PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaste diplomatieke vertegenwoordiger van paus in Verenigde Arabische Emiraten



Marsipulami
06-08-07, 17:31
Voor het eerst nuntius in Verenigde Arabische emiraten


VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - De H. Stoel benoemde voor het eerst een pauselijke nuntius in de Arabische Emiraten.
De nieuwe diplomatieke vertegenwoordiger, aartsbisschop Mounged El-Hachem, werd geboren in Libanon en was sinds 2005 pauselijk afgevaardigde in Koeweit, Yemen, Bahrain en Qatar.

De benoeming is het gevolg van het diplomatieke akkoord dat in mei met de Golfstaat werd afgesloten.

Coolassprov MC
06-08-07, 18:04
Geplaatst door Marsipulami
Voor het eerst nuntius in Verenigde Arabische emiraten


VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - De H. Stoel benoemde voor het eerst een pauselijke nuntius in de Arabische Emiraten.
De nieuwe diplomatieke vertegenwoordiger, aartsbisschop Mounged El-Hachem, werd geboren in Libanon en was sinds 2005 pauselijk afgevaardigde in Koeweit, Yemen, Bahrain en Qatar.

De benoeming is het gevolg van het diplomatieke akkoord dat in mei met de Golfstaat werd afgesloten.

Zoals ik zei; zo politiek dat ie niet meer weet of ie nu Boedist of nudist is.

Olive Yao
06-08-07, 23:42
Geplaatst door Coolassprov MC
Zoals ik zei; zo politiek dat ie niet meer weet of ie nu Boedist of nudist is.
:hihi:

Marsipulami
07-08-07, 00:37
Geplaatst door Coolassprov MC
Zoals ik zei; zo politiek dat ie niet meer weet of ie nu Boedist of nudist is.

Er is niks mis met aan politiek doen. Politiek is erg belangrijk.

Bofko
07-08-07, 21:31
Geplaatst door The_Reporter
Politiek is voor politici, jammer dat in een democratie daar geen/weinig rekening mee wordt gehouden, aangezien daarin iedereen zich als zodanig kan voordoen.

Ah Plato uit de kast gehaald... Je wilt een democratie van wijze mannen.

Charlus
07-08-07, 21:32
Geplaatst door Marsipulami
Er is niks mis met aan politiek doen.
Behalve als religieuze leiders aan politiek doen.

Politiek is erg belangrijk.
Vandaar.

Charlus
07-08-07, 21:34
@Bofko.
Cryptofascisme?

Marsipulami
07-08-07, 21:50
Ik vraag me af wie dat eigenlijk ooit verzonnen heeft dat de kerk niet aan politiek zou mogen doen.

Slinger
07-08-07, 22:03
Geplaatst door Marsipulami
Ik vraag me af wie dat eigenlijk ooit verzonnen heeft dat de kerk niet aan politiek zou mogen doen.

Onze Heer Jezus Christus

Bofko
07-08-07, 22:30
Geplaatst door Charlus
@Bofko.
Cryptofascisme?

Dat ligt altijd op de loer ja.

Bofko
07-08-07, 22:34
Geplaatst door The_Reporter
Om te beginnen zou een minimumleeftijd van 40 jaar (levenservaring) een mooie voorwaarde zijn.

:D
Sharon Dijksma wil zich wel erg graag bewijzen met wat jeugdige dadendrang, ja.

Marsipulami
07-08-07, 23:28
Geplaatst door Slinger
Onze Heer Jezus Christus

Die is ter dood veroordeeld omwille van politieke activiteiten.

Slinger
08-08-07, 07:58
Geplaatst door Marsipulami
Die is ter dood veroordeeld omwille van politieke activiteiten.

Kom nou Mars, je moet beter weten. Jezus Christus wilde geen politiek bedrijven want hij streefde niet naar wereldlijke macht. Het grootste probleem van de RK kerk en van de paus is dat ze dat voorbeeld niet hebben nagevolgd. Zijn koninkrijk was niet van deze wereld. Doordat hij wereldlijke macht afwees konden zijn tegenstanders hem doden, maar dat was niet het beslissende, daarmee overwon Hij juist de dood. Lees het NT, op elke bladzijde kun je deze gedachte vinden. Dostojewski begreep het en nam in De gebroeders Karamazow de beroemde passage over Torquemada op. Jij kent hem ook.

observer
08-08-07, 08:51
Geplaatst door Slinger
Kom nou Mars, je moet beter weten. Jezus Christus wilde geen politiek bedrijven want hij streefde niet naar wereldlijke macht. Het grootste probleem van de RK kerk en van de paus is dat ze dat voorbeeld niet hebben nagevolgd. Zijn koninkrijk was niet van deze wereld. Doordat hij wereldlijke macht afwees konden zijn tegenstanders hem doden, maar dat was niet het beslissende, daarmee overwon Hij juist de dood. Lees het NT, op elke bladzijde kun je deze gedachte vinden. Dostojewski begreep het en nam in De gebroeders Karamazow de beroemde passage over Torquemada op. Jij kent hem ook. of iets recenter south park

waarin de waarheid over de paus naar buiten komt: jezus wilde een konijn als paus

de reden wordt duidelijk als aan het einde van de afleving al de priesters aan de nieuwe paus snowball vragen "wat moeten we doen" " hoe moeten we leven"

het konijn zegt niets wat ook jezus zijn bedoeling was

benieuwd hoeveel boze brieven ze daarvoor hebben gekregen

eigenlijk is het nog zinnig

Coolassprov MC
08-08-07, 09:16
Geplaatst door Marsipulami
Ik vraag me af wie dat eigenlijk ooit verzonnen heeft dat de kerk niet aan politiek zou mogen doen.

Jullie Chrissies vinden alles geoorloofd zolang dat macht en zieltjes kan opbrengen.

Marsipulami
08-08-07, 09:35
Jezus deed wel aan politiek. Als Jezus zegt i.v.m. belastingen betalen aan de Romeinse bezetter "Geef de keizer wat de keizer toekomt en God wat God toekomt." Dan roept hij daarmee in tegenstelling tot een deel van zijn gehoor (en de partij van de zeloten) niet op tot verzet tegen de Romeinen. Dat is dus politiek.

Als jezus zich identificeert met maatschappelijke outcasts dan doet hij daarmee aan politiek.

Als Jezus de knecht van een honderdman (Romein) geneest, dan doet hij daarmee aan politiek. Als hij gaat eten bij een tollenaar, belastingontvanger in dienst van de Romeinen, dan doet hij aan politiek.

Als Jezus een Samaritaan tot voorbeeld stelt, dan doet hij daarmee aan politiek.

Als Jezus het sanhedrin, de sadducceeën en de farizeeën, hypocrieten, adderengebroed en/of witgekalkte graven noemt, dan doet hij daarmee aan politiek. Het sanhedrin kan je vergelijken met een marionettenregering in dienst van de Romeinen.

De reden van de terechtstelling van Jezus was hoogverraad, oftewel het feit dat hij zich 'koning der joden' liet noemen, dat is politiek. Nu kan je wel zeggen dat zijn koninkrijk niet van deze wereld was. Echter de joodse gezagsdragers wilden hem dood omdat hij een bedreiging was voor hun geestelijke (en in een theocratie automatisch ook) hun wereldlijke macht.

Slinger
08-08-07, 11:51
Geplaatst door Marsipulami
Jezus deed wel aan politiek. Als Jezus zegt i.v.m. belastingen betalen aan de Romeinse bezetter "Geef de keizer wat de keizer toekomt en God wat God toekomt." Dan roept hij daarmee in tegenstelling tot een deel van zijn gehoor (en de partij van de zeloten) niet op tot verzet tegen de Romeinen. Dat is dus politiek.

Als jezus zich identificeert met maatschappelijke outcasts dan doet hij daarmee aan politiek.

Als Jezus de knecht van een honderdman (Romein) geneest, dan doet hij daarmee aan politiek. Als hij gaat eten bij een tollenaar, belastingontvanger in dienst van de Romeinen, dan doet hij aan politiek.

Als Jezus een Samaritaan tot voorbeeld stelt, dan doet hij daarmee aan politiek.

Als Jezus het sanhedrin, de sadducceeën en de farizeeën, hypocrieten, adderengebroed en/of witgekalkte graven noemt, dan doet hij daarmee aan politiek. Het sanhedrin kan je vergelijken met een marionettenregering in dienst van de Romeinen.

De reden van de terechtstelling van Jezus was hoogverraad, oftewel het feit dat hij zich 'koning der joden' liet noemen, dat is politiek. Nu kan je wel zeggen dat zijn koninkrijk niet van deze wereld was. Echter de joodse gezagsdragers wilden hem dood omdat hij een bedreiging was voor hun geestelijke (en in een theocratie automatisch ook) hun wereldlijke macht.

In deze voorbeelden die jij noemt, roept hij op tot afzien van wereldlijke macht en dus van politiek. Zie ook het volgende bijbelgedeelte. NBV:

Matteüs 4: 1-11
Jezus in de woestijn

[4] 1 Daarna werd Jezus door de Geest meegevoerd naar de woestijn om door de duivel op de proef gesteld te worden. 2 Nadat hij veertig dagen en veertig nachten had gevast, had hij grote honger. 3 Nu kwam de beproever naar hem toe en zei: ‘Als u de Zoon van God bent, beveel dan die stenen in broden te veranderen.’ 4 Maar Jezus gaf hem ten antwoord: ‘Er staat geschreven: “De mens leeft niet van brood alleen, maar van ieder woord dat klinkt uit de mond van God.”’ 5 Vervolgens nam de duivel hem mee naar de heilige stad en zette hem op het hoogste punt van de tempel. 6 Hij zei tegen hem: ‘Als u de Zoon van God bent, spring dan naar beneden. Want er staat geschreven: “Zijn engelen zal hij opdracht geven om u op hun handen te dragen, zodat u uw voet niet zult stoten aan een steen.”’ 7 Jezus antwoordde: ‘Er staat ook geschreven: “Stel de Heer, uw God, niet op de proef.”’ 8 De duivel nam hem opnieuw mee, nu naar een zeer hoge berg. Hij toonde hem alle koninkrijken van de wereld in al hun pracht 9 en zei: ‘Dit alles zal ik u geven als u voor mij neervalt en mij aanbidt.’ 10 Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Aanbid de Heer, uw God, vereer alleen hem.”’ 11 Daarna liet de duivel hem met rust, en meteen kwamen er engelen om voor hem te zorgen.

Marsipulami
08-08-07, 12:17
Geplaatst door Slinger
In deze voorbeelden die jij noemt, roept hij op tot afzien van wereldlijke macht en dus van politiek. Zie ook het volgende bijbelgedeelte. NBV:

Matteüs 4: 1-11
Jezus in de woestijn

[4] 1 Daarna werd Jezus door de Geest meegevoerd naar de woestijn om door de duivel op de proef gesteld te worden. 2 Nadat hij veertig dagen en veertig nachten had gevast, had hij grote honger. 3 Nu kwam de beproever naar hem toe en zei: ‘Als u de Zoon van God bent, beveel dan die stenen in broden te veranderen.’ 4 Maar Jezus gaf hem ten antwoord: ‘Er staat geschreven: “De mens leeft niet van brood alleen, maar van ieder woord dat klinkt uit de mond van God.”’ 5 Vervolgens nam de duivel hem mee naar de heilige stad en zette hem op het hoogste punt van de tempel. 6 Hij zei tegen hem: ‘Als u de Zoon van God bent, spring dan naar beneden. Want er staat geschreven: “Zijn engelen zal hij opdracht geven om u op hun handen te dragen, zodat u uw voet niet zult stoten aan een steen.”’ 7 Jezus antwoordde: ‘Er staat ook geschreven: “Stel de Heer, uw God, niet op de proef.”’ 8 De duivel nam hem opnieuw mee, nu naar een zeer hoge berg. Hij toonde hem alle koninkrijken van de wereld in al hun pracht 9 en zei: ‘Dit alles zal ik u geven als u voor mij neervalt en mij aanbidt.’ 10 Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Aanbid de Heer, uw God, vereer alleen hem.”’ 11 Daarna liet de duivel hem met rust, en meteen kwamen er engelen om voor hem te zorgen.

Jezus was niet bereid om het op een akkoordje te gooien met de duivel met het oog op het verwerven van een wereldlijke machtspositie. Daar zijn we het wel over eens.

Verder kan je niet zeggen over Jezus dat hij zonder macht was. Hij had een groot moreel gezag, dat is een vorm van macht.

De vraag is niet of een kerk macht heeft, immers alles is macht (Nietzsche). De vraag is eerder: hoe gaat een kerk om met de macht waarover ze beschikt. Gooit ze het op een akkoord met de duivel of gebruikt een kerk haar macht in dienst van God en tot heil en genezing van de mensenfamilie.

De RKK vraagt de clerus om geen formeel bestuurlijk politiek mandaat op te nemen. Die regel wordt over het algemeen goed opgevolgd. Verder erkent ze de scheiding van kerk en staat en de democratie. Dat hoeft echter niet te betekenen dat ze niet in dialoog mag gaan met overheden en internationale organisaties en evenmin dat het haar verboden zou zijn om een netwerk van dialoogstructuren (cfr. topic hierboven) uit te bouwen.

Charlus
08-08-07, 12:26
Geplaatst door Marsipulami
<...>De RKK vraagt de clerus om geen formeel bestuurlijk politiek mandaat op te nemen. Die regel wordt over het algemeen goed opgevolgd. Verder erkent ze de scheiding van kerk en staat en de democratie. Dat hoeft echter niet te betekenen dat ze niet in dialoog mag gaan met overheden en internationale organisaties en evenmin dat het haar verboden zou zijn om een netwerk van dialoogstructuren (cfr. topic hierboven) uit te bouwen.
Zalvende taal in vergelijking met wat je eerst schreef over de aktiviteitenagenda van de RKK:

Geplaatst door Marsipulami
Er is niks mis met aan politiek doen. Politiek is erg belangrijk.

Marsipulami
08-08-07, 12:32
Geplaatst door Charlus
Zalvende taal in vergelijking met wat je eerst schreef over de aktiviteitenagenda van de RKK:

Er is een onderscheid te maken tussen aan politiek doen en een formeel bestuurlijk politiek mandaat opnemen. Aan politiek doen is een plicht voor gelovigen (en hun kerk). Immers het woord politiek verwijst naar het griekse polis en behelst dus de zorg voor de gemeenschap waarin men leeft. Wie niet aan politiek wil doen kan ook niet sociaal zijn.

Slinger
08-08-07, 12:38
Geplaatst door Marsipulami
Jezus was niet bereid om het op een akkoordje te gooien met de duivel met het oog op het verwerven van een wereldlijke machtspositie. Daar zijn we het wel over eens.

Verder kan je niet zeggen over Jezus dat hij zonder macht was. Hij had een groot moreel gezag, dat is een vorm van macht.

De vraag is niet of een kerk macht heeft, immers alles is macht (Nietzsche). De vraag is eerder: hoe gaat een kerk om met de macht waarover ze beschikt. Gooit ze het op een akkoord met de duivel of gebruikt een kerk haar macht in dienst van God en tot heil en genezing van de mensenfamilie.

De RKK vraagt de clerus om geen formeel bestuurlijk politiek mandaat op te nemen. Die regel wordt over het algemeen goed opgevolgd. Verder erkent ze de scheiding van kerk en staat en de democratie. Dat hoeft echter niet te betekenen dat ze niet in dialoog mag gaan met overheden en internationale organisaties en evenmin dat het haar verboden zou zijn om een netwerk van dialoogstructuren (cfr. topic hierboven) uit te bouwen.

De kerk moet de mensen het evangelie van Jezus Christus verkondigen. Als je als kerk wereldlijke macht accepteert heb je het al op een akkoord gegooid met de duivel en de gevolgen laten zich dan spoedig zien, zoals uit de geschiedenis van de RK-kerk en de bischoppen van Rome gebleken is. De mens is zwak en macht corrumpeert, ook kerkelijke hoogwaardigheidsbekleders.

Coolassprov MC
08-08-07, 13:44
Geplaatst door Marsipulami
Jezus was niet bereid om het op een akkoordje te gooien met de duivel met het oog op het verwerven van een wereldlijke machtspositie. Daar zijn we het wel over eens.

Verder kan je niet zeggen over Jezus dat hij zonder macht was. Hij had een groot moreel gezag, dat is een vorm van macht.

De vraag is niet of een kerk macht heeft, immers alles is macht (Nietzsche). De vraag is eerder: hoe gaat een kerk om met de macht waarover ze beschikt. Gooit ze het op een akkoord met de duivel of gebruikt een kerk haar macht in dienst van God en tot heil en genezing van de mensenfamilie.

De RKK vraagt de clerus om geen formeel bestuurlijk politiek mandaat op te nemen. Die regel wordt over het algemeen goed opgevolgd. Verder erkent ze de scheiding van kerk en staat en de democratie. Dat hoeft echter niet te betekenen dat ze niet in dialoog mag gaan met overheden en internationale organisaties en evenmin dat het haar verboden zou zijn om een netwerk van dialoogstructuren (cfr. topic hierboven) uit te bouwen.

Jezus zou walgen van de Paus.

Slinger
08-08-07, 15:55
Geplaatst door Coolassprov MC
Jezus zou walgen van de Paus.

De paus is een mens, met al zijn zwakheden, vergelijkbaar met Mohammed.

Coolassprov MC
09-08-07, 09:34
Geplaatst door Slinger
De paus is een mens, met al zijn zwakheden, vergelijkbaar met Mohammed.

Dat was jouw berichtnummer 999?

Stoot je je kop vaker vanwege die twee uitstekende hoorntjes op je voorhoofd?

Slinger
09-08-07, 09:49
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat was jouw berichtnummer 999?

Stoot je je kop vaker vanwege die twee uitstekende hoorntjes op je voorhoofd?

Ik zeg niet dat Jezus zou walgen van Mohammed, hoewel Mohammed Jezus' lessen wel erg slecht begrepen heeft.

Coolassprov MC
09-08-07, 10:33
Geplaatst door Slinger
Ik zeg niet dat Jezus zou walgen van Mohammed, hoewel Mohammed Jezus' lessen wel erg slecht begrepen heeft.

Als dit een poging is om mij te provoceren is dit je slechtste.

Charlus
09-08-07, 10:44
Geplaatst door Slinger

Geplaatst door Coolassprov MC
Jezus zou walgen van de Paus.
De paus is een mens, met al zijn zwakheden, vergelijkbaar met Mohammed.

Geplaatst door Slinger

Geplaatst door Coolassprov MC
Dat was jouw berichtnummer 999?

Stoot je je kop vaker vanwege die twee uitstekende hoorntjes op je voorhoofd?
Ik zeg niet dat Jezus zou walgen van Mohammed, hoewel Mohammed Jezus' lessen wel erg slecht begrepen heeft.
Gaaf. Hiermee is de kern wel samengevat, dacht ik zo.

Coolassprov MC
09-08-07, 10:49
Geplaatst door Charlus
Gaaf. Hiermee is de kern wel samengevat, dacht ik zo.

Hiermee zijn we van onderwerp veranderd.

De stuiptrekkingen van Slinger zijn met simpele logica onderuit te halen;

Niemand is in deze vergelijkbaar met elkaar, tenzij deze uitdrukkelijk vraagt om er mee te vergeleken worden/ of claimt er een volging van te zijn.

De Paus claimt een volgeling van Jezus te zijn.

Slinger
09-08-07, 10:59
Geplaatst door Coolassprov MC
Hiermee zijn we van onderwerp veranderd.

De stuiptrekkingen van Slinger zijn met simpele logica onderuit te halen;

Niemand is in deze vergelijkbaar met elkaar, tenzij deze uitdrukkelijk vraagt om er mee te vergeleken worden/ of claimt er een volging van te zijn.

De Paus claimt een volgeling van Jezus te zijn.

De paus is zeker wel vergelijkbaar met Mohammed. De overeenkomst ligt in hun streven naar wereldlijke macht, hoewel ze geestelijke leiders zijn.

Coolassprov MC
09-08-07, 11:05
Geplaatst door Slinger
De paus is zeker wel vergelijkbaar met Mohammed. De overeenkomst ligt in hun streven naar wereldlijke macht, hoewel ze geestelijke leiders zijn.

Berichtnummer: 1001; sprookjes van 1001

Je bent aan het provoceren; niks meer en niks minder.

Ze vragen beiden niet om met elkaar vergeleken te worden; i.t.t. de Paus die authoriteit claimt op basis van een timmerman van 2000jaar geleden.


Geplaatst door Coolassprov MC
Niemand is in deze vergelijkbaar met elkaar, tenzij deze uitdrukkelijk vraagt om er mee te vergeleken worden/ of claimt er een volging van te zijn.

De Paus claimt een volgeling van Jezus te zijn.

Je trekt je eigen conclusies, en dat is verre van wat iemand met een beetje fatsoen in z'n sodemieter zou doen.

Slinger
09-08-07, 11:09
Geplaatst door Coolassprov MC
Berichtnummer: 1001; sprookjes van 1001

Je bent aan het provoceren; niks meer en niks minder.

Ze vragen beiden niet om met elkaar vergeleken te worden; i.t.t. de Paus die authoriteit claimt op basis van een timmerman van 2000jaar geleden.

Je trekt je eigen conclusies, en dat is verre van wat iemand met een beetje fatsoen in z'n sodemieter zou doen.

Ik provoceer niet, ik maak een vergelijking en zeg mijn mening. Dat ik dat niet mag van jou zal me worst wezen.

Coolassprov MC
09-08-07, 11:17
Geplaatst door Slinger
Ik provoceer niet, ik maak een vergelijking en zeg mijn mening. Dat ik dat niet mag van jou zal me worst wezen.

Jouw vergelijkingen en meningen mag je van mij weer stoppen waar je ze vandaan hebt.

Slinger
09-08-07, 11:19
Geplaatst door Coolassprov MC
Jouw vergelijkingen en meningen mag je van mij weer stoppen waar je ze vandaan hebt.

:fpetaf:

Coolassprov MC
09-08-07, 11:21
Geplaatst door Slinger
:fpetaf:

Moet daar heel donker zijn.

Julien
09-08-07, 12:14
Geplaatst door Coolassprov MC
Je bent aan het provoceren; niks meer en niks minder.

Ze vragen beiden niet om met elkaar vergeleken te worden; i.t.t. de Paus die authoriteit claimt op basis van een timmerman van 2000jaar geleden.

Je trekt je eigen conclusies, en dat is verre van wat iemand met een beetje fatsoen in z'n sodemieter zou doen.

Oh my god wat ben jij een hypocriet kind zeg. Je zegt dat iemand provoceert en onfatsoenlijk is (hij vergelijkt Mohamed alleen maar met de Paus - totaal geen beleding, want de Paus is een man van God's zegen) en dan ga je de belangrijkste persoon van het christendom beledigen!

Zeg mij, hoeveel mensen heeft die 'timmerman' Jezus vermoord? En hoeveel mensen heeft jouw Mohammed vermoord?

Punt.