PDA

Bekijk Volledige Versie : Geweld tegen christenen in Irak neemt toe



Marsipulami
02-08-07, 14:09
Geweld tegen christenen Irak neemt toe
Vrijwel geen kerk meer overeind


BAGDAD (RKnieuws.net) - Het geweld tegen christenen in Irak wordt steeds heviger. Een groot deel van de Iraakse christenen is op de vlucht geslagen en er staat vrijwel geen kerk meer overeind.
De site Mission Network News (MMN) meldde dat dinsdag naar aanleiding van een bericht op de website The Christian Post. De anglicaanse geestelijke Andrew White sprak vorige week voor de Amerikaanse staatscommissie voor internationale godsdienstvrijheid over de ernst van de omstandigheden.

Meer dan wanhopig

White is voorganger van de 1300 leden tellende anglicaanse kerk St. George in Bagdad. Hij omschrijft de situatie in Irak als „meer dan wanhopig.” Dat blijkt onder meer uit een rapport van de hand van White waarin staat dat 36 leden van zijn gemeente zijn ontvoerd. De kerk kreeg net genoeg losgeld bij elkaar om één van hen los te krijgen.

Heviger

Het geweld tegenover Iraakse christenen wordt heviger, aldus White. Er is sprake van doodsbedreigingen. Christenen worden daardoor gedwongen hun huizen te verlaten. Kerken zijn het doelwit van bomaanslagen en worden met de grond gelijkgemaakt en afgebrand.

Coolassprov MC
02-08-07, 14:41
Geplaatst door Marsipulami
Geweld tegen christenen Irak neemt toe
Vrijwel geen kerk meer overeind


BAGDAD (RKnieuws.net) - Het geweld tegen christenen in Irak wordt steeds heviger. Een groot deel van de Iraakse christenen is op de vlucht geslagen en er staat vrijwel geen kerk meer overeind.
De site Mission Network News (MMN) meldde dat dinsdag naar aanleiding van een bericht op de website The Christian Post. De anglicaanse geestelijke Andrew White sprak vorige week voor de Amerikaanse staatscommissie voor internationale godsdienstvrijheid over de ernst van de omstandigheden.

Meer dan wanhopig

White is voorganger van de 1300 leden tellende anglicaanse kerk St. George in Bagdad. Hij omschrijft de situatie in Irak als „meer dan wanhopig.” Dat blijkt onder meer uit een rapport van de hand van White waarin staat dat 36 leden van zijn gemeente zijn ontvoerd. De kerk kreeg net genoeg losgeld bij elkaar om één van hen los te krijgen.

Heviger

Het geweld tegenover Iraakse christenen wordt heviger, aldus White. Er is sprake van doodsbedreigingen. Christenen worden daardoor gedwongen hun huizen te verlaten. Kerken zijn het doelwit van bomaanslagen en worden met de grond gelijkgemaakt en afgebrand.

ALs de heiligste moskee in Irak al opgeblazen is, waarom dan nog discrimineren?

Mijn advies?

Bidt tot de paus!

Freesaf2
03-08-07, 11:51
Wat hebben die christenen te maken met het opblazen van de Moskee? Je bent een onschuldige bevolkingsgroep (Zij hebben ook de Americanen niet geroepen) aan het zwartmaken zonder reden, anders dan hun geloof.

Coolassprov MC
03-08-07, 11:52
Geplaatst door Freesaf2
Wat hebben die christenen te maken met het opblazen van de Moskee?

Waar beweer ik dat?


Geplaatst door Freesaf2
Je bent een onschuldige bevolkingsgroep (Zij hebben ook de Americanen niet geroepen) aan het zwartmaken zonder reden, anders dan hun geloof.

Waar doe ik dat?

Julien
03-08-07, 21:01
Geplaatst door Coolassprov MC
Waar beweer ik dat?



Waar doe ik dat?


Mijn advies?

Bidt tot de paus!

Christenen bidden niet tot de Paus

en dat wist je best

Coolassprov MC
04-08-07, 11:45
Geplaatst door Julien
Christenen bidden niet tot de Paus

Katholieken doen aan heiligenverering, niet?

Iglo
04-08-07, 15:37
Geplaatst door Coolassprov MC
Katholieken doen aan heiligenverering, niet? Hierbij zou ik je graag even willen wijzen op het onderschrift dat ik zag staan:

"De koefaar als zelf-geproclameerde ''Cheikh'' die de moslims hun religie ''uitlegt''; kan het gekker?"

Zou dit van toepassing zijn op deze discussie? :knipoog: