PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Libië liet verpleegsters vrij voor wapens'



azulay
01-08-07, 20:03
'Libië liet verpleegsters vrij voor wapens'
Uitgegeven op woensdag 01 augustus 2007 om 19:04:59, bijgewerkt om 19:27:11
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum/AP) - Libië heeft vijf tot levenslang veroordeelde verpleegsters en een dokter onder meer vrijgelaten omdat Frankrijk erin heeft toegestemd wapens te leveren aan het Noord-Afrikaanse land. Dat beweert de zoon van de Libische leider Moammar Gadhafi, meldt de krant Le Monde woensdag. De Franse president Nicolas Sarkozy ontkent dat een wapendeal is gesloten met Libië.
'Libië liet verpleegsters vrij voor wapens'

Libië, dat lang internationaal geïsoleerd was, liet vorige maand vijf Bulgaarse verpleegsters en een Palestijnse dokter vrij die waren veroordeeld voor het infecteren van kinderen met hiv. De zes, die ruim acht jaar in de cel zaten, ontkennen de aanklacht en algemeen wordt aangenomen dat ze onschuldig zijn.

De vrouw van Sarkozy, Cecilia, was betrokken bij de onderhandelingen met Libië. Frankrijk maakte nauwelijks details bekend over de overeenkomst. De zoon van Gadhafi, Seif al-Islam Gadhafi, zegt nu dat Frankrijk voor honderd miljoen euro aan anti-tankraketten verkoopt aan Libië en dat de twee landen gezamenlijk militair materieel gaan produceren en gezamenlijk militaire oefeningen gaan houden. Het is Libië's eerste militaire deal met een westers land, zei Seif al-Islam Gadhafi. Hij was een sleutelfiguur in de onderhandelingen.

Seif al-Islam Gadhafi zegt niet zeker te weten of Frankrijk in het uiteindelijke verdrag heeft laten opnemen dat het Libië te hulp schiet als het wordt bedreigd.

nieuws.nl

barfly
01-08-07, 21:02
Een betere topic zou zijn: "Libië bedreigde verpleegsters voor wapens"

Coolassprov MC
02-08-07, 11:11
Geplaatst door azulay
'Libië liet verpleegsters vrij voor wapens'

(Novum/AP) - Libië heeft vijf tot levenslang veroordeelde verpleegsters en een dokter onder meer vrijgelaten omdat Frankrijk erin heeft toegestemd wapens te leveren aan het Noord-Afrikaanse land.

Lijkt me fair; 5 verpleegsters in ruil voor miljarden aan wapenleveranties (lees: afgedankt wapentuig om het eigen volk mee onder de duim te houden) en de bijbehorende instructies.

Dat een groep vliegtuigkapers dat niet voor elkaar krijgen wanneer ze een geheel vliegveld onder schot houden met bommen en ander terroristen-speelgoed is me echt een raadsel..

Waarmee zou S-A de VS en Israhel hebben bedreigd? 5 kinder-op-pasjes?

Israel stuurt miljarden aan wapens naar S-A (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=226371)

observer
02-08-07, 11:56
Geplaatst door Coolassprov MC


Waarmee zou S-A de VS en Israhel hebben bedreigd? 5 kinder-op-pasjes?

Israel stuurt miljarden aan wapens naar S-A (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=226371) ze hebben de plannen voor de homobom gevonden en er een burqabom van gemaakt? :hihi:

Coolassprov MC
02-08-07, 12:11
Geplaatst door observer
ze hebben de plannen voor de homobom gevonden en er een burqabom van gemaakt? :hihi:

Ik hoop dat je meer aandacht gaat besteden aan dat prachtige uitzicht vanuit je gewatteerde vertrekje. Enne..

..vergeet je medicatie niet!

observer
02-08-07, 15:16
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik hoop dat je meer aandacht gaat besteden aan dat prachtige uitzicht vanuit je gewatteerde vertrekje. Enne..

..vergeet je medicatie niet! het is mijn ervaring dat mensen zonder een gevoel voor humor en de capaciteit zichzelf met een lach te bekijken vaak gekker zijn dan de mensen waarbij men de diagnose stelt

mischien is dat wel de achilleshiel van de islam: totaal geen gevoel voor humor en satire

Coolassprov MC
02-08-07, 16:34
Geplaatst door observer
het is mijn ervaring dat mensen zonder een gevoel voor humor en de capaciteit zichzelf met een lach te bekijken vaak gekker zijn dan de mensen waarbij men de diagnose stelt

mischien is dat wel de achilleshiel van de islam: totaal geen gevoel voor humor en satire

Als dat humor heet, moeten we de definitie ervan gaan aanpassen;

laat ''de islam'' en die kip-zonder-kop-''analyses'' er ondertussen buiten;

zie verder mijn handtekening.

observer
02-08-07, 20:01
Geplaatst door Coolassprov MC
Als dat humor heet, moeten we de definitie ervan gaan aanpassen;

laat ''de islam'' en die kip-zonder-kop-''analyses'' er ondertussen buiten;

zie verder mijn handtekening. je kunt moeilijk ontkennen dat "gevoel voor humor" iets is waarvan je meteen denkt ah moslims daar kun je mee lachen

Coolassprov MC
03-08-07, 10:38
Geplaatst door observer
je kunt moeilijk ontkennen dat "gevoel voor humor" iets is waarvan je meteen denkt ah moslims daar kun je mee lachen

Geloof me; je bent eerder ''lachwekkend'' dan ''grappig''.

Beoordeel eerst jezelf en laat je domme, belachelijke en racistische opmerkingen over ruim een vijfde van de wereldbevolking varen.

