook al schreef ja. Mijn (onderliggende) suggestie dat er geen principiëel verschil zou zijn, was te kort door de bocht. Ik had het idee dat een heroïneverslaafde na zijn shot helder van geest is en redelijk tot normaal kan functioneren.

Favoriete uitspraak van cannabis rokers: sigaretten zijn veel schadelijker voor je gezondheid dan een jointje.
Zolang je niet 1 sigaret vergelijkt met 1 joint.

Ella
08-08-07, 13:04
Geplaatst door Charlus
Zoals Witte78 ook al schreef ja. Mijn (onderliggende) suggestie dat er geen principiëel verschil zou zijn, was te kort door de bocht. Ik had het idee dat een heroïneverslaafde na zijn shot helder van geest is en redelijk tot normaal kan functioneren.

Ik ken niemand die heroïne gebruikt maar het is wel algemeen bekend dat het invloed op je waarnemingsvermogen e.d. heeft. Net als cocaïne, lsd, mda-poeder, ghb en ga zo maar door. Ook wiet en hasj, die zogenaamd niet schadelijk zijn hebben invloed. Mensen die het niet vaak gebruiken zijn vaak helemaal van de wereld. Er zijn zelfs mensen die flauw vallen nadat ze een joint hebben gerookt. De frequente gebruikers worden er alleen maar heel erg sloom van waardoor dus hun reactievermogen minder wordt. Denk dus goed na voordat je bij iemand in de auto stapt die heeft geblowed.

Ze zeggen zelf dat ze de wereld anders zien na een joint, dat ze dieper over dingen na gaan denken en filosofischer zijn. Als je ze echter moet aanhoren en je bent nuchter dan klinkt het meer als een hoop onzin wat ze uitkramen.


Zolang je niet 1 sigaret vergelijkt met 1 joint.

Precies ja.

Olive Yao
08-08-07, 22:48
Geplaatst door Ella
Ik heb gezien dat de meeste mensen die in de coffeeshop komen (…)

gewone mensen, die een baan hebben, koophuis, mooie auto en in het weekend of 's avonds een jointje komen halen. (…)

De volgende dag komen ze weer halen. (…) Soms zie je mensen op een dag 3 keer een zakje van 5 euro halen (0,74 gram), (...)
Werk je in een coffeeshop?

Cheetah
09-08-07, 09:58
Ik vind dat er bij coffeeshops gewaarschuwd mag worden over de sterkte van joints.

Er is een verschil tussen bijv. Sensimillia waar er een thc gehaalte van 3% zet of Silverhaze waar er 23% in zit.

Zelf rook ik niet, maar ik zie wel regelmatig om mij heen (hulpverlening) wat dit voornamelijk met adolescenten heeft gedaan. Wil je wiet roken, doe dit dan op latere leeftijd, wanneer je je eigen persoonlijkheid al gevormd hebt.

knuppeltje
09-08-07, 10:34
Geplaatst door Cheetah
Ik vind dat er bij coffeeshops gewaarschuwd mag worden over de sterkte van joints.

Er is een verschil tussen bijv. Sensimillia waar er een thc gehaalte van 3% zet of Silverhaze waar er 23% in zit.

Zelf rook ik niet, maar ik zie wel regelmatig om mij heen (hulpverlening) wat dit voornamelijk met adolescenten heeft gedaan. Wil je wiet roken, doe dit dan op latere leeftijd, wanneer je je eigen persoonlijkheid al gevormd hebt.

Is het dan minder erg?

Shemharosh
09-08-07, 20:20
Brood is het gevaarlijkste iets wat er is!!! men wordt er zowel psychisch als fysiek kapot van...er is niks moelijks dan brood verdiennen!!!

Ella
10-08-07, 13:01
Geplaatst door Olive Yao
Werk je in een coffeeshop?

Ik heb in een coffeeshop gewerkt ja.

Hawa
10-08-07, 15:55
Ik heb in een coffeeshop gewerkt ja.

Ella heeft in coffeshop gewerkt . Is daar iets mis mee?

Er is daar helemaal niks mis mee, als je daar werkt. Met een coffeeshop is ook niks mee, daar kan je rustig een koppie koffie doen met je eigen gedraaiende joint, en niemand valt je lastig toch?

Ja die kinderen, die willen gaan kopen, die kinderen!

Maarja, als je verbied, dan kopen ze wel via iemand anders, en de coffeshop zorgt nieteens aan verslavigingen, dat doen de mensen toch zelf?

Het geouwehoer over de drank, is gewoonweg waar, die bryzers, die klote flesjes, met zoet en drank, waar je tanden van kapot gaan, zoals je ook weer patient bent van de cannabis, dan vallen op de duur je tanden wel uit, als je niet goed eet.

Wat wil je ook met die snel food, die mc donalds, een burger in je buik,heeft totaal geen gehaltes aan vitamines, die putten je uit, je wordt er nog dik van ook, als je hele tijd achter je pc zit, en mensen zit dood te schieten...

In Columbia is op een schip 40.000 kilo cocaiine onderschept,let wel, via een bejaarde van 78 jaar uit Nederland...De grootste vangst in de narcotica geschiedenis.
Ach wat! De bejaarden zitten ook al in die narcotica industrie!

Drugs zijn er altijd al geweest, de opium uit China, de hele handel vanuit de vietnam oorlogen, de LSD experimenten....

Ach wat.....

Als je mens bent, individu, mag je best wel weten wat er op de markt is, maar dat geouwehoer, die gemanipuleer, van het kabinet, die geouwehoer van niet meer dogen, dan zijn we echt wel de koers mis.
We leven in westen, we leven in moderne tijden, je kan je kinderen echt wel opvoedden, wat goed en slecht is, als je maar open mind hebt..
Maar de openheid van deze samenleving gaat echt wel kapot,je mag niks meer,en iedereen wordt maar aangepakt.

Wie moeten ze aanpakken, die slavenhandel in vrouwen, die wapens, die oeverloos te verkrijgen zijn, die macho gedrag, die onverlaten gedrag.....

Spijkenisse, tien mensen in kroeg, onverlaat komt binnen, schiet er maar op los.....
Kroeg!
Ga de alcohol dan ook maar verbiedden.....
Verbied je bestaan op onze leven ook maar, als individu...Moraal zeikerds!!!!

Ella
12-08-07, 10:18
Geplaatst door Hawa
Ik heb in een coffeeshop gewerkt ja.

Ella heeft in coffeshop gewerkt . Is daar iets mis mee?

Er is daar helemaal niks mis mee, als je daar werkt. Met een coffeeshop is ook niks mee, daar kan je rustig een koppie koffie doen met je eigen gedraaiende joint, en niemand valt je lastig toch?

Ja die kinderen, die willen gaan kopen, die kinderen!

Maarja, als je verbied, dan kopen ze wel via iemand anders, en de coffeshop zorgt nieteens aan verslavigingen, dat doen de mensen toch zelf?

Het geouwehoer over de drank, is gewoonweg waar, die bryzers, die klote flesjes, met zoet en drank, waar je tanden van kapot gaan, zoals je ook weer patient bent van de cannabis, dan vallen op de duur je tanden wel uit, als je niet goed eet.

Wat wil je ook met die snel food, die mc donalds, een burger in je buik,heeft totaal geen gehaltes aan vitamines, die putten je uit, je wordt er nog dik van ook, als je hele tijd achter je pc zit, en mensen zit dood te schieten...

In Columbia is op een schip 40.000 kilo cocaiine onderschept,let wel, via een bejaarde van 78 jaar uit Nederland...De grootste vangst in de narcotica geschiedenis.
Ach wat! De bejaarden zitten ook al in die narcotica industrie!

Drugs zijn er altijd al geweest, de opium uit China, de hele handel vanuit de vietnam oorlogen, de LSD experimenten....

Ach wat.....

Als je mens bent, individu, mag je best wel weten wat er op de markt is, maar dat geouwehoer, die gemanipuleer, van het kabinet, die geouwehoer van niet meer dogen, dan zijn we echt wel de koers mis.
We leven in westen, we leven in moderne tijden, je kan je kinderen echt wel opvoedden, wat goed en slecht is, als je maar open mind hebt..
Maar de openheid van deze samenleving gaat echt wel kapot,je mag niks meer,en iedereen wordt maar aangepakt.

Wie moeten ze aanpakken, die slavenhandel in vrouwen, die wapens, die oeverloos te verkrijgen zijn, die macho gedrag, die onverlaten gedrag.....

Spijkenisse, tien mensen in kroeg, onverlaat komt binnen, schiet er maar op los.....
Kroeg!
Ga de alcohol dan ook maar verbiedden.....
Verbied je bestaan op onze leven ook maar, als individu...Moraal zeikerds!!!!

Aan je sarcasme te zien heb je alleen mijn laatste reactie gelezen.