PDA

Bekijk Volledige Versie : ’Marokkanen zijn grote acteurs’



Someone123
11-08-07, 16:57
Edit: suspected copyright infringement

Shemharosh
12-08-07, 08:04
Edit: suspected copyright infringement

M@riska
12-08-07, 08:30
Edit: suspected copyright infringement

Shemharosh
12-08-07, 09:10
Edit: suspected copyright infringement

observer
12-08-07, 19:03
Edit: suspected copyright infringement

Ron Haleber
12-08-07, 19:05
Edit: suspected copyright infringement

Olive Yao
12-08-07, 23:54
Edit: suspected copyright infringement

Cherry Bo
13-08-07, 00:30
Ron, bij jouw verhaal krijg ik beelden van die ouwe Nederlandse homo's die naar Tanger gingen om sex te hebben met op geld beluste knappe Marokkaanse jongens.

Ron Haleber
13-08-07, 09:40
Geplaatst door Cherry Bo
Ron, bij jouw verhaal krijg ik beelden van die ouwe Nederlandse homo's die naar Tanger gingen om sex te hebben met op geld beluste knappe Marokkaanse jongens.

Grappig - daar vertelde ik dus over... :gechoquee Maar in de jaren zestig en zeventig was ikzelf nog een (hopelijk) knappe, erg jonge Nederlandse student aan de Uni A'dam die met de trein naar Malaga cq Tanger reisde...

Vandaar reisde ik verder naar de berbers in Azrou waar 2 NL-vrienden van mij sociaal werk deden. :lachu:


Het benedictijnerklooster Tioumliline bij Azrou aldaar was toen de basis van ontmoetingen tussen Marr. en meest Franse studenten en academici.

Maar vanwege de 'slechte' opruiende invloed van ons Europees universitair contact sloot Hassan II dit centrum later... :auw2:

Van hieruit ontstonden daarna de uitwisselingen tussen de Marr. en NL-universiteiten. In de jaarboeken daarvan vind je mijn wetenschappelijke bijdragen uit die tijd! Ook aan de Uni's van Oujda en Marrakech hield ik lezingen in het frans - zie voor de teksten ervan mijn website... :tik:

De huidige directeur van het NL instituut, mijn vriend Paolo De Mas (ook Uva) en ook Jan Hoogland waren mede-organisatoren. Ook Herman Opdeijn en mijn leraar islam, prof. Van Koningsveld (Uni Leiden) deden actief mee!

Jammer dat die uitwisselingen voorgoed voorbij zijn - ik ken er nog vele bevriende Marr academici van - zoals Belgendouz, Boudoudou, Abdallah Saaf die onderwijsminister werd e.a. :zwaai:

sienia
13-08-07, 11:41
Edit: suspected copyright infringement

mark61
13-08-07, 12:52
Ik heb anders het idee dat Marrakech booming is en veel Amerikaans en Frans geld aantrekt. Er wordt gebouwd bij het leven, alle Palmeraies worden gerooid, en er is haast geen bouwvallige riyad meer te vinden. Als ik het wel heb.

Tis niet helemaal toerisme, meer pied-à-terre-werk natuurlijk.

Julien
13-08-07, 14:17
En er zijn toch nog steeds grootse plannen om de Marokkaanse westkust, van Tanger tot Agadir, zeer touristisch te maken..een beetje à la Turkse Rivierra?
De boulevard van Casablanca doet in ieder geval niet onder die van Barcelona, Cannes of Izmir. Je kan er fantastisch uitgaan.