Als je betaalt wordt voor je domheid, raadt ik je aan eerbaardere verdiensten te zoeken.

1. Ik heb geen tijd voor ziekmakende, ridicule rassentheorien.

2. Ik weiger te geloven dat moslims het humor-gen missen.

3. Ik weiger te geloven dat jij de aangewezen persoon bent om humor te detecteren; het idee alleen maakt me ziek.

4. Ironisch dat jij het woord ''denken'' bezigt.

5. Zie wederom; mijn handtekening.

observer
03-08-07, 12:59
Geplaatst door Coolassprov MC
Geloof me; je bent eerder ''lachwekkend'' dan ''grappig''.

Beoordeel eerst jezelf en laat je domme, belachelijke en racistische opmerkingen over ruim een vijfde van de wereldbevolking varen.

Als je betaalt wordt voor je domheid, raadt ik je aan eerbaardere verdiensten te zoeken.

1. Ik heb geen tijd voor ziekmakende, ridicule rassentheorien.

2. Ik weiger te geloven dat moslims het humor-gen missen.

3. Ik weiger te geloven dat jij de aangewezen persoon bent om humor te detecteren; het idee alleen maakt me ziek.

4. Ironisch dat jij het woord ''denken'' bezigt.

5. Zie wederom; mijn handtekening. ik baseer me wat betreft jou op je teksten en berichten hier, die geven meer een beeld van gefrustreerd, haat en een hand die je voetbijten mentaliteit waarin humor je nog niet eens zou opvallen als ze in de vorm van een dooie kip om de oren geslagen zou worden

dat je weigerd iets te geloven ach lb en wat betreft je handtekening, zou zeggen lees en leef eens wat vaker de koran, als je dat doet zou je mischien eens een normaal denkend mens worden, jeweet wel vrede, vriendelijkheid, goed zijn

Coolassprov MC
03-08-07, 14:33
Geplaatst door observer
ik baseer me wat betreft jou op je teksten en berichten hier, die geven meer een beeld van gefrustreerd, haat en een hand die je voetbijten mentaliteit waarin humor je nog niet eens zou opvallen als ze in de vorm van een dooie kip om de oren geslagen zou worden

Je zoekt excuzen om een vijfde van de wereldbevolking tot in het te negatieve te generaliseren.

Mijn persoontje, noch mijn frustraties, doen ergens ter zake.

Get a life instead!


Geplaatst door observer
dat je weigerd iets te geloven ach lb en wat betreft je handtekening, zou zeggen lees en leef eens wat vaker de koran, als je dat doet zou je mischien eens een normaal denkend mens worden, jeweet wel vrede, vriendelijkheid, goed zijn

Laat ondertussen mijn handtekening door iemand die begrijpend kan lezen aan jou voorlezen; je snapt er helemaal niks van, jij.

Komt ie nog een keer, met uitleg:


De koefaar (jij, dus)
als zelf-geproclameerde (door jouzelf, dus)
''Cheikh'' (weer jij, dus)
die de moslims (o.a. ik)
hun religie ''uitlegt'' (je weet het beter dan de moslim?)

observer
03-08-07, 22:31
Geplaatst door Coolassprov MC
Laat ondertussen mijn handtekening door iemand die begrijpend kan lezen aan jou voorlezen; je snapt er helemaal niks van, jij.

Komt ie nog een keer, met uitleg: ik pretendeer niet een sheik te zijn oid

wat ik doe is de definitie van de islam vs de werkelijkheid van de moslims neerzetten

islam is vrede
oke
eens kijken hoe vreedzaam de gelovigen zijn

zelfmoord is haram
oke laten we eens kijken hoe sommige gelovigen daar mee omspringen letterlijk

kijk naar jezelf, ik hoef je niet te quoten nog de koran om het gat tussen de man die je zou moeten zijn en de persoon die je bent te defineren

niet dat dat erg is niemand voldoet aan zo'n plaatje

Coolassprov MC
04-08-07, 10:43
Geplaatst door observer
ik pretendeer niet een sheik te zijn oid

Dat doe je wel; vergeet je preken over het geloof tot jezelf gelooft of zelf predikant bent.


Geplaatst door observer
wat ik doe is de definitie van de islam vs de werkelijkheid van de moslims neerzetten

Die ken je niet, dat heb je bewezen, en dat ga je nog ettelijke keren bewijzen.

Verschil tussen de Islam en Moslims is er; dat ontkent niemand; er is meestal verschil tussen de theorie en de praktijk. Het maakt je niet bijzonder dat je de maan bij heldere nacht hebt kunt aanschouwen; iedereen kan de maan bij heldere nacht zien.

Ik heb geen preken van een leek nodig en ik heb geen zin in een off-topic discussie met een expert.

ik snap hoe graag je het over de Islam en Moslims hebt omdat je daar een beetje wroeging tegen hebt veroorzaakt door je wazige visie.


Geplaatst door observer
islam is vrede

Wie heeft je dat verteld?


Geplaatst door observer
eens kijken hoe vreedzaam de gelovigen zijn

De moslims zijn overal ter wereld verdedigend bezig;
diegenen die ze aanvallen zijn jouw geestesverwanten en derhalve negeer je hun terreur die de wereld in een houdsgreep heeft.


Geplaatst door observer
zelfmoord is haram
oke laten we eens kijken hoe sommige gelovigen daar mee omspringen letterlijk

Die acties zijn van een enkeling die door wanhoop gedreven worden.


Geplaatst door observer
kijk naar jezelf, ik hoef je niet te quoten nog de koran om het gat tussen de man die je zou moeten zijn en de persoon die je bent te defineren niet dat dat erg is niemand voldoet aan zo'n plaatje

Beadnkt voor je medeleven